Im temperatura powietrza chłodniejsza tym jest go więcej w objętości - jest gęstsze i analogicznie, im cieplejsze tym tym rzadsze. W takim razie jesli ECM bedzie myslał ze dostaje cieplejsze powietrze - zuboży teoretycznie mieszanke. Nie wiem jaką tam masz sonde - czy jest to WB czy NB, ale ja bym sie raczej postarał poszukać jakiegos tańszego zamiennika...
Czujnik masz zaraz za przepustnicą, dobry dostęp, dwupinowy
Czujnik temperatury powietrza zasysanego (G42) jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia doładowania (4-pinowy).
No to rzeczywiście kanci.
Jeśli masz taki czujnik (IAT+MAP) to zewrzyj "-" z "NTC". http://obrazki.elektroda.pl/2790985500_1...
Tylko że paliwo może schodzić z układu do baku i potrzebuje czasu dlatego mierzy się gdy jest problem. Ale wg mnie bardziej pasuje zalany silnik oparami benzyny z systemu EVAP przez niezamykający się zawór. Można by też podejrzeć parametry silnika jak jest problem (temperaturę zasysanego powietrza, odczyt temperatury silnika). Ewentualne błędy.
Emeryt 2 - jak nie masz pojęcia o tym problemie to nie ubliżaj innym :) Bo sprawa wyglada tak : kolega ma silnik K9K wyznacznik 728 i teraz dokumentacja renault wyraznie podaje PR059 Temperatura Powietrza w układzie dolotowym Zalecenia : Cechy szczególne Ten Parametr jest nie istotny i jest ustawiony na - 50 C dla silników K9K 728 Wiec jak wcześniej...
nie radze sie w to w ogole bawic, szkoda silnika...
dokładnie tak
No ta powinien posiadać.
Może nie ma przepływomierza ? Co Cię naprowadziło na ten przepływomierz ? Masz w rurze dolotu jakiś czujnik ? Czujnik IAT sensor, temperatury zasysanego powietrza, ten jest dostępny ?
Dzisiaj sprawdziłem, że na włączonym zapłonie jest cały czas 12V na wtrysku Tak ma byc.
Czujnik jest zintegrowany z przepływomierzem. Wyjście we wtyczce na pinach 4 i 5 (niebiesko-czerwony i brązowo-zielony). Nie ma wpływu na rozruch silnika.
Odpowiedziałeś sobie niejako sam - czujnik temperatury zasysanego powietrza informuje komputer o temperaturze zasysanego powietrza :D Mając nawet minimalne pojęcie o prawach fizyki wiesz na pewno że wraz ze wzrostem temperatury zwiękrza się objętość powietrza w jednostce pojemności. Co za tym idzie w stałej jednostce objętości będzie go wraz ze wzrostem...
Oto rysunek: http://img235.imageshack.us/img235/2696/...
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Z tego co kojarzę to w przepływomierzu.A jak nie to na dolocie dwu pinowy.Odłącz wtyczkę od przepływomierza jak załapie błąd to będziesz wiedział że na pewno tam.
Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu przekazuje temperaturę zasysanego powietrza do komputera silnika. Komputer na podstawie temperatury i przepływu oblicza masę powietrza i na jej podstawie ustala czas wtrysku paliwa. Ta temperatura nie jest wyświetlana na liczniku, czy w wyświetlaczu centralnym. Czy schemat masz po VINe pojazdu czy po modelu...
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
Witam, pytanie do specjalistów od grupy VAG. Trafił do mnie Golf 4 1.6 16V AZD z dziwną przypadłością a mianowicie na wyświetlaczu klimatronika wylicza dziwną temperaturę a mianowicie wszystkie temperatury czyli temperatura płynu chłodzącego w silniku i na zegarach ok 15 stopni, temperatura zewnętrzna, temperatura zasysanego powietrza z czujnika na...
Sonda PT1000 to termopara mierząca temperaturę "pieca", a termistor NT100k to temperatura zasysanego powietrza. Termopara i termistor NTC mają całkowicie odmienne charakterystyki pracy i nie są zamienne.
Wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, blok nr. 7 - ma cztery okienka. 1 - temperatura paliwa 2 - temperatura oleju 3 - temperatura powietrza zasysanego 4 - temperatura płynu chłodzącego Teoretycznie po nocnym postoju powinny być one zbliżone do siebie i być w okolicach temperatury otoczenia.
