https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
Ja chłodnice wymontowuje i polewam elektrolitem czeka 10 minut i spłukuje wodom wszystkie zabrudzenia organiczne są zjedzone przez kwas i chłodnica jest czysta. Ale zacznij od termostatu bo mniej roboty , termostat znajduje się nad kompresorem przy kolektorze wydechowym w silniku d12
Rozrząd, wyprzedzenie zapłonu, termostat, drożność układu wydechowego, opory toczenia, regulacja, technika jazdy i pewnie trochę jeszcze.....................
Deutz Fahr nie robi silników. Tylko Deutz. Silniki wolnossące nie miały sterowania na wentylatorze tylko doładowany i 6 cylindrów. Miał termostat w kolektorze wydechowym. Jeśli to sprzęgło wiskozowe..... To nie jest sprzęgło wiskozowe. ....... Po co zabierasz głos w temacie o którym nie masz pojęcia? Co więcej silnika na oczy nie widziałeś.
To pierwszy a nie ostatni cylinder. 120 °C jest ok. Poza tym tak naprawdę nie wiadomo co mierzysz i gdzie. I czy komplet osłon masz. A na zdjęciu jest BF6L 913. Z wentylatorem sterowanym termostatem. Zresztą jest widoczny w kolektorze wydechowym. Więc zacznij od tego jaki masz konkretnie silnik skoro pytasz o silnik.
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Przedewszystkim, wkładają mikser, po usunięciu którego raczej na pewno trzeba wymienić uszczelkę między przepustnicą a kolektorem. Mikser jest właśnie w tym miejscu. Często też blokują termostat powietrza (taka klapa, które przełącza czy powietrze do przepustnicy idzie z głównego wlotu czy z wlotu nad kolektorem wydechowym).
Termostat jest, ale nie w każdym silniku. Masz układ z modułem czy termostat sterujący w kolektorze wydechowym. Silnik z jedną czy dwoma chłodnicami silnika. Jest też chłodnica hydrauliki? Czujnik temperatury, ile ich masz? Poza tym profesjonalne firmy dają 1rok gwarancji, bez limitu. Więc możesz z niej skorzystać. Inna sprawa że jeżeli miałeś w filtrze...
Ja bym zaczął od termostatu... bo z tego co kolega nagrał to temperatura silnika nie przekracza 75⁰C więc dlatego może się nie załączać wypalanie dpf
Dzień dobry, dziękuję za Waszą pomoc, ale Po nocy silnik odpala z dotyku, brak błędów sterownika silnika, po odpaleniu silnik pracuje ok, nie szarpie, nie dymi, ma moc. Nie ważne czy przejadę 10 czy 300 kilometrów, jest ok, dopóki nie zgaszę i po 5 minutach znowu kręcenie na 3-4 razy, nie chcę męczyć rozrusznika, kręcenie w sekwencjach po 3-4 sekundy...
Witam. Mam błędy od grzałki przedniej jak i tylnej sondy, elektrozaworów wałka ssącego jak i wydechowego, termostatu i kanistra odpowietrzania zbiornika paliwa. Opis błędów to zwarcie z masą lub obwód otwarty. Wymieniłem wiązkę silnika bo była strasznie podrutowana, ale to nie rozwiązało błędów. Sprawdzone bezpieczniki. Sprawdzone masy. Nie wydaje mi...
Potrzebuję jeszcz momenty dokręcenia śruby dużego koła łańcucha rozrządu, śrub kolektora ssącego, śrub kolektora wydechowego, śrub listwy wtryskowej, śruby obudowy termostatu i śruby napinacza paska wielorowkowego? Może być schemat silnika z wyszczególnionymi momentami dokręcenia. z góry dziekuje za informacje.
sprawdz termostat w filtrze powietrza, oraz drorzność układu wydechowego
termostat założony, wczoraj znowu zrobił się mokry kolektor wydechowy. Mam brak pomysłów co to moze byc za przyczyna?
