Tyle tylko że tam alternatorem steruje komputer silnika chyba, sądząc po opisie terminala alternatora - masz "S" - czyli sense, i "F1" - czyli sterowanie plusem na szczotkę.
Nazwa części: Terminal alternatora
Terminal to inaczej podłączenia, miejsce podłączeń. Czyli terminalem jest podłączenie B+ (z akumulatora) i przykładowo L (lampka).
Plus akumulatora pod srube M6 i do szczotki, minus do obudowy. I ma dzialac. Wtedy na plastikowym terminalu pojawi sie napiecie
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Wystarczy że podam ci oznaczenie terminali tego alternatora, resztę sobie znajdziesz wgoogle czyli który terminal odpowiada za co. Chyba że chcesz gotowe rozwiązanie problemu? http://obrazki.elektroda.pl/8154364800_1...
Sprawdź stan akmulatora testerem. W sprzynce bezpieczników pod maską żarówką sprawdź stan dużych bezpieczników, które są pod osłoną obok terminala plusowego.
Tu troszkę: http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa...
Panowie, pomoc potrzebna :)
Ok jednak jak po odłączeniu przewodu kontrolki ładowania na terminalu alternatora ozn. D+ będzie miał 12V to nie jest wina regulatora napięcia , przynajmniej na pewno takiego od Golfa. Zwarta dioda w mostku to tak. Z historii 1 posta dedukuję odpalanie na zewnętrznym żródle prądu.
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
A jakie jest napięcie na terminalu B+ alternatora?
A co z tymi pozostałymi nakrętkami ? Przecież to alternator nie statek kosmiczny. Masz 3 nakrętki M8 podkładkę sprężynową i 2 nakrętki M5. Zakładasz plastikową pokrywkę i przykrecasz 2 x M8 plus 1xM5. Zakładasz alternator do auta i kabel główny przykręcasz przez podkładkę 1xM8 i kabel od terminal 1xM5.
DF jest terminalem alternatora informującym sterownik samochodowy o obciążeniu alternatora W zależności od obciążenia alternatora i sygnału wyjściowego z DF sterownik reguluje pracą silnika tzn. zwiększa lub zmniejsza obroty silnika, stąd twój problem. Proponował bym sprawdzić połączenia sterownika z terminalem DF alternatora, aby w przyszłości uniknąć...
Na oko wygląda na 9 diodowy układ. 15 regulatora zbega się z kontrolką.Może zamienione miejscami przewody na alternatorze . Ten idący z kontrolki i pinu 15 regulatora ma isc na plastikowy terminal na alternatorze . Pin 67 regulatora do szczotek.
Zobacz jakie jest napięcie ładowania bezpośrednio na terminalu B+alternatora (to ta śruba)
Wlutuj nowe oczko na terminalu B+ alternatora, tylko wlutuj, nie zagniataj. Dotknij teraz, bez przeróbki nakrętkę, grzeje się?
co to za marka? Renault\Volvo? Jeżli tak to niebieski idzie na środek faz stojana, żółty na terminal 30
słuchaj,to nie nowe auto.Po prostu robią się spadki napięcia na złączach,a zawłasza w okolicy 70A bezp.onaczonego jako ALT. Po prostu linką fi 4 mm trzeba wykonać połączenie terminala 30 alternatora z klemą plus.
Chłopy, a nie zgniła tam śruba terminala B+ na alternatorze?
Rozwiązałeś ten problem? Ten problem jest taki sam, jak mój problem. Może zły alternator ? Dodano po 7 Można sprawdzić w diagnostyce Delphi F i terminalu. Pod obciążeniem po uruchomieniu wentylatora, tylnej nagrzewnicy, światła ksenonowego, obciążenia zacisku F ze 100% i napięcie dochodzi do 13,8 woltów. Problem, jeśli terminal F mówi, że 100% prawdopodobnie...
No jak taki piec jest to alternator nie wyrabia. Zasil piec bezposrednio z alternatora
Gruby z + baterii pod terminal + tzn.śruba alternatora. Ze "stacyjki" + na IG alternatora, ze "stacyjki" na żarówkę 5W i z żarówki do L alternatora. Masa/obudowa alternatora - akumulatora. Łopatologicznie.Jak nie działa to albo alternator uwalony albo za niskie obroty alternatora.