Temperatura powietrza zasysanego... Na syberii mieszkasz?
4 procentowe naciśniecie pedału przyspieszenia 6- temperatura chłodziwa 7- temperatura powietrza zasysanego 8 ciśnienie 9 napięcie zasilające sterownik, zacisk KL30
http://ford.sklep.pl/pl,product,319392,c...
Silnik Blok 1, okienko 1 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 3 - temperatura silnika z G62 Blok 4, okienko 4 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Blok 6, okienko 3 - czujnik temperatury powietrza zasysanego G42 Licznik: Blok 2, okienko 4 - czujnik temperatury zewnętrznej G17 Blok 3, okienko 1 - czujnik temperatury silnika G62 Blok...
Nie ma co bić piany jak to auto nawet nie zostało pod komputer podłączone, 90% tego typu problemów to wina sterownika i starego oprogramowania które nie pokazuje prawidłowej temperatury powietrza zasysanego, 10 minut roboty z wyjęciem sprzętu.
Czujnik temperatury zasysanego powietrza błąd P011100. Witam wszystkich. Audi Q5 CJCA 2.0 TDI, czy ktoś wie, który to czujnik? Pozdrawiam. Gdzie go znaleźć?
Czytałem niestety nie ma odpowiedzi, doszedłem do tego że temperatura zasysanego powietrza przekracza 10 stopni na plusie więc chyba coś z czujnikiem temperatury, wczoraj miałem -7 stopni, gdzie jest czujnik temperatury powierza zasysanego? W przepływomierzu?
W samochodzie może być jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza. Sprawdzałeś?
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
Konstruktywna wskazówka - zobacz tym swoim VAGiem czy sterownik widzi temperaturę zasysanego powietrza. Tak czy inaczej jakby brakowało tej diody (tzn. jeśli w tym modelu rzeczywiście miałaby ona tam być) to na pewno byłaby podawana jakaś absurdalna wartość temperatury zasysanego powietrza.
Witam, mam taki problem z ciągnikiem Massey Ferguson 6490, po odpaleniu migają jednocześnie cztery kontrolki od ciśnienia oleju, od temperatury cieczy, od temperatury zasysanego powietrza i od zapchania filtra powietrza, poza tym wszystko działa, ciągnik normalnie jeździ, zaczęło się tak dziać po dłuższym postoju. Na tym prawym wyświetlaczu jest Er,...
Ogólnie przeglądałem parametry na tym moim kompie i temperatura zasysanego powietrza zawsze byla 60stC co dlamnie trochę dziwne przy takich niskich temperaturach na dworze
Naprawdę trudno było by zerknąć w parametrach na temperaturę zasysanego powietrza.
Kolego zerknij na to. Czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Mam takie niejednoznaczne tłumaczenie tych kodów błędów i do końca nie wiem, czy chodzi mu u czujnik. temp zewnętrznej (który znajduje się w obudowie prawego lustra na dole), czy o czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale bardziej myślę, że o ten drugi. Jest on koło obudowy filtra powietrza na rurze dolotu.
Czy ta temperatura powietrza zasysanego nie jest za wysoka? Hyundai i 20 G4la
Witam kolegów. Właśnie przybieram się do zmiany przepływomierza klapkowego na termiczny, ale po analizie problemu nasunęło mi się pytanie. W jaki sposób w opracowanym układzie została rozwiązana kwestia temperatury zasysanego przez silnik powietrza? Co prawda większość aut ma układ stabilizacji temperatury zasysanego powietrza, ale w realnych warunkach...
Sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza.
modele 241 osiagaja na wylocie ok 60*C Czyli wychodzi na to że u mnie na 241.02 6000kcal jest coś nie tak, czujnik DS18b20 pokazuje 75°C na pierwszym biegu, olej opałowy. Wylot spalin (te kolanko na fotce wyżej) jest letnie, temperatura zasysanego powietrza to około 5°C. Zasilacz ma transformator 12V 25A, i mostek na czterech 50A szybkich diodach,...
bo go nie ma jest tylko temperatura zasysanego powietrza i wody.
