Gdybym opisał program wszystko stałoby się oczywiste :D Użycie IF ELSE bez END IF zawsze warte jest omówienia bo potem nikt nie może się doliczyć END IF :D Chodzi o to że jeśli tylko jedna instrukcja jest od jakiegoś warunku zależna to można ją zapisać w jednej linii. Jeśli z powodu jakiegoś warunku musza juz być zmienione dwie zmienne lub wykonać się...
Właśnie byłem w garażu i zastanawiałem się nad tym termostatem. Na wolnych obrotach próbowałem zatkać wlot powietrza ręką i między palcami czułem troszkę zasysanie powietrza, ale wydaje mi się, że słabo. Poza tym silnik nawet przez moment nie zwolnił, nawet gdy zatkałem całkowicie. Lewego powietrza nie ciągnie. Silnik miał 90 st. Rurka łącząca termostat...
Dzień dobry. Zamrażarka sprawna, chłodziarka niestety już nie...Wyszperałem w starych postach ze najprawdopodobniej będzie to uszkodzony termostat. Agregat od zamrażarki chodzi normalnie jest gorący, drugi zimny nie daje oznak życia ze tak powiem. Zamówiłem już nowy "Termostat DANFOSS 077B6100 uniwersalny" no i tu się zaczyna problem... czy będąc amatorem...
Na założonym Vernecie było wygrawerowane 88 stopni. Jeśli przyjąć pionową kreskę jako 90 to jest ok, wskaźnik w stanie ustalonym jest o dwie grubości wskazówki przed nią. Dla mnie jest to jawny objaw jakiegoś pasożytniczego przepływu równolegle do termostatu. Tak jakby brakowało jakiejś kryzy dławiącej na jednym z tych cienkich przewodów. Na razie dodam...
To jest układ wysokotemperaturowy. Ostatnio zakładałem nowy termostat do opela h 1.6 . Włączenie went było przy 113 -115 a średnia temp na wolnych około 105-110. A czy pierwszy bieg działa u ciebie czy nie to trzeba by to diagnozować. I tutaj coć dla ciebie:
Podłączyłem jak na dołączonym zrzucie ekranu, czyli jeszcze raz.... Pod UA punkt N2 i pod UA (wspólna masa również dla UB) do masy czyli P1. UB zostawiłem wolne nie wykorzystując go. Pomiar z UA jest właściwy, czyli przy obciążeniu żarówkami podaje takie napięcie jak na nich występuje, ale do 20V ma się rozumieć.
Odświeżę temat. Przyprowadził mi klient Audi A3 1,6 AVU, z wiadomością, że auto było już u kilku mechaników, elektryków itp. przyniósł ze sobą reklamówkę nowych oryginalnych termostatów i czujników a auto po ich wymianie ponoć dalej się gwałtownie grzało stwierdzono że nie otwiera termostatu. Siedziałem nad tym dość długo z chęcią rozwiązania problemu...
Cześć, Borykam się ostatnio z pewnym problemem w mojej starej Camry 2.2 Samochód aktualnie 421 tysięcy km przebiegu, do niedawna wszystko w zakresie silnika pracowało poprawnie. Od pewnego czasu w samochodzie występuje problem z temperaturą. W skrócie: Nagrzewa się w normalnym tempie do idealnej połowy skali, jednak na LPG przełącza się bardzo późno,...
Dokładnie: po rozgrzaniu samochód zaczyna co chwilę przygasać, wchodzić na wyższe obroty ( tak jakby go zarzucało), aż w końcu zgaśnie. Cięzko po tym go uruchomić ( tak jakby był zalany), świece czarne, ale tak jak pisałem czujniki posprawdzane, ciśnienie paliwa jest, rozrząd ok. To samo i na gazie i na benzynie więc nie sądzę żeby to zasilanie. Dodano...
:arrow: KaW poczekam aż pomalujesz :D :arrow: WojcikW OK wierze Ci na słowo. Muszę sprawdzic czy mam taki przekaźnik. Od przyszłego poniedziałku mam wolne więc się zabieram ostro do roboty. A zaraz zabieram się do projektowania płytki. Jeżeli uznasz, że mozna tu jeszcze coś poprawić to będe wdzięczny za rady. Aha jeszcze jedno pytanie co reguluje się...
Również nie jestem zwolennikiem pchania mikroprocesorów gdzie popadnie ;) amator2000 Na płytce są punkty pomiarowe. Podpinamy do nich woltomierz. I np. w przypadku ustawienia temp. zadziałania na 40*C, mamy na tych punktach 400mV, w przypadku temperatury 50*C mamy 500mV i tak dalej. Czyli dokładnie można ustalić tę temperaturę. Co do płytek, to nie...
