W układzie muszą być spełnione trzy elementy. Szczelność, przepływ i wydajne chłodzenie (chłodnica, termostat i wentylator). Czegoś brakuje. Prawdopodobnie przepływu. Nową chłodnicę wykluczam, zostaje przepływ i jednak ten nowy korek. Brak ogrzewania przy średniej temperaturze płynu sugeruje jednak problem z przepływem. Tym bym się zajął.
A termostat w układzie chłodzenia i załączanie wentylatora chłodnicy działają prawidłowo ? Bo wygląda że zdecydowanie coś jest niewydolne w układzie chłodzenia. Pozdrawiam
Masz ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym? Termostat sprawny?
czesto dolewajac wode do układu chłodzenia sniedzieja termostaty i ulegaja uszkodzeniu
Termostat, pompa wody, zapowietrzony układ. Spróbuj od odpowietrzenia.
po przekroczeniu temperatury 70 stopni Skąd wiesz jaka jest temperatura silnika ? Nie rozumiem zachowania tego czujnika po przekroczeniu temperatury 70 stopni wentylator ON (czujnik bimetalowy wentylatora załączył styk NO który załącza wentylator chłodzący silnik) Wygląda na to, że wentylator chłodzi silnik.
Albo uszkodzony termostat (nie otwiera), albo uszczelka pod głowicą :cry: . Wentylator działa ??
https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
Witam. Poszukuje schematu który będzie uruchamiał mi wentylator przez przekaźnik po osiągnięciu jakiejś temp. lub będzie regulował obroty przez temperaturę wentylator służy do chłodzenia wzmacniacza. Jedyne schematy jakie znalazłem są na napięcie stałe i 12 v. No i w czym problem ?? Przekaźnik (układ termostatu) może być na 12V i włączać wentylator...
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Witam wszystkich. Mam problem z układem chłodzenia w GolfieII 1,3 z gazem. Po wymianie termostatu zapowietrzył się układ chłodzenia, mianowicie nie załącza się wentylator oraz nie działa nagrzewnica. Proszę o pomoc.
Problemów może być kilka : niesprawny układ chłodzenia np. wentylatory , termostat , uszkodzona pompa wody , uszkodzona uszczelka pod głowicą . To ostatnie powinno dać się sprawdzić testerem zawartości CO2 w płynie chłodzącym .
Mogła też odmówić posłuszeństwa uszczelka pod głowicą. Mój sposób to użycie zmysłu węchu przy wlewie do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Jeżeli czuć spaliny to raczej na pewno uszczelka.
masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
A jak sprawdzić czy termostat otwiera . I jak sprawdzić czy pompa kręci? Na poziomie takiej wiedzy możesz tylko narobić więcej szkód, przyczyn może być naprawdę wiele, uszczelka głowicy, pęknięty blok, głowica, termostat, nie działający wentylator, zabita chłodnica. Dobra rada pierwszy lepszy mechanik postawi diagnozę w 5min
Problem jest identyczny ale na pewno coś jest popsute ponieważ kiedy wentylator pracuje przez dłuższy czas przy wyłączonym zapłonie i włącze na 1 sek zapłon a następnie wyłącze to wentylator się wyłączy. W takim działaniu nie ma usterek, tak to funkcjonuje przy dochładzaniu. Sprawdź czy masz wszystkie biegi wentylatora. Sprawdź termostat. Ogólnie skontroluj...
Jak sama nazwa wskazuje na zegarach jest tylko "wskaźnik" temperatury, a nie termometr; w związku z tym z powodu fabrycznego skalowania tego wskaźnika różnica pomiędzy 90°C a 99°C może być nie zauważalna. Co do drugiej części pytania to w sprawnym pojeździe ta wskazówka potrafi dojść do końca skali przy awarii, więc skoro tak się nie dzieje to szukałbym...
