Może tak? http://obrazki.elektroda.pl/3522588500_1... Termistor i R3 zamienione miejscami. Rezystor 2,2M robi histerezę dla zapobieżenia "buczeniu" przekaźnika. Mniejsza jego rezystancja - większa róznica temperatur między stanami włącz i wyłącz, dlatego doregulujesz sobie wg potrzeby. Możesz spróbować go podłączyć do końcówki 9 lub...
Dziś zajrzałem trochę pod schowek i jeden kabel jest w koszulce termokurczliwej...tak ma być czy ktoś już tu grzebał? Aukcja z allegro https://obrazki.elektroda.pl/1834909100_... Proponuję znaleźć podobną, będziesz widział, gdzie mogą być siłowniki/silniki od sterowania klapami, bo trop może być dobry, ale bierz pod uwagę, że płukanie...
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
Jeśli się tak dzieje to prawdopodobnie uchylony jest termostat w układzie chłodzenia silnika.
A termostat w układzie chłodzenia i załączanie wentylatora chłodnicy działają prawidłowo ? Bo wygląda że zdecydowanie coś jest niewydolne w układzie chłodzenia. Pozdrawiam
a sprawdzałeś stan przewodów WN, świec, filtra powietrza i filtra gazu ? Czy silnik dogrzany (sprawny termostat i układ chłodzenia) ? Przewody podciśnieniowe dochodzące do gaźnika drożne?
Dzień dobry. Zauważyłem ostatnio, że autko dłużej się nagrzewa, temperaturę na szczęście trzyma ale widać, że się nie domyka. Mowa o Clio III 1.2 16v. Potrzebuje się doradzić co do zakupu oraz poprawnego odpowietrzenia. Czy warto kupić zamienniki takie jak Vernet? Niektórzy piszą, że oni produkują OE, a jest dwa razy tańszy niż oryginał. Druga sprawa,...
To jest bardzo prosty silnik. Nie mam pod ręką schematu ale ale są trzy punkty do ustawiania rozrządu: 1. Na kole zamachowym i lej skrzyni jest otwór i znacznik ustawiasz na "0" 2. Koło pompy wtryskowej ma otwór do blokowania aby sie nie przestawiło. 3. Wałek rozrządu po przeciwnej stronie co rozrząd ma wycięcie w które wkładasz blokadę (idealnie pasuje...
Potrzymaj go trochę na obrotach na zmkniętym korku,ogrzewanie na max i dmuchawa i zobaczysz sam się odpowietrzy.Zacznie po jakimś czasie lecieć ciepłe powietrze to znaczy że jest ok.W golfach nie ma odpowietrzników na wężach ani chłodnicy.
A co sie dzieje nie grzeje ci w nogi?
Dopóki masz błąd elektrycznego termostatu(w układzie chłodzenia silnika) to klima nie ruszy
Może napisz jaki silnik itd.Poniżej nasz schemat.Odpowietrzasz układ wlewając do zbiornika wyrównawczego płynu i odkręcasz odpowietrznik przy chłodnicy ,aż zacznie swobodnie płyn lecieć. http://obrazki.elektroda.net/68_12634839...
Po wymianie termostatu układ chłodzenia został porządnie odpowietrzony?(odpowietrznikami) Są jak pamiętam 3 sztuki.
A jak dużo tej wody? Mogą to być skropliny z pary zawartej w spalinach (szczególnie gdy nie ma termostatu, bo układ chłodzenia zalany wodą, a mamy zimę)
Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
czesto dolewajac wode do układu chłodzenia sniedzieja termostaty i ulegaja uszkodzeniu
I tu prawdopodobnie jest problem. Ten podgrzewacz jest potrzebny do sterowania samym termostatem.
witam, poszukuję informacji gdzie znajduje się termostat układu chłodzenia w Mazda 626 2.0 D. Może jakieś zdjęcia?
Na początku auto działa na tzw. małym układzie chłodzenia, dopiero jak silnik się nagrzeje to termostat otwiera duży układ chłodzenia czyli dojście do chłodnicy. Termostat w Twoim silniku jest otwierany przy jakiej temperaturze?
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
górny wąż może być ciepły ale dolny wąż od chłodnicy musi być zimny jeśli termostat się jeszcze nie otworzył
Dzień dobry. Jestem tu nowa. Samochód Hyundai Tiburon 2002. Kłopot z układem chłodzenia. Dolny wąż i dół chłodnicy zimny. Termostat sprawdzony, otwiera się. Nie wiem, jak odpowietrzyć ten samochód. Zbiornik wyrównawczy wygląda jak zwykła butelka z rurką. Nie wiem, czy on się sam odpowietrza? Z pompy wody nie ma wycieku. Wiatrak się włącza, a wąż zawsze...
