Witam Jest to mój pierwszy post na tym forum. Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł by zrobić urządzenie które będzie mierzyć temperaturę kotła. Dokładnie chodzi mi o pomiar kilku temperatur: temperatura w komorze spalania, gazów wylotowych, wody na odpływie i dopływie kotła, jeden zapasowy pomiar wody, następna rzecz to odczyt spalin z sondy...
Wedlug zyczenia dodaje opis olejow smarowych milej lektury :D:D:D:D:D OLEJE Oleje stanowią niewielka część całości produktów naftowych (poniżej 2% w stosunku do ropy poddanej przeróbce), ale odgrywają bardzo ważną rolę w wielu dziedzinach przemysłu, w transporcie czy usługach. W odniesieniu do całości olejów używanych w świecie ponad 50% stanowią oleje...
opisze problem. Auto Fiat Punto 1.2 8v przebieg 155000 kilka dni temu mialem problem z temperatura silnika. Podczas postojow na swiatlach lub w korkach szybko wzrastala temp. Silnika. Doradzono mi na forum ze to wina termostatu. Termostat wymienilem i teraz jest wszystko ok. Wskazowka od temp silnika po kilku minutach jazdy dochodzi do polowy i ladnie...
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Wymieniłem czujnik temperatury, wszedłem dodatkowo w klimatronik. Wszystko jest już OK. Jest tak jak było przed wahaniami temp.90 stopni od rozgrzania do wyłączenia silnika. Na klimatroniku wahania są 89-91. Jest super całość kosztowała mnie 170zł Czujnik temp. kosztował mnie 80zł i nie jest to oryginał, jest z wyższej półki więc nie sądze żeby padł...
Ja bym zaczął od porządnego sprawdzenia sond lambda, poobserwowania ich pracy podczas jazdy, oraz związanych z nimi korekty długoterminowych. Niestety ale Chevrolety nie lubią zamienników czujników i sondy lambda trzeba szukać oryginalnych, bądź wysokiej jakości, bo wszelkie uniwersalne, w szczególności Delphi, na nic się nie zdadzą. Ja u siebie też...
Posiadam rower z chińskim silnikiem spalinowym 2t, 48 cm³. Zdarzyło mi się raz tankować go bezpośrednio na stacji benzynowej. Najpierw nalałem do baku olej,ale nie zmieściła mi się zamierzona ilość benzyny i wyszła mieszanka ze zbyt dużą ilością oleju. Przejechałem na niej kilkaset metrów, zatkał się filtr paliwa i zmostkowała świeca. Po oczyszczeniu...
Witam serdecznie i z góry dziękuję za wszelkie sugestie w temacie... Citrone Xara Picass rok 2000 silnik 1,6 przebieg 90.000 do tej pory nie miałem żadnych problemów, niestety pojawiły się kilka tygodni temu... zaczęło się od wskazaniaprzez komputer podczas jazdy bardzo dużego poziomu spalania.... (obecnie spalanie jest w normie) autko obecnie odpala...
Cześć mam audi a4 2002r 2.0 benzyna i mam problem z za bogatą dawką paliwa zapala sie kontrolka z symbolem silnika podpinam pod komputera i za każdym razem jest ten sam kod błędu, kiedy go skasuje komputer twierdzi ze wszystko jest ok, a po tygodniu lub dwóch pojawia się ponownie, mechanicy co chwile radzą coś nowego ale to nie pomaga wymieniłem już...
Jak w temacie kilka dni temu kupiłem Octavię silnik 1,6 100KM jednak szalała wskazówka temperatury (czasem opadała na zero czasem pokazywała jakąś wartość) czy mogło to mieć wpływ na pracę silnika oraz spalanie ?
Tam licznik będzie pokazywał 90 na liczniku jak temperatura silnika będzie w przedziale ok 70 do 105 stopni. Czujniki są dwa w jednej obudowie więc należało by porównać odczyt z licznika z odczytem ECU. Warto sprawdzić czy działa pierwszy bieg wentylatorów bo dość często siadają rezystory pierwszego biegu przez co temperatura idzie w górę. Po włączeniu...
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. A jakie masz wątpliwości w tej materii? Wg mnie ważne, aby manometr był wpięty w przewód między pompą i listwą wtryskiwaczy. Obejrzałem załącznik i wg mnie ten skok chwilowy ciśnienia...
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Witam. Serwis zamontował mi instalacje gazową BRC seqent 24. Mam Golfa IV z silnikiem 1,4. Spalanie na PB w granicach 6,5 L/100km. Po zamontowaniu instalacji spalanie gazu wynosiło ok. 8,5 L/100km. Przy kolejnych tankowaniach (na tej samej stacji) spalanie wzrosło do 10 litrów. Dodatkowo szarpało samochodem jeśli miałem np. 1800 obr/min lub więcej....
dla czego uważasz że to problem cewki? To często spotykane w przypadku jazdy na LPG - wyższa temperatura pracy (silnika, elektryki) wykańcza świece i przewody wysokiego napięcia - w twoim wypadku masz to zespolone.