W cabrio mam 1.6 i mux a u siostry 1.4 bez mux i u niej oprócz oliwy i zawiechy nic nie robiłem. Może być jeden dla ecu i drugi dla wskaźnika deski, tak czy siak przy głowicy przed termostatem.
Gosciu mowi ze jeździć normalnie można tylko jak się stoi to już się grzeje , w niedziele jade obejrzeć wiec będę sprAwdzal , a propo jak dobrze sprawdzić przy kupnie czy silnik to nie papeć Sprawdzić, czy jest przelew na wolnych obrotach, sprawdzić czy nie ładuje CO2 do układu chłodzenia. W tych autach układ chłodzenia jest bardzo upierdliwy. Jak...
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
(at)Alik19 , po pierwsze użycie kotła będzie wyglądać tak, że ładujesz go całego i rozpalasz, wypalasz cały wsad na pełnej mocy przez kilka godzin, robisz to gdy jest ci to wygodne, a więc np. jak wróciłeś z pracy, najadłeś się i masz trochę wolnego czasu i rozpalasz kocioł. Proces ładowania bufora będzie całkowicie oderwany od cyklu w którym ma grzać...
Ja miałem uszkodzony termostat. Objawy były takie: Silnik w mieście (światła, trochę korków, wolne podjazdy pod górki) rozgrzewał się do 90st i jak temp szła do góry to włączał się wentylator (powyżej 90st) Silnik w trasie (równomierna stała prędkość) nie rozgrzewał się nawet do 70st. A jak był wcześniej rozgrzany to temperatura szybko spadała. Po wymianie...
Dzięki za odpowiedź. Grzejnik - zwłaszcza konwekcyjny - absolutnie nie powinien być zabudowany. Zabudowanie grzejnika (a nawet zasłonięcie kotarą) znacznie pogarsza jego pracę. Te szafki należałoby zdemontować (jeśli się da) a gdy to jest niemozliwe, to dać jak najwięcej kratek. OK, moja wina, chyba źle opisałem typ grzejnika. Chodziło mi o grzejnik...
Ciśnienie 1,0+-0,15 bar Termostat otwiera się przy 105 St. C Wentylator działa przy 90-96 St. C Być może przycina się i masz cały czas na małym obiegu, a że są chłodne dni to temperatura trzyma się w normie podczas jazdy. Zostaw go na wolnych obrotach przed garażem i zobacz co się będzie działo.
Nie zauważyłem albo nie dostałem maila po drugim poście i dlatego dopiero teraz odpowiadam. 1. Czy łączność bezprzewodowa między poszczególnymi elementami HomeMatic jest szyfrowana? ODP: Jest taka możliwość. Można włączyć szyfrowanie. 2. Czy do każdej głowicy termostatycznej można przypisać inny klucz szyfrujący? ODP: Przyznam, że nie wiem. Klucz jest...
Witam. Od kilku dni mam problem z wolnym nagrzewaniem wody w bojlerze. Do tej pory po 1,5h woda była gorąca, a teraz po 2h jest letnia. Dziwnym dla mnie też jest bardzo mocne nagrzewanie się przewodu i wtyczki (oryginalna zalana), po godzinie pracy bolec aż parzy. Czy będzie to wina grzałki? Zrobiłem pomiar miernikiem ustawionym na 2000Ω i wynik...
jak go odpowietrzyć prawidłowo Sprawdź czy nie ma wycieków dolej plyn do max nagrzej silnik do wlaczenia wentylatora. Najlepiej jazda nie na wolnych zgas silnik odkrec odpowietrznik druga osoba niech odpali silnik i czekasz az leci sam plyn z odpowietrznika gasisz silnik zakrecasz odpowietrznik i tyle. Prawdopodobnie masz 2 ale skup sie na tym w najwyzszym...
Przewód od zbiorniczka cieñki sciagnij i zobacz czy leci plyn po odpaleniu. Dokładnie najprostszy sposób. Tym przewodem płyn ma lecieć ciągłym strumieniem, a nie jak by miał prostatę. Strumieñ przerywany z pianą świadczy o zapowietrzeniu powrotu,a ten zapowietrza się od mikro ale jednak przedmuchu UPG do obiegu chłodzenia. Pewnie tdi szaran....
