Jak dwa piny to czujnik temperatury, jak trzy to czujnik cisnienia. Prawdopodobnie jest drugi czujnik razem z przepływomierzem tylko mierzy on temperaturę powietrza przed turbiną a ten drugi temperatura powietrza doladowanego. Jak przepływomierz ma więcej niż 3 piny to jest razem z czujnikiem temperatury.
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
A po co siedzieć minutę i czekać z włączonym silnikiem ? Przecież nawet jeśli ktoś ostro jeździ, to nie parkuje samochodu z prędkością 160 km/h, tylko powolutku, na niskich obrotach, ten czas, kilku chwil potrzebnych na zaparkowanie jest wystarczający dla obniżenia temperatury turbiny. Sugestie o kilkuminutowym postoju na wolnych obrotach dla wystudzenia...
A jak sądzisz? Zrób test: sprawdź temperaturę turbiny przed odpaleniem, wjedź do garażu, zgaś dyliżans i jeszcze raz sprawdź temperaturę.
Zdejmij podciśnienie z turbo, przejedź się i obadaj, czy ciśnienie doładowania się zmniejszyło. Jeśli tak, to znaczy że być może wystraczy jedynie wyczyścić geometrię. Jeśli nie, to zapewne geometria całkiem stoi. Auto ma DPF? jeśli ma, czasami na zabrudzoną geometrię pomaga wymuszone dopalanie DPF, wtedy spaliny mają wysoką temperaturę i sadza z turbiny...
Miałem taki przypadek i winny był sterownik. Nie sterował właśnie turbiną , a za to cały czas egr. Błędy miałem sporadyczne z turbiny ,egru, pedału gazu i temperatury powietrza których nie można było skasować. I nie regulował wyprzedzeniem zapłonu.
Witam gdzie zlokalizowany jest czujnik temperatury doładowania turbiny Renault Master 2.3 100km?
Nastawnik u siebie dawałem do regeneracji, ale okazało się że to nie to, tak jak wyżej pisałem, problem powodowała wiązka od czujnika ciśnienia spalin, przechodziła idealnie nad turbiną, a że ktoś już wcześniej w niej grzebał to temperatura od turbiny spowodowała że połączenia lutownicze nie stykały. Żadnych błędów po utracie mocy nie było, a mam xentry...
Witam Metalowy walec na fotce to silniczek pompy chłodzenia turbiny .
Temperatura nie ma znaczenia, ważne żebyś tylko obserwował prace sztangi turbiny. Można zamiast gruszki podłączyć vacuometr i będzie widać czy jest podciśnienie podawane. Wężyki podciśnienia sprawdzone?
Odcina turbinę? No tego jeszcze nie grali... Po podpięciu pod clipa, wykonaniu DIAGNOSTYKI nie kasowaniu błędów, napisz co wyszło wtedy pogadamy.
Zrób dobrą diagnostykę komputerowa
Dzięki za informacje, mam jeszcze jedno pytanie, już nie tak bezpośrednio dot. głowic ale związane z tematem (tak mi się wydaje) chodzi o kody OBD2. A mianowicie chodzi mi po głowie zrobienie prostego komputera pokładowego który przez OBD2 komunikował by się i wyświetlam różne informacje.Poprzez niektóre kody udało mi się już odbierać informacje, ale...
Wymieniłem świece żarowe i zniknął błąd P1351 związany z obwodem podgrzewania świec. Nie powrócił również błąd P0422. Niestety po wyprostowaniu rury nadal błąd P0299 czyli, małe ciśnienie turbo przy 2000-3100 obr/min. Powyżej tej prędkości ciśnienie turbo jest ok. Pozostają błędy P2033 oraz P0483 Proszę o wszelkie sugestie. Wszystkie potrzebne sugestie...
