Witam Do wysokich temperatur stosuje się przeważnie termopary. Można ocywiście PT100 jeśli jednak czujnik ma pracować cały czas w temperaturze to chyba lepiej termopara. Do "odczytu temperatury" można dorobić układ albo co proponuję wykorzystać układ MAXIMa MAX6675, który ma cyfrowy interfejs i kompensacje. W razie problemów z komunikacja pomogę. Oczywiście...
Może troszkę nieświeży temat ale mam podobny problem ale w silniku 1.7 astra 92 oplowskim, nie będę otwierał nowego tematu bo tego samego dotyczy. A więc... Temperatura na wskaźniku tylko do pierwszej kreski, po jeździe minimalnie się na chwilkę podnosi za kreskę i dalej spada do kreski. Wymieniłem czujnik temperatury - dalej to samo, sprawdziłem termostat...
Pompe jednak mozesz sprawdzic, jesli Cie to meczy. A jaka usterka pompy spowoduje spadek temperatury silnika? W dieslu to normalne, że wystudza się na biegu jałowym.
1)Masz złącze pośrednie, czyste? Sprawne? Jeżeli instalacja sprawna, możesz mieć problem w sterowniku. 2)To co widzisz w grupie 023 jest też uzależnione od zużycia wałka i regulacji pompowtrysków 3) Na błąd elektryczny samego wtryskiwacza może mieć wpływ temperatura pracy.
Jeżeli jeżdzisz po mieście - pozostań przy benzynowym , ale jeżeli robisz długie trasy - to diesel. Silnik diesla lubi obciążenie ale nie znosi pracy w warunkach niedogrzania... czyli : lubi ciężką pracę i temperaturę.
dobry akumulator i do ON dodawać do 20 % benzyny oczywiście przy ujemnych temperaturach.
Kolego mechanik i to mądry od diesla. Wtryski to nie wszystko. Poza jakością mgiełki liczy się dawka a ta dla zimnego silnika jest inna niż ciepłego. W zasadzie ciągle się zmienia . Na alledrogo można kupić specjalne ulkady do poprawy odpalania na zimnym czy ciepłym silniku. Większość z nich oszukujekomputer zaniżając temperaturę przez co komputer zmienia...
Temperatura silnika ma b. duży wpływ na zużycie paliwa. Silnik diesla niedogrzany (70°C) bedzie pobierał wiecej paliwa moze nie tyle co benzyniak ale więcej. Do prawidłowej pracy silnika potrzebna jest temperatura ok 89-94 °C . Tak więc jak to przedmówca napisał , 10 nasadowa w rękę , jakaś kuweta na płyn i do roboty. Pozdrawiam. Mariusz:.
To napewno.... A czy wskazanie wysokiej temperatury może mieć związek z nieodpaleniem silnika ?
istnieją tzw "termometry z cienkim drutem" mierzyłem na tym temperature wewnątrz srężarki. czujnik taki ma stałą czasową poniżej 0.05s tylko nie wiem ile wytrzyma.
Weź się w końcu ogarnij i przyjmij do wiadomości że tam ma być ponad 100. Jedynie przy większych obciążeniach ECU załącza grzałkę w termostacie tak żeby temperatura spadła do około 90. Ostatnio nawet jeździłem pastuchem B5 w dieslu z temperaturą silnika dochodzącą do 120°C i nic się nie gotowało ani nawet zbytnio węże nie spuchły. Jedynie właściciel...
Jest to wada tych silników. Nic nie da wymiana czujników temperatury ani przekażnika świec. Należy zrobić przeróbkę w grzaniu świec. Pozdrawiam.
Są porady jak sterownik zabezpieczyć przed wpływem temperatury.
39 - Prędkość obrotowa Diesla 41 - Blokada silnika Diesla 53 - Temperatura komory chłodniczej poza zakresem Do sprawdzenia, elektromagnes regulacji obrotów oraz czujnik temperatury na "pace".