Przypomniało mi się coś jeszcze :D Za sterowanie napięciami na termowyłączniku w chłodnicy (pośrednio na silniku wentylatora) odpowiada przekaźnik znajdujący się w komorze silnika po prawej stronie patrząc od czoła samochodu, zamocowany nad nadkolem - tuż zaraz za akumulatorem (taka podłużna skrzynka wraz z bezpiecznikiem/2 bezpiecznikami = max.30A)....
Silnik 16 V ? A jaki inny niby w nowożytnej japońskiej benzynie 4 cyl. o takiej pojemności? A tak na poważnie. Właśnie wymieniłem przepływomierz (nie przetrwał kompieli w myjce ultradźwiękowej), oryginał, bosha, koszt katalogowy 860zł.... Iiiii... nie pomogło, aczkolwiek spalanie w trasie spadło do 6.3l (z 7.8) a w mieście do 8 (z prawie 11;) ). Tak...
"Hamownia" to za duzo powiedziane ,podnosnik ,zakrecic kolkami i tyle ;) ( chociaz nie wierze w opory powodujace takie duze spalanie ,ktorych nie wyczulbys podczas jazdy ) Gdzies to paliwo musi umykac ..... .....skoro spaliny sa ok to byc moze usterka wychodzi tylko podczas jazdy i nie jest stala .Byc moze ,ze czujnik temperatury szwankuje i w jakims...
vitam. Pacjent to almera N16 z silnikiem 1,8 w benzynie i bez gazu. Objaw jest jeden: duże spalanie. na trasie nie dało się zejść poniżej 8 litrów jadąc w granichach 90 - 110 km/h a w mieście spalanie rośnie do ok 13 litrów. Profilaktycznie został zmieniony przepływomierz ale to nic nie dało. zastanawiają mnie napięcia drugiej sondy. Genearlnie wskazania...
Witam serdecznie. Ten problem mam od dawna ale nadszedł czas na rozwiązanie. Mam taką nadzieję. Mianowicie jak jeżdżę autem to niemoge na wyświetlaczu średniego spalanie zejść niżej niż 11.6 litr na 100 km, tak pokazuje fiss. Tankujac na stacji wychodzi coś koło 8.5 Benz. i 9.5 LPG na 100km. Czy da się to jakoś zamienić żeby fiss pokazywał normalne...
Odłącz czujnik temperatury silnika i sprawdź czy zmieni się spalanie. Czy w tym silniku może się zakitować kolektor ssący ?
Jooo! Przedewszystkim sprawdź szczelność wtrysku... czy wszystkie uszczelki pod wtryskiem, przepustnicą i w szczególności na kolektorze ssącym nie kwalifikują się do wymiany, następnie podociągaj szpilki na wtrysku (tylko nie przekręć gwintów! - pamiętaj że wkręcasz w aluminiowy kolektor... ;)) Jeżeli to nie pomoże to sprawdz na lampie czy komputer...
Na temat: OPEL CORSA 1.2 KAT (1995) bez gazu Witam, chcialbym spytac, czy mial ktos moze podobny problem do mojego i zna jakies rozwiazanie (podpowiedz). Otoz niedawno, kupilem ponoc wg mechanika calkiem niezle autko - Corse B. Na poczatku wszystko bylo ok, az do zaswiecenia sie pomaranczowej lampki (awaria ukladu elektronicznego). Nadszedl czas na...
Coś dziwnego. temperatura powietrza sie podniosła spalanie w mieście 8 do 9 MAX. - jak ktos ma problemy ze spalaniem-topornością na 1 - 2 biegu to nalezy aby ktoś z wiedzą sprawdził Turbo(czyszczenie moze regenaracja) przewody jeszcze trzeba posprawdzać. Często przepływomierz nawala. Mądra diagnoza pompowtrysków. trzeba probować. Co do awaryjności TOURANA...
Mozesz napisac wiecej na temat sposoby mierzenia kompresji ktory podales bo jest interesujacy. Mówisz i masz (własny tekst przedrukowuję z innego forum). Pomimo tego, że obecne jednostki napędowe ze stajni HDi i nie tylko pracują na innej zasadzie niż "klasyczne" diesle lub pompowtryskiwacze VW/Audi, to nadal potrzebna jest dostatecznie dobra szczelność...
Witam. Dzisiejszy pacjent to Volkswagen Golf IV 1.6 SR 8V z automatyczną skrzynią biegów. Problem dotyczy skakania obrotów na zimnym silniku, do tego przygasa i trzeba trzymać go przez chwilę na gazie, aby nie zgasl. Spalanie jest w granicach 12l/100km. Podpiąłem go dzisiaj pod vaga i wyskoczyły mi takie oto błędy: -17698 Czujnik temperatury silnika-...
