Domyślam się że głowica nie jest oryginalna. Sporadycznie zdarza się że drżenia są wywoływane przez żebrowanie na głowicy czy cylindrze :) . Możesz spróbować upchnąć np korka czy innego materiału odpornego na wyższe temperatury i sprawdzić czy drgania ustąpią.
Nie będzie. Już sama zmiana zasilania spowoduje błędne wskazania zegara. A głowica jest nagrzana dużo bardziej niż płyn. Zresztą jej temperatura bardzo się zmienia w zależności od miejsca użebrowania.
Byłem się dziś przejechać, Simson zaczął mulić, posiedział 5 min i znów ładnie palił. No nic, jadę dalej po 5km, znów zaczął mulić nie gasząc silnika wziąłem trochę śniegu i dałem na cylinder, tym razem po 20s palił od kopa, czy to wina temperatury?
Press ciekawy pomysł, pomyśle nad tym. Ja posiadam taki za 20 zł i taki za 56zł(UNI-T M890G) i oba szaleją. Zmieniłem kabel łączący czujnik z mikrokontrolerem i zapomniałem zamontować opornik 3,9k, aby w razie zwarcia nie spalić stabilizatora. I po kopnięciu mikrokontroler pokazuje błąd (zmienna ERR), gdy silnik wytraci obroty to pokazuje wyższe temperatury...
tak jak w temacie chcialbym takie cos przykrecic np do glowicy i w jakis sposob podlacyc do wskaznika temaperatury-czy da sie to w jakis prosty sposob zrobic :|
Witam. Zrobiłem sobie wskaźnik temperatury do simsona na linijce led i LM3914 ale jak silnik jest zgaszony wszystko jest ok, ale gdy odpalę wszystkie diody zaczynają delikatnie mrugać. W dzień nawet tego nie widać ale wieczorem bardzo i bardzo mnie to denerwuje. Schemat znalazłem na forum. Co może być przyczyną i jak mogę to zlikwidować?? Z góry dziękuje...
Wadliwa świeca moze być przyczyną, faktycznie, ale raczej nie gaźnik. Jego parametry w funkcji temperatury i czasu są niezmienne.
Te dwa urządzenia różnią się od siebie tak jak "cukier puder" i "cukier kryształ". Oprócz różnic, które opisał kolega powyżej, to jeszcze dochodzi to, o czym sam napisałeś. Największą przewagą są naczynia. Kombiwar jest tak samo praktyczny jak maszynka do mięsa w porównaniu do blendera. Poza tym czas osiągania temperatur i ich wartości to jak Komar...
Znów wykład o kącie wyprzedzenia i liczbie oktanowej paliwa. Problem polega na tym, że silniki Rometów robiono z materiałów słabej jakości i w dodatku na zwykłych obrabiarkach uniwersalnych. W dodatku jakość obecnych zamienników „rzemieślniczych”. Nie ma jak się odnosić do tematu, nie widząc stanu silnika. Zwykle wygląda to na zbieraninę...
Witaj kolego, jak na moje oko to masz uszkodzony tłok - pewnie był wymieniany i ktoś zbyt szybko wykorzystywał moc, tłok został przegrzany i teraz pod wpływem temperatury puchnie, co powoduje zacieranie się tłoka o ścianki cylindra, objawem tego jest trudne odpalanie oraz osłabienie silnika. Jeśli potrafisz ściągnąć cylinder, to sprawdź tą teorię.
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
Cześć, Rezystancja cewki zapłonowej/zasilającej (czerwony przewód w barwach oryginalnych) powinna wynosić od 480om do 600 w zależności od temperatury, oprócz tego taka cewka generuje około 50v w zależności od siły kopnięcia. Rezystancja impulsatora (niebieski przewód) waha się w granicach od 27 do 30om dla org impulsatora (barwy białej\kremowej)
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z...
Radiatory ewidentnie za małe, po chwili, gdy temperatura LM osiągnie pewien próg zacznie sobie ograniczać moc...
