Tzn ten do którego jest podłączona kostka z przewodem z niebiesko-białym paskiem jest czujnikiem temperatury podgrzewacza świec żarowych , a ten drugi od wskaźnika temperatury na desce.P
Świece startują jednak lecz albo masz którąś uszkodzoną albo niewłąściwe albo uszkodzony sterownik gdyż taki właśnie objaw zapalenia się lampki po odpaleniu silnika i świecenie przez minutę oznacza uszkodzenie obwodu świec. SławeK
https://drive.google.com/file/d/1RNHMbTZ...
Może czujnik temperatury uszkodzony.
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
powinno byc 200-300Ω przy temp ok 80°C a im zimniejszy to wieksza rezystancja - to prawidlowe wartosci; pewnie problem nie w samym czujniku a gdzies w aucie; sprawdzaj napiecie zasilania (5V) i jego spadek moze w ten sposob latwiej znajdziesz usterke
sprawdzałeś na kompie jaką temperaturę pokazują czujniki temperatury?
Wg tis: Opis obwodu/układu Moduł świec żarowych jest wbudowany w moduł sterujący silnika (ECM) i jest urządzeniem półprzewodnikowym, które uruchamia świece żarowe. Temperatura i pobór mocy regulowane są w szerokim zakresie, aby spełnić wymagania wstępnego podgrzewania silnika. Wstępny czas załączenia świec żarowych zmienia się w zależności od napięcia...
Ten silnik nie ma świec żarowych. Scania nie montuje ich w swoich silnikach i pomimo niskich temperatur nie powinno być problemu z odpaleniem.
zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury ...
Z podgrzewaniem świec żarowych w silniku TDI jest tak, że świece są załączane gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 5*C, wtedy są świece grzane 12 V a następnie odbywa się ich dogrzewanie bodajże 5 V przez okres około 2 minut - u siebie wtedy słyszę przełączenie przekaźnika nr 103. Kontrolka gaśnie np. po 3 sekundach ale jest to tylko sygnał...
Ale dziwne jest to, że tak słabo pali tylko w chłodne dni. Latem wszystko było ok. A co mi powiecie na to, że jak wyciągnę wtyczkę od tego czujnika całego, to pali dobrze? Ale przecież nie mogę jeździć cały czas bez kostki, bo mi się świece spalą.
Na Popularnym Portalu Aukcyjnym są dostępne emulatory czujnika temperatury zbudowane na mikroprocesorze. Działają bardzo dobrze i "strategia działania" jest bardzo dobrze przemyślana. Koszt to 75 pln z przesyłką, mając lutownicę zamontujesz sam. Po co kombinować ? Znalazłem coś takiego. Wydaje się, że będzie działać. Zakupię i napiszę jak się sprawuje.
A czego chcesz to robic jezeli nie chce palic przy dodatnich tem. to nie jest wina świec.problem lezy gdzie indziej
Sprawdź bezpiecznik nr.5!
Wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego na nowy przywróciła pracę świec żarowych w niskich temperaturach.
Może to Ci w czymś pomoże (K25 - przekaźnik czasowy świec żarowych). Sprawdź jeszcze czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po wypięciu wtyczki z niego świece powinny grzać cały czas.
Chłopie , na Twojej klawiaturze nie ma przecinków , kropek i dużych liter? Jak masz takie objawy to wymień czujnik temp. , sądze jadnak , że przy takiej jak dzisiaj temperaturze, świece żarowe nie grzeją.
Wejdź w bloki pomiarowe i zobacz co tam za temperaturę widać a nietylko kasowanie błędów. Czujnik jest podwójny - w jego obudowie są dwa czujniki. Jeden dla licznika, drugi dla ECU. Trzeba sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika bo może masz przerwane przewody od czujnika i licznik cos pokazuje a sterownik silnika nic nie widzi. Daj nr błędów...
Może być z opla. Ale może też przekaźnik z np. Golfa III. Oznaczony 102, ten ze stykiem T. Ale musi być czujnik temperatury do niego.
Większość sterowników (tzn. wyświetlaczy) umożliwia wejście do menu serwisowego i zmianę parametrów (ilość paliwa, prędkość wentylatora (powietrze) etc.). A to właśnie ten sterownik "trzyma" w pamięci ustawienia. Wewnątrz samego urządzenia jest drugi sterownik, który na podstawie tych parametrów kontroluje wentylator, pompkę paliwa, świecę żarową oraz...
owik napisał: Ona się zawsze ma zaświecać, obojetnie czy +40 czy -30. Kolega się myli - w fieście MK6 kontrolka świec żarowych zapala się tylko przy ujemnych temperaturach (kilka stopni na minusie).