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Zrób ten pomiar jeszcze raz. Upewnij się że świece żarowe nie grzeją. Pomierz na terminalu B+ alternatora i na akumulatorze. Często korodowało oczko na elektromagnesie rozrusznika, jak się łączy wiązka alternatora z kablem rozruchowym. Bywało, że była kiepska masa na silnik, jest ona dokręcona do ramy wsporczej skrzyni biegów.
Reglerem nazywano regulator mechaniczny przekaźnikowy a ten jest elektroniczny. Do tego D+ podłączony jest plus instalacji a minus pochodzi z masy metalowej obudowy alternatora.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Przecież podobno mierzył na terminalu B+
Connector A (11-pin) Pin 1: Terminal 30 right Pin 2: Dipped beam right Pin 3: Main beam right Pin 4: Fog light right Pin 5: Vacant Pin 6: Flasher front right Pin 7: Side light front left Pin 8: Flasher side left Pin 9: Terminal 31 left Pin 10: Electric fuel pump relay Pin 11: Terminal 50 relay Connector B (12-pin) Pin 1: Reversing light right Pin 2:...
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Zawiózłbyś ten alternator do pierwszego lepszego zakładu zajmującego się regeneracją i miałbyś spokój - zamiast niekończącej się opowieści od 2013 roku, jak patrzę. Masz pewnie upalony przewód od alternatora do akumulatora, tudzież zgniłą śrubę terminala B+ w mostku i tyle.
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
Właśnie niewiem jaki typ regulatora mam teraz,wtyczka 2pinowa,alternator na stole działa 13.8V wiertarką . Na aucie nie ładuje, napięcie mierzone bezpośrednio na alternatorze,kable sprawdzone,przejście jest. Komputer widzi kiedy wypinam wtyczkę alternatora i wywala błąd terminala 61 ,lampka aku gasnie na desce po wypięciu wtyczki. Brak błędów na szynie...
Ten terminal plus 30 prosi się o zwarcie i ognisko. Ktoś tam rzeźbę zrobił
Opel, alternator na simmerlbokach, masowany kablem. Coś mi się widzi, że skopałes sprawę izolacji ( grzybki ) terminala B+ lub odgiął ci się łacznik sruba->regulator
Pas ślizga albo brak połączenia pomiędzy terminalem B+->klema + Stojana tak nie sprawdzisz, omomierz się nie przyda.
A niby od czego? Regulator oddziałuje bezpośrednio na prąd wirnika - a ten jest bezpośrednio powiązany z prądem oddawanym przez alternator. No jednak nie. Regulator porównuje napięcie na zacisku B+ alternatora z zadanym. Niższe - zasila wirnik, bo trzeba dołożyć wzbudzenia. Wyższe - odcina wzbudzenie. Tak naprawdę to żaden alternator nie produkuje...
Oryginal powinien być bodajrze Denso 120A z 3 pinowym terminalem.
Alternator siedzie Valeo 90A z terminalem B+ przykręcanym na metalowo-plastikową nakrętkę i wtyczka z dwoma kablami. Koła z wolnobiegiem nie ma na pewno. Jak go obciążali 90A w zakładzie to był na tyle ciepły, że nie bardzo można było utrzymać w ręku za obudowę. W samochodzie też jest gorący.
przez co moze on przez okreslony czas ladowac z mniejszym napieciem w okolicach 13V. Przy okazji popracuj nad tą nieścisłością To jest zdanie z jednej ze stron: "Niektóre modele, japońskie (Nippondenso) alternatory z terminalem C (komputer - CPU Control) mogą ładować chwilowo (a czasem dłuższochwilowo ...) z dziwnie małym napięciem rzędu 12.8 - 13.1...
wstarczy w przelaczniku dołożyć kabel Wtedy uzyska efekt "automatycznego włącznika przednich świateł mijania" po uruchomieniu samochodu. Autor pyta o https://obrazki.elektroda.pl/6138621600_... https://workshop-manuals.com/audi/a2/veh...
