Z przodu obok termostatu
Jeżeli temperatura rzeczywiście spadła (a nie tylko na czujniku) to pewnie padł termostat.
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
W obudowie termostatu.
Możesz też zresetować kompa. Jak sprawdzałeś krokowy to komp mógł wejśc w tryb awaryjny.Ściągnąć klemy na noc (u mnie w E7J na 30min nic niedawało). Rano odpalić go bez dodawania gazu aż właczy sie wentylator chłodnicy. I zobacz jak mówił przedmówca na termostat .
Okazał się wszystkiemu winny termostat
Gdy wybierzesz silnik z osobowki trzeba wymienić dwumas na twoje zwykłe koło. Dwumas jest tylko w wersji turbo, w wolnossaku nie ma go. Chodzi mi o dystans na zdjęciu, między punktami A i B w F4R 820/720 jest większy o ok 5.5cm Nie jestem pewien i nie mam jak zmierzyć ale chyba wszystkie słupki współpracujące ze skrzynią pk6 mają ten rozmiar, w wersji...
Zapowietrzony układ, niesprawny termostat
Możesz sprawdzić jeszcze termostat
poszukuję schematu silnika renault espace 2,2 benzyna rok 1995 dokładnie chodzi o miejsce montazu termostatu - model z klimatyzacja z góry dzięki nemo Rady: - dbaj o styl swojej wypowiedzi - nie popełniaj błędów - nie zaniżaj poziomu elektroda.pl Dziękujemy!
Sprawdzicie czujniki temperatury. ew. termostaty..........
Wymieniłem wentylator na inny ale to nie rozwiązało problemu temperatura wciąż rośnie a on się nie załącza. Teraz będę wymieniał czujnik temperatury płynu chłodniczego. Dam znać z jakim rezultatem. Edycja: Wczoraj wymieniłem czujnik temperatury wody, ale to też nic nie dało. Przechodzę teraz do wymiany termostatu.
zobacz w okolicy termostatu
Termostat.
Może mi ktoś powiedzieć, gdzie w Renault Espace 2.2 DCI, znajduje się termostat?
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
Jest jeden termostat i znajduje się z przodu silnika w lewej górnej części patrząc od strony rozrządu przykręcony na trzy śrubki M6. Pozdro
Ile ten model Renault ma termostatów?
Uszczelnienie korpusu termostatu.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam, jak w temacie. Chodzi o to, czy termostat od renault da radę zamontować w vw 1.9 tdi
TTTM. Sprawdź otwarcie i zamknięcie termostatu.
Pompa cieczy chłodzącej (wody) do sprawdzenia/wymiany. Sprawdź również termostat.
Otwarty termostat.
Czyli rozumiem że to błąd np termostat
Być może podczas wymiany termostatu nie podłączono czujnika temperatury silnika i wtedy sterownik nie znając rzeczywistej temperatury włącza wentylator aby nie uszkodził się silnik.
Skoro tak myślisz to wyrzuć ten termostat, tylko że to nie pomoże w niczym. Zaworki były zawsze od góry.
Czujnik temperatury to nie termostat
sprawdzałes termostat ???
Masz tam gaz? Sprawdź jeszcze termostat.
Pompa wody, termostat?
Czujnik wału pod termostatem
prawdopodobnie bedzie to zepsuty termostat
Uszczelka do wymiany, planowanie głowicy i oczywiście montaż termostatu.
W pierwszej kolejności wymień termostat.
Czyli pewnie czeka Cie wymiana termostatu ;)
Odpowiem krótko-może..."masło"na korku to typowy objaw niedogrzanego silnika.Wymień termostat.
Faktycznie były silniki 54kW Tak czy tak szukaj po porawej stronie głowicy koło termostatu.
Wyjalem termostat i jak na razie problem znikl.. Jesli jutro bedzie okay to raczej wina termostatu.
Termostat, uszczelka
w sumie fakt jak zacznie grzać lepiej to termostat
mam problem z grzaniem w moim autku mianowicie wskazówka od temperatury dochodzi do trzeciej kreski i dalej nie chce i z ogrzewania leci zimne powietrze wymieniony termostat
Są jeszcze jakieś objawy które mógłbym sam sprawdzić, a które wskazywałby na termostat?