Czy masz sprawny termostat w filtrze powietrza? Na kolektorze wydechowym jest podgrzewane powietrze do gaźnika czy ta "puszka" jest cała oraz rura idąca od niej do filtru powietrza?
A chociaż wiadomo tak mniej więcej gdzie On może być? Czy w bloku czy koło termostatu czy może na chłodnicy gdzieś? obleciałem termostat i od strony kolektorów wydechowych nie widać nic kompletnie może u mnie też ktoś jakąś śrubą zaślepił mam jeszcze fiestę starą i też nie działa czujnik i na termostacie jest śruba i nie daleko ucięty taki sam przewód...
zmieniłem termostat i jest już ok
To jest klapka z termostatem, która kieruje powietrze albo z nad kolektora wydechowego, albo bezpośrednio z wlotu ( zima/lato), zasadniczo aż takiego wpływu na spalanie nie ma
Witam Posiadam Volvo FH z 2016 roku i przestał działać hamulec VEB. Przestał działać po uszkodzeniu Termostatu Oleju- powodował zwarcie i wysadzał bezpiecznik odpowiedzialny za hamulec silnikowy i termostat oleju ( Są pod jednym bezpiecznikiem) Wymieniłem termostat na nowy oryginalny, bezpiecznika nie wysadza- zero błędów na desce Po uruchomieniu wajchy...
Wiec tak. Jakie efekty moze powodowac uszkodzony czujnik temp powietrza w dolocie (wskazania podaje ale nie koniecznie prawidlowe musza byc) oraz termostat na rurze dolotowej ktory przelacza na powietrze ogrzane przez kolektor wydechowy i powietrza z za atrapy chlodnicy. Od tego termostatu odchodza takze 2 rurki do obudowy filtra powietrza (tego wlasnie...
Co do przegrzewania być może tylko termostat, choć dziwi mnie to słabe ogrzewanie (może tylko zapowietrzony układ).
Witam. 1. Ustawienie zapłonu i ogólnie kondycja układu zapłonowego, 2. Niedrożny układ wydechowy (katalizator), 3. Czujnik temperatury, 4. Przestawiony rozrząd, 5. Ciśnienie w listwie wtryskowej (regulator), 6. Cieknące wtryski, 7. Przepływomierz (analiza spalin ew. odczyt sygnału lambda.), 8. Zestyk fazy hamowania silnikiem, 9. Zły stan silnika, 10....
Jeżeli ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy spadło o 30 atm to znaczy, że igły się wyklepały. Jeżeli na stożku igły mamy szeroki ślad to rozpylacz jest do wymiany. Na przyrządzie do ustawiania wtrysków zadajemy ciśnienie 10 atm niższe od otwarcia i obserwujemy czy zbierze się paliwo na końcówce rozpylacza. Jeżeli wtryskiwacz przepuszcza paliwo to jest do...
Elektryk może i będzie posiadał niezawodny silnik, ale wszystko pozostałe ma wspólne ze zwykłym autem, więc pozostałem układy będą się psuły statystycznie równie często co w zwykłym aucie. Elektryk nie ma rozrusznika, alternatora, oraz chłodnicy i płynu chłodzącego, termostatu, pompy cieczy, nie ma sprzęgła, dwumasowych kół zamachowych, wtrysków, turbosprężarek,...
Wiesz jak sprawdzić czy w maluchu otworzył się termostat ? W silniku pod kolankami wydechowymi do głowicy są wkręcone tzw. gwizdki, śruby z otworami. Po przegrzaniu silnika w tych otworach zaczyna pojawiać się ciemny olej oznacza to, że zbliża się czas na wymianę uszczelki pod głowicą. Dzisiaj jest problem z kupnem części do malucha. W sklepowych katalogach...
Z prawej strony kolektoru wydechowego w czarnej obudowie przykręcanej na dwie śrubki m6 czyli klucz 10.
