Do sprawdzenia na początek A. Wadliwy czujnik temperatury, B. Termostat
Witam, mam problem, a mianowicie nie potrafię znaleźć termostatu w Fordzie Galaxy 1.9 TDi / 130 KM, proszę o pomoc w jego znalezieniu. Z góry dziękuję.
Witam!! Moze ktos wie gdzie znajduje sie termostat w fordzie orionie 1.6 CL 91-> i czy jest on zanuzony w plynie i czy konieczne jest spuszczenie plynu z chlodnicy czy mozna zatkac tylko waz doprowadzajacy ta ciecz.
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
Termostat znajduje się w czarnej obudowie przed cewką zapłonową z której wychodzi trochę rurek i przewodów. http://www.fordclubpolska.org/fordclub/p... A tak w ogóle, to co to ma wspólnego z tematyką działu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Witam.Problem w moim fordzie wywiazal sie z termostatu,trzeba go wymienic i tyle.
Witam, :) sprawdź termostat
Przyczyn może być wiele. Niski stan płynu chłodniczego, zakamieniona nagrzewnica , uszkodzony termostat, usterka elektryczna sterowania ogrzewaniem. Sprawdź na początek stan płynu i po jakim czasie silnik nagrzewa się do max temp. Jeśli za długo to termostat do sprawdzenia.
Wymień drugi termostat-ten model ma dwa termostaty.
zacznij od termostatu tak jak radzi elektrit
Mondeo wentylatorem steruje modul silnika - PCM , na podstawie wskazan czujnika temperatury silnika- czujnik na obudowie termostatu.
Coś więcej? Sprawdzałeś coś typu termostat?
Jak przewidywaliby karton przed chłodnicą,to byłby na wyposażeniu fabrycznym.Naprawić dogrzewacz i wymienić termostat.
Termostat 100%. To jest objaw otwartego tak zwanego dużego obiegu z chłodnicą i za mocno ci zchładza silnik. Jeździsz na niedogrzanym i mieszanka jest bogatsza. Przerabiałem to w Fordzie i w dwóch Audi Pozdrawiam
a może u ciebie pompa wody ma oberwane łopatki? Zaobserwowałeś ja zachowuje się temperatura na wskaźniku? Jaka temperatura jest na chłodnicy jak "puści" termostat.
No właśnie temp zewnętrzna raz 19 a raz 39 termostat nie trzyma temperatury. Podczas katowania dobije do tych 85+~ i na postoju po chwili schodzi praktycznie do 0 termostat wymieniony
Termostat ?
Witam ! Na końcu tej linii (linia 151): For B = 1 To 15; jest nie potrzebny średnik, usuń go Pozdrawiam. Stefan
Wymienić obudowę termostatu - króciec Duratec + uszczelka koszt ok. 70 zł
Nie, jest na obudowie termostatu.
To silnik AHU. Tu masz podpowiedź: [url=https://forum.fordclubpolska.org/sh...
Sytuacja jest taka sama gdy odpale auto bez termostatu
Przyczyna uszkodzony termostat
Te klapy działają są ok natomiast zostaje mi do sprawdzenia ten mały termostat.
To trochę oczywiste, ale nie napisałeś : czy sprawdziłeś termostat?
tylko od którego czujnika tego z jednym kabelkiem czy tego drugiego w obudowie termostatu
a mo0że masz camontowany wadliwy termostat
Tam masz elektronicznie sterowany termostat, tak ma być. Podejrzewam że termostat już trochę puszcza że starości. Te silniki mają temperature pracy do 105 stopni. A czujnik wymień. Spusc ciśnienie z układu chłodzenia, zakrec z powrotem korek i jak go wyjmiesz to mało co się wyleje. Dodano po 2 Witam. podczas postoju temp dochodzi do 90 stopni Ok. (...
Co do zimnej chłodnicy i włączających się wentylatorów to może być jeszcze termostat. On się psuje dosyć powoli. Znaczy podnosi się temperatura przy której się otwiera. Miałem tak, że wskazówka temperatury wędrowała na czerwone pole a za chwilę temperatura stabilizowała się na normalnym poziomie. Najlepiej jest po prostu wyjąć termostat i zalać go gorącą...
może być uszkodzony termostat
A czy ktoś sprawdzał przy okazji termostat?
