Tak, jest czarny plastikowy wężyk z samej góry, który wchodzi do zbiorniczka i on idzie z termostatu.
Przed popuszczaniem płynu przez termostat węże twardnieją?
Nie da się rozebrać i wymienić samego termostatu?
27302516 to końcówka nr VIN. Dziś założyłem nowy czujnik z zieloną wtyczką i będę obserwował co się dzieje Po VIN wyszły dwa, z tym, że niebieski jest trzypinowy: https://obrazki.elektroda.pl/4603812000_... https://obrazki.elektroda.pl/8191946100_... https://obrazki.elektroda.pl/2086615300_... https://obrazki.elektroda.pl/3574638700_...
90% zamienników nie trzyma zadanej temperatury, tylko niższą. Jacyś pseudo ekolodzy by mogli zrobić coś pożytecznego i pozywać za to producentów termostatów.
W którym miejscu znajduje się termostat?
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
https://youtube.com/shorts/EzTghzKfwWg?s... Czy ta sytuacja jest normalna? Auto odpalone odpowietrznik 1 2 odkręcony płynu brak... Dlatego jak jeżdżę teraz to jak dostaje temperatury to wywala płyn bo się rozpręża a nie ma obiegu bo skoro tam płyn nie leci to chyba dalej też nie idzie nie jak odpowietrznik jest przed termostatem...
Sprawdziłem co w ogóle jest dostępne, z marek które można by polecić to wszystko droższe do oryginału, także brałbym OE. 9808646980
Na zespole termostatu.
Zobacz nad skrzynia biegów, w obudowie termostatu, zielony kolor.
Powinno trzymać stabilnie okolice 90c (w 1.4HDI konkretnie 88c jeśli dobrze pamiętam). Być może uszkodzony termostat.
Z wieszającym się termostatem
U córki w Peugeocie, z takim samym silnikiem, termostat utrzymuje temperaturę 102-104°C.
Wymień termostat i po kłopocie...
Po pierwsze, to należy sprawdzić działanie termostatu.
Proponował bym sprawdzić styki, ewentualnie moze spadła w jakiś sposob kostka z wentylatora, który musi być jakoś podłączony zapewne na jego osi. Podejrzanym moze być również termostat.
na obudowie termostatu
Równie dobrze może to być wina termostatu.
Zdecydowanie szybciej, łatwiej i taniej jest zacząć od termostatu.
Wielu jest mechaników, ale niewielu diagnostów. Wewnątrz silnika samochodu panują wprost ekstremalne warunki. Wysokie temperatury oraz ogromne tarcie stale pracujących elementów mogą doprowadzić do jego przegrzania, a w konsekwencji poważnej awarii. Aby temu zapobiec, niezbędny jest sprawnie działający układ chłodzenia, w którym ważną rolę odgrywa termostat....
W dieslu zimą zawsze słabo dział na krótkich dystansach ogrzewanie i są wahania przy niskich temperaturach. Ale zacząłbym od wymiany/sprawdzenia termostatu silnika.
u mnie termostat nie pomógł. Założyłem oryginał.
W Berlingo, role podgrzewacza spelnia filtr paliwa, umieszczony na obudowie termostatu.
Wymiana termostatu nie pomogło.
Testu nie robiłem rano, przepustnice zmieniałem, ale co do czujnika jest tylko jeden, ten w obudowie termostatu.
Termostat trzyma ?
ogrzewanie nie działa Niestety dolanie 1,5l płynu chłodniczego zadziałało jedynie na odcinek kilku kilometrów Pozostaje polecany mechank. A co myślisz o próbie wymianie termostatu?
sprawdz termostat znajomy miał ten sam problem
Tak w gwoli scisłości teraz podchodze do autka , niejeżdżone od piątku i po odkręceniu korka słychać sssyk.. Najnormalniejsze, układ szczelny, jak ci wzrośnie ponad 1 Bar to korek się otworzy i wypuści nadmiar. To że temperatura skacze to wina termostatu.
Raczej termostat do wymiany i przy błędzie termostatu klimatyzacji z reguły też nie załącza.
Króciec przy głowicy pękł. Obudowa termostatu, nowa z 70pln. Całośc naprawy powinna się zamknąć w 3 stówach.
pęknięta głowica lub tuleja cylindra (rozumiem że termostat sprawdzony)
Raczej z prawej,w obudowie termostatu,zielona wtyczka,tak jak kolega wyżej napisał pod vacupompą
Zablokowany termostat-do wymiany
Rozwiązałeś problem? Moim zdaniem miałeś walnięty termostat. Ja jeszcze jak miałem Picasso 2,0hdi też walczyłem z tym tematem. Dopiero 4 termostat zrobiony na zamówienie przez białostocką Merę definitywnie rozwiązał problem. Na zamówienie, bo zrobili mi go na temp. otwarcie 92 stopnie. Wszystkie inne wernety, wahlery robiły co chciały. Od tamtej pory...