Okropnie kombinujesz...Najpierw pisałeś, że chcesz osiągnąć jak najmniejsze gabaryty, teraz mówisz o dźwigu??? Silniczek, jaki chcesz zastosować grzeje się najprawdopodobniej z przesady napięcia za jego wyprowadzeniach(chyba, że ma pracować non-stop przez parę godzin) przy optymalnym napięciu, mniejszym niż znamionowe silniczek nie powinien się tak...
jak ci tak porządnie prysło to nie z nieszczelnosci napewno, tylko spowodowane jest to ciśnieniem w układzie chłodzenia, albo masz ten woz zle odpowietrzony albo nie otwiera ci sie termostat i gotuje wode, włacza ci sie wentylator na chłodnicy? No i ostatnia najgorsza opcja to uszczelka, bo jak znika płyn i nie ma wycieku to znaczy ze przedostaje sie...
Ten typ tak ma, primo musi nie być powietrza w ukłądzie na 100% , sec tu jest ok 1,4 b w układzie chłodzenia i aktywny termostat. ZObac czy 1 bieg wentylatora działa.. zobacz czy termostat w odpowiednim przedziale temperatur się otwiera.
myślę, że w 6cioletnim samochodzie zalewanie go oryginalnym plynem to strata pieniędzy, także na czyszczenie układu chłodzenia jeszcze za wcześnie, zalej Petrygo/Borygo, aby nie rynkowym wynalazkiem typu 5l za 9zł:). Za to skontroluj włączanie się wentylatora przy odpowiedniej temp., prace termostatu itp.
W pierwszej kolejności sprawdź termostat i wentylatory chłodnicy. A węże układu chłodzenia nie robią się twarde? nie zbiera się ciśnienie w układzie chłodzenia? Jak wydmucha uszczelkę pod głowicą to też będziesz miał problem z ogrzewaniem.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
Ustal, czy wentylator "wyje" cały czas, może z układem sterowania elektrycznego jest coś nie halo, taki "wentylatorek" na pełnych obrotach potrafi skutecznie chłodzić silnik strugą zimnego powietrza. Generalnie jednak termostat, mimo że nowy, nie oznacza, że jest dobry.
Piec (zakładamy, że termostat ma oddzielnie ustawiane temperatury progowe i daje sygnały zerojedynkowe) Wejścia układu: - czujnik zamknięcia drzwi - przycisk nagrzewanie - PN - przycisk schładzanie - PS - wyjście termostatu - temperatura górna - TG - wyjście termostatu - temperatura dolna - TD - wyjście termostatu - piec schłodzony - TZ Wyjścia układu...
Zacznij od termostatu. On jest najprawdopodobniej uszkodzony
Jeżeli masz nieszczelny układ chłodzenia to nie narasta ciśnienie i wentylator się nie załączy bo temp włączenia wentyla to coś ponad 100C (dokładnie nie wiem) Napisz czy silnik ma prawidłowe obroty (zimny około 110 ciepły 850). Jeżeli obroty są prawidłowe to czujnik jest OK a awaria to brak ciśnienia w chłodzeniu - może korek zbiorniczka do wymiany....
Witam mam problem z oplem astrą j płyn w układzie chłodzenia gotuje się i rośnie w zbiorniczku termostat działa poprawnie pompa wody również jednak wentylator włącza się na parę sekund i się wyłącza nie chłodząc układu czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie może leżeć problem czy może być uszkodzony rezystor wentylatora chłodnicy ?
Przecież to lodówka NoFrost! Powinny być dwa wentylatory lub jeden wentylator i regulowane przez układ sterowania przepustnice. Trzeba to sprawdzić, bo wygląda, że górny wentylator lub klapka nie działają poprawnie. Grzałka ma z reguły 60-100 W, więc rezystancję łatwo policzyć... To co trzymasz w ręce jest pewnie termostatem zabezpieczającym ew przegrzanie...
Jeśli jest gorące wejście i wyjście z nagrzewnicy a chłodnica zimna to oznacza,że coś z termostatem ,może zablokowany bo to on przepuszcza gorący płyn do chłodnicy. Sprawdzić wejście i wyjście chłodnicy czy rury gorące
Tu masz schemat elektryczny układu chłodzenia. Termostat masz sprawny ? Spróbuj zmienić termostat oraz korek zbiorniczka wyrównawczego
Po wymianie termostatu odkręcasz oba odpowietrzniki, na termostacie i wężu do nagrzewnicy i zalewasz układ płynem aż pocieknie z odpowietrzników. Zakręcasz odpowietrzniki, uzupełniasz płyn i odpalasz silnik, dolewasz płyn jeśli trzeba, zakręcasz korek zbiorniczka i grzejesz silnik do włączenia wentylatora. Wyłączasz i czekasz do ostygnięcia silnika,...