Witam, otoż mam problem z Polówką z 95r silnik 1.4 8V AEX 6N1 mianowicie przedwczoraj pdłączyłem vag-a i miałem takie błędy : 561 - Dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji -BŁĄD SPORADYCZNY 525 - Lambda Sonda-G39 zwarcie do plusa - BŁĄD SPORADYCZNY 281 - czujnik prędkości pojazdu-G68 brak sygnału -BŁĄD SPORADYCZNY A...
Chcę przedstawić moja konstrukcję Termostatu Projekt powstał z potrzeby czysto naukowej w kierunku programowania w Bascomie. Zasada działania: Np. w systemie kominkowym są 2 pompy obiegowe. Jest potrzeba załączania o konkretnych temperaturach i wyłączenia żeby nie nastąpiło skraplanie na płaszczu wodnym kominka. Czyli załącz pompę przy temperaturze...
Witam, Czy może spotkał się ktoś z czymś takim: w Aparacie Nawiewnym Dospel 600 padł termostat- silnik nie wyłączał się, pracował ciągle. Został wymieniony na nowy ale ten z kolei po osiągnięciu zadanej temperatury(AN pobiera powietrze z okapu kominka) przy której powinien się załączyć niestety nie działa. Po podniesieniu temperatury pracuje chwilę...
wkrecony jest w pompe wody przy rozrzadzie ,obok termostatu.ale moze byc przeplywka powietrza.
rozumiem że mówisz o czujniku z którego wychodzą dwa przewody zakończone wtyczką, czujnik ten ma za zadanie aktywowanie układu elektronicznego sterującego gaźnikiem jeśli silnik osiągnie odpowiednią temperaturę (chyba ok. 60°C), brak sygnału z czujnika spowoduje że gaźnik będzie się zachowywał jak "zwykły gaźnik" i nie będzie regulował składu mieszanki...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chodzi ci o ten czujnik z dwoma przewodami znajdujący się z przodu na przewodzie wodnym on załącza sterowanie gażnika aisan gdy temperatura silnika osiągnie 15 stopni jego uszkodzenie powoduje nieznaczny wzrost zużycia paliwa i mogą sie pojawic problemy z wolnymi obrotami ale nie zawsze
Oczywiście że możesz. Jedynym minusem, może być nieco zróżnicowana temperatura w poszczególnych pomieszczeniach, jeśli pompka będzie na wolnych obrotach, jednak tak być nie musi, to zależy jak fachowo została wykonana cała instalacja.
Witam.Mam Fiata punto na monowtrysku mam z nim następujący problem gdy jest auto zimne to pali dobrze i ma dobre obroty ale gdy się zagrzeje to niema wolnych obrotów i gaśnie.Sprawdzone zostały: -silniczek krokowy,cały zespół wtryskowy,map sensor,rozrusznik wszystko jest ok. Ale gdy miałem zepsuty termostat to auto chodziło dobrze,a gdy zmieniłem termostat...
No jak ten czujnik na termostacie masz walnięty to wiadomo że nie będzie na zimno chodził. Z niego bierze dane do wydłużenia czasu wtrysku na zimnym silniku.Masz tamten wtrysk co zmieniałeś? Rano podepnij pod kostkę czujnika tego od wody na termostacie , podepnij (przewodami) czujnik ten od temperatury powietrza jeśli masz z tamtego wtrysku. Maja podobne...
Dzień dobry. Problem zaczął się latem bieżącego roku. Silnik nie dogrzewał -temperatura około 80 stopni C.W październiku wymieniłem termostat chyba trafiłem bo temperatura utrzymuje się - 90 stopni C, ale po dwóch tygodniach, nowy problem bo czasami przy niskiej temp około 60 stopni C. załącza się Elektr-wentylator chłodnicy, poza tym od około roku...
Byłem specjalnie w garażu, żeby sobie to pooglądać. I tak u mnie na wolnych obrotach reduktor w ciągu 4 minut z temperatury 6*C osiągnął temperaturę 35*C (temperaturę przełączenia). W tym przypadku podawana temperatura jest odczytana z programu diagnostycznego do instalacji gazowej. Następne temperatury brane są z PCMScana, a różnica między temperaturą...
Dziwne, ze 4. Najprosciej sprawdź miernikiem czy podczas wlaczania rano zaplonu masz plusa na kapturku od swiec. Przez kilkanascie sekund powinno byc ok 12V. Swiece najpewniej sprawdzić tak . Pewnie ktoś mnie skrytykuje, ze tak się nie robi bo od czegoś jest miernik, ale miernik przy swiecach lubi kłamać. Bierzesz kawałek przewodu, jeden koniec przewodu...
