Tak samo jak u Ciebie Xantix, otwarcie termostatu na początku zielonego pola. Wskaźnik KFM, termostat woskowy THM (ok. 80°C).
Jakikolwiek 5xxx-7xxx. Są takie same.
Może nie działać urządzenie wzbogacające dawkę paliwa w momencie zimnego rozruchu. Nie wiem jak w eskorcie, ale w mondeo z tym silnikiem był specjalny termostat woskowy który poprzez linkę zaciągał "ssanie". Proponuję wykonać także pomiar ciśnień sprężania - te silniki mają opinię ciężko palących i naprawdę wszystko musi być sprawne żeby zapalał. A...
jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory U Ciebie dwa zawory to robią. Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa. Tylko podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku.
witam,czy ktoś mógłby wytłumaczyć mi co to jest termostat woskowy,gdyż kiedy mój ojciec ,właściciel mazdy 323 z 84r. z siln.1,3 benz z 85r.,zapytał mnie ,po tym jak przeczytał w mądrej książce do obsługi,trochę się zdziwiłem ponieważ nie spotkałem się z tym określeniem.na czym polega fenomem tej nazwy,dla mnie termostat to termostat.
Masz chyba włożony termometr z trójwskaźnika (starszego modelu). Weź pod uwagę że: — Termometry na kapilarę były bardzo mało dokładne, często wskazywały błędnie. — Nowoczesne termostaty woskowe mają wyższą temperaturę otwarcia niż oryginalne termostaty mieszkowe spirytusowe. U mnie normalna temperatura na termostacie woskowym to górny zakres...
Bzdury wypisują , ile cały silnik moze diesla może być cięższy od benzyny ? 20 kg i ni jak może to wpłynąć na zawieszenie czy hamowanie, pewno jak chciałbyś tam vr6 włożyć to inny temat ale diesel? No i głośniej troche może być bo silnik diesla głośniej pracuje ale w środku nie ma różnicy i nie ma żadnego trzesienia kierownica. Inne poduszki silnika,...
Widocznie nie musi, skoro nie dochodzi. Przyspieszacz "zapłonu" masz mechaniczny, po drugiej stronie pompy, sterowany albo cięgnem z kabiny, albo termostatem woskowym.
Zużycie paliwa nie wzrosło? Może termostat woskowy na gaźniku szwankuje?
Ja bym rpoponował na początek sprawdzić tzw. termostat woskowy włączający ssanie !!!
Bo nie będzie chodzić poprawnie. Grzebiesz nie wiesz w czym i po co. Termostat woskowy działa?
To nie wina termostatu woskowego, o którym pisze kolega wyżej. On reguluje TYLKO prędkość obrotową zimnego silnika i poza tym nie ma wpływu na jego pracę.
mocno rozbudowana konstrukcja podstawa to szczelność wężyków podciśnień termostat woskowy i element grzewczy cięzka sprawa raczej dla dobrego fachowca
Jak dolna przepustnica jest sterowana termostatem woskowym to obok niego jest śrubka na imbus 4 należy ją popuścić i odpowiednio przestawić dźwignię a potem dokręcić.
Moż w tym gażniku nie działa termostat woskowy a może "pull down" nie działa prawidłowo.Oba urządzenia powinny być sprawne,wspomagają pracę przy zimnym silniku.
czujnik na 3-cim wtryskiwaczu nie moze byc odpowiedzialny za złe odpalanie silnika na zimno, ECu za pośrednictwem sygnalów z tego czujnika i czujnika obr wału korb. przestawia dynamiczny kąt wtrysku poprzez korektor w pompie podczas pracu silnka z róznym obciązeniem. za odpalanie odpowiada statyczny kąt wtrysku jaki sobie ustawisz na kole pompy oraz...
kapsula woskowa (czy jak ja tam w Polsce nazywacie), Termostat woskowy, podgrzewany cieczą. Dodano po 5 Do sprawdzenia i regulacji wtryskiwacze, plus pompa wtryskowa.
Niestety, ten temat odpada. Termostat woskowy również sprawny i dobrze naciągnięta linka. Dodam jeszcze że jakiś czas temu miała miejsce regeneracja wtryskiwaczy - lały tak, że auto potrafiło zgasnąć od przelania... Świece pewnie są okopcone i może tu pies pogrzebany? Chociaż czy przy temp +15*C miałoby to aż takie znaczenie?
W 85r. nie było silnika w golfie 1,8l z gażnikiem,tylko 1,6l. Jeżeli gażnik 2E to wskazują objawy na termostat woskowy uszkodzony. Urządzenie które utrzymuje podwyższone obroty silnika do chwili nagrzania silnika.Dwa przewody wodne widoczne w przedniej części gażnika.Sprawdż czy są gorące gdy silnik jest ciepły.