Mam problem z pomiarem bardzo wysokiej temperatury. Chodzi o swiece zarowa silnika diesla, ktora osiaga 1100 st C w ok 5-7 sek. Termopary sa za wolne dla mnie. Czy ktos zna jakies rozwiazanie tego problemu?? Myslalem o oscylograficznym odczycie pradu pobieranego przez swiece lub zastosowaniu mnozarki, jednak nie wiem jak przetwarzac prad na tempereture...
Sprawdziłeś przekaźnik na prawidłowość działania, czy tylko oględziny? Zasilania i odejścia w kostce przekaźnika sprawdzone? Grzanie świec żarowych zależy od temperatury silnika. Mogłeś sprawdzić świec bez wykręcania. No ale tak masz 100% pewności.
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
grzeja przy 5 stopniach z odchyłką okolo 1 stopnia
Temat już poruszany.Albo wstawić przekaźnik stałogrzejny albo wstawić w szereg z czujnikiem temperatury opornik 300Ω.P
31-masa 15- plus po stacyjce 50- plus po załączeniu rozrusznika LA -temperatura silnika
Witam Tu masz ten schemat - VW Passat B3 1.9D Pozdrawiam
Świece załączyły się przy temperaturze 9 / 8 stopni
Jaka powinna być oporność sprawnych świec żarowych? Sprawna świeca powinna chyba mieć około 0.5Ω, to jeszcze pewnie będzie zależne od temperatury otoczenia i błędu pomiarowego aparatury. Myślę, że było by dobrym pomyśłem wymienić te świece.
poszukaj innej usterki
sprawdzić świece żarowe
Mam też Golfa3 ale z silnikiem 1.9d Nie wiem czy to coś pomoże ale może winny jest czujnik temperatury w króćcu który uruchamia świece żarowe przy zimnym silniku a przy ciepłym tylko mignie kontrolka od świec wiec ich prawie nie uruchamia... Czujnik to koszt około 30zł...
1-kąt wtrysku 2- cofanie się paliwa z pompy na postoju 3- ustawienie dawki.... generalnie bez podstawowych parametrów odczytanych podczas pracy z sterownika silnika nic raczej nie ustalimy. Ciśnienie sprężania i sprawność świec żarowych przy obecnych temperaturach nie mają większego wpływu na odpalani.
Albo zapowietrza się układ paliwowy albo świece żarowe się skończyły a może czujnik temperatury daje informację że silnik jest ciepły i świeczki nie grzeją .
Tak jak pisałem, przy tych temperaturach sterownik może pomijać grzanie świec. Popytaj Fordziarzy od jakiej temperatury włączają się świece żarowe to już będziesz miał jedną niewiadomą mniej.
Miarka oleju która robi jednocześnie za wlew oleju..... To dopiero wpadka. Lejesz olej, 5 minut czekania jak nic, aby zrobić na tip top wymianę oleju ze 2 3 razy dolać trzeba, i za każdym razem czekać trzeba.... Patent ten występuje min w silnikach 1,9 DCi-do przeżycia cierpliwości mam jak na razie pod dostatkiem Wymieniał kiedyś ktoś z was świece...
Czujnik temp. powietrza zasysanego jaka widzi temperaturę . Świece żarowe grzeją.
W ursusie c 330 znajduje się wysokoprężny silnik diesla. pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zapłonie_... I tak dla ścisłości to w c 330 znajdują się świece, ale żarowe dla szybszego odpalania w niskich temperaturach.
Ford kuga mk1 2009 diesel 136km - cięzko odpala , trzeba kręcić kilka kilka lub kilkanaście sekund na 2-4 razy - bez względu na temperaturę . Świece żarowe nowe sprawne w 100 % - pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona - ok . Czy może to być wina rozrusznika - kręci i to dość dobrze , ale dziwnie świszczy - inaczej jak w innych Kugach , których przez ostatnie...
Pompa wtryskowa do naprawy niestety :-( Możesz jeszcze ratowac sie świecami żarowymi. Na alegro sprzedaja takie symulatory temperatury żeby swiece sie włączały na gorącym silniku.
popełniłeś błąd ponieważ przyjąłes założenie że opór żarówki przy obniżonym napięciu się nie zmieni. Przecież temperatura żarnika przy obniżonym napięciu będzie inna a co za tym idzie, jego opór również. Masz rację i przepraszam za niedoprecyzowanie. Opór żarówki rzeczywiście może zmienić się w zależności od temperatury włókna żarowego. W żarówkach...