Falują obroty Renault Megane 1 1.4 16v 1999rok Witam proszę o pomoc w sprawie falujących obrotów w tym pojedzie rano po całej nocy 2000tys obrotów spadają dopiero po 10 minutach a jak się wyjedzie to zaczynają faowac w granicach od 1000 do 2500 Rzeczy wykienione: Silniczek krokowy Świece Cewki Termostat Czujnik temperatury Czujnik ciśnienia w kolektorze...
Miałem coś takiego u znajomego. Medycy wymienili wszystko co można było. A nie zobaczyli że z pod termostatu płyn powolutku ucieka i ścieka na kolektor wydechowy. Rano po przejechaniu kilometra, płyn wyparowywał, ale zaciągał to silnik. Po dokręceniu 3 śrubek problem znikł. Wystarczy niewielka ilość płynu.
Chłopie to tylko GAŹNIK jak ci mamy pomóc? Trzeba odkręcić górę wyczyścić, przedmuchać dysze, ustawić poziom paliwa, skład mieszanki sprawdzić podciśnienia, zobaczyć czy działa termostat powietrza, czy masz rurę papierowo-aluminiową do rury wydechowej, czy na wydechu masz blachę do łapania ciepłego powietrza itp. itp. A z tym "prykaniem" to............?
Witam.Posiadam Clio1.2energy z93r.Mam problem z jej spalaniem ponieważ wciąga od 8-14 litrów benzyny.Sprawdzałem przy delikatnej jeżdzie jak i dynamicznej.Auto niema oporów toczenia.Czujnik ssania jest przerobiony na tryb ręczny.Analiza spalin jak i sterownik wykazały,że jest wszystko ok.Wymieniałem sterownik,wtrysk,czujnik położenia przepustnicy,łożyska...
Jak kiedyś się tymi autami zajmowałem to odmę przenosiłem, wiercąc otwór w obudowie filtra powietrza, a dokładnie aby trafiła pod filtr, a resztę zaślepiałem Bardzo ważna sprawa zimą to termostat powietrza, rura i obejma na rurze wydechowej, bo w mrozy to się nie ujedzie takim cienkusiem daleko...
Nigdy nie wyciągaj termostatu. Być może uszkodzona uszczelka pod głowicą. Lub sama głowica pęknięcia. Tak mi to wygląda. Zdejmij kolektor wydechowy i zidentifikuj wadliwy cylinder.
Honda CR-V I 2.0 +LPG 1999r. Latem upalił się zawór wydechowy i była robiona kompletna regeneracja głowicy, nowe zawory, uszczelniacze, planowanie itp itd, nowy rozrząd z pompą wody i termostat, nowy korek chłodnicy. Od 2 tygodni podczas jazdy autostradowej auto się gotuje, tzn temperatura prawie na pion, z chłodnicy górny przewód gorący i korkiem wywala...
1. Do ustawienia/kontroli ustawienia koniecznie potrzebujesz blokad. Na tzw. patencie nic nie zwojujesz. 2. Aby zablokowac wał trzeba wymontować/odsunąć rozrusznik i najczęściej oczyscić otwór w bloku z korozji. 3. Aby zablokowac wałek ssący trzeba wymontować alternator. 4. Aby zablokować wałek wydechowy trzeba wymontowac obudowe termostatu i przewody...
Chłodnice zwłaszcza typu baranek ( patrz rysunek, który wstawiłem poz. 99) lubią pękać jak nie są zamocowane i zdarza się, że ktoś później montuje taką bez termostatu, bo jest tańsza o 60%. Ta pokazana na tym rysunku jest bez termostatu, ale pokazałem ci na innej jak ten termostat wygląda. Bo było parę typów chłodnic i w Almmanie były właśnie baranki...