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Ciekawi mnie skąd wiesz jaka jest temperatura oleju? Wprawdzie nie znam w szczegółach Felicji. Kolejna ciekawostka to dlaczego obserwujac temperaturę oleju oczekujesz działania termostatu układu chłodzenia i wentylatora? I wreszcie 70-80 st C to nie jest wielka temperatura przy pracy silnika spalinowego. I jeszcze jedno. Dokładność wskazań wskaźników...
To masz samoczynnie odpowietrzający się układ czyli zalewasz układ płynem i grzejesz silnik aż do włączenia się wentylatora lub otwarcia termostatu. Wtedy układ sam się odpowietrza ż uwagi na to ze zbiornik wyrównawczy jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Wg mnie za wentylator odpowiada termowyłącznik wentylatora umieszczony w chłodnicy.. termostat tylko zamyka lub otwiera duży obieg w układzie chłodzenia w zależności od temperatury..
potrzebuje termostat do akwarium ale sterujacy wentylatorkiem który będzie chłodzić wode której temp. w osresie letnim dochodzi do 29*C ma ktos moze pomysł na taki układ dobrze by było co by był prosty w wykonaniu i zawierał łatwo dostępne elementy
egr i tak niema nic do gotowania się, tak samo sondy lambda, niema się co nad głupotami tu rozwodzić jak się go tuje to: albo się nie włącza wentylator bo czujnik/bezpiecznik/przekaźnik/wentylato... uszkodzony albo UPG się kończy albo zapowietrzony układ chłodzenia albo termostat uszkodzony albo pompa wody rozleciana (bardzo rzadki przypadek) ja już pisałem...
Jak wywaliło płyn i nie włączyło wentylatorów to z układem chłodzenia jest coś nie tak. Termostat? Czujnik? Poza tym jeżeli Ci pojawia się olej tzn że musi ubywać go w silniku.
Sprawdź czy jest dobrze odpowietrzony układ chłodzenia...
Termostat zamontuj, ale nic się nie zmieni! Zobacz na miejscu, czy tam jest sprzęgło wiskotyczne i wentylator, czy wspomaganie układu chłodzenia może ktoś przerobił i jest inaczej? Tutaj należy dopatrywać się źródła problemów! Zawór nagrzewnicy sprawdzał, sprawny?
Witam właśnie się przegrzewa ,a termostat jest nowy wymieniłem węże bo górny był pęknięty i teraz zobaczę co będzie dodatkowa łopatka wentylatora chyba też pomoże
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Raczej odwrotnie!Przyczyna to uszkodzenie w obwodzie wentylatora a skutek to przegrzewanie sie chlodziwa.Sprawdz termostat wentylatora.
Witam . Jestem po jezdzie testowej. Opisze jak to wszystko wyglada. Po przejechaniu 20 km na trasie ze srednia predkoscia 120 km- po zatrzymaniu nie wylaczam silnika, za termostatem wąż zimny, chlodnica zimna, po chwili zalącza sie wentylator, pracuje dosc dlugo, gdy sie wylacza to po chwili puszcza termostat a chlodnica robi sie ciepla. czyli wszystko...
Witam! Najprostszy układ termoregulacji bez ELEMENTÓW ELEKTRONICZNYCH to będzie oczywiście odpowiednio dobrany wyłącznik bimetaliczny, a tych jest obecnie sporo na rynku, w różnych obudowach (również miniaturowych) i na różne zakresy temperaturowe. Tutaj masz niezły wybór: [url=http://www.tme.pl/termostat-bimetal...
Witam Kolego Sławku czy poradziłeś sobie ,a jeżeli tak to jak z włączającym się jednocześnie wentylatorem nawiewu i wentylatorem chłodnicy ?? - u siebie mam to samo, (wymieniony czujnik temperatury, sprawdzony termostat, odpowietrzony układ chłodzenia) i nie mogę rozwiązać problemu
Jeśli jest tak jak opisujesz to masz problem z układem chłodzenia a nie z elektryką .Jaką temperaturę masz na wskaźniku , bo być może masz uszkodzony korek , albo termostat. Chłodnica jest gorąca?