Teoretycznie wygląda to tak - czujnik temperatury LM35 o współczynniku 10mV/°C, dalej wzmacniacz (LM324 IC1A) x20, na wyjściu otrzymujemy 200mV/°C w zakresie od 2 do powiedzmy 60°C (przy napięciu 0.4-12V). Sygnał ten podajemy na komparator IC1B, którego drugie wejście sterujemy z zadajnika temperatury progowej (potencjometr wieloobrotowy). Dwa dodatkowe...
Witam..Czytam wypowiedzi ludzi na forach i mam podobny problem jak kolega tzn drgawki silnika..Podpiełem samochod pod komputer niby wykazało ze mam termostat ( koels co podpinal powiedzial zeby od tego zacząc bo duzo rzeczy moze sie zmienic ) rozwalony a poza tym nic nie pokazuje innego..Wiec wymienilem termostat i dalej drgawki sa a wiec pytam co mozna...
Witam Mam problem z temperaturą w swoim golfie, 99% że będzie to termostat ponieważ w korkach nagrzewa się do 90^C a w czasie jazdy temperatura cieczy nie wychodzi powyżej 70^C i jest troszkę za zimno w samochodzie. Przymierzam się do wymiany termostatu planuję zrobić to w czasie wyjazdu świątecznego na wieś w garażu taty ;) ale tak się zastanawiam,...
Witam Znajomy prosił mnie o naprawę termostatu elektronicznego dt 055 do zamrażarki 3-faz. ( chyba ZPUCH Bochnia ),skrzyniowej ,otwieranej od góry . Termostat nie rozłączał sterowania stycznika TSM-1 w zamrażarce. Wewnątrz są 2-układy scalone i14-pin. i 8 pin oraz 2 tranzystory w obudowie T0 92 bez oznaczeń oraz przekaźnik RM-82Z 12 V DC . Wymieniłem...
Dzień dobry, minęło trochę czasu... prawie wiosna ;) i okazało sie że znalazłem chwilę żeby dobrać się do auta. Przyczyna szarpania- wiązka idąca od kompa na silnik - nad skrzynią biegów zwisała na wajchę od zmiany biegów. Dźwignia zaczepiała o wiązkę. Wiązka przecierała się o obudowę skrzynki z kompami - 4 kabelki były uszkodzone... Nie ma co się dziwić...
witam. chcę podłączyć stary nieużywany termostat eberle typ 15015.3521, który wewnątrz wygląda tak do pieca ze sterownikiem r-501. w instrukcji na stronie 18 jest schemat podłączenia tanie-ogrzewanie.pl/download/keller/kell... jest tam też napisane, że podłączyć można tylko termostat beznapięciowy. czy mój jest taki? niestety nie...
Hej. Auto z niefabrycznym LPG. Przebieg 41tys. km. Po przejechaniu kilku kilometrów na zimnym silniku (na zewnątrz temp. 0 stopni C.) właczył się wentylator chłodnicy, sprawdziłem wąż miedzy chłodnica a termostatem był zimny. Właczyłem klimatyzacje i po jakims czasie waz zrobił się ciepły. Po ochłodzeniu, podłaczono skaner OBD i na wolnych obrotach...
Witam posiadam Poloneza Caro 1.6 Abimex,a problem mam taki. Obroty silnika na rozgrzanym silniku klarują się na poziomie 1000/1200 obr.nin podczas podjeżdżania do świateł jak wcisne sprzęgło obroty wskakują na 2000 tys i tak się utrzymuje dopòki się nie zatrzymam. Byłem na analizatorze spalin wychodzi bogata mieszanka na niskich obrotach ,na wysokich...
A u mnie w oplu omedze silnik się też trzęsie. CIśnienie sprężania na wszystkich sześciu cylindrach po 11 atm. NA benzynie się trzęsie obojętnie czy zimny czy ciepły. NA gazie sekwencyjnym tragedia. Trzęsie jak cholera. Też obojętne czy zimny czy ciepły. Słychać jak dopala gaz w rurze wydechowej. Dziwne że czasami słabiej a raz mocniej. Gazownik mi...
A ja proponuje ci sprawdziw ten sposób, odkrecasz korek wlewu płynu chłodniczego, odpalasz samochód, i zaczynasz grzać go na wolnych obrotach, jednocześnie sprawdzając pożom cieczy w tym zbiorniczku, powinnien nieco sie podnieść ale nie dużo, w okolicach 80 stopni powinnien otworzyć sie termostat, i wąż dolny powinen się zacząć rozgrzewać, grzejąc go...
