(at)klm787 nie ma żadnego specjalnego obowiązku wykorzystywania zabezpieczenia termicznego silnika, zwłaszcza, gdy jest on zabezpieczany w inny sposób, choćby wyłącznikiem silnikowym lub stycznikiem z wyłącznikiem termicznym (termikiem) Na ogół projektując napęd należy brać pod uwagę możliwość wystąpienia przeciążenia termicznego uzwojeń silnika, a...
Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Witam. Silnik ten możesz zasilić bezpośrednio z sieci. Klasa izolacji tego silnika to pewnie "F" to znaczy że max temperatura uzwojeń może wynosić 155C. Natomiast grzanie się silnika na biegu jałowym jest normalnym objawem. Silniki z kondensatorem pracy grzeją się bardziej na biegu jałowym niż przy obciążeniu w przeciwieństwie do silników trójfazowych...
A może by tak wstawić zabezpieczenie termiczne na uzwojeniach silnika i podłączyć jako podtrzymanie pracy przekaźnika? Robiłem kiedyś zabezpieczenie silnika pod faktyczne parametry podobną metodą i jest to jedna z 2 metod, które tu magą zadziałać: 2 Przez puszkę łączeniową umieszczasz w uzwojeniach wirnika termoparę i obciążasz silnik w sposób ciągły...
Mam silnik 6,7MW/6kV. Uzwojenia klasy B. Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Czy jest jakaś tolerancja temperatury, czy mogę się spodziewać najgorszego.
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
https://obrazki.elektroda.pl/4729786700_... Często podczas konstruowania różnych urządzeń powstaje potrzeba zwiększenia napięcia zasilania. O ile przy zasilaniu sieciowym możemy sobie łatwo poradzić dobierając odpowiednio transformator zasilający lub zmieniając konfigurację uzwojeń już posiadanego to w przypadku zasilania prądem stałym...
witam Klasa izolacjiNajwyższe dopuszczalne temperatury A105 E120 B130 F145 H180 CPowyżej 180 To tabela dopuszczalnych temperatur uzwojeń silników w zależności od klasy izolacji. Nie są to temperatury korpusu!!
Czyli masz tam sprawny kontaktron Nie bardzo on sprawny skoro Zabrałem suszarkę do włosów i podgrzałem to z 32Meg ohm spadło do 400k. . A podgrzał suszarką do jakiej temperatury ? 40°C? Krytyczna temperatura uzwojeń takiego silnika to 120°C.
Ja uzasadniam, bez wezwania, zalety chłodzenia wodnego: lżejszy (mniejszy) silnik, mniejszy gabarytowo, odzysk ciepła z chłodzenia motoru (sporo, kilka kW), Chłodzenie wodne jest skuteczne jeśli temperatura wody jest mniejsza od temperatury otoczenia/powietrza . Skąd pomysł że kilka kW idzie w ciepło . Straty cieplne rdzenia i uzwojeń to pewnie jakieś...
Temperatura uzwojeń jest jeszcze pewnie wyższa, ale i tak nikt nie wykonuje już uzwojeń o klasie izolacji niższej niż F czyli 155 °C. Jest podana klasa izolacji na tabliczce znamionowej lub w instrukcji? Temperaturę silnika lepiej sprawdzać podczas pracy, a nie bez obciążenia. Ważne na jakim poziomie i w jakim czasie się stabilizuje i przestaje przyrastać.
Wcześniejszy układ był innego producenta, brak info co się z nim działo, wentylator na pewno ma mały wpływ na temperaturę uzwojeń silnika i grzanie się łożyska silnika. Zauważyłem, że przy prądzie około 420A, temperatura uzwojenia nie rośnie a utrzymuje się na około 120 stopni, łożysko ma około 97 stopni.
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Miałem wymieniany silnik, wskazówka płynu chłodzącego nie jest tam gdzie była jak był poprzedni silnik, o grubość wskazówki jest niżej niż wcześniej była, to jest różnica 1.5 mm na wskaźniku, zostawiłem samochód po trasie w garażu na obrotach, był upał, po 3-4 minutach załączył się wentylator, wskazówka ani drgnęła, po chwili wentylator się wyłączył,...
Posiadam Mazdę 323BG B6 z 1990 o pojemności 1600ccm. Po prawej stronie deski rozdzielczej (tuż za obrotomierzem) mam wskaźnik temperatury silnika. Po nagrzaniu prawidłowym wskazaniem powinno być położenie wskazówki tuż za połową licznika. Niestety wskazówka się zacina i na zimnym i ciepłym silniku wskazuje zero "0". Szczegóły: √ Latem silnik szybciej...