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Najpierw Podłączyłem auto pod komputer i skasowałem błędy. Żaden nowy do tego czasu się nie pojawił. Przegoniłem samochód po autostradzie, gdzie udało mi się uzyskać temp. 90°C, ale później gdy jechałem poniżej 100 km/h to szybko spadała. Skutek tego był taki, że czujnik przestał wariować, ale silnik był niedogrzany, tzn....
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej oraz powietrza dolotowego (jak masz). Dodatkowe objawy uszkodzeń tych elementów to *utrudniony rozruch zimnego silnika *pływanie na wolnych obrotach *duże spalanie *zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka. Na zimnym silniku podłącz pod komputer i porównaj wskazania z temperaturą w przedziale silnika. Powinna...
Nie jeden kierowca chciałby aby jego auto paliło w trasie 7.5 l. A więc do rzeczy, po pierwsze niestety sterowniki gazu starszych generacji nie mają kontroli ilości gazu podawanej w niskich temperaturach silnika. W instrukcjach po prostu pisze się, że silnik powinien osiągnąć temperaturę pracy i wówczas przełąncza się na gaz. W praktyce powinno przełąnczać...
Zobacz w jakim stanie jest FAP. Często jak jest przypchany to będzie rosło spalanie. Ponoć w niektórych modelach wentylator włączał się przy ok. 60 stopni C i czasem chodził aż aku nie padnie ( padał soft w ECU) nie wiem czy nie były na to akcje serwisowe. Ewentualnie spróbować wrzucić inny soft do ECU. a jak to sprawdzić samemu?
Witam Zaczęło się od dużego spalania paliwa jak na ta jednostkę napędową (11 litrów miasto,spokojna jazda). Urządzenie diagnostyczne wykazało błąd- ciepły silnik miał -180 stopni Celsjusza zamiast ok. 90 stopni jednak na desce rozdzielczej temperatura wskazywana jest poprawnie. W aucie wymieniono czujnik temperatury silnika jednak był to zamiennik (EPS)....
Nie wszystkie błędy muszą wyskoczyć jako błąd. Czujniki mogą nie trzymać parametrów, ale mieścić się w granicach poprawnych odczytów. Za bogata mieszanka będzie też przy uszkodzonym czujniku temperatury silnika. Silnik np myśli ze ma -20st i wzbogaca mieszankę. Może mieć tyle zimny silnik zimą? Może. A że parametr mieści się w zakresie poprawnych temperatur...
Jak zauwazylem, przez ostatnie kilka lat sledzenia rozwoju CHP itp. ukladow, to jedno co da sie wyraznie zauwazyc to projekty te i planowane wprowadzenie na rynek szybciutko znikaja z sieci. Podalem kiedys sam link do schematow i przekroju takowego kotla i w chwili obecnej on juz nie istnieje. :-( Nie sadze aby to bylo powodowane trudnosciami technicznymi...
Aby odłączyć czujnik trzeba zdjąć plastikową osłonę silnika.Czujnik jest wpięty pod kolektorem-takie cztery rurki dochodzące do silnika :) Szukaj takiej okrągłej wtyczki wielkości monety 5zł. Odłącz i sprawdz.Jak zacznie odpalać to będzie to kąt wtrysku.Chodzi tu o to że paliwo nie jest podawane w odpowiednim momencie co utrudnia zapłon,ponieważ temperatura...
Termostat to raczej nie bo silnik byłby niedogrzany ale nie zalewałoby go Sprawdź czujnik temperatury silnika. Jeżeli pokazuje cały czas np -10 to komputer dawkuje dużo paliwa (jakby był na ssaniu) nawet gdy silnik jest gorący. Przy temperaturze 20st. powiniem mieć 2000-3000ohm, a przy 90st. 200-300ohm.
Witam. Mam Peugeota 306 1.4i (monowtrysk) z 1995 roku. Trzy lata temu założyłem w nim instalację LPG II generacji BRC Blitz (opis tutaj: ). Automatyczne przełączenie na LPG odbywa się przy 2500 obr/min, bez zależności od temperatury silnika. Zawsze odpalam na Pb, nie przekraczam 2,5 tys. obrotów dopóki wskazówka temperatury nie podniesie się do 70 stopni....
Tak do wymiany termostat ( albo się zawiesił ).. Termostat powinien być zamknięty ( zamyka duży obwód na chłodnicę ). Dopiero po przekroczeniu określonej temperatury ( około 80-85 stopni ) powoli się otwiera i następuję dopiero wpływ ciepłej cieczy do chłodnicy poprzez właśnie tą grubą czarną rurę którą masz zaznaczoną na zdjęciu.... Jak masz automatyczne...
