Wymieniał termostat i nie do końca odpowietrzył nagrzewnicę lub zaczyna się problem z uszczelką pod głowicę. Jest jeszcze jedna możliwość, tam chyba jest jeszcze elektryczna pompa w obiegu i ona może też być uszkodzona.
To jest układ wysokotemperaturowy. Ostatnio zakładałem nowy termostat do opela h 1.6 . Włączenie went było przy 113 -115 a średnia temp na wolnych około 105-110. A czy pierwszy bieg działa u ciebie czy nie to trzeba by to diagnozować. I tutaj coć dla ciebie: https://intercars.com.pl/pl/Termostat-z-...
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
Pompki wtryskowe tu nie mają znaczenia one się psują w ten sposób że nie dają ciśnienia więc nie chcę palić lub nie ma pełnej mocy ale nigdy nie gaśnie przez pompki w tym silniku. Zrób jeszcze pomiar temperatury oleju bo być może nie ma dobrego obiegu, termostat nie działa prawidłowo i silnik się przegrzewa zaczyna puchnąć lekko na tłokach przyciera...
wygląda jak termostat podciśnieniowego wyłączania ssania, w Tico jest też takie coś i w Cieniasie 700 lub też jakieś podbicie wolnych obrotów poprzez dodatkowe powietrze na zimnym silniku w karzmądź razie tam 2 wężyki były
Kolego sprawdź lepiej czy wiskoza nie stoi na sztywno. Jeśli założyłeś nowy markowy termostat to jedyne co może być to wsiok innej przyczyny nie widzę. Czy na wolnych czy na wysokich silnik diesla powinien osiągnąć 90 stopni a termostat jest odpowiedzialny za puszczanie płynu chłodzącego w duży lub mały obieg sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze stabilizuje...
Spróbuj dla pewności wyciągnąć termostat i zrób próbę drogową. Jak pomoże to wiesz o co chodzi. Gdyby okazało się, że to wina termostatu, proponuję założyć oryginalny, a nie kombinować z docinaniem.
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Szkoda nawet pytać, skoro do sprawdzenia: Czy nie przedostaje się powietrze z kompresora do układu chłodzenia, lub kopmpresja z silnika. Czy nie jest zanieczyszczona chłodnica (mycie) Czy sprawny jest termostat. Pierwszy punkt sprawdza sie na wolnych obrotach i obserwuje, czy płyn się podnosi w zbiorniczku i czy rośnie ciśnienie. Drugi punkt, wizualnie....
gdyby byl zle nastawiony pasek rozrzadu to silnik zupelnie inaczej by chodzil. Nie mialby mocy, i odglos pracy silnika bylby zupelnie inny. Ja obstawiam zjechana kopulke + kable + swiece. Zresetuj tez komputer (klema na 5 min i pozniej nagrzanie silnika na wolnych obrotach do wlaczernia wentylatora) Termostat wymieniaj wtedu jesli silnik nie łapie wlasciwej...
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Środek czyszczący może narobić więcej szkód niż pożytku...
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Ja na razie obstawiam teorię że nie da się zregenerować głowicy. Trzeba kupić "sprawną" używaną lub nową. Wtedy po za grzaniu nie będzie puszczać płynu chłodniczego do cylindra powodując wypadania zapłonu. Twoja teoria jest słuszna. Mechanik z serwisu powiedział mi ,że tych głowic się nie regeneruje(szkoda ,że dowiedziałem się o tym po remoncie silnika)....
Witam sprawa dotyczy Citroena c3 2016 1.6 bluehdi 100KM. A mianowicie nie dogrzewa do 90° płynu. Co dziwnego ale już przy 75° uchyla termostat na 20%. Tak samo sytuacja wygląda jak auto pracuje na wolnych obrotach bez włączonego grzania w kabinie to termostat jest zamknięty ale wystarczy włączyć nawiew i już komputer wymaga uchylenia 20% jak zwiększam...
Odświeżę temat. Przyprowadził mi klient Audi A3 1,6 AVU, z wiadomością, że auto było już u kilku mechaników, elektryków itp. przyniósł ze sobą reklamówkę nowych oryginalnych termostatów i czujników a auto po ich wymianie ponoć dalej się gwałtownie grzało stwierdzono że nie otwiera termostatu. Siedziałem nad tym dość długo z chęcią rozwiązania problemu...
