Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Czujnik temperatury jest w lusterku. Wydaje mi się że jest to prawe lusterko.
czujnik temperatury wymień - skoro woda w chłodnicy się gotuje a na wskaźniku masz 60-65 stopni. Jak przegrzałeś silnik to za jakiś czas uszczelka pod głowicą będzie do roboty. Możesz wymontować termostat i zobaczyć w jakim jest stanie. Zrobić próbę w garnku z wrzątkiem. Bo może zamiast płynu chłodniczego była woda! i zamarzło (miałem taki przypadek...
Podejrzyj parametry,odczyt temperatury.
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
Czujnik znajduje się pod przednia szybą.
Korek wymieniłem. Gwizdanie słychać zawsze gdy auto dostanie temperatury.
Masz jak to jest w Xsarze 2. Jeżeli masz 2.0 16V ale o mniejszej mocy (138 KM) to tam jest zupełnie inna obudowa termostatu. Według Service Box w obudowie nie ma czujnika (żadnego).
Witam, mam pytanie odnośnie pomarańczowej kontrolki w słupku temperatury Xsara Picasso 2.0HDI rok 2000 dlaczego się świeci, gdzie szukać przyczyny? https://obrazki.elektroda.pl/5138713900_...
dwa przewody czarne Dodano po 12 Kurcze mam ten sam problem i podobny temat na "elektrodzie" ale nikt na niego nie odpowiada , nikt właśnie nie pomógł moja xsara też z 1998r , próbowałeś podłączyć już ten czujnik , jeśli tak to podrzuć na które przewody powinien iść z góry thx. dwa czarne przewody
witam jest to typowe uszkodzenie czujnika temperatury
Podpowiedzcie gdzie podłączyć czujnik temperatury zewnętrznej xsara.
Normalne że błąd immo będzie ale i nie powinno być błędu czujnika temperatury.
Czujnik temperatury? On odpowiada też za kontrolkę STOP.
W zasadzie, tak. Kup jednak wlasciwy i nie bedziesz robil dwa razy (nr kat. 1338.A1 - pokrywka miedzy puszka i gniazdem szara, temperatury wlaczenia 96° i 118°).
Na prośbę autora, wątek otwieram ponownie.
Sprawdz sobie kable, czujnik temp cieczy chlodzacej jest 1 szt. szczegolnie wiazke wentylatora chlodnicy. https://obrazki.elektroda.pl/6966225800_... https://obrazki.elektroda.pl/2607939500_... https://www.youtube.com/watch?v=gNQiaIia...
Ok dzieki
To jest nanoszone,tylko w wysokiej temperaturze.
Mam klimatronic i cały rok jeźdze ustawniony na 20St i jest ok, sterownik sam ustala temperaturę.
Witam. Czy mógłby ktoś wstawić zdjęcie poglądowe i zaznaczyć gdzie jest czujnik płynu chłodniczego? Mam podejrzenie który to ale nie jestem pewny. Bo problem jest takiego typu że skacze wskaźnik temperatury.
Dla potomnych . Winien był zielony czujnik temperatury .
zielony - wtrysk niebieski - wskaznik temperatury brazowy - klimatyzacja
Ale tamten temat nie jest zamknięty. a ogrzewanie nie działa. A węże do nagrzewnicy są gorące? Czy stwierdzasz, że leci zimne powietrze? STOP się zapala bo przekracza temperaturę. Wentylator chłodnicy się uruchamia?
witam wstałem rano i sprawdziłem - podgrzałem czujnik zewnętrzny w lusterku temperatura wzrosłą do 40 stopni niestety klima nieruszyła :( ciekawe czy ten czujnik ma coś wspólnego z klima... gdyby ktosc cos wiedział to prosze o info pozdrawiam Łukasz
czujnik w prawym lusterku często sie psuje . W sewisie kosztuje więcej niz uzywane lusterko . Napewno jest uszkodzony czujnik przewody są OK sprawdzałem
Spróbuj założyć najzwyklejszy termistor 10k , jak nie to może tu kupisz orginalny: http://sklep.salko.pl/produkt,24400,308,... powodzenia...........
Witam chciałbym odgrzać temat mam podobny problem przy próbie uruchomienia samochodu na padniętym akumlatorze wskazówka przeskoczyła do końca skali a następnie wróciła i od tego czasu prędkościomierz zawyża o jakieś 40 km. Co dalej z tym fantem? Prosze o jakieś sugestje.
Stawiam na uszkodzony termostat. Długo się rozgrzewa lub nie trzyma temperatury roboczej.