Moduł jak siadał to kichał i prychał... Miałem trochę podobny objaw stojąc w korkach - zaczynało się po pewnym czasie falowanie obrotów, zadławianie, próby gaśnięcia. Okazało się, że termostat powietrza zamontowany na obudowie filtra powietrza się skiepścił i nie zamykał dolotu gorącego powietrza znad kolektorów wydechowych. Gaźnik zadławiał się gorącym...
musisz założyć chwytak ciepłego poowietrza na kolektor wydechowy i połączyć go z obudową filtra powietrza. sprawdż czy termostat w obudowie filtra powietrza jest zamknięty/klapka/ jeżeli jest otwrta to zablokuj ją by się nie otwierała :lol:
Po pierwsze: 1.Tak jak wyżej pisali koledzy-termostat, 2.Zbyt mało płynu chłodzącego, 3.Osłona na rurze wydechowej(tzw.kula),która łączy sie z obudową do filtra powietrza elastyczną rurą -dostarczenie ciepłego powietrza.Prawdopodobnie jej nie masz.
A czy takie równoległe podpięcie to jakiś duży błąd instalatora czy tak też może być? U brata w takim samym aucie ten sam gazownik zrobił tak samo, tylko ze on ma ciut bardziej schowany reduktor głębiej, bliżej kolektora wydechowego i on nie narzeka na przełączanie. No ale chyba zmienie ten termostat i zobaczymy. A może akurat pomoże
Witam. zastanawiam się ostatnio nad pewnym zjawiskiem w mojej astrze. okazuje się ,że rozgrzany silnik słabiej ciągnie niż zimny. zastanawiałem się nad termostatem powietrza który puszcza ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego. Jak wiadomo powiniem być otwarty tylko podczas rozgrzewania silnika. Obawiam się, że u mnie jest otwarty cały czas i przez...
...Czy ktoś wie ile może kosztować, termostat pod filtrem powietrza? na szrocie krzyczał mi 30 zł wraz z obudową lecz ona jakaś taka popękana była wiec nie wiem czy może sam termostat bedzie tańszy. I interesuje Mnie jeszcze blacha która jest mocowana do kolektora wydechowego na która sie nakłada rure do ciepłego powietrza, bo mi zlekka zgniła. moze...
Ewentualnie płyn wycieka z pod uszczelki głowicy od strony kolektora wydechowego, ale tylko przy zimnym silniku. Może też ciec z pompy wody, z obudowy termostatu itd.
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
P0014 Usterka mechaniczna fazowania wydechowego wałka rozrządu Do spr. ustawienie rozrządu , wariatory lub zawory sterowania wariatorów P0597 Obwód zaworu termostatu płynu chłodzącego Padnięta grzałka termostatu (lub sterowanie) P1614 Niewłaściwy kluczyk z transponderem pewnie czasami CIM świruje
Wymieniłem dzisiaj termostat w seicento. Przed odpaleniem auta kontrolka wtrysku normalnie zgasła, po czym zapaliła się znowu i pali się cały czas. Auto się dławi i z rury wydechowej idzie gęsty biały dym. Mam przejechac pare km? Co mogłem zrobić nie tak? Z góry dzięki za pomoc.
W zasadzie piszesz o poprawnym działaniu systemu. Nie wiemy tylko w jakich okolicznościach to się dzieje. Przy dużm przebiegu silnika mogą występować przedmuchy do komory silnikowej co trochę podniesie temperaturę silnika (mniej ciepła idzie do rury wydechowej).
Sprawdż cewkę wysokiego napięcia.Uzwojenie pierwotne (przy 20stopniach) 0,495oma do 0,605oma, wtórne 6660oma do 8140omów. Czujnik położenia i prędkości obrotowej na wale musi mieć rezystancję (przy 20 stopniach, szczelina 0,4do 1.0 mm )578do782 omów .Jeśli jest inaczej do wymiany. Czy rura dostarczająca ciepłe powietrze z gruszki na kolektorze wydechowym...
