Sprawdz oporność czujnika (opór czujnika zależy od temperatury silnika).
Pod przednim zderzakiem. Mniej wiecej na srodku. Czytajcie dobrze posty bo KORDEL sie chyba pospieszyl z odpowiedzia bo w zadnym samochodzie nie czujnika temperatury silnika w zderzaku.
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Bo go nie ma. Jest wspólny dla deski i silnika i klimatyzacji.
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
Witaj, czy objawy występują bez względu na temperaturę silnika?
Jest dobrze.
Witam. Dolacze do tematu. Jakie macie patenty na zbicie tej chorej normalnej temperatury tego silnika?
Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
Sprawdź czujnik temperatury silnika
Na pewno nie ma tak być. Przy spokojnej jeździe rozgrzewa się powoli, ale jak złapie temperaturę to na pewno nie spada. Sprawdź termostat.
termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Tak trzeba go odizolować od drgań i temperatury silnika.
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Witam czujnik znajduje sie z tylu na boku silnika zlacze 2 przewodowe.Pozdrawiam
Pewnie do wymiany świece lub sterownik grzania świec. Można też sprawdzić czujnik temperatury silnika.
Sprawdź termostat .
Witam. Mam problem ze wskazywaniem temperatury silnika w Astrze 1.6i. Wskazówka jest pod czerwonym polem, czasami się lekko opuszcza. Temperatura silnika jest prawidłowa, chłodzenie jest. Możliwe, że to tylko źle wskazuje zegar? Gdzie znajduje się czujnik od wskazywania temperatury silnika?
witam mam takie pytanko gdzie sie znajduje czujnik temperatury silnika w opel astra
A czy odpowietrzono dobrze układ ? A jak z temperaturą silnika ?
Czy to na pewno to samo ? Bingo. :)
Witam. Zakupiłem autko jak w temacie. Po przejechaniu około 30 km, patrząc na wskazania temperatury silnika, stwierdziłem, że przy jeździe w mieście temperatura silnika była w tzw. normie około 95st.C (na wskaźniku) ale po około 25km gwałtownie wzrosła do stanu wskazań II (na czerwono) . Miasto = korki uliczne. Po ruszeniu ze świateł, temperatura spadała...
Tak.. Zestaw naprawczy termostatu do tego samochodu to ok 30-40 zł pozdrawiam
A można wiedziec gdzie znajdują się te czujniki czyli czujnik temperatury paliwa i temperatury silnika ?
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Witam! Wczoraj pojawił mi się błąd 0115 - czujnik temperatury silnika. Dzis wlaczyla mi sie kontrolka samochod z kluczem, z tym, ze po kilku minutach zgasla. Pozniej z odstepami kilkunastosekundowymi kontrolka ta wlaczala sie i wylaczala. Aktualnie niby sie nie swieci, ale gdy sprawdzam bledy metoda gaz+hamulec+zaplon, wyskakuja mi 2 bledy: stary 0115...
aha. a zauważyłem jeszcze jedną rzecz, wczoraj jak jechałem włączyłem sobie ogrzewanie i jak chodziło to spadała mi temperatura silnika.
Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
Czujnik temperatury silnika byś jeszcze wykluczył
A czujnik temperatury silnika ? Może on cały czas na "ssaniu" chodzi... Pozdr.J.
Termostat trzyma ponieważ coś niska temperatura silnika?
może coś z czujnikiem temperatury silnika
Termostat do sprawdzenia :)
Też tak jeździłem przez pół roku ale uszczelkę wymieniłem w końcu gdy zaczął mi się silnik gotować ,bo gdy korek jest popuszczony to automatycznie obniżona jest temperatura wrzenia i łatwiej jest zrobić czajnik z silnika.
Wentylatory chodzą non stop dlatego, że moduł chłodzenia silnika nie otrzymuje żadnej informacji o temperaturze silnika. Nie otrzymuje, dlatego iż jest inny sterownik silnika. Uklad elektrowentylatorów należy przekonstruować, najprościej zamontować termowłącznik, jednak to wymaga nakładu pracy aby go wbudować w chłodnicę, dlatego chyba prostszym rozwiązaniem...