Jeżeli urwałeś złącze od terminala Bat to nie ma ładowania, jak też zachodzi ryzyko powaznego uszkodzenia alternatora.
Ja bym od paska zaczął, potem popatrzył czy któraś śruba gorąca się nie robi (terminal B+ akumulatora, masa nadwozie/silnik/akumulator).
Zły kontakt na tulei pod terminalem 30
Witam! U mnie przedstawia się to tak: temp. zewnętrzna -2 °C napięcie akumulatora 12,6V grzanie świec - spadek napięcia do 11,8V Auto pali na dotyk, nawet w największe mrozy, po jednym grzaniu świec. Uruchamiam rozrusznik po zgaśnięciu kontrolki grzania świec. Ale u mnie od razu po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 14V, utrzymuje się przez cały...
Tu ten sam model 1.6 SR BFQ i ta sama historia albo podobna, przynajmniej 17911 P1503 signal alternator terminal DF:range/performance oraz 17701 P1293 MAP controled Engine cooling termostat at -F265: short to B+, a do tego kilka błędów tymczasowych, jak lambda czy missfire i trochę z odpalaniem dłużej schodziło, i czasem jakiś strzał lub nierówna praca...
Witam serdecznie, w mojej Mazdzie dojdzie niedługo kilka odbiorników prądu, większe wiatraki, elektryczne pompy, i szczytowy pobór mocy może oscylować w okolicach 120 amperów, a stały pobór w granicach 70-80 amperów, problem w tym że auto ma w tej chwili 80 amperowy alternator mitsubishi a2tb0191 i większe nie występują w tym modelu, znalazłem alternator...
Hmm niby terminal na M5 jest D+ cena orginału ok 140zł.
ok, zastosuje 40A w terminalu który zabezpieczał kabel wzmacniacza samochodowego
Zacząć należy od tego, że wygląda na to, iż nowy i stary alternator są różne, nie możesz się opierać na informacjach pozyskanych po rozebraniu starego i stosować je do nowego alternatora. Jeśli jest to P-D to tranzystor w pod radiatorem steruje prądem wirnika zgodnie z sygnałem podawanym ECU na terminal D. "Lampkę gasi" ECU po otrzymaniu odpowiedniego...
Przede wszystkim skąd wiesz, czy świece grzeją? Podepnij się miernikiem lub żarównką na świece i skontroluj ich faktyczną pracę. W moim golfie 4 tdi kontrolka od świec zapala się na kilka(2-3) sekund tylko przy temperaturze około -10. W praktyce jest tak, że auto lepiej pali przy -10 niż przy -5, bo przy niskiej temp. świece naprawdę grzeją. Proponuję...
masz moze cały schemat do alternatora dwu pinowego jak wzbudzany jest ten alternator czy jest samowzbudny czy w jakis iny sposob Terminal L przez żarówkę 3W do B+ potrzebuje cały schemat a wszczegulnosci chodzi mi który styk w kostce jest odpowiedzialny za co kostka dwu pinowa i czy do tego alternatora można podłączyc obrotomierz z alternatora cztero...
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
Witam, wiem, że sprawa może się wydawać banalnie prosta, jednak mógłby mnie ktoś naprowadzić gdzie leży problem? Maszyna to JCB 525-58 z lat początek 90, było tam robione całkiem sporo "modyfikacji", kiedyś nie odpalał, więc ludzie którzy jej używali "pożyczali" prąd z ciężarówki, niestety 24V, oczywiście kabel do akumulatora przy altku wypalony, terminal...
Jeżeli już o to pytasz. " With the ignition switched off, measure the absolute value of the current circulating in the wire connecting the alternator to the + terminal of the battery with the current clamp." Chodzi o pomiar prądu "podtrzymania pamięci" i tego typu sprawy. To ja dorzucę na potwierdzenie z innego źródła, że wartość testowa 14.8V przy...
