a jaką silnik powinien mieć temperaturę pracy. U mnie waha się pomiędzy 68-74 st C. Zastanawiam się czy to nie jest za mało. Poprzedni mercedes jakim jeździłem trzymał 83-85 st C, ale nie był to atego. Temp. pracy w samochodach osobowych jest na poziomie 90 st C. Za mała temperatura w silniku oznacza wyższe spalanie, szybsze zużycie itp.
Układ sprawdzany ciśnienioweo tj. Zaślepiony powrót, zegar wpięty zamiast czujnika temperatury i nabyte ciśnienie 6bar . Utrzymuje bez problemu godzinę. Silnik trzeba chwilę pokręcić ale odpala. Problem.w tym że pracuje na 300 obr/ min i nie reaguje na gaz. Kiedy odpalam na placu wejdzie na chwile na normalne obroty a po chwili obcina do 300 mimo pryskania...
Czas wtrysku i balans jest odzwierciedleniem stanu całego zespołu cylindra. Czyli kompresja, pompa, wtryskiwacz. Wpływ ma tez i cisnienie paliwa, trochę mniej i temperatura silnika. Określenie co jest do naprawy w takim przebiegu jest zgoła trudne i praktycznie niemożliwe. To tak jakbyś miał określić czy wymienić oryginalna tarcze sprzęgła w aucie z...
Witam Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Pozdrawiam Archiwum elektrody już pęka od podobnych tematów. :) Jedna z najstarszych przyczyn zimowego nieposłuszeństwa to zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak miałeś paprochy pod kulką to i sprawdź króciec dolotu paliwa do filtra....
Witam. Wymieniłem w atego całą płytę główną zestawu wskaźników, i została mi uszkodzona płyta... objaw jest taki iż temperatura silnika non stop 120 stopni. Chcę ją naprawić ... sprawdziłem wszystkie tranzystorki smd, kondensatory, oporniki, diody i nie znalazłem uszkodzonych (przynajmniej mam takie wrażenie ) więc jeśli ktoś ma jakąś wiedzę to proszę...
Witam, naprawiłem licznik który dostał zwarcie po linii CAN, niestety mimo naprawy nie działa albo obrotomierz i temperatura silnika albo powietrze, a jak wszystko działa to do następnego odpalenia i wyskakuje błąd CAN. Jeżeli działa tylko obrotomierz bez powietrza to błąd CAN nie wyskakuje. Wiązka już zwarcia nie ma, kontroler CAN na PCB licznika podmieniałem...
01- przesuń przecinek o 2 w lewo - ciśnienie w 1. obwodzie 02- " " " " " 2 03- % paliwa w balonie 04- obroty silnika 05- temperatura silnika Z tego wynika, że silnik stał; ale pokazuje, że jest ok. Jak odpalisz, to porównaj odczyt dopiero po zbiciu osuszacza. Ale musisz sprawdzić połączenia czujników niemonitorowanych ( ręczny, podn. kabiny itd.)
był to czujnik temperatury silnika ten przy pompie ,Problem rozwiązany dzięki za wsparcie.
Również Ciebie serdecznie witamy! Podany błąd faktycznie dotyczy układu podgrzewania wstępnego, nie jest jednak to układ świec żarowych, tylko ŚWIECA PŁOMIENIOWA. (FlammStartAnlage). Wydaje mi się jednak, że przy podanej temperaturze silnik w tym aucie powinien wystartować bez specjalnych oporów.
Witam. Odpalił rano na strzał, temperatura silnika po rozgrzaniu ok. Załadowany około 6 ton i zaczął dymić na biało, śmierdzi nie przepaloną ropą, nic nie idzie, pod górkę na jedynce 20km/h. Wyświetla tylko: MR 01015, FR LEARN, FR 03130. Proszę o wskazówki i pomoc.
Witam , wszystkich. Poproszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Atego 1217 98r 4,2 litra vin WDB 89700571K320721. Obszernie opiszę sytuację: Zgasły zegary (z opcją diagnozy), wszystko wyświetlacz, obroty, temperatura i 2x ciśnienie, podświetlanie tablicy też gasło na postojowych po przekręceniu kluczyka. Tacho działa ale podświetlanie analogicznie do zegarów....
Witam. Może ktoś pomoże mi z błędami w moim Mercedesie Atego 1528 2000 rok. Błędy pojawiły mi się podczas jazdy po tzw. mokrej posypanej zimą drogi. Najpierw pojawił się błąd FR 0 3330 i termometr temperatury zewnętrznej zaczął pokazywać temperaturę -39 stopni. Potem nie wskazywał żadnej temperatury. Komputer wyświetlał błąd fr 0 3330 i zapalała się...
Witam, podłączę się pod temat. Mam podobny problem z brakiem mocy Atego 815 2000r, nie wyświetla żadnych błędów. Na 1 biegu jak obroty narastają szybko to nawet jest OK. Im wyższy bieg tym gorzej. Przy ok 2000 zaczyna mieć przerwy w mocy. Na biegu jałowym dochodzi do 2600 i spada na 2400 i w tych okolicach faluje. Po pewnym czasie na tych max obrotach...
Witam, problem z autem polega że jak tylko silnik osiągnie temperaturę około 80 to gaśnie silnik i wskazania na liczniku takie jak stan oleju i temperatura płynu dopiero jak znowu ostygnie i wskoczą wskazania na liczniku to mogę zapalić silnik.Próbowałem dosłownie wszystkiego przez dwukrotne sprawdzenie instalacji el. żadnych błędów w MR. Dopiero pomogło...
