Nie musisz, ja Cie nie zmuszam do tego. Możesz przecież podpiąć sobie termistor do wtyczki pod fotelem i trzymać go pod tyłkiem - też będzie to działało. Żeby wiedzieć jaki ma być termistor to musisz jeszcze raz zmierzyć wartość z tego dobrego ale w temperaturze 20 stopni. Jest to termistor NTC.
Tam nie ma innych elementów. Cały system składa się z mat w fotelach, termistora w macie siedziska, przekaźnika 59, włącznika z regulacją. Jedyne co należy jeszcze podłączyć to plus po bezpieczniku i podświetlanie przycisku. Myślę że przekaźnik o którym wspominał to właśnie ten 59 pod fotelem, skrzynkę bezpiecznikową masz - jak w każdym aucie.
W moim audi a4 b6 2003r avant występuje termistor NTC10k.
Zdejmij tapicerke z dolnej części fotela. Pod tapicerką znajdziesz termistor, który sie pewnie urwał. Przylutuj go i po sprawie:D
Termistor NTC10k. W moim aucie (audi a4 b6 2003) oba fotele posiadały usterkę związaną z czujnikiem temperatury - termistorem. Fotel kierowcy w ogóle nie grzał. Termistor w tym fotelu miał ok.150[Ohm] - po jego wymianie fotel grzeje poprawnie. Fotel pasażera grzał przypadkowo, najczęściej nie grzał, a jeśli to dopiero na 5-6 kresce potencjometru. Tu...
Fotel w sumie powinien Ci zacząć już grzać jak odetniesz jeden styk termistora i sterownik zobaczy te -40.
Termistor NTC 10 kohm.
Wychodzi na to że masz przerwę na termistorze i czasem załapie i grzeje, żeby ściągnąć tapicerkę należy zdemontować fotel.
Bezpiecznik jeden na oba fotele. To że jest podświetlanie to o niczym nie świadczy. Termistor będzie w fotelu. Miernik w rękę i sprawdź czy dochodzi napięcie i jakie są rezystancje na wtyczce w fotelu - czasami nie mierz rezystancji poduszki bo to może się źle skończyć.
Właśnie przeprowadziłem pomiary i powiedział bym raczej że siedzi tam 10kohm, przy 10stC w aucie, myślę że fotel podobnie 15kohm przy fajnym ciepełku w dupcie 5kohm, co lepsze przy pomiarze rezystancji (wcześniej sugerowałem się spadkiem napięcia na termistorze) okazało się że jednak termistor w popsutym fotelu jest i działa, przy 10stC 19kohm po nagrzaniu...
Wydaje mi się że chyba to były 10K przy 20 stopniach.
Oczywiście wrzucisz tranzystor i diodę do zasilania przekaźnika...? Ja zastosowałem układ z J-21 i działa - zerknij - może ci sie coś przyda.... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic70...
Zdemontuj oba włączniki podgrzewanych foteli. Nie siedzisz na żadnym fotelu i oba maja te samą temperaturę. Robisz pomiar z wyjętymi włącznikami na wtyczce instalacji między 3 i 6. Wyniki powinny być zbliżone. Jeżeli nie są to uszkodzony termistor w siedzisku a zazwyczaj oderwany przewód przy termistorze choć twierdzisz że nie lub coś nie łączy na przewodzie...
Odpiąć wtyczkę pod fotelem włączyć ogrzewanie danego fotela i sprawdzić czy w ogóle dochodzi napięcie na wtyczkę Jeżeli napięcia brak sprawdzamy czy dochodzi napięcie na przełącznik jeżeli na przełączniku jest idąc drogą dedukcji uszkodzony jest przełącznik Ale jeżeli występuje napięcie i na przełączniku i na kostce pod fotelem wygląda to na uszkodzoną...
Mata ma 4-krotnie większy opór niż w fotelu pasażera, więc do wymiany. Ponadto, termistor pokazuje różne wartości po nocy. Wymieniłbym też od razu, ale pytanie: Jak sprawdzić jego opór i krzywą zmiany oporu?