Ja podejżewam raczej elektronikę ale to oczywiscie moja opinia. Wydaje mi się że jest coś nie tak ze sterowaniem silniczka korekcji wolnych obrotów (to ten z dodatkową linką prowadzącą do pompy) Na rozgżanym silniku w/g książk na linse od tego silniczka powinien być luz 2mm, a tymczasem niema go a linka jest już skręcona na minimum. Co steruje tym silniczkiem?...
Tak. Wybacz. Sezon egzaminów źle wpływa na mnie w wolnych hfilah :) Co do logiki itd to niektóre styczniki w termostatach mają 3 wyjścia. Zwierne i rozwierne. Wystarczy wykorzystać to drugie i masz sterownik pompy CO.
Witam ostatnio borykam się z problemem w moim MK2 GTI 1988 rok silnik to 1,8 PF + LPG jest to silnik na wielopunktowym wtrysku Po odpaleniu auta na zimnym silniku auto wchodzi na wysokie obroty ok 2 tyś. i nie schodzi niżej wraz z rozgrzaniem jest tak samo na gazie jak i na benzynie , jeździ się ciężko bo ciągle mam wysokie obroty . Niekiedy jest tak...
Witam, mam pewien problem z samochodem żony audi A3 1.6 benzyna 1998 ostatnio wymieniłem termostat ponieważ wskaźnik temperatury silnika pokazywał 60 stopni bez względu na to czy samochód pracował na wolnych obrotach czy też podczas jazdy.niestety po wymianie termostatu nic się nie zmieniło silnik nadal wydaje się niedogrzany. proszę o wskazówki
Witam koledzy mam problem w audi 80 1.6 ada 94 rok 101 km auto przerywa i ma spadki mocy jezdzi jak zaba(puszcz lapie puszcza lapie) czasem odpuszcza calkowicie potem znowu wraca( reguly na to nie ma aczkolwiek wydaje mi sie ze na zimnym silniku jest lepiej),czasami ma problem z wkreceniem sie na obroty(mul na postoju i podczas jazdy), i wolne obroty...
Sam termostat mam zaprojektowany i przetestowany na Attiny13 (PCB o wymiarach ok 11x29 mm). Sygnał wyjściowy jest jedynie ON/OFF ale przy odrobinie wolnego czasu mógłbym poświęcić chwilę na ewentualne przerobienie programu... Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW.
Witam, przy stanie 90 stopni na wolnych leci zimne powietrze jeżeli przetrzymam na wyższych obrotach ciepło zaczyna lecieć, co może być nie tak że traci ogrzewanie ? wymieniłem termostat, pompę wody nagrzewnicę oraz chłodnicę .. i już zaczyna mi brakować pomysłów co może być nie tak...
Witam koledzy, mam problem z passatem nie grzeje na wolnych obrotach jak są wyższe obroty to grzeje pow 2.tyś wymieniłem pompę nagrzewnice termostat i nic nie wiem co dalej (płyn w porządku i odpowietrzony), błagam o pomoc !!!!
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu zajmuje się tym Mercem. Problem braku wolnych obrotów jak pisałem w poprzednim wątku nadal nie rozwiązany. Szperając po kablach itp znalazłem taką oto wtyczkę obok termostatu, która była bylejak zaizolowana. Nie ma jej do czego podłączyć i jest zaizolowana seryjną izolacją z kablem, który idzie do czujnika (foto 1)...
Jeżeli w mieszkaniu jest +20 stopni a przy ustawieniu pokrętła na "0" kaloryfer się włącza od otwartego okna, to prawdopodobnie głowica jest wadliwa. Przy ustawieniu "0" zwykle jest odłaczony kaloryfer nawet przy bardzo niskiej temperaturze pomieszczenia (ustawienie * oznacza właczenie gdy temperatura w pomieszczeniu spadnie poniżej 5 czy 6 stopni,...
Sterownik włącza/wyłącza do 8 urządzeń grzewczych i chłodniczych. Stan wyjść zależy od: temperatury mierzonej w dowolnej liczbie punktów, wewnętrznego zegara czasu rzeczywistego, programu grzania i chłodzenia przechowywanego w pamięci EEPROM. Architektura sterownika Sterownik jest oparty na mikrokontrolerze AT89C2051 . Układ ten ma 2 kB pamięci flash...
