Witam. Pacjent Suzuki Maruti/Alto 800 MPI. Silnik F8B-IN na wtrysku. Mam problem z termostatem. Zmieniłem stary bo autko nie potrafiło osiągnąć temperatury roboczej. Założyłem nowy termostat i pierwszy problem jaki napotkałem, nie mogłem go włożyć z uszczelką która była naokoło niego. Postanowiłem włożyć go bez uszczelki i podczas nagrzewania silnika...
Witam. Mam problem z Astrą II 2.0 diesel 82 KM. Kiedy zagrzeje się silnik zapala się kontrolka "check" i spada moc. Zaczęło się tak dziać po wymianie termostatu. Na starym termostacie silnik był niedogrzany. Teraz kiedy osiągnie odpowiednią temp. wpada w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, do chwili kiedy...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Witam. Chciałbym się z Wami podzielić ciekawostką i niecodzienną metodą naprawy silników wentylatorów chłodnicy w moim aucie. Na początku zaznaczę, że przestały działać obydwa na raz :) Otóż w ubiegłym tygodniu w drodze z pracy do domu "zagotowała" mi się moja 406-tka. Pierwszy objaw - przestała działać klimatyzacja - dmuchała ciepłe powietrze. Wskaźnik...
Golf II nie miał silników 1.3 na monowtrysku. Na wielopunkcie to NZ. Na gaźniku MH , 2G Numery są pod aparatem a właściwie pod obudową termostatu.
Czujnik w obudowie termostatu. Sterownik silnika nie widzi sygnału z czujnika więc włącza zapobiegawczo wentylator by się silnik nie przegrzał. Trzeba sprawdzić rezystancje czujnika, może jest uszkodzony a może to wina uszkodzonego przewodu pomiędzy czujnikiem a ECU. Do czujnika dochodzi mada a drugi przewód idzie do ECU.
Witam, Czy może spotkał się ktoś z czymś takim: w Aparacie Nawiewnym Dospel 600 padł termostat- silnik nie wyłączał się, pracował ciągle. Został wymieniony na nowy ale ten z kolei po osiągnięciu zadanej temperatury(AN pobiera powietrze z okapu kominka) przy której powinien się załączyć niestety nie działa. Po podniesieniu temperatury pracuje chwilę...
Witam Jestem posiadaczem samochodu Renuald Megane Scenic 1,6 8v benzyna. Problem polega na tym iż postanowiłem wymienić termostat, ponieważ silnik się nie dogrzewał tak jak powinien. Po wymianie termostatu i po odpowietrzeniu układu, temperatura silnika faluje na wskaźniku temperatury i się ona waha między 70 a 90 stopni. Przejeździłem na tym jakieś...
Witam ! Ma Kadetta i chciałbym sam wymienic termostat , i mam pytanka : - gdzie jest termostat w silniku C16NZ ? - czy duzo roboty jest zeby go wymenic i jak go wymienic ? - czy da sie to zrobic w garazowych warukach ? Nie mam zadnej ksiazki zwiazanej z naparwa tego silnikia , moze ma ktos cos w pdf do tego modelu silnika . Prosze o dokładny opis ,...
Proszę o podpowieć gdzie w magnumce z silnikiem mack 500 znajduje się termostat z góry bardzo dziękuje.
Witam Nawaliła mi dziś turbina kominkowa. Silnik buczy ale się nie kręci. Budowa turbiny jest bardzo prosta. Silnik+ kondensator + termostat (termostat załącza silnik dopiero wtedy gdy dostanie się odpowiednio ciepłe powietrze z kominka) Na kondensatorze pisze że ma być 1,5uF. Dokonałem pomiaru starym miernikiem i wyszło ze ma 0,8uF. Ale nie mam pewności...
Witam mam problem ze swoją megi silnik 1,6 8v 90KM + LPG Podczas jazdy przy rozgrzanym silniku po wrzuceniu luzu (lub po wciśnięciu sprzęgła) obroty zamiast spadać do 700-800 obr/min, spadają do pomiędzy 1500-2000 i tak wiszą. Jeżeli zduszę silnik na postoju (trzymając hamulec puszczając sprzęgło ) tak poniżej 1500 obrotów to obroty spadną na 1200 a...
Witam. Nie działa wskazówka temp silnika/wody. Napięcie we wtyczce czujnika temp pod termostatem jest. Jak zrobił we wtyczce obieg zamknięty - wskaźnik też nie wstał. Kupiłem nowy czujnik temp. podłączyłem pod wtyczkę a czujnik do zagotowanej wody w szklance- wskaźnik nie wstał. Wymieniłem termostat (termostat sprawny, oba węże gorące, woda się nie...