Tak,jest dziurka odpowietrzania,ale to nic nie dało.Więc tak.Zdjąłem przewody od nagrzewnicy zasilania i powrót.Przedmuchalem kompresorem nagrzewnicę, wszystko jest drożne.Natomiast odpaliłem auto na wolnych obrotach i na zasilaniu przewód od nagrzewnicy tam gdzie dochodzi gorąca woda jest małe ciśnienie wody Jak dam gazu to woda leci z dużym ciśnieniem.Ale...
Dzień dobry. Mam problem z ogrzewaniem w Golf V 2006 rok produkcji z silnikiem 1,4 16v (75KM). Opiszę całość historii, bo to wszystko ciągnie się kilka lat. Auto miało całkowicie rozebrany przód, i stało bez chłodnicy i płynu chłodniczego około rok czasu. Po tym okresie zostało zmontowane, wypłukany układ chłodzenia i zalany płynem. Na początku silnik...
Termostat był jednak zamontowany prawidłowo. Po zamontowaniu nowej chłodnicy i kilku prób odpowietrzenia układu chłodzenia nadal jest problem zimnego parownika LPG i zimnych przewodów nagrzewnicy. Płynu w chłodnicy jest na full, termostat po kilku minutach pracy silnika na wolnych obrotach ładnie się otwiera, góra i dół chłodnicy gorące, rury gumowe...
Czujnik temperatury zewnętrznej często ulega uszkodzeniu. Roztrząsane było to na forum i są na przedniej belce samochodu, chociaż i niektórzy piszą że ten w lusterku. Co do termostatu :) diesel tak ma, jak pracuje to jest ciepły, a jak jest zimno i nie ma pracy (silnik obciążenia i chodzi na wolnych obrotach) to wychładza się przez ogrzewanie w samochodzie...
Witajcie! Tak uprzedzę wasze pytanie szukałem już na forum ale bez rezultatów. Jestem posiadaczem Citroena C4 Grand Picasso 2009 z silnikiem 1.6 VTi + LPG. Pojawił się pewien problem, auto nie grzeje na wolnych obrotach a na wysokich tylko delikatnie. Dodam że według komputera temp. 105 st. Wąż chłodnicy górny gorący, chłodnica i dolny wąż zimny. Wąż...
Mam podobny problem jak opisywany powyżej. Silnik BF4L1011T. Fabrycznie jest tylko czujnik temperatury i kontrolka w kabinie ładowarki, która zaczyna się żarzyć już po 10 minutach pracy na wolnych obrotach. Podłączyliśmy zegar do czujnika, który pokazuje wzrost temperatury do 120stopni w czasie ok 15minut. Niestety na tym skończyła się skala dostępnego...
.dzisiaj jechałem do pracy i wszystko było ok.gdy zatrzymałem się na parkingu auto stało na wolnych obrotach to temperatura zaczęła spadać Dodano po 2 Dzisiaj jechałam do pracy bylo ok.gdy się zatrzymałam na parkingu i postał na wolnych obrotach to temperatura zaczęła spadać
Sprawdź termostat czy się otwiera. Termostat powinien mieć dziurkę/zaworek do odpawietrzania instalacji. Jeśli niema odpowietrzania przez termostat, to jest gdzieś wężyk z górnych cześci instalacji do zbiornika wyrównawczego. Pytanie nastepne, czy pompa pompuje, i czy chłodnica nie jest zapchana. Przypadek autentyczny : zapchana chłodnica, tylko kilka...
zacznij od doprowadzenia termiki silnika do porzadku i wymien termostat jakies bledy byly zapisane w sterowniku ... ?
To są typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pęknięcia w głowicy. Przy wysokich prędkościach wentylatory nie są potrzebne do schłodzenia płynu. Wg mnie typowym objawem uszkodzonej uszczelki (przedmuchu do układu chłodzenia) jest podnoszenie się płynu, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym, po uruchomieniu zimnego silnika. Wtedy zamknięty...
Zacznij od przepłukania nagrzewnicy, niestety borygo to syf że nawet menele nie chcą tego pić bo niesmaczne. A w dodatku zatyka nagrzewnice i chłodnice bo wytrąca się z niego piach. Po dodaniu gazu po prostu ciśnienie wymusza większy przepływ przez nagrzewnicę przez co więcej energii jest do niej przekazywane. Na wolnych obrotach prawie cały przepływ...
