Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Jednak wymień termostat...
Termostat nie ma nic do mocy silnika.
Wymień termostat.
Silnika się przegrzewa .po przejechaniu paru kilometrów temperatura skacze już po 100 stopni wymieniłem termostat na nowy i dalej nic chłodnica się załancza i chłodzi ale zaraz znowu się nagrzewa co to może być ?
Jeśli termostat jest uszkodzony- silnik się nie dogrzewa, a zimny silnik spala więcej paliwa niż rozgrzany.
zapal rano silnik poczekaj az bedzie wyraznie ciepły . dotknij reka górnego weza od chłodnicy , jesli bedzie miał taka sama temperature co silnik to nalezy wymienic termostat bo nie zamyka .
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Dokładnie tak zgadza się zatem uderze w termostat
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Witam mam nastepujący problem po nagrzaniu silnika zapala się kontrolka cieczy chłodzącej, wentylator działa przwidłowo, włącza się jak zwykle co jakiś czas ale lampka kontrolna wysokiej temperatury ciągle sie pali. Po zgaszeniu silnika o odczekaniu kilku minut włączam silnik i wszystko jest OK Czy to uszkodzony czujnik, czy termostat...
Czy samochód był połączony pod tester? Jeżeli tak to jaka temperatura silnika była w ECU po nagrzaniu. Bez tego ani rusz kolego. Ja podejrzewam, że kolego masz uszkodzony termostat stad te problemy.
Jeśli termostat jest stale uchylony ale ma za małe światło otwarcia to może być powód gotowania. Płyn na głowicy osiąga temperaturę powodującą przegrzanie a obieg jest za mały przez mało uchylony termostat i chłodnica nie osiąga temperatury inicjującej zwarcie czujnika bimetalowego i załączenia wentylatora. Co gorsze nawet jeśli pojedziesz szybciej...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Proponuje podjechać do gazowników, bez programu to naprawa na ślepo
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia doloty na stożek itp.) Coś takiego jest czasem...
Termostat wymieniony już jest wszystko w porządku
W tych silnikach często psują się termostaty, ciągle jest otwarty i silnik niedogrzany musi dużo spalać paliwa, najpierw sprawdź tem. cieczy chłodzącej. Miałem to w swoim aucie z takim silnikiem. pozdro Irek
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Termostat masz sprawny? Ten olej właśnie płuka ci silnik po Castrolu. I dlatego jest już szary.
dzień dobry od kontrolki wody jest osobny czujnik w okolicy termostatu , zazwyczaj dochodzi do niego jeden kabel elektryczny,sprawdź połączenie
Była tu mowa o tym, że trzeba ukarać projektanta samochodu za brak wskażnika temperatury. Całkowicie popieram, miałem swego czasu bardzo dobry samochód Dacia 1310p, (moim zdaniem lepszy niż Fiat 125p), ale właśnie w tej Daćce nie było wskażnika temperatury, tylko kontrolka przekroczenia dopuszczalnej temperatury. Dorobiłem więc taki wskażnik w oparciu...
Tak, czujnik wkręcony w obudowę termostatu, który podaje sygnały do sterownika silnika, oryginalny powinien mieć niebieską "główkę", tak mniej więcej powinien wyglądać. https://obrazki.elektroda.pl/2210503100_... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
1.trochę szerzej co to znaczy padło : spałonęło czy po prostu nie działa ? często przyczyną uszkodzeń jest np. brak smarowania ośki wycieraczki .ale to tylko jedna z możliwych przyczyn .więcej danych !! 2.sprawdż termostat lub zobacz czy w chłodnicy jest również wrzątek
Wiem że te auta tak mają, ale szukam innych opcji co by poprawić chłodzenie szczególnie w mieście. Co tu chcesz poprawiać? Skoro wentylator się włącza więc tak musi być, aby utrzymał właściwą temperaturę silnika. jak się włączy to po paru minutach schładza płyn i wszystko w porządku. Kontrolka przegrzania się nie zapala więc chłodzenie jest wystarczające,...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
ten objaw sugerował by że silnik jest gorący więc odwrotnie a w rzeczywistości jest zimny W tym silniku wentylator załącza ECU, a takie zachowanie jak wskazuje by wskazywało na uszkodzenie czujnika/uszkodzenie wiązki czujnika za termostatem. I dlatego "check engine"
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Ale zacząłbym od wymiany termostatu jeśli jest otwarty to przepływ jest cały czas przez chłodnice i silnik nie dogrzany. Czyli muszę kupić termostat i sprawdzać? Nie chcę nikogo naciągać na koszty a innej możliwości nie ma
Niestety mam ten sam problem ale jeszcze go nie rozwiazalem. Przymierzam sie do wymiany termostatu bo mi sie wydaje ze sie nie otwiera i plyn w obrebie silnika sie gotuje i dlatego silnik zalacza wentylator zeby go schlodzic. U mnie tez wywala checka.