Ma sens to co piszesz. Choć PV są po prostu drogie. Za instalację 10kW płaci się pięciocyfrowe sumy. No a termicznie przy większych mocach można by to pewnie zrobić dużo taniej. Wiec w myśl zasady, jak za darmo w to sumie nieistotna sprawność ;) Ale faktycznie przy tak niskich temperaturach to sprawność turbiny parowej może być tandetna. Pomysł prawdopodobnie...
No więc napisał że wymienił silnik turbiny i problemy się skończyły.
Generalnie fakt pracy lub spoczynku turbiny uzależniam od temperatury a obroty chcę regulować z powodu chałasu jaki generuje turbina. Sprawa jest prosta tą samą temperaturę można osiągnąć przez np. pracę turbiny przez 60min - na ~90% mocy co przez XXmin na np.50% mocy - (cichsza praca-w nocy jest to istotne).
Panowie mam problem. Mam auto nieopodal Stuttgartu, auto zgłosiło się na serwis Scania. Nie działa wskaźnik temperatury, świeci się zwiększona emisja spalin auto ma ograniczona moc. Diagnoza serwisu w sttutgarcie. Uszkodzony czujnik temperatury silnika - - - ten za filtrem oleju z przewodem który jest wpinany bezposrednio do coordynatora. Wymiana czujnika...
Z jakiegoś powodu wyrzuca na tryb awaryjny sprawdź czy sztanga turbo płynnie chodzi Szukanie igły tak na odległość to ciężko coś ująć Trzeba wejść w parametry i zobaczyć w którym momencie odcina Sprawdzić ustawienie rozrządów są dwa Sprawdzić luz na turbinie, elektrozawór turbiny tam są filterki Sprawdzić kompem temperatury wody, dolotu w momencie odcięcia...
Powiem Ci ze za Bardzo nie rozumiem - wymieniłeś część która jest sprawna - wskazywał poprawnie temperaturę Więc te turbiny i inne części które wymieniłeś i które nie wskazywały zużycia idąc tym tokiem myslenia wymieniłeś prawidłowo.
W głowicy może być śrubka mosiężna na imbus do odpowietrzania lub jak jest czujnik temperatury wkręcony do głowicy wysoko to można nim odpowietrzyć. Może błąd jest we wskazaniach temperatury? Czy turbina jest chłodzona cieczą?
Witam Myślę, że najprostsza droga to gaz ziemny - silnik spalinowy - generator - en. elektryczna/ciepło. Turbina parowa - za duże obroty, kłopoty z przekładnią. Silnik parowy uszłoby, ale kocioł, niebezpieczne ciśnienie i wysoka temperatura, to też dotyczy turbiny parowej. Czadnica - zbyt kłopotliwe produkty uboczne, konieczność dokładnego oczyszczenia...
Co do diagnozy to nie o błędy chodzi a o ciśnienie jakie daje turbina. Jesli mechanik jedynie potrafi sprawdzić błędy na kompie to może sprawdź sam to ciśnienie doładowania i pracę turbiny. Temperatury nie tykam bo dla mnie to dość normalne się wydaje.
Jaka jest temperatura spalin podczas pracy na biegu jałowym a jaka podczas pracy silnika pod obciążeniem. Jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach to elej się nie smaży a spaliny chłodzą korpus bo mają zdecydowanie niższa temperaturę.
Witam Turbosprężarka o zmiennej geometrii Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego. Możliwe przyczyny: •Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie. •Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii. •Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego. •Usterka...
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Po co do warsztatu. Jeżeli jesteś w Niemczech to cię wyśmieją. Tam nie regenerują turbin jak u nas tylko kupują nowe. Jedź sprawdzaj olej co np 300-400km Kontrolkę oleju obserwuj i temperaturę silnika. Jedź silnika nie zatrzesz.
jakie napięcie tam powinno być i czy wzrasta z dodawaniem gazu czy się obniża , Jak by to było takie proste, to zamiast zaworka byłoby zwykłe cięgno połączone z pedałem gazu :D Parametry brane pod uwagę dla stopnia otwarcia turbiny to: - temperatura silnika - stopień naciśnięcia pedału gazu - obciążenie silnika - obroty silnika - prędkość pojazdu -...