Koledzy bardzo proszę Was o pomoc. Ja spotykam się z czymś takim pierwszy raz, a dla Was to pewnie chleb powszedni. Mam wyciek z pompy wody, myślę, że powstał on nie bez powodu. Powodem prawdopodobnie jest uszkodzony termostat i wzrost ciśnienia w układzie. Nie wiem jak długo tak jeździłem, owszem czasem było czuć ciepło od silnika i zapach płynu, ale...
Ok wymienię ten zbiornik razem z korkiem. Termostat chciałem Tylko chwilowo zdemontować bo moim zdaniem olej jest za gorący na gorącym silniku jest dziwny dźwięk na wolnych obrotach podobnie jak dwumasa lub sprzęgło i chciałem tym sposobem sprawdzić termostat
Witam serdecznie nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale zamówiłem termostat marki Valeo, ma być w poniedziałek. Zobaczę jak będzie po wymianie. U mnie termostat to plastikowa obudowa na 2 śrubki i wkład. Jeszcze dopytam jak odpowietrzać, auto na wolnych obrotach ma pracować aż się nagrzeje. Bo ja po wymianie termostatu i odpowietrzeniu wsiadam do auta i...
Niestety jazda z prędkością obrotową 1200-1500 wymusi szybszy obieg i grzanie jest ( jeśli termostat na przewodach i zawór ciepło-zimno plus nagrzewnica jest sprawna) problem jest grzanie na postoju na wolnych obrotach.Ta pompa wody z wbudowana wiskoza jest dość droga ( około 2000 zł minimum) Tomek skąd jesteś?
Dzień dobry, mam samochód Peugeot 407 z silnikiem 2.0HDI RHR z roku 2007 (z FAP) z przebiegiem ok. 260tys. km. Ogólnie samochód dobrze jeździ, zawsze odpala, ma moc, nie kopci itp. Ale mam z nim kilka (może mających wspólne źródło) "małych" problemów. Mam podstawowe programy do diagnostyki i do narzędzia naprawy ale mam problem z małym doświadczeniem...
Witajcie, chciałem zasięgnąć opinii bardziej doświadczonych kolegów bo sam już nie mam pomysłu. Postaram się skondensować to do minimum. Pacjent M156, około 187tkm nalotu. 2008. W moim posiadaniu od dwóch miesięcy. Po zakupie auto jeździło bardzo dobrze. Zdecydowałem się na wymianę chłodnicy wody (była już wizualnie zmęczona) oraz wszystkich doprowadzających...
Witam Niedawno zakładałem wątek o dymieniu Fiata Stilo 1.6 16V 103KM. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Niestety dalej dymi i praktycznie wiem w czym problem. W tamtym wątku pisałem że nie dymi. Trochę w tym racji bo po przejechaniu większego odcinka na wolnych przez chwilę nie dymi. Od początku. Problem z wypadaniem zapłonów...
VW Polo 6N2 Lift, 2001.03, HB 3d., benzyna 1.4 16V 75KM bez lpg, 182000km, manual 5, ABS, klima Opiszę dzisiejszy przypadek: Do dnia dzisiejszego wszystko było ok. Trochę jazdy po mieście (spokojnej i około 8-10km). Nagle temperatura 110° (płynu chłodzącego) i mruganie kontrolki oleju. Zjechałem na prking, wyłączyłem silnik. Pod maską: - zbiorniczek...
Wielkie dzięki, to całkiem nowa perspektywa spojrzenia na problem. Zaraz przekaże info do mechanika. Mam nadzieję że to pomoże w rozwiązaniu problemu. Dam znać o efektach ... Dodano po 37 Jeszcze tylko dopytam, Ponieważ z pośrednio elektrycznych tematów jakie teoretycznie mogły by mieć wpływ na takie zachowanie silnika a ich charakterystyka może zmieniać...
No to ja podejrzewam, że jest za słaby obieg płynu chłodzącego na wolnych obrotach. Ja bym sprawdził pompę wody, czy wszystko z nią w porządku. Sprawdziłbym też, czy na pewno dobrze odpowietrzony jest układ.
Jeżeli chodzi o wyjazdy wakacyjne to jedynym dobrym rozwiązaniem jest wrzucić nadmiar ciepła np: w C.O. Rozwiązanie takie się sprawdza. No właśnie to rozwiązanie mnie bardzo ciekawi... Niezależnie pracujący układ który po przekroczeniu 35st (to jest chyba minimalna temp. przy której załącza się pompka cyrkulacyjna) wtłoczy wodę z zasobnika w układ...