Witam Aha to widzę że nie ma co sobie zawracać głowy naprawą tego,w tej chwili rzeczywiście mam ręcznie wyregulowany ten reflektor bo inaczej nie dałoby się jeżdzić.Co do termostatu to przerabiałem ten problem w zeszłym roku.Swoją drogą to też ciekawe bo u mnie jest termostat w plastikowej obudowie który wymienia sie razem z tą obudową, bo samego wkładu...
takzgadza się taki filterek paliwa a do wypowiedzi kiebedz4 to odma w 700 nie jest do filtra powietrza tylko na rurze pomiędzy filtrem a gażnikiem i z tąd częste problemy z paleniem i mocą w okresie jesienno zimowym i żaden termostat w filtrze temu nie zaradzi ani ciepłe powietrze z nad kolektera wydechowego z poważaniem dudi2007
Z układem chłodzenia może być problem tego rodzaju, że nie ma pełnego obiegu płynu chłodzącego(nie otwiera się termostat), lub poważniejsza usterka uszkodzona uszczelka pod głowicą i występują przedmuchy z układu wydechowego do chłodzącego. Sprawdź czy w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają się liczne pęcherzyki powietrza. Pozdrawiam
Czy ta dziurka w odmie ma tam znaczenie czy nie warto kupować nowej i tylko jako tako to załatać taśma czy czymś takim ? Pękło w miejscu gdzie ten mniejszy wężyk łączy się z odmą która wychodzi z pokrywy zaworów. To raczej znaczenia nie ma, ale lepiej wymienić bo to koszt niewielki a tą "dziurką" może się wydobywać olej i zanieczyszczać "silnik i okolice"....
Chwyt ciepłego powietrza z kolektora wydechowego jest bardzo ważny ale w obudowie filtra powietrza jest termostat (klapka sterująca pod filtrem) sprawdz czy jest sprawny,jeśli nie w temperaturach ok.0C gardziel w gażniku zamarza.Po zatrzymaniu silnika (brak przepływu powietrza) czapa lodowa rozmarza i wpada prosto na świece, resztę juz znasz Pozdrawiam.
Witam, mam problem z Astrą F 1.6 16V X16XEL, wszystko zaczęło się dziać po pęknięciu przewodu cieczy. Musiałem zdjąć górną część kolektora dolotowego by go wymienić, przy okazji został zdjęty kolektor wydechowy i pospawany, oczywiście zostały wymienione wszystkie uszczelki w układzie wydechowym. Ponieważ stał samochód przez jakiś czas na kanale to postanowiłem...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Zimny silnik zbyt szybko się zalewa na ssaniu, podwyższone zużycie paliwa to zbyt bogata mieszanka bez watpliwości. Należałoby przyjrzeć się dyszy głównej, poziomowi paliwa w komorze pływakowej, czy pływak nie dziurawy. Może zatkany filtr powietrza lub nie działa prawidłowo (o ile jest) termostat na dolocie powietrza i ciągle chodzi na zbyt gorącym...
MERA, polskie termostaty, katalog z rysunkami do pobrania (3 MB): http://www.termostat.pl/index.php?page=o... FŁT Kraśnik, polskie łożyska, katalogi do pobrania w formacie PDF: http://www.flt.krasnik.pl/index.php?meni... ASMET, polskie układy wydechowe: http://www.asmet.pl/asmet2007/katalog/?l... ISKRA, polskie świece zapłonowe i żarowe: http://www.iskra-kielce.pl/...
dot .pkt.1..Brak poboru gorącego powietrza do filtra powietrza powoduje oszronienie gardzieli gażnika a po krótkim postoju lód się topi i jedziemy znów kawałek. Zazwyczj to się dzieje przy tem. w granicach 0 st. i dużej wilgotnosci powietrza. Trzeba sprawdzic czy termostat w filtrze jest otwarty.Czy filtr ma połączenie (rurą) z uchwytem na rurze wydechowej.