Rozumiem. Czyli inny, nie firmowy regulator można podłączyć jedynie do zacisków 5 i 6 na listwie pieca. Oryginalny regulator Buderusa z energomierzem i wyłącznikiem c.w.u podłączamy do zacisków 1,2,3 i 4 natomiast bez energomierza i wyłącznika c.w.u do zacisków 2 i 4. Czy to oznacza, że wskaźnik diodowy pracy pieca i wyłącznik c.w.u komunikują się poprzez...
Mam taki problem z swoim golfem niedawno jadąc auto zagrzało mi się do 120 c samo od siebie (na trasie) problem wyglądał tak dolny waz od chłodnicy zimny chłodnica tez, wiec diagnoza padł termostat, dzisiaj kupiłem nowy najdroższy jaki był i po założeniu dalej to samo auto czymam na obrotach temperatura ponad 90c i nic ogrzewanie działa a obiegu niema...
bardzo możliwe że na wolnych obrotach silnik się nie nagrzał czujnik temperatury wymienię bo ten zwykły do o kant du.... Wytłuc chłodnica jest u góry gorąca a na dole zimna wskazuje że termostat nie otworzył się Dodano po 3 bardzo możliwe że na wolnych obrotach silnik się nie nagrzał czujnik temperatury wymienię bo ten zwykły do o kant du.... Wytłuc...
Dzisiaj zauwazylem ze termostat sie otworzy po dluuugim czasie ale tylko na wolnych obrotach z odkreconym korkiem. To, że otworzył się po dłuuugim czasie sugerowałoby, że termostat przed otwarciem nie ma bezpośredniego kontaktu z gorącym płynem i otwiera się pod wpływem ciepła dochodzącego do niego drogą pośrednią. Albo jest pęcherz powietrza, który...
Witam, pewno było wałkowane ale mam takie pytanie. Dziś zmieniłem termostat w moim MK4 1.4 16V zamontowałem taki: plus nowa obudowa termostatu bo stara w środku miała dziurę ja na foto poniżej, nie wiem czy tak powinno być bo w nowej nie ma, założyłem raczej poprawnie, po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach wskazówka wskakuje na 90 st po 15-20...
przyczyna brak termostatu,poprzedni właściciel wyciągnął termostat, po zamontowaniu nowego wszystko działa jak należy.
Gniazdo termostatu ma symbol J7 wtyk z dwoma cienkimi przewodami w kolorze ciemnoczerwonym.Obok gniazdo J8 -dwa cienkie białe przewody.J4 to trzy przewody odchodzące do góry w kolorach czarny biały czerwony.Podobny wtyk z przewodami w tych samych kolorach dołączone są do gniazdaJ6 od czujnika przepływu wody. X7 przewód niebieski przewodu sieciowego.X6...
Oczywiście pewnie tego typu projekty są już bardzo znane i chyba przemielone we wszystkich możliwych wariacjach. Prawdę mówiąc szukałem chwilę w Google przed przystąpieniem do realizacji tego układu i raczej średnio byłem zadowolony z wyników. Coś tam faktycznie było ale przykładowo nazwa sieci i hasło definiowane jest w tych projektach na etapie programowania....
Hej dziś zaobserwowałem w swojej audi (0st C na dworze) , że nie dogrzewa silnika. Tzn że osiąga temp 90 st na trasie i chwile wystarczy stanąć na wolnych obrotach i temp spada do ok 70st - nie trzyma. Domniemam, że jest to spowodowane wadliwym termostatem. Czy ktoś z forumowiczów wymieniał kiedyś termostat i może opisać gdzie się dokładnie znajduje...
Witam wszystkich forumowiczów mam taki problem z Fordem Mondeo z 1999 roku silnik 1.8 16 v zetec z czawno pokrywą zaworów założona instalacja kme nevo dwuletnia od pewnego czasu silnik zaczął ciężko zapalać i szarpać na zimnym silniku na benzynie ogólnie szarpanie na wolnych obrotach silnikiem no to zacząłem wymieniać przewody wysokiego napięcia 3 cewki...
uklad odpowietrzony. Kto go odpowietrzał i jak ? Tam są silniki robione przy współpracy z BMW. Dodano po 1 Z naszego forum elektrody: "Miałem ten sam problem już myślałem że będę zrzucał głowice ale udało się opanować sprawę Sprawdź korek płynu chłodzącego ten co jest zamontowany na obudowie termostatu . Jeżeli luźno się zapina (brak oporu sprężyny)...
W przypadku tego sterownika służy on jako termostat pokojowy, poprzez wspomniane podłączenia. 7,8,9. A w przypadku montażu w kotle 7,8,9 pozostają wolne . instalowanie dodatkowego termostatu na złączu RT to w tym wypadku imo błąd.