Sorry ze tak długo się nie odzywałem ale czekałem na nowy silnik. Założyłem nową chłodnicę i nowy silnik problem nie ustał dalej się grzeje. Co zaważyłem to ze bardzo głośno pracuje wtrysk. Po wykręceniu świec wszystkie cztery są czarne.
Jeżeli uszkodzi się termostat to przeważnie ma 2 stany . Albo jest otwarty i daje pełny obieg przez chłodnice albo jest zamknięty tak jak w twoim przypadku i gotuje silnik .
jakie podzespoły już wymieniłeś? instalacja była sprawdzana.? Wymieniłem silnik krokowy, termostat. Co do instalacji to co mam dokładnie sprawdzić ? sprawdziłem przewody powierzchownie które idą do kompa. Wymieniłem silnik krokowy oraz termostat ponieważ wiem że te dwie rzeczy były zepsute, co do reszty niestety nie wiem nie mogę sie połączyć z kompem
stawiam na uszkodzoną chłodnicę lub bardzo zapchaną nagrzewnicę a co do termostatu to proszę łopatologiczną instrukcję http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic....
witam mam sejtka 900 rocznik 2000, problem z odpaleniem na cieplym, na zimnym pali na dotyk, wymienione filtry, swiece, kable, cewki, cpw czujnik temperatury, wentylator, termostat, pompa paliwa, co moze byc przyczyna? elektryka?
Auto wymaga krótkiej diagnostyki ale by się nie rozwodzić proponuję wymienić czujnik temepratury płynu chłodzącego (niebieski, dwupinowy) a także radzę wymienić termostat. Rezystancja tego czujnika wpływa na napięcie i sterownik ECM przekłada to na wysokość obrotów w okresie nagrzewania silnika które sa zaprogramowane i podwyższone obroty muszą występować...
Silnik wentylatora do wymiany razem z oramowaniem na którym jest zamontowany to koszt około 70 zł Pompę na razie zostaw w spokoju. Może być problem z termostatem który dosyć często ulega awarii. U mnie w CC 900 od jakiegoś czasu cały czas pracował na otwarciu co było spowodowane niedogrzaniem silnika po wymianie trzyma parametry. Silnik wentylatora...
A skad wiesz jaką masz temperaturę? U mnie w seicento 1.1 nie ma wskaznika temperatury jest tylko kontrolka. Wydaje mi się że w CC jest tak samo. Dla porównania napiszę, że jak jade to wszystko jest OK a jak stoję na swiatłach to wentylator co chwile się włącza pochodzi trochę i się wyłacza i tak nawet na jednym cyklu sygnalizacji swietlnej potrafi...
Sprawdź czy masz sprawny termostat bo jeśli jest uszkodzony (otwarty na stałe lub tylko na stałe uchylony) powoduje nie tylko kiepskie ogrzewanie ale też silnik jest nie dogrzany co nie jest dla niego zdrowe. Przysłanianie chłodnicy(przy uszkodzonym termostacie) to półśrodek i partyzantka
Witam , Ostatnio nie załącza mi się termowentylator chłodnicy , sprawdzałem bezpieczniki , styczniki , silnik sprawny. Może mi ktoś wskazać gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za załączanie tego wentylatora ? Seicento jest z 2002 r. i nie posiada termostatu na chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1259113500_1...
wiem, że na szpilce termostatu powinien być umieszczony cienki, czarny kabelek z uszkiem zaciśniętym na końcu. Na bank go widziałem w jakimś SC gdy odkręcałem czujnik temperatury wody tylko nie pamiętam czy u mojej lubej bądź u kolegi.. Tam jest cała wiązka masowa gruby szaroczarny oraz gruby zielonoczarny - masa dla sterownika silnika czarny- masa...