Również duże spalanie możesz uzyskać gdy jest brak papierowej rury łączącej filtr powietrza z obudową przykręconą do kolektora wydechowego. Przy braku tej rury silnik zaciąga z filtra powietrza zimne powietrze do sporządzenia mieszanki paliwowo powietrznej i następuje wzrost zużycia benzyny lub gazu.W chłodne dni termostat woskowy zamyka dopływ zimnego...
Ten szrot 2,0TDI przebił nawet słynną 2,5V6 Ale tak z innej beczki: kiedyś dwusuw miał być tani, prosty i niezawodny, problem polegał na emisji spalin i kulturze pracy, zaczęto więc wymyślać sposoby na poprawienie tych bolączek, pompa oleju, mechaniczna pompa powietrza dolotowego itd. Próbowano obudować prosty jak budowa cepa silnik setką psującego...
Kup sobie środek do mycia tarcz w spray-u i na opalonym silniku psikaj po kolektorze, przewodach pod ciśnienia tylko nie po kolektorze wydechowym i jego okolicy !!! WAŻNE ! PSIKAJ MAŁYMI PARTIAMI "DELIKATNIE" JEST TO ŚRODEK ŁATWOPALNY !!! w miejscu gdzie psikniesz i obroty wzrosną szukaj nieszczelności, ponieważ środek jest zasysany do komora spalania...
Mam oto taki błąd Mercedes A klasa 1.3 170 przebiegu Co do termostatu to wiadomo wymiana, a te dwa rozrząd? Czy czujnik wałka rozrządu https://obrazki.elektroda.pl/8950093700_... P059700 Termostat płynu chłodzącego ma usterkę elektryczną lub przerwę w obwodzie. P001607 Pozycja wałka rozrządu zaworów dolotowych (rząd cylindrów 1) jest...
Witam -jak sie nie myle to masz jeden czujnik temp.A jezeli miałby uszkodzoną uszczelke to :spaliny by wywalało w naczyniu wyruwnawczym lub z naczynia wyruwnawczego by w miarę szybko giął płyn a z rury wydechowej wydobywałaby sie podejzana para wodna(duzo).a jesli chodzi o termostat to przy jakiej temperaturze ci wywala płyn czy odrazu jak włączysz...
witam. miałem podobny problem z temperaturą w swoim Peżocie 306 (1.4 "husky" 99 rok,benz.) po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelki pod kolektorem wydechowym, planowaniu głowicy,termostatu, świec, oleju , filtrów... temperatura cieczy po za miastem przy prędkości 100 - 110 km/h i 3000 rpm wahała się między 93 a 110 stopni w mieście zaś po przejechani...
Panowie ten sam problem. Auto jeździ super do czasu jak się zagrzeje. Wystarczy się zatrzymać na kilka sekund i wyłącza drugi cylinder i włącza się wentylator. Zrobione już sporo żeby dojść co jest przyczyną. Głowica , nowe pierścienie , nowe zawory wydechowe ( ssące zostały stare) rozrząd .Koła ZF, cewki podmienione , świece , czujniki faz , regulator...
Spuszczasz płyn, zdejmujesz wąż gumowy z pompy wodnej. Na końcówce pompy, nad którą jest termostat, masz przykręcony wężyk do chłodzenia sprężarki, musisz go delikatnie odkręcić przytrzymując płaskim kluczem "oczko" wężyka, łatwo go złamać, przy przykręcaniu obudowy termostatu kluczem nasadowym przeszkadza. Odkręcasz dwie śruby M8 i masz termostat na...
Ściśnięcie węża go nie uszkodzi zwłaszcza jak deseczki będą miały zaokrąglone krawędzie, ciśnienie jest takie samo po obu stronach zacisku i jest takie samo jak bez tego zacisku, na wszelki wypadek często patrz na licznik bo ta operacja to nic innego jak całkowite zlikwidowanie chłodnicy. Pamiętam ori termostaty od vw golfa bodaj dwójki które miały...