Ten wentylator ma się kręcić cały czas,od momentu odpalenia silnika do jego zgaszenia.Jeśli masz klimatyzacje powinien być jeszcze jeden,drugi załączał by się podczas pracy klimy oraz gdy klima nie pracuje do dodatkowego schłodzenia układu chłodzenia (załączany elektrycznie).Twoim problemem jest termostat,nie pracujący wentylator na sprzęgle wiskotycznym...
Witam mam problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia w focusie. Wskaźnik pokazuje tem. ok. natomiast załączają się wentylatory i tak schładzają silnik że termostat nie może się otworzyć,termostat i czujnik tem. głowicy nowy. Czyjest jakiś odpowietrznik?
Ja tam nie chcę się sprzeczac...ale to jest (chyba) nie możliwe...coś jest nie tak...termostat się otwiera? wentylator włącza?
... 2. Czujnik temperatury od wentylatorów szaleje i włącza wentylatory przed osiągnięciem 90 stopni - ten opis z pierwszego posta wskazuje, że silnik zbija nagle temperaturę. Wystarczy sprawdzić, gdy auto osiągnie te 80 stopni, czy włączają się wentylatory. Przy uszkodzonym termostacie objawy mogą być identyczne. Zbyt wcześnie się otwiera i zbyt późno...
Musisz poczekać aż otworzy się termostat czyli musi się włączyć wentylator lub szukaj wczesniej odkręcanych odpowietrzników na wężach.
Mam Vectrę B z klimą manualną, wentylator klimatyzacji włącza się w momencie załączenia sprężarki klimatyzacji, czyli załączenia tejże. Wentylator układu chłodzenia silnika załącza się, gdy po otwarciu termostatu temperatura płynu chłodniczego dochodzi do 90st.
Porobiłem kilka testów, nie wiem czy dobrze się zabrałem za to ale: Odpiąłem grzałkę od zasilania i pomiar w wynosił około 200 ohm. Nie mogłem się dostać do termostatu od parownika więc nie wiem czy reaguje. Po odpięciu grzałki i włączeniu lodówki czynnik zaczyna chłodzić spiralę parownika ale tylko na jej początku. Już za termostatem temperatura spada...
Dobrze rozumiem, że po schłodzeniu do zadanej temperatury, nie chodzi sobie "jałowo", tylko z powrotem włącza grzanie (jeśli w ciepłym obiegu dalej krąży woda)??? Tak, przełącza pomiędzy grzaniem i chłodzeniem. Jeśli tak, to czy muszę zakładać taki sam? Niektóre sterowniki mają dodatkowy przełącznik trybu "grzanie / chłodzenie". Szukać od razu z czymś...
Szkoda nawet pytać, skoro do sprawdzenia: Czy nie przedostaje się powietrze z kompresora do układu chłodzenia, lub kopmpresja z silnika. Czy nie jest zanieczyszczona chłodnica (mycie) Czy sprawny jest termostat. Pierwszy punkt sprawdza sie na wolnych obrotach i obserwuje, czy płyn się podnosi w zbiorniczku i czy rośnie ciśnienie. Drugi punkt, wizualnie....
A co byście powiedzieli na temat zastosowania termostatu bimetalicznego? Jeśli znajdziesz bimetal z taką histerezą, to czemu nie. Ja takich nie widziałem. Wydaje mi się że najprostszym i najtańszym do zrealizowania układem będzie termostat na jakiejś atmedze/attiny.
opisałbys dokładniej zasade działania i w jaki sposób zestawić dwa takie komparatory ? za co odpowiada licznik RS w tym przypadku ? NE555 mialo by byc na wyjsciu komparatorów i sterować pracą tranzystora? układ ma to działać tak: gdy temperatura punktu pomiarowego dochodzi do 70st trzeba wlaczyc chlodzenie i zbić ją do ~25st wtedy chłodzenie wyłączamy...