Podstawą do zabezpieczania silnika jest wyłącznik silnikowy. Jego zaleta to że jest relatywnie tani. "czułości na zanik fazy" Autor o tym wspomniał... wiec jego temperatura - wyłącznika czy silnika? Bo to ważne. Patrząc na dane katalogowe wyłączników silnikowych, podwyższona temperatura zewnętrzna spowoduje zadziałanie zabezpieczenia przy niższym prądzie....
Witam Panowie koledzy czy spotkaliście się kiedyś z takim przypadkiem że silnik ciepły był odstawiany przez falownik - sygnalizował zwarcie uzwojeń, a przy pomiarach na zimno wszystko było w porządku , ten sam silnik na zimno da się uruchomić. Bardzo proszę o pomoc.
Dlaczego należy przeliczać rezystancję uzwojeń w stojanie z temperatury pomiaru (ok. 20st C) na temperaturę 75st C ? Nigdzie nie moge znaleść tej informacji. HELP!
Samochód escort 1998 r 1,6 16V zetec Kiedy jeżdżę po mieście to temperatura silnika leci na czerwone pole i załącza się wentylator, kiedy jeżdżę poza miastem to wskazówka stoi w pionie czyli temperatura jest taka jak zimą. W zimę nie było żadnych problemów. Co jest grane, czy to termostat. Może ma wpływ na to że mam na czujniku zasysanego powietrza...
Witam . Wariuje wskaźnik temperatury na desce. Po odpaleniu silnika wskazówka pokazuje od razu maksymalną wartość , nawet jak silnik jest zimny. Gdy silnik jest zgaszony i samochód jest na zapłonie wskazówka działa prawidłowo .Czujnik podmieniany. Czy ktoś przerabiał podobny temat ?
Kłopot, jak w temacie. Przy włączonej stacyjce, ale niepracującym silniku, wskazania temperatury cieczy chłodzącej są prawidłowe (realne), po uruchomieniu silnika wskaźnik pokazuje o wiele wyższy wynik. Czujnik profilaktycznie został zmieniony, jednak bez wpływu na obraz usterki. Proszę osoby znające temat bliżej o naprowadzenie, w jaki sposób płytka...
Przedstawiam taki wrak generatorka z prądnicą trójfazową, nie będę go odbudowywał i aktualnie służy mi tylko do poszerzania wiedzy na ten temat. Generatorek jest produkcji made in China i już mocno rozszabrowany, ale po oddzieleniu od nieodpalającego silnika spalinowego i sprzęgnięciu z szybkoobrotową wiertarką Makity- jeszcze dycha i wygenerował około...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Niedawno kupiłem audia4 1.8 benzynę. Mam następujący problem: auto bez problemu odpala, przez jakiś czas chodzi na tak zwanym ssaniu, po czym obroty spadają do 900 obrotów; i za jakiś czas w kabinie pojawia się ciepłe powietrze.... niestety ile bym nie przejechał kilometrów wskaźnik temperatury silnika wskazuje 60...
Hej. Znalazłem kilka tematów na elektrodzie, jakoby grzanie wałka wynika z uszkodzenia klatek wirnika albo łożyska, lub przesunięty jest wirnik względem stojana. Np. tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic51... lub tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Jednak mam silnik nowy 1kW, z czeskiej produkcji i po kilkunastu minutach...
Witam szwagier posiada nowy nabytek w postaci Vectry B 98r. 2.0 X20XEV. Przy upałach w tamtym tygodniu miał następujący problem. Gdy pracuje silnik (z wyłączoną klimatyzacją) gdy dochodzi do ok. 98st. (według zegara), włączają się oba wentylatory (od strony silnika (duży) i ten z przodu między chłodnicą i zderzakiem (mały), chociaż nie do końca jestem...
Witam od jakiegoś czasu borykam sie z problemem temperatury w 1014. Pisałem wcześniej o problemie wskaźnika ale zlikwidowałem ten problem wymianą wskaźnika na nowy oryginalny + oryginalny czujnik. Przy ciężkiej pracy czyli w orce nie łapie więcej niż 65C myślałem że może szaleje wskaźnik lub czujnik ale mierzyłem tem. na czujniku i w chłodnicy +/- 5C...