Według moich spostrzeżeń na swoim samochodzie jeśli sonda wskazuje współczynnik 1 to pracuje w pętli otwartej .Warunkiem wejścia w pętlę zamkniętą jest osiągnięcie temperatury 61 stopni C. (sterownik IAW16fm.EC) . Co do czujnika to jeśli jest to niebieski czujnik WTS-05 na termostacie jak w seicento to on może przekłamywać . Wskazania ECU masz 68 stopni...
Jedź z nagrzanym silnikiem na Examinera przed badaniem Na wydruku temp>85 stopni termostat dobry 2-3 załaczenia wentylatora temp >92 stopnie. Czas wtrysku 0.8-0.86 mS. Kroki zaworu obejściowego >5.
Przełóż na próbę przekaźnik ze skrzynki bezpieczników z kabiny. To identyczny czerwony przekaźnik. Po co masz kupować nowy jeśli ten prawdopodobnie sprawny . Masy wszystkie podpięte jak było przy starym silniku? Ważny punkt masowy jest na termostacie. Tam są cztery przewody masowe m innymi od układu wtrysku i chyba też immo Fiat code
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
a dużo to znaczy ile pali? On mniej jak ok 7 l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek. Termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno. Komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz...
cześć, jak miałem problem z termostatem to po prostu nie było nadmuchu ciepłego powietrza - powietrze było takie letniutkie i silnik był cały czas niedogrzany. Zalewanie świec jest spowodowane tym, że świece odpowiednio szybko nie osiągają temperatury samooczyszczania. Założyłem cieplejsze świece i kolejna zima => zero problemów. Samochód odpala bez...
Co ten test ma na celu? Sprawdzenie poprawności działania czujnika i wskaźnika, czy bardziej kondycji silnika? Dodano po 37 Jedno wiemy, wentylator załącza się, czyli termowyłącznik i termostat jakos tam działają Dodano po 1 Zauważyłem też jedną zależność, gdy załączy się wentylator chłodnicy i zgaszę samochód to wentylator wieje przez ok. 1,5- 2 min....
To zapnij go pod kompa i sprawdz kolego jaką temperaturę widzi sterownik silnika. To coś wyjaśni. Na moje termostat odpada. Dodano po 2 Termostat też masz nowy..... przecież pisałeś... zastanów się co w końcu wymieniłeś bo w poście nr 1 piszesz że masz nowy a w ostatnim że go podejrzewasz... Dodano po 1 A co z przekażnikiem??
Skontroluj stan termostatu. Jest coraz zimniej jak jest uchylony (masz silnik 900 nie wiem czy był w ogóle wymieniany termostat). Po odpaleniu zimnego silnika powinien trzymać do ponad 80 stopni zamknięcie.U mnie to jest około 4 kilometrów jazdy.Przewód termostat- chłodnica (u góry)powinien być zimny do tej temperatury.Jeśli to przyczyna to wiadomo...
Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy, oprócz pobierania oleju, tylko "powoli "niknął"...
Rodzima produkcja. :) Polonez hehe :) Choć niezwykły bo nie ma ani troszkę rdzy. Ale niestety krótsze trasy nim to porażka. Szczególnie w zimę. Anyway przykład może być o tyle nietrafiony, że ten 1.5 to dość stara konstrukcja silnika. Pomimo w pełni sprawnego termostatu naprawdę sporo czasu łapie temperaturę. Choć znam - ale już nie używane na codzień...
nom - nie sprawdziłem nowego termostatu. Liczyłem że jak nowy to znaczy dobry i sprawny tym bardziej że nie kupiony na szrocie ale w sklepie. Pompa robi się gorąca już po kilku dobrych minutach pracy silnika a po chwili gruby wąż od niej tez ale tak do połowy. potem wszytko stoi. Chłodnica zimna no i przy termostacie gorący wężyk gruby jest ale tylko...
Witam serdecznie. Zakupiłem dla żony Fiata Seicento , rocznik 2000 z silnikiem 899 cm . Autko pali od "pierwszego" , wygląda bardzo dobrze ale posiada mankament w postaci żarzącej się diody "przegrzewania " silnika .Przy zimnym silniku dioda nie świeci ale w miarę rozgrzewania się silnika powoli zaczyna żarzyć dioda .Nigdy nie świeci pełnym blaskiem...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Podepnij pod FES-a i prześledź temperaturę silnika jaką pokazuje na ekranie czy nie odbiega w znaczący sposób od tej jaka powinna być. Co do spalania możesz skontrolować działanie termostatu czy duży obieg jest zamknięty na zimnym silniku. To powinieneś wiedzieć jak zrobić (chłodnica do ponad 80 stopni powinna być zimna w całości). Nie masz wskaźnika...