Witam, Mam problem z [url=]Alhambrą. Ostatnio przy -25st. nie chciała dogrzać silnika. Poczytałem o dogrzewaczu. Okazało się, że czujnik od początku był zwarty a dogrzewacz nie działał. Podjechałem do znajomego, wykrył 5 błędów w ogrzewaniu 1410(przegrzanie nagrzewnicy) 4 razy i jeszcze jakiś. W każdym razie powiedział, że nic nie zdziała bo nie może...
Witam, problem rozwiązany. Wymieniłem termostat, nowy otwiera się przy 80 stopniach celsjusza a stary cały czas był niedomknięty i puszczał płyn na silnik czego skutkiem był właśnie niedogrzany silnik a tym samym większe spalanie. Stary termostat otwierał się dopiero przy 88 stopniach, do tego wymieniłem czujnik temperatury silnika żeby się nie wkurzać...
Dzień dobry, Posiadam Opla Corsa B 1.6 16v GSI i od ponad roku mam z nią niemały problem. Opiszę problem w punktach: 1. Odpalam samochód na zimnym silniku 2. Silnik chwilę się dławi i nie ma mocy 3. Po przejechaniu ok 50m dławienie ustępuje i samochód z powrotem odzyskuje prawie całą moc. 4. Gdy silnik się nagrzeje, dławienie powraca następuje spadek...
- Profilaktycznie wymienił bym kable wysokiego napięcia i świece. Stare kable i tak warto wymienić. - Sprawdził bym poprawność pracy aparatu zapłonowego. - Odłączył bym akumulator na 15 minut. Jeśli komputer ma opcje autoregulacji to powinien stracić te nastawy. - Sprawdził bym czujnik temperatury silnika. Może jeździsz ciągle na ssaniu. - Sprawdził...
Dzień dobry mam kilka problemów z passatem z silnikiem AVF 131km. Samochód nie ma żadnej mocy w przedziale od 0-2000obr, można dosłowanie bawić się gazem nic nie ciągnie. Od 2000tys słychać gwizd turbiny coś zaczyna jechać, ale na pewno nie jak 130km, prędkośc maksymalna to około 150km/h. Dzsiaj rano przy odpaleniu zobaczyłem chmurę białego dymu, silnik...
Witam serdecznie. Mam problem z audi A6 z 2008 2,0 TFSI (benzyna). Powtarzający się błąd diagnozowany w auto-com ,,skład mieszanki zbyt ubogi,, W danych czasu rzeczywistego na wolnych (szarpiących) obrotach kat wyprzedzenia zapłonu -3 do -5st. zmienia się na 14 do 20st. przy 2000 obrotów, temperatura silnika -48st. w dalszych danych temperatura cieczy...
Cześć. No to gratuluję skoro aż tak się poprawiło :) Mi jak pisałem naprawa wspomnianego cięgna zbytnio nie pomogła a jedynie może przyczyniła się do lekkiej poprawy gdyż miałem jeszcze inne usterki o czym wspominałem też wcześniej. Jeszcze raz w skrócie dla innych w podobnych przypadkach: 1. Dobra diagnoza silnika (przepływka, spalanie itp.) + sprawdzić...
Opel Zafira 2006 1.6 Z16XEP Od dłuszego czasu mam problem z niskimi obrotami silnika nie równo pracuje, tak jak by na 2 czasami 3 cylindry. Wymieniłem czujnik wałka rozrzadu, przepustnice eger czujnik spalania stukowego nowe świece nowa cewka zapłonowa czujnik temperatury cieczy silnika. Błedy jakie pokazuje komputer diagnostyczny to: Misfire na 2,3,4...
Dzięki za odpowiedź, od razu napiszę: -Instalacja I generacji, komputer sprawdzę po powrocie z pracy, nie robiłem w nim żadnej regulacji filtr gazu jak i reduktor był czyszczony, nie wymieniałem go, nic nie strzela, nie ma ubytków mocy, spalanie w przedziale 8-10 l/100 km. Nie wiem ile km zrobione jest na tym reduktorze, auto mam od ok roku, mogę jedynie...
Czy jeśli wskażę na termostat to serwis ma obowiązek go wymienić ? Auto jest nadal na gwarancji Po gwarancji tak. W czasie gwarancji nie. Chyba że za to zapłacisz. Podczas tego ogrzewanie chodzi na pełnej mocy. Po tym czasie w samochodzie jest ledwo ciepło. Samochód ma problem żeby nagrzać powietrze w kabinie. Ten model nie ma bezpośredniego odczytu...
czy to iż samochód dobrze zachowuje się na gazie nie wyklucza uszkodzenia świec? Nie tak do końca. Oba paliwa inaczej się spalają. Co nie zmienia faktu, że świece trzeba wymieniać. Chciałem jeszcze dodać, że jak silnik jest na ssaniu to chodzi dobrze problem się pojawia po nagrzaniu silnika. Więc sprawdź (podmień) czujnik temperatury silnika.
