miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Masz niesprawny tzw MAP-sensor, czyli zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury w jednym.
Czujnik2 pinowy -komp Czujnik 1 pinowy -licznik 1 nic nie ma do 2
Kolego sprawdz rezystancje czujnik i się dowiesz czy masz właściwy.
Witam Jeśli katalog nie kłamie , to wszystkie te modele mają ten sam czujnik . Dla uspokojenia powiem , że gama silników z tym czujnikiem / bez krućca / jest bardzo duża . Pozdrawiam .
Powinny, ale tak przyciski na kierownicy jak i wszystkie pozostałe przyciski są podświetlane LEDami. Za podświetlanie przycisków odpowiada bezpiecznik F61 (7,5A). Na żarówkach jest podświetlany tylko panel wentylacji i gniazdo zapalniczki. http://obrazki.elektroda.net/84_12839785...
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Tz ten z foto,tu np niebieski tak? A czy on jest też odpowiedzialny za nawiew? Bo zimne leci z nawiewu,tak jak by termostat padł. I jak by do kupna zaszła potrzeba tj Czujnik temperatury Punto 2 ?
Prawdopodobnie przełącznik zespolony przy kierownicy.
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku?
Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Sam jestem ciekaw co to masz z tym Twoim gazem. Postawiłem na czujnik temperatury w reduktorze. No jestem ciekaw.
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
0,2 litra to nie tak wiele, a skąd - efekt jeżdżenia z prawie pustym zbiornikiem zimą - woda skrapla się na ściankach zbiornika przy zmianach temperatury.
Czujnik podłączony pod 4pin (masę) i 6pin poprawnie wskazuje temperaturę.
Niesprawny czujnik położenia wału korbowego daje taki efekt.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Jak hamulec twardy to może śmierdzi przegrzany hamulec. Uszkodzona pompa sama powoli dociąga. Sprawdzałeś temperaturę hamulców (felg ) po zatrzymaniu ?
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
Wykręć to co masz a kup taki jak powinien być bardzo duże prawdopodobieństwo że nie zadziała ci to tak, czasem czujniki są identyczne a różnią się parametrami i nie pokazuje temperatury.
Co jeszcze może powodować ten problem. Chciałbyś usłyszeć, że to jakiś "kabelek" nie styka...? Sam sprawdź ciśnie pompy paliwa ciśnienie sprężania (może nawet na zimno), parametry czujnika temperatury....
Powinieneś zacząć od podłączenia komputera i podglądu parametrów i może by się okazało że masz uszkodzony np. czujnik temperatury . O nim nic nie pisałeś .
Po czym poznajesz, że temperatura wody się podnosi? Wskaźnik temperatury? Na rozgrzanym silniku sprawdź węże chłodnicy (tak jak kolega powyżej wspomniał). Jeśli będą ciepłe (czyli termostat OK) to obstawiał bym czujnik temperatury.
WITAM MAM PYTANKO NIEDZIALA MI WSKAZNIK TEMPERATURY W PUNTO 1.9 D CO TO MOZE BYC
koledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury Dodano po 1 wkoledzy ma ktos do punta 1.7td schemat lub zna sie troche na podlaczeniu czujnikow temperatury
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
sprawdzić czujnik temperatury jaki silnik dokładnie i rok
Po pierwsze procedury wypalania na postoju nie zaleca nawet producent z uwagi na wysoką temperaturę która może zdeformować podłogę a w skrajnych przypadkach pożar, patrz przypadki w W. Brytanii. Drugie - podczas procedury komputer zwiększa dawkę paliwa o 15% by właśnie osiągnąć tą temperaturę.
sprawdz tez czujnik temperatury
Czerwony? Czerwony był od kontrolki temperatury krytycznej.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Podaj temperaturę. Jak ogrzewanie?
Tak , ale musi być też z czujnikiem temperatury powietrza.
Popraw wtyczkę czujnika temperatury płynu chłodniczego.
Sprawdź czujnik temperatury , termostat.
Witam. Mianowicie mam problem z wskaznikiem temperatury w moim Punto 1 1.2 benzyna. Wskazówka wzrośnie do 1/4 i dalej nie ruszy. Wie ktoś może w czym tkwi problem. Wymieniony termostat i czujnik temperatury i nie mam pojęcia co dalej.
ja bym stawiał na termostat a w drugiej kolejności czujnik temperatury cieczy.
Czym to było diagnozowane ? czujnik temperatury sprawdzony ?
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Nieodpowiedni czujnik temperatury kupiłeś.
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
Powinny być dwa warunki dla przełączenia na LPG tyczące się temperatury. Reduktor musi osiągnąć temperaturę ustawioną w programie oraz LPG w fazie ciekłej musi mieć temperaturę taką jaka jest ustawiona w programie. Bez tego powinien się przełączyć patrząc tylko na temperaturę reduktora. Nie uszkodzisz od tego instalacji.
Znajomy tak miał i po wymianie czujnika położenia wału problem z odpalaniem znikł, chociaż wszyscy obstawiali czujnik temperatury.
