Witam Posiadam samochód SCANIA r420 Euro5 adblue Błąd adblue wyświetla mi się i jest ograniczenie mocy Ale zauważyłem także że temperatura płynu chłodzącego wynosi 50*C maksymalnie, więc prawdopodobnie uszkodzony jest termostat . Na instrukcji przerabiania zauważyłem że układ...
Autor napisał w pierwszym poście,że wskaźnik temperatury osiąga czerwone pole co wskazuje przegrzewanie się silnika. Gdyby była wina uszczelki lub tulei to nie było by wskazania wysokiej temperatury o układ chłodzenia by wykipiał tak jak by się zagotował bo nie temperatura a ciśnienie...
Witam Mam powyższą lodówkę Scania 2034756 w której pomimo uruchomienia się sprężarki i możliwości nastawy temperatury na panelu to zamiast po chwili wyświetlać aktualną temperaturę pokazuje 88 i miga czerwona dioda. [youtube][/youtube] Na początku sądziłem że to wina czujnika temperatury...
Zapala się kontrolka EDC, błąd 14, czujnik temperatury na zegarach pokazuje prawidłową temp. natomiast w komputerze pokładowy (mały po prawej stronie) 230 stopni.... Kod usterki generowany jest, jeśli napięcie spada poniżej 0,49 V (powyżej 130 stopni Celsjusza) lub jest wyższe niż 4,62...
Witam problem polega na tym że po rozgrzaniu silnika na zegarze temperatury cieczy 100stopni. Obserwuje inne scanie i trzymają 80 st. Wymieniłem już czujnik temp., zegar wody , termostat. Masa do zegarów dochodzi. Co mogę jeszcze sprawdzić?
Witam od nie dawna przesiadłem się na scanie 1997 r 124L 310 i mam problem z webastem. Tzn jest tam pilot i jeszcze termostat do włączania i ustawiania temperatury. A problem wygląda tak ze webasto się włącza chodzi osiąga temperaturę, jak już osiągnie to się całkowicie wyłączy i jak...
Witam, mam problem Scania r450 2017 ogrzewanie sterowane elektronicznie (przyciski +i-) po ustawieniu temperatury i nawiewu np. na nogi oraz szybę czy nogi i kratki na środku lub na auto leci powietrze ciepłe na nogi i dosłownie zimne na szybę i na środek, ale jak ustawie tylko na szybę lub nogi...
Ale nie zniosę jak kolega Kwantor pisze takie głupoty. Pokaz mi taką scanie co na rozgrzanym trzyma 4,5 bar. Najlepiej napisać, że silnik się zażyna. "Silnik ulega zarzynaniu i zjawisko zacierania powoduje wzrost temperatury i nie wolno tak jeździć"- a co z tym, że podczas jazdy nie trzyma...
W XPI są dwa czujniki temp płynu jeden w bloku i jeden w silniku turbiny i obydwa są podłączone do sterownika silnika nie COO Błąd generowany jest jeśli temp różni się 10°C Jeśli jest już wymieniony na bloku zostaje silniczek turbiny ale proponował bym wymienić jeszcze termostat czasem...
Witam Serdecznie. Od jakiegoś tygodnia w aucie słychać dziwny gwizd. Myślałem że to turbina ale w jej okolicy jest cichutko - natomiast z przodu - w okolicy chłodnic jest dość intensywny. Najbardziej słyszalny jest w kabinie podczas jazdy i momencie załączania się turbinki. Czytałem,...
Cały czas kolego jest problem.Od początku po wszystkich wymianach zadnego pozytywnego skutku ani zauwazalnej zmiany.Czytaj od poczatku co pisalem.W płynie ani w wezykach nie widac grama powietrza.Pojezdziłem dwa tygodnie i w tym czasie zaobserwowałem ze w czasie jazdy temperatura płynu jest w normie...
witam jeżdzę Scania 124 380 w pażdzierniku doszło do awarii turbiny. Olej został rzucony na tłoki tak że rozrusznikiem nie szło przekręcić mechanik wyjął pompowtryski wyciągnął olej z tłoków scania dostała nowa turbinę zostało wszystko złożone ale spalanie wzrosło z 32/100km do...
Oczywiście, że naczepa może mieć wpływ na spalanie. Zahaczcie na próbę inna naczepę i spróbujcie wtedy. Termostat nie jest uszkodzony?? Temperatura płynu w normie??
Pomiaru zużycia paliwa dokonujecie wg. licznika czy "księgowego"? Proponuję powtórnie sprawdzić czy tachograf dobrze skalibrowany i pokazuje rzeczywistą liczbę przejechanych kilometrów. Drobny szczegół ale bardzo istotny. Do sprawdzenia również temperatura płynu chłodzącego podczas pracy...
Witam, mam problem ze scania 420 2002r , otóż spalanie przez ostanie dwa tygodnie skoczyło z 34 litrów na 38 l. w pierwszym tygodniu, w następnym po regulacji zaworów i wymianie filtra powietrza oryginalny Scanii do 36,5 l. Auto jeździ z chłodnią po kraju . Po sprawdzeniu kodów usterek...