To sprawdź ten czujnik temperatury powietrza , wyczyść lub wymień. Jak ten czujnik nie działa to może przyjmować że jest -40st mrozu
Im wyższa temperatura, tym sprawność silnika większa. Z reguły płyn chłodniczy zaczyna się gotować w okolicach 120°C (lepsze i droższe) w okolicach 140-150°C. Czasem widać, że silnik jest słaby przy niskich temperaturach - ma bardzo niską sprawność wtedy. Myślę, że 100°C silnika (płynu chłodniczego) w gorący dzień to jest prawidłowa temperatura.
No pewnie, że ma. Silnik powinien osiągać taką temperaturę roboczą jaką przewidział producent.
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Trasa to cały czas miasto i start z zimnego silnika i pokonanie 8 km. Z powrotem podobnie. Silnik po przejechaniu ok 2 km ma 2 kreski temperatury.
Mam jeszcze jedno pytanko , wie może ktoś ile przewodów powinno być w owym prawym lusterku??? u mnie są trzy sterujące lusterkiem czy powinny być jeszcze jakieś oddzielne przewody do czujnika temperatury zewnętrznej.? Dodano po 4 gdzie powinien być wpięty czujnik temperatury zewnętrznej xsara 1998r. czy jest to gniazdo w zegarku ? czy to to samo gniazdo...
Np. te poklejone taśmą przewody podciśnienia. Brudną przepustnice, anomalie ciśnienia paliwa i odczytu temperatury........ Do tej cytrynki nie musi być skaner firmowy dużo innych go ogarnia.
Sprawdź niebieski czujnik na termostacie.
Problem polega na ginięciu kierunkowskazów w okresie gdy na zewnątrz są wysokie temperatury Citroen Xsara Picasso 2000r, podczas jazdy w nocy wszystko ok. Drugi problem że wszystkie elementy elektryki - podnoszenie szyb, wycieraczki, kierunkowskazy działaja dopiero przy uruchmionym silniku.
84°C to początek otwierania termostatu. 90°C to pełne otwarcie termostatu. Z takim termostatem spotkałem się w tym modelu. Dlatego masz zawahanie temperatury o te 8°C. Przy 0°C na zewnątrz inna będzie charakterystyka ciepłoty silnika. Odnośnie czujników w Twoim samochodzie to nie pamiętam ile ich tam jest.
Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Na jego podstawie jest dobierany czas grzania świec żarowych. Jeżeli czujnik pokazuje wyższą temperaturę niż jest w rzeczywistości to sterownik przez krótszy czas steruje świecami. Wyższa temperatura nie jest interpretowana jako błąd. Dlatego proponuje aby specjalista rano przed uruchomieniem...
Witam. Nie dawno kupiłem Citroena Xsara Picasso 2001 rok 2,0HDI 90KM. Zainteresowałem się wskazaniem temperatury. Wskaźnik na konsoli środkowej pokazuje mi zazwyczaj jedną kreskę na pięć. Jakie powinno być wskazanie wskaźnika? Samochód nagrzewa się normalnie, ciepłe ogrzewanie leci już po 2-4 kilometrach przy 0 stopniach na zewnątrz. Wentylator startuje...
Sorki kolego ,jestem w tym zielony , opisałem tylko swoje doświadczenie. Może mi ktoś napisze jeszcze co bym zyskał wymieniając swój wyświetlacz wąski na ten szerszy. Czytałem też gdzieś że ten wąski który mam powinien wyświetlać temperaturę zewnętrzną a u mnie tego nie ma. Kupiłem to autko używane oczywiście, czyżby ktoś zdemontował czujnik temperatury?
A krokowiec sprawdzony? Jakie temperatury widzi Lexia?
typowe uszkodzenie czujnika temperatury
Nie mam schematu, ale czy przekaźnikiem pompy nie steruje ECU. Może czujnik wskazuje zbyt wysoką temperaturę i zadziałało jakieś zabezpieczenie. Może spróbować zasilić pompę z zewnątrz i sprawdzić czy wówczas pali.
Witam być może to ten moduł który umieszczony jest przy dmuchawie. Czy istnieje możliwość naprawy tego modułu czy trzeba zorganizować inny wentylator? A co z temperaturą? Jak już wcześniej opisywałem pokrętło ustawione w pozycji 18 stopi daje bardzo wysoką temperaturę. Pozdrawiam Wojciech
Błąd czujnika oznaczać może również uszkodzenie instalacji czujnika, przewodów i złącz. Nie pokazuje temperatury, błąd czujnika - sterownik na zaś uruchamia wentylator, aby nie przegrzał się silnik.