Cewka oczywiście mysi być na 12V.Jak byś zostawił cewkę zapłonową to prąd na przerywaczu wzrósł by o drugie tyle i następowałoby szybkie wypalanie styków na przerywaczu oraz temperatura pracy na cewce 6 Voltowej by się znacznie podniosła a wysokie napięcie na świecy wzrosło by dwukrotnie.
Ten kto sądzi że ten gaźnik reguluje się tylko dwoma śrubkami jest w błędzie. Zaczynamy od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej ( ustawiamy paliwo na wysokości nadlewu w komorze "to odkręcane na dole od gaźnika" za pomocą odginania i doginania blaszki przy pływaku) sprawdzamy ustawienie zapłonu. Zapalamy Simsona, aby się zagrzał do normalnej...
Mówisz, wiesz lub wiesz i mówisz. :D Rozwiązań może być mnóstwo trudno wiedzieć które akurat tu zostało zastosowane siedząc przed komputerem, a nie przy motocyklu. W każdym razie trzeba uważać i dla autora tematu rada typu: nie masz w okolicy jakiegoś mechanika motocyklowego? Jest jak najbardziej na miejscu. Typowi elektrycy samochodowi często "wymiękają"...
Nie napisałem, że nie może działać, tylko że jest "zbyt prosty". Czy robiłeś jakieś pomiary gdy "działał"? Jak go wpiąłeś? Czy masz świadomość, że napięcie "stabilizowane" w tym układzie bardzo zależy od charakterystyki egzemplarza tranzystora i jego temperatury? Czy wiesz do jakiego napięcia stabilizował (póki żył tranzystor) ten układ?
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
pewnie że orginały są najlepsze choć zdażało się w naszym timie wygrzewać ala orginalne tłoki w specjalnym medycznym piekarniku żeby spuchły w nim a nie w cylindrze oczywiście grzały się w oleju w temperaturze 450 stopni czasami ta metoda pomagała żeby ukończyć wyścig bez zacieru!!
Kolego sprawdź natychmiast po zgaśnięciu silnika, czy świeca jest mokra, czy sucha, bo od tego będzie zależeć dalsze poszukiwanie usterki. Jeśli świeca będzie wilgotna, to sprawdź (niezwłocznie), czy jest iskra, bo wpływ na "elektronikę" układu zapłonowego może mieć wysoka temperatura. Przypuszczam, że masz zapasową świecę na podmianę. Sprawdź też,...
Witam. Na elektrodzie jest kilka tematów w których są wykorzystywane wyświetlacze od noki 3310, 3210 np. do zasilaczy itp. Ja sobie tak pomyślałem, że fajnie było by wykorzystać taki wyświetlacz od noki 3210(taki mam) jako mini "komputer pokładowy" do simsona. W simku mam instalacje 12V, mam wyświetlacz troczę doświadczenia, ale..... nie potrafię programować,...
ok. Mam Simsona s53. Zrobilem juz całą instalacje wraz z kontrolka temperatury.http://www.polskajazda.pl/Mo... PIERWSZA OD LEWEJ STRONY Kontrolka ma na celu poinformowaniu mnie o dużej temperaturze silnika. I własnie dlatego jest mi potrzebny taki czujnik, ktory zamknie obwod przez co właczy sie kontrolka...
z tego co widzę na fotkach to brakuje ci w prądnicy uchwytu (podstawki) z filcem o którym mówiłem wcześniej, bez niej młoteczek przerywacza ślizga się bez żadnego smarowania po tulei magneta i zapewne ściera się zbyt szybko plastikowa końcówka młoteczka co powoduje automatyczne zmniejszanie się przerwy na stykach przerywacza do całkowitego jej zaniknięcia,...