Widzisz, tak się składa, że kiedy ja zaczynałem grzebać w silnikach spalinowych to Ty zapewne wchodziłeś na stojąco pod stół. Nikomu do pesela nie zaglądam. Ale skoro dawno zaczynałeś to jak widać na zaczęciu skończyłeś. Wiedzy teoretycznej i praktycznej brak. Nic nie rozwinąłeś umiejętności. Zresztą z niczego nie da się rozwinąć czegoś. Dałem ci szansę...
Witam i proszę o fachową poradę: Samochód: Citroen Xantia 2.0i 8V RFX (123KM) rok 1993. System wtrysku Magneti Marelli 8P20. Mam niesamowity problem z pracą tego silnika. Mianowicie: gdy dodaję gazu strasznie go zadusza i potrafi strzelić w kolektor ssący. Problem te jest narastający. Po zapaleniu strasznie go zalewa i ciężko mu utrzymać obroty. Jak...
Cześć mam audi a4 2002r 2.0 benzyna i mam problem z za bogatą dawką paliwa zapala sie kontrolka z symbolem silnika podpinam pod komputera i za każdym razem jest ten sam kod błędu, kiedy go skasuje komputer twierdzi ze wszystko jest ok, a po tygodniu lub dwóch pojawia się ponownie, mechanicy co chwile radzą coś nowego ale to nie pomaga wymieniłem już...
Przed sondą sprawdź czujnik temperatury silnika.
A czujnik temperatury silnika.Który daje informacje do sterownika.?
Za duża temperatura w komorze spalania mogła ja upalic, ewentualnie zawór się urwał i jest wbity w tłok, tu najtańsza jest wymiana silnika.
Skuter kupiłem wczoraj, ze świeżo dolanym olejem mineralnym, właściciel sklepu powiedział, że mam przejechać około 300 km po czym przyjechać na przegląd aby dokonać regulacji, wymiany oleju i ogólnego sprawdzenia sprzętu, tylko że te 300 km to ja na benzynę ze 2 stówki stracę. Tankuję czystą 95-ke na axanie Co do zatarcia to nie sądze bo olej jest,...
Z mojego doświadczenia, jak laga1,8 bądź 2,0 pali dużo to do wymiany czujnik temperatury silnika.
Miałem taką usterkę. Czy spala też dużo paliwa? Problemem był czujnik temperatury silnika.
Witam.. BMW E60 z silnikiem N52. Powyższe błędy sygnalizujące wypadanie zapłonu oraz zbyt uboga mieszankę. Auto dymi na biało dosyć intensywnie wydzielając gryzący zapach ale nie zawsze, bez znaczenia temperatura silnika. Sporadycznie potrafi jeździć bez efektów wizualnych. Spalanie w normie, płynów nie ubywa. Czy ktoś pomógł z tym problemem? Nie mogę...
No i czysto teoretyczne pytanie. A jak tam ze spalaniem - może super mało pali ostatnio? Uboga mieszanka też powoduje podwyższenie temperatury samego silnika.
Drodzy koledzy założyłem te temat ponieważ nie mogę dojść do tego jaka temperatura powinna być w moim silniku i chce porównać z innymi użytkownikami którzy jeżdżą samochodami z silnikiem 1.3 CDTI ( najlepiej jak będą to merivy ). Dlaczego tak mi zależy, już tłumaczę : bo chodzi o to że na zbiorniku robię jakieś 800-900 kilometrów przy spokojnej jeździe...
Zaczęło się od tego, że stwierdziłem, że mój samochód za dużo pali. Mam Audi-80 z dwulitrowym silnikiem (ABT) i pojedynczym wtryskiem paliwa (wtryskiwacz elektryczny znajduje się w kolektorze dolotowym, który jest zamiast gaźnika). Dlatego postanowiłem zrobić przepływomierz paliwa, tym bardziej, że w moim samochodzie z systemem pojedynczego wtrysku...
Witam serdecznie Ostatnio podłączyłem, swoją Corsę C 1.2 16v (Z12xep) 2006r pod OP-COMA. W danych z bloków pomiarowych są dwie prędkości obrotowe silnika. Pierwszą wskazuje prawidłowo np. 750 obr/min, ale już na drugiej dwa razy więcej czyli 1500 obr/min. Co może być przyczyną takiej różnicy? Czy jakiś czujnik przekłamuje? Odpięcie czujnika położenia...
Witam, mam problem z sondą lambda jakie są objawy.. wymieniłem sondę na nową bosha.. - wytrzymała 200 km.. padła całkowicie - napięcie 0V.. - średnie spalanie BP na trasie 7,8L kupiłem następną po 400km - średnie spalanie około 10L na tej samej trasie przy spokojnej jeździe ostatnia analiza spalin wyszła tak: obroty biegu jałowego CO -0% CO2 - 15,3%...