Różnie to bywa, np. grupa VAG ma przy 89 do 91, grupa PSA 90 do 93 zależy jaka firma, czy diesel czy benzyna, nie raz miałem tak. Jaki to Peugeot, model rok silnik
Jaki silnik? Czujnik temperatury powietrza dolotowego jest przeważnie w przepływomierzu, w dieslu dokładnie tak jak myślisz. Faktycznie. Mój błąd. Nie miałem jeszcze tego modelu. Sprawdziłem, cztery przewody dochodzą do MAP Sensora, to tam siedzi IAT. Symbol BOSCH 0261230299
W tym modelu występuje coś takiego jak dogrzewacz silnika. Jeśli jest uszkodzony bardzo kiepsko się nagrzewa silnik i co za tym idzie temperatura wnętrza jest niska. Czy nie o to chodzi?
To jest silnik z wtryskiem pośrednim czy bezpośrednim? Z pośrednim był 2.5 D Z bezpośrednim był 2.8 i.d.T.D. Silnik z wtryskiem pośrednim musi mieć sprawne świece żarowe, bo bez podgrzewania nie odpali. Musi mieć też sprawne, poprawnie rozpylające wtryskiwacze czopikowe. Natomiast silnik z wtryskiem bezpośrednim jeśli nie odpala w niskich temperaturach...
Witam. Wie ktoś gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej w oplu zafirze z silnikiem 1.7 cdti (diesel)? Pomiędzy zderzakiem a chłodnicą go nie ma.
Witaj Odgrzewam remat Mam ten sam problem własnie z nim walczę U mnie temp na wskaźniku wskazuje max 40-50 ,nawiew dmuchal cieple powietrze ale nie takie jak trzeba . Gdzie kopiłeś termostat bo ja nie mogę nigdzie kupić samego termostatu oferują tylko z obudowa a to koszt ok 200zl Potrzebuje tez o ring na rurę od wody ta co się wciska termostat z obudowa...
Zależy jaki diesel i jaka benzyna... zależy też w jakiej temperaturze i jakim olejem zalany.
Luz zaworów na zimnym silniku ( temperatura cieczy chłodzącej +20°C ): zawory dolotowe 0,10 mm , zawory wylotowe 0,30 mm .
https://filmy.elektroda.pl/34_1677416711... Mam pytanie odnośnie wskaźnika temperatury w układzie chłodzenia silnika 2.0 Diesla w Toyota Avensis Kombi z 2010r. Auto w naszym posiadaniu od 20 dni. Jeździ po mieście i na trasie. Po mieście temperatura na wskaźniku w układzie chłodzenia silnika w miarę szybko osiąga poziom środkowy na wskaźniku. Na trasie...
W ursusie c 330 znajduje się wysokoprężny silnik diesla. pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_... I tak dla ścisłości to w c 330 znajdują się świece, ale żarowe dla szybszego odpalania w niskich temperaturach.
Jest pewnie wiele różnych możliwych przyczyn, jednak gdy miałem podobny problem, to okazało się że: a) jeden z węży był zagięty za bardzo i był słaby przepływ płynu. Widać to po tempie przelewania się płynu w zbiorniku wyrównawczym. Generalnie przyczyną może być byle paproch, który wpadł przypadkiem do układu chłodzenia i teraz go gdzieś zapycha. Może...
ja to widzialem...olej z frytkownicy w mercedesie.Potrzebne jest zasilanie w paliwo z przelaczaniem...do rozgrzania silnika diesel a przy odpowiedniej temperaturze przelaczenie na roslinny podgrzewany!!!(zbyt gesty w normalnych temperaturach)calosc funkcjonowala w taxii!!!!ciekawostka,prawda?
Może ktoś wyjaśnić jak to jest, że olej napędowy, który nie zapali się od iskry świecy zapłonowej, nagle zaczyna zapalać się przedwcześnie w cylindrze silnika benzynowego, który na ogół ma niższy stopień sprężania, a tym samym niższą temperaturę niż panująca we wnętrzu silnika diesla?
Witam, proszę o poradę, mam seata toledo 92r diesel, problem polega na tym, że kontrolki smarowania oleju i temperatury wody gasną dopiero po nagrzaniu silnika.
Uzupełnij dane o aucie - nic nie piszesz jaki silnik , trzeba się domyślać że chodzi o diesla. Odepnij kostkę od czujnika temperatury silnika , jak będzie odpalał lepiej to czujnik do wymiany.