Proponuję uruchomić taką rejestrację na www.pvmonitor.pl dorobimy ci stosowne wykresy. Możesz rejestrować wyprodukowaną energię, zużywaną energię, moc i inne dowolne parametry: np. prędkość obrotową turbiny, prędkość wiatru, kierunek wiatru, temperaturę powietrza itp.
Wszystko zależy jaki to rocznik. Jeżeli jest MAP (1312) to jest w kolektorze ssącym od strony ściany grodziowej. Wtedy czujnik temperatury powietrza jest na wężu z turbiny (1240). Kolory przewodów to fioletowy i jasno niebieski. MAP jest 3 pionowy więc to tylko czujnik ciśnienia bez pomiaru temperatury. https://obrazki.elektroda.pl/9277325900_...
Witam w volvo fh 12 2005r na desce rozdzielczej nie pokazuje obrotów , doładowania turbiny, ,temperatury cieczy, ciśnienia oleju i zużycia chwilowego paliwa jak i sredniej na 100km . Robiłem test wskaźników . Kreca sie prawidlowo. Czy to wina po stronie elektrycznej?
Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów. Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin...
Na magistrali olejowej do turbiny?
Ani silniki o mocy 140 KM i 170 KM nie posiadają serwomotoru, siłownik podciśnienia sterowany jest pneumatycznie a jedynie w 170 KM 2.0 TDI siłownik zmiennej geometrii posiada czujniki krańcowe, przy FAPie jest też róznicowy czujnik ciśnienia, czujnik temperatury gazów spalinowych i sondę lambda, serwomotor posiadają turbiny w silnikach 3.0 TDI a odnośnie...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
A podczas jazdy trzyma temperaturę? Nadmierna ilość oleju to świadectwo kończącej się turbiny.
Koledzy mam pytanie czy za pracę turbiny odpowiada jakiś czujnik temperatury?
17-tka,czyli z podwójną turbiną.Tam lubi się zacierać ciegno zaworu upustowego turbiny, sterowany podcisnieniem.Paskudny dostęp,ale wykonalne bez demontażu całej turbiny.Najlepiej wymontować siłownik, dobrze oczyścić połączenie mechaniczne i nasmarować smarem odpornym na wysokie temperatury np. z dodatkiem ceramiki.
Z tego co się orientuję, i z dpf i bez w tych rocznikach jest czujnik temperatury na turbinie.
to rozpad H2O pod wpływem temperatury, tylko, że tu pojawiają mi się różne dane od 1600*C przez 2400*C po 3000*C i uwierz mi, dla takiego wariata jak ja, który nie ma dostępu do osoby, która mogła by go trochę pokierować, sprawdzenie tych informacji jest bardzo trudne. Biorąc nawet najniższą z tych temperatur, czy widzisz turbinę pracującą w takiej...
Ta, lejące wtryski na przykład. Ale przede wszystkim zbyt delikatne obchodzenie się z gazem, każdy silnik trzeba przewietrzyć od czasu do czasu! :) Grucha porusza się, sadze pogoni z łopatek, temperatury dostanie.
Witam. W tym co napisałeś nie ma nic dziwnego.Biegi zmieniasz prawidłowo tzn. przy odpowiedniej prędkości, w końcu to silnik wysokoprężny. Mogę tylko zasugerować sprawdzenie wirnika turbiny na zimnym silniku i na ciepłym. Może pod wpływem temperatury turbina obracać się z oporem (ciasne pasowanie) Pozdrawiam.