To jest kilka mozliwosci niedomagania : zbyt 'zimna' swieca zaplonowa - 'zimne' stosuje sie do jazdy na bardzo wysokich obrotach silnika, np. wg oznaczen 'Bosch' : W 260 / 280, itp., a jesli jezdzi sie 'turystycznie' - to trzeba stosowac 'cieplejsze' swiece, np. W 175 / 195 - 225 [ wg bardzo starych oznaczen Bosch ]. Moze tez trzeba stosowac mniej oleju...
Silniki składane dawnym sposobem za pomocą młotka... Może i jeździły, ale też ciekawie wyglądały kiedy trafiały potem do specjalistów. Generalnie temat nadaje się do napisania bardzo długich postów, jakoś nie mam czasu i ochoty pisać od A do Z, więc odpowiem tylko na ważniejsze sprawy. W Simsonie wrażliwe były czopy wału korbowego produkcji DDR, fabrycznie...
Witam, z góry proszę o wyrozumiałość, mam niewielkie podstawy wiedzy z elektroniki, a potrzebuję zbudować komputer do motoroweru było by to urządzenie mierzące obroty silnika, prędkość, chwilowe spalanie, temperaturę silnika (jeden czujnik) chciał bym także, by układ zastąpił kluczyk czymś w stylu immobilizera motorower który miałby być nosicielem tego...
Stawiam na podróbę cewki zapłonowej (na statorze). Może pod wpływem temperatury dostawać zwarcia międzyzwojowego. Cewka butelkowa, szczególnie podróba taka za 15 zł także może być przyczyną, aczkolwiek zazwyczaj przepala się po kilku minutach. Podobne zachowanie może sprawiać kilka innych elementów, kondensator, przerywacz, przewody...
ustaw tą iglice bo u mnie nawet teraz jak przestawie iglice na 1,2,3,4 zabek licząc od góry to i tak obroty szaleją na dwóch przedostatnich to jest najbardziej rzwawy i elegancko chodzi, załóż w gaźniku odpowiednie orginalne dysze!u mnie na tych badziewnych polskich tak obroty szalałay, pozatym to kwestia ile czasu bedziesz jeździł, u mnie jak temperatury...
ponieważ temperatura powietrza jest inna niż temperatura paliwa... A to niby dlaczego miałaby być inna? Jezeli już to bardzo nieznacznie. Po drugie gdyby nawet to zmiana poziomu paliwa w trakcie jazdy (kołatanie) będzie powodowala zmianę wskazań czyli z diód zrobi się migająca choinka.
To spróbuj kolego przejechac Simsonem 1800 km w lipcowy upał bez przerwy z maksymalną jego prędkościa mając załadowane bagaże po obu jego stronach i robiąc odpoczynki tylko dla zatankowania. wtedy przekonasz się jaka mieszanka jest najlepsza na autostradę. Pozdrawiam. Dodano po 2 Jednak postanowiłem koledze obszerniej dopisać kilka danych. Otóż kolega...
Dopuszczalna temperatura pracy łożyska z koszyczkiem poliamidowym to 120 stopni Celsjusza, a dodatek, na przykład, estrów fosforanowych w olejach syntetycznych obniża ją do 80 stopni, tak więc wpływ substancji smarnych na te koszyczki jest znaczący. Benzyna też w jakimś stopniu ma udział w żywotności takich łożysk. Te dane są z oficjalnej strony firmy...
Stare żółte opakowanie było w partii z 2008 roku. Potem nowe opakowanie z naklejką o czerwonym odcieniu w 2009 roku. W 2010 roku opakowania z naklejką o niebieskim odcieniu. Jak patrzę na stare opakowania po zużytym oleju, w żółtych i czerwonych była zawsze data produkcji na nakrętce, przy niebieskich z przodu na spodzie pod naklejką. Ciekawe, ostatnie...
Z diodą LED daj rezystor 1k ograniczający jej prąd. Czy sprawdziłeś jak się zmienia napięcie zasilania układu pomiędzy końcówkami 8 i 1 przed i po włączeniu silnika ? Dodaj filtr zasilania, np. kondensator elektrolityczny 470 uF/25V równolegle do zacisków zasilania układu 555 (8 i 1). Lepiej dać kondensator zwykły, np. MKT o pojemności 1uF wraz z rezystorami...