W małych silnikach różnych modeli są świece żarowe rozgrzewane baterią , mieszanka zapala od elementu żarowego , praca silnika podtrzymuje temperaturę tego żarnika i tak się to kręci bez kontroli momentu zapłonu , trzeba do tego odpowiednie paliwo i taki model śmiga ze 100 na godzinę , sam widziałem . Być może ciągła iska zastępuje taki żarnik .
Sterownik świec ma swój czujnik temperatury, zainteresuj się nim
Przy takich temperaturach jak teraz +10 to kontrolka świecy powinna zaświecić choć na sekundę w celu sprawdzenia sprawności układu.Może ktoś z posiadaczy iveco daily III potwierdzi że kontrolka powinna się zapalić na chwile Nie zapali się kontrolka, za wysoka temperatura.
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
Podczas wymiany świec żarowych znalazłem czujnik temperatury odpowiedzialny za włączanie świec.Znajduje się on w głowicy z tyłu silnika pod pompą wtryskową.Pytanie o schemat bezpieczników i przekaźników nadal aktualne.
tak wysoką temperature możesz zmierzyć tylko termoparą , albo układem do pomiaru temperatury w podczerwieni prąd odpowienio dobranym przekładnikiem część pomiarową można zbudować na uC i zebrane dane wysyłać do PC przez RS 232 lub bezpośrednio wysyłać dane do PC zobacz strone http://www.conrad.pl jak się nie mylę mieli w swojej ofercie bezdotykowe termometry...
Ponizej 10 stopni. Kontrolka nie jest podlaczona do swiec, sterownik zapala kontrolke jak mu sie podoba, jak podlaczysz probowke do swiec i porownasz to zobaczysz spora ruznice w czasach swiecenia.
Zapewne nie jest to jego normalna praca. Tak jak koledzy wspomnieli, problem leży po stronie palnika lub temperatura sztyftu żarowego jest za niska do skutecznego odpalenia. Wskazana wymiana kompletnego palnika.
A skąd wniosek że nie powinny grzać i jaka to temperatura?
witam mam pytanko gdzie znajde czyjnik w bmw tds który odpowiada za włączanie swiec żarowych chcę go odłączyć pozdrawiam
Jeżeli elektryk odczytał i skasował błędy, to powinien Cię poinformować z czym one były związane, oczywiście może to być wina czujnika temperatury, świec żarowych itp.
U mnie podobnie z silnikiem 1.9 TDI AHU. Najprawdopodobniej przy ujemnych temperaturach świece żarowe podgrzewają paliwo i lepiej pali
Proszę o pomoc w znalezieniu czujnika temperatury silnika Touareg 3v6tdi. Nie grzeją świece żarowe, sterownik nowy i czujnik temperatury wody G62
Świece grzeją? Przekaźnik sprawny? Bezpiecznik? Zdejmij na chwilę wtyczkę czujnika temperatury cieczy i zobacz czy jest napięcie na świecach żarowych, wtedy jest kilkanaście sekund od włączenia zapłonu.
Ponieważ tdi ma szeroki zakres błędu odnośnie kąta wtrysku i w przy obecnie panujących temperaturach powinien zapalać bez pomocy świec żarowych,nie wykluczając porady Sztomela to jeszcze bym się pokusił o sprawdzenie dolnego koła rozrządu,jak zapalisz to sprawdź wizualnie czy dolne koło pasowe nie ma przypadkiem bicia bocznego.
Najczęściej to padały same świece żarowe. Do tych silników przychodzi jeden typ świec, ale w nowszych rocznikach w silniku DTH występowała także inna świeca żarowa, prawdopodobnie minimalnie dłuższa. Nie pamiętam jakie kody błędów generowały uszkodzone świece, czy był też błąd przekaźnika świec żarowych. Przy obecnej temperaturze 0°C silnik powinien...
Witam. Nie wiem jak jest dokładnie w lublinie, ale niektóre sterowniki maja jeszcze czujnik temperatury, który wyłącza podgrzewanie świec żarowych, gdy temperatura silnika przekracza 40 stopni celsjusza. Wiec należy sprawdzić wszystkie polączenia i zasilanie sterownika, no i czy przypadkiem (o ile tak jest) nie zwiera ten czujnik temperatury wyłączając...
Witam, czy problem się rozwiązał ? W moim webasto dzieje się coś podobnego wymieniałem akumulator, czujnik temperatury, świecę żarową i nic.
W Volvo tak jest. O czasie grzania świec decyduje ecm na podstawie temperatury zewnętrznej. Jeśli świece są sprawne nie ma co szukać problemu.