Witam, Mam problem z T5 1.9TDI samochód rano dosłownie na ułamek zapala i gaśnie. Trzeba później bardzo długo kręcić, aby uruchomić(najczęściej jeszcze odpalić kablami). Po przekręceniu kluczyka lampki na desce się żarzą. Świece wymienione na nowe, filtr paliwa wymieniony. Świece grzeją. Alternator nowy, prąd ok. VAG: 16486 - Mass Air Flow Sensor (g70)...
Instrukcja Montażu AP500 Poniżej przedstawiamy instrukcję do montażu tempomatu AP500 (mechaniczne sterowanie przepustnicą): 1. Zamontowad manetkę w obudowie kierownicy. Po zamontowaniu manetki umieścid przewody w obudowie złączki zgodnie z kolorami umieszczonymi na tej obudowie. Należy pamiętad, że zabronione jest sterowanie manetką po przez wkładanie...
Zostaw ten błąd terminala L, nie tam problem. Masz problem w układzie pedału przyspieszenia.
Odwrotnie, brak ładowania powoduje zapisanie błędu "terminal 30 voltage too low" w sterowniku ABS i jego wyłączenie W alternatorze zapewne skończyły się pierścienie ślizgowe i szczotki
To co podałeś to typ silnika . Ja pytałem o typ alternatora. Ale nie ważne . Na zewnątrz dwa kable, gruby idzie do akumulatora bezpośrednio lub przez terminal rozrusznika, cienki to wzbudzanie . Schemat wewnętrzny raczej nie jest ci potrzebny bo konstrukcja uniemożliwia zmianę ułożenia względem siebie elementów wewnętrznych. Napisz lepiej co cię nurtuje...
Witam serdecznie Temat z pozoru banalny ale napisze o co chodzi. Alternator bosch 150A silnik 2.2 tdci. Terminal oznaczony jako L i DFM napięcia na pinach po uruchomieniu silnika 12v drugi ok 10-11V (czy są prawidłowe?). Napięcia ładowania na alternatorze brak = napięciu akumulatora. Kiedy kupiłem auto , alternator był już zdjęty. Po założeniu, kiedy...
witam dzisiaj doktor vag powiedział mi ze mam takie błedy: Address 17 ----------------------------------------... Controller: 6N0 919 861 Component: KOMBIINSTRUMENT MMO V19 Coding: 00111 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 00771 - Fuel Level Sensor (G) 29-10 - Short to Ground - Intermittent Address 25 ----------------------------------------...
Obcinasz klemę i zaciskasz oczko prasami i przykręcasz do terminala lub jak nie masz normalna klemę "na ścisk" na 2 śrubki. Czyszczenie czarowanie i inne metody NIE DZIAŁAJĄ i NIE rozwiaża problemu który jest w srodku klemy.
Pin DescriptionB: Socket housingS: Pin housing 1 TD signalB: Connector TD signal 2 Diagnosis signal TXDB: Supply, fuses F40 to F48 US 3 Not used 4 Terminal RB: Fuse F38 5 Check engineB: Connector CARB US 6 Not used 7 Service interval indicatorB: Integrated electronic control unit (IKE),Instrument cluster 8 Not used 9 Not used 10 Not used 11 Not used...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... 15888 - Terminal 15 U1405 00 [137] - Implausible signal [Unplausibles Klemme 15 (Zündungssignal)] Niewiarygodny sygnał zacisku 15 (prąd po zapłonie/przekaźniku). Wiązka, moduł wspomagania, napięcia zasilania, może akumulator lub alternator.
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Dałem do sprawdzenia alternator elektrykowi i stwierdził że regulator jest do wymiany,a ponieważ jest on jak powiedział zintegrowany razem z mostkiem,wymienić trzeba całość.Koszt 240+robota,czyli ok 300. Naprawa nieopłacalna,mam już drugi. Firma Mitsubishi TYP A1T04991 Na załącznikach pokazane są wtyk i gniazdo.Na opisie napisane jest" "View from terminal...
Zamontowałem w aucie podgrzewacz płynu (3 świece), dorobiłem elektrykę i mam problem z podłączeniem się do sterownika, piny wyjściowe na przekaźniki sterujące (6 i 26) były puste - dołożyłem przewody, ale pin 39 - sygnał obciążenia alternatora DF jest zajęty i wychodzi z niego przewód koloru czerwono-żółtego który znika w wiązce. Z alternatora zgodnie...
