Jedyny moduł jaki jest to jest na silniku wentylatora. A bez klimy jest tylko termik.
Ten moduł sterujący to dwa przekaźniki na 1 i 2 bieg i opornica pierwszego biegu, przekaźniki i opornica w plastikowej skrzynce na wentylatorze zabudowana w formie jednego podzespołu z dwoma wtyczkami. Jak lata na drugim biegu to pewnie spalony albo zgnił termik od strony rezystorów
To 12 V przychodzi z akumulatora przez silnik wiatraka. Gdy temperatura jest za wysoka to termik włącza wentylator. Sprawdzić można ogrzewając go do ponad 90 stopni - wtedy się włączy.
termik jest w srodku w module z przekaznikami i opornikiem wentylatora Opornik się znajduje w obudowie chłodnicy, od przodu samochodu. Dochodza do niego 2 wiązki.
Przyczyną były zgnite styki i zamontowane inne przekaźniki oraz spalony termik w opornicy. Dzięki wszystkim za pomoc.
Kolego egon2211 Twój mechanior po części miał rację ale nie do końca. Termit jak to zwał Twój mechanior to fachowo bezpiecznik termiczny, który pod wpływem temperatury takiej jak jest napisane na nim ulega przepaleniu. Powyższe zjawisko następuje w 98% w sytuacji kiedy masz filtr kabinowy (znajdujący się pod deską rozdzielczą pasażera) tak brudny,...
Temat rozwiązany, zawiódł moduł bezpieczników (spalone termiki).
A w rezystorze taki termik jest i to on się psuje najczęściej..
Wystarczy termik i przekaźnik. Pozatym gdzie ty jezdziłeś skoro w małopolsce jest zagłębie dobrych zajebiście elektroników.
Uszkodzony kondensator agregatu, nie było słychać że agregat nie chodzi bo najpierw załącza się wentylator chłodnicy. Po załączaniu po kilku sekundach wybijał termika silnika agregatu. Wbudowana pompa obiegowa powinna być ustawiona na najwyższą prędkość, w instrukcji jest błąd dowiedziałem się od serwisanta.
No straszny problem. Przerażający. Murzyni z afryki poradzili by sobie w ten sposób, że wsadzili by kawałek druta zamiast termika.
ten sterownik na obudowie chłodnicy to głupi jest: tylko przekaźniki, termik i rezystor mocy. Włączaniem wentylatora steruje sterownik silnika, i to w nim jest problem. W twoim przypadku wydaje mi się że wymiana oprogramowania powinna załatwić temat... Warto się spytać w ASO, tylko jakiegoś kumatego speca trzeba znaleźć. Wymiana softu w sterowniku niestety...
Albo zużyty komutator wirnika (wżery bądź wytarty)...Cudów nie ma ;-). Ewentualnie może jest "termik" w środku?Ale tego nie jestem pewny.Jeśli ktoś jest pewny niech potwierdzi.
Przez te presostaty jakiej firmy by nie były to tylko silniki się palą ,pół biedy jak załączany jest silnik 2-3 kw ale większe to potrafi sklejać styki i tylko termik ratuje sprawę . Zakładać stycznik to znów dodatkowe urządzenie . Chłodzenie wodą w tej sprężarce to prosta sprawa wystarczy chłodniczka z wentylatorem najlepiej o ile pamiętam ze starej...
Dzięki za informacje. Jutro chciałem sprawdzić ciśnienie klimy i trochę pomierzyć. Znaczy trzeba by zająć się modułem 1522 który jest chyba przy wentylatorze i obwodem związanym z p.1 złącza 4VNR? A ten brązowy to chyba będzie 1540Z? W module musiałbym sprawdzić termik przekaźnika i rezystor wentylatora. I z tego co widzę, aby dostać się do modułu 1522,...
Małpa, żyrafa czy krokodyl diagnoza jest awaria przekaźnika wysokich obrotów zespołu wentylatorów. Teraz gdzie jest ten przekaźnik, termik czy inne badziewie do wymiany? Poza tym (środowisko testów): Wydanie polecenia przez fejsior do sterownika = uruchom niskie obroty wentylatora -> uruchamia wolne obroty wentylatora. Wydanie polecenia przez fejsior...
witam jestem po wymianie zabezpieczenia termicznego wentylatora i czujnika odpowiedzialnego za sterowanie wentylatorem. elektryk zabrał mi 200 zł a efekt taki ze auto wylądowało u niego drugi raz bo temperatura po jego wymianie wzrosła na postoju do 110 c . według elektryka wina leży po stronie całego układu chłodzenia , który doprowadza do przegrzania...
Ireneo rezystor był zamówiony ponieważ z jednej strony był termik spuchnięty i drucik zrobił się cienki jak włos ale przewodził . no to dla potomnych kawałek schematu https://obrazki.elektroda.pl/6181525000_... https://obrazki.elektroda.pl/3119317400_... 1522 - sterownik dwu biegunowy wentylatora 1320 - sterownik silnika...
Cześć. Może uda się reaktywować wątek. Mam taki silnik z klimy, w której rozleciał się wirnik wentylatora (szukamy czegoś w zastępstwie :/ ). W tej chwili sama klima działa, ale silnik od chłodzenia chłodnicy (wydmuchu na zewnątrz), nie działa. Miernik między NIEBIESKIM, a CZERWONYM (i ŻÓŁTYM) pokazuje przerwę, czyli się coś upaliło w uzwojeniu, albo...