Kiedy wypalam DPF'a na postoju to zawsze kontroluję na bierząco sytuacje tzn. jestem przy samochodzie. Największy problem jest wtedy kiedy DPF jest w komorze silnika zaraz za turbiną i nie ma się co oszukiwać ostro w d..ę dostaje turbina i wszystko wokół od temperatury. Kiedy DPF jest dalej od silnika to trzeba pilnować aby nie zajarały sie dywany lub...
Z reguły stosuje się czujniki NTC 10k, a więc z pomiarów wynika że jest raczej sprawny . Jeżeli faktycznie jest to jakaś sygnalizacja związana z temperaturą, to może jest jeszcze jakiś inny czujnik, może na silniku turbiny. Problemy z takimi odkurzaczami to większości baterie, jakie są napięcia pojedynczych ogniw.
Czujnik EGT ma zapobiegać zniszczeniu filtra i turbiny.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
W tym zabytku nie ma temperatury zasysanego powietrza ani turbiny więc jedyna korzyść z tej rurki to chłodniejsza mieszanka co może dać 1% mocy więcej ;), ew. kolejne 0,5% przez mniejsze opory na ssaniu bo powietrze jest wpychane podczas jazdy, ot i tyle.
Skoro temperatura gazów wylotowych z cylindra waha się w okolicach 450-500 stopni celsjusza Mistrz serwisu VW z gdyni powiedział że czerowna turbina w AWT to normalny objaw i że tak musi byc w tym silniku w liftowym pasku To pewnie barwa turbiny wywołana temperaturą metalu jest OK.:D No coment.
Możliwe że termostat zablokował się w położeniu otwartym i silnik cały czas pracuje na dużym obiegu płynu przez chłodnicę. Zdemontuj termostat i sprawdź czy grzybek znajduje się w położeniu zamkniętym (na zimnym silniku tak powinno być), możesz też włożyć termostat do wrzątku i sprawdzić czy grzybek zaworu otwiera się i zamyka płynnie bez zacięć w reakcji...
Znajdź dziurę w dolocie...Podpowiedz juz masz dziura pojawia sie wraz z wzrostem temperatury silnika
to nie wyciek z turbiny ,to są nieszczelne uszczelniacze zaworów ,odkręć turbinę ,uruchom silnik ,doprowadż go do temperatury eksploatacyjnej ,żeby olej miał swoją temperaturę i będzie ci kapało nawet na wolnych obrotach,już to przerabiałem w silniku mazdy
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Dwa, to obecnie oddawane do użytku nowe bloki węglowe są budowane z myślą o jak największej sprawności, przez co parametry pary zasilającej blok są bardzo wysokie, stąd bloki te są projektowane z myślą o długotrwałej pracy z mocą maksymalną i niezbyt tolerują jej cykliczną redukcję. Poza sprawnością jest jeszcze zjawisko rozszerzalności cieplnej. Sprawność...
Pewnie chodzi o czujnik temperatury spalin na turbinie.
Nie jest to przyczyna awarii, jest to wtyczka czujnika temperatury spalin.
Nie chodzi mi tu o jakieś wielkie temperatury do ogrzewania domu, jedynie o podgrzanie wody na tyle żeby z kranu leciała ciepła woda. Nie mam miejsca na panele za to mam miejsce na szczycie na 2-3 turbiny pionowe lub maszt z jakąś turbiną poziomą. Czy jest sens iść w takie rozwiązanie? Dla mnie pomysł jest jak najbardziej OK, ale pod warunkiem, że...
Może masz za wysokie wymagania wobec taniej pompy :) A może po prostu już swoje przepracowała. Tam są mechaniczne elementy - nawet drobne uszkodzenie turbiny powoduje duży wzrost hałasu.
Witam błąd wrócił po 3 miesiącach, sprawdziłem icarsoft wysoka temperatura czujnika ciśnienia MAP (Turbiny)pokazywał na nie odpalonym aucie 50stopni wymieniłem czujnik temperatura wróciła do normy 20 stopni a ciśnienie nie zmienne 96kPA jak narazie w porządku https://obrazki.elektroda.pl/2983939300_... https://obrazki.elektroda.pl/9843633400_...