Jaka jest temperatura otwarcia termostatu przy silniku n46 b20b? Z racji ze nie ma wskaźnika temperatury odczyt możliwy tylko komputerem. Na dole chłodnicy jest ciągle 25 stopni do czasu aż dojdzie na silniku 105 stopni. Wtedy bardzo powoli temperatura wzrasta. Czy aby nie jest trochę za późno? Silnik ma bardzo duże przedmuchy, na nowej odmie i czystych...
Witam wszystkich. Otóż mam termostat elektroniczny i chciałbym za jego pomocą sterować silnikiem (np. gdy jest 15 stopni wyłączy się, gdy jest 20 to włączy się). Moje pytanie brzmi: czy można zmienić zakres temperatury? Jest to termostat od chłodziarki i wyłącza się gdy jest 1 stopień, a włącza się gdy są 4 stopnie. Po jego rozebraniu w środku jest...
Witam! mam problem ponieważ nie wiem czy nie przychodzi po mału wymienić termostatu! fakt silnik nie przegrzewa się, ale nie wiem czy nie dogrzewa się-czyli w przeciwna strone. Nadmienię, że sprawa dotyczy- forda mondeo 1998r/benzyna. Fotka pierwsza-po kilku minutach pracy i takim wskazaniu na desce rozdzielczej- prawa strona chłodnicy( ta po której...
Witam, silnik z przeznaczeniem do ruraka ,buggy. poj 2.0, termostat w króćcu przy głowicy idącego do chłodnicy, usuniecie nagrzewnicy <małego obiegu, tylko chłodnica i silnik, chce aly cały czas płynęła woda przez chłodnice, czy sa jakieś skutki uboczne usunięcia termostatu
Witam. Prosze mi powiedzieć gdzie znajduje się termostat w silniku hyundaia h 200, bo woda mi się gotuje a chłodnica jest zimna, więc myśle że to będzie to:)
Witaj może te linki pomogą: *%20AHL Następnym razem użyj opcji szukaj.
Witam, jestem kierowcą gimbusa szkolnego (rok 2004) z silnikiem Renault DCI 4CJ01 Euro 3. Silnik nie trzyma temperatury i chciałem znaleźć termostat układu grzewczego. Wymieniłem termostat silnika , ale nic to nie dało. Czy ktoś może mi pomóc, albo ma schemat układu grzewczego.
Mam problem z moim oplem ostatnio pękł mi maly przewód oo magistrali, przy okazji zauważyłem że zasysa mi przewód od chlodnicy do termostatu. Pomyslalem że jest słaby i trzeba wymienić obydwa. Po wymianie zasysa mi przewód który idzie od chlodnicy do bloku. Na zimnym silniku stan chłodziwa w zbiorniku jest do połowy po rozgrzaniu stan max. Dodam że...
Witam serdecznie, Temat dotyczy silnika 4Y, w moim przypadku zmontowanego w wózku widłowym ale ten silnik wykorzystywany był w wielu modelach samochodów marki Toyota. Silnik niestety mi nie dogrzewa do końca więc musi być padnięty termostat. Mam do niego katalog części ale nie wiem czy prawidłowo identyfikuję termostat. Może ktoś z Was się orientuje...
Witam gdzie w Passacie b4 1,8 benzyna 1994r. Znajduję się termostat?
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
fiacik zalewal sie zaraz po starcie zimnego silnika mozna powiedziec ze praktycznie problem wystepowal tylko zimá kiedy temperatora spadala ponizej zera test elektroniki nie wykazal usterek komresja wzorcowa 14bar na cyl zauwazylem ze swiece 2-gi i 3-ci cyl sa okopcone wymiana swiec nie pomogla a przyczyna banalna wadaliwy termostat niedogrzewal silnika...
Zbysiu, na początek, popraw posta: na elektrodzie piszemy po POLSKU Błażej, pomysł nazywa się agregat kogeneracyjny, np tutaj: i w założeniu jest to elektrociepłownia. Oczywiście są zastrzeżenia: hałas, spaliny, bezpieczenstwo, oraz koszt i czas zwrócenia zainwestowanych pieniędzy. Można oczywiście spalać olej normalnie, ale spalając go w silniku dostajemy...
