Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8961878000_1...
Termostat sprawdzony ?
Według mnie nagrzewnica jest dalej przytkana, dopóki termostat jest zamknięty pompa chłodzenia wymusza przepływ przez nagrzewnicę. Z chwilą otwarcia termostatu ciecz chłodząca znajduje sobie łatwiejszą drogę przez chłodnicę (większa średnica węży) i pomija nagrzewnicę.
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Zmieniałeś sam zbiorniczek czy razem z korkiem ?
Zrób tak, skoro termostat sprawdziłeś, temp. masz na wskaźniku ok, to rozgrzej silnik do optimum, zdemontuj kanał / rurę idącą od wentylatora do nagrzewnicy i połóż rękę / dłoń na nagrzewnicy i sprawdź jaka ona jest. Temp. musi być ustawiona na maxa na czerwono, klapa wtedy jest otwarta i będziesz mieć kontakt organoleptyczny z nagrzewnicą powinna...
Zacznij od termostatu. Jezeli plyn ucieka przez korek po wylaczeniu silnika to najprawdopodobniej winny jest termostat
Jeżeli jest to usterka to co jest zepsute??? ----------------------------------------... A gdzie wlasciewie jest termostat w matizie?? ========================================... 2 posty scalono j.
Witam Problem może być w napędzie przesłony nagrzewnicy - matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy ale grzeje cały czas. Na dole pod deską przy nagrzewnicy jest klapka która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub bokiem. Jeżeli rozpiął się ten napęd i klapka została w pozycji zimnej to gorąca nagrzewnica nie grzeje bo nie ma przez nią przepływu powietrza....
To ,że leci w zbiorniczku wyrównawczym nie znaczy ,że jest dobrze.Zacznij od zimnego silnika.Po uruchomieniu silnika ma grzać jeden przewód od chłodnicy(kontrola nowego termostatu),jeśli grzeją dwa to termostat do wymiany,Grzeje jeden termostat dobry a pompa do wymiany.
Błąd 0115 - zbyt niski sygnał z czujnika CTS , taki jest opis błędu . Zasilanie czujnika 5V jest ? Na wyjściu czujnika i pinie ECU ma być identyczna wartość . Po trzecie , termostat sprawny ?
termostat tez wymieniałem w tym roku, matiza kupiłem juz z instalacja gazowa, mam go 4 lata --wcześniej nie było problemu
a termostat sprawdziles ?
Olej moj to castrol Magnathec 5w40 wymieniany 1000 km temu !! a termostat tez chyba dobry.....
Sprawdz termostat, ilość płynu.
Witam Odpowietrz układ od nowa i sprawdź termostat możliwe ze się zaciął a jak tam wskazówka od temp i wentylator startuje ci się często
Witam. Mam problem z moim Matizem a konkretnie z brakiem ogrzewania wewnętrznego.Od pewnego czasu wydajność nadmuchu ciepłego powietrza nie była ciekawa ale było to spowodowane zużytą uszczelką pod głowicą . Uszczelkę wymieniłem , zalałem układ świeżym płynem i tak jeździłem ok. dwóch miesięcy.Teraz kiedy zaczęły się chłodne dni chciałem skorzystać...
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Jeśli chodzi o uszczelniacze to osobiście wymieniam przy wymianie rozrządu wszystkie pod rozrządem, a przy wymianie sprzęgła tylny na wale. P.S. Robiłem kilka silników które jeździły na oleju mineralnym i syntetycznym - stąd stwierdzenie. Po dobrym syntetyku silnik wewnątrz wygląda prawie jak nowy, elementy gumowe były w miare elastyczne (uszkodzony...
samsung CD romy !!!!!!!! jak 99% widze wypowiedzi jeden przestał czytać płyty potem padła mechanika......... tecxhnics ......wszystko co miaŁEM BYŁO Okant 4 liter...... wzmacniacze do kina domowego z palącymi sie SVI za 200 zł czy stk po 150 z szalejącymi podróbkami głownie..... daewoo ale tylko samochody :D:D monitor mam 6 lat bańka 15'' nigdy nie...
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego. Dodatkowo jeszcze jest obudowa termostatu.