Nie grzeją świece żarowe, brak napięcia, komputerem wymuszam uruchomienie przekaźnika i wtedy prąd się pojawia, więc układ działa, ponadto nie pali kontrolka od świec, czy problemem może być kontrolka? Temperatura cieczy 12 stopni, paliwa też więc myśle że czujnik temperatury sprawny.
Obejdzie sie. Lewy przycisk (regulacja - wybor funcji) maciskasz kilka razy, az dojdziesz do temperatury. Przyciskasz prawy przycisk, aby zmienic z F na C. Kontynuujesz lewym az do wyjscia z funcji regulacji.
Nurtuje mnie też opornik/rezystor montowany do obudowy wentylatora który zawiera termik i sprężyne czy są one sprawne ze względu na ten nie załączający się wentylator. LEXIA/diagnostyka/silnik/test elementow wykonawczych. Silnik pracował prawie godzine w temperaturze 33 stopni i ani razu nie włączył się wentylator. Jaka byla temperatura silnika?
Dodam jeszcze jedno. Dziś jak auto było na kompie to wyskoczyło kilka błędów, po których skasowaniu engine temperature przestało się pojawiać. teraz się zastanawiam, czy dopiero po skasowaniu błędu engine temperature przestało się pojawiać ? mimio wcześniejszej wymiany czujnika.
A czy bezpieczniki są dwa do wentylatora i do panelu sterowania temperaturą? Tak, do wentylatora jest osobny bezpiecznik 40A w module BSM pod maską
Czujnik , to nic innego jak termistor/opornik zmieniający swoją oporność w zależności od temperatury/ , zakupisz go w każdym sklepie elektronicznym , znając jego wartość.
Na którą część mojego pytania to była odpowiedz ? Wiem gdzie jest , nie wiem jaką powinien mieć rezystancje i charakterystykę temperaturową.
Witam, Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury na chłodnicy i przez to nie włącza Ci wentylatora. Po włączeniu klimatyzacji wentylator jest praktycznie cały czas włączony niezależnie od temperatury chłodnicy i silnika. Pozdrawiam Robert.
No więc pozostaje sprawdzenie wszystkich temperatur jakie widzi sterownik.
Powodem był czujnik temperatury, który pokazywał że jest wyższa temperatura niż w rzeczywistości.
może komputerem robisz tylko test wskaźników ,można wykonać taki test prędkościomierza,obrotomierza,wskaźnika temperatury i wskaźnika paliwa
Albo też daje o sobie znac czujnik temperatury.
akurat w xsara picasso brak czujnika temperatury nie wplywa na dzialanie nawiewu napisz cos wiecej co niedziala i jaka to klimatyzacja czy klimatronic czy manual i rocznik
Witam, samochód jak w temacie, po wymianie sprężarki klimatyzacji brak możliwości dobicia gazu za sprawą niezałączania się sprężarki, jak mniemamy spowodowane jest to obecnie niską temperatura otczenia, dodam tylko iz stara sprężarka załączała sie, po bezpośrednim podaniu napięcia na sprężarka ta owszem załącza się ale czynnik ani drgnie. W okolicach...
Jaką trzyma temperaturę i w jakim czasie ja łapie.
Są dwa czujniki. Jeden zielony drugi niebieski. Który kolor za co odpowiada nie pamiętam, ale jeden jest za zegar, drugi za komputer odpowiada. Na zapłonie (i nagrzanym samochodzie) odepnij wtyczkę z jednego czujnika i zobacz czy wskazówka od temperatury na desce opadła. Jak tak to będzie ten drugi czujnik, jak nie to jest własnie ten czujnik co podaje...
Czujnik temperatury cieczy (ECT) jest zasilany ze sterownika więc tam masz pewno ok napięcie. Sprawdz napięcie na nodze 69 sterownika, powinno być tam 12V, a co do reszty to za szybko zinterpretowałem schemat, więc musisz sprawdzić czy pin 22 ma dobre połączenie z cz. położenia pedału przyśpieszenia, cz. temperatury paliwa, przepływomierzem.
Jaki rocznik tego auta z filtrem czy bez. W nowych rozwiązaniach silników jest tak iż świece grzeją po odpaleniu silnika do czasu aż silnik nie uzyska temperatury pracy. Ja bym na początek sprawdziła czujniki temperatury czy działają prawidłowo.
Jeśli jest sprawny to skąd kreski w odczycie zamiast temperatury? Pewien jesteś, że jest sprawny, znasz parametry tego termistora?