Podłącz wentylator na "krótko" jeśli działa to szukaj dalej, czujnik temperatury, sprawdz też termostat
Sprawdź ręką przy nagrzewaniu, silnika, czy też się chłodnica nagrzewa, aby wykluczyć wadliwe działanie termostatu.
Termostat, obudowa.
Witam kolega Kraldek temat prawie wyczerpał,jeśli to nie pomoże to proponował bym sprawdzić termostat
Oczywiście że nie:P Jutro będę działał w sprawie sprężarki z tym bulgotaniem w zbiorniczku to może tez być przyczyna tej sprężarki? czy bardziej termostatu ?.
Termostaty sie wymienia.
Jeżeli silnik osiąga swoją temperaturę dość wolno albo wogule to znaczy że masz do wymiany termostat.
auto ma tylko takie objawy jak wzrosnie temperatura teraz jak ta rura pękła jest ok i nic sie nie dzieje czyżby termostat ?
Czujnik temperatury zewnętrznej i ewentualnie błędy od termostatu w sterowniku silnika.
W Clipie wybierasz tablice rozdzielczą a później ikonkę termometru, odczyt błędów - trójkąt z wykrzyknikiem. Skoro masz tak niską temperaturę to masz uszkodzony czujnik bądź termostat.
Steruje przepływem oleju.
Odpowietrznikiem poleci płyn bez powietrza, silnik masz rozgrzać do włączenia wiatraka chłodnicy a z kratek poleci ciepłe powietrze-wtedy odpowietrzanie możesz uznać za ukończone. Odpowietrznik w Clio to plastikowy korek wkręcony w rurkę zasilającą nagrzewnicę lub siedzący w korpusie termostatu.
Jeżeli przewody od nagrzewnicy są gorące to masz zapchaną nagrzewnicę . Taa i zapchana nagrzewnica wychładza silnik. Wygląda na otwarty termostat.
No ten problem na forum jest notorycznie poruszany więc tradycyjnie zacznij od wymiany termostatu bo wszystko wskazuje na niego. A co pokazuje wskazówka temperatury cieczy? Jeśli nie ma 85 stopni to na 99% termostat
Grand Scenic III 1.9 brak ogrzewania z prawej strony, auto rozgrzewa się normalnie, po 2 tygodniach użytkowania zniknął wskaźnik temperatury płynu. Odkręciłem odpowietrznik przy termostacie, leci płyn, z prawej strony w kabinie leci zimno. Zauważyłem, że przy nagrzewnicy była źle założona jakaś klapka, po poprawieniu jej leciało powietrze letnie, niestety...
Termostat uszkodzony.
Witam problem polega na tym ze scenic podniesie temperaturę do pierwszej kreski i nie idzie dalej.Renault też przy tym słabo grzeje.W poprzednim renault w tym samym silniku podniósł temperaturę pomiędzy trzecią a czwartą kreskę i dobrze grał Pomożecie koledzy bo nw co moze być myślę ze to może być wina termostatu
Z tego co opisałeś to sprawcą na 90% jest termostat.
sprawdź termostat czy jest sprawny
Uszczelka dobra, pompa dobra, termostat ok .
Po wymianie termostatu odkręcasz oba odpowietrzniki, na termostacie i wężu do nagrzewnicy i zalewasz układ płynem aż pocieknie z odpowietrzników. Zakręcasz odpowietrzniki, uzupełniasz płyn i odpalasz silnik, dolewasz płyn jeśli trzeba, zakręcasz korek zbiorniczka i grzejesz silnik do włączenia wentylatora. Wyłączasz i czekasz do ostygnięcia silnika,...
sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
Witam chciałem się dowiedzieć czy to normalne że po odkręceniu obudowy termostatu w Renault Megane 1,4 16 v wylało się paliwo. Dodam że uszczelka była zniszczona i są tam trzy różne komory . Zdjęcie termostatu w załączniku . Niestety z internetu ale tak to wygląda https://obrazki.elektroda.pl/1606636500_... https://obrazki.elektroda.pl/9084277500_...
wentylator kręci termostat nowy
Powinna być śruba na wężu wodnym z termostatu do nagrzewnicy.