Witam. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Otóż problem polega na tym, gdy samochod się nagrzeje do 90 stopni, zapala mi sie momentami kontrolka oleju (kontrolka mryga i 3x dzwiek buzera). Gdy przegazuje powyżej 2 tys obrotów kontrolka gaśnie i przy spadku obrotów znowu sie zapala. Gdy przegazuje na postoju kontrolka...
Mam silnik po remoncie wymiana uszczelki pod głowicą, pierścieni, uszczelniaczy i w dalszym ciągu bierze olej. Zrobiłem 2 tyś i dolałem już 0,7 kopcić jako tako nie kopci (przed remontem kopcił jak smok) silnik czyściutki nigdzie nie ma wycieków. Co to może być. Dodam jeszcze że mam problem z termostatem i silnik wogóle się nie dogrzewa ledwo co w korkach...
Witam Mój problem rozwiązałem połowicznie, ale po kolei: Kupiłem nowy czujnik temperatury zewnętrznej. Nic to nie zmieniło. Na wyświetlaczu i W VCDS pokazuje taką samą temperaturę. Kupiłem webasto o prawidłowych numerach. Numer oprogramowania 207. I to również nic nie zmieniło. Na hali o temperaturze 17 stopni zasymulowałem temperaturę 9 stopni i odpaliłem...
Witam. Posiadam Seata Ibizę 97r silnik 1.4 AEX przebieg 135 000 (na pełnym wtrysku) auto kupiłem pół roku temu od dziadka który miał je od nowości. silnik bardzo dziwnie chodził lecz kupując auto myślałem ze to wina kabli wysokiego napięcia bo były w tragicznym stanie. Auto podpiełem pod VAG'a - jedynie błąd adaptacji przepustnicy. po wykonaniu adaptacji...
Okazało się iż uciekła mi pompa przy napinaniu paska. Błąd poprawiony silnik klekocze jak ta lala. Teraz szukam czujnika wentylatorów i termostatu bo silnik na postoju łapie temperaturę no chyba że ma złączoną klimę i chodzą wiatraki to jest spokój. Być może nie do końca wypłukałem tę maź olejową z chłodnicy.
Witam. Mam problem z tą pralką. Silnik w ogóle nie startuje. Pralka pobiera wodę i cisza. Słychać tylko stukanie termostatu, silnik nie pracuje. Sprawdzałem kostkę na silniku - wygląda ok. Nie wyskakuje żaden błąd na wyświetlaczu, pompa pracuje i wypompowywuje wodę. Gdzie szukać przyczyny?
Nikt się nie zapytał czy chłodnica jest ciepła/gorąca na tyle, żeby włączył się wentylator. Sprawdź termostat silnika czy się otwiera do końca. Jak dobrze pamiętam to początek otwarcia przy 92°C, pełne otwarcie chyba 105°C. Była sugestia aby złączyć konektory w kostce włącznika wentylatora na chłodnicy. Zrobiono tak i nic. Dobra uwaga gdyż termostat...
Witajcie, Posiadam peugota 207 1.4 vti. Ma 9 lat. Jeżdźę nim trzy lata, angol, bo tutaj żyje. Tydzień temu jechałem, "po bułki do sklepu", cofnołem samochodem, żona coś krzyknęła, wyłączyłem auto, wsiadłem, nie moge auta odpalić. Diagnoza dwóch warsztatów, uszkodzony silnik - brak kompresji w i uszkodzone ecu " bo ma głupie błędy" - zezłomować samochód,...
Czy tam czasami nie występuje termostat bimetaliczny?
Jest odpowietrzony. Jak wogóle działa ten termostat. Czy ten trzpień który z niego wystaje powinien się zapierać o kopułkę(uchwyt węża) bo u mnie przechodzi na wylot i nie widze logiki która pozwalałaby mu działać. Tam jest sprężyna która wypycha go w górę, więc żeby się otworzył coś powinno powodować zgniatanie tej sprężyny. Może mam uszkodzony ten...
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
Doprecyzuj jaki masz silnik bo 75KM to bodajże 1.4 miały a 1.6 miały 90KM Ale i tak w obu przypadkach czujnik temp masz z prawej strony głowicy koło termostatu.
Witam czytam czytam i miałem podobnie układ się zapowietrzał w moim przypadku przez nieszczelny korek odpowietrzenia na obudowie termostatu jakiś magik u poprzedniego właściciela uszkodził gwint w plastikowej obudowie czujnika temperatury. Ja odpowietrzałem silnik się nagrzewał ciśnienie wzrastało wypychało zaślepkę i się zapowietrzał. Spadek płynu...