Świece sprawne ale czy zasilanie świec też sprawne ? temperatura jaką widzi czujnik temperatury chłodziwa zgodna z rzeczywistą temperaturą ?
W taki sposób nigdy nie uda się naprawić. Jaki regulator kupiłeś i gdzie? Być może masz niesprawny czujnik temperatury? Jak wygląda filtr kabinowy?
No cóż, kolega djdaras uporczywie odmawia podania OPR lub VIN pojazdu a żąda od nas pomocy. Nie, to nie, ale w takim razie może zdradzi przynajmniej jaką temperaturę powietrza widzi sterownik?
wolne obroty włączają się przy 96 stopniach, czujnik znajduje się z lewej strony silnika ,dwustykowe zielone złącze
Witam, powracając do tematu wcześniejszego na temat buczenia. to dowiedziałem się, że zaczyna mi buczeć, huczeć czy jak to inaczej nazwać dopiero po wyłączeniu ssania, a ustaje dopiero przy osiągnięciu temperatury 2kresek. Poradzi ktoś/coś?
Samochód citroen Xsara Picasso 2001 1.6 benzyna 16v. Panel od dmuchawy działa, lecz dmuchawa nie wykonuje poleceń, nie zmienia temperatury (już od dłuższego czasu), po prostu nie reaguje. Wczoraj po zapaleniu samochodu, przestała działać całkiem i było czuć spalone kable. Gdzie szukać usterki?
Cudów nie ma....rozrusznik potrzebuje diagnostyki. Tak więc po pierwsze to amperomierzem cęgowym zmierzyć pobór prądu rozrusznika podczas pracy. Po drugie równolegle zmierzyć spadek napięcia akumulatora podczas jego pracy. Ale w ciemno to bym ten rozrusznik wymontował z auta rozłożył go , wyczyścił i nasmarował , i wtedy go do elektryka i niech go puści...
może włącz zapłon i ustaw na panelu ogrzewania maksymalną wartość temperatur
Najprawdopodobniej masz uszkodzony sterownik wentylatora (temperatury silnika) zwany Bitronem (od nazwy producenta) umieszczony na lewej przedniej podluznicy. Oczywiscie, zakladam, ze skoro twierdzisz, ze przekaznik jest OK, to sprawdziles, ze jest wysterowany i stad wentylator jest zasilany.
Temat do zamknięcia
Witam! Mam identyczny problem ze swoją xsarą II 1.9 D. Po nocy jak tylko pojawi się spadek temperatury bliski zera lub mróz auto ma problemy z odpalaniem. Wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem świece i wykluczyłem pompę paliwa oraz zapowietrzanie się układu. Nadal ten sam efekt. Proszę o info jak sobie poradziłeś z tym problemem.
Tylko że teraz też mam dane ze staga o czasie wtrysku i sondy. Zależy mi na czujnikach (temperatury, powietrza), zapłonie i przede wszystkim o bieżących korektach paliwowych.
Jak masz komputer diagnostyczny to masz test wentylatora 1 i 2 bieg bo na krótko to nie wiem czy dasz rade Dodano po 4 A jeszcze jedno jak go dobrze nagrzejesz to włączy się 1 bieg? Bo jak nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie to wentylator się nie włączy a ciśnienie zależne jest od temperatury na czujniku klimy
na niskim przed czy za filtrem paliwa? sterownik odblokowany? jak kreci rozrusznik?
Witam. Jeżeli to pomoże w rozwiązaniu problemu to samochód teraz w zimę chodzi idealnie. Im większy mróz tym lepiej jeździ. Może to nakieruje kogoś na rozwiązanie problemu. Wszystkie te problemy, które opisałem wyżej najbardziej dawały o sobie znać w lato. Wnioskuję z tego, że temperatura otoczenia ma tutaj znaczenie kluczowe. Pozdrawiam
Skoro nie można obniżyć ciśnienia gazu to daj sobie spokój z regulacją, sprawdź czujnik temperatury gazu bo ma rozwarcie, pewnie się przewód oberwał.
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
czy ktoś mógłby oświecić mnie gdzie schodzą się kable masowe od przepływomierza i czujnika temperatury paliwa i ew. jak się tam dostać oczywiście nadal chodzi o Xsara N0-RHY z maja 2001
Rok produkcji, I czy II (po lifcie). Jak problem z temperaturą rozwiązany to podziel się z nami co było.