Kod silnika?? Ale raczej nie ma przepływomierza jest tylko czujnik ciśnienia (bezwzględnego) w kolektorze i czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. Przyznam, że raczej spodziewałbym się lekkiego spadku ciśnienia, a nie wzrostu, chyba że pompa nie ma stałych obrotów. No nie, po podaniu gazu ciśnienie paliwa lekko wzrasta a po...
Co do dawki paliwa , to zwróciłbym uwagę na sygnał o masie zasysanego powietrza , temperaturze cieczy, pompki nowe czy używka?
Być może czujnik temperatury zasysanego powietrza w kolektorze. Silnik zimny w garażu pali ładnie a nagrzany na parkingu pod maską słońce 40 stopni trzeba pokręcić.
czujnik temperatury zasysanego powietrza?bo od sterownika brzmi trochę ogólnikowo.dzieki
Dziekuje za podpowiedz ale ten model silnika nie ma wymienionych przez ciebie elementow tj przeplywomierz i czujnik temperatury zasysanego powietrza
Spróbuj emulacji za pomocą diody. Ale jak dla mnie to wina leży w instalacji urwany kabelek albo nie łączy 550 to tryb awaryjny. Aż dziwne że nie wywala błędu przepływomierza. A temperaturę zasysanego powietrza widzi normalnie? Komputer pokazuje błąd przepływomierza 00553, po jego skasowaniu błąd ponownie wyskoczy. W której grupie mogę sprawdzić temperaturę...
Witam. Pacjent Passat 98, 1.8 ADR. Wyświetla błąd temperatury zasysanego powietrza sygnał za mały. Silnik pracuje prawie idealnie, tzn. czasami bardzo delikatnie przerwie na którymś cylindrze jeśli tak to można ująć. Przepustnica nowa VDO. Chciałbym aby pracował perfekcyjnie... Podpowie ktoś co czynić? Jakiej firmy przepływomierz żeby działał? Czy może...
Co do czujnika to trzeba sprawdzić czy będzie pasował gwint i czy w programie da się ustawić na taki (4,7K jak dobrze zauważyłem). Co do podpinania rezystora to Ty się wpinasz w czujnik dla deski rozdzielczej i z tego powodu w sterowniku silnika nie ma różnicy. Druga sprawa to czy Ty na pewno patrzysz na temperaturę silnika w PP2000 a nie na temperaturę...
Czujnik temperatury zasysanego powietrza znajduje się w przepływomierzu o ile autko go posiada, jeśli nie to bezpośrednio na rurze filtr powietrza-przepustnica.
Diagnostyka komputerowa wykonana? Ma jakieś błędy? Jeśli tam jest, to sprawdź też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Sprawdź czujniki temperatury zasysanego powietrza i temperatury płynu chłodzącego chociaż powinno być w kolejności odwrotnej
Samo odłączenie przepływki i zmiana pracy silnika o niczym nie świadczy w przepływce znajduje się takrze czujnik temperatury zasysanego powietrza. Trzeba zrobić LOGI koszt około 40zł
W przepływomierzu masz czujnik temperatury zasysanego powietrza!!! może to problem z przepływomierzem albo czujnik temperatury silnika jest na wykończeniu a znajduje się on na bloku silnika pod kolektorem ssącym.
W logach jedynie widać podniesione wartości na przepływomierzu i podejrzaną wartość temperatury zasysanego powietrza 41 C.
Poprawka-to może być czujnik temperatury ZASYSANEGO powietrza,a więc może być nieszczelność w miejscu gdzie powinien być włozony.
W pompie DropsEco różnica we/wy to jakieś 5C. Można na nią wpływać zmieniając prędkość pompki obiegowej. Zagrzanie 150l wody do 45C to jakaś godzina pracy pompy. Największy wpływ na wydajność pompy ma temperatura zasysanego powietrza. 10C więcej a pompa grzeje x2 mocniej.
Wygląda na uszkodzenie MAF sensora - wskazuje zbyt wysoką temperaturę zasysanego powietrza i być może uniemożliwia to uruchomianie silnika. Zanim go wymienisz, sprawdź, czy sam rozrusznik działa przy wyższych temperaturach.
http://obrazki.elektroda.pl/2472230400_1... mam nadzieje ze sie autospeedy nie obrazi
Po odpieciu przeplywomierz dodadkowo wywala blad p0110(temperatura zasysanego powietrza) praca silnika sie nie zmienia
Co ma moduł chłodzenia do temperatury zasysanego powietrza przez silnik????