Ma. Pod warunkiem, że instalacja spełni wymagania konieczne do przyłączenia jej do sieci energetycznej, przebrniesz przez urzędy i załatwisz wszystkie zezwolenia i zainwestujesz dużo pieniędzy w sprzęt. Tłokowe silniki gazowe przeznaczone do pracy ciągłej to bardzo drogie zabawki. Można oczywiście użyć innego silnika, nawet samochodowego np. jakiś...
Witam wszystkich, Mam problem z peugeot 207 1.6vti 5fs 120km 150tyś przebiegu. Po kolei: Problem: Temperatura silnika rośnie i maleje po przejechaniu ok 20km osiąga wartość 90C i tak już się utrzymuje przy wyższych obrotach czasem spada. Spalanie bez zmian. Wymieniony termostat fazowy wraz z czujnikiem. Teraz: Silnik nie dogrzewa się temperatura silnika...
Witam! Rzeczywiście jak się wydaje jest to silnik 1,8 (bo takie były montowane w GTI z tych lat). Ma on wielopunktowy wtrysk paliwa K-Jetronic z dodatkowym wtryskiwaczem rozruchowym,który powinien wtryskiwać mieszankę tylko przy odpaleniu. Czas pracy wtryskiwacza rozruchowego uzależniony jest od temperatury cieczy chłodzącej (ok. 12 s przy -20 st.C;...
Witaj Też mam takie auto rok 1993, miałem podobny problem. u mnie poszedł termostat i silnik był niedogrzany i pożerał ok 30 litrów gazu, po wymianie pali w granicach 14-20 litrów. Jeśli temperatura jest właściwa to sprawdź stan oleju w silniku. Możesz też sprawdzić świece i przewody zapłonowe. Morze też być silniczek krokowy. Zacznij od temperatury...
Witam, piszesz: Instalacja LPG firmy BRC, reduktor 100Kw, generacja II. wiec skoro to II gen. to gdzie jest krokowiec regulujący ilość gazu? Moim zdaniem ta instalacja została "okaleczona" i sprowadzona do I gen - bo te miały tylko i wyłącznie śrubę regulacyjna na attuatorze i były stosowane do samochodów bez katalizatorów - chyba, ze masz tego krokowca...
Witam serdecznie, Problem dotyczy Audi A4 B5, 1.6 benzyna, 2000r. Mianowicie auto po osiągnięciu temperatury 90 stopni celciusza zaczyna przepalać olej (w ilościach takich iż dla jadących z tyłu jest to uciążliwe). Po włączeniu nagrzewnicy temperatura spada i spalanie ustępuje całkowicie. Dodam iż przy temperaturze 85 stopni spalanie oleju jest zasadniczo...
Wzruszyłem się przy tej historii o sprężynkach. Szczególnie fragment o piwnicy mnie ujął. Ustawiłeś wczesny zapłon na początku, więc styki palca rozdzielacza i kopułki na wysokich obrotach dzięki omawianym ostatnio sprężynkom było za mocno oddalone, a wtedy bęc! Około 25kV w otwartym obwodzie znalazło sobie drogę przez palec rozdzielacza na wałek aparatu...
Witam forumowiczów chciałbym odnowić temat gdyż przypadek mam bardzo podobny e36 96r z 1.8is swap na m50b25 z e34 92r. takowy pojazd już zakupiłem kilka miesięcy temu byłem na kompie pokazało mi czujnik przepustnicy(lecz na pracującym silniku go odpinałem i mogło wyłapać błąd) czujnik prędkości jazdy (wyjąłem i co się okazało miał kilka opiłków oraz...
Witam serdecznie . Myślę że w dobrym dziale zaczynam . Zauważyłem problem ze zwiększonym spalaniem po sezonie zimowym . Mianowicie samochód zaczął palić średni 1/1,5 litra więcej . Objawy: gdy ruszam na zimnym silniku to spalanie wychodzi koło 10.8 ( komputer pokładowy ) i spada stopniowo do 3.8 / 5.6 , gdy silnik osiągnie swoją temperaturę a ja się...
To jest termostat pilotowany przez kalkulator silnika. Moze wiec to byc wina kalkulatora. Zly program sterowania np. wskutek niewlasciwych informacji otrzymywanych przez kalkulator (temp. powietrza zewnetrznego, powietrza zasysanego, wody, kalkulatora silnika, alternatora, predkosc pojazdu, obciazenie i predkosc obrotowa silnika, detekcja spalania stukowego)....
Najwyraźniej nie rozumiesz jak działa silnik od strony termodynamiki. Obawiam się, że sam nie zrozumiałeś i tego co napisano powyżej i tego co sam piszesz. Sprawność silnika, to stosunek wygenerowanej mocy na wale, i zużytego do tego celu paliwa. Wszelkie ciepło przy tym wytwarzane, to właśnie straty - powstałe zarówno jako skutek uboczny reakcji spalania...