Tzn że osiąga temp 90 st na trasie i chwile wystarczy stanąć na wolnych obrotach i temp spada do ok 70st - nie trzyma. Kolego wyłącz ogrzewanie i włącz myślenie. Jak bybył uwalony termostat to by się to odwrotnie ujawniało. Po prostu ogrzewanie odbiera ciepło z silnika ok 5kW więc szybciutko silnik stygnie. zwłaszcza w gnojopędzie bez webasta. Auta...
Witam, mam ten sam problem w swoim passacie 1,9tdi 2001r wysiadło ogrzewanie .Mechanik stwierdził , że to termostat ,wymienił.Ogrzewania ciągle brak , silnik zaczął się grzać tem.120 stopni .Przewód górny gorący dolny zimny,wzrosło ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.Mechanik stawia na pompę wody która była wymieniana ok.25 tys,km.Pozdrawiam.
Witaj, jeśli termostat ma zakres 60- 87 to ok.. One łatwo przegrzewają się pod obciążeniem( towar+ laweta) wiec im obniżyli temp robocze. Mój 2.5 tdi jedzie na 75- 82'C, mój miał 40C na wolnych obrotach, przy spaniu w nocy -2..a to trochę za mało. Podobno dawka paliwa zmniejszona = norma euro/ mapowanie.
Chyba nie miałeś wcześniej auta na ropę- silniki diesla mają niska sprawność energetyczną wiec zimą na mrozie na wolnych obrotach i na włączonym nawiewie wątpię w to by się nagrzał do 90stopni C. A skoro bez nawiewu łapie 90 to termostat sprawny- aczkolwiek można sprawdzić czy węże od chłodnicy są zimne czy ciepłe - jak ciepłe to termostat puszcza....
na początku raz grzało raz nie wiec wymieniłem silniczek sterujący klapko nagrzewnicy. Nic to nie dało. Jeden przewód do nagrzewnicy był ciepły drugi nie ale na wysokich obrotach grzało wiec wymieniłem pompę wody. Później jeszcze termostat i korek od chłodnicy. A wczoraj nagrzewnice i nic to nie dało. Nawet dorobiłem odpowietrznik na powrocie z nagrzewnicy....
Witam Mam taki sam problem ze swoim audi. Wymieniona uszczelka pod głowicą termostat sprawny, pompa sprawna, wszystkie klapy od sterowania nawiewami działają poprawnie. Po odpowietrzeniu układu jest ogrzewanie tak jak być powinno czyli daje ciepłe na własnych obrotach silnika przez dwa, trzy dni i znowu problem powraca. Nieszczelność uszczelki jest...
Właśnie nie wiem czy on nie robi za rodzaj zastawki - wymień go, bo wiem że w tych bmkach ciśnienie przez to spadało. Poza tym one też jest po coś - jak olej spływa za każdym razem to silnik przy rozruchu dłużej chodzi na sucho - to naprawdę mu dobrze nie służy. 120 stopni to za dużo - cos nie tak z obiegiem lub termostatem. Termostat ma mechaniczne...
Witam. Poszukuję termostat wyłączający/rozłączający obwód po osiągnięciu zadanej temperatury. Wszystkie jakie znajduję regulują temperaturę a ja potrzebuję taki, który rozłączy i tyle:) Pozdrawiam
Mam kocioł Defre eko duo, grzeje w zasadzie samą podłówką. Temperature na obiegu podłogówki utrzymuje TZM ESBE - czyli w praktyce sterowanie ręczne temperaturą na kotle i ograniczenie zaworem. W rozdzielaczu mam siłowniki i chciałbym kupić jakieś termostaty z programowaniem tygodniowym. W podłodze mam zatopione czujniki NTC10k. W zeszłym sezonie w kuchni...
Witajcie :) Ostatnimi laty mam problem z rachunkami za ogrzewanie, tak więc w tym roku postanowiłem coś z tym zrobić. Mieszkam na ostatnim piętrze w bloku i to na narożniku przez co, moje mieszkanie jest ogólnie dość chłodne i muszę mocno grzać. Niestety, chcąc aby po powrocie do domu w mieszkaniu było przynajmniej te 20 stopni, to przez cały czas będąc...
wolnych sektorów gasnie wolnych szarpie wolnych
sprawdzić tranzystor bc337 bosch instrukcje żarówki lampek choinkowych
Jak zresetować komputer w Volvo FH 500? ICE3B1565J – przyczyny wyłączania, auto-restart, diagnostyka, typowe usterki SMPS