Zobacz co masz za błąd to dużo wyjaśni. Auto powinno się przełączyć na gaz po osiągnięciu odpowiednio dużej temperatury.
Na zimnym kłopoty z odpaleniem http://obrazki.elektroda.pl/8073443700_1... Edit: Z drugiej strony sondy chyba nie działają na zimnym więc może nie tędy droga... Na kompie mam zapisany błąd bez checka sondy nr 2. Zapomniałem napisać,że auto jest też na LPG II generacji (przełączanie po osiągnięciu obrotów/temperatury)
Mażesz jeszcze spróbować polać to ciepłą wodą przy 0 temperaturze
Po pierwsze to jaki termostat kupiłeś?tzn. chodzi mi o temperaturę otwierania się.
Podgladnij jak widzi temperatury
Widocznie z innej serii. I nie ma takiego czegoś jak fajkocewki. A rezystancja zmienia się znacząco wraz z temperaturą.
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Sprawdz czujnik temperatury chłodziwa.
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Nie kombinuj, tylko zatrzymaj się samochodem w miejscu osłoniętym od wiatru i nagrzej porządnie silnik. Przy tych temperaturach płyn szybko puści w wężykach w masce. Następnie wypsikaj wszystko i zalej porządnym płynem.
Jesli tylko to on okaze sie winny. Dla swietego spokoju sprawdziłbym tez czujnik temperatury silnika dla komputera. Na zimnym po nocy rano tez nie odpala bez dodania gazu? Sprawdz tez czujnik temperatury zasysanego powietrza który jest przy wtryskiwaczu
Po czym poznajesz, że "się grzeje"? Czujnik temperatury sprawny?
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Jeżeli ma LPG to ja bym szedł w tym kierunku, jak za szybko przerzuca i nie ma zrobionych dobrze korekt po temperaturze to mogą wystąpić takie cyrki. Miałem podobnie w punto 2 tylko 1,2 16V.
Spróbuje to zrobić w najbliższym czasie. Mam tylko jeszcze jedno pytania. Czy nie jest dziwne to, że teraz po całej nocy postoju ładnie się przełącza na gaz, a po 2-3 godzinach nie ? Przecież auto jeździ w takich samych warunkach zmienia się tylko czas postoju i pewnie temperatura :D
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
Przy napięciu rzędu 13,7V nie popłynie nawet 5A prądu ładowania, choć godzina to może przesada. Ten silnik ze względów konstrukcyjnych nie zapali na "pół obrotu" wałem więc rozruch może trwać dłużej niż 1,5s, na mrozie, ze względu na gęsty olej, prąd rozruchu może być być większy, rzędu 600A, no i wreszcie pojemność akumulatora w ujemnych temperaturach...
punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
przecież masz jak byk-sygnał wałka rozrządu i czujnik temperatury. Nienawidzę fejsiarzy.
Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem. Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika. Pozdrawiam.
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
Sprawdz wtrysk, morze lać i go zalewa. Dodano po 1 I proponowałbym wymienić czujnik temperatury
które lepsze? Ta sama jakość. czy zwykly smar łożyskowy W żadnym wypadku. Tylko specjalny smar, odporny na wysokie temperatury i który w kontakcie z płynem hamulcowym się rozpuści. Niewiele smarów ten drugi warunek spełnia.
Bezpiecznik termiczny nie jest lutowany do rezystora, tylko zgrzewany, wynika to z dużej temperatury rezystora.
Gdzieś znalazłem możliwe rozwiązanie tylko proszę o potwierdzenie. Czy to może być walnięty czujnik temperatury powietrza?
Termostat do wymiany, nic innego nie wymyślisz
Witam Posiadam instalację gazową II generacji (Punto I 75KM 1.2). Ostatnio gazownik zamontował mi załączenie gazu za pomocą czujnika temp. - ustawił 20 stopni. Przy obecnej temperaturze 26 stopni rankiem na zimnym silniku, gaz załącza mi się po 3 - 4 km. Wymieniłem termostat, z nawiewu leci ciepłe powietrze. Dzisiaj po dojechaniu do pracy organoleptycznie...
sprawdź też czujnik temperatury,może się okazać że temperatura jest prawidłowa a czujnik szwankuje
Sprawdziłem uszczelkę pod głowicą i jest dobre ale cięgle gotuje się woda krócic jest cały. jaka może być jeszcze przyczyna? Po podłączeniu komputera nie ma żadnego błędu. Za liczniku nie pokazuje do jakiej temperatury dochodzi ponieważ mam zegar z serii SX czyli bez możliwości sprawdzenia temperatury
Problem rozwiązany.Okazało się że przy reduktorze jest czujnik który nie pozwala przełączyć na lpg dopóki reduktor nie osiągnie odpowiedniej temperatury.Nie mam osłony pod silnikiem wiec w te mrozy z przełączeniem jest dość ciężko tzn długo się nagrzewa puki nie osiągnie zadanej temperatury.Wziąłem i przygiąłem ten czujnik by stykał się z reduktorem.Teraz...
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Jeśli mruga kontrolka mil to musisz zrobić adaptację koła fonicznego tzn nagrzać auto do normalnej temperatury pracy , następnie trzy razy maksymalnie nadusisz pedał gazu o kontrolka gasnie sama.