Kolego a jak uzupełnisz płyn w układzie chłodzenia to sprawdź czy nie lecą (ulatniają się) bąbelki powietrza w zbiorniku wyrównawczym, po rozgrzaniu silnika i otworzenia się termostatu.
Wąż idący od termostatu jest wlotem do nagrzewnicy... więcej szczegółów nie podam bo nawet nie widziałem Matiza z otwartą maską. Nieszczelności nagrzewnicy nie sposób przeoczyć, chyba że jeździ się na wodzie... nawet przy niewielkiej nieszczelności nagrzewnicy w kabinie jest wyczuwalny bardzo charakterystyczny zapach płynu.
Kolego a co byś powiedział o tym płynie dlaczego leci z obu powrotów? Może to przez uszkodzony termostat
Zastanawiałem się czy nie w montować w górnej części kilka termostatów samochodowych, a na dole wloty powietrza. Termostat otwiera się przy powiedzmy 82*C (choć nie wiem jaka będzie temperatura powietrza w kolektorze), są też na niższe temperatury. Gdyby się za bardzo zagrzał to się automatycznie otworzą i będzie przewietrzenie. https://allegro.pl/oferta/termostat-daew...
Mazda 6 2003 rok z 2.0 dieslem, wymiana pompy wody poezja Mowa o tym super dostępnym czymś z 5 plastikowymi wężami wodnymi zintegrowanym z termostatem? Wymiana tarcz hamulcowych w matizie lub tico - ciekawe rozwiązanie...
A propo co było przyczyną modernizajci, słaba wydajność oryginalnego ogrzewania. Pozatym fakt nie do uwierzenia, nieprzekraczając 80km/h właczonym nadmuchu i temperaturze otoczenia w ok 0'C matiz nie otworzy termostatu przez cały dzień jazdy. Inne moje samochody z większymi silnikami tego problemu nie mają.
Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia. Jak ruszysz pompę cieczy chłodzącej , to będziesz musiał i tą wymienić+odpowietrzyć układ. Ja bym jeszcze wymienił termostat. Tak dla pewności.
Tak jak kolega powyrzej pisał odwrotnie nie da się go wsadzić wiem na 100% da sie to zrobić w matizie
Jak dla mnie pomysł dobry.Znam taki przypadek gdzie właściciel pojazdu ma do pracy 5 km i wku.... się bo po dojechaniu na miejsce reduktor dopiero osiąga minimalną temperaturę wymaganą dla sekwencji i przechodzi na gaz.Z drugiej strony, to przy takim poborze prądu musiał by pewnie systematycznie doładowywać akumulator prostownikiem.A jak rozwiązałeś...
Witam, mam problem z wentylatorem chłodnicy w Matizie 99r. Auto ma mały przebieg 30 tys., większość czasu stoi w garażu. Problem jest taki, że nie załącza się wentylator chłodnicy i auto w korkach się przegrzewa. Ostatnio wymieniałem płyn + dwa czujniki od temp płynu i od wskazań na desce. Przy odpowietrzaniu układu, gdy auto chodziło, wentylator się...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
No to ja czytałem na www.autokacik.pl i sam stosuję taką metodę. Po zapięciu klemy, na zimnym silniku załączam zapłon załączam na 10 sek stacyjkę bez zapalania silnik, po czym na 10 sek wyłączam stacyjkę i ponownie załączam stacyjkę włącznie z zapłonem silnika. Pozwalam mu się na jałowo (bez ruszania gazu) rozgrzać dopóki nie puści termostat i skończone....
Co to za mechanik jak nie wie?? Parowanie też nie ma nic do ubywania. Co do odpowietrzania trzeba popuścić korek zbiorniczka i sam powinien sie odpowietrzyć po nagrzaniu, jeśli to nie pomoze to pozostaję płukanie układu z tej mazi po k2. Sprawdzić dolny przewód przy chłodnicy czy nie jest ciepły żeby wykluczyć uszkodzony termostat. Całkowicie jest zimnie...