Np coś takiego: http://salko.pl/silownik-ssania/31110-si... Nie bardzo tam jest zwykła gruszka podciśnieniowa, wystarczy podjechać na jakiś szrot dać na "flaszkę" i będzie ją miał. Za nową będzie pewnie kolosalna cena. To co kolega pokazał to termostat woskowy.
Przy tych 100 °C z termostatem, nagrzewnica grzeje gorącym powietrzem? Jeśli nie, to zapewne problem jest w tym, że pompa cieczy chłodzącej nie pracuje. Poza tym, pomiędzy obudową termostatu a pompą cieczy jest wąż gumowy małego obiegu. Przepływ jest potrzebny aby element woskowy termostatu był obmywany cieczą o aktualnej temperaturze, termostat działał...
dziękuję za zainteresowanie tematem. oczywiście elektrit ma rację i ja też o tym wiem, nie wiem natomiast który czujnik podaje informacje do komputera o temperaturze silnika żeby zadać odpowiednie obroty. Dla wiadomości Didasowi podaję że jest to silnik krokowy umieszczony pod akumulatorem połączony linką z dżwignią w pompie wtryskowej zwany również...
Dziekuje za tak dogłebny opis działania pompy. Jest co najmniej jedna niescisłosć - w tym silniku o ile dobrze pamietam nie ma wtrysku sterujacego. Niestety ciagle nie wiem co steruje elektrozaworem podcisnienia przyspieszacza - szybkiego biegu jałowego (membrana pod akumnulatorem podlaczona do pompy podcisnienia na silniku). W nowszych 1.8td podcisnienie...
Auto było uderzone akurat strona filtra i akurat klapa ciepło-zimno trochę ucierpiała tzn. ułamał się wężyk podciśnieniowy. W środku jest jakiś termostat woskowy który również nie działał i klapa była właściwie zblokowana na środku. Ja zablokowałem na max zimne, gdyż podobno na gazie to jest mało potrzebne, a nie chciałem mieć w przyszłości problemów...
Jakoś nie mogę uwierzyć że tak szybko się nagrzewa. W moim sprawnym ciągniku przejazd 250 metrów nic nie robi, głowica ledwo się letnia robi. Ogólnie rozgrzewa się do temperatury roboczej przez jakieś 10 minut. Nie rozumiem po co kombinować z termostatem. Nowy termostat woskowy kosztuje obecnie 30 zł i elegancko utrzymuje temperaturę. Wyrzucanie termostatu,...
Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza. Dodano po 11 Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym...
Może masz problem z regulacją linek od termostatu woskowego (pod akumulatorem) W MKII są też montowane silniczki wspomagania wolnych obrotów http://obrazki.elektroda.net/9_124376871... Dodano po 10 Nie myl Mondeo z Transitem. Nie mylę. Uwierz mi są takie. Rozrząd ustawia się na blokady lub znaki. W Lucasie tylko na blokady - bo na znakach już...
Może byś tak zdjął ten sznurek w tym filtrze. To urządzenie zabudowane w obudowie filtra powietrza to jest termostat woskowy który ma za zadanie płynnie regulować temperaturę powietrza zasysanego do gażnika.Przy zimnym silniku oraz niskiej temperaturze powietrza ten termostat zamyka dopływ zimnego powietrza i otwiera wlot ciepłego powietrza z tej metalowej...
Również duże spalanie możesz uzyskać gdy jest brak papierowej rury łączącej filtr powietrza z obudową przykręconą do kolektora wydechowego. Przy braku tej rury silnik zaciąga z filtra powietrza zimne powietrze do sporządzenia mieszanki paliwowo powietrznej i następuje wzrost zużycia benzyny lub gazu.W chłodne dni termostat woskowy zamyka dopływ zimnego...
jeżeli masz pompę CAV do powinieneś mieć korektor wtrysku uruchamiany linką z termostatu woskowego. Wkrcony on jest po termostatem w silniku - wychodzi z niego linka która uruchamia dźwignię w pompie - najprawdopodobniej styłu od strony silnika. twoje objawy są mi znane sprzed trzech lat. też walczyłem całą zimę. Dopiero wymiana pierścieni tłokowych...
witam najbardziej temperaturą zawiaduje termostat (woskowy), który puszcza wodę na małą chłodnicę do ogrzewania wnętrza. dopiero po osiągnięciu ok. 60 do 80C termostat zaczyna przepuszczać wodę na chłodnicę dużą gdzie po przekroczeniu ok. 90C czujnik termostatyczny w chłodnicy włacza wentylator. Musisz zobaczyć, jak szybko po włączeniu zimnego samochodu...