Witam. Mam problem z wysokim spalaniem w moim BMW e87 120d, na krótkich dystansach około 5 km w mieście potrafi mi spalić 10-11 l/100 km. Wczoraj z ciekawości sprawdziłem jak wygląda temperatura silnika podczas jazdy i okazuje się, że auto w mieście po około 20 min jazdy dogrzało się tylko do 70-75 stopni, wyżej już nie chce podejść. Po rozgrzaniu do...
Witam Mam problem kilka problemów z Renault Clio II 1.4 16v 2001r z gazem stag 4 (2013) 1.silnik na benzynie na wolnych obrotach lekko szarpie (na gazie na wolnych pracuje równo ) 2.nie pokazuje mi na komputerze pokładowym chwilowego spalania średniego spalania po prostu kreski itp 3.Gdy przełączam na gaz przy nagłym przyśpieszaniu auto zaczyna szarpać...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę ze spalaniem w scanii r420 hpi z 2009. Auto paliło poniżej 30 litrow teraz średnio 32/33 litry a ładunki raczej lżejsze niż przedtem. Autem jeżdżę osobiście i zasady ecodrivingu znam. Turbina ok dmucha 2.9 bara zawory i pompki regulowane wycieków nie ma ic szczelny cewki nierozkrecone i czyste. Ostatnio jednak zaczęła...
Witam Problem polega na niedogrzewaniu się silnika przez co auto dużo pali (około 10 litrów po mieście przy normalnej jeździe). Podczas trasy temperatura płynu to około 70 stopni, normalna jazda po mieście 70 stopni dopiero przy mocnym dawaniu będzie 90 stopni i to tylko na moment bo zaraz spada temperatura, na postoju po 20-30 minutach osiągnie 85-90...
Witam wszystkich mam problem z moim golfem mianowicie po wymianie turbo rozrządu egr zaczął dużo palić spalanie na postoju skoczylo z 0.5 do 1.2 Nie mam już pojęcia co robić pali jak smok a turbo zaczyna przeladowywac po między 2 tyś obrotów A 2600 jest wsadzona 3 turbina dwie były regenerowane kupione z intercarsu trzecia jest z seata o takim samym...
Witam, Corsa B z silnikiem 1.0 12V. Spalanie obecnie wynosi około 8,5l/100km. Jazda typowo po mieście, niewielkie odcinki, korki itd. W okresie zimowym spalanie mieściło się w normach 7,6-7,7l/100km. Temperatura silnika w normie, czyli w korkach około 95 stopni, przy normalnej jeździe 91 stopni. Czy takie spalanie jest prawidłowe?
Dotychczas (wg literatury) nie udało się skonstruować silnika Stirlinga pracującego na niskich parametrach i dającego moc mechaniczną netto. Dotychczasowe pracują przy paliwie gazowym, które ogrzewa czynnik do 500-900 st.C. Wg komentarzy w filmiku ten prezentowany silnik pracuje w zakresie temperatur 200 st.C (woda grzewcza jak rozumiem z innego filmiku)...
Prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzenie lini przekazującej informacje z komputera wtrysku o aktualnym zużyciu paliwa do tablicy wskaźników . Odnośnie temperatury należałoby skonfrontować wahania wskaźnika z aktualnie odczytana temperaturą w sterowniku silnika , albo chociaż jakimkolwiek termometrem sprawdzającym temperaturę silnika .
Witam. Auto jak w temacie: - Seat cordoba 2001 - silnik ALM 1.6 8V 75KM - Sterownik LPG Agis m210 - parownik BRC - wtryski ACW03. Auto zaczęło dużo palić, w okolicach 15 -16 litrów LPG. Pracuje równo, nie dusi się. Temperatura silnika 90 stopni. Przy kalibracji Agisa dobiera mieszankę 1,3. Gdzie szukać przyczyny tak wysokiego spalania. Wcześniej auto...
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Z wentylatorem wydaje mi się, że jest wszystko ok. przy dłuższej jeździe po mieście słychać jak się włącza przy temp. ok. 90 C. Zastanawia mnie tylko czy w trasie jak mam temp silnika ok. 70 C, czy nie wzrasta przez to spalanie (w trasie ok. 4,6 przy 80-90km/h). Mój bolid CC700 ma już przejechane trochę kilometrów (sam go do tego stanu doprowadziłem...
Na pewno jest jakaś przyczyna w elektryce wtrysku, należy zrobić badanie komputerowe a potem napisać co wykazało. Moim zdaniem jest zepsuty czujnik temperatury płynu silnika. Pozdrawiam.
Nie wiem czy gazownik Ci mówił ale przypominam : filtr powietrza nowy i pilnuj czystości, świece, przewody WN, kopułka, palec rozdzielacza (jeśli posiadasz takowe) muszą być w stanie bdb, cewka WN sprawna, płyn chłodniczy w odpowiedniej ilości. To podstawa. Dodatkowo przy dużym spalaniu sprawdź czujnik temperatury silnika oraz termostat. Pozdrawiam
Witam!!! W sierpniu założyłem instalacje gazową do Paska - bak 42 liry, wchodzi niecałe 35 litra. Śmigałem na baku do 340 km. teraz z bidą dociągam do 290 - 300. zaczełem go litrażować i spala mi OK. 12,2 a nawet raz miałem 14l. Choduje go pod domem - czy niska temperatura ma wpływ na spalanie? Byłem na przeglądzie wszystkie parametry są OK - bo robiłem...
Sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej prawdopodobnie on jest uszkodzony.
hmmm wydaje mi sie zastosowanie MAP sensora jako zbędne MAP sensor jest wykorzystywany w układach wtryskowych do dokładnego wyliczenia aktualnej ilości zasysanego powietrza aby ECU silnika dokładnie wyliczyło dawke paliwa ( oczywiscie oprucz MAP sensora ECU do tego celu wykorzystuje wartosci z czujników połozenia przepustnicy oraz obrotów silnika )...
Mieszanka jest zbyt uboga gdy jest w niej za duzo powietrza i na odwrót jest zbyt bogata gdy jest w niej za mało powietrza. Gdy mieszanka jest uboga wtedy silnik mniej spala, ale ma gorsze osiągi i nastepuje jego szybsze zuzycie ze względu na wyższą temperaturę jaka sie tworzy w głowicy (moze nastąpić wypalenie gniazd zaworów, peknięcie głowicy itp)...
Witam. Posłuchaj rady Łukasza, temperatura silnika powinna oscylować w granicach 90 stopni, w mojej Audicy na przykład jest to 94 stopnie, więc się nie przejmuj, bo wentylator włącza się prawidłowo. Problemem u ciebie natomiast jest to, że silnik podczas jazdy ma tylko 70 stopni. Czujnik zostaw w spokoju, prawdopodobnie jest sprawny, a zabierz się za...
5.5 przy jezdzie ekonomicznej ogolnie jezdze okolo 150km/h po autostradach jaka jest ekonomiczna predkosc albo liczba obrotow na 5 biegu dla tego samochodu i jaka jest zaleznosc spalania od temperatury silnika??
Co do krokowego to fakt przy hamowaniu silnika jest wylaczony ale przy pewnych obrotach zaczyna automatycznie pracowac,zeby silnik nie zgasl,moze gasnie na wolnych z powodu jakiejs nieszczelnosci ktoras opaska moze nie siadla jak nalezy.Przy zbyt ubogiej mieszance wystepuje spalanie stukowe i wtedy silnik sie tucze,wystepuje wtedy zbyt wysoka temperatura...
Witam. Mam taki problem. Wskaźnik temperatury silnika pokazuje normalnie zawsze poniżej 90 stopni. Jezeli auto stoi w korku to temeratura wzrasta do 100 stopni. Wskaźnik paliwa na desce działa ok - czyli nie jest to chyba problem z regulatorem napięcia na desce rozdzielczej (czesto spotykany w oplach). Moźe problem z termostatem - ale jak sie przkonać...
I to jest dobre pytanie ? niedbalstwo producenta? - zasada jest taka silnik niedogrzany = duże spalanie, umnie w mieście pali ze 13/100(teraz) w lato ok 8-9 mam lekką nogę i pomału się rozpędzam(zmiana biegów 2500-3000 wydaje mi sie ze dla silnika 1,2 powinno to byc 3-3,5K-ale wole wcześniej) - autko myślę nie jest złe - ale ta temp. nie daje mi spokoju...
cześć wszystkim mam pytanko miesiąc temu miałem problem z paliwem za duzo spalał mi mój bolid cinquecento704 young 1998 mechanik radził wymienić pompe paliwową bo było czuć benzynę w oleju więć wymieniłem pompe olej + filtry jeżdziłem miesiąc i znowu to samo temperatura za szybko zwrasta po 10 minutach w samochodzie zapala się kontrolka oleju i silnik...
Najogólniej rzecz ujmując prawdopodobnie dostaje za dużo "papu" czyli mieszanka paliwa z powietrzem jest zbyt bogata w paliwo. Sprawdź stan filtra powietrza - jeżeli jest zbyt brudny lub zawilgocony / zaolejony - to siłą rzeczy dostaje za mało powietrza. Rozgrzany silnik potraktowany zbyt bogatą mieszanką gaśnie - kiedyś zimą tak zalecano gasić silniki...
Może lać wtryskiwacz rozruchowy, zobacz jaką temperaturę silnika widzi sterownik, błędów może nie być, a temperatura będzie cały czas -30°
Więc tak: Sonda lambda: silnik zimny-0.82V, silnik ciepły-oscylacja 0.37-0.87V, wolne obroty-oscylacja 0.37-0.53V. Czujnik temperatury niebieski: silnik zimny:3.47kΩ silnik ciepły(moment włączenia wentylatora chłodnicy)-190Ω Ciśnienie na listwie paliwa: 2.5bar-3.0bar