Cześć. Budując trawiarkę uświadomiłam sobie, że przecież muszę wykonać jakiś termostat. W sieci schematów jest zatrzęsienie, ale wybór padł na najprostszy. Schemat zaczerpnięty ze strony: Jako, że silnik trawiarki pracuje na 12VAC, do termostatu został dodany mostek prostowniczy i dwa kondensatory filtrujące. Przy PR 2,2k termostat nie był w stanie...
Wiosną tego roku zaobserwowałem pękniętą chłodnicę w 19 letniej Toyocie Carinie E 2.0 silnik 3S-FE Przebieg 290k. W rodzinie od 2005 roku, kupiona z przebiegiem 220k. Problemem były też szalejące obroty biegu jałowego na ciepłym silniku. Wchodził na 2000-2500 obrotów po nagrzaniu a po wyłączeniu nie dało się uruchomić chyba, że wyjęło się wtyczkę z...
Witam. Byłem ostatnio z moim Fordem C maxem 2014r. u mechanika wymienić termostat. W dyskusji padł temat o moim silniku 1.6 TDCi 115 KM. I cóż, pan mnie z lekka nastraszył ponieważ ponoć te silniki mają tendencje to opadania tulei. Wiadomo czym to grozi. I mam pytanie, przy przebiegu 140 tyś jest to możliwe? Dodam, że eksploatuje samochód normalnie...
Witam! Padło pytanie o małe "bimetaliki". Popatrz na to: ... mini wyłączniki termiczne f-my TOMIC - idealne do zamontowania w silniku. Można je kupić w podanym linku (ok 5.- zł/szt), trzeba by tylko ustalić na jaką temperaturę będą dobre, aby zabezpieczały silnik przed spaleniem, a nie reagowały wtedy kiedy nie trzeba. Pozdrawiam
Witam wszystkich. Mój problem polega na tym iż podczas jazdy temp. silnika wynosi równe 90 stopni lecz podczas postoju rośnie ona czasem nie zawsze do 100 i po chwili spada. Wymieniłem dwa termostaty. 3 miesiące temu robiony był rozrząd wraz z pompom wody oraz jakoś we wakacje wymieniłem wisko. Stąd moje pytanie czy możliwe jest że DWA termostaty są...
Termostat w tym silniku , patrząc od przodu samochodu ,znajduje się z tyłu silnika z lewej strony u góry , koło rury prowadzącej od filtra powietrza. Tu niespodzianka ,termostat znajduje się w nie rozbieralnej obudowie , koszt całości na allegro około 450 zł. Dodano po 25 A to zdjęcie tego silnika z widocznym termostatem.
Pewnie na najwyższych obrotach podczas startu, i tu tylko kwestia, jak wtedy zachowa się zasilacz. Ja sobie nigdy nie rozważałem, ani sprawdzałem, ale kiedy bierze najwięcej? Jeśli masz miernik, to mógłbyś go spróbować popsuć. Czy standardowe 10A wystarczy aby nie zepsuć miernika, uruchamianego na najwolniejszym biegu? Nie musisz potrzebować tej pełnej...
Do poloneza ze "standardowym" silnikiem jest kilka rodzajów termostatów, ja osobiście spotkałem 3 na 87 stopni, 92 i na 94 każdy z nich miał to wybite na metalowej części. I tak pewnie jest w Twoim przypadku że ten "oryginalny" ma temperaturę otwierania konkretnie określoną. Obejrzyj ten stary termostat czy nie ma na nim podanej temperatury.
Nie - jestem pewien, że nie pisze o termostacie. Termostat kupujesz na określoną temperaturę, przeważnie 92° w naszym kraju (dla tego silnika). Termowyłącznik też kupujesz na określoną temperaturę, więc zakładanie z góry, że ma sie włączać przy 100° jest niepoprawne.
Pasek możesz założyć stary, byle w tym samym kierunku Obudowa termostatu, masz na myśli króciec wodny ?, jeśli tak to zostaje stary super, dzięki za odpowiedz-juz myslałem ze pasek tez trzeba bedzie zmienic chodziło mi własnie o ten króciec ale pogrzebałem w necie i zauważyłem ze wszedzie sprzedają tylko wkłady do termostatu :) czy temperatura początku...
wszystko zalezy od silnika jezeli masz taki jak ten to w obudowie nieopodal alternatora
Kolego przecież w tym silniku jest czujnik wkręcany . I jest dostępny.