Zacząłem sprawdzać czujnik, bo zauważyłem, że termostat otwiera się za późno (sterowany komputerem), również czuć paliwem w oleju, a kompresja wzorowa. Z góry dzięki za pomoc :) Termostat. Musisz to wymienić.
A termostat w jakiej kondycji?
Obudowa termostatu była pęknięta
jak w temacie mam problem z pekajacymi wezem od termostatu do chlodnicy, peka co jakis czas, czy to wina termostatu lub czegos jeszcze?
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Wymieniłem za jednym zamachem cały zestaw rozrządu i termostat. Wszystko jest ok.
Witam. Posiadam Citroen C8 2.2 HDI. Mam problem z temperaturą wody. Cały czas utrzymuje się na poziomie 80°C. Wymieniony został czujnik temperatury płynu i termostat, ale nic nie pomogło - nadal jest to samo. Proszę o pomoc.
ja mam wersje z klimatyzacja. A co to może być?? termostat do wymiany ??
Słynne VTI bedzie bolało,tam jest wszystko od wytartych wałków , wypadających gniazd zaworowych i wyciągniętego łańcucha, termostatu , pierścieni tłokowych itd.
2,0 hdi 2002
Czy się opłaca to sam musisz zdecydować. Plusem jest to, że to banalnie prosty silnik i dla sprawnego mechanika taka operacja to pryszcz. Popytaj ile u Ciebie sobie zażyczą. Kolega niedawno robił uszczelkę w Citroenie C2 z takim silnikiem i zapłacił tałzena za robotę , planowanie i uszczelki.
A co sądzicie o termostatach Magneti Marelli? Widzę, że nie przewinął się w tym temacie, a mam do podmianki w Citroenie termostat o numerze 9647265980 zintegrowany z obudową oraz czujnikiem temperatury, oryginał był firmy Mann+Hummel, ale ma swoje lata i chyba trochę przepuszcza, bo chłodnica robi się ciepła czasem nawet poniżej 80°C. Cena Marelliego...
Moim zdaniem zacial sie termostat.
Ehh, zgadza się... zapomniałem. Tam jest tylko jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Na szczęście termostat nie jest drogi. Wymień i daj znać.
Spadła ta linka. Wszystko naprawione i działa ;)
Witam mam taki problem mam Citroena Xsare Picasso 2.0 HDi (90 KM) i bardzo słabo grzeje. Termostat 100% sprawny. Prosił bym o jakieś porady wskazówki. Pozdrawiam
Udaję głupiego.
Mam pytanie co ty wymieniłes , przeciez termostat jest na dwóch śrubkach trzymającym plasykowy króciec.
Masz jak to jest w Xsarze 2. Jeżeli masz 2.0 16V ale o mniejszej mocy (138 KM) to tam jest zupełnie inna obudowa termostatu. Według Service Box w obudowie nie ma czujnika (żadnego).
Niby, wszystko ok, ale męczy mnie dlaczego tak wolno podnosi się temp. na wskaźniku - niby wskaźnik dobrze wskazuje bo jak zaświeci się druga kreska to dopiero puszcza termostat. Jak sprawdzić czy działają świece do podgrzewania płynu chłodniczego?
Dlaczego uważasz ze podgrzewanie nie jest miarodajne? Wlasnie tak sprawdzałem termostat u siebiew cytrynie
no tak, miałem na myśli zawory a nie cylindry :) właśnie boję się, że to uszczelka pod głowicą, ale jeszcze sprawdzę termostat, dzięki za odp.
Odgrzewam trochę kotleta, ale czy znasz może numer części - tego dołożonego przewodu od zbiorniczka do termostatu? W Citroenach, peugeotach itp. jest taki seryjnie, w moim nie ma. Gorzej, że wg ASO ten egzemplarz nie podlega akcji serwisowej i nie potrafią wytypować numeru części ani zamówić właściwej. Z Citroenów nie pasuje - przewód jest sztywny i...
Sprawdź niebieski czujnik na termostacie.
a termostat jak? Dodano po 34 Sprawdź termostat może za późno otwiera
Do nagrzewnicy nie dochodzi płyn . Przy odpowietrzaniu i równoczesnym naciskaniu węża miedzy chłodnicą a termostatem pokazuje się płyn i to wszystko .
Zależy jaki masz termostat, jak aktywny 105 C to wsio jest OK. Przynajmniej na grzanie nie narzekakasz.