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
Wygląda na czujnik układu termostatu.
Masz dwie ręce (i nie dwie lewe) :D . Więc szrot -> zakup termostatu dużego obiegu układu chłodzenia -> powrót i montaż. One z zasady zaczynają się otwierać około 60°C.
Mam problem w Stralisie po wymianie termostatu, pojawiło się paliwo w układzie chłodzenia. Wymieniłem uszczelkę pod termostatem. Problem pozostał. Moze ktoś miał podobny problem?
Nagrzewnica grzała wcześniej, po spuszczeniu płynu i założeniu nowego termostatu układ chłodzenia równo nagrzewa chłodnice, a płyn nie idzie na nagrzewnice.
Ople to bardzo czułe na temperaturę i.ciezkie do odpowietrznia auta. Do srawdzania termostat, temperatury czujników, pompa wody drożność układu chłodzenia, często żeby się odpowietrzyl (własne doświadczenie) wjeżdżałem na podjazd przodem żeby zbiornik był wyżej pod kątem i oczywiście zero zwykłej wody bo w tym aucie termostat otwiera się powyżej 100...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Teraz jasne. Trzeba sprawdzić, ewentualnie wymienić termostat w układzie chłodzenia.
Witam Dopisuję już że jest to model nie no frost jednoagregatowy i on cały czas pracuje, czy w takim układzie winny może byc termostat?? No jak padnie termostat w lodówce klasycznej to są dwie możliwości albo lodówka nie włącza się w ogóle albo chłodzi na maksa bo agregat cały czas działa. U ciebie jak zrozumiałem, zamrażalnik nie jest zamrożony na...
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
Tak na marginesie, to nie jest elektrozawór, tylko element o działaniu identycznym jak termostat w układzie chłodzenia (zbiorniczek z parafiną i iglica) ogrzewany przez pastylkę ceramiczną
Witam Kolego Sławku czy poradziłeś sobie ,a jeżeli tak to jak z włączającym się jednocześnie wentylatorem nawiewu i wentylatorem chłodnicy ?? - u siebie mam to samo, (wymieniony czujnik temperatury, sprawdzony termostat, odpowietrzony układ chłodzenia) i nie mogę rozwiązać problemu
Witam w Seico siostry nie działa ogrzewanie, poszukałem na internecie że to może być zapowietrzony układ chłodzenia. Odpowietrznik jest przy nagrzewnicy. Jeśli płyn nie był wymieniany i nic nie było robione w układzie chłodzenia to raczej termostat obstawiam.
Ja bym jeszcze sprawdził czy przypadkiem nie ma dwóch termostatów w tym układzie chłodzenia Tam nie ma dwóch termostatów tylko jeden z grzałką elektryczną (i nie tak prosto go sprawdzić czy działa poprawnie )...
A to bardzo ciekawe. To są we współczesnych autach jakieś silniki z otwartym układem chłodzenia?
Czyli słabemu chłodzeniu winien był termostat? A to układ chłodzenie wymagał ingerencji fachowca.
Termostat reaguje prawidłowo. Jest słaba wydajność układu chłodzenia z powodu: nieszczelności, niedrożności lub zużycia sprężarki.
Witam. Wygląda na to, że uciekł gaz z układu. Jeżeli uszkodzony byłby termostat, a układ chłodzenia sprawny to wszystko w lodówce by zamarzło przy jej ciągłej pracy.
Kolego po raz xxx piszę ci że wraz z obciążeniem silnik spada temperatura otwarcia termostatu.
Masz ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Termostat sprawny?
Czy ta lodówka ma jeden obwód chłodzący z jednym agregatem, czy może są dwa agregaty i dwa oddzielne układy chłodzenia, dwa termostaty?
I masz odpowiedź - zrób test nie na jałowym ale podczas jazdy - EGO zaczyna regulować po uzyskaniu nominalnych parametrów wcześniej nie ma to sensu - jeśli silnik nagrzewa się długo to może to wskazywać na problem z układem chłodzenia (termostat?).
Jest w obudowie termostatu , szukaj od strony skrzyni biegów plastik do którego lecą przewody z układu chłodzenia .
Mam pytanko czy w motocyklu potrzebny jest termostat. Copilot odpowiedział: "Tak, termostat jest ważnym elementem układu chłodzenia w motocyklu. Termostat kontroluje temperaturę w silniku i zapobiega przegrzaniu. Nadzoruje on przepływ płynu chłodzącego, który jest wymagany do utrzymania optymalnej temperatury silnika 1. Jeśli termostat nie działa poprawnie,...