Zakładajac , ze jest to silnik zetec, to prawdopodobnie podło ci odpowietrzanie skrzyni korbowej. Znajduje sie pod kolektorem wydechowym . Jest to taka puszka z wychodzacym z niej zaworkiem i rurka w kształcie litery L. Często pada ten zaworek i parcieje ta rurka. łączy sie ona pod obudową termostatu z metalową rurka, a ta z kolei z nastepna gumową...
Sprawdź, czy jest założona papierowa rura zamontowana na łapaczu ciepłego powietrza zabudowanego nad kolektorem wydechowym a obudową filtra powietrza. Poprzez tą rurę silnik pracuje zasysając ciepłe powietrze poprzez filtr powietrza. W filtrze powietrza jest zabudowany termostat woskowy, który dobiera temperaturę powietrza regulując płynnie dopływ zimnego...
... nie zabserwowałam nic poza dymieniem z rury wydechowej, olej nie wzrasta nie widać zadnego "majonezu" Prosze o pomoc :cry: Usterek może być wiele, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, a w najgorszym przypadku popękana głowica. Wymiana termostatu to tylko półśrodek, a przyczyną był termostat który się zaciął, przegrzał się silnik i uszczelka lub...
Witam. Przepraszam że nie napisałem co zrobiłem aby usnąć usterkę. Otóż mój CC ma gaźnik Weber. Niewiem jak to jest z Aisanami. Po pierwsze pojechałem do warsztatu który (ze słyszenia jest dobry odnośnie gaźników). Po regulacji gaźnika posprawdzałem cewkę,przewody,pompę paliwa,czójnik położenia,przełącznik charakterystyki oraz moduł. Później zlikwidowałem...
Witam, Polo 9n3 1.4 16v silnik BKY (montowany tez w A2, Fabii i Ibizie), ale pytanie jest dość ogólne. Kilka miesięcy temu zablokowałem na stałe klapkę regulującą źródło powietrza przy dolocie, tak żeby do dolotu nie wpadało ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego - jest tylko dolot z zewnątrz, bo termostat który tam był nie działał prawidłowo i...
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
termostat jest juz tak jak powinien. co do parownika nie da rady go przykrecic nizej. jest on miedzy lampa a nadkolem a wogol wszystkie elktrozawory. nawet jak bym znalazł miejsce a jest takie jedynie przy kolektorze wydechowym (tylko idiota tam by przykrecił parownik) to zabrakło by przewodow doprowadzajacych gaz. nie rozumiem tylko dlaczego podlaczenie...
witam. miałem podobny problem z temperaturą w swoim Peżocie 306 (1.4 "husky" 99 rok,benz.) po wymianie uszczelki pod głowicą, uszczelki pod kolektorem wydechowym, planowaniu głowicy, świec, oleju , filtrów... temperatura cieczy po za miastem przy prędkości 100 - 110 km/h i 3000 rpm wahała się między 93 a 110 stopni w mieście zaś po przejechani 2 km...
Witaj. Jaki przebieg ma twój silnik? Czy bierze olej/ napewno spala ale ile na 1000 km Zobacz jak wygląda końcówka tłumika rury wydechowej, jesli jest szara bez nalotu czarnej sadzy... i sucha to OK jesli czarna wilgotna zaolejona... to niezbyt dobrze świadczyć to bedzie o stanie silnika... Radziłbym przecyścić świece... a jesli jeździśz już ponad 40tkm...
To nie jest żadna gafa :P Zimny silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę by mu ułatwić rozruch i pracę w takich warunkach. Kiedyś w gaźnikach miałeś taką wajchę którą włączało się ssanie ręcznie, a dziś robi to sterownik na podstawie informacji o temperaturze. Co do "termostatu w dolocie" to też takie patenty były stosowane. Niektóre auta mają dodatkową...