Witam. Jakiś czas temu pytalem jaka może być przyczyna że nie grzeje mi fotel kierowcy w audi a4b7. Trochę to trwało ale dzisiaj rozebrałem ten fotel i znalazłem coś przypominającego taki termistor,ale problem w tym że nie jestem pewien czy to jest to,a jeśli dobrze znalazłem to nic na nim nie pisze,być może dla tego że wygląda jak by był przypalony...
po pierwsze to nie jest termostat bo termostat zwiazny z ogrzewanie m samochodu plyn chlodniczy, to co masz w fotelu to jest klikson lub termistor,wymienialem kiedys takie cos w fotelu od volvo ,mozesz to kupic w sklepie elektronicznym ale musisz znac jaka ma charakterystyke-czyli czy jego opor z temperatura maleje czy rosnie
Jak sobie powypalasz dziury w tapicerce to zrozumiesz.... Kupiłem passka właśnie z taką wypaloną dziurą od przepalonej maty grzewczej. Najprościej dla mnie to by było kupić identyczny fotel i zamienić, ale niestety mam model z 2004r. do którego jeszcze ciężko dostać tapicerkę w danym odcieniu. Przy okazji mam do wymiany przetarty boczek w tym fotelu....
Witam sprawdź miernikiem oporność(miezy brązowym), brązowy to masa później będzie któryś z pozostałych. Jaki to sterownik BMW on ma we właczniku wejscie z termistora jak dobrze pamiętam.
Termistor ?
Witam poszukuję typ ewentualnie czym ze sklepu elektronicznego zastąpić czujnik temperatury(termistor).jakie ma parametry? Rezam sobie sam fotele w samochodzie i to jedyne czego na tym etapie nie wiem. Pozdrawiam
Bardzo często uszkadza się termistor. W niektórych modelach można zewrzeć i sprawdzić czy grzeje...
Dzień dobry, mam problem z podgrzewanymi fotelami, poszukuje schematu do: Citroen C5 II 2005, HB (niektorzy nazywają go FL). Fotele w pełni elektryczne z AFIL. Wiem, że np. wtyczka z siedziska ma 4 piny, z czego 2 są grubsze (pewnie grzałki), na nich mam oporność ok. 1.2 om. To są dwa zewnętrzne piny, środkowe cieńsze to co? Czujka czy ktoś siedzi,...
Witam, potrzebuję pomocy, jak w temacie... nie działa podgrzewanie foteli, przerwane maty, mam nowe uniwersalne ,wg oryginalnego schematu i pod fotelem jest kostka 4 piny ( 2 żółte to termistor a brązowy i czarny to mata) a nowa uniwersalna mata ma 2 przewody (czarny i czerwony) przypuszczam,że termistor jest w macie , jak to podłączyć do tej oryginalnej...
I znalazłem nawet logo Audi zatopione głęboko pod fotelem, czyli tak jak podejrzewaliśmy jest to fotel a a4. Teraz pytanie, prawdopodobnie grzanie to zielona kostka, czy jestem w stanie to zasilić z prostownika 15A, żeby zaczęło grzać? Po podpięciu pod prostownik maks prąd 0,3A i nic nie grzeję. Liczyłem, że takie fotele mają ze 100W i przy 12V to około...
Dzięki za odzew. Ma to być regulacja do podgrzewanych foteli w samochodzie, w oryginalnym układzie zastosowano termistor NTC 6,8K i w wyłączniku taki dziwny potencjometr. Zbudowałem układ i działa lecz mam jeszcze taki problem ze rezystancja potencjometru rośnie od 0 do max, a termistora NTC odwrotnie, w potencjometrze 2 końcówki są zwarte tak ze nieda...
Witam.Dwa cienkie przewody połączone są z termistorem znajdującym się w dolnej macie. Bez niego sterownik nie "widząc"temperatury maty nie poda napięcia na nią.
Co to w tej sytucji da. Czym mierzyłeś to napięcie na macie , przyrzadem czy żarówką , na schemacie widać jak byk, że jest sterownik grzania oraz termistor , który informuje sterownik kiedy ma wyłaczyć grzanie , aby nie poparzyć pewnej części ciała!
Pytam bo chciałem chwilowo oszukać system, podając stałą wartość rezystancji. Kup ubogi fotel przełóż grzanie i po problemie , nie kosztuje milionów.
Wydaje mi się że to mało, w mroźny dzień wcześniej będzie lecieć ciepło z kratek niż ten fotel się nagrzeje. Myślę, że niepotrzebnie się martwisz. Fotel nie nagrzewa się, tylko część siedziska w górę. W dół jest gąbka, która jest izolatorem cieplnym, więc większość ciepła idzie do góry. Sprawdziłem z ciekawości chińskie maty, które mam zamontowane...