Witam! Otóż jest taki problem, iż podczas postoju (po np. godzinnej jeździe po mieście) temperatura silnika znacznie wzrasta - tak, że po 3minutach postoju wskazówka temperatury cieczy chłodzącej lokuje się w poniższym miejscu http://i36.tinypic.com/mil4ia.png , po czym włącza sie wiatrak chłodnicy zbijajac temperaturę do pozycji tak jak niżej http://i37.tinypic.com/idbns4.png...
Witam wszystkich. Mój problem polega na tym iż podczas jazdy temp. silnika wynosi równe 90 stopni lecz podczas postoju rośnie ona czasem nie zawsze do 100 i po chwili spada. Wymieniłem dwa termostaty. 3 miesiące temu robiony był rozrząd wraz z pompom wody oraz jakoś we wakacje wymieniłem wisko. Stąd moje pytanie czy możliwe jest że DWA termostaty są...
Witam, temat grzejącej się osi silnika był już dawno (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... mam ten sam problem z nowym silnikiem firmy Tamel 2,2 kW 1-faz, prąd znamionowy 13A, z wyłącznikiem odśrodkowym rozruchu (dwa kondensatory). Silnik pracował około 3 minut, rozruch poprawny , praca jałowa po rozruchu poprawna, po zatrzymaniu...
Witam Posiadam auto Octavia 1.6 benz gaz. Silnik 75kw. Ostatnio zaobserwowalem nastepujaca dolegliwosc. Po rozgrzaniu auta i typowej jezdzie w trasie temp utrzymuje sie na 90 st. Problem gdy zwolnie i dodam gazu albo ostrzej przegazuje wskazowka idzie na 110-115 i po chwili wraca. Im dluzej tym wahania dluzsze. Czesto gdy skrecam redujkuje biegi nasila...
Problem polega na tym,że temperatura silnika dochodzi ładnie do 90 stopni i po dłuższej jeździe wskakuje na 95/97 stopni i tak trzyma. Oczywiście wcześniej silnik grzał do 90 max 91stopni. Wymieniony termostat, czujnik temperatury górnego węża od spodu, odpowietrzony, wiatrak sprawny. Bez poprawy. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy, może ktoś miał...
problem polega na tym że po nagrzaniu samochodu do 90 stopni nie otwiera się termostat, tylko dalej rośnie temperatura, potrafi nawet dojść do 110 stopni i muszę zatrzymać samochód i czekać aż się z chłodzi. Termostaty już 3 wymieniłem i to samo, jak go wrzucę do gorącej wody to się otwiera normalnie, po założeniu nie puszcza nawet kropli wody już próbowałem...
Witam mam taki problem iz mój samochód w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° lecz jak ruszę temperatura spada do 80 wymieniłem termostat i dalej to samo czego może być to przyczyna? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej...
Hej nabyłem Peugeot 406 w wersji combi samochód z 1998 silnik benzyna 2.0 oprócz wielu innych problemów mam takie dwa. TEMPERATURA SILNIKA Podczas jazdy (poza miastem) temperatura silnika spada do około 75*C - 80*C . Podczas stania w korku lub jazdy w mieście rośnie do oczekiwanych 90*C i tam się utrzymuje. Czasami gdy bardziej przygrzeje rośnie do...
Ogólnie rzecz biorąc, to maszyny elektryczne (silniki, trafa) mogą się rozgrzewać do ok 70*C bez jakiejkolwiek szkody. Kiedyś jak nie było mierników to elektrycy mieli taki sposób: jak możesz utrzymać rękę na silniku to temperatura nie przekracza krytycznej. Dzisiaj są mierniki ale myślę, że wytrzymałość izolacji uzwojeń nie jest gorsza. Taki silnik...
Witam bardziej doświadczonych kolegów, potrzebuję porady z zakresu maszyn elektrycznych. Mianowicie chodzi tutaj o zwiększenie klasy izolacji uzwojenia stojana silnika indukcyjnego. Sam silnik jest sprawny, jest to obiekt badań potrzebny do realizacji mojej pracy dyplomowej. Problem polega na tym że przewiduję wzrost temperatury uzwojeń silnika ponad...