Witam mam taki problem w FH 13 dmucha zimnym powietrzem w kabinie na wolnych obrotach na 1000 zaczyna lecieć ciepłe. Wymieniane były nagrzewnica zaworek elektryczny, zaworek ciśnieniowo zwrotny na przewodach ,pompa wody, termostat, sprężarka powietrza. Co może być jeszcze przyczyną? Dzięki i pozdrawiam
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku? Płyn dolewałem przy odpowietrzeniu tak że jest płyn. Z tym że przy nagrzewnicy z tego odpowietrznika tylko para leci nic zero płynu. Na rozgrzanym silniku po lekkim odkręceniu korka płyn ze zbiorniczka leci, tak że płyn jest na 100%. Dziwi mnie że kontrolka gaśnie po odkręceniu lekkim...
Przy okazji, sprawdziłeś coś z naszych rad czy tak tylko sobie pisaliśmy? Tak, termostat zawiesił się w pozycji otwartej. Więc dzisiaj zajrzałem do auta. Najpierw spróbowałem je uruchomić i motor zapalił od strzała. Tak kilka razy pod rząd. Silnik zdawał się pracować równo oprócz jednego przypadku kiedy obroty falowały rytmicznie od 1 do 2.5 tys. Nie...
Witaj, jeśli termostat ma zakres 60- 87 to ok.. One łatwo przegrzewają się pod obciążeniem( towar+ laweta) wiec im obniżyli temp robocze. Mój 2.5 tdi jedzie na 75- 82'C, mój miał 40C na wolnych obrotach, przy spaniu w nocy -2..a to trochę za mało. Podobno dawka paliwa zmniejszona = norma euro/ mapowanie.
Jest to typowy wzmacniacz operacyjny 741 np LM741. Pozostałe nóżki zostawia się wolne chociaż w niektórych zastosowaniach nóżki 1 i 5 można wykorzystać do kompensacji.
witaj sprawdź termostat
Są źródła programu, można dodać układ wykonawczy i opcję ustawiania progów temperatury(są jeszcze 2 piny wolne, drugi można użyć również do schładzania wody lub sterowania pompką :) ) i przekompilować.
Wymienialem termostat, jest dobre.
witam .sprawdz czujnik temperatury -wypnij wtyczkę czujnika i zapal silnik ,ma byc zimny .znajduje się na obudowie termostatu ,na górze.pozdrawiam
Jeżeli pralka ma około 4-5 lat to prawdopodobnie należy zmienić silnik pompy i będzie OK. Następna sprawa :należy położyć pralke na przedniej scianie podkładając cos pod spód i odłączając wąż doprowadzający wode. pod spodem pralki jest przeciwaga mocowana na trzech śrubach należy je odręcić i zdjąć przeciwwage. Następnie odręcić śrubke która mocuje...
:) to raczej niemozliwe Jest możliwe, różne rzeczy widziałem z dolotem. A termostat powietrza sprawdzałeś?
posiadam omegę b silnik 20 xev rocznik 94 od pewnego czasu po jeżdzie w korkach lub dłuższym postoju zaobserwowalem ze nie mogę utrzymac wolnych obrotów na poziomie 750-850. przy gorącym silniku obroty gwaltownie spadają-jeśli nie dodam gazu silnik gaśnie-zjawisko to występuje na gazie jak i na benzynie instalacja gazowa sprawdzona - sprawna. po przerwie...
Ewentualnie czujnik temperatury tzw. ssania taki podwójny na termostacie.
witam!!! mam taki problem podczas zmiany biegu silnik nie spada z obrotów, dzieje się� to przeważnie na rozgrzanym silniku. zmieniłem uszczelkę� pod wtryskiem, termostat i linkę�, kontrolka silnika nie świeci co dalej robić�????
I wracamy do tematu, jest jak było tzn.. elektryk wsadził mi rezystorek bo albo nie chciał zrobić auta albo nie umiał. Wiec może opiszę co w aucie zostało zrobione. Na badaniu ciśnienia na 1 cylindrze miałem 9,5 a na pozostałych ponad 13 atm sprężania i po próbie olejowej stwierdzono że przepuszczają pierścienie więc co za tym idzie.. wymieniłem pierścienie...
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
Czy masz sprawny termostat w filtrze powietrza? Na kolektorze wydechowym jest podgrzewane powietrze do gaźnika czy ta "puszka" jest cała oraz rura idąca od niej do filtru powietrza?