Nom, jeszcze niebieskie diodki, trochę naklejek, dywaniki z karbowanej blachy alu i ogromna tuba. Zobacz jak to Renault zrobiło w rodzinie TCE - będziesz miał pogląd na to, jak mały silniczek z turbo wygląda. Bez odprężenia nie przeskoczysz dzwonienia, spowodowanego temperaturą i ciśnieniem - spalanie stukowe zniszczy szybciutko silnik. Do tego inne...
Dzień Dobry Zdecydowałem się na najprostszy krok odnośnie odświeżenia DPFa ze względu na częstszą ilość wypaleń. Czy ktoś już stosował DPF Cleaner w swoim 1.6 TDi? Nie wiem w który otwór wlać czy pod czujnik ciśnienia spalin on jest zaraz od strony turbiny, czy pod czujnik temperatury spalin który znajduje się niżej? Przedstawiam zdjęcie. 1179014
witam od roku poruszam sie manem tgx 26.440 w tandemie,z przebiegiem 740tys moc dyrastycznie spadła i spalanie wzrosło z 28 do 40l jaka moze byc przyczyna?? zadny błąd nie wyskakuje, ostatnio wymieniony był czujnik temperatury wody, czujnik turbiny,nawet zmiana na olej bez popiołowy, i czujnik przy katalizatorze a poprawy niema,nadal mocy niema i duzo...
Witam, Często słyszę, że w silniku 90 KM (2.0 HDI) należy nie od razu wyłączać silnik aby spadła temperatura oleju i turbiny... Wszystko to rozumiem, ale kiedy można być pewnym, że jest OK.? W końcu nie będę siedział w samochodzie 15 minut... :-] Czy przy przejazdach około 10-15 km też należy coś takiego uczynić? Jak patrzę to temperatura ledwo wyszła...
Witam Po wymianie turbiny gdy pęka ośka i olej przedostaje się do części wydechowej Scania zaleca wymianę tłumika ze względu na wzrost temperatury w układzie spalania co może spowodować uszkodzenie wtryskiwaczy.Tak to niby tłumaczą i zawsze wymieniamy. Co ciekawe ostatnio trafił do nas euro6 z uszkodzoną turbiną i po wymianie kolega stwierdził,że warto...
Witam Nie działa mi lewy panel deski rozdzielczej w Volvo FH, 2000, 420 kM, (wyświetlacz i wskaźniki tj. oleju, temperatury płynu, doładowania turbiny i ciśnienia powietrza w poduszkach). Auto stało (nie jeździło) około 2 miesiące, rozładowały się akumulatory, (wcześniej było wszystko ok, po naładowaniu akumulatorów samochód zapalił, jeździ wszystko...
Odświerzam temat archiwalny. Usterka była nierozwiązywalna przez cały czas mimo porad i eksperymentów. Dalsze badania wykazały, ze turbina staje w w temperaturze 78 st. Po osiągnieciu 80 st (w kapie kominka) - ruszała dalej. Usterka zniknęła po wymianie kondensatora rozruchowego przy silniku turbiny
są różne akumulatory - co do ołowiowych to masz rację :) przyszłością w napędzie elektrycznym są ogniwa paliwowe, spalają wodór i dają prąd - akumulator w takim samochodzie byłby tylko buforem na odzyskiwaną w trakcie hamowania energię... silniki turbinowe owszem są gorące (prawie 1000*C w komorze), ale to ciepło jest wykorzystane do napędu pojazdu...
W przypadku transportera którego opisałem powyżej, przyczyną była ewidentnie zatarta turbina, natomiast podczas rozbierania auta doszedł do tego jeszcze katalizator, którego spory kawałek opierając się o czujnik ciśnienia blokował wydech. Być może był to zbieg okoliczności, obie usterki w tym samym czasie ale to mi właśnie nasunęło pomysł z wydechem....