Wiem o tym, jednak nie rozumiem dlaczego ten czujnik po przekroczeniu temperatury 59 stopni utrzymywał rezystancję 350 ohm a potem powoli rezystancja zaczeła rosnąć wraz ze wzrostem temperatury, choć na początku gwałtownie malała Naniosłem zmierzone dane na wykres - wyliczyłem srednią dla każdego stopnia Celsjusza (między najwiekszą i najmniejszą progową...
:arrow: suszarnie 12robert12 - czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego z wbudowanym termikiem ? zwarcia, przeciążenia, zanik faz to w rezultacie wzrost temperatury uzwojenia silnika czy więc samo zabezpieczenie w postaci termokontaktora nie wystarczyłoby? Kategorycznie - NIE, Nie możesz...
Pytanie czy można podłaczyć ten silnik w gwiazdę ,zmienić parametr napięcia na falowniku na 400V nap.wyj. ? pozwoli to uzyskać mniejszy prąd ,a co z tym idzie ,wydaję mi się że spadnie temperatura silnika . Prąd pobierany przez silnik spadnie, ale prąd w każdym z uzwojeń będzie taki sam. Wynika to z układu połączeń uzwojeń. Tak czy tak na każdym z...
Może pracować bez. Często się nie używa tych zabezpieczeń. Sprawdź zabezpieczenie nadpradowe czy jest prawidłowo nastawione. Silnik w zbiorniku oleju? Dość dziwne. W zbiorniku z chłodziwem to rozumiem. Silnik jak się przegrzeje może dojść do pożaru stad użycie tego zabezpieczenia. Zabezpiecza ono silnik przed zbyt wysoka temperatura niszcząca izolacje...
Wszystko zależy od materiału z jakich blach jest wirnik wykonany, generalnie często spotykam że magnesy są na wirniku. Spotkałem się też egzemplarzami które takowego nie miały. W Twoim przypadku bez znaczenia bo prądnica się wzbudza. Przedwczoraj oddałem klientowi pacjenta taki jak Twój, przybył na zapchany gaźnik. Korzystając z okazji porobiłem sobie...
Przy pracy na wysokich obrotach wspomniany silnik może pracować ciągle S1 zaś na niskich (pranie) tylko praca przerywana S3. Kiedyś widziałem taką kosiarkę i wbrew mojej opinii o niej pracowała bardzo długo. Kwestią krytyczną jest temperatura uzwojeń , wspomniana kosiarka zakończyła żywot po zamontowaniu na silniku obudowy hermetycznej.
Jeżeli ma być tylko dodatkiem do kontrolera to tak. Co więcej można później rozbudować pętlę zabezpieczeń bez zbytniej ingerencji np. dodatkowy wyłącznik bezpieczeństwa czy zabezpieczenie przed brakiem wody albo styk w kontroli temperatury uzwojeń silnika...co tylko wymyślisz.
Przy braku jednej fazy silnik pompy głębinowej ulega uszkodzeniu po około 40 sekundach gdyż podnosi się temperatura uzwojen na silniku a jest on nawijany drutem miedzianym w powłoce igielitowej i przy temperarurze 50 st już ulega uszkodzeniu powłoka drutu nawojowego i nieodwracalne uszkodzenie uzwojeń silnika. Brednie, 50 stopni to zazwyczaj dopuszczalna...
Witam Do podgrzewania uzwojen silnika elektrycznego podczas postoju można wykorzystać metodę suszenia silników elektrycznych opisaną wyżej .Podczas suszenia można przez stycznik podać na uzwojenia silnika odpowiednio dobrane obniżone napięcie ok.10% z transformatora 3faz.lub 3 szt.transformatorów 1faz z uzwojeniami wtórnymi o napięciu 24V połączonymi...
Silniki klatkowe ogólnie słabo wydajne - dlatego siłownik z silnikem AC o mocy 350W jest prównywalny z siłownikiem na silniku 60W 24V DC. Poza tym te silniki grzeją się w sposób mało zależny od obciążenia a temperatura się kumuluje (dlatego w napędach przeznaczonych do pracy intensywnej używa się silników DC lub AC ale 3-fazowych). Krótko - ten typ...
Witam, Niedawno miałem okazje podczas awarii mierzyć silnik zaklasyfikowany jako uszkodzony. Podczas pomiaru temperatura silnika była znaczna, a pomiar wskazywał na zwarcie z korpusem silnika. Po ostygnięciu silnika w ramach ćwiczeń ponownie zmierzono silnik i tutaj wynik mnie nie zaskoczył bo oczywiście po ostygnięciu izolacja "doszła do siebie" ale...