Sprawdź, czy jest założona papierowa rura zamontowana na łapaczu ciepłego powietrza zabudowanego nad kolektorem wydechowym a obudową filtra powietrza. Poprzez tą rurę silnik pracuje zasysając ciepłe powietrze poprzez filtr powietrza. W filtrze powietrza jest zabudowany termostat woskowy, który dobiera temperaturę powietrza regulując płynnie dopływ zimnego...
termostat na zamówienie w serwisie lub złomowisku P.S spróbuj wyjąć trzpień wyczyść go posmaruj olejkiem i złóż czasami potrafi się zakamienić. Powodzenia
Witam! Mam problem z odpaleniem auta jak w temacie. Mianowicie przy zimnym silniku po podgrzaniu świec (jak zwykle) kręcę i w pierwszej chwili jakby łapał ale nie daje rady i przy dalszym kręceniu lekko rzuca silnikiem. Po kilku kręceniu rozrusznikiem udaje się odpalić i wówczas jakby brakowało mu obrotów po lekkim dodaniu gazu wraca do normy. Próbowałem...
Tak jak kolega wyżej pisał obstawiam boster. Jeśli już rozbierzesz go sprawdź dodatkowo membrany. Mam mundka z tym silnikiem, i u mnie problemem była membrana bostera.Na forum forda są namiary na Tucholę. Sprzedają same membrany komplet ok 50 PLN. Do wymiany samemu w garażu. Wcześniej sprawdź przewód gumowy łączący turbinę z bosterem. Zdejm go z bostera...
Ja mam woskowy termostat ale w 30 i innych tego typu i tak zawsze temperatura w czasie pracy jest ok a potem raczej silnik chodzi nie dogrzany , nigdy nie miałem 4 łopatek układ mam czysty od remontu chodzi na płynie i tak zostanie a z tym wentylatorem test mogę i tak zrobić ale bym dał czujnik na wyjście z termostatu mam kilka takich wentylatorów wiec...
Ten mieszkowy to stary typ termostatu alkoholowego. Za żadne skarby tego nie kupuj a jedynie nowy typ woskowy.
W samym bliku kanałów które mogły by się zatkać nie ma, są dwa w głowicy ale jak na moje oko to i one ciężkie da zatkania. Prędzej winowajcą może być termostat, oberwany wirnik na pompie, przedmuch np. na uszczelce pod głowicą. Same kanały może od biedy może dało by się sprawdzić od strony kolektora wodnego odpowiednio wyprofilowanym drutem. W każdym...
Witajcie. Mój dizelek z wielkim trudem odpala. Kilka razy kręcenie rozrusznikiem po kilka-naście sekund. Jak zacznie gadać to już kręci się równo, chwilę przy tym pokopci na biało i już jest wsio dobrze. Jest żwawy. Rozrząd, świece, wtryski - wszystko jest extra, sukcesywnie w ub roku robione. sprawdzone/wymienione/regenerowane/wyreg... Pompa paliwa...
Witam Napiszę Wam jedną dobrą radę na temat odpalania forda escort 1.8D nawet jakby było -20stopni celcjusza. Po pierwsze proszę wyjąć rozrusznik i alternator i dać je do regeneracji. Mój rozrusznik niby kręcił, ale to, że kręci to nie znaczy, ze dobry. W moim rozruszniku okazał się uszkodzony wirnik, a w rozruszniku znikome szczotki i łożyska z tulejkami...
Jeśli we wrzątku termostat się nie otwiera to i tak do wymiany . Wyłamujesz kombinerkami z przodu (od strony węża na chłodnicę) tą część co trzyma trzpień mieszka woskowego i termostat otwarty cały czas. Jednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania...
Element woskowy rozszerza się i stygnie 10tki tysięcy razy za czas pracy termostatu, tu ewidentnie , coś nie poszło po myśli producenta.
Zrób próbę z banki z ropą, na rozgrzanym podepnij go pod bankę, odpal na 10 minut żeby się odpowietrzył, zgaś, zostaw na całą noc i rano próbuj jak zapali. Ok, dziś już za późno na ten eksperyment, ale w poniedziałek zrobię j.w. Tylko czemu ma to służyć ? Coś ze zbiornikiem paliwa lub przewodami paliwowymi nie tak ( nieszczelne przewody) ? pzdr Nix...
Pierwszy błąd (sonda lambda) i drugi (trym paliwa) to efekt rozregulowanej instalacji LPG (zła adaptacja) lub rzeczywiście uszkodzonej sondy. Jak sprawdzić czy to sonda - porównać współczynnik lambda odczytany z ECU z wynikiem analizatora spalin. Trzeci błąd to usterka elektryczna - zwarcie w obwodzie sterowania termostatu (albo klasyczny woskowy z...