Atego 1218 2002r. wyrzuca płyn chłodniczy przez zaworek odpowietrzający w zbiorniczku wyrównawczym. Ewidentnie układ chłodzenia ma wysokie ciśnienie. Tester na obecność CO2 niczego nie wykrywa, sprawdzałem dzisiaj 2 razy, raz na chłodnym a raz na rozgrzanym silniku. Temperatura w normie, woda się nie gotuje, płyny się nie mieszają. Wystarczy zrobić...
Mam problem,silnik sie grzeje i robi sie podcisnienie w zbiorniczku przez to wywala plyn.Gdy troche ostygnie i przegazuje silnik to plyn lapie obieg i moge juz jechac temperatura spada i jest ok.Ale gdy tylko sie zatrzymam i silnik jest na wolnych obrotach tak z 15min.znow to samo. Wymienilem termostat to samo sie dzieje,wiec calkiem go wyrzucielem...
Z pierwszego postu; "Temperatura jest w normie nie grzeje się. a tu jest pełniejszy cytat wywala płyn chłodniczy i przewody twardnieją. Temperatura jest w normie nie grzeje się. Dzieje się to nie systematycznie, raz po godzinie jazdy, raz po ośmiu godzinach. Nie ma dymu bez ognia. Gdyby się silnik przegrzewał to zgoda - w pierwszej kolejności termostat...
Mercedes Atego - błąd MR 1615 - błąd czujnika ciśnienia i temperatury oleju. Występuje tylko przy podwyższonych obrotach silnika - około 2000 i więcej - komputer stale pokazuje 4bary lub ewentualnie " --- " - czujnik zmieniony na nowy i niestety bez żadnego efektu - taki sam problem. Czy problemem może być instalacja ? jakieś zwarcie, etc ?
sterownik MR ten przy silniku został sprawdzony pod kątem zimnych lutów i podobno taki problem nie występuje, a wymiana wiąże się z programowaniem bo podobno nie ruszy ze starym kluczykiem - tak słyszałem. Ponadto został też sprawdzony Sterownik FR ten w kabinie ale też nie było widać uszkodzeń. Tak czy inaczej sterownik MR przy silniku jest bardziej...
No właśnie Piotr Budzowski biorę to też pod uwagę, ponieważ po wykręceniu czujnika temp paliwa (w celu wkręcenia manometru) zauważyłem w jego miejscu pojawiające się pęcherze powietrza. Tak jakby nagromadzone powietrze w kanale paliwowym po wykręceniu czujnika miało ujście i stąd te bąblowanie. Liczę na zdanie doświadczonych kolegów, czy układ może...
Wszystko sprawdzone caly układ paliwowy od baku po wtryski Samochód powyżej 5 stopni pali na dotyk jak temperatura spadnie poniżej 5 stopni zaczyna się problem im więcej mrozu tym gorzej, przy -7 juz praktycznie nie odpala. Dadam ze paliwo zimowe, zawory wyregulowane kompresja silnika w normie. Żadnych błedów na diagnostyce.
Wyczyść z brudu chłodnicę i sprawdź czy IC nie jest za mocno zaolejony. Jak przy gorącym silniku podniesiesz kabinę i na 1,5 tysiąca obrotów zdmuchnie Ci czapkę to wisko jest dobre. :) :) Przy niesprawnym miałbyś większe skoki temperatury. Co dla Ciebie znaczy złe przetrzymywanie wisko? :)
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Tylko skąd bład czujnika jeśli w parametrach widzi obroty? Z interpretacją widocznych na ekranie obrotów trzeba uważać - wcale nie muszą pochodzić z czujnika na wale korbowym. Drugim punktem odczytu obrotów jest alternator który wysyła sygnał do modułu FR. Jest jeszcze trzeci sygnał - z czujnika na wale rozrządu. Ale w tej chwili nie pamietam gdzie...
Wałek rozrządu z "okrągłymi" krzywkami. W silnikach np. om926 z lat 2003-2006 mamy na 100 autobusów aż 5 wałków do wymiany. Mierzy się wysokość na ile krzywka podnosi dźwigienkę. Wymiar nie pamiętam. Nie było mowy o kompresji nie komputerem mierzone tylko manometrem. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej, temperatury i ciśnienia doładowania mają też...
Kolego błąd masz w opisie dość dokładnie opisany, chodzi o czujnik temperatury doładowania , a dokładnie uszkodzenie tego czujnika lub instalacji elektrycznej do sterownika silnika . Jak naprawisz usterkę , to dopiero będziesz mógł myśleć o usuwaniu tego błędu , możliwe że po naprawie sam zgaśnie i przejdzie do błędów nie aktywnych.
Witam Dziękuję koledze za podpowiedź w temacie Atego i życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku pozdrawiam Jurek
Witam Panowie, temat nie nowy a jednak proszę o małe rozwinięcie. Mercedes Atego 815 z 2000 R nie odpala, wyskakuje omawiany już często błąd Mr 9963. Posty przeczytałem, natomiast w moim przypadku dochodzi jeszcze jeden czynnik, a mianowicie temperatura. Rano, na zimnym silniku auto odpala bez problemu, nie wyskakuje żaden błąd. Natomiast gdy temperatura...
Witam, mam dziwny przypadek przy ciężarowym mercedesie 814 Ecopwoer ( silnik atego ). Temperatura silnika skoczyła do około 90 stopni C w czasie ostatniej trasy. Wymieniony został termostat, temperatura nadal jest wysoka. Zastanawiam się dlaczego chłodnica w dolnej części jest chłodna. Czy układ chłodzenia może być zapowietrzony? Jeżeli tak to w jaki...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...