To sensownie dość. Ja jeszcze bym obstawiał, że korekta od temperatury zasysanego powietrza jest zrobiona tak, że LTFT jest korygowane przez np dodanie 2% ale też się upierać nie będę choć jakbym robił taki sterownik to właśnie LTFT bym korygował względem temperatury.
Podaj kodowania ECU i ABS. Sprawdź bloki pomiarowe 125 i wyższe (tam jest stan komunikacji z innymi modułami ABS,ECU). Napraw błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza.
G17 jest to czujnik temperatury zewnętrznej,powinien być za atrapą w zderzaku. Po stronie kierowcy,po jej zdjęciu powinno być go widać. Drugi to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Strona 25 w instrukcji.
czujnik temperatury zasysanego powietrza-zbyt wysokie napięcie
Odłączyłem czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jest jakby lepiej. Sprawdzę jutro na autostradzie
Sprawdż termostat zasysanego powietrza<jeśli go masz>.Drugi do sprawdzenia jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. A tak wogóle to sprawdż sam filtr powietrza.
Prawdopodobnie czujnik temperatury zasysanego powietrza.
sprawdz czujnik temperatury zasysanego powietrza jezeli takowy jest u ciebie
Ten drugi czujnik temperatury na wymienniku zamontowano nie bez powodu. Chroni przed zalodzeniem parownika i uszkodzeniem sprężarki. Z wodą w obiegu powinno być już ok. Elektrozawór podłącz pod zacisk nr. 1 i N. Najlepiej najpierw podłącz "na krótko" i sprawdź temperaturę powietrza zasysanego, nawiewanego, temperaturę wody zasilającej, powrotnej i ile...
P0651 - otwarty obwod pradowy czujnika napiecia odniesienia - Staly / Sensor Reference Voltage B Circuit/Open Permanent. Przyporządkowanie czujników do danych napięć odniesienia czujnika A / B / C Czujniki podłączone napięcia odniesienia A: I Miernik masy powietrza -G70- I Potencjometr recyrkulacji spalin -G212- I Czujnik położenia pedału przyspieszenia...
Witam. Sprawdz czujnik temperatury zasysanego powietrza a w ostatecznosći przepływomierz powietrza. Pozdarawiam
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
najnowsza jest taka, że może komin jest za długi i powietrze zdąży się wychłodzić i skroplić zanim doleci do pieca( czy to możliwe?) Czy w pomieszczeniu kotłowni panuje niższa temperatura niż temperatura zasysanego powietrza? W dodatku spaliny im bliżej kotła tym są cieplejsze. Kondensat mamy jeżeli ciepłe, wilgotne powietrze mocno schodzimy na jakiejś...
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
Na skanach z badania interfejsem kąt uchylenia przepustnicy jest ok . W jednym jest w skrajnej pozycji i to sterownik odczytuje w pozostałych dwóch pomiarach przepustnica była lekko uchylana.Więc jest ok.Ale ten czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien dobrze wskazywać . W końcu po coś on jest.Ponadto mam fabryczną instrukcję obsługi do silnika...
Wczoraj odkryłem że mam przepalony czujnik temperatury zasysanego powietrza , czy to może być przyczyną że moje autko jest takie przymulone
Sprawdz dokladnie czujnik temperatury zasysanego powietrza i silnika. One steruja skladem mieszanki przy rozruchu.
obroty ustabilizowały się po odłączeniu czujnika temperatury zasysanego powietrza .Czyżby to on był uszkodzony ?
Przyczyną był silnik krokowy i uszkodzona jego uszczelka przy okazji wymieniony został czujnik temperatury zasysanego powietrza i obroty wróciły do normy.
Cześć. Tak to jest ten sam czujnik.
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Vag pokazał błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza. Problem zlokalizowany i usunięty.
wstawiam kilka logów,tak jak mowie nie widzę w nich nic takiego ,no może tylko temperatura zasysanego powietrza jest zbyt wysoka, ale może ktoś coś dostrzeże https://obrazki.elektroda.pl/5355336900_... https://obrazki.elektroda.pl/2647234600_...