Tu masz schemat elektryczny układu chłodzenia. Termostat masz sprawny ? Spróbuj zmienić termostat oraz korek zbiorniczka wyrównawczego
Brak nawiewu to problem z termostatem, bądź układ chłodzenia się Tobie zapowietrza (nieszczelność, zasysanie powietrza). Pompa wody kiedy była wymieniana?
Termostat ma otworek odpowietrzający. Głowica ma połączenie małego obiegu. Układ chłodzenia powinien odpowietrzyć się automatycznie po uruchomieniu silnika i kilkukrotnym przegazowaniu.
Jestem na etapie diagnozowania podobnego problemu. Układ chłodzenia sprawdzony ciśnieniowo - 1.5 bara trzyma i nie schodzi. Korek zbiorniczka lekko podejrzany (powinien trzymać 1.4 bara a puszcza przy 1 bar) ale to raczej nie to. Zabrałem się za test uszczelki pod głowicą (płyn reakcyjny na spaliny w układzie) i co następuje. Przy zamkniętym termostacie...
Jeśli chodzi agregat non stop i nie za bardzo chłodzi to masz nieszczelność układu lodówka na złom, termostat nic nie pomoże, pomacaj z tyłu skraplacz czy gorący.
Witam, :) sprawdź termostat
Wszystko wskazuje na termostat.
Termostat, pompa wody, zapowietrzony układ. Spróbuj od odpowietrzenia.
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
Przyczyn może być wiele, na początek, trzeba by sprawdzić: - obecność spalin w płynie - poprawność działania termostatu i pompy wody
[[ zrób zworę kawałkiem przewodu między dwoma przewodami [nie pamiętam który z którym - na czuja]wskażnik powinien wychykić się na maxa ]] właśnie tak zrobiłem prawie tak bo nie zwierałem dwu pinów tylko wziołem masę i po kolei zwierałem każdy pin z masa i w pewnym miejscu wskaźnik sie wychylił wiec wnioskuje że wskaźnik jest dobry w winny jest termostat...
Termostat raczej nie. Układ chłodzenia jest zamknięty. Biały dym wróży w spalinach parę wodną i krople z wydechu mają smak płynu chłodniczego? Wszystko wskazuje na uszczelkę.
Układ chłodzenia sprawdzany? Płyn chłodniczy, termostat? Objawy pasują do awarii układu chłodzenia.
To, że z silnika spływa kilka kropel wody, świadczy o zamuleniu kurka spustowego lub dna komory chłodzenia bloku. Trzeba to udrożnić, szczególnie teraz, w związku z możliwością spadku temperatury poniżej 0* C. Trzeba spróbować kawałkiem drutu przeczyścić otwór w otwartym kurku spustowym z bloku silnika. Najlepiej byłoby wykręcić ten kurek i sprawdzić...
przylega ona równo na całej długości zaczepu ( tzn. takiej srebrnej klamerki nasadzonej na tą blachę ) Czyli jest dobrze. W takim razie może być uszkodzony termostat - nie wyłącza sprężarki, lub słaba wydajność układu chłodzenia. Do sprawdzenia raczej przez fachowca.
Witam, Wymieniałem ostatnio korpus od termostatu (układ chłodzenia) w starym pękł mi króciec. Po wymianie gdy chciałem odpowietrzyć zauważyłem iż w nowym korpusie przy odpalaniu silnika oprócz powietrza wylewa mi się także płyn. Myślałem iż jest tam zawór, który otwiera się dopiero po osiągnięciu określonego cićnienia, jednak wygląda na to że jest to...
Ok. daj fotę termostatu.
Obstawiam uszkodzony termostat lub zapowietrzony układ chłodzenia. Stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym sprawdziłeś?
Ciekawi mnie skąd wiesz jaka jest temperatura oleju? Wprawdzie nie znam w szczegółach Felicji. Kolejna ciekawostka to dlaczego obserwujac temperaturę oleju oczekujesz działania termostatu układu chłodzenia i wentylatora? I wreszcie 70-80 st C to nie jest wielka temperatura przy pracy silnika spalinowego. I jeszcze jedno. Dokładność wskazań wskaźników...
A jak tam obudowa termostatu, nie była wyżarta?
Najprościej sprawdzić układ chłodzenia wyjmując termostat. Uruchomić bez termostatu lub z termostatem na stałe otwartym. Jeżeli będzie dalej grzał się nadmiernie to problem w układzie chłodzenia a nie w termostacie. Możliwe inne przyczyny były wymienione w poście kol. (at)LEDówki z 16 Paź 2023 18:39. Wśród nich słusznie nie było rodzaju cieczy jaką...