Witam potrzebuje schemat komputera volvo s 40 1,6 d 2006 r Nr kom 0281011775. W aucie nie pracuje zawór sterowania turbiny , jest błąd i czujnik temperatury paliwa tez jest błąd , był jeszcze błąd przepływki ale się skasował . Wiązkę od komputera do zaworu turbiny przedzwoniłem jest ok , kostki komputera ładne czyste . Wydaje mi się ,że niema zasilenia...
turbiny do kominków same w sobie posiadają czujnik temperatury
MC1206 się mi ciągle spóźnia i jakoś z tym żyję. Może jakiś energetyk wyjaśni czy obciążenie sieci ma istotny wpływ na prędkość obrotową turbin i częstotliwość wytwarzanego prądu? Ma, i to duży: częstotliwośc prądu sieci jest właśnie wskaźnikiem zapotrzebowania na energię - im niższa, tym wyższe zapotrzebowanie. W elektrowni tak trzeba sterowac napływem...
Wczoraj pracowałem przy nim i tez jeszcze raz wymieniłem przepływomierz ze sprawnego samochodu. Niestety nic to nie zmieniło. Widać ze nie może zassać powietrza w uszkodzonym, zasysa maksymalnie 850mg/w a w sprawnym nawet do 1300mg/w i testowane przy temperaturze silnika około 90stopni oraz na postoju.
Vtg to zmienna geometria turbiny i nie ma to wiele wspólnego z temperaturą oleju kolego. Po za tym diagnostyka wykonana przez kogoś o marnej znajomości swojego fachu w dodatku robiona pegasusem. Jedź na porządną diagnostykę komputerową i wtedy wrzuć fotę z wydrukami.
To jest bodajże czujnik G72 - temperatury powietrza doładowanego.
Spojrzałem na wykres i-s dla pary wodnej. Przyjmując realne warunki (subiektywna opinia laika) takiej instalacji domowej czyli ciśnienie 2-ie bary i temperaturę 200C (przegrzana para) na wejściu do turbiny i na wyjściu z turbiny ciśnienie 0.5 bara. Z wykresu wychodzi, że na wyjściu turbiny para nie będzie przegrzana więc może się pojawić problem z kropelkami...
https://obrazki.elektroda.pl/6376667200_... Już mówię termostat jest w turbinie nastawiam temperaturę na 40 stopni nazwa turbiny An2 darco https://obrazki.elektroda.pl/7488315800_... https://obrazki.elektroda.pl/2875582100_... https://obrazki.elektroda.pl/3111657900_... 999921
Oczywiście zalany płynem sprawdziłem pompkę elektryczna do chłodzenia turbiny pompka pracuje , a jeżeli będzie wada fabryczna termostatu ?
Witam wszystkich serdecznie. W koncu po dlugich przemysleniach zdecydowalem sie wykonac instalacje DGP w swoim domu. Powierzchnia uzytkowa dokmu 135m2. Rozprowadzenile ciepla z kominka wykonalem poprzez rure izolowana 125 (dlugosc do turbiny 7m). Turbina z bypassem Darco Banan2 600m3/h. Tloczy powietrze do 3 pomieszczen o lacznej kubaturze 147m3. Rury...
Witam w Renault Master z 2015 r 165 KM biturbo wyskoczył mi błąd Dtc054417 (obwód czujnika temperatury przed turbiną)się ,który to czujnik : -czujnik temperatury zaworu egr, -czujnik temperatury DPF proszę pomóżcie,i mile widziana lokalizacja czujnika .
Jutro podjadę do znajomeo na komputer i zobaczymy co wyjdzie. A jak z temperaturą silnika?