Usterką okazało się zapowietrzenie układu. Wystarczyło odpowietrzyć i teraz wszystko gra i buczy. Aby odpowietrzyć należało odkręcić śrubę imbusowa nad termostatem. Pozdrawiam
Wymień termostat tak asekuracyjnie i sprawdź czy pomoże.
Odczytać błędy.
Słuchaj, jeżeli masz wąż górny gorący a dolny zimny to nie otwiera termostatu wtedy może wskazywać wysoką temperaturę.
Problem rozwiązany, Po prostu zbyt wolno jeździłem xD Silnik na zbyt małych obrotach tak jakby wolniejszy obieg wody był i przez to wolniej się nagrzewał termostat (1,3 tyś obrotów) jazda 50-60 na godzinę Zacząłem jeździć 70 na godzinę i problem znikł, poprostu termostat nie otwierał bo był zmarznięty.
Tam jest termostat sterowany komputerem, elektryczny. Prawdopodobnie uszkodzony. Ale nic się nie przejmuj. Niebawem i tak by z niego ciekło 🤭
Jeśli to ten sam silnik co w : C4, C5, 307,407, C4Picasso, to nigdy obudowy termostatu u nich nie widziałem na bloku, zawsze na głowicy po lewej stronie.
Stawiam na uszkodzony termostat. Długo się rozgrzewa lub nie trzyma temperatury roboczej.
... wentylator załącza się dopiero przy 107 stopniach i schładza do 100 po czym się wyłącza... Normalne, skoro termostat konczy sie otwiec przy 99°C.
To musi sygnalizować błąd. Termostat trzyma? Mierzone od tankowania do tankowania czy na wyświetlaczu?
A jak z temperaturą? Skoro działa wentylator, to albo za wysoka temperatura, albo uszkodzony czujnik. Za wysoka temperatura z powodu uszkodzenia termostatu. Problemy nie mają ze sobą związku.
Czyli jak go odpalisz i termostat jest zamknięty , układ chłodzenia pracuje w małym obiegu , to ogrzewanie wnętrza działa? Mimo wszystko ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu , i czy nie jest pozapychana chłodnica..
Witam, możesz sprawdzić moje posty aktualnie właśnie mam problem z obrotami, także jak u ciebie udało się to rozwiązać to może masz jakieś info dla mnie ? ;] Pozdrawiam
Podejdź do serwisu Peugot lub Citroen z numerem VIN, jest zamiennik. Inna pokrywa silnika, do której montuje się elektrozawór termostatu, inny termostat i dodatkowa rurka do obiegu płynu chłodzącego. Drogi interes, około tysiąca, ale działa i zapomnisz o problemie przegrzewania silnika.
Bzdura. Tzw przyspieszony bieg jalowy jest sterowany linka przez kapsula woskowa (czy jak ja tam w Polsce nazywacie), wkrecona w obudowe termostatu. Pozdrawiam, Georges
Zasłoń mu chłodnice i zobacz co się wtedy dzieje. Jak będzie łapał prawidłowo temperaturę to ewidentnie termostat do wymiany. Tylko trzeba uważać żeby nie ugotować.
problem może być w zatkanej chłodnicy ,pompie wody a także termostacie (mogą być inne usterki) chociaż z tego co napisałeś to termostat puszcz a nie ma obiegu wody
no i doszedłem że to jakiś termostat. No i on przepuszczał. Jak się wziąłem za rozbieranie to termostat się rozsypał a jak odkręcałem czujnik żeby tam uszczelnić to przy wkręcaniu ułamałem gwint. Jutro jadę po termostat i czujnik no i zobaczymy czy coś z tego będzie
Termostat, lub w gorszym przypadku uszczelka pod głowicą. Zrób test na spaliny w płynie w chłodnicy.
Przy 102°C powinna sie wlaczyc druga predkosc wentylatorow. Czy sie wlacza? Odlacz wtyczke od czujnika temperatury (brazowy na obudowie termostatu). Wentylatory powinny sie wlaczyc na drugiej predkosci.
Przyczyn może być wiele ale najprawdopodobniej jest uszkodzony albo termostat albo któryś bezpiecznik który jest odpowiedzialny za tą funkcje
Czy poradził Pan sobie może z tym problemem? Umnie jest podobnie na lexi pokazuje błąd P0692 układ rozwarty. Brak drugiego biegu rezystor wymieniony i auto troszkę inne citroen c4 picasso 1,6 hdi 2008 rok wentylator chodzi tylko na klimie na wolnych obrotach. Podłączony na krótko śmiga na wysokich Problem jeszcze nie rozwiązany. Termostat jest zalożony...