Witam w mojej Scanii R420 2007 r. jest problem dogrzaniem silnika. Nawet z ładunkiem zwłaszcza przy obecnych temperaturach tj ok 0 st C. nie mozna osiagnac temp 60 st takze wskazowka tamperatury prawie wcale sie nie porusza. Wszystko by wskazywało na termostat ale rok temu go wymieniałem gdy była...
Co z temperaturą pracy silnika (termostat, czujnik temperatury płynu chłodzącego. Nie ma czegoś takiego jak rozkładanie rąk zawsze jest gdzieś przyczyna.
Właśnie scania posiada retarder. Teraz który czujnik odpowiedzialny jest za sterowanie do komputera a który odczytuje temperaturę z interfejsu diagnostycznego. Ogólnie założyć termostat na 85 stopni C
Może mam wadliwy termostat,przed zmianą było wszystko ok,po założeniu nowego termostatu temperatura silnika zrobiła się wyzsza
Spróbuj wymienić termostaty - częsta usterka w Scaniach. Temperatura powinna być pomiędzy 80 a 90 stopni.
Scania serii r wymiata niesamowicie,pod górę św. Anny na A4 wylatuje z 24t. na na 11 połówce,ale wir w zbiorniku też robi niesamowity,tradycyjne 124-ki są oszczędniejsze. Jeśli masz coś skopane to ciężko będzie dojść, nie wracając do oryginalnych komponentów. o spalaniu decyduje...
Witam. Kupiliśmy właśnie scanie r500 2007r i jest problem tego typu ze praktycznie w ogóle nie chce się zagrzać. Temperatura utrzymuje się na min. Termostat wymieniony na 80°C a był 75/85°C jaka może być przyczyna niedogrzewania i jak można to naprawić?
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana...
Ma katalizator,ogumienie dobrane do mostu czyli 89km 1450 obr.egr zaślepiony przy kolektorze ssącym,temperatura ponad 70st.był wymieniony termostat,jeśli chodzi o mapę to przed wycięciem egr paliła to samo żadnej różnicy,co do dymienia to sprawdzę dziś ale raczej niema, mam wyłapywacz iskier...
Euro 3 bez kata. Wałek rozrządu nie ruszany ponoć... Tuleje wymienione pierwsze 3 ciśnienie sprawdzane jest ok z lekkim plusem dla nowych. Powiedzcie jak w prosty sposób sprawdzić czy rozrząd się zgrywa \wał - wałek\ Jeszcze jaką temperatur powinna utrzymywać w normalnej pracy termostaty...
Witam po dość długim czasie. Niestety do dzisiaj nie uporałem się z visco w mojej Scanii r500 07 r e5. Objawy: Odpalam rano auto, visco trzyma z 10 min zanim puści, później jest ok, ale. Zrobiło się ciepło auto się grzeję, pod góry temp. wzrasta mi do pierwszej kreseczki po "N" na wskaźniku...
witam Mój chiński zestaw diagnostyczny pokazał błąd 11-czujnik temperatury parownika wartość poza zakresem.Piny zmieniłem bo były załamane jak zewrze to się włączy ale jak jest zimny samochód rano po rozgrzaniu i przejechaniu kilu nastu kilometrów nie chce się załączyć czasami się...
Połącz ze sobą przewody które są do niego podłączone. Jeśli klima zadziala to czujnik do wymiany. Niekoniecznie... To nie jest żaden czujnik tylko termostat z kapilarą. Konstrukcji takiej jaki był stosowany w lodówkach, tylko o innym zakresie temperatur. On chroni układ przed zbyt...
nie koniecznie, mozesz mieć tzw "mleko lub masło" po odkreceniu korka ale nie zawsze, odbiegajac od osobówek to w scani masło pojawia sie jak tylko spadnie temperatura otoczenia, sam kiedys byłem w strachu ze trzeba targac głowice w a okazało sie ze to taki znak szczególny tych aut Kolego...
1 sitko w module olejowym w tym roku nie występuje a jeżeli już było to na pierwszym przeglądzie zostało usunięte. 2 sprawdź obudowę termostatu lubi być wyżarta i płyn się w niej gania😀 3 chłodnica do wyjecia i dobre jej mycie wraz i intrcoolerem i to powinno załatwić sprawę...
Witam! :idea: Opis poprawy sterowania nagrzewnicą. W sterowniku temperatury CTT jest termostat (rezystor NTC kolor niebieski) Należy go wydłużyć tak aby nie wystawał za obudowę a nie był schowany. Dodatkowo z tylnej strony termostatu nałożyć niewielką gąbkę tak aby ciepło z tranzystorów...
Nie zrozumiałeś, no ale ok rozumiem twoim tokiem lepiej jeździć dynamicznie i hamować czyli pokonując 1km odcinek stać z 10 razy i ruszać jest bardziej ekonomiczne niż utrzymywać stałą prędkość mniejszą no to tylko pogratulować wiedzy... Akurat poruszyłem z samochodem bo gdzieś...