Jeżeli czujnik jest sprawny to poziom płynu opada, innej możliwości w tym aucie nie ma. Termostat puszcza obieg na chłodnicę przy 105 stopniach C, jest wspomagany grzałką więc może szybciej jeśli sprawna. Wskaźnik trzyma pion w zakresie 75 do 115 stopni C, pozej szybko leci w prawo naczerwone pole. Przy sprawnym układzie chłodzenia po zgaszeniu gorącego...
Cześć Koledzy. Niezbędna jest Wasza pomoc. Posiadam siłownik do zaworu kulowego oraz termostat elektroniczny. Siłownik 12V działa na wi-fi oraz na przycisk ( i na tym chcę się skupić). Po rozebraniu urządzenia okazało się, że w przycisku wystarczy zewrzeć 2 stopki aby otworzyć lub zamknąć siłownik - sterowane jest masą. Wystarczy podać impuls. Termostat...
Wzmacniacz zawsze ustawia się najwyżej zestawu. Termistor to pojęcie "potoczne", tutaj jego funkcję spełnia układ LM35, napięcie na wyjściu OUT jest wprost proporcjonalne do temperatury i rośnie o 10mV na stopień. 'Samym' termistorem nic nie zdziałasz. Skoro nie planujesz "ostrej jazdy bez trzymanki" to wystarczy malutki wentylatorek podłączony na 6V...
Chcesz prosty układ więc zastosuj termostat z bimetalem. Będzie on bezpośrednio załączać ogniwo. Na zewnątrz wystaw radiator z dynamicznym chłodzeniem (wentylator). Sam wentylator możesz sterować niezależnym układem (możliwy bimetal), który będzie się załączał przy określonej temperaturze radiatora. Ten dodatkowy układ jest potrzebny, ponieważ gdy peltier...
T4 Identyczny problem mam, z układem chłodzenia. Wentylatory - sprawne (dodałem jeden nowy) . Włącznik termiczny - nowy, termostat - nowy. Gdy pojadę dziewięćdziesiąt, włącza się alarm przekroczenia temperatury. Wentylatory - milczą. Pozostał mi jeszcze jakiś przekaźnik, o którym nic nie wiem. Może w nim, przyczyna. W Skodzie, wymieniłem podobnie, z...
Seat Ibiza V (KJ1, KJG) 1.6 TDI. Witam. Podczas jazdy na zegarach pokazuje mi ponad 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Jak włączę sobie podgląd na komputerze, jest tak samo, ponad 100 stopni. Jak zwolnię, temperatura wraca do normy 90 stopni. Najpierw wymieniłem czujnik, po 3 dniach dalej to samo. Potem wymieniłem termostat. Wczoraj znowu to...
Witam Jakiś czas temu silnik strasznie się grzał (nawet podczas jazdy) i nie załączał wentylatora chłodnicy. Wymieniłem termostat, płyn chłodniczy i włącznik wentylatora na chłodnicy. Dosłownie tydzień cieszyłem się ze sprawnego układy chłodzenia. Dziś gdy jadę - jest okej bo chłodzi silnik. Gdy stanę, temp. dochodzi do 100 stopni i nie załącza wentylatora...
Bym nie był gołosłowny c.d.n. Dokonałem szczegółowych testów związanych z termostatem i zauważyłem, że nie otwiera się pomimo temperatury płynu w głowicy ponad 104 st.C. Postanowiłem wymontowac obudowe z termostatem i dokonać jego sprawdzenia, próba wykazała brak otwarcia, co mogło być powodem wydmuchania uszczelki pod głowica i uszkodzenia uszczelniaczy...
Co mogło być powodem ponownego rozszczelnienia się układu? Pewnie ciśnienie w układzie chłodzenia... Drożność, wentylator, termostat, chłodnica i pompa wodna na początek do sprawdzenia.
pierwsze co to termostat do wymiany, drugie to czy się włączą wentylator na chłodnicy ?
Witam Mam problem z AudiA3 1,6 TDI z 2014 roku a mianowicie : po przejechaniu nawet 1-2 km i uzyskaniu w/g wskaźnika na desce rozdzielczej temperatury w układzie chłodzenia 90 stopni uruchamia się wentylator chłodnicy. Myślałem, że to termostat więc wymontowałem go zrobiłem test na zimną i gorącą wodę - reaguje wysuwa się z niego trzpień i cofa. Sprawdziłem...