Kondensator 400V AC czy DC? A jak myślisz? Kondensatory mają zazwyczaj podane napięcie znamionowe dla prądu stałego, a przy prądzie przemiennym nie zawsze napięcia pracy nie można liczyć przez współczynnik 1.41 do napięcia znamionowego kondensatora. Dlatego np. kondensator przeciwzakłóceniowy powinien mieć podane napięcie znamionowe 250V~ lub więcej...
Myślę że jest to nie do zrobienia w takim układzie chociaż nie znam się na motorach ale: -układzik zastosowany 7805 będzie podawał stałe napięcie 5V a przy akumulatorze 6V jest to zbyt małe napięcie aby go ładować - prąd 3A jest to maksymalny prąd jaki może przepłynąc przez stabilizator ( tak podałeś a ja co do tego mam wątpliwości) zanim nie zostanie...
z tego co wiem to 45,25 lub więcej nie mam przyrządu.Tłok ma napis 45,22 ale luz minimalnie większy od wymaganego.ma 2 setki to 2 a nie 3,5 itd.Poza tym cylinder tylko honowany i nie polerowany.Powierzchnia tłoka też ma się dotrzeć. Powiem jakie mam doświadczenie.Kiedyś robiłem silnik z Jawki 50 i trafił mi się cylinder po szlifie z tłokiem który nie...
Jakie drgania? Jakie warunki pracy? Jest temperatura? Można zalać klejem na gorąco, ale pachnie to chińszczyzną i amatorką. Silikonu nie polecam ze względu na związku octu. Są kleje polimerowe, masy zalewowe i tym podobne. Sprawdź choćby w ofercie firmy Simson (nie tych od motorowerów oczywiście). Sprawdź ofertę sklepów z szeroko pojętą elektroniką....
Ja swoją wytrawiarkę pokleiłem przemysłowym klejem dwuskładnikowym "SIMSON" który po wyschnięciu ma konsystencję gumy i da się nim skleić prawie wszystko. Początkowo wszystko było ok. Trzymałem wytrawiacz w wytrawiarce i nic się złego nie działo. Ale po ok. 2 tygodniach wytrawiacz zaczął mi wyciekać i nie wiem czemu ale klej puścił tylko przy dnie,...
Rezystancja cewki nawijanej cieniutkim drutem jest tylko bardzo orientacyjną informacją o jest sprawności, a w zasadzie niesprawności jak mocno odbiega od normy. Dużo bardziej miarodajna jest indukcyjność, ale mierzona po wyjęciu statora z pola magnetycznego wirnika. Jednak nawet ona nic nie powie gdy uszkodzenie występuje pod wpływem temperatury i/lub...
Witam, za 'moich czasow' - jak jezdzilismy Junakami M 07 / M 10, M 72, K - 750, NSU OS - OSL, AWO - Simsonami, itp., bylo o tyle 'lepiej'[ lata '80-te ] - ze mielismy we Wroclawiu duza stacje 'CPN', na ktorej byl osobny dystrybutor z benzyna 'czysta ekstrakcyjna 52 Oktan / bez kartek' - i mozna bylo jeszcze w dobie 'kartek na benzyne 78 / 94' / domieszac...
No marzy mi się taki simson :) jakbyś mnie znał :), ale nie mam warsztatu i sam nie sądzę żebym potrafił ucząc się na błędach to zrobić. Mechanik znajomy by to zrobił (jedyny który podjął się pomóc z moim złomem w promieniu 60 km!). Ale po pierwsze to ten mechanik zaczął mi walić młotkiem w wał żeby rozpołowić silnik! Na szczęście nie rozebrałem po...