Witam maty już dawno założone zdaje się nie spojrzałeś na datę mojego postu w miedzy czasie jedna zdążyła się popsuć tzn. ta od siedzenia kierowcy po parunastu sekundach od włączenia ogrzewania pali bezpiecznik nie wiem obstawiam że to wina tego czujnika który znajduje się w macie coś ala TERMISTOR NTC 10k spróbuję taki właśnie podpiąć zamiast tego...
Dość często korzystam z działu "Samochody Serwis" na tym forum. Widzę że dużo osób ma problem z interpretacją błędów odczytanych poprzez urządzenie diagnostyczne. Chciałbym tutaj przybliżyć sposób pomiaru temperatury przez różnego rodzaju czujniki w autach - myślę że pozwoli to innym zrozumieć lepiej jak to działa i co sterownik mówi do nich poprzez...
Wszystko da się zrobić jak tylko chcesz ;) Zamiast inwestować w fotele mogłeś kupić: https://allegro.pl/oferta/mata-grzewcza-... https://allegro.pl/oferta/maty-grzewcze-... Możesz spróbować podłączyć to co już masz "na krótko" tylko pamiętaj, żeby zasilanie dać na...
Maty grzewcze zazwyczaj nie posiadają układu kontrolnego Mają, zazwyczaj bezpiecznik termiczny. Poza tym często maty grzewcze w siedzeniach działają ze sprzężeniem zwrotnym, aby temperatura zadana odpowiadała osiąganej . Są dwa typy owego sprzężenia. -termistor -fakt, że rezystancja gorącego drutu jest znacznie większa, niż drutu zimnego. Sterownik...
Przyczyn może być kilka. Nie wiem co ty tam w ogóle mierzysz - może napięcie na termistor że a może napięcie na wyjściu na maty grzewcze. Do sprawdzenia kilka rzeczy za pomocą żarówki na włączonym zapłonie. Żarówka pomiędzy piny wtyczki regulatora: - 4 i 6, 5 i 6. Pomiar rezystancji na wypiętej wtyczce z regulatora pomiędzy pinem 6 i 3 (pomiar we wtyczce)....
Czy w Octavi przy braku podpięcia termistora który jest w fotelu mata powinna grzać? W Golfie 4 jeżeli sterownik nie widzi termistora to nie daje napięcia na mate. Tutaj po odpięciu termistora przekaźnik cały czas podaje napięcie. Maty założone są z Golfa 4 zaś przekaźnik jest z Golfa 3 (przekaźnik nr 59, 161919533). Instalacja w Golfie 3 i Octavi jest...
Po podłączeniu pod 240V uszkodzony transformator oraz kilka kondensatorów. 120V po wyprostowaniu idzie na silniki oraz grzałki natomiast napięcie z transformatora 12V zasila przekaźniki oraz mikrokontroler za stabilizatorem 5V. Wymieniłem uszkodzone elektrolity zamiast transformatora dałem przetwornice AC-DC wejście 90V-240V wyjście 12V. Równolegle...
Chyba normalnie lepiej inwestować w takie białe kruki niż w złoto ;) Na ten moment będę szukał kogoś kto spróbuje zreanimować licznik - a dokładniej przylutuje porządnie jakiś testowy wyświetlacz. Wolę wydać x0zł i mieć pewność że faktycznie licznik nawala niż wydać x00zł i żyć w świadomości że można było spróbować przetestować i naprawić stary. Auto...
Witaj. Uniwersalne maty mają w sobie termostat wyłączający matę gdy ta osiągnie temperaturę. Więc generalnie możesz ją podpiąć po zapalniczkę i będzie grzała . Dodam że nie było oryginalnie żadnej regulacji tylko przełącznik włącz-wyłącz Powinien być termistor aby właśnie wyłączać oraz włączać grzanie oryginalnej maty w samochodzie. Bez tego przełącznik...
Skoda octawia 1.Siedzenie nie grzeje.Uszkodzony termistor. Pytanie - jaki tam siedzi?