Panowie, tam jest popierniczone te ładowanie - regulator napięcia współpracuje ze sterownikiem silnika - łącząc się z nim 3-ema drutami - sterownik silnika dostaje informacje o ładowaniu (dla zgaszenia kontrolki), obciążeniu alternatora (chyba dla podniesienia obrotów) oraz w drugą stronę - przy zwiększonym obciążeniu silnika ładowanie jest obniżane....
Witam, jestem w trakcie realizacji małego projektu. Potrzebuję generatora który na wyjściu da mi prąd stały i chyba alternator samochodowy byłby całkiem wygodną i prostą opcją. Moc jaką potrzebuje to powyżej 2.5kW. Niestety nigdzie nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniej dokumentacji do alternatora BOSCHA 14V 200A używanego w mercedesach. Z tego co...
Nie ma błędów w ECM, natomiast w BCM są następujące: 03301, 03302, 30303 i 03304 ale nie wydaje się że dotyczą one sterowania alternatora. Kody zczytalem za pomocą VCDS 21.3. pierwszy sterownik ECM w 01-silnik, a drugi w 09-Centr.zesp.elektr W blokach pomiarowych 09, grupa 002 podaje: Voltage (reference) 14,3-14,5V Voltage (Terminal 30) tak samo
Tu masz wszystko, czego Ci potrzeba (źle zdefiniowałeś kod usterki): 18010/P1602/005634 - Zasilanie B + Terminal 30: zbyt niskie napięcie Możliwe przyczyny Odłączone były przewody z akumulatora Akumulator - niskie napięcie Alternator - dysfunkcja Możliwe rozwiązania: Sprawdź przewody akumulatora Sprawdź / wymień akumulator Sprawdź / wymień alternator...
Oczywiście nie wpadłeś na pomysł aby sprawdzić jakie napięcie jest wprost na zaciskach prądowych alternatora? Bo to stary mercek i sądzę że skorodowały te styki prądowe trójbolcowego terminala. Wystarcza odpiąć kątowy konektor kondensatora przeciwzakłóceniowego i zmierzyć napięcie na wyprowadzeniu, wtedy wiesz czy Ualt jest mniej więcej równe Uaku A...
Po przejechaniu ok. 10km zapala sie kontrolka ASR.Zdiagnozowalem auto VAG-iem i oto kody bledow: Address 01: Engine 18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317): Implausible Signal P1601 - 35-00 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal P1503 - 35-10 - Intermittent Address 03: ABS Brakes 18265 - Load Signal: Error Message...
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
Piszemy na podstawie posiadanych przez nas wiadomości, że alternatory posiadają konstrukcyjne zabezpieczenie przed nadmiernym wzrostem prądu co negują inni forumowicze Włos się na głowie jeży..... Alternatory nie mają żadnego ograniczenia prądu, przewidzianego konstrukcyjnie i ja bardzo proszę, o nie wypisywanie idiotyzmów, bo zrobi się naprawdę nieprzyjemnie....
Ale świece nie są dwustopniowe czy coś. Nie rozumiem tego. To jest bardzo duży pobór prądu..max wydajności alternatora. Myślałem że jest problem z Alter ale po wymianie wszystkiego w nim spadek napięcia dalej pozostał...i później się okazało dlaczego . Dodano po 32 Ekologia. Zmień przekaznik z wiazką np. od Renault, Fiat z terminalami na śrubę. https://obrazki.elektroda.pl/8875667900_...
To że przy ściąganiu klemy może pociągnąć łuk jest wielce prawdopodobnym, Jasne. wstawię 10 filmów że nic takiego się nie dzieje. Wstaw jeden, byle z własnym autem w roli głownej. Bez obrazy ale widzę że jesteś godnym dyskutantem. a potem doczytaj, jak działa obcowzbudna synchroniczna prądnica trójfazowa, jaką jest alternator. Wzbudzenie nie jest regulowane...