Witam wszystkich. Mam problem z climatronikiem w Fordzie Galaxy. Problem polega na tym , że przekażnik klimatyzacji sterowany przez termostat czasami szaleje- pstryka kilka razy na sek. (!!!) , a po chwili pracuje ok. Dzieje się to nieregularnie , nie zależy od temp. silnika , prędkości itp. Obmierzyłem to wszystko i wyszło mi , że jest jakiś niekontakt...
12V te blaszki mocno się nagrzewały Szukaj - Bezpiecznik termiczny bimetalowy, Termostat bimetaliczny.
Bo nie odpowietrzyłeś tego dobrze, płyn się zagrzał ostro, powstało duże nadciśnienie i pewnie w końcu puścił korek. Oczywiście zakładam, że przed wymianą termostatu wszystko było dobrze. Tylko dlaczego wymieniałeś termostat?
Witaj Termostat masz na poczatku zaznaczonego na czarno na twoim zdjęciu przewodu, ale w twoim przypadku stawiam na czujnik temperatury jak widzę na zdjęciu masz go chyba umiejscowionego na termostacie
Obydwa czujniki są z dwoma przewodami. Napisałem obrazowo, że nad termostatem. Jeśli masz forda to wiesz o co chodzi. W fordzie nie ma czujnika w chłodnicy. A to zwykle to odnosi się do jakiego samochodu? W Polonezie i pewnie jeszcze w paru innych faktycznie jest w dolnej części chłodnicy.
Hello, Is it possible to change a language of thermostat menu? Thanx for responding.
Jak w tym typie był problem z nadmiernym spalaniem to zawsze sprawdzało się: -podciśnieniomierz -sondę (a dokładnie szary kabel) -termostat.
Jeden link szczególnie ciekawy z rysunkiem silnika i numerkami niestety niepodpisane co jest co. I gdzie jest termostat??
Najpierw zajrzyj tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php i popraw, co trzeba.
co to jest ten czujnik stukania?? i gdzie on się znajduję?? to w takim razie przepływomierz zwalony... a ten czujnik temperatury to jest ten przy termostacie??
No powiem tyle że możesz mięć walnięty Termostat lub też jego pokrywę i czujnik nie może odnalęść temperatury bo przepuszcza ją termostat
Nic z tym nie zrobisz, niektóre nowoczesne diesle mają problem z utrzymaniem temperatury, dlatego dodaje się do nich elektryczne nagrzewnice. Szkoda twojej roboty. Przerabiałem temat w 2.0 hdi w Fordzie cmaxie, i 2.0 tdi Audi Q5. Zresztą na forum Audi jest taki temat, ludzie wymieniają te drogie czterodrożne termostaty, te małe dodatkowe i zawory zwrotne,...
Okazało się że dwa czujniki temperatury wody padły, a odpowiedzialnym akurat za wiatrak był czujnik temperatury wody w silniku ten pod obudowa termostatu
To ze nowy nie znaczy ze prawidłowy, było wiele wersji termostatu, oryginał czy zamiennik i najważniejsze w jakiej temperaturze zaczyna sie otwierać ? Czasami te problemy nie zaczęły się od wymiany termostatu ?
to nie ten czujnik, szukaj z jednym kablem. Ten jest od ECU, jak go odepniesz to wskazania na desce się nie zmienią. Ten właściwy pewnie będzie gdzieś w okolicy termostatu.
A co masz z obudową nie tak?? Poprostu wymień termostat. http://samnaprawiam.com/poradniki-2508-w... MIałem kiedyś takie autko i mam do niego sentyment. W obudowie tej można zakleić jeszcze jeden kanał wodny od odpowietrzania ten z boku. Będzie autko szybciej się nagrzewać.
no tak ale nagrzenica tez byla zimna i tutaj jest znak zapytania. Tylko widzisz teraz odpalneie mi nic nei da bo jest okej..... no i jest wyciagniety termostat...
A to tylko opel ma pompę wody na paskach osprzętu? Innych samochodów niet? Bez jaj. Jeszcze napisz że alternator też buja pasek rozrządu... Dodano po 17 Sory, z peugeotami mam mało do czynienia, ale napęd pompy przez rozrząd to dla mnie bzdura i idiotyzm. France jednak mają dzikie pomysły. Bujałem się cytrynami, fordami i toyotami. W oplu przy wymianie...