Nie utyskuję na silniki Diesla, tylko na głupich kierowców, którzy ignorują to, że taki silnik bez świec żarowych ma znacznie większe opory rozruchu niż silnik benzynowy. Komora spalania musi się rozgrzać do temperatury zapłonu tylko tą energią, którą przekazuje rozrusznik. Dlatego zimą to silniki Diesla sprawiają najwięcej problemów niezbyt inteligentnym...
Witam, ile ten silnik ma przebiegu? możliwe że czas na remont pompy, regeneracje wtrysków, ale najpierw sprawdż kompresje na CIEPŁYM silniku, temperatura oleju min 90st, powodzenia.
- Czy ten wentylator ma 2 stopnie prędkości obrotowej? Ma kilka prędkości, ciężko określić zakres 5-100%,2-14v itp - Czy prędkość jest zmienna - płynna i zależy od temperatury cieczy? Tak Z jakiego czujnika - który to i gdzie - brany jest sygnał do sterowania obrotami wentylatora? Sygnał PWM z ECU (sterownik silnika) na podstawie czujnika temp płynu,...
Przecież chyba tłumaczył, jak działa zapłon w silniku diesla? Chodzi o doprowadzenie paliwa w momencie najwyżej temperatury w cylindrze, związanej z przemianą adiabatyczną.
Jeśłi pojawia się błąd wtrysku warto posprawdzać. Możliwe jest też uszkodzenie czujnika położenia wału. Miałem tak w diesel-u. Po osiągnięciu temperatury silnik się wyłączał po ostygnięciu podejmował pracę i bez problemu jechał dalej.
Zima, niskie temperatury i nierówna praca silnika diesla. Może trzeba wymienić olej napędowy na zimowy? Pozdrawiam.
Chyba cały czas w tym samym miejscu, czyli jedynie termostat. Przecież to on odpowiada za prawidłową temperaturę. A inna rzecz, że na postoju nowoczesny diesel ciężko ma dobić do tych 90 stopni - wysokosprawny silnik diesla wytwarza mniej ciepła.
EDC (Electronic Diesel Control) to nie czujnik tylko sterownik silnika. ECT (Engine Coolant Temperature) to czujnik temperatury. Się powymądrzałem, no... :D
Przecież w dieslu jest o wiele większa temperatura niż w silniku benzynowym. Większe jest sprężanie etc. Proponuje się doszkolić zanim cokolwiek napiszesz. Silnik diesla ma dużo niższą temperaturę spalania, większą sprawność niż silnik benzynowy. W benzynowym więcej energii idzie w ciepło niż w dieslu. Postaw obok siebie diesla i benzynę i zostaw na...
Ja nie wiem czy ta kompresja jak na silnik diesla jest taka dobra. Szczegolnie ta roznica pomiedzy cylindrami.
Diesle mają zdecydowanie niższą temperaturę spalin od silników benzynowych. Mam na myśli seryjne diesle oczywiście.
Może byś porobił jakieś zdjęcia, tak ciężko coś wymyślić. Silnik oprócz alternatora i rozrusznika ma zwykle czujnik ciśnienia oleju i temperatury cieczy, do nich też idą kable
To już przecież zostało napisane Diesel tak MA.
Spalił się silnik i kabina, plastikowe kolektory wymienione i prawie wszystko działa tylko wskażnik temperatury silnika który jest w okolicy chłodnicy ma na zimno 19om i wskażnik wskazuje albo fuull albo zero .
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Witam serdecznie z tego co opisujesz masz uszkodzony termostat w silniku lub go wcale nie ma a pompa wody wytwarza obieg na wolnych obrotach w całym układzie chłodzenia silnik diesla temperaturę normalnej pracy ok 90c Pozdrawiam
Człowieku, co ty robisz? Podstawy, później zabierasz się za robotę. Jeden czujnik i z niego korzysta sterownik silnika, deska i moduł chłodzenia silnika. O specyfice połączeń nie będę pisał bo temat pewnie by się rozrósł jak ten o corsie.
Ja w swoim pojeździe mam zamontowane dwa podgrzewacze po 150W, które w czasie nie większym niż 10s podgrzewają przepływający OR do temperatury 75 stopni. Minusem tego jest jednak że pobierają w sumie 300W. Dlatego zamontowałem też podgrzewacze na ciecz. Gdy ciecz w układzie chłodzenia silnika przekroczy temperaturę 65 stopni, podgrzewacze elektryczne...