Witam W ciągniku Ursus C-330 z roku 1985 ciągle ubywa wody w chłodnicy przy braku widocznych wycieków. Wymieniłem chłodnicę (już była bardzo stara i zabita kamieniem), pompę wody oraz obudowę termostatu z nowym termostatem. Również w tym przypadku ubywa woda z chłodnicy. Ciągnik z pełną wody chłodnicą stał z jeden miesiąc bez ruchu i woda zeszła tak...
Witam ponownie, lecz tym razem z rozwiązaniem kolejnego problemu w postaci wskaźnika temperatury skaczącego na czerwone pole, a po wyłączeniu silnika i jego natychmiastowym włączeniu temperatura już jest w porządku. W międzyczasie pojawił się problem z ładowaniem i tu znalazłem rozwiązanie nie włączania się wentylatorów tak jak powinny i wspomnianego...
Jak wszystkie się zamkną to będzie ta jak w samochodzie zaciągasz hamulec ręczny i gaz do dechy..... Wnioski wyciągnij sam. Druga sprawa to pamiętaj, że kocioł bez regulatora pracuje 24/24 tzn pompa pracuje ciągle a palnik startuje na chwilę co np. 3 minuty też 24/24 A to znaczy że; pompa zamiast pracować ok 30% czasu , bo tyle +/- zakłada się, że musi...
Tak czy inaczej musisz to naprawić. Jak zalejesz płynem to podjedź do osoby co robi test CO2. Masło pod korkiem to również niedogrzany silnik, robione krótkie odcinki.
Na postoju - temperatura 90. W aucie gorąco. Dolny wąż zimny górny letni. Po ok godzinie pracy silnika. (paru mechaników stwierdza " pier..... To, jeździ") Zostało mi tylko do sprawdzenia jaka temperaturę silnika pokazują komputery.
*Icebox thermostat* jest termostatem do lodówki zawierającym mniej i bardziej wymyślne funkcjonalności, przy czym większości z nich z pewnością nie znajdziecie w pospolitych termostatach. Zostały uznane za całkowicie zbędne i pozbawione sensu ;) Konfiguracji termostatu dokonuje się bezprzewodowo z użyciem BlueTooth oraz konsoli VT100. Termostat posiada...
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
Witam. Wymieniłem termostat w fiat palio 1.2 8V. Teraz zauważyłem, że w czasie jazdy temp. silnika skacze, tak jakby termostat otwierał się i po chwili zamykał. Dzieje się to cyklicznie. Wcześniej na starym termostacie temperatura utrzymywała się na stałym poziomie, ale się uszkodził (nie domykał się - były problemy z dogrzewaniem silnika). Może ktoś...
Witam U mnie w Audi A6 C4 silnik 2,5TDI AEL było (jest) coś takiego: na kanale 51 na klimatroniku temperatura w mieście była około 65-70st, a na trasie 75st. Na zegarach pokazywało nie całe 90st (myślałem, że to taka sama temperatura na zegarach i klimatroniku). Zaraz po odpaleniu auto rozgrzewało się dość szybko do 50st (wskazanie klimatronika), po...
Witam. Posiadam Astrę G 2.0di 16v rocznik 98. Problem mój polega na tym, że silnik prawie nigdy nie osiąga temperatury 90C. Można powiedzieć że wskazówka od temperatury nigdy się nie podnosi. Raz tylko osiągnąłem 90C w mieście przy "ostrej" jeździe. Po przejechaniu 100km zimno w środku, silnik letni chłodnica też. Jestem pewien że od samego uruchomienia...
Jeżeli termostat byłby nie sprawny to otwierał by się za poźno powodując przegrzewanie się silnika temperatura powyżej 100,lub gdyby był cały cas otwary powodowało by to powolne nagrzewanie się silnika, zwiększone zużycie paliwa. sprawdź kostkę z przewodani od termostatu. może nie łaczyć stąd te skoki na liczniku. o jaki silnik dokładnie chodzi???
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
Teraz na mnie kolej:) Mam paska jak w temacie ale mój problem inny jest. Ogrzewanie jak szalone elegancko dmucha, silnik szybko się nagrzewa a na liczniku maks 60 stopni. Vag podłączałem dziś sprawdzając grupę instruments i wskazania elegancko najpierw rośnie później opada i stoi jak fabryka kazała. Niestety nie działa na wyświetlaczu normalnie. Dodam...
Witam, wiec tak chłodnice odkręciłem od intercolera i odsunąłem tyle ile się dało żeby zajrzeć i zobaczyć czy jest tam brudno, okazało się ze jest tam pare listków i po za tym czysto. Profilaktycznie wszystko przedmuchalem powietrzem i umyłem woda. Tak samo zrobiłem z chłodnica od klimy. Dodatkowo zalałem sama Chłodnice środkiem do czyszczenia układu,...