Witam, mam problem z focusem 1,6. Objawy: Wskaźnik temp. równo na połowie płyn chłodzący zaczyna się gotować w zbiorniczku wyrównawczym aż do wywalania spod korka,chwilę później temp na wskaźniku nadal na środku-włącza się wentylator, płyn opada i tak w kółko. Jak gdyby wentylator załączał się za późno, tylko jaka przyczyna? Zamulony układ chłodzenia,...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Z jakiej dziedziny jest to praca inżynierska? Jaki czujnik temperatury zamierzasz wykorzystać? Pewnie założyłeś jakąś dokładność pomiaru. Czy ma to być element dyskretny, typu termistor, PT-100, czy też coś bardziej finezyjnego z interfejsem cyfrowym? Moduł Peltiera sterowny z PWM? Muszę przyznać, że ciekawa koncepcja wziąwszy pod uwagę inercję układu...
Niestety u kolegi "mechanika", w takim stanie auto oddali. Czy układ chłodzenia może być odpowiedzialny za dym wydobywający się z silnika? Błąd, który wyskakuje, wskazuje na jakieś przewody związane z termostatem, a dalej zastanawiające jest, dlaczego wentylator się nie odpala.
Kurka wodna ale wy kombinujecie przekombinowane rozwiązania. Niech chłopak kupi sobie układ TC642 i po kłopocie. Stosuje go wszędzie tam gdzie muszę coś chłodzić i nie drażnić ucha niepotrzebnie. W każdym razie zawsze można zastosować wentylator niskoobrotowy o dużej średnicy. Na ironie nikt nie wspomniał o wentylatorach sterowanych za pomocą sygnału...
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
3/4 wskazania to może być za mało na wlączenie się wentylatorów. Pogrzej go mocniej kontrolując temperaturę i ciśnienie w układzie chłodzenia. Podczas rozgrzewania sprawdź czy otwiera się termostat. Sprawdź też czy włączają się wentylatory po włączeniu klimy.
Może dlatego chłodnica była chłodna na dole bo ciepła woda zawsze idzie na górę ,gdy woda w bloku silnika osiąga temperaturę wyższą niż temperatura otwarcia termostatu ,to temp. szybko spada . Co do załączenia wentylatora ,jak dobrze pamiętam ,w audi b80 był on chyba dwustopniowy.
Napisałeś, że wymieniałeś chlodnicę, termostat i te inne...ale czy dobrze odpowietrzyłeś układ? Sprawdź też pompę. Podczas jazdy (trasa) nie ma sęsu piłować wentylatorów, jeżeli chłodzi Ci pęd powietrza. Szukaj lepiej sedna sprawy. Pozdrawiam.
Witam... szukam pomocy bo juz nie wiem co zrobic... W sobote zagotowała mi sie woda w układzie i wywaliło przez zbiornik wyrównawczyn i nie załacza sie wentylator... czytałem na forum ze to moze byc termostat , kupiłem wiec nowy załozyłem odpowietrzyłem układ i dalej to samo ... jednak gdy wyciagne termostat i układ chłodzenia działa bez termosatatu...
Takie objawy miałem przy nie odpowietrzonym układzie. Można go odpowietrzyć zdejmując jeden przewód od nagrzewnicy i napełnić układ chłodzenia. Sprawdź czy jest dobre ogrzewanie wnętrza bo często obrywał się wirnik pompy płynu chłodzącego. Wtedy nie było obiegu i wentylator włączał się nawet na zimnej chłodnicy.
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Wg. mnie działanie prawidłowe . Jak jest wyłączona klimatyzacja to woda w chłodnicy jest cały czas ciepła ,a dodatkowo jeśli jest chłodny dzień to ograniczona jedynie przez prace termostatu który utrzymuje temperaturę...
Zakładając że wszystkie układy są sprawne, czujniki właściwe dla danego modelu a układ całkowicie szczelny to proszę na postoju nagrzać go kilka razy aż zostanie otworzony termostat i załączy się wentylator. Wszystko po to aby się upewnić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, podczas nagrzewania uciskać stosując rękawice węże układu chłodzenia...