Hej. A czy po błędzie można rozpoznać która sonda podła? Dodano po 15 Dodam że wymieniłem termostat, czujnik temp. oraz czujnik map i teraz mam błąd tylko p0059
Odświeżę temat. Moje Berlingo 1.4B 2006 z klimą ma problem z wentylatorem. Wentylator załącza się dopiero przy 107 stopniach. Wymienilem termostat i czujnik z zieloną wtyczką siedzący w obudowie termostatu ale nadal to samo. Czy jest jeszcze jakis czujnik ktory odpowiada za temp ktory mógł paść?
witam citroen jumper 2,2hdi 2004rok problem polega na tym że na wysokich obraotach jest ogrzewanie a jak spadna obroty znika i leci zimne jak jade koło z predkoscia 110 temperatura idzie dosć wysoko popuszcze gazu spada wymienilem nagrzewnice zawór chłodnice termostat czujnik temperatury niewiem juz co z tym robic
Witam ja bym zaczął od wymiany termostatu i sprawdził bym czy czujka od temperatury zewnętrznej nie przemieściła się ze swojego miejsca
Sprawdziłem dziś silnik krokowy i wyczyściłem go. Nadal te same objawy. Dodam że po dziesięciu minutowym odpaleniu na postoju nie wyłączył ssania w dodatku termostat mam do wymiany więc idę go zmienić.
Jak to sie stalo nagle czy np. po wymianie plynu chlodniczego ? Moze byc zapowietrzony uklad lub padl termostat. Uszczelka tez mogla pasc i nie zawsze jest woda oleju .
Po zastanowieniu nad tym tematem, doszedłem do wniosku, że jeśli zastosuje czyjnik analogowy wkręcany w chłodnice, to nie osiągnę zamierzonego celu, ponieważ, woda przez chłodnice nie płynie cały czas, tylko po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temperatury A kto powiedział że w chlodnicę. Te czujniki siedzą w bloku przy termostacie.
na razie zmieniłem alternator i wstawiłem termostat, temp nie schodzi poniżej 70st i jest ok, ale zrobiłem dopiero 600km
Bo myślę że nie tylko ja byłbym zainteresowany ? Zwykłe 3 lub 4 świece żarowe w obudowie, z Focusa , Peugeot Citroen Renault HDI , volvo. Kupujesz to do tego 2 przekaźniki i sterujesz z tego termostatu. Ja to montuje ku szybszemu nagrzewniu LPG. Mointaż przed reduktorem LPG na wężu. Do 3 świec starcza 90A alternatora, do 4świec 110-120A, ja mam we...
A coś takiego odpowiada tobie? CZUJNIK TEMPERATURY WODY CITROEN FIAT PEUGEOT RENA 7.3291 Trochę drogo, ale może są alternatywne rozwiązania.
Wymieniam termostat w Citroen Berlingo 1,6vti 120km. No i mam problem, jak zdjąć jedną z rur wody? Chodzi o plastikową obejmę. Zdjęcie jak wygląda nowy bez tego podłączenia i drugie prezentujące ten zacisk jak mniej więcej wygląda. Zacisk ma plastikową obejmę, która jestem w stanie lekko zsunąć ale co dalej - jak to odłączyć (nie chce uszkodzić/połamać)?...
Chyba kolego źle przeczytałeś... Nowy bitron czyli sterownik wentylatora który zalacza 1 i 2 bieg, wiązka cała nieuszkodzona, nowy termostat występuję z nowym czujnikiem temperatury. Klimatyzacja działa prawidłowo. Żadnych błędów w sterowniku silnika.
Będzie działać, jeżeli chcesz to zautomatyzować to zamiast włącznika kup sobie termostat na 12 V, są takie na znanym portalu z czujnikiem temperatury i nawet przekaźnikiem wykonawczym. Czujnik przyczepiasz do węża od chłodnicy ustawiam temperaturę załączania i po problemie.
Sam "wyszpiegowałem" problem i wyjąłem całkiem termostat. Po zalaniu układu na nowo i odpowietrzeniu chłodnica elegancko się nagrzała, płyn w zbiorniczku też. Wentylator włacza się tylko na chwilę na 1wszy bieg tylko na postoju i później w korku. Podczas jazdy wszystko w normie. Podejrzewam więc fabryczną wadę termostatu lub nieodpowiednia temperaturę...
Płyn chłodzący, termostat sprawdziłeś? Ciśnienie oleju, poziom oleju. Nic nie napisałeś czy w ogóle sprawdzałeś podstawowe rzeczy.
citroen wymiana termostat termostat citroen berlingo wymiana termostat citroen
lodówka ubytek czynnik sprawdzić silnik nawiew dźwięk silnik głośnik
niszczarka wallner samochody elektryczne
Mercedes E212 - Zwarcie przewodu sterującego klapami obejścia turbiny Schemat budowy klawiatury keyboardu - szczegóły