Zmierzę i podam. Co do dwóch prędkości to nie wiem czy dobry trop. Sterowany jest dwukanałowym termostatem. Tylko termostat zasilanie na zaciskach ma wspólne i styki NC i NO. NC zapewne steruje palnikiem a NO wentylatorem nawiewów. Nie Widzę elementu, który mógłby być odpowiedzialny za zmianę prędkości.
Witam Opel Corsa B 1,7d 4EE1 1997 (w/g. danych -inny typ silnika) Odświeżę i dołożę do tematu. Mianowicie poprzedni układ mi nie bardzo odpowiadał, ponieważ żona czasem korzysta z auta , a trzeba pamiętać o przycisku, kołyskowy "na stałe połączenie" różnie reaguje. Po czterech latach używania zmieniłem to całkowicie. Za działanie częściowo odpowiada...
Cześć, długo broniłem sie przed tą opcja ale jednak 1,5A non stop na jałowym to można sporo zaoszczędzić a chodzi o kampera. Wiem ze wystarczy zakupić przekaźnik tego typu LY2N 2P 230V AC/10A+PODST CEWKA 12V DC ale jestem za granica wiec nie jest tak łatwo dostępny.. masa tematów na forach ale w każdym nic konkretnego. jedno piszą o dokładaniu termostatu...
Witam dwa tygodnie temu kupiłem Audi A2. Po okazyjnej cenie że względu na to że ciężko odpalał na zimnym silniku jakby nie mógł wejść na ssanie. Przeczytałem wszystkie fora i nikt problemu nie rozwiązał więc ponawiam temat. Zacząłem od czyszczenia przepustnicy. Po tym jak się okazało że już był pod maską "Janusz" wymieniłem przepustnice, tylko ze względu...
Witam od pewnego czasu zauważyłem mocny spadek mocy w samochodzie a mianowicie auto bardzo słabo przyspiesza zazwyczaj było dynamiczne i bez problemu wchodził na obroty 5-6k. Teraz silnik osiąga maksymalne obroty do 3-4k gdy osiąga ten limit zaczyna cały się trząść z tego co wiem podczas postoju sporo dymi na biało, tak jak mówiłem bardzo słabo przyspiesza...
witam mam pytanie, kolega ma sienę 1,6 i padł mu termostat. Problem polega na tym że cena tego ustrojstwa to około 250zł i czy nie wie ktoś z czego by mozna go dobrać może ktoś przerabiał już ten temat, bo tyle kasy za termostat do auta tej klasy to skandal. Wiem że np. do cromy 1.6 termostat kosztuje 40zł czy spasowałby ???(chyba całkiem inne konstrukcyjnie...
Rozumiem, chodzi o czujnik temperatury (a nie o zawór termostatyczny - ten jest w chłodnicy!). Czujnik może być albo "proporcjonalny", albo 2-stanowy. Ten pierwszy zmienia swoją oporność ze zmianą temperatury (do sprawdzenia omomierzem), a ten drugi działa na zasadzie "załącz - wyłącz" (tak jak w żelazku). Też do sprawdzenia omomierzem, ma albo zwarcie,...
witam u mnie jest wszystko OK odkąd wyczyscilem styki kupilem sobie taką małą szczetke z miedzianym włosiem i każdą wtyczke wyczyściłem. przy cewkach WN złącze na komp. i takie złącze na na silniku do którege ciężko sie dostać jest ono pod termostatem. po wyczyszczeniu szczotką spryskałem takim sprayem do styków
Czujników temperatury jest kilka - może pokazują faktycznie rzeczywiste wartości, a sam problem tkwi w czymś innym - np. problem z termostatem. Komputerowa diagnostyka nie musi tego wykazac.
Ssanie wyłączyć się po wino po nagrzaniu się silnika do 90 stopni i termostat powinien utrzymać taką temperaturę silnika a ty piszesz że tylko w korku jest dobra temperatura masz chyba walnięty termostat. powodzenia
Witam Chłodziarko zamrażarka Whirlpool ARZ 815, pewnego dnia przestała chłodzić. Wezwany mechanik stwierdził uszkodzony TERMOSTAT. Wymiana z robocizną 100zł. Teraz działa, ale na tylnej ściance pojawiła się gruba warstwa szronu. Szron jest na ściance od połowy chłodziarki do samej góry. Na dolnej części ścianki go nie ma. W pojemniku nad silnikiem nie...