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. https://obrazki.elektroda.pl/2690028000_... https://www.autodoc.pl/meyle/15827929...
Witam! Mam seicento 1.1 mpi z 2003 benzyna 112000 km. 15 listopada zaczęła świecić się żółta kontrolka check engine na około kilka do kilkunastu godzin. Ponownie po kilku/kilkunastu dniach. Na stacji diagnostycznej po podpięciu pod komputer stwierdzili "BŁĄD:WYPADANIE ZAPŁONU/CZ.T. Po kilku dniach wymieniłem świece zapłonowe oraz akumulator. Problem...
Witam państwa, kupiłam miesiąc temu fiata seicento 900. Auto paliło na dotyk ale miał mały problem silnik był cały ubrudzony olejem i jak sie rozgrzewał to było czuć w środku auta, więc mąż wziął kupił K2 i umył silnik aby zobaczyć czy nie ma przecieków . Po przejechaniu około 25 km po umyciu silnika tego samego dnia zapaliła się lampka od płynu chłodniczego....
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy w czasie jazdy na biegu puszczę gaz i mam w tym momencie...
dzisiaj sprawdzilem czujnik ktory znajduje się w okolicy termostatu w tem. ok5 stopni rezystancja wynosi 4.4 kohm czyli chyba dobrze sprawdze jeszcze pozniej na rozgrzanym silniku Mam jeszcze pytanie czy w zbiorniku paliwa powinno wytwarzac sie cisnienie bo dzisiaj podczas otwierania korka pufnęło powietrze ..
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Pomierz czujnik temperatury. Ten niebieski na termostacie . Rano przed odpaleniem w temp około zera stopni powinien mieć ok 9750 omów, a po rozgrzaniu jak termostat się otworzy - temp 80 stopni - około 380 omów. Jeśli kontrolka awarii wtrysku nie zapala się w czasie jazdy to czujnik podaje dane , tylko nie wiadomo jakie.Sprawdź również szczelność wężyka...
to jest taki przypadek że gdy silnik nie złapie jeszcze temperatury, to wentylator nie załącza się, ale gdy tylko termostat puści i złapie temperaturę to wtedy włączy się wentylator i już ciągle pracuje, już nie wyłączy się nawet na chwile, tylko wyłącza się razem z wyłączeniem zapłonu. CZy może to być wina tego przekaznika przy sterowniku , ewentualnie...
Nie słyszałem jeszcze o przypadku, żeby ten silnik "pokazał korbę" czy coś w tym rodzaju. Ponoć nawet te klepiące egzemplarze potrafią spokojnie zrobić 300 tysięcy jak się dba. Ale jak wspomniałem, trochę jednak strach. Zwłaszcza, że to moja pierwsza jesień z tym autem, kupiłem go na wiosnę gdy było dość gorąco, słysząc to przy oględzinach auta byłem...
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Świece i kable są nowe. Sonda lambda sprawdzona. Silnik pracuje równo.Tez podejrzewam termostat lub jakis czujnik. Ale czy ktos z Was robi takie małe odcinki drogi i jakie macei spalanie, na jakim powinno byc poziomie. Wiem ze według producenta to ok 8l.
czujnik ktory sie znajduje na termostacie własnie za to odpowiada jesli masz go uszkodzonego to jesli masz ciepły silnik to ustawienia poczadkowe masz tak jakbys miał zimny silnik i nie odpalisz go wymien czujnik na termostacie i problem z głowy
Nie koniecznie W pracy ugotował mi się co prawda 2 lata młodszy przyjechał na wymianę płynu odpowietrzyłem,termostat otwarł się i trzymam mu obroty ok 1500 siedzę w aucie czekam aż się wentylator włączy i nagle tylko zobaczyłem jak para buchnęła z pod maski ->okazał się że wentylator spalony Żadna kontrolka się nie zaświeciła silnik dalej pracował
Witam. Spotkała mnie ostatnio wymiana uszczelki pokrywy głowicy w Seicento 899 z 98 roku. Wszystko było ok do czsu kiedy przykręcajac spowrotem termostat pękł on niemal na pół. Na szczescie na złomie dostałem taki i zamontowałem juz bez zadnych atrakcji. Przy podłączaniu orurowania \wszystko sprawdziłem kilka razy więc powinno byc ok. Auto jednak zachowuje...
witam mam taki problem w seicento ze jak przejade pare kilometrów to zapala mi sie kontrolka temperatury wymieniłem czujnik temperatury na bloku wymieniłem czujnik tez który jest wkrecony w termostat oraz czujnik który jest wkrecony w chłodnice i nadal sie pali kontrolka myslałem ze zapowietrzony moze ale odpowietrzyłem mimo ze nie był zapowietrzony...