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
Trochę źle sformułowałem pytanie. O zwiększaniu się temperatury stabilizatora wraz ze wzrostem prądu przez niego przepływającego zdawałem sobie sprawę, tylko nie wiedziałem czy zabezpieczenie polega na ograniczeniu prądu czy tak jak kolega powiedział na spadku napięcia. Co do amperów to pewnie 0,5A wystarczyłoby do naładowania telefonu w trasie. Ładowarka...
Nie wolno zubażać mieszanki w 2T!!! To ma bardzo duże znaczenie: 1. uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalania oraz możliwość samozapłonów 2. w smarowaniu mieszalnikowym powoduje zmniejszenie smarowania - mniej oleju dostaje się do silnika wraz z mieszanką. 3. przez w.w. powody można zatrzeć silnik. Co do efektu pracy gaźnika 16N3 z wyjętą...
To zmień olej do mieszanki na syntetyczny lub półsyntetyczny, bo przez eksploatację na tym mixolu masz zawalony wydech nagarem. Przy większej prędkości i zwiększeniu temperatury w układzie wydechowym zaczął się wypalać olej znajdujący się w nim. Zjawisko minie po jakieś 0.5-1 godzinie takiej ostrej jazdy. Przy zaciąganiu oleju ze skrzyni biegów silnik...
Mi przez myśl przeszły sworznie tłoków z motocykli. ( przelot około 3mm ) mowa tu o 50tkach typu romet simson itp. wydaje mi się że z tego samego materiału są robione ośki do pedałów w rowerach górskich. * ośka suportu Materiały, z których wykonane są sworznie tłokowe (z uwagi na temperaturę pracy, naciski i zmienne obciążenia oraz smarowanie): stal...
To nie żaden skuterek tylko stary (ale jaki jary) motorower IFA Simson - mój sposób na cały wolny czas... (tam zastosowano prądnicę niestety) Napięcie na akumulatorze waha sie w granicach 12.5...14.4V ale jak to nie przeszkadza to kamień z serca. No i jeszcze pojawił się oddzielny wątek - otóż miałem zegar temperatury z Poloneza ale pobawiłem się w...
Witam! Przepraszam za odkopanie starego tematu, ale nie widzę sensu tworzyć nowego. Prosto i na temat: między świętami a sylwestrem ub. roku kupiłem Simsona S51 po kapitalnym remoncie, po przywiezieniu busem do domu został złożony w szopie i zakryty tekturami, szmatami, kocami by nie wilgotniał, nie zakurzył i się od skoków temperatury odizolował. Akumulator...
Po tym wszystkim co przeczytałem mam wrażenie że iskra jest lepsza niż była przed wymianą elementów zapłonu ale przyczyna duszenia się przy gwałtownym dodaniu gazu to zbyt uboga mieszanka. Moim zdaniem za niski poziom paliwa w gaźniku. Wygląd świecy po 10 min. pracy nie odzwierciedla składu mieszanki. Poza tym musiałbyś przynajmniej jechać w miarę równo...
Przegrzewć się raczej nie przegrzewa. Temperatura Procesora waha się w granicach 34-36 stopni C. Chcę poprawić wydajnośc kompa wydająć maks.100zł. Niedługo będe miał nowego ale chcę się jeszcze z tym pobawić :) Przez spadek temperatur nie wzrośnie przecież wydajność, a podkręcanie P4 mija się z celem. Daj sobie z tym spokój.
Golf 90 ma rację. Dwusuwa smarowanego mieszankowo nie należy docierać przy hamowaniu silnikiem. Siły tarcia duże, smarowanie żadne. Ja dwusuwy chłodzone powietrzem (simson, mz etz) docierałem tak: - montaż zespołu tłok-cylinder dość obficie na olej - mieszanka 1:30 - po pierwszym odpaleniu i lekkim nagrzaniu na postoju krótkie przejazdy (kilkaset m)...
mam problem motorynka nie pali gdy sie rozgrzeje a gdy jest zimna to wszystko ok. pomocy jak masz jakiś POLSKI tłok (badziewie że szkoda gadać)to nie ma się co dziwić. pod wpływem temperatury tłok rozszerza sie tzw. puchnięcie tłoka rzędu 0,1 mm ale to przeszkadza --> zwiększa się tarcie i motor nie jedzie tak jak potrzeba. Mam to samo. Kup nowy tłok...