Witam Jetem szczęśliwym posiadaczem Espero 1,8 i muszę wymienić termostat. Wyczytałem że można założyć termostat od Vektry A z silnikiem 1,8 . W związku z tym mam pytanie czy warto się bawić w taką przeróbkę, prosił bym jeszcze o podanie nazwy, numeru rury łączącej termostat z chłodnicą.
Poldek jeżdzi tylko na benzynie ale będe montował gaz Mam uszkodzony termostat powietrza w poldku jak sie nagrzeje niezamyka dopływu ciepłego powietrza,cały czas podaje gorące powietrze. Po trasie 100km to oparzyłem sie od filtra powietrza w okolicach termostatu. Wyczaiłem w sklepie takie nowe ustrojstwo za 43 zł troche szkoda kasy na takie cos i planuje...
Witam. Wie ktoś może przy jakiej temperaturze w tym silniku ma się otwierać? Nie wiem czy mam uszkodzony czy nie,bo po przejechaniu 30km wąż od termostatu jest zimny. Na zegarach temperatura w normie,ogrzewanie także działa.
myslałem ze to problem z termostatem. Dodano po 4 mogłbys kolego mi zaprezentowac gdzie znajduje się ten czujnik i jak wyglada w tym modelu ? dzieki bardzo z góry
Kranika w bloku silnika użyjesz gdy będziesz chciał spuścić tylko część płynu chłodniczego (poniżej poziomu głowic). Kranik u dołu chłodnicy pozwala wypuścić całość płynu. Płyn chłodniczy wlewa się do chłodnicy. Układ, według instrukcji, jest samoodpowietrzający i trzeba trochę poczekać, aż płyn wypełni kanały w głowicach. Nie próbuj przypadkiem gnieść...
Witam Wczoraj wymieniłem w Fordzie Transit Connect 1.8 TdCi 90 KM termostat. Układ zalałem nowym płynem. Dzisiaj po przejechaniu ok 10 km nie mogę dogrzać silnika tzn wskazówka temperatury zatrzymuje się na 1/4 Gdy już uzyska wartość pionową czyli ok 90 stopni i stanę na światłach lub zgaszę samochów na 10 min wskazówka szybko spada znów na 1/4 Czy...
Witam. Posiadam sharan 1.9 tdi I mam bardzo znany problem w tym modelu a dokładnie chodzi o nie ogrzewanie się silnika.Łapie 80 stopni i nie chce więcej po przejechaniu 50km. Nie dawno wymieniłem termostat i odpiołem websto bo było całe zardzewiane i zgnite A w jego miejsce spiołem przewodem w tym miejscu co było webasto.I jeszcze podczas jazdy wskazówka...
Czy czujnik temperatury wody jest zamontowany w dobrym miejscu? Czujnik jest zamontowany na wężu, na dużym obiegu możliwie najbliżej termostatu. Wężem tym płyn wraca z silnika do chłodnicy. Czy gdy temperatura cieczy wzrasta do granicznej górnej wartości termostat otwiera maksymalnie przepływ dużego obiegu i zamyka jednocześnie przepływ małego obiegu...
Witam. Mam pewien problem z Audi A3 8L 1.8T AUM. Jakieś 4 miesiące temu temperatura podczas jazdy bez gazu z górki zaczęła spadać. Podpiąłem kompa, wyszło że termostat. Wymieniłem termostat, pojeździłem miesiąc i wtedy zaczęło się dziać. Temperatura na wskaźniku zaczęła spadać kiedy chce. Wymieniłem ponownie termostat, ale i też czujnik. Czujnik oryginalny,...
Zobacz czy masz sprawny termostat. Przegoń samochód na dłuższum odcinku. Termostat raczej sprawny , na dłuższych odcinkach zachowuje się normalnie . Co do przeganiania : wczoraj zrobiłem jakieś 45 km po trasie , ok 10-15 km w mieście , kilka godzin postał i z powrotem to samo . Żadnych problemów nie zaóważyłem ....... Mam pożądnie skopaną elektrykę...