Skrot myślowyc Takie ustawienie turbiny gazowej, czyli dostarczania ciepla, że gazy wylotowe będą w temperaturze sprężonego powietrza przed turbina. Ciekawy układ teoretycznie bo cale cieplo podgrzewajace gaz przemienia sie w doddodatkową prace. A tak nawiasem, czy nie zyskamy podobnego efektu ogrzewajac izometrycznie gazu przed turbiną. ?
Ja się dołączę to tego starego tematu, ale z rozwinięciem: - kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza, ale turbina bardzo oddalona od kominka wpięta w system rekuperacji - w efekcie turbina załącza się za późno - mogłaby wcześniej, tzn. szybciej po rozpaleniu w kominku Czyli wykombinowałem, że potrzebuję czujnika temperatury przy kominku i załącznika...
Sól by w niej wystygnąć do temperatury, kiedy nie zasila już turbiny, potrzebuje zwykle ponad siedmiu godzin. Bardzo niejasne stwierdzenie. Czy chodzi o czas samoistnego stygnięcia soli (straty ciepła) bez zamiany wody w parę zasilającą turbiny, czy czas w jakim elektrownia może pracować z określonym ułamkiem mocy znamionowej. Np. 20% z 580 MW dałoby...
W 90 KM nie masz intercoolera. Więc powyżej tych 3 tys. obrotów temperatura powietrza dolotowego się zmienia z powodu rozgrzania turbiny. Zauważ również jaką masę ma Lanos, a jaką 307.
Można też zrobić inaczej. Kolektor wydechowy ma ok 700*C. Na nim można gotować wodę, a i te 700*C byłoby za dużo. Zbiorniki LPG mają ciśnienie robocze do 250 bar. Aby para wodna miała takie ciśnienie wystarczy podgrzać wodę do 347*C. Zakładając, że udałoby się zbudować turbinę mogącą pracować z takim ciśnieniem, a temperatura pary wodnej po opuszczeniu...
Witaj. Tak jak się domyślałeś kompresor ma zamontowany wyłącznik termiczny, ale nie jest on zamontowany w srodku tylko nałożony jest na obudowę i dociśnięty kapturkiem do korpusu sprężarki. Prawdopodobnie sprężarka zachowuje się poprawnie że rozłącza ponieważ czynnik nie zdąży się wychłodzić na dolnej chłodnicy i powraca z wysoką temperaturą. Czy nie...
Miałem w takim przypadek że przewód vacum pod wpływem temperatury się zatykał. Zdarzają się rozszczelnienia na zasobniku vacum. Omiń wszystko poza zaworkiem od gruszki turbiny.
Witam mam problem z Manem tga 410. Podczas mrozu turbina doładowuje bardzo powoli, z ładunkiem doładuje do końca ale trwa to bardzo powoli.Na pusto tylko 3 kreski pokazuje. Zmieniłem czujnik doładowania turbiny i nic nie pomogło. Dwa tygodnie temu miałem już taki problem podczas mrozu, ale gdy temperatura w dzień była dodatnia to problem zniknął i turbina...
Tak użyj turbo timera. Ale w dizlu nie ma takich temperatur jak w benzynie, gdzie po jeździe trzeba odczekać na wolnych obrotach bo turbiny świecą.
Panowie miałem prze....rąbany tydzień, to nie tak że o Wellerze zapomniałem, albo go olalem - SORRY! Możliwe że chodzi właśnie o to pokrętło potencjometr. Dostań się do niego i zmierz jego rezystancję albo odczytaj ją z jego obudowy o ile ma jakieś oznaczenia zrób zdjęcie. Może to na jakiejś zasadzie dzielnika napięcia działa Załączam zdjęcia z dzisiaj....