Żeczywiście termostat był przy pompie w pegaso. Tak jak piszesz w bmw otwarcie przy 82°C a ja mam termostat 75°C. Czyli powinien być otwarty szybciej i później się zamykać. Częstą usterką tego silnika jest pompa wody ale ona była jako pierwsza sprawdzana. Wałek nie wytarty, uszczelniacze nowe. Wirnik bez uszkodzeń. Tylko tak jak pisałem, zauważyłem...
Ja bym odłączył przewód od czujnika temp. płynu chłodzącego. Nie wiem jak w tico ale w matizie sa 2 takie czujniki. Wentylator może być sterowany bezpośrednio przez zamykanie obwodu do masy. Jeśli odłączysz i przestanie się kręcić to znaczy, że czujnik uszkodzony. Jesłi nie prestanie się kręcić to znaczy, że wentylator zalączany jest przez przekaźnik...
Bo gdybyś sprawdził błędy silnika, to nie musiałoby być takich odpowiedzi, a może komputer silnika dałby jakąś wskazówkę. Jak masz błędy modułu optycznego, to istnienie iskry niewiele wnosi w tym temacie, a moduły w matizach są awaryjne i tyle. Mała szansa istnieje że przy holowaniu odpali z niesprawnym modułem, na obrotach szybciej załapie niż na tych...
Witam.Usterka jak w temacie .Bezpiecznik sprawdzony,przekażnik również.Wymieniony czujnik temperatury w króćcu przy termostacie .Wentylator uruchamia się po podłączeniu na krótko.Silnik nagrzewa się bardzo brak możliwości schłodzenia.Z góry dziękuje za okazaną pomoc.
Chłodnica po rozgrzaniuj jest ciepła - termostat zatem działa prawidłowo. Ale mam wrażenie, że silnik dość szybko rozgrzewa się - w porównaniu np. do mojego Matiza. Czy dla Polonezów to norma, że silnik szybko osiąga temperaturę pracy ? Trochę pojeżdżę i zobaczymy, może nagrzewnica "przepłuka" się. Czyli z linką prędkościomierza nie ma innej drogi jak...
Niestety nie udało się przywrócić ogrzewania. Pomimo wielu prób płukania, przedmuchiwania czy płukania pod ciśnieniem. Odpięte wężyki ze zbiornika wyrównawczego. Nagrzewnica zabita na amen. Wężyk od strony kierowcy parzący, natomiast od strony pasażera zimny. Nie ma możliwości dostania się do samych wężyków i ich ściągnięcia. Przy którejś tam próbie...
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
Kolego pracujac kiedys w serwisie w holandii nauczylem sie sprawdzac uklad chlodzenia czy nie jest zapchany w taki sposob ze: do zbiorniczka ukladu wlozyc weza ze sprezarki tylko musisz to w miare uszczelinic i sprawdzali po kolei kazdy waz oddzielnie gdzie powietrze uciekalo bylo ok, gdzie sie zatrzymalo widac bylo ze cos jest zapchane. Swojego czasu...
Czesc to jest moj pierwszy post potrzebuje pomocy mam za zadanie zrobic schemat : Urządzenia grzewczego z nastawialna temperatora w przedziale 18-22 stopnie i utrzymywalna automatycznie. Moze mi ktos to narysowac jak to ma byc .PLZ Ale co chcesz tym ogrzewać? jaka objętość pomieszczenia? Napewno będzie potrzebny termostat- najłatwiejszy to termistor...
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Ale gdy w siostry Matize tak było padła nagrzewnica, gdy tak było w moim Kangoo tak bylo padła nagrzewnica i gdy w końcu było tak w moim golfie padła nagrzewnica. Bo z tego co ja się orientuję to gdyby były przewody ciepłe, to nie otwierał by się termostat. Ale jak już napisałem jestem laikiem a nie specjalista.
matiz termostat immobilizer matiz matiz elektryka
volvo silnika mastercook kuchenka przetwornik temperatury
piecyk gazowy termet piecyk gazowy termet
Wymiary gałek potencjometrów i przełączników Radmor 5100, 5102, 54xx – szczegółowe dane Ariete 1588 – dostęp do czujnika Halla, demontaż i diagnostyka robota planetarnego