Czy udało wam się uruchomić to ukryte menu? Kupiłem też radio i tylko raz się udało.
Witam! Aby zobaczyć dane na temat temperatur, należy przycisk "SETTING" przycisnąć ok. 10 sek. następnie przeglądamy dane za pomocą "BC",
Witam. Mam pytanie. Gdzie znajduje się czujnik temperatury ? Astra g silnik 1.8 1999r
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Pojechałem podłączyć autko pod TECH-2. No i mogę powiedzieć tyle - wskaźnik, a raczej elektronika kłamie! Celowo! Ale po kolei. Rozgrzewanie silnika - temperatura rośnie mniej więcej podobnie na wskaźniku na desce i na wyświetlaczu TECH-a. Różnica - no może kilka st. C. Jeśli na wskaźniku jest ok. 86 st. to na TECH-u ok. 89-90st. Temperatura dochodzi...
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Ja bym bardziej obstawiał coś z potencjometrem przepustnicy. Sterownik widzi dobrą temperaturę silnika?
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Ja tam też nie widzę. Może to temperatura silnika.
opisz dokładniej czy to się dzieje na gazie czy na benzynie i jaką wtedy ma temperaturę silnik
auto chodzi już dobrze lecz nie mogę do tej pory odczytać temperatury silnika .
Jak podłączyłem komputer OBD, to pokazało -40° C To jest znak że jest coś na rzeczy. Przy czym mam nadzieję że nie pomyliłeś temperatury silnika z zasysanym powietrzem lub inną temperaturą.
Czujnik do wymiany . Wartości poniżej to są z czujnika temperatury sterownika silnika, nie twoje.
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
To nie jest chłodnica oleju tylko NAGRZEWNICA oleju. Pożyteczna jest przy zimnym silniku i powoduje szybsze i równomierne nagrzewanie się silnika - i zmniejsza też przez to zużycie paliwa. W dieslu też jest dawka paliwa zależna od temperatury silnika.
Ma na pompie, obok zaworu przelewowego.
Od bardzo dawna optymalna temperatura silnika to 100stC i ciut wyżej, jak nie wierzysz popatrz na termostat i specyfikację.
Oprócz "kostki" jest jeszcze czujnik temperatury przy silniku.
W mojej Astrze F 1.6 16V temperatura ciągle oscyluje w granicach 90ºC i nawet trochę więcej, zaś latem czasem dochodzi blisko 100ºC, ale w tym silniku to ponoć norma.
Czujnik temperatury dla ECU powinien być z tyłu silnika na kolektorze dolotowym, z tego co pamiętam to niebieska lub biała wtyczka.wartości podam jutro (odpięty to -40 stopni :) ).
Wersja z jednym czy dwoma wentylatorami? W tych wentylatorach chłodnicy często się psuje szczotkotrzymacz w silniku i stoi co powoduje wzrost temperatury.
temperatura włączania wentylatora to ok 100 stopnia wyłączania 95 stopni..
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Wygląda jakby albo płyn chłodzący albo olej PAG dostawał się się poprzez wtyczki i kable do wtyku sterownika. Odpinaj po kolei wtyczki z czujników i patrz co się w ich gniazdach dzieje (czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia klimy etc.)
Chodzi o temperaturę silnika - płynu chłodniczego.
Czujnik temperatury, ciśnienie lub wydatek pompy paliwowej
Pokazuje ci temperaturę silnika na desce?
Czujnik temperatury silnika, plus pompka.
Witam, kupiłem niedawno Opla Astrę 1.4 benzyna z 2005 roku, teraz się okazało że cały czas jeździ na ssaniu 1200 obrotów. A temperatura silnika normalna 90. Gdzie szukać przyczyny?
A nie wpadłeś na pomysł, że może należałoby sprawdzić wpierw ciśnienie paliwa i popatrzeć w parametry - temperatura silnika, czas wtrysku?
Podczas jazdy powietrze chłodzi chłodnice i temp spada a jak stoisz w korku to wzrasta jeśli nie działa wentylator. A wentylator działa?
witam zmieniłem silnik w astrze G na c20xe. wszystko jest ok poza jednym mankamentem. Wskaźnik temperatury silnika nic nie pokazuje. nie mam pomysłu jak to zrobić. Proszę o pomoc.