Tak? Więc jak wyjaśnisz fakt, że silnik nierozgrzany pracuje dużo głośniej niż rozgrzany? Ustawiałem już zawory w paru autach i jakoś chodzą... Podobnie jest z tłokami drogi kolego - rozszerzają się w temperaturze...
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
...a co pokazuje wskaźnik temperatury na desce?
wymieniłem czujnik temperatury i nic
brak ogrzewania w punto ii 1.6 90 km fiat punto 1.6 90 km temperatura na wskazniku rosnie a chłodnica zimna co moze być przyczyna tej usterki . pompa wody jest dobra -bo sprawdzalem , termostat nowy założony
Sprawdź na diagnostyce sondę lambda oraz wskazania temperatury silnika pod kątem czujnika temperatury i działanie termostatu.
Po tym co podajesz to wychodzi raczej na błędne mapowanie wtryskami. Wymontuj mapsensor i zmierz rezystancję termistora. Może sterownik jest ogłupiany , ostatnio temperatury zewnętrzne wariują. Jak będzie map szwankował to cuda się będą działy w tym silniku.
przy jakiej temperaturze maja byc gorace węże przy 65c jeden jest od góry ciepły
Jakieś błędy w sterowniku silnika są ?? Diagnostyka komputerowa mogła by coś podpowiedzieć . Spróbuj odpiąć czujnik temperatury płynu chłodniczego .
A jak wyglądają wskazania czujnika temperatury powietrza zasysanego?
To niech sobie zadzwonią do Bielska to się dowiedzą... nie masz co z tym jeździć do serwisu, pojedź do sklepu z akumulatorami, tam Ci dobiorą właściwy i założą, zasugeruj tylko, że chcesz większy - ok 50Ah, tylko nie kupuj w hipermarkecie.
Najprościej żeby sprawdzić termostat wyciągasz go z auta, przywiązujesz na niteczce wkładasz do garnka z powoli gotującą się wodą a przy pomocy termometru sprawdzasz przy jakiej temperaturze się otworzy. na obudowie czasami jest wytłoczona temp otwarcia.
podłączę się pod temat , bo mam taki sam problem. Opiszę dokładniej co sprawdziłem. Silnik to dokładnie 188A4.000, Sterowanie jest z ECU , które bierze sygnał z czujnika zamontowanego w blok silnika od strony skrzyni. Z tego co ustaliłem ECU podaje stale napięcie ok 12,5V na sterowanie przekaźników (FAN1 i FAN2) ale prąd jest ograniczony do 0. Więc...
W starych samochodach wszytko jest możliwe nawet to, że ktoś kontrolkę zakleił. Może poprzedni właściciel założył jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe własnego projektu jak w samochodzie majstra? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Auto ma LPG? Może są zwykłe świece nie przystosowane go gazu (wyższej temp spalania) i tracą...
Jak będziesz wiedział że auto w tym momencie źle odpali to ściągnąć wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy pal.
Dodam, że auto czasami zachowuje się normalnie, tzn. ma swoją moc, dynamiczność i prawie go nie słychać, chodzi płynnie i cichutko. Punto "wraca do normalności" przeważnie w nocy, może jak temperatura spada - nie wiem. Dlatego wykluczam to, co napisałeś, ale w ostateczności sprawdzę.
Objaw przegrzania był taki, że po przejechaniu 5-10 km zaczeła się palić kontrolka oleju na wolnych obrotach , po czym po kilku km zaczeła się palić kontrolka wysokiej temperatury( mam punto s gdzie zamiast wskażnika temperatury mam tylko kontrolkę wysokiej temperatury). Po odpaleniu i nagrzaniu sie silnika sprawdzilem uklad smarowania i chłodzący....
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Tester coś dziwnie odczytuje. Ale miałem taki przypadek jak Ty i winny był map sensor. Przeklamywal temperaturę na minus.
Od kiedy akumulator mozna sprawdzić miernikiem? To jak mierzyć temperaturę wody palcem.
Może to byc tzw kompensator czyli element do likwidacji naprężeń powstających podczas zmian choćby temperatury Pozdrawiam
Witam !! Czy ktos wie jakim wartościom odpowiadają poszczególne kreski na wskażniku temperatury w Puncie SX 55 ' 98.
Witam ponownie. Dziś miałem dalszą trasę około 100 km i po wymianie czujnika problem z falowaniem temperatury zniknął !! Teraz czekam na wilgotny poranek żeby sprawdzić jak wygląda sprawa z problemem opisanym na początku dotyczący odpalania auta. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wszystkie wskazówki.
czujnik temperatury płynu chłodzącego. pozdrawiam
wskaźnik temperatury punto temperatury kontrolka punto czujnik temperatury punto
czujnik obwodu mazda zabezpieczenie spawarka przekaźnik bistabilny czasem
smieszne obrazki smieszne obrazki
Wymiana żarówki w Kia Venga - instrukcja krok po kroku Błąd 3P9 w kotłach Chaffoteaux i Ariston - jak usunąć?