Witam! Nie zasłaniać, tylko pojechać do mechanika. Przyczyny mogą być różne. W moim Fordzie {1,8 16 V) pomogła wymiana termostatu w układzie chłodzenia silnika. Pozdrowienia z okazji Świąt.
Witam by nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj wnerwia mnie ze w c 330 temperatura tak skacze w pracy ok ale jak sie skończy pracować od razu spada i moje pytanie jest takie czy dało by sie zamontować wentylator chłodnicy od samochodu ?? a jeśli tak to gdzie dać czujnik na górnym wężu czy na dolnym Pozdrawiam
Ciągle pracuje wentylator, diagnoza i pomiary wykazały, że uszkodzona jest grzałka elektrycznie sterowanego termostatu, ma po prostu zwarcie ( to, co na foto). Wsadziłem tam odpowiedni opornik i jest ok. Pytanie-robił też tak ktoś na dłuższą metę i podzieli się wiadomością jak było? Klient nie może teraz zakupić nowego termostatu. Układ chłodzenia pracuje...
Sprawdź termostat oraz odpowietrz układ chłodzenia. Sprawdź też chłodnicę. Znam przypadek, że nowa częściowo nie była drożna i były podobne objawy jak u Ciebie.
PILNE:mam problem z układem chłodzenia w swoim golfie.zmieniłem termostat,bo zagotowało mi płyn,ale na nic to się zdało,bo dalej mi gotuje.Objawy:kiedy temperatura wody wzrasta otwiera się termostat i woda idzie na duży obieg,ale po jakimś czasie termostat z powrotem się zamyka i wąż na dużym objegu jest zimny tak jakby robiło na termostacie poduszke...
WYMIANA WĘŻY I TERMOSTATU I WŁAŚCIWE ODPOWIETRZENIE
To może napisz w końcu jasno co tam się dzieje? Bo zaczynasz sam coś mówić o zapchanej raz chłodnicy, teraz o nagrzewnicy? Jaka jest historia tego układu chłodzenia oprócz tego, że zmiana termostatu i wizyta u mechanika na zawartość spalin w układzie chłodzenia.
Teraz nie wiem czy to wina termostatu czy układu chłodzenia. Może być i to, i to, ale ze wskazaniem na to drugie (nieszczelność, przytkanie układu, pogorszenie się wydajności sprężarki). Bez chłodnika chyba się nie obejdzie.
a test co2 zrobiony tylko na obrotach jałowych? jak podnieść obroty powyżej 3,5 tys. obrotów na otwartym zbiorniczku (oczywiście nie na gorącym silniku) to co się dzieje? Jak chłodnica na 100% ok to może gdzieś jest niedrożny/zagnieciony wąż, przytkany kanał w bloku/głowicy? Nie były jakieś specyfiki "naprawcze" dolewane do układu chłodzenia? Zamontowany...
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Czyli jak go odpalisz i termostat jest zamknięty , układ chłodzenia pracuje w małym obiegu , to ogrzewanie wnętrza działa? Mimo wszystko ja bym zaczął od sprawdzenia termostatu , i czy nie jest pozapychana chłodnica..
To do mechanika musisz oddać na wymianę termostatu i sprawdzenia układu chłodzenia bo też nie do końca wskazuje to jednoznacznie na termostat. A może po prostu w układzie jest za mało płynu i się zapowietrzył bo wyciekł z reduktora lub trójników albo innego łączenia.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Witam... szukam pomocy bo juz nie wiem co zrobic... W sobote zagotowała mi sie woda w układzie i wywaliło przez zbiornik wyrównawczyn i nie załacza sie wentylator... czytałem na forum ze to moze byc termostat , kupiłem wiec nowy załozyłem odpowietrzyłem układ i dalej to samo ... jednak gdy wyciagne termostat i układ chłodzenia działa bez termosatatu...
A czy robiłeś analizę spalin ? coś nie bardzo chce mi się wierzyć że ma to coś wspólnego z ww czujnikami, raczej wygląda mi to na sondę lambda. To ona w głównej mierze decyduje o składzie mieszanki paliwa. No chyba że jeszcze może padł termostat w układzie chłodzenia , zbyt długie nagrzewanie się silnika może mieć przełożenie na zużycie paliwa. A i...
Nie zauważyłeś nigdzie wycieków. Do sprawdzenia pompa wody , termostat, oraz zrób próbę na CO2 w układzie chłodzenia.