Żeby zbudować kompletny kompresor na bazie sprężarki śrubowej niezależnie w jakiej skali potrzebujesz spędzić kilka tysięcy PLN na podzespoły, na chwilę obecną nic nie masz :lol: Co potrzebujesz: Sprężarka z kompletnym zaworem sterującym z elektrozaworem włącznie. Bez tego zestawu ani rusz. Sam zaworu nie zbudujesz, używany może za kilkaset PLN gdzieś...
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała grubość...
A czy działa termostat utrzymujący stałą temperaturę powietrza ? W starych escortach był woskowy i utrzymywał ok 22st C. Długa jazda z zablokowaniem termostatu i podawaniem gorącego powietrza powodowała dzwonienie zaworów, natomiast po ustawieniu na zimne kiepsko chodził zimny. :sm24:
Do sprawdzenia. Filtr paliwa wraz z pompką ręczna, świece żarowe i ustawienie początku tłoczenia. Sprawdzisz to wszystko odezwij się jeśli nadal nie będzie palił. Zapomniał bym o termostacie woskowym jeśli posiada.
Wróciłem. Na tarczy.. Zacząłem dziś od idealnego wręcz ustawienia rozrządu i pompy na kołki. Pierwsze odpalenie po dobie stania - od jednego obrotu. 4 sekundy pracy i silnik dusi się po czym gaśnie. Pierwsze co robię to odłączam wtyczkę niebieską - od przestawiacza kąta wtrysku. Po zakręceniu silnik odpala od razu, pracuje na jałowym wyraźnie dłużej,...
Niech mechanik dokładnie wyreguluje gaźnik. Tam jest ssanie na termostacie woskowym i może za wcześnie się wyłącza i dlatego silnik gaśnie. Możliwe, że jakiś paproch w gaźniku jest, a mechanik za dokładny nie jest w swej profesji.
Stare alkoholowe termostaty faktycznie były do bani. Teraz nawet do poczciwej 60-ki można kupić woskowy którego trwałość i pewność działania jest o wiele większa. Poza tym to termostat ma być założony i myślę że to nie podlega dyskusji. Grzałka pewno fajna sprawa ale zawsze potrzeba tą godzinę. A nie zawsze ona jest.
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
Hej Dopiero teraz zauważyłem, że odpowiedziałeś w tym temacie. Symulowanie wyższego IAT nie jest dobrym rozwiązaniem. Natomiast popytałem kilku ludzi i oni również widzą że zimą pali im nawet w trasie nieco więcej. Swoje autko przewertowałem bardzo dokładnie. I wszystkie czujniki, termostat są w pełni sprawne. Sam silnik również jest w bardzo dobrej...
https://obrazki.elektroda.pl/5238802800_... Termostat woskowy THM - niesłusznie opisany jako TS-8 Dobra jakość wykonania oraz niska cena (16 zł). Polecam. Ze względu na stalową obudowę nie używać na wodzie! https://obrazki.elektroda.pl/9755769300_... https://obrazki.elektroda.pl/4055165300_... Wyłącznik...
gugul1978 wszystko fajnie, tylko zależy w jakiej pozycji został tłoczek ssania. Jeżeli w wysuniętej, to twoja metoda jest OK. Jeżeli jednak "zatnie" się w każdej innej pozycji, to użytkownik będzie miał problemy. Po prostu na rozgrzanym silniku będzie za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna, bo niedomknięte ssanie dale będzie podawać mniej lub więcej...
W sumie szło by zrobić jeszcze taniej, wykorzystując termostat od skuterów i motocykli 2T (temperatura otwarcia ok. 65°C). Kiedyś można było kupić za 20 zł, ale teraz na allegro kosztują 65 zł... Tylko że trzeba go zamontować w trójnik stroną z elementem woskowym wystawionym na przepływ czynnika. Trochę kombinacji z zamontowaniem, ew. możliwością wyjęcia,...
Witam, mam nadzieję, że temat w dobrym dziale, ale tu chyba będzie najwięcej kompetentnych i oblatanych w temacie osób. Chciałbym Was zapytać jak dokładnie działa i jest zbudowany element wykonawczy (siłownik/termostat) w klasycznym miarkowniku ciągu (łańcuszek, dźwigienka, wkręcany z boku pieca). W jaki sposób zagwarantowana jest praca w szerokim zakresie...
siłownik woskowy termostat opiekacza farelka termostat
pasta bezołowiowa czujnik poziom oleju miska podsłuch usługa
hulajnoga kugoo hulajnoga kirim kugoo
Tworzenie otworu pod śrubę w PCB w EAGLE Niedziałający nawiew w Oplu Meriva 2008 - przyczyny i rozwiązania