Wentylator się włącza pomiędzy A i L. Może się wydawać późno, ale nie jest to jednak czerwone pole. Sprawdź termostat: www.fordclubpolska.org > porady > escort > kontrola termostatu
Witam Wczoraj wymieniłem w Fordzie Transit Connect 1.8 TdCi 90 KM termostat. Układ zalałem nowym płynem. Dzisiaj po przejechaniu ok 10 km nie mogę dogrzać silnika tzn wskazówka temperatury zatrzymuje się na 1/4 Gdy już uzyska wartość pionową czyli ok 90 stopni i stanę na światłach lub zgaszę samochów na 10 min wskazówka szybko spada znów na 1/4 Czy...
Traktuj matę, jako najzwyklejsze obciążenie oporowe, np żarówkę i wyszukaj sobie prosty układ sterowania. PWM powinno spełniać twoje wymagania. Bo skoro nie ma czujników, to nie masz informacji zwrotnej o temperaturze i nie zastosujesz termostatu.
Nie po ilu kilometrach, tylko przy jakiej temperaturze na parowniku. A żeby to sprawdzić trzeba się podłączyć pod sterownik gazu. Dopiero wtedy na tej podstawie można szukać przyczyny np. zbyt długi czas nagrzewania silnika spowodowany źle działającym termostatem.
http://www.worcester-bosch.co.uk/cache/f... strona 18 http://www.honeywelluk.com/Documents/Ins... ...i kombinuj lub zleć komuś kto się na tym zna.
Moźe się mylę, ale moim zdaniem te termostaty nie radzą sobie z wysokimi temperaturami i jakby traciły czynnik ktury znajduje się w części odpowiedzialnej za prawidłowa temperaturę. I z tad te problemy Ten "czynnik" o którym piszesz to parafina, która w komorze roboczej (mieszku) termostatu na przemian topi się lub krzepnie, zmieniając swoją objętość....
Przejechałem parę km i wszytko w porządku wąż za termostatem zimny tak samo chłodnica to niby w porządku . Ale po dłuższej jeździe niby otworzył się i chłodnica ciepła a temperatura uboga . Może to wina tego czujnika a może w gorszym wypadku termostat .
Panowie, w Fordzie Focusie I spotkałem się że po wymianie akumulatora przestał grzać. Czysty zbieg okoliczności bo problemem był termostat i pompa wody.
Zauważyłem-jeżeli fiesta\esort CFI pali za dużu,a pod względem elektrycznym jest ok (sonda "wyrabia",skład spalin ok,tzn nie przekracza 0,5 vol co ) to na bank jest przechłodzony silnik-uszkodzenie termostatu.
To, że wiatrak się załącza nie znaczy, że płyn się gotuje. Autor stwierdza tylko, że wentylator pracuje, nic więcej. jak termostat się otworzy i załączy się wentylator. A skąd on będzie wiedzieć, kiedy otworzy się termostat...? Wentylator załącza się z powodu wysokiej temperatury i bez względu czy otworzy się czy nie termostat.
Witam! Nie zasłaniać, tylko pojechać do mechanika. Przyczyny mogą być różne. W moim Fordzie {1,8 16 V) pomogła wymiana termostatu w układzie chłodzenia silnika. Pozdrowienia z okazji Świąt.
Źle się zrozumieliśmy . Po rozpoczęciu jazdy płyn jest jeszcze na tyle zimny że nie parzy a wentylator już pracuje. W dłuższej trasie jest bardziej gorący . Myślę że ok 90 stopni. Auto mam nie długo . A tam są dwa czujniki ( w chłodnicy i przy termostacie ) ?
Można przyjąć, że spalanie gdy jest zimniej rośnie. Opony zimowe też stawiają większy opór jeśli nie są ala' letnie. Sprawdź wskaźnik temperatury czy dogrzewa silnik- tutaj też nie zaszkodzi podłaczyć pod komputer i zobaczyć co czytają czujniki w silniku zamiast od razu wymieniać termostat.
Witam. Umyłem silnik w Fordzie Focusie 1.8 tdi 90 KM ponieważ miałem pękniętą obudowę termostatu i wszystko było ulane od płynu. Niestety po odpaleniu po ok 30 sekundach włącza się kontrolka ładowania. Co mogło się stać? Czy jest opcja, jak silnik porządnie wyschnie będzie ok?
wszystko jest OK silnik powinien pracowac na pograniczu właczenia wentylatora a maksymalnym otwarciu termostatu fordy maja to do siebie ze przacuja na takiej temperaturze a opel na takiej sprawdz jeszcze czy po odkreceniu korka wlewu plynu chłodniczego nie ma pecherzy powietrza i zapachu spalin co swiadczyłoby o uszkodzeniu uszczelki pod glowica pozdro...