Witam. Może masz jeszcze jeden termostat i wymieniłeś nie właściwy. Ja mam silnik Isuzu 1,7TD i ma dwa obiegi z dwoma termostatami. Pozdrawiam.
Dodatkowo kontrola czy silnik nie pracuje cały czas na dużym obiegu układu chłodzenia ( cały czas otwarty termostat) czyli silnik niedogrzany.
Może to: :?: https://www.google.pl/search?q=Renault+g...
Witam panowie, mam taki problem a mianowicie Renault Premium DXI brak ogrzewania, cały czas leci tylko zimne powietrze. Układ chłodniczy wyczyszczony, nagrzewnica wyczyszczona, termostat wymieniony, zaworek działa bez problemu, mimo tego cały czas zimne powietrze. Może ktoś coś pomoże?
Jest w obudowie termostatu , szukaj od strony skrzyni biegów plastik do którego lecą przewody z układu chłodzenia .
KOlego też jestem na forum od początku i wklejam obrazki jako przestroga jak można wszystko spie.... .jak się nie ma pojęcia. Przewody niewłaściwie wpięte do akumulatora, klej glut, podgrzewacz w ślepym zauku grzejący zbiorniczek wyrównawczy :( . http://obrazki.elektroda.pl/4387910400_1... http://obrazki.elektroda.pl/3419741200_1...
Te silniki bardzo powoli się dogrzewają. Sprawdź działanie grzałek nurkowych, które sa odpowiedzialne za dogrzewanie wody dla ogrzewania. Jak szybko masz ciepło w autku? Czujnik temperatury na termostacie jest dwuobwodowy i wystarczy sprawdzić wskazanie odczytywane przez ECU silnika i przez budziki. Jeżeli jest różnica to masz uszkodzony czujnik temperatury....
Cześć, mam pytanie, może trochę dziwne i mnie wyśmiejecie, ale podobno nie ma głupich pytań. :) Mam Scenica 2 i tam są kreski zamiast wskazówki od płynu chłodniczego i czy to normalne że piąta kreska (czyli niby 90 stopni) wyświetla się po dosłownie 3-4 min od uruchomienia zimnego silnika przy temperaturze na dworze +27 stopni? Wcześniej miałem Golfa...
Czy nowy termostat z czujnikiem = sprawny termostat z czujnikiem?
Ja chłodnice wymontowuje i polewam elektrolitem czeka 10 minut i spłukuje wodom wszystkie zabrudzenia organiczne są zjedzone przez kwas i chłodnica jest czysta. Ale zacznij od termostatu bo mniej roboty , termostat znajduje się nad kompresorem przy kolektorze wydechowym w silniku d12
Może napisz jaki silnik itd.Poniżej nasz schemat.Odpowietrzasz układ wlewając do zbiornika wyrównawczego płynu i odkręcasz odpowietrznik przy chłodnicy ,aż zacznie swobodnie płyn lecieć. http://obrazki.elektroda.net/68_12634839...
Nie może być tak, że na postoju temperatura cieczy rośnie, a podczas jazdy spada. Może i jest tak.Wyjaśniłem to w poście#10 Na postoju przecież nie pracuje pompa obiegowa wodna, tylko podczas jazdy, a więc problemem jest szybkie przemieszczanie się cieczy z "małego" do "dużego obwodu chłodzenia". Co za bzdura!Pompa pracuje cały czas.Wolniej lub szybciej...
Zanim udasz się do dłubka mietka, który swoim pseudoinżynierskim węchem oceni, co po kolei będzie do wymiany "aż będzie dobrze", a można sobie tak wymienić połowę auta, bo przyczyn wysokiego spalania jest masa. Sprawdź dokładnie co koledzy pisali. Ja dodam Jeśli masz wątpliwości co do hamulców, to po kilkukilometrowej jeździe wysiądź i [url=http://www.oponeo.pl/felgi-aluminio...
Tak z ciekawości ile taki potencjometr ? Można to poza ASO kupić ? To wymień ten termostat, zima idzie to na co czekać.