Bo nie mam, i możesz czekać na dalsze odpowiedzi, lub sugerować się oznaczeniami wyjść na alternatorach - tylko jak jest w oryginale sterowanie alternatorem ze skrótu "C" > "COM" z jakiegoś sterownika, to trzeci link http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa... wprowadza zamieszanie i możliwość upalenia czegoś...
Witam ! Ten nowy alternator ma obwód wzbudzenie taki, że jeden zacisk do masy drugi do regulatora. Zrobiłem eksperyment - do tego regulatora który pokazałem w poprzednim poście podpiąłem tak: + prądowy alternatora do + na regulatorze - zacisk przykręcany po lewej L i F daję z oryginalnej wtyczki, żadnych zmian masa regulatora i drugi zacisk z alternatora...
Magistrala CAN (Controller Area Network) powstała już w latach 80 dwudziestego wieku Tu masz rację w końcu już w tych czasach człowiek był na Księżycu pomijam tu już imć Twardowskiego który był przed nimi ;). Poza tym faktycznie w niektórych modelach aut już występowała magistrala can ,ale nie w formie magistrali używanej w diagnostyce . W zasadzie...
Cześć, Galant 2,5V6 z silnikiem z 2000roku. Alternator 100A Użytkowany codziennie na odcinku 25km. W aucie zainstalowane jest ogrzewanie postojowe użytkowane tak samo codziennie. Przy temp powyżej 0-10C na około 10-15 min, poniżej zera ok 25min. Od jakiegoś czasu z rana coraz gorzej kręcił rozrusznikiem, ale odpalał. Przedwoczraj sterownik webasto wyłączył...
Śruba M8 B+, w gnieździe terminale L i DFM.
Witam. Mam pytanko. Zmieniłem regulator w alternatorze boscha 120A, ponieważ wytarły się szczotki. Z braku czasu wymieniłem na to co miałem w garażu. Poprzedni regulator to był 1 197 311 530, a wsadziłem 1 197 311 511. Wyglądał identycznie,jeszcze szczotki były znośne, a był poprostu z 90A. Wszystko działa, ładuje, napięcie na akumulatorze OK. Ale wczoraj...
Z tej kostki S to terminal pomiaru napięcia na akumulatorze, zaś L to zacisk do kontrolki ładowania, żarowka chyba 3w 12v, drugim końcem podłaczona do plusa za stacyjką. Musisz podłączyć zarowno S jak i L, inaczej nie zadziała. Pinout kostki znajdziesz po symbolu alternatora. Powodzenia.
Póki co szukam na podmiankę drugi alternator ale... na vagu mam taki błąd (przypuszczam że związany właśnie z altkiem): 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-00 - Implausible Signal Po skasowaniu po jakimś tam czasie powraca (różnie bo dłuższym lub krótszym). Po włączeniu silnika i skasowaniu błędu nie ma go przez ok minutę - jak już się pojawi...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
|Dopiero odpowiadam niemiałem wcześniej czasu . Otóż jak się okazuje niektóre mazdy z tego okresu posiadają alternator samowzbudny z elektroniczną regulacją do której sygnał podawany jest poprzez urządzenie sterujące , które zbiera informacje o parametrach pracy urządzeń takich jak : podgrzewanie szyby , abs , klimatyzacja, tcs, system wtryskowy silnika....
(at)slevy70 radio gra bez zarzutu w każdych warunkach (at)ciesla remote podłączony bezpośrednio cienkim, ale pewnym kablem - jakby to była przyczyna to pewnie gasła by lampka "Power" (at)SERVICE-AV Jednak jest różnica napięć (spadków) - na akumulatorze spada o ~0.2V, a na terminalu o ~0.6V. Okablowanie? 250W RMS to nie jest jakaś kosmiczna moc... Ale...
Teoretycznie masz rację. Ale zalutowanie przegrzanego przewodu mija się z celem albowiem przepalona miedź nie będzie w tym miejscu miała dobrego styku nawet po zalutowaniu. Trzeba by część przegrzanego przewodu ( czasem 5 czasem 15 cm ) usunąć, często po usunięciu obi się zbyt krótki. Warto sprawdzić miernikiem spadek napięcia między plusem alternatora...