Świece żarowe włączają się przy minusowej temperaturze.
A co się dzieje jak już się silnik nagrzeje? Spróbuj odłączyć jeszcze czujnik temperatury, i zobacz co się będzie działo.
Witam. Mam problem z samochodem. Samochód po odpaleniu na zimnym silniku kopci na biało i delikatnie odczuwalna jest nierówna praca silnika. Po zagrzaniu się silnika, dymienie zmniejsza się. Wtryski zostały zregenerowane, egr wyłączony i zaślepiony, czujnik temperatury wymieniony, świece żarowe i przekaźnik świec nowy, kompresja ok. W załącznikach przesyłam...
Turbina skontrolować czy nie puszcza oleju.
Przecież to zależy od temperatury.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
i nie wiem czy to ma wpływ na czas grzania świec żarowych. Nie ma.
Przyczyną nie muszą być świece , nalezy też sprawdzić kompresje gdy jest za mała silnik nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia a w tedy temperatura jest zbyt mała by nastąpił samozapłon .
Witam 30 +12V z akumulatora, 87 wyjście na świece żarowe, 85 i 86 jak w zwykłym przekaźniku odpowiednio -/+ 50 sygnał startu silnika (z rozrusznika) T czujnik temperatury L kontrolka świec żarowych
Czujnik temperatury , lub przekażnik świec żarowych.
Pewnie są tu mądrzejsi ode mnie (więc może mnie skorygują) ale wydaje mi się że nie ma czegoś takiego w tym silniku jak czujnik temperatury świec żarowych. Coś ci namieszał ten fachowiec lub ty coś namieszałeś
A czy masz silnik DTI czy cDTI? W tych rocznikach zdarzają się także DTI... Nie napisałeś...mogło by to trochę ułatwić diagnozę...Przegoń auto na trasie powyżej 3000 obrotów - być może zapchany DPF czyli filtr cząstek stałych sadzy musi się wypalić do końca jeżeli tego nie zrobi to resztki niespalonej sadzy zalepią wam nie odwrwcalnie filtr i będzie...
Oznaczenia: 15 - (+12V) ze stacyjki. 31 - masa 50 - sygnał do rozrusznika (tego, który uruchamia elektromagnes) T - do czujnika temperatury L - do lampki w liczniku. G1 - G5 - świece żarowe. Posprawdzaj czy wszystko wkoło działa (czyli czy dochodzą napięcia i czy świeci kontrolka świec żarowych w zegarach). Jak wszytko działa to przekaźnik walnięty.
Turbina padla trzeba ja wyregulowac W życiu. Co ma turbo do odpalenia? Rozrząd do sprawdzenia (na VCDS-ie synchronizacja wału oraz wałka), wiązka pompek, czujnik temperatury, świece żarowe.
W przekaźniku świec żarowych, w czujniku temperatury silnika. Poszukaj na googlach który to przekaźnik od świec i podmień. 4 to przekaźnik świec, pod kierownicą/ F6 to bezpiecznik pod maską. Jeśli wszystko będzie sprawne to do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i sterownik.
Witam serdecznie ? Mam problem z Seatem Cordobą z silnikiem SDI (kod silnika to AQM ) Silnik podczas rozruchu nie jest grzany przez świece żarowe , sprawdzałem juz czujnik temperatury, przekaźnik świec żarowych ,auto było juz u elektryka , Vag nie pokazuje żadnych błędów , prawdopodobnie (takie są podejrzenia elektryka) jest uszkodzony główny sterownik....
137 to właściwie sterownik silnika, może bardziej pompy wtryskowej. To on uruchamia 102 podając masę na 85 lub 86. W 102 sygnał t to temperatura płynu chłodzącego. Dla testu zagnij nóżkę t i przekaźnik świec żarowych powinien awaryjnie uruchamiać świece przez 30 sekund po każdym zapłonie.
Sterownik grzejąc świece żarowe nie sugeruje się temperaturą na dworze , a temp płynu w silniku. A kolega widzi problem bo sterownik nie grzeje jeszcze świec i trzeba rano dłużej kręcić by silnik odpalił i przy tym jeszcze zadymi na niebiesko - szaro. Sam mam wątpliwości czy tak być powinno.
Witam ostatnio po postoju w mojej lagunie wystąpił mały problem po odpaleniu nie ma mocy jechać kreci sie tylko do 1600/1700obrotów nie wskazuje temperatury po podłączeniu komputera wystąpił taki błąd jak czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika i obwód swiecy żarowej po wymianie na nowe części dalej bez zmian co mogło sie stać nic sie nie swieci...