A ilość zasysanego powietrza ma wpływ na mułowatość albo spalanie?Np. jeśli jest za dużo?.Czy za to odpowiada czujnik temperatury zasysanego powietrza?
Ten czujnik jest razem z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego (jeden element), dochodzą do niego 4 przewody. Masz VAGa to poprostu go odłącz i wtedy wogóle nie będzie się dało go skasować, ponadto powinien wyskoczyć drugi błąd od czujnika temp powietrza G72. W ten sposób możesz sobie sprawdzić, który to. Ten błąd może oznaczać uszkodzony czujnik...
Witam serdecznie Posiadam problem ze zlokalizowaniem czujnika temperatury zasysanego powietrza. Może ktoś mi powie gdzie on może być? Transit 2,0 tdii 75 km 2002
IAT(intake air temperatur) nie odpowiada za temperaturę na desce i nie ma nic do klimatyzacji IaT to czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik, ty masz problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie wiem gdzie pn jest w Volvo, najczęściej siedzi w lusterku zewnętrznym lub w zderzaku
Wróżenie z fusów, jak kolega wyżej. Ja tam stawiam na standard, zatarta pompa paliwa. Ewentualnie lubiły czujniki temperatury zasysanego powietrza siadać.
Jak już bym się miał bawić w porównywanie, bez zaglądania do specjalisty to wziąłbym normalny termometr i zmierzyłbym temperatury zasysanego przez parownik powietrza i wydmuchiwanego przy jednym i przy drugim samochodzie. Tak najprościej na chłopski rozum. A najprawdopodobniej to trzeba po prostu dobić gazu i tyle.
Jak sprawdzić? Tak samo jak sprawdziłeś to w liczniku. Wchodzisz w bloki pomiarowe w sterowniku silnika i tam będziesz miał w odpowiednich kanałach różne wartości a między nimi temperaturę silnika, temperaturę zasysanego powietrza itp. Pewnie będzie to bez opisów ale idzie się połapać po wartościach.
Witam. Temat rozwiązany . Tak jak kolega mi tu podpowiedział sprawdziłem sobie raz jeszcze te parametry i okazało się że temperatura zasysanego powietrza wynosi 50 stopni gdzie na dworze było 11 a silnik cała noc stał na dworze i dało mi to do mmyślenia. Walniety czujnik temperatury w przepływomierzu . W zaprzyjaźniony szrocie dano mi jeszcze inny...
Sprawdziłem skrzynkę bezpieczników, pompkę paliwa, silnik krokowy obrotów biegu jałowego i taki dziwny przełącznik przy przepustnicy. Odchodzą od niego 3 przewody. Pomiary nie wykazały żadnych awarii. Słyszałem o jakimś czujniku temperatury zasysanego powietrza. Koleżanki i koledzy; gdzie mam tego szukać, jeśli jest?
Jeśli umieściłęś czujnik między procesorem a kartą graficzną to jest to temperatura normalna i nie masz się czym przejmować ale ustawienie odpowiedniego obiegu powietrza nie zaszkodzi (zasysanie/wydmuch)
Zjawisko dość ciekawe. Sprawdź czujnik temperatury zasysanego powietrza. Nalepiej wypnij wtyczkę i pal. Nie jest to bardzo "fachowa" porada ale widzę ,że nie masz pod ręką diagnosty!
Internety pojadą czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik temperatury spalin, czujnik temperatury otoczenia. Nie wiem, czy jeszcze występuje w dieselach, ale w moim jedynym dieselu był czujnik temperatury paliwa. Poza tym jakiś czas temu moderator rzeczowo wytłumaczył, że chyba od 15 lat stosuje się tylko...
Ociz, mylisz się. Tam nie ma połączenia 1 z 2, nie ma kropki. 1 to sygnał z MAP a 3 to sygnał z czujnika temperatury zasysanego powietrza.
temperatura powietrza zasysać powietrza zasysać zasysać powietrza
podłączyć domofon tabela zjawisko naskórkowości czujnik biegu wstecznego
reset ekspresu delonghi reset ekspresu delonghi
Instrukcja obsługi Huawei U5700 - gdzie znaleźć? Jak wprowadzić podkreślnik na konsoli Xbox?