Zapomnij że kupisz oryginał w sklepie na Allegro. Ten gaźnik to można powiedzieć najlepsza obecnie dostępna podróba. Podróba, ponieważ to jest nowa produkcja na Tajwanie, Chinach lub nie wiadomo gdzie. Teoretycznie wymiary są zgodne z rysunkami fabrycznymi. Jakość i sposób wykonania jest zupełnie inny niż to co było robione w DDR. Na pierwszy rzut oka...
Posiadam awo turista, prądnica od MZ, regulator napięcia elektroniczny od MZ. Mierząc napięcie przepływające przez regulator- na średnich obrotach jest ok., po zwiększeniu na wysokich- miernik pokazuje od 10V- nawet do 19V. Regulator jest podłączony prawidłowo do prądnicy, próbowałem już 3 regulator, 3 akumulatory mi padło, pierwszy miałem "niby niemiecki"...
Dobra powiem do czego to robię ale żeby nie było postów z odpowiedziami nie warto itp. . A więc tak robię JAWĘ50speed taką na wzór tej może i znanej wam ,którą zrobił koleś w Czechach. Ja chcę wycisnąć kompletne maximum. Kwestię przerobienia gaźnika by także był sterowany elektronicznie już można powiedzieć ,że rozwiązałem i wiem jak to zrobić. Gaźnik...
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
- zawirowywacz spalin przy wydechu - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora) Jakbym czytał te bzdurne posty dzieciaków w internecie. Zawirowywacz spalin w 2T to oczywiście tak, ale gdy przeczytałem że rurka przyspawana do wydechu 4T jak i sam wydech to blokada - :lol:. Ta rurka to...
Drutem nie czyscilem.miedzy gaznikiem a cylindrem jest uszczelka i troche silikonu temperaturo-odpornego.Dysze juz nawet przekladalem na te stare ale tez nic nie dalo.Przemywalem je tez w benzynie i nafcie.
Młody człowieku....chylę Ci czoła za pomysłowość, wytrwałość, a przede wszystkim znajomość zagadnień machaniki. Mam siedemnastoletniego syna, który nie ma pojęcia w którą stronę odkręcają się śruby, a w jego simsonie gdy odłączy się kabelek to jest problem na skalę EU. Ja od kilku lat noszę się z zamiarem zbudowania małego traktorka, ale z czasem krucho,...
Nie chodzi o to ile zgromadzi ale ile POWINIEN zgromadzić (i ile powinien oddać przy danym typie świecy, składzie mieszanki, temperaturze itd itd) w skrócie lepiej bliżej oryginału który ktoś dla Simsonka, po badaniach wymyślił. O prawidłowym zapłonie będzie informować zarówno moc jaką właściciel odczuje przy przyspieszaniu jak i stan świecy zapłonowej...
Witam. Potrzebuję pomocy w regulacji gaźnika. Filtr powietrza jest czysty (nowy), gaźnik także czysty. Ale nie mogę wyregulować gaźnika. z moich obliczeń wynika, że yamaha spaliła 10l na 160-170km. Odkręciłem świecę i zobaczyłem, że jest ona cała czarna czyli, że mieszanka jest zbyt bogata w paliwo i można jeszcze zmniejszyć spalanie :D. Od zawsze mam...
simson licznik kierunkowskazy simson prostownik simson
szyba przednia butapren patex sharp zmieniać
napęd bramy przesuwnej uziemienie basenu
Jak wyjąć zablokowaną kapsułkę z ekspresu Delta Siemens EQ500 – po rozłożeniu zaparzacza leci tylko woda, brak kawy