Mój problem jest taki. Fela zasilana LPG i PB na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wolne obroty pływają w kierunku duszenia-spadają. Na benzynie jest to mniej odczuwalne. na zimnym silniku to mniej wyraźnie występuje. Każde wyrzucenie na luz, lub postuj pod światłami obroty wariują. Wcześniej wyczyściłem przepustnicę ale problemów z wysokimi...
Auto było podpięte do VAG'a, wyrzuciło błąd przepływomierza (uszkodzony, albo zwarty do masy), no i trochę za niska temperatura około 68'C. Po za tym rzadnych odchyłek od normy. Tzn nie było robionej diagnozy elementów wykonawczych. Przepływomierzem, na razie sie nie zajmowałem, bo czytałem różne historie, które moga sie dziać przy uszkodzonym tym elemencie,...
popieram goldwingera pozostaje jeszcze postawić pytanie czy się gotuje albo inaczej czy jeśli silnik pracuje na wolnych na postoju to włączy się wentylator i się nie zagotuje, czy wentylator się włączy ale woda się gotuje i czy wentylator się w ogóle wlącza
Jeśli to dzieje się na mrozie to sprawdź czy masz jeszcze termostat powierza, rurę do kolektora i blachę na wydechu, a może już zgubiona :)
Przetestowałem ten regulatorek działa, jednak ma jeden slaby punkt. W punkcie ustalenia wyłaczenia i z powrotem właczania po dojsciu do temperatury zadanej zróżnicowanej histerezą nie ma zdecydowanego przejścia w stan 0 lub 1. Robi się generator klekotanie przekażnikiem jest 01010101. Przy szybkiej zmianie temperatur i małej histerezie np.1 efektu nie...
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Sprawdź termostat prawdopodobnie problem też jest z ogrzewaniem wewnątrz Termostat nie ma tu nic do rzeczy....
zacznij od doprowadzenia termiki silnika do porzadku i wymien termostat jakies bledy byly zapisane w sterowniku ... ?
dzis problem zas sie powtorzyl :/ mianowicie gdy po odpaleniu zaraz gasl tak jakby nie dostawal paliwa albo cos... czasem nie reagowal na wcisniecie calego gazu, zapalal i gasl... w miescie stanal mi na srodku drogi ale na szczescie jakos jakos dojechalem do domu... nie wiem co sie juz dzieje z tym autem... pomocy... Dodano po 2 mam filmik na youtube...
czujnik temperatury miałem wymieniany razem z termostatem i uszczelka głowicy.. spróbuje odłaczyć sondę lamda.
Powineneś sprawdzić sam czujnik ten wręcony w korpus. Wyjmij wsuwkę i dotknij do masy. Wskażnik powinien wskoczyć na maksa, prawie pionowo. Jeżeli tak jest to czujnik jest uszkodzony. Często jest zasniedziała wtyczka i słabiej przewodzi napięcie. Drugie rozwiązanie. Pozostaw samochód na wolnych obrotach na parkingu, i poczekaj, aż włącznik termiczny...
O co chodzi z tą próbą drogową ? (czy płyn się nie zagotuje podczas jazdy ?) Nie wiem, czy w tych warunkach, które teraz są, nie zamarznę podczas jazdy bez termostatu :) Ostatnie co mi przychodzi do głowy, to albo układ nie był dobrze odpowietrzony, albo ciągnie lewe powietrze do małego obiegu i się zapowietrza, tylko nie wiem czy to możliwe ? Zaobserwowałem...
Są dwa i to w obudowie termostatu w kolektorze ssącym niema żadnych czujników ani w jednopunkt ani wielopunkt
Więc tak przełożyłem czujnik z samochodu znajomego i chodzi :) ale pojawił się następny problem :( mianowicie z tego co wiem to jeśli ciecz sie mocno zagrzała to wentylator powinien działać na niższym biegu nawet na wyłączonej stacyjce. rozłączyłem wentylator i zagrzałem wodę w układzie chłodzenia do temperatury wrzenia i podłączyłem wentylator, chodził...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Lodówka vs Ja wynik 0:1 :) Termistor wymieniony/zamieniony z powodzeniem i logika przyjęła jego parametry z "entuzjazmem" ochoczo wznawiając współpracę. Tak teraz wydaje mi się że całego wydłubywania termistora mozna było uniknąć włączając dodatkową stałą i stabilną rezystancją w obwód termistora. Fabrycznie zamontowany był termistor 2.7K ... w moim...