Ssanie wyłączyć się po wino po nagrzaniu się silnika do 90 stopni i termostat powinien utrzymać taką temperaturę silnika a ty piszesz że tylko w korku jest dobra temperatura masz chyba walnięty termostat. powodzenia
prawdopodobnie w tym przypadku uszkodzony jest termostat sprawdź go
Możliwe że to działanie jest spowodowane nagłym otwarciem termostatu. Nie powinien tak skokowo się otwierać tylko płynnie, co byłoby niezauważalne na wskaźniku.
Myślę że mimo wszystko termostat do wymiany
Wizualnie wyglądają tak samo Porównaj dokładnie otwór pod termostat.
Witam Wszystkich! Mam zamiar wymieniać termostat w moim Renault Megane 2. Po wymianie rozrządu odpowietrzyłem układ chłodzenia i spod korka odpowietrznika kapie mi płyn chłodniczy, kupiłem nowy termostat i nie chcę żeby to się powtórzyło na nowym termostacie. Mogę po prostu ten układ chłodzenia odpowietrzyć wykręcając (nie całkiem ) odpowietrznik też...
Co do termostatu, to polecam termostat z Renówki np R5, R19, Clio1 itp, wkłada się go po prostu w węża od chłodnicy i zaciska węża opaską żeby się nie przesunął i tyle: calorstat - tanie i badziewne, długo nie wytrzymują i przepuszczają allegro.pl/oferta/termostat-vernet-renau... Wahler - te naprawdę długo działają: allegro.pl/oferta/termostat-wahler-3029-...
Po pierwsze nie nie ma sensu testować układu z odkręconym korkiem. W układzie chłodzenia musi panować ciśnienie, które zapobiega zagotowaniu się płynu (kłania się fizyka, im większe ciśnienie tym wyższa temperatura gotowania, w skrócie). Odpowietrz układ na zgaszonym silniku, upewnij się, że przelałeś odpowietrzniki po kolei od najniżej położonego,...
Odpuść sobie ten środek. Zostanie Ci syf w silniku i narobisz sobie problemów. Proponuje spuścić to co masz w silniku, przepłukać go wodą destylowaną, wymienić termostat i zalać płynem. Oczywiście wszystko na zimnym silniku.
Jest dość chłodno,nie musi się włączać w czasie jazdy jeżeli termostat jest sprawny.
Witam temperatura silnika przy obecnych mrozach (do -10stopni) waha się między 76-81 stopni, to normalne czy termostat do wymiany ?
Ja bym zaczął od termostatu... bo z tego co kolega nagrał to temperatura silnika nie przekracza 75⁰C więc dlatego może się nie załączać wypalanie dpf
(at)grabowskirobert Tak tylko proszę pamiętać że: chłodnica to jedno a po drodze jest jeszcze kilka rzeczy np: termostat, pompa wody.... może one nie dają rady już
on nie ma możliwości się zamknąć kawałek i to nie klapy regulują temperaturę tylko zawór Nigdzie nie pisałem że to klapy regulują ciepło. Zawór jest zamknięty albo otwarty i żadna regulacja częstotliwością nie spowoduje że będzie otwarty w połowie ( mylisz PWM i sterowanie proporcjonalne). Jak pisałem, najzwyklejszy termostat wystarczy.
Dzięki za pomoc forumowicze po prostu tak żeście pomogli, że szok 🤔🤔. Ale nie będę męda i powiem, co się działo. Zaworek wysokiego ciśnienia się zacinał w środku w wiatraku. I nie puszczało wcale oleju na wiatrak.
Witam Wczoraj wymieniłem termostat bo nie było ogrzewania i nagle wentylator i nadmuch nie działają Czy to może być termostat czy co innego, Prosze o pomoc
mam problemy z temperaturą w renacie grzeje sie w korkach.Łapie strasznie wysokie temperatury prawie maksymalne termostat i czujnik jest ok
Miałem to samo, ale w silniku 1.6. Po wymianie termostatu się unormowało, starsze termostaty się lubią przycinać.
renault termostat renault master termostat wymiana termostat renault
cewka stator suzuki żarzyć kontrolka drzwi odpala gaśnie rozgrzaniu
regulacja chwytacza regulacja wysuwania
Migające diody temperatury w lodówce - przyczyny i rozwiązania Czy kostka do alternatora musi być oryginalna?