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
alikatek napisał: Bez obciążenia (z gołym wałem) silnik 3.5kW wystartuje z tym "rozruchem" Nie,ponieważ: alikatek napisał: L1-N L2-N L3-N jest 9ohm Za duża rezystancja uzwojeń generatora by sprostać prądom rozruchowym silnika 3,5kW. Został zastosowany "rozruch" oparty o 3 rezystory 47R/25W zwierane stycznikiem po około 4 sekundach. Silnik wystartował...
To to po lewej? To jakiś jasny metal. Aluminium na pewno. Na pewno miedź Hmm... 1000W to jakieś 1,3 KM. Ja mam kosiarkę 3 KM i ledwo daje radę. Zależy jaki obszar i jakie trawy masz do koszenia. Ja mam ok. 200m2 i koszę regularnie, więc trawa jest niska. I jak zamierzasz je podłączyć? Na przewodzie? Pisałem juz że w obudowie . Takiej http://sklep.kurczoba.pl/pl/p/Obudowa-ro...
na biegu jałowym generator bardzo sie grzeje, jego temperatura spada wraz ze wzrostem obciążenia, niestety spada też napiecie którego nie można juz podbić, ew zwiekszająć nieznacznie obroty co wpłynie na zwiekszenie częstotliwości. samo wzbudzenie następuje samoczynnie ( również przy pierwszym starcie). przy bardzo dużym obciąrzeniu (zwarciu) generator...
Witam! Silniki się grzeją !) , zwłaszcza szeregowe z odkurzacza, jeżeli są poza obudową odkurzacza. Trudno sprawdzić na ile temperatura jest właściwa. Ja mam prosty sposób. Na wirniku, w okolicach komutatora, nanoszę pendzelkiem pasek lakieru izolacyjnego, spirytusowego. Po wyschnięciu i zmontowaniu odkurzacza włączam maszynę i badam zapachy na wylocie....
Właściciel kabiny jest przekonany,że to oryginalny silnik, ja nie bo podłączenie tego silnika w skrzynce było amatorskie -bez oczek (przewody zawinięte pod zaciski-śruby). ________________________________________... Mój post napisałem, bo zastanawiam się,czy nie warto by założyć silnika większego 7KW5 1440 rpm tylko czy wtedy bez falownika nie będzie...
Witam . Prądy na fazach zmierzone- max różnica to 500mA ale to może być chociażby tolerancja pomiaru. Dziś bardzo dokładnie przyglądałem się pracy maszyny i...okazało się że: silnik po przecięciu pnia i wycofaniu ramienia włączał się jeszcze 3 razy i wyłączał w ciągu 2 sek. Temperatura w silniku rosła i w końcu po czasie padał. A wszystkiemu winien...
witam! należy dokonac oględzin łożyska zobaczyć czy nastąpiły zmiany materiałowe,ubytki etc. czy łożysko (materiał) zmieniło kolor na wskutek działania wysokiej temperatury Jeśli w łożysku dochodziło do zacierania to automatcznie rosła temperatura ale nie sądze że pożar był zainicjowany wyłączanie łożyskiem. Łożysko zapewnie zadziałało tu pośrednio...
Zadaniem odśrodkowego wyłącznika jest jak wiadomo rozłączenie obwodu fazy rozruchowej po osiągnięciu odpowiednio dużej prędkości wirnika (poślizgu). Wartość ta (prędkości) nie może być zbyt mała by silnik nie utknął (pesymistyczny scenariusz) tzn. w momencie odłączenia moment generowany przez silnik musi być większy niż oporowy na wale, Zbyt wczesne...
Witam, ostatnimi czasy podjąłem sie zadania którego celem jest zaprojektowanie a w dalszej części zbadanie silnika klatkowego który mógł by pracować w temperaturze otoczenia 100 stopni Celsjusza. Problem jest o tyle poważny gdyż sama temperatura otoczenia jest już duża a gdy dodamy do tego prace pod obciążeniem albo rozruch temperatura rdzenia wzrośnie...
Pobór 460 A występuję przy 45 i 46Hz i są duże wahania prądu na wskazaniach z falownika trudno określić o ile się zmieniają się wartości prądu. Prąd znamionowy silnika przy połączeniu w trójkąt to 558A. Silnik zbytnio nie jest przystosowany do pracy z falownikiem, ma tylko klasę izolacji uzwojeń F (łożyska nie są izolowane). Proszę o przesłanie więcej...