Witam Mam Fiata Ducato 2.3 jtd 2005r. i proszę o fachową poradę bo mam problem ze świecami żarowymi, w przewodach które są podłączane do świec nie ma zasilania, jak odłączę czujnik temperatury to jest prąd w przewodach podłączonych do świec. Ale kontrolka od świec żarowych wyłącza się wcześniej niż przekaźnik doprowadzających zasilanie do tych świec....
masz coś z czujnikiem temperatury zrąbane albo sam czujnik albo okablowanie
Witam. Mam taki problem - chodzi o to że ciężko pali przy niskich temperaturach, świece żarowe są założone nowe, silnik nie bierze oleju, trzeba długo kręcić i grzać świece żeby odpalił, gdy już odpali puści dym na ok 2-3 sekundy, gdzie mogę szukać przyczyny, czy to pompowtryski?
Witam, zakupione niedawno auto ciężko pali na zimnym silniku, najgorsze jest pierwsze odpalenie a potem cały dzień bez problemu. Po odpaleniu pojawia się sporo czarnego dymu. Sprzedający mówił coś o koncie wtrysku żeby ustawić i coś o czujniku temperatury. Świece żarowe podobno ok. Kolejna sprawa to, że mam wrażenie jakby palił sporo więcej niż powinien,...
Jak podłączyć świecę żarowe, kontrolkę oleju i temperatury VW T4 1.9 diesel do samochodu VW T4 1.9 turbo diesel do instalacji TD
Przy obecnych temperaturach świece są nie włączane.Zrób test vagiem.
Dzięki za tak błyskawiczną odpowiedź, w zbiorniczku wyrównawczym są 2 czujniki, czujnik poziomu płynu jest na pionowej ściance zbiornika (no inaczej nie może być, żeby mierzył poziom płynu), tzn. jakby frontowej, masz go na wprost jak patrzysz po otwarciu maski, natomiast 2-gi czujnik jest od spodu, czyli zamontowany w dnie zbiorniczka, więc może to...
Złącze analogowe. A piecyk może mieć 11 lat, więc konieczny jest standardowy przegląd, sprawdzenie sitka, sztyftu żarowego i czujników temperatury. Ale jak nie wyjmiesz to się nie dowiesz.
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
52- przekroczony czas startu. Powody: - za mało powietrza do zainicjowania płomienia - za mała temperatura na kołku żarowym - zasyfiony palnik - utrata możliwości rozpoznania płomienia przez sterownik.
Sprawdź czujnik temperatury dla świec żarowych,może nie uruchamiać świec,możesz też sprawdzić czujnik regulacji ciśnienia paliwa.
Może być problem z przekaźnikiem do świec żarowych, albo (kiedyś taki miałem przypadek) czujnik temperatury płynu chłodzącego.
L - to lampka kontrolna , T - wejscie pod czujnik temperatury , 50 -to sygnał załączenia rozrusznika a 85 to cewka przekaznika.
Jasne, że świece odgrywają bardzo ważną role nawet w takich temperaturach, wymień świece i będzie wszystko w porządku! :) Pozdrawiam.
Poniżej 0 'C grzejesz. Im zimniej tym dłużej, przy -15'C trzeba ok 30 sekund . Jeśli ci nie odpala przy dodatnich temperaturach , to masz uszkodzenie więc do dzieła.
Wszystko masz na schematach. Jesli nie masz oryginalnego "sterownika" to najlepiej zrobić go tak jak był w oryginale. Potrzeba do tego 4 elementy: 1. przełącznik do trybu pracy. 3 pozycyjny, dwusekcyjny. 2. przełącznik szybkości dmuchawy. 2 pozycyjny, jednosekcyjny 3. Przycisk dodatkowego włączenia swiecy żarowej. Chwilowy jednosekcyjny 4. kontrolka...
A jak podłączysz komputer to jaką temperaturę pokazuje . Czy świece żarowe dobrze sprawdziłeś .
Witam. Mam problem z moją avensis 2.0 td-98r. Zaczęła ciężko odpalać przy minusowych temperaturach, świece żarowe dobre, akumulator dobry, w tamtą zimę paliła od kopa. Prosiłbym o fachowa poradę.
Podejrzyj parametry,odczyt temperatury.
wygrzewanie temperaturze error temperaturze alkaliczne temperaturze
toyota corolla akumulator spalić lutownica przewody wysokiego napięcia laguna
barracuda 2000i wisniowski satel
Medion MD 18861: Pełna bateria, brak działania Błąd pamięci w spawarce ESAB - przyczyny i rozwiązania