Dzięki za szybką odpowiedź (w końcu temat już stary). Ja zbudowałem na ESP8266 układ który ma sam wykrywać temperaturze w kanale gorącego powierza który idzie do turbiny i wraz ze wzrostem temperatury przełączać obroty. O ile 52V oraz 85V jest ok to miedzy 85 oraz 200 pasowała by pośrednia wartość , a super by było jak by były 2 kroki... Może masz jakiś...
typowa usterka zaworka turbiny. przeszukaj elke
Bzdury totalne. Na zimnym luzie wirnika może być nawet do 1 mm. Na różnice luzu wpływa wiele czynników, chociażby moment obrotowy, czas nagrzania układu wodnego, osiągnięcie temperatury spalin. Olej, wiadomo, jak zimny jest gęsty, dlatego powoduje naprawdę znikomą ilość poboru i smaruje mosiężną tulejkę, która wraz z temperaturą rozszerza się jak każdy...
witam-mam problem z iveco stralisem 450 km-2008r.Silnik po osiągnięciu temperatury 90* traci moc.W servisie stwierdzili awarię turbiny,po wymianie turbiny dzieje się to samo na komputerze wyskakuj niskie ciśnienie doładowania.Prosiłbym o fachową poradę
Miałem okazję widzieć naprawę kotła z taką usterką, przez pewien czas sytuację ratowało podniesienie przepływu wody w obiegu CWU przez ustawienie max biegu na pompie w zasobniku, ale za niedługo problem wrócił. Ostatecznie naprawa polegała na wyczyszczeniu filtra turbiny oraz wymianie wymiennika głównego, w końcu jednak filtr został profilaktycznie...
W Libii też dawnymi czasy laliśmy nafte prymusowkę do MI-2, bo JetA1 brakło. Troche wyższe temperatury gazów za turbiną i tyle. Tak, turbiny gazowe to śmieszne urządzenia mogące pracować na czymkolwiek łatwopalnym, gorzej z rozruchem takiego na byle czym bo na olejach napędowych nie odpalimy, ale można ruszyć na propanie i przełączyć na olej i będzie...
Jest o tym cały wątek pt. "Budowa elektrowni wiatrowej". W skrócie - prądnice samochodowe nie nadają się do tego zastosowania, bo mają małą sprawność. Silnik prądu stałego z hulajnogi jest obiecujący, ale pozostaje kwestia rozmiaru turbiny. Trzeba dobrać taką, żeby dała radę przełamać opór silnika i dostarczyć 150w przy w miarę rozsądnej prędkości wiatru....
Doprecyzuj tylko, ile tego oleju paliła wcześniej, a ile obecnie. Auto ma turbinę? Jaki silnik, jak moc? Na podstawie obecnie podanych danych, można napisać że raczej już nie. Teraz znajdź mechanika, ponieważ przebieg jest słuszny. Ewentualnie, gdy nie ma turbiny i nie zamierzasz posiadać te auto za długo to 15W40. Wymaga dobrego akumulatora, rozrusznika...
Witam. Czy da się jakoś zmniejszyć temperaturę GPU ASUS 1060GB 6GB TURBO? Karta podkręcona do 1800 MHZ - rdzeń. Jak zmniejszam to temperatura o wiele nie spada, może o 1-2 C. Temperatura przy 83% prędkości turbiny to około 79 C. Myślicie, że da się to zmniejszyć czy to będzie normalna temperatura tego modelu? Tak aby trzymała temperaturę z 77 C przy...
To nie calkiem tak. Tutaj najpierw oderwaly sie silniki, czyli najgoretrze czesci samolotu (komory spalania na zewnatrz osiagaja kilkaset stopni). Gdy tam wyleje sie paliwo (niezaleznie od temperatury otoczenia) to ulega odparowaniu i sie zapala chocby od zwarcia przewodow elektrycznych podczas niszczenia konstrukcji . To co sie pali podgrzewa do temperatury...
dźwięk turbiny adaptacja turbiny elektrozawór turbiny
sharan rezystor mixer słuchawkowy standardowe wymiary obudowy głośnika
termet kocioł 17mb55 ves315wnds
Naprawa telewizora lampowego bez dźwięku i obrazu OpenBK7231: Disable WiFi & Relay LEDs Configuration