Witam. Zauważyłem dziś pewien problem w swojej "cytrynce" przejechałem ok 100 km a wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wskazywał cały czas zero stopni. Podejrzewam że nawalił czujnik temperatury cieczy chłodzącej, jednak nie do końca wiem gdzie go szukać, może ma ktoś z was jakiś schemat albo zdjęcie w którym miejscu znajduje się ten czujnik. A może...
Zderzeniówka nie wybiła? Dodano po 3 AJ mój błąd bo by kręcił.... hmmm bezpieczniki do sprawdzenia a czy temperatura silnika była w porządku?
1) Normalne 2) Wygląda na uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego - jeśli odczyt defektów potwierdzi błąd czujnika a instalacja w porządku to do wymiany.
Czesc! Mam tą naprawę akurat za sobą a więc krótki opis: Ten bezpiecznik siedzi w module, który zamontowany jest w trakcie nadmuchowym po stronie pasażera. Bezpiecznik ma wartość 167 stopni C. i 10A. Zwarcie moze spowodowac stopienie obudowy albo nawet pożar pojazdu. Te spiralne oporniki nagrzewaja sie tez do tej temperatury! Na razie Damian
Witam Czy ktoś z forumowiczów podpowie gdzie umiejscowiony jest w w/w aucie czujnik temperatury cieczy? Znajomy podpowiedział mi, iż jego uszkodzenie a co za tym idzie złe wskazania temperatury silnika mogą mieć wpływ na rozruch i dawkę paliwa.
Sprawdź czujnik temperatury kabinowej po prawej stronie panelu głównego od strony pasażera na wysokości jego kolan.
Panowie, mam problem z zanikającymi kierunkowskazami. Auto jest na com 2000. Problem pojawia się wraz ze z spadkiem temperatury na zewnątrz. Awarie zauważyłem w zeszłym roku, ale zwaliłem to na przypadek, lecz w tym roku zaczyna być podobnie. Jak temperatura jest do 10-12 stopni na zewnątrz to nie ma problemu. Jeśli spada to kierunki ,,leniwieją" do...
Witam mam pytanie odnośnie auta citroena xsary picasso 1.6 hdi 2006 r nie działa wentylator z modułem sterującym myślałem że jego życie się skończyło więc zamówiłem drugi, który też nie działa, ale za to działają obydwa jak wyciągnę przekaźnik i go zmostkuje. Przekaźnik wymieniony razem z bezpiecznikami F7 i F 20 i jeszcze czujnikiem temperatury co...
W megane z 96 wskaźnik temperatury wachlował sobie od około 95 do 85 czy tam na odwrót, po prostu wachania były spowodowane otwieraniem i zamykaniem się termostatu, teraz doszedł lew 407 i wskaźnik temperatury od 90 do 95 sobie wachluje.
Zielona w obudowie termostatu to czujnik temperatury, przy uszkodzonym samochód by odpalał. Ta wtyczka niżej może być od czujnika położenia wału. Bez niej komputer nie odczytuje kiedy ma być iskra. Sprawdź czy dobrze została podpięta. Paliwo jest Ale w zbiorniku czy pompa podaje paliwo do wtrysków? Bo masz jeszcze czerwony przycisk na lewym kielichu...
Tak w gwoli scisłości teraz podchodze do autka , niejeżdżone od piątku i po odkręceniu korka słychać sssyk.. Najnormalniejsze, układ szczelny, jak ci wzrośnie ponad 1 Bar to korek się otworzy i wypuści nadmiar. To że temperatura skacze to wina termostatu.
Częste wypalanie filtra świadczy o nieprawidłowym spalaniu o takiej sytuacji świadczy również różnica w dawkach. Mechanik nie sprawdził przelewów?. Filtr powietrza czysty?. Czy uruchamia się bez problemów, niepokoi mnie temperatura powietrza dolotowego podejrzanie wysoka.
Czujnik pedału hamulca, temperatura paliwa. Zrób najlepiej zrzut ekranu z danych rzeczywistych.
Wyświetlacz od klimy działa pokazuje temperaturę, stopnie dmuchawy itd. nie ma po prostu klimy i nawiewu.
O ile kojarzę bezpiecznik dla 192 st C wymieniałem w żelazku do prasowania. Jednak w nagrzewnicy nie spodziewałbym się temperatury powyżej 100 st C. Oczywiście bezpiecznik trochę wyżej, czyli np 130-140 st C.
xsara temperatury xsara kontrolka temperatury xsara czujnik temperatury
neptun żarzenie spalić lutownica konwertowanie plików video
zmywarka bosch kranik kamera inspekcyjna
Zmywarka Beko - wskaźnik przepełnienia wody Itron Noritake FG169G2 VFD Display Datasheet Access