Ciekawe co z nią może być nie tak, skoro wszystko wydaje się dobre a już poprzednicy coś rzeźbili (wyjęty termostat, wkręt w korku zbiorniczka wyrównawczego )? A wymieniałeś ten korek czy taki pozostał jak był? Bo tu może być właśnie "pies pogrzebany" że się gotuje. Nie mam skody, tylko Seicento 900-setkę, tam też jest tak że układ chłodzenia to układ...
Dajcie spokój :D podobno pochłaniacz par paliwa potrafi się zaciąć i tez łapać powietrze? Gdzieś w lewym nadkolu on jest? Warto go sprawdzić i w jaki sposób? Trzeba ściągać nadkole? Dodano po 4 rmostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy tak mam ten caloratat. Hmm...
witam jak jedziesz 10 km to silnik dobrze się rozgrzeje Co ty piszesz że dobrze się rozgrzeje pisałem że w gran. 10 a dokładnie mam 7,0 km temp. na wskaźniku w zimie to nawet nie pokazuje 25st. Tak że on nigdy nie łapie takiej temp. żeby był dobrze rozgrzany. Jeżeli ci nie pokazuje 25 st to albo masz popsuty wskaźnik lub termostat do wymiany
ie gotowalo sie bo malo w korku stalem a termostat tez mam popsuty i jest caly czas otwarty. Jak ma ci się włączyć wentylator jak masz cały czas otwarty termostat, czyli masz cały czas obieg na "dużym obiegu", przecież wtedy masz cały czas obieg na chłodnicę i silnik jest cały czas raczej niedogrzany a nie żeby się przegrzał, ogrzewanie wtedy też raczej...
Panowie, cały czas walczę z wyciekiem ale chyba już wszystko jasne tzn oring cewek + uszczelka termostatu i powinno być ok. Tylko mam inny problem, czy orientuje się ktoś czy te oringi przy cewkach występowały różne dla różnych modeli fiatów i silników? bo to co kupiłem - to co mi sprzedano, niby średnice ma ok, natomiast szerokość - u mnie 1 mm, w...
Witam. Mam problem tego typu ze jakis tydzien temu zapaliła mi sie kontrolka od układu chłodzenia. Co sie okazalo to przegrzalem silnik. Stalo sie to ok 3 razy zanim doszlismy do sedna sprawy. Mechanik wymienil mi termostat, czujnik temperatury a na koncu okazalo sie ze spalony byl wentylator. Ogolnie to nie mam juz slow na tego mechanika. Po tym calym...
Wiązkę do BOSCH Monojetronic mam, nawet 3. Dwie do Monojetronic i jedną do Motronic. Witz w tym, że nigdy nie było silnika ohv 900 z takim wtryskiem więc zakłądanie tego raczej nie ma sensu bo jeśli są różnice w komputerach silnika 999 fire i 1108 fire to musiałby istnieć komputer do silnika 900/903 ohv a takowego nie ma. Myślę, że na kompach od fire...
Nie ma sensu sprzedawać go po cenie rynkowej, jeżeli jest bardzo zadbany. Zostaw go "w rodzinie", oddaj żonie, sprzedaj ojcu, teściowi albo teściowej. Kup sobie Audi B4 kombi 1.9tdi albo 2.0 benzyna z gazem za 8-9 tys, a za resztę doprowadź go do "normalnego" stanu. Mój ojciec (sporo po 50-tce) jeździ B4 sedan 2.0 8v od 7 czy 8 lat i przez ostatnie...
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Witam, na forum znalazłem podobne tematy dotyczące seicento jednak żaden nie odpowiada dokładnie mojej usterce. Auto to seicento 900 z 2001 z gazem, usterka występuje i na benzynie i na gazie. Podczas dojeżdżania do świateł kiedy wciskam sprzęgło auto gaśnie bez żadnego szarpnięcia, gaśnie także jeżeli podczas jazdy dam na luz, zapalają się wtedy kontrolki...