Ja bym na Twoim miejscu przyjrzał się świecom żarowym, bo przy takim układzie wtryskowym jaki posiadasz pomagają one w rozruchu silnika w ujemnych temperaturach, brak podgrzewania powietrza w cylindrze skutkuje problemami z uruchomieniem silnika w niskich temperaturach.
Miałem podobny problem z Astra 3 cdti, silnik 1,3 90KM. Przyczyna banalna silnik się nie dogrzewał, a OPEL zrezygnował z wskaźnika temperatury silnika... .
Witam Objawy, które obserwujesz, ma także ja i to na identycznym silniku, czyli 1.6 HDi 90 KM od nowości, bo kupiłem samochód w ASO i mam go szósty rok. Spadek temperatury na wskaźniku przy włączonym ogrzewaniu jest normalny - Diesel ma wyższą sprawność niż silnik benzynowy, zatem mocno upraszczając, odda mniej ciepła na zewnątrz niż benzyna. Włączenie...
A można wiedziec gdzie znajdują się te czujniki czyli czujnik temperatury paliwa i temperatury silnika ?
Witam. Mam taki oto problem: W Citroenie Berlingo '98 1,9 - najprostszy Diesel, po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 wskazówka temperatury cieczy podnosi się ok. 1 cm, czyli wszystko prawidłowo. Następnie po uruchomieniu silnika - opada i nie wskazuje temperatury. Czujnik temperatury był wymieniony, dlatego raczej wykluczam awarię czyjnika. Dodam że...
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Do sprawdzenia termostat ( ewentualnie czujnik temperatury ) .
czy moze mi ktos powiedziec przy jakiej temperaturze powinien wlaczac sie wentylator chlodnicy w astrze f z silnikiem diesla 1.7 isuzu
W dieslu AFR nie ma wpływu na EGT wiec podnosząc ciśnienie doładowania nie musisz sie martwić jakością mieszanki, jak przedobrzysz to bedzie batory jak nie to nic sie nie stanie.
Trzeba sprawdzić oscyloskopem sygnały z pedału gazu, przepływomierza, czujnikow temperatury i +5V.
Nie kolego uważam, chłodzenie silnika powinno być odpowiednio zarządzane żeby utrzymywać i ciepło w kabinie oraz optymalna temperaturę silnika. OK wiem że diesel się dłużej grzeje ale jeżeli osiąga temp juz90 st to powinien ją trzymać ok drobne wychylwnia jak najbardziej ale nie poniżej 70st na postoju przy temperaturze otoczenia0st Uważam że komputer...
To tak z pamięci, zamontowany był akumulator AGM 105Ah które z racji swej konstrukcji posiadają niższą rezystancję wewnętrzną od typowego akumulatora kwasowego, suma długości przewodów do rozrusznika i karoserii o przekroju 35mm2 nie więcej jak 1,5m(wartość rezystancji ok 1mΩ), doliczając dodatkową rezystancję klem, połączeń na silniku i częściach...
Witam!Posiadam Ford Escord 1,6 diesel.Mam następujące pytanie:jak poprawić uruchamianie silnika przy niskich temperaturach?Z tego co mi wiadomo te modele mają tego typu problemy.
on już rozwiazał problem. to nie była sonda :D Dodano po 11 Sonda zaczyna prawidłowe działanie dopiero po nagrzaniu do 300° C, bowiem dopiero wtedy ceramiczny element pomiarowy staje się przepuszczalny dla jonów tlenu zawartych w spalinach. Górna granica temperatury pracy sondy lambda wynosi ok. 800° C. Bezpieczne typowe temperatury spalin to ok. 500...
podgrzewacze paliwa są takze stosowane w dieslach....
Jeżeli jest to diesel to mógł obrobić się wieloklin na wałku napędowym pompy wody co skutkuje zmniejszonymi obrotami pompy wody i przegrzewaniem silnika, albo świruje czujnik temperatury głowicy. W tym przypadku najlepiej oryginał, zamienniki sprawdzają się słabo.