I. w Leonie/Toledo II nie ma kontrolki halogenów w liczniku, tylko w przełączniku. II. Maty możesz zastosować jakie chcesz na 12V + termistor. Ja zakładałem Z BMW 7. (jest opis na leonclub.pl) III. schemat który dodałeś dotyczy grzania luster i sterowania lustrami. Nie dotyczy składania lusterek. Moje schematy dotyczą składania lusterek bez posiadania...
Witam mój problem tkwi w tym że przestał mi grzać fotel kierowcy (siedzenia sportowe S-line z alkantarą) po diagnozie komputerowej wyszło że mam uszkodzony czujnik temperatury gdyż pokazuje 104 stopnie i nie załącza ogrzewania po wypieciu kostki jest -50. fotel pasażera reaguje normalnie po wypięciu kostki również jest -50. i teraz do sedna orientuje...
Na tym Twoim schemacie zobacz że też masz 4 przewody idące do instalacji a w fotelu jest 6. Ten mostek co zaznaczyłeś to właśnie połączenie szeregowe. Teraz chyba będzie to jasne dla Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/9529308900_1... Z 6 przewodów zrobiło się 4. Tam nie ma termostatu tylko termistor który mierzy temperaturę w siedzisku...
Tylko do kostki się dopiąć. Do tej od włącznika , czy tam pod fotelem? Możesz mi tak obrazowo nakreślić, jaką zasadę działania ma ten układ tzn. , czy poprzez zmianę zakresu na potencjometrze, steruje on czyli obniża lub podwyższa napięcie podawane na matę, czy obniża np. natężenie prądu? Słyszałem coś, że w matach tam gdzie jest regulacja temperatury...
Bariera optoelektroniczna, np wykrywanie czy zajęte miesce na fotelu, i inne takie. Bariera optoelektroniczna w zabezpieczeniu samochodu. Nie chcę się sprzeczać bo nie znam takich rozwiązań ale w barierach optycznych stosuje się raczej fotodiody lub fototranzystory, bo wiązka zazwyczaj jest IR i do tego modulowana, na co fotorezystor jest zwyczajnie...
Napięcie ze sterownika na przepływkę wychodziło takie jak napisałem. Takie napięcie wychodziło również ze sterownika. Według danych, nawet z książek, że oporność na złączach 8 i 9 przepływomierza, czyli termistor, powinna wynosić 160...300 om. Spróbuję podłączyć ten komputer na krótko, żeby sprawdzić czy on działa. No cóż. Podłączając na krótko wszystko...
Witam Kupiłem auto skode octavie z 2003 roku, nie działa w nich podgrzewanie foteli, nie jestem w stanie ustalic w jakich okolicznosciach przestaly grzać, czy razem czy osobno, moje działania w kwestii naprawy są następujące, sprawdziłem bezpieczniki są 2 i dobre, skupiłem się na fotelu pasażera, sprawdziłem wyłacznik i dochodzi napięcie i się reguluję,kolejnym...
Witam. Stałem się posiadaczem vw lupo więc stwierdziłem, że zamontuję sobie podgrzewane fotele bo to nie problem. Właśnie i schody zaczynają się już przy podłączeniu maty z oryginalnym włącznikiem. Nie mam zielonego pojęcia jak podłączyć maty z włącznikiem tak, aby termistor który jest w macie regulował temperaturę. Jeżeli podłącze pod pin 31 masę i...
Wzrost na rynku elektroniki noszonej zwiększa się z każdym rokiem, dzięki nowym typom przydatnych urządzeń. Akumulatory litowo-jonowe lub litowo-polimerowe, które projektanci zazwyczaj wykorzystują do zastosowań w systemach noszonych osiągają obecnie bardzo duże pojemności, co przekłada się na długi czas pracy tych urządzeń. Wszystko dzięki technologiom...
witam. Planuje zamontowac instalacje do podgrzewania foteli w mojej audi 100 c3 86 rok. kupilem niedawno skórzana tapicerka, kostki sa wiec moznaby to wykorzystac. nie wiem tylko jaki czujnik temp. siedzi w tym fotelu, bo moze by wykombinowac jakis sterownik grzania(prosciej byloby znalezc orginalny, ale nie udalo mi sie to:(), nastepna sprawa, to czujniki...
czujnik zająć fotel fotel zablokowany fotel chrysler fotel
przetwornica xenon działać discman wyłącza iveco daily problemy klimatyzacja
Opinie o lodówkach Logik - jakość i cena Altium Designer DXP - Niewidoczne pady: Rozwiązania