Tak jak przewidywałem, bicie piany. I pokazywanie braku wiedzy w temacie. Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Cały czas to robisz, sprzeczasz się nie odpowiadasz na zadawane pytania, ciągle wyciągasz jakieś kolejne argumenty bezwzględnie obnażajace twój brak wiedzy w temacie. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako...
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Ej no, po co ta złośliwość? Prócz tego o czym już mowa liczy się też wygoda. Seicento kontra 607-mka? Osobie starszej przyda się i cisza, i klima latem, i dobre ogrzewanie zimą, a co on w takim Seicento, marznąc ma? Elektryka foteli, elektrycznie otwierane szyby ... to tez jak by nie patrzeć wygoda. Przyznam się też że kandydatów jest trochę więcej:...
Witam Wszystkich :) Od dłuższego czasu zauważyłem że w moim seicento 900 benz+lpg rok prod 1999 silnik się poci, a mianowicie, co jakiś czas trzeba dolewać oleju, płynu chłodniczego. Więc postanowiłem to zmienić a mianowicie, wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pokrywą rozrządu, kolektora wylotowego, dolotowego pod termostatem. Po złożeniu będąc dumnym...
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Przy sterowniku silnika masz dwa przekaźniki . Zamień czerwony przekaźnik (w czerwonej podstawce) na przekaźnik (czerwony) ze skrzynki bezpieczników. Jak podają przedpiścy - napięcie ładowania do kontroli chociaż skoro samochód odpala to pewnie ten parametr będzie w normie.Masę dla układu wtryskowo-zapłonowego masz na termostacie silnika- gruby szaro-czarny...
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat. Mam problem ze sterowaniem cewek (iskrą). A więc zacznę od początku. Nie dawno w seju 900 z 98r. u mojej panny wymieniałem silnik na nowy (używka). wszystko mam podłączone ale ni chu, chu nie ma iskry. Podmieniłem już cewki na nowe, które dostałem za piwko od znajomego mechaniorka. Czujnik położenia wału miałem...
Będę wymieniał płyn chłodniczy w sejtku dziewięćsetce, wraz z wymianą termostatu. Niestety auto jest trochę zapuszczone, mój ojciec kupił go trzy lata temu (rocznik auta 2002, przebieg 90 tysięcy, obecnie ponad 100) i od tej pory wymienił tylko olej silnikowy z filtrem. Mimo że auto miało kilku właścicieli i bliższa historia jest nieznana, jest w całkiem...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
witam ponownie, nie dodałem że Cinquecento 900 rocznik 93, a silnik od Seicento 900 rocznik 2001, wszystko pasuje oprócz dwóch elementów: pompka paliwa jest mechaniczna w CC 900 93r, wtrysku brak w CC 900 93r, bo jest gaźnik, po przełożeniu pompki i gaźnika ze starego silnika auto odpaliło i jeździ na nowym silniku oczywiście można założyć pompkę elektryczną...
Na cewkach i wtrysku przewód zielony z czarnym paskiem jest u mnie stałą masą, wzięty ze śrubki przy termostacie, tego nie ruszałem podczas przenoszenia silnika, mam 4 bezpieczniki za akumulatorem, wszystkie sprawne i zasilanie do ECU dochodzi na 35, na 34 mam stałą masę z tej samej śrubki co do cewek i wtrysku. Jak pisałem, powinien być plus na przewodzie...
W seicento 900 jest JEDEN czujnik dla licznika, DRUGI w termostacie dla sterownika silnika. Nie wprowadzaj w błąd. Kolegę autora tematu ma interesować tylko czujnik wkręcony w głowicę nad świecą 1 cylindra. Ma mieć czarną nasadkę. Z czerwoną jest dla wskazówki np do Cinquecento bo w Seicento owego wskaźnika nigdy nie było. Poświęciłem dwie minuty mojego...
Może to być czujnik temperatury ten w termostacie z niebieską wtyczką jednakże problem pogłębiałby się wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. jak masz możliwość odczytaj temperaturę silnika programem diagnostycznym przed odpaleniem silnika na zimno. Zobaczysz jakie dane płyną do procesora sterownika silnika
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
termostat seicento seicento termostat termostat silnik seicento
ekspres ariete polsat cyfrowy lista kanał wykorzystać wyświetlacz radia
Opel Vivaro 2018 1.6 CDTI – błąd 2097810/P20EE, AdBlue, SCR, czujnik NOx, aktualizacja ECU Filtr paliwa Audi A1 1.6 TDI – ceny, gdzie kupić, marki MANN, Bosch, Filtron, Kamoka