- w silniku diesla musi być wyższa kompresja i technologicznie możemy sobie na to pozwolić bo ON jest tłusty, w benzyniaku kompresja musi być mniejsza bo paliwo jest suche Kompresja nie ma związku z gęstością paliwa. Kompresja to stosunek objętości nad tłokiem w jego dolnym i górnym położeniu. To o czym piszesz to ciśnienie sprężania. Ono w istotny...
silnik diesel klima jest temperatura 117,7 wskaźnika nie ma tylko jak się woda już gotuje to załącza na pulpicie znaczek temperatury i znak stopu.
Żeby silnik odpalał łatwiej i lepiej pracował taka mikstura powinna być podgrzana do określonej temperatury.
niepodales jaki silnik czujnik temperatury oleju
W niekorzystnych warunkach przez okres do około 15 sekund to dość normalne, ale jak to tak gługo trwa to może mieć to związek ze słabym smarowaniem silnika( jego nieszczelnością) regulatorów hydraulicznych zaworów, zużyciem pompy, wtryskiwaczy, nie działającym "ssaniu", pośrednio także nie działającemu cz. temperatury.
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Jeżeli to benzyna ( nie piszesz jaki silnik) to uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, miałem takie coś w passacie. Jeśli diesel to do wróżki.... ( nie znam się na dieslach :D) Pozdr.J.
popieram. na desce czesto pokazuje 70 stopni jesli to jest diesel. a w ukladzie temp. jest ok. widzialem to juz pare razy. uwazam ze jest to normalne(zwlaszcza przy niskich temp otoczenia). po wymianie termostatu jest tak samo.
Witam. Mam pytanie, czy temperatura altermatora w VW Passat (Diesel 89 rocznik) po ok 10-15 minutach pracy silnika (wolne obroty lub jazda) może wynosić ok 70-80 st C?
Witam. Mam problem z Kangoo silnik 1.9 Diesel. Jak auto jest zimne i temperatura powietrza spada poniżej zera to bardzo długo trzeba kręcić żeby odpalił, a jak już odpali to mocno szarpie silnik ale po rozgrzaniu silnika problem znika. Auto miało wymienione świece żarowe na nowe ale nic nie pomogło. Proszę o pomoc!
Witam, piszcie jaką temperaturę wskazują Wasze Merivy, zaznaczam że tylko dla silnika 1.3 CDTI ( Diesel :) ), dodam że u mnie jest ona na poziomie 82-84 ( w trasie ) stopni Celsjusza.
Widzi temperatury na dpf ? Wydechu ?
Witam Jest normalne spalanie ,świeca żarowa w silniku diesla jest potrzebna tylko do rozruchu zimnego silnika. W niektórych dieslach jest stosowane dogrzewanie wtedy świece grzeją do czasu aż silnik osiągnie określoną temperaturę ok 40 st.C
Dwa błędy mamy od reflektorów i jeszcze jakiś od komunikacji. Zasadniczo nic, co by miało wpływ na rozruch silnika. Podaj co tam w ECU silnika, jak błędów nie będzie, to parametry, obroty, temperatury, ciśnienie raila.
Wahler zaczął odstawiać lipę ostatnio, problem nie dotyczy otwartego cały czas termostatu tylko kłopotu z jego ponownym zamykaniem, należy jeszcze brać pod uwagę że to VWejowski diesel
Niedogrzany silnik = większe zużycie w tym paliwa + brak ogrzewania w kabinie. W dieslu szczególnie.
Zmierz temperaturę, musimy wykluczyć niedogrzewanie się silnika. Czy zauważyłeś samoczynne załączanie się wentylatora głównego oraz pomocniczego chłodnicy?
Żaden silnik nie powinien mieć z tego co mi się zdaje optymalnej temperatury 100 stopni czy się mylę? (silniki diesla nawet nie maja takiej optymalnej temperatury jedynie chyba "maluch" fiat 126 miał tak wysoka temperaturę jak dobrze pamiętam) Nad termostatem mam czujnik kolor niebieski 3 piny jak rozumiem jest to czujnik temperatury z przełącznikiem...
wiązkę puść drugą od czunika do ECU i daj nową masę klema-silnik lub sprawdź czy klema się nie grzeje pod obciążeniem elektrycznym.
Probowalem dzisiaj wlaczyc nagrzewnice po starcie silnika rano i zadnych efektow nie widac. Wszystkie warunki spelnione:klima wlaczona ,temperatura nastawiona na cieplo, kontrolka sie swieci na wlaczniku od nagrzewnicy. Co jest nie tak?