Witam Mój problem polega na tym, że wskaźnik temperatury silnika nie rusza się, tzn w czasie jazdy gdy silnik jest już rozgrzany wskaźnik cały czas znajduje się na pozycji zero. Już wiem, że na pewno nie poszedł termostat. Chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się ten czujnik i jak go wymienić. Pozdrawiam
Witam! Kolo - przedewszystkim jeden podstawowy błąd jaki popełniają urzytkownicy pojazdów z LPG. Poranny rozruch powinien odbywać się zawsze na etylinie a nie na gazie. Wytłumaczę Ci dlaczego? Otóż silnik najbardziej się zużywa przy rozruchu a zwłaszcza gdy jest całkowicie wychłodzony. Warunki pacy silnika spalinowego są optymalne dopiero po osiągnięciu...
trzeba przede wszystkim sprawdzic czujnik temperatury silnika, który po uszkodzeniu dostarcza do ECU błędna informację, że silnik jest ciepły, co powoduje kłopot z uruchomieniem i brak mocy w pierwszej chwili pracy. Nie pamiętam dokładnie, w którym miejscu jest czujnik w Twoim silniku, ale jest to z reguły element podłączany dwuprzewodową kostką, a...
Wronka, spróbuj zrobić tak;jeżeli silnik jest zimny odłącz na chwilę akumulator po czym podłącz go,następnie spróbuj odpalić silnik jeżeli zapali to zagrzej silnik do temperatury aż się termostat otworzy i zgaś silnik oczywiście silnik ma pracować na wolnych obrotach.Jeżeli to nie pomoże to tak jak pisze Cyborg39 może to być wina czujnika temp.lub silnika...
Najczęstrza przyczyna to brak rury na dolocie do filtra powietrza z tzw.gruszki.Rura dostarcza ciepłe powietrze do gażnika po przez termostat powietrza(w obudowie filtra)Przerabiałem to u siebie.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam. Mam Seata Ibiza Cupra z 97 roku. Ostatnio pojawił mi się dziwny problem. Odpalam jak co rano autko i po przejechaniu ok 300 - 400 metrów auto nie ma mocy, nie chce się wkręcić powyżej 3 tyś obr. nawet z gazem wdepniętym w podłogę. Strzela wtedy w dolot i w wydech. Auto ma sekwencyjną instalację gazową na STAG-u 200. Opis tego co w autku było...
Witam Są na rynku modele ,które były składane w Hiszpanii. Psuja się jak każde inne auta, ceny części również porównywalne. Podczas 4 lat eksploatacji jedyną awarią silnikową było uszkodzenie uszczelki pod głowicą. (silnik 108d) rolki napinacza paska napędzającego alternator, termostatu. Nie wiem jak spisują się CDI. Zgadzam się również ,że opinii negatywnych...
Witam Golf IV 1.6 AKL ma problemy z nierównomierną pracą silnika na wolnych obrotach na benzynie jak i na gazie, zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym. Samochód nie osiąga pełnej mocy. Maksymalna osiągana prędkość na obu paliwach to 140km/h. W aucie od 2 miesięcy jest zamontowana sekwencyjna instalacja gazowa. Po przełączeniu automatycznym z benzyny...
Czujnik temp. który podaje sygnał do komputera jest wkręcony w obudowe termostatu (dwupinowy). Proponuje sprawdzić go przed wymianą (rezystancje). Pozdrawiam!
Inaczej - skąd pozbawiona elektroniki bateria wie ile wody ciepłej wymieszać z jaką ilością wody zimnej? I ewentualnie czy uszkodzenie baterii może spowodować poparzenia? Termostat w baterii nigdy nie jest elektroniczny, lecz mechaniczny - działający na zasadzie rozszerzalności cieplnej (szczelne naczynie wypełnione gazem, który pod wpływem temperatury...
samochód ponad rok temu został sprzedany. za to za ile go kupiłem, zrobiłem kapitalny remont głowicy + bardzo droga uszczelka + termostat. W konsekwencji wymieniłem cały silnik a ten stary razem z tym rzeczami które wymieniłem został mi. Podsumowując wszystkie koszta przy sprzedaży i tak na nim zarobiłem. No i jeszcze mam głowice w idealnym stanie,...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia w Audi a3 1,9 tdi rocznik2001. Wskaźnik temperatury w liczniku wskazuje mi, że temperatura płynu w ukladzie chłodzenia jest wysoka i załącza się kontrolka od przegrzanego silnika. Podłączyłem auto pod komputer i na wyjściu z czujnika przy silniku temperatura wynosi 87 st., czyli jest dobrze. Jaka może być przyczyna...
Dziękuję za odpowiedź. Do wody i do powietrza są wkręcane do bloku silnika nad skrzynią, a jest jeszcze jeden wkręcany od góry w obudowę termostatu. Który z nich odpowiada za duże spalanie paliwa?