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Wg. mnie działanie prawidłowe . Jak jest wyłączona klimatyzacja to woda w chłodnicy jest cały czas ciepła ,a dodatkowo jeśli jest chłodny dzień to ograniczona jedynie przez prace termostatu który utrzymuje temperaturę...
Albo za niski stan płynu w układzie chłodniczym, układ zapowietrzony , problemy z pompą obiegu płynu w układzie chłodzenia , uszkodzony termostat.
Auto świeżo kupione? To mogą być objawy wywalonej uszczelki pod głowicą i czasami ludzie wyjmują termostat, żeby się nie grzał i mniej dmuchał w układ chłodzenia. Miałem taki przypadek z nowo nabytym autem klienta.
Pokaż może kod, wtedy się zobaczy. Nie powinien się wieszać. Jeśli natomiast nie potrzebujesz regulacji temperatury i możesz zastosować przekaźnik termiczny to po co Ci Arduino? Nie wiem jakiej mocy jest ta Twoja grzałka, ale jeśli poniżej 1kW to taki przekaźnik na 5A powinien dać radę. PS - ten wyłącznik termiczny jest typu "NO" - normalnie otwarty....
...a ja podejrzewam, że po wymianie termostatu nie odpowietrzyłeś układu chłodzenia. Czujnik temperatury płynu nie ma nic do działania lub nagrzewnicy.
Problem może być z termostatem, nie otwiera dużego układu chłodzenia i płyn się zagotował.
A czy jest mozliwosc uzupełnienia układu chłodzenia?
Poczekaj aż ci rozpuści chłodnice i inne elementy lutowane lub naprawiane . Ten osad to nic innego jak kamien kotłowy gdy ktoś kiedyś jeździł na wodzie zamiast na płynie . Niebezpieczna forma płukania , a systemowi chłodzenia to nie pomoże. Prędzej nowa chłodnica i nowy termostat . :P:P:P
Czy po wymianie pompy wody i termostatu tzn. po zlaniu płynu chłodzącego i powtórnym zalaniu, układ chłodzenia został poprawnie odpowietrzony?
wymień termostat i dobrze odpowietrz układ chłodzenia , odpowietrzanie poprzez zsunięcie lewego węża od nagrzewnicy ale nie do końca , masz tam taką dziurkę na wężu więc zsuwasz go tak by pozostał wąż na nagrzewnicy , ale dziurka już delikatnie była poza króćcem. grzejesz silnik dopóki nie wyleci przez dziurkę strumień płynu i to wysoko, wtedy termostat...
Witam Wszystkich! Mam zamiar wymieniać termostat w moim Renault Megane 2. Po wymianie rozrządu odpowietrzyłem układ chłodzenia i spod korka odpowietrznika kapie mi płyn chłodniczy, kupiłem nowy termostat i nie chcę żeby to się powtórzyło na nowym termostacie. Mogę po prostu ten układ chłodzenia odpowietrzyć wykręcając (nie całkiem ) odpowietrznik też...
W układzie muszą być spełnione trzy elementy. Szczelność, przepływ i wydajne chłodzenie (chłodnica, termostat i wentylator). Czegoś brakuje. Prawdopodobnie przepływu. Nową chłodnicę wykluczam, zostaje przepływ i jednak ten nowy korek. Brak ogrzewania przy średniej temperaturze płynu sugeruje jednak problem z przepływem. Tym bym się zajął.
Sory ze sie wtrące ,ale jk odkreca sie termostat i w srodku jest taka srubka na imbus po co ona jest ciągle mi sie odkreca o blokuje termostat :/
Albo uszkodzony termostat (nie otwiera), albo uszczelka pod głowicą :cry: . Wentylator działa ??
http://obrazki.elektroda.net/33_12279862... http://obrazki.elektroda.net/96_12279863... E-mail :D tam masz opis
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Może dlatego chłodnica była chłodna na dole bo ciepła woda zawsze idzie na górę ,gdy woda w bloku silnika osiąga temperaturę wyższą niż temperatura otwarcia termostatu ,to temp. szybko spada . Co do załączenia wentylatora ,jak dobrze pamiętam ,w audi b80 był on chyba dwustopniowy.
sterowanie układem chłodzenia układ chłodzenia termostat termostat chłodzenia piekarnika
słuchawki steelseries naprawa prostownika elektronicznego tuner enigma
pompa wspomagania thalia komparator histereza
Jak otworzyć zablokowaną pralkę Candy 1200 otwieraną od góry? Lokalizacja czujnika temperatury silnika APG w Audi A3