Uszczelka głowicy najprawdopodobniej do wymiany. Płynem reakcyjnym na obecność CO2 w płynie chłodniczym można sprawdzić w prosty sposób. Jak masz węże od chłodnicy twarde przed dojściem silnika do temperatury roboczej to też może to wskazywać na uszczelkę głowicy
Jeżeli to silnik Y17DT czyli 1,7 dti to czujnik wkręcony jest w obudowę termostatu.
Witam.Sprawdzałeś jaką temperaturę widzi sterownik silnika na zimno?
Ale dlaczego mówisz, że to jest problem? W większości aut 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika.
Zgadza się, to będzie ECU (nie jest tani do tego silnika). Pada nie tyle od drgań co od temperatury panującej w pobliżu silnika.
Jak manualna to nie ma żadnej komunikacji i diagnozy komputerowej . Trzeba wizualnie sprawdzić na mieszalniku czy kręcąc pokrętłem temperatury porusza się silnik nastawczy klapy ciepło zimno ( czy jest sprawny , niezablokowany ew czy połączenie silnik klapa nie jest uszkodzone)
Termostat założony nowy ale właśnie czytałem ze ta grzałka w termostacie odpowiada za otwieranie termostatu gdy silnik złapie wyższa temperaturę
tak, jak stoję w korku temperatura się podnosi
nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia Układ zapłonowy.
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia.
W tym silniku nie ma czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym,test tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego.
czy ktoś na forum orientuje się gdzie jest umieszczony 2 czujnik temperatury ?
Dokładnie tak wygląda (jak jest nowy). I jak się dobrze wsłuchałem przy silniku pracującym z założonym paskiem, to piski dochodziły z okolic tej dużej nakrętki pomiędzy tymi trzema mniejszymi śrubami koła pasowego pompy, jak natomiast pasek zdjąłem to nie piszczało, ale równie dobrze przyczyną braku piszczenia wtedy mogła być niższa temperatura silnika...
Prawdopodobnie układ chłodzenia masz zapowietrzony, trzeba go odpowietrzyć. Nie mozna odkręcać korka przy włączonym silniku
Nie, inicjację robisz nie w immo, a w sterowniku silnika
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
W mieście do spokojnej jazdy każdy silnik bedzie wystarczający, najlepsze bedą mniejsze silniki bo szybciej łapia temperaturę, na dogrzanym silniku jest lepiej jeździć na krótkich odcinkach, w przeciwnym wypadku musisz częściej zmieniac olej silnikowy itp.
Sprawdzałem szczelność głowicy i jest szczelna, ale robokop łapka w górę!!! To jest bardzo ważne!!! Może jescze jakiś pomysł? Dzieki urzytkownikowi piotrek25801 który podesłał mi plik pdf ustaliłem wznios krzywek wałków rozrządu (8,5mm). Dzisiaj pomiary. Co do popychaczy hydraulicznych to czy jest taka opcja żeby pukały tylko w jednym przedziale obrotów...
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
zauważyłem że w chłodniejsze dni po rannym odpaleniu dławienie nie występuje.... czy wina może być w czujniku temperatury?
Jaką temperaturę silnika widzi komputer?
No jak dobre, mam starego Peugeota i nie było mowy o takim spalaniu. Na krótkich trasach palił nie dużo więcej jak na krótkich, a silnik moment łapał temperaturę. Ma ktoś jakieś inne pomysły??
A sam parownik przy rozgrzanym silniku przy dotknięciu ręką jest gorący?
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
W mojej Astrze silnik C14NZ. wentylator załancza się przy 100 stopniach a temperatura w czasie jazdy na wskazniku utrzymuje się 94-95 stopni.
astra czujnik temperatury silnika czujnik temperatury silnika astra kontrolka temperatury silnika astra
laguna katalizator zasilacz dźwięk notebook podzielnik koszt
elektryczny samochód miska olejowa wymiana
Instrukcja obsługi dla modelu 45_1 DBL 04 - identyfikacja urządzenia Instrukcja serwisowa zmywarki Triathlon typ 45_1 DBL 04