Przegrzanie silnika to temperatura ponad 120*C, opisywane działanie wentylatora jest całkowicie poprawne. Silnik Diesla w przeciwieństwie do benzynowego nie powinien wykazywać tendencji do nagrzewania się na postoju, wręcz przeciwnie - stojąc w korku problemem jest utrzymaniem właściwej temperatury roboczej. W starszych autach włącznik wentylatora jest...
...albo podłącz pod komputer i zobacz jaką widzi temperaturę silnika. Czujnik temperatury możesz symulować rezystorem lub potencjometrem.
jak temperatura utrzymuje się na stałym poziomie to nie masz się czym martwić, u mnie zimą nagrzewa się do 90 stopni po przejechaniu ok 15km, co prawda inny silnik ale diesle tak mają. Koledze w starym fordzie escort 1.8d do 90 dochodziło jak przyczepkę załadowaną pod górę ciągnął.
A silnik benzyna, diesel?
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
majki69 ! Chwila na zastanowienie: - sprawność silnika termodynamicznego jest określona nie przez skład paliwa i inne ćmoje - boje, tylko przez temperatury. Chcesz podnieść sprawność? - Podnieś temperaturę spalania, bo obniżyć temperatury otoczenia się nie da. Temperatura spalania jest ograniczona wytrzymałością materiałów, z których zbudowano silnik....
Zapewne poniżej plus 5 stopni. Jeśli masz problemy z odpalaniem w dieslu w plusowych temperaturach na zimnym silniku to przyczyny szukaj w wtryskiwaczach.
Albo grzanie swiec masz przez czujnik temperatury i jak ciepły silnik to sie nie załączaja.I jak silnik troche zużyty to nie chce wystartować.Podaj do tej szyny zasilającej swiece napiecie z akumulatora,albo sprawdz czy jak goracy to też są zasilane. Te małe silniczki zle startują bez grzania bo z racji małych tloków jest i mała masa spręzonego powietrza,która...
Czyli jest ok ? Czy termostat do wymiany? Wydawało mi się że nie możliwe aby przy 30C auto nawet 90st nie złapało. A czy temp 80ST nie jest szkodliwa dla silnika?
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
10 km dla diesla to nie jest wcale porządnie rozgrzany jak napisałeś, a jedynie płyn chłodzący ma swoją temperaturę. A to dwie różne rzeczy są. Porządnie rozgrzany to będzie gdy olej zarówno w silniku jak i w skrzyni osiągnie swoją temperaturę. Sam lubię diesle (aczkolwiek niekoniecznie TDI), ale nie męczyłbym auta odcinkami poniżej 10 km.
Znalazłem: termiczny rozkład wody (termoliza) wymaga temperatury około 2500 st. C. W silniku Diesla raczej trudno taką uzyskać :D.
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
A czemu to musi być diesel? Moim zdaniem bardzo dobry byłby silnik od tico (ze zmodyfikowanym przełożeniem oczywiście). Zawsze Ci zapali, niezaleznie od temperatury, silniczek lekki tani bezproblemowy i nie do zdarcia...
To nie jest chłodnica oleju tylko NAGRZEWNICA oleju. Pożyteczna jest przy zimnym silniku i powoduje szybsze i równomierne nagrzewanie się silnika - i zmniejsza też przez to zużycie paliwa. W dieslu też jest dawka paliwa zależna od temperatury silnika.
W tamtych czasach, latach miałem okazję użytkować taki oto pojazd. https://obrazki.elektroda.pl/2518925800_... Z silnikiem 2.?? (dokładnej pojemności nie pamiętam) Z turbiną, raczej z tych mocniejszych. Gdy był pusty to na starcie zostawiał większość osobówek w tyle. Ale oczywiście nie o tym temat. Pojazd był użytkowany tak że zimową...
Zgadzam się z kolegą kajoj6661 termostat musi być otwarty i przez to silnik przy dzisiejszych temperaturach wychładza się
silnik diesel temperatura diesel czujnik temperatura temperatura katalizatora diesel
excel makro syntax error piecyk wybrać honda civic termostat
schemat fotela peugeot schemat fotela peugeot
T.Amp TA 2400 MK-X: Dane techniczne i realna moc T.Amp TA 1050 MK-X: Dane techniczne i realna moc