Najprościej mówiąc mam spuścić płyn przez dolny przewód od chłodnicy, wsadzić go na miejsce. Odkręcić odpowietrzniki od nagrzewnicy i przy termostacie. Nalewać płyn i obserwować gdy pojawi się on w odpowietrznikach, gdy tak będzie mam zakręcić odpowietrzniki i zakręcić zbiornik wyrównawczy - odpalić silnik. Ustawić nawiew na minimalną temperaturę (ze...
Witam, jeżeli dubluje temat to z góry przepraszam ale nie mogę nic konkretnego znaleźć. Co do pytania to potrzebuje pomocy, odnośnie klimatyzacji w Oplu astrze I 97 rok. wersja F silnik 1.6 8V hatchback. A mianowicie, zauważyłem że po ostatnim "mechaniku" mam urwane przewody od sprzęgła sprężarki klimatyzacji i nie mam żadnych przewodów w kostce do...
W dtr którą wrzucił BananavanDyk pisze aby osuszacz uruchomić 10 min, przed startem sprężarki - dopiero jak przejdzie na zielone, jeżeli w trakcie pracy przechodzi ci na czerwone to możesz podejrzewać że jest zbyt mało czynnika ale do tego potrzebujesz już chłodnika ze sprzętem - ściągnie czynnik, zważy i uzupełni, ew. poszuka nieszczelności jak mu...
Człowieku on się pyta o wentylator nawiewu, a ty piszesz o wentylatorach chłodnicy i temperaturze 105 stopni. Nie wiem jak w Xsarze II ale w Xsara 1 bez klimy by miał rezystor zamontowany nad wentylatorem z przepalonym termikiem. Ale wtedy by działało na najwyższym biegu a na reszcie nie.
Witam. Autko jak w temacie. Problem dotyczy braku pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. Sprawdziłem wentylator jest ok na drugim biegu pracuje normalnie. Rezystor szeregowy wraz z termikiem jest sprawny. Termo wyłącznik w gumowej rurze tez jest sprawny , przynajmniej tak mi się wydaje. Na wtyczce od tego termo wyłącznika są cztery przewody pierwszy...
Przy silniku, z przodu, masz taką kopułkę, w którą są wkręcone dwa czujniki - oba to czujniki temperatury - jeden informuje komputer o temperaturze silnika, drugi właściciela wskaźnikiem na desce. W tej właśnie kopułce jest mechaniczny termostat. Ale skoro chłodnica robi się gorąca, on działa. Sprawdź bezpieczniki, zewrzyj przekaźnik, termik, wentylator...
Witam szanownych kolegów. Mam problem z klimatyzacją, auto kupiłem kilka miesięcy temu i teraz chciałem uruchomić chłodek, sądząc że ma mało gazu pojechałem do serwisu ale okazało się że ciśnienie jest wysokie a gazu było 600g zamiast 700. Gaz został odciągnięty wraz ze starym olejem i wbity na nowo do pełna tak jak ma być, po tej operacji zapaliła...
Polski to bodajże N-126. Jeszcze gorsze badziewie niż ten węgierski MOL. Miałem tego mnóstwo w chłodni w obwodach wentylatorów w parownikach w komorach chłodniczych i zamrażalniach. Masakra to była. Silniki od 2,8 do 4kW a takie byki w rozdzielni wisiały. Części do tego nie było, przede wszystkim termików a zaopatrzeniowiec zwoził termiki od 16 do 18A....
Trzeba zacząć od pomiarów sprężarki i jej termika oraz elementu rozruchowego, gdyż jego zużycie mogło spowodować jej uszkodzenie. Podobnie brak wentylatora mógł się przyczynić się do jej uszkodzenia.
Cześć. Gdzie znajdę przekaźnik K26? Mam problem z ciągle włączonymi wentylatorami na chłodnicach i po sprawdzeniu termika i przekaźników został mi tylko do sprawdzenia obwód przekaźnika K26 odpowiedzialnego za zabezpieczenie przy niskim/wysokim ciśnieniu w układzie klimatyzacji https://obrazki.elektroda.pl/6668504500_...
Żeby zbudować kompletny kompresor na bazie sprężarki śrubowej niezależnie w jakiej skali potrzebujesz spędzić kilka tysięcy PLN na podzespoły, na chwilę obecną nic nie masz :lol: Co potrzebujesz: Sprężarka z kompletnym zaworem sterującym z elektrozaworem włącznie. Bez tego zestawu ani rusz. Sam zaworu nie zbudujesz, używany może za kilkaset PLN gdzieś...
Jezeli po założeniu termika nadal nie chodzi to podaj na jakim sterowaniu chodzi ten agregat, czy chodzi on na płycie StartTronic, Ecotronic, czy na przełączniku elektromechanicznym, wtedy będzie mozna szukać dalej. Dodano po 27 Witam, jestem świerzy i nie bardzo łapie się w elektronice. Mam samochód man z agregatem Carrier Genesis r90 który ostatnio...
termik wentylatora opornik wentylatora termik termik wentylatora piekarnik
wyświetlanie obrazka excel pomiar prądu pomiar pradu piecyk wybrać
adblue bosch schemat adblue renault
Satel Integra Perfecta DSC – czujka wejścia/wyjścia narusza uzbrojenie alarmu, opóźnienia, konfiguracja Zabezpieczenia PV: 7x Voc 41.6V, Eco Solar Boost 3500 Pro, Citel, Noark, Schneider, dystans 40m