Sprawdź wskazania na postoju, czujnik uszkodzony lub termostat otwarty.
Proste sprawdzenie. Gdy temperatura silnika powiedzmy 40-60 stopni, dotykasz chłodnicy. Jeżeli jest ciepła, to termostat do wymiany.
Witam, w moim fordzie w ogóle nie działa ogrzewanie, wymieniony został termostat, nagrzewacz wody, i płyn do chłodnicy. Niestety problem nie znikł. jestem bezradny, Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o poradę. Dziękuje
Łatwo sprawdzić że węże na chłodnicy robią się ciepłe od razu Więc masz termostat zepsuty.
witam jakie parametry powinien miec czujnik wody w escorcie 1.6 16V 1993r bo czuję że szykuje sie wymiana ale...... mam jeszcze zwalony termostat i auto mi sie nie nagrzewa, tylko nie bardzo wiem gdzie go szukać za pomoc dziekuje T
Witamwszytskich... Nie mogłem sobie odmówić dopisania się... Co prawda nie mam Carnivala ale mam Sorento z 2,5CRDi.....i histroia bardzo podobna.... Auto jeździ ale jak mu się przyciśnie przy np.wyprzedzaniu to potrafi się wyłączyć.... potem chwila pauzy i ruszamy od początku.. :)) Nic dodać nic ująć...trza podłączyc pod komputer... Ale wiedza, którą...
Kwestia może być taka, że jeden ze zwrotnych wężyków jest gdzieś zatkany (osad, kamień w szczególności jeżeli jeździł na wodzie). Taki przypadek miałem w fordzie tranzicie zatkany był przewodzik od naczynka do termostatu i zrzucało węże, a potem rozwaliło obudowę termostatu.
Termostat był wymieniany?
Witam, czy wie ktoś może do czego podlączyć wentylator od chlodnicy tzn. w którym miejscu, może do termostatu? Pozdrawiam.
Miałem ten sam problem, po wymianie płynu chłodniczego auto na wolnych obrotach reaguje poprawnie (otwiera się obieg i zamyka), podczas jazdy silnik się przegrzewa. Walczyłem z tym 2 lata, ASO Forda, nieautoryzowane serwisy Forda, każdy polecał bypass i kwitował, że to błąd konstrukcyjny silnika. Bypass, z drugi termostatem i zbiornikiem wyrównawczym...
No dobra ale czym.to mogłoby byc spowodowane i na czym.polegala by naprawa? Dodano po 7 Tak mi się Panowie przypomniało że od.kilku dni temperatura silnika mi faluje i nie osiąga stanu jaki.powinien być. Wygląda to jak by termostat się zaciął ale czy to.moze mieć coś wspólnego z tymi objawami ?
Przyznam jednak szczerze, że nie testowałem ich temperatury otwarcia przed montażem - no przecież nie będę latał do domu i gotował nowego termostatu przed montażem Ano trzeba. Miałem problemy odwrotne. W VW passat '86 (zabytek) sytuacja odwrotna. Przy bardzo niskich temp. otoczenia nie otwierał się ani nowy ani żaden ze starych. Kupiłem 3 nowe na możliwie...
Miałem przypadek w Fordzie Focusie I, że z dnia na dzień padło ogrzewanie. Okazało się pompa wody. Upewnij się jak z termostatem.
Dostępny jeszcze tu w szybszym terminie: https://www.amazon.pl/Fagor-Termostat-KL... O widzisz! To znalazłem nawet tańszy o tutaj: https://applias.com/fan-thermostat-for-f... - w sumie spoko sklep z dobrymi cenami, gdyby ktoś kiedyś potrzebował.
Skoro się grzeje a chłodnica jest zimna to albo termostat się nie otwiera albo masz zapowietrzony układ, lub zapchany duży obieg.
Zamontowałem ten wymienny w obudowie przy bloku. Prócz termostatu uszczelka gumowa pod termostat i pierscień zabezpieczajacy.
Z termostatem wszystko ok ?
tylko dlaczego na lpg dzieje sie to przy mniejszej prędkości? Bo LPG ma wyższą temperaturę spalania. O wypalonych zaworach na tym paliwie nie czytałeś ? Termostat sprawdzony ?
https://www.skoda-parts.com/spare-part/0...