Witam, Zakupiłem ostatnio Polo z 96r z silnikiem 1,9 AEF z pompą LUCAS, objawy to brak możliwości uruchomienia gdy silnik ma temp w przedziale 50-85C. Gdy jest zimny bądź nie dogrzany że załączy świece to pali bez problemu, to samo bezpośrednio po zgaszeniu gorącego, 1 przekręcenie wału i pracuje. Na zimno zapali lecz czasami i z 3 razy trzeba świece...
Address 09 ----------------------------------------... Controller: 6Q1 937 049 D Component: 0000 BN-SG. 1S34 Coding: 25610 Shop #: WSC 13765 3 Faults Found: 01054 - Power Supply Relay: Terminal 30 (J317) 28-00 - Short to B+ 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 01598 - Drive Battery Voltage 27-10...
Wracam do tematu w sumie nadal nie rozwiązanego, ponieważ po naprawie mechanicy nie chcieli mi powiedzieć co tak naprawdę siadło i co naprawili, więc nadal nic nie wiem a po czterech miesiącach, po pierwszej naprawie padła mi znowu pompa (samochód zaczął nierówno pracować i ciężko przyspieszał), dałem ją więc do regeneracji. Wszystko fajnie cena mnie...
1.Standardowo - oprócz opisu symboli jeszcze jest to: http://obrazki.elektroda.pl/2295799000_1... Nie łapię tylko opisu Terminala T - tu jest tylko opisany "dolny" symbol - na schemacie występuje także "górny" i w dodatku "dolne" są z literkami których nie ma w stosownej systematyce DIN. 2. Elementy "układanki" (wszystkie przewody z...
Witam, posiadam akumulator samochodowy 40 Ah 12V, i wyładował się niemal całkowicie do 7-8 V, stał tak nie więcej niż 3 dni - (jakiś problem w instalacji elektrycznej) i chciałem go naładować, nie posiadam prostownika dedykowanego lecz zasilacz o prądzie ładowania równe 12V oraz 3,5A (od terminala płatniczego, duży i solidny) wiem, że napięcie powinno...
Znowu wracam do zegarów bo nie wszystko rozumiem z opisu a ni chce nic uszkodzić. T teraz tak: - Warning lamp for turn signal - kontrolka kierunku - Fuel gauge - wskażnik paliwa - Airbag - kontrolka poduszki - Oil pressure switch - kontrolka z czujnika ciśnienie oleju - ABS - kontrolka od ABS'u - Dash panel insetr illumination - podświetlenie zegarów...
kwestia, jeszcze jakiej jakości będą te kabelki... przy takim piecu warto zainwestować najlepiej w stingera, autoleads, czy dietza... w terminal powinny wejść spokojnie 50mm2 bo ten wzmak to jest jak spawarka:D Co do kondensatora to najpierw zakup solidne okablowanie i wszystko podłącz. Jeśli będą występować duże spadki napięcia to możesz pokusić się...
W tej dziedzinie uczę się od zera Proponuję zacząć od mniej ambitnych konstrukcji. Przechodząc z AVR na ARM nie rozpocząłem od skomplikowanego projektu (karty SD, HDMI, precyzyjny pomiar czasu) ale od prostego rozwiązania, gdzie główna role odgrywają GPIO a z peryferii to tylko timer systemowy i przerwania zewnętrzne. Podobnie pierwszy projekt na OrangePi...
Stosowanie kondensatorów przy wzmacniaczach audio nie polega na tym aby bazować na zasilaniu z ów kondensatorów, tylko po to aby kompensować indukcyjność pasożytniczą w kablach zasilających. Szarpnięcia prądem powodowane przez wzmacniacz mogą prowadzić do spadków napięcia na terminalach zasilających wzmacniacz. Dlatego właśnie tuż przy zaciskach zasilania...
terminal światłowodowy terminal odbiera radio terminal
grzałki elektrodowe makro kolor komórki monter elektronik
technics najlepszy kenwood schematy
ESP8266 Arduino – zliczanie impulsów zewnętrznych TIMER0 i przerwaniami GPIO Spin-off w elektronice i AGD – definicja, przykłady, Creotech, XTPL, inwertery, wirowanie