2. Twoje obiawy z wentylatorem, to zapowietrzony układ chłodzenia,lub termostat się nie otwiera,ale to w ostateczności przy tych obiawach. Bzzdurra. I to koszmarna. A przyczyna niegrzania - obydwa węże do nagrzewnicy są gorące? Pewnie trójniki od inst. gazowej dławią przepływ do nagrzewnicy. termostat sie otwiera i puszcza obieg obydwa węże są gorące...
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Tam mogą być dwie przyczyny. Jedna to zapowietrzony układ a to dlatego, że układ chłodzenia jest niesprawny. Albo termostat, albo wentylator się przycina, albo w ogóle coś z elektryką... Prze internet nie da się tego niestety sprawdzić, więc wspomóż się wiedzą kogoś, kto mógłby w to zaglądnąć. Dziwi mnie jednak fakt, że byłeś w serwisie i Cię wypuścili...
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
Witam. Mam problem z moim autkiem. Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem, że nie działają wentylatory. Sprawdziłem bezpieczniki i wszystkie są sprawne (może jakieś przekaźniki, a nie bezpieczniki "poszły"?). Pół roku temu napełniłem klimę bo przestała chłodzić i wszystko wróciło do normy. Po dłuższej obserwacji sprawdziłem obydwa wentylatory "na krótko"...
Jezeli "elektryka" działa poprawnie, termostat jest OK, układ odpowietrzony, to pozostaje uszczelka pod głowicą albo pęknięcie głowicy(czego oczywiście Ci nie życzę).
Tak naprawdę to nie wiem jak było wcześniej, jezdze tym autem 3 rok, może coś źle robie może wentylator chłodnicy nie włącza się. Jak powinno przebiegać prawidłowe odwietrzenie układu. Tylko tymi zaworkami, i czy po odpowietrzeniu powinien włączyć się wentylator chłodnicy. Moźe wiesz jak sprawdzić czy wentylator jest dobry. Moźe coś innego sprawdzić...
A jak zatrzymasz się całkiem, na dłuższy czas powiedzmy 5-10 minut. Czy temperatura wzrośnie jeszcze wyżej czy na tym poziomie sie utrzymuje? Możesz mieć kilka problemów: - pompa wody - czujnik temperatury - za gęsty płyn chłodniczy - przytkany układ chłodzenia czyt. zakamieniony - niedrożna chłodnica Nie napisałeś jaki masz wentylator? Elektryczny?...
To są typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pęknięcia w głowicy. Przy wysokich prędkościach wentylatory nie są potrzebne do schłodzenia płynu. Wg mnie typowym objawem uszkodzonej uszczelki (przedmuchu do układu chłodzenia) jest podnoszenie się płynu, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym, po uruchomieniu zimnego silnika. Wtedy zamknięty...
Sprawdź chłodnicę,może być zamulona i nie ma przepływu,możesz wymontować termostat,wtedy ominiesz krótki układ chłodzenia ,sprawdź obieg cieczy chłodzącej,musi chłodnica się nagrzewać,a odnośnie nie załączania wentylatora chłodnicy,to może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy,który jest na dole w chłodnicy,on powoduje załączenie wentylatora,a może...
Cześć, termostat jest wymieniony tylko wkład? Jeżeli jest w oryginale przeważnie w komplecie to możliwe', że jedna strona tego zamiennika haczy o obudowę. Zamiennik zamienników nie równy szczególnie w jednej z niemieckich marek- są używam zamienników ale to można sprawdzić. Dwa w opisie masz zestaw lpg - na próbę odłączył bym reduktor czy on nie robi...
Właśnie zaworka tam nie ma. Więc jak jest realizowana regulacja temperatury w lodówce i zamrażalniku. w chłodziarce termostatem powietrznym>>tzw klapkowym zamrażarka czujnikami ntc wraz z modułem >> a wentylator działa ???
układ chłodzić termostat układ termostat wentylator termostat wentylator układ chłodzenia
passat włączona klimatyzacja piekarnik elektryczny termostat wentylacja lutowanie
mercedes bezpiecznik wycieraczki tylnej mercedes bezpiecznik wycieraczki tylnej
Czy usunięcie czujnika zmierzchu wyłączy światło? Konfiguracja drukarki Ricoh Aficio MP 2851 - krok po kroku