Ja mam tak samo w dieslu ale w fordzie nie idzie go nagrzać ale to ogólnie cecha diesla (mówię o zimie) i to nie jednym. To cecha nie wada po prostu sprawność diesla jest dużo wyższa niż benzynki gdzie energia idzie w ciepło . Dodano po 3 Nawet jak wrócę z trasy na wolnych obrotach spaliny to ledwo ciepłe (zima) PS i wręcz nawet nie czuć ich To cecha...
przerabiałem podobny problem w fordzie, a jak wiemy mazda i ford są sobie bliskie pod względem udziwniania czego tylko się da jeśli chodzi o elektrykę, ale do rzeczy mogę podpowiedzieć tylko tyle że sprawny układ zachowuje się następująco: niezależnie od tego czy jest zimny czy ciepły silnik po wyjęciu kostki z gniazda (koło termostatu) po czasie około...
Witam, mam podobny problem u siebie w Fordzie S-Max 2010 lift, a dokładnie przy rozgrzanym silniku 90°C i zadanej temperaturze 23 stopnie z kratek nawiewu dmucha chłodne powietrze (nie ciepłe). Rura od termostatu ciepła, na kompie żadnych problemów ze sterowaniem regulacji temperatury, zmniejsza i zwiększa, ale pokazuje, że siłownik trybu powietrza...
Normal to poprawna temperatura. Czemu chcesz żeby przekraczała podziałkę?
Wystarczy że sprawdzisz w tym momencie gdy temperatura skoczy jaka jest chłodnica , jak będzie letnia to wiesz że chłodnica w tedy nadawać się będzie do wymiany będzie nie drożna , sprawdz czy termostat otwiera
I didn't find. but I ended this case, so do not bother if you don't have reader for this Chip.
Czujnik od deski jest w obudowie termostatu od spodu
Co do średniej: ; } srednia=suma/i; nie musisz wpisywać +1, bo zwiększasz tą zmienną o 1 dwie linijki wcześniej. W tym wypadku zwiększasz j faktycznie o 1, ale wyświetlasz wartość zwiększoną o 2.
Witam. Kupiłem obudowę termostatu do Ford Cugar 2.0 zetec. problem polega na tym że, kupiona obudowa ma całkiem inne wejście na czujkę. co mogę zrobić? Załączam zdjęcia. ( wpadłem na pomysł aby zrobić redukcje metalową.) z większym gwintem jest nowa.
objaw typowy dla zablokowanego termostatu w pozycji otwartej.
ZAMYKAM TEMAT. Winowajcą były termostaty. Dziękuję wszystkim. Pozdrawiam
No to termostat do sprawdzenia i pompa płynu .
Termostat, który chciałbym uwolnić z chmury Tuya: Link: https://mincoheatingcable.en.made-in-chi... Moduł WBR3. https://obrazki.elektroda.pl/1663718800_... https://obrazki.elektroda.pl/9013769900_...
Czyli mam rozumieć ze należy wymontowac te dwa termostaty, zagotować i ponownie zamontować ?
Sam raczej tego od podstaw nie złożysz .To co Ci proponowałem jest na procesorze Atmega 8. Przesadzasz, co w tym jest trudnego? Komparator za 50gr podoła zadaniu i jescze połowa scalaka zostanie nie wykorzystana, układ jest tak prosty że nawet ktoś kto pierwszy raz trzyma lutownicę dał by radę. Atmega - można zastosować jak ktoś ma programator i nauczył...
xxx moim samochodzie marki ford z 1999 xxx Ty w swoim fordzie nie masz aktywnego termostatu i xxx niewiele wiesz o nim i jego sterowaniu jak widzę. Temperaturą otwarcia termostatu steruje ecu i dopóki on nie widzi odpowiedniej temperatury to mamy sytuację jak wyżej. Ale Dewid nawet kabelka VAG nie podpiął w celu diagnozy xxx usterki. Bo należy zmierzyć...
Tam są dwa węże do zbiornika, więc nalewasz płynu i odpalasz, grzejesz do otwarcia termostatu i kontrolujesz potem stan. Żadna filozofia.
wspomaganie fordzie ładowanie fordzie żarówki fordzie
zmniejszyć moment obrotowy speakon speakon region blokada
regulator wentylatora lanzar maxp124
Układ pomiarowy tryboelektryfikacji: elektroda, oscyloskop, rezystory Jak przywrócić kolorowy obraz na TV JVC?