Witam Kol. czesiu. To nie jest tak że traki nie mogą regulować obrotów silników indukcyjnych 3- faz. Ten problem rozwiązano już ok. 30 lat temu w kraju zacofanym technicznie czyli w NRD który z tego powodu nie istnieje . Regulacja obrotów takich silników jest w szafach regulacji silników 3-faz.wentylatorów typ ALR 3/21 prod. NRD z 1984 r. montowane...
Właśnie to zarzuciłem koledze . Trzykrotnie to zmaleje prąd rozruchowy. A moc silnika podczas pracy w gwieździe zmniejszy się tylko o jakąś 1/3 No jak możesz takie rzeczy wypisywać...? Odesłałeś mnie do książek, zarzuciłeś brak przeczytania i zrozumienia materiału udostępnionego. Z przykrością stwierdzam, że to właśnie Ty się z tym nie zaznajomiłeś,...
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Jestem ze śląska. Przeprowadzałem próby na falowniku 3 fazowym ale można było wyłączyć kontrolę do 400Hz i efekt był taki że po 30 sekundach pracy temperatura uzwojeń wzrosła do 90 stopni. Kilka lat wstecz widziałem falownik w którym można było przesuwać fazy od 90-180 stopni i taki najprawdopodobniej by się sprawdził ale niestety na dzień dzisiejszy...
Dzień dobry! Potrzebuję pomocy przy zaprojektowaniu sterownika PWM dla silnika DC. Problem polega na grzejącej się diodzie (lub tranzystorze) zabezpieczającej tranzystor kluczujący, na schemacie widać dwie diody połączone równolegle z tranzystorem, oczywiście tylko jeden z tych element można wlutować - zależnie od konfiguracji. Urządzenie będzie zasilane...
Zmieniono po kilkunastu minutach :) 2) Po czym poznam że więcej z silnika wyciągnąć się nie da? Czy bedzie sie grzał? Do jakiego stopnia może się nagrzewać? Generalnie to taki silnik przy przeciążeniu mechanicznym będzie wypadał z synchronizacji (przeskakiwał, gubił kroki). Nie wiem czy taki spory silnik (80V*4A) nie rozwali łożysk przy dużym obciążeniu...
Teoretycznie, możesz wziąć silnik krokowy dwuuzwojeniowy, sygnał z uzwojeń wpuścić na komparatory gdzie uzyskasz dwa sygnały prostokątne przesunięte w fazie. Przebiegi te wpuszczasz do mikroprocesora, który na podstawie ilości impulsów rozróżnia przesunięcie a na podstawie kolejności przychodzenia zboczy kierunek obrotu (to coś jak rozróżnianie kierunku...
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
Zmieniłem troche moje odpowiedzi prosze o sprawdzenie : 1. Opisz zasadę działania momentu obrotowego w silniku krokowym o wirniku czynnym 2 opisz czujnik cisninia z wyjsciowym sygnałem elektrycznym 3 opisz zasade działania silnika pradu przemiennego 4 pirometr radiacyjny 5 Charakterystyka mechaniczna dwufazowego silnika pradu przemiennego 6 Właczanie...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
O jaki silnik pytasz? W założeniu dopuszczalne jest krótkotrwałe przeciążenie, dla silników indukcyjnych domyślnie ograniczone do czasu rozruchu silnika. Długotrwale przeciążenie silnika powoduje stały wzrost temperatury uzwojeń i w następstwie zniszczenie ich izolacji.
Powodem jest choćby niezerowa rezystancja uzwojeń. Ciepło wydzielane na rezystancji określi prawo Joule'a-Lenza. Oczywiście uzwojenia pomału nagrzewają cały silnik. Drgania i stukania to efekty nieidealnego wykonania silnika. Temperatura rzędu 50 stopni to zupełnie niegroźna sprawa. W okolicach 100 stopni mogłoby być mniej bezpiecznie, gdyż zbliżysz...
temperatura uzwojeń silnika przekaźnik temperatura uzwojeń temperatura uzwojeń generatora
wyświetlacz podłączyć radio metal topić hyundai głośnik
hyundai kasowanie błędów hyundai kasowanie błędów
Volkswagen Golf 4 - Strzał przy skręcie w lewo Wskaźnik płynu chłodzącego w Peugeot Boxer 2.2 HDI - diagnostyka i naprawa