I tylko na rozgrzanym był problem? Dodano po 17 A jeszcze jedna dziwna sprawa. Jak odepnę czujnik wałka wydechowego to wypadania zapłonu brak nawet wentylator załancza się na pierwszym biegu tylko coś zaczyna piszczeć jak pasek od strony rozrządu ale to nie pasek bo bez paska też piszczy. Czujnik temperatury dałem nie wpięty w obieg żeby oszukać komp...
Witam. Jestem troszeczke zdziwiony tym co ten mechanik powiedzial. Jesli auto nie lapalo temperatury to dlaczego glowica??? Termostat sie otworzyl i sie nie zamkna i dlatego nie lapie temperatury. Dymek mogl sie wytwarzac z powodu uszkodzonej uszczelki pod pokrywa klawiatury i olej sobie kapal na kolektor wydechowy i dlatego ten dymek. Napisz cos jeszcze...
Problem rozwiązany. Jak to często bywa powód szarpania był błachy- rura cieplego powietrza wpieta w oslone nad kolektorem wydechowym. Silnik ciągnął gorące powietrze. Po zdjęciu rury jak ręką odjął. Temat do zamknięcia. Dodano po 1 Rure ciepłego trzeba samemu zdejmować. Tam nie ma termostatu ;)
Witam mam parę problemów z silnikiem F6L913,po pierwsze ciśnienie oleju mierzone na czujniku po zapaleniu osiąga 7 bar ,po rozgrzaniu na wolnych obrotach jest 1,5.drugi problem wycieki oleju z termostatu spalin i elektrozaworu (zauważyłem,że elektrozawór nie jest podłaczony),wycieka olej spod kolektora wydechowego na pierwszym cylindrze od kabiny....ostatnie...
Kurde, dzięki za to pomógł, ale już wystarczy. Wydawało mi się że w Bravo 1,4 to już był tylko wielopunktowy wtrysk. Jeśli masz jednopunkt to ten mikser 36mm jest pewnie optymalny. Jednopunkty uchodzą za najłatwiejsze do zagazowywania I czy II generacją , pracują bezproblemowo z dość dużymi mikserami i mają dzięki temu nieduże spadki mocy po zagazowaniu....
Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM 2011 r , w trakcie pracy silnik nie osiąga temperatury trzyma może 70 stopni, nie zależnie od trasy jaką pokonuje, natomiast po zgaszeniu silnika i ponownie przekręceniu tylko zapłonu wskazuje idealnie 90 st. Nowy termostat wraz z kruccem i czujnikiem nic nie zmienił. Ponadto przy temperaturach poniżej 0 st. po kilku minutach...
Sprawa omawiana wielokrotnie na forum. W okresie zimowym możesz zasłonić wlot powietrza w miskę olejowa (jeśli jeszcze nie zgnieciony, zmniejszyć do minimum poziom oleju, który szybciej się nagrzeje, a nawet, jeśli jeździsz tylko na krótkich trasach, to odłączyć klapkę od termostatu, by była cały czas zamknięta. Nie wiem, czy jest sens robienia dodatkowego...
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Zacznij od wymiany korka na chłodnicy i przepłukaj cały układ bierzącą wodą.Wywal termostat. Ogrzewanie musi być sprawne,układ nie zapowietrzony i sprawne wentylatory chłodnicy. Jeśli nadal wywala płyn to albo uszkodzona pompa wody,albo "nie pali na wszystkie gary"albo ma zatkany układ wydechowy albo niestety pęknięty blok silnika. Przy jakiej temperaturze...
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie. Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było: - wałek rozrządu - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki - panewki - uszczelniacz wału - uszczelniacz wałku rozrządu - pasek rozrządu - świece - termostat - pasek alternatora - uszczelka miski - uszczelka kolektora ssącego i...
Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza. Dodano po 11 Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym...
Tez mialem ten problem. i nic oczywiscie termostat nie pomagal powietrze to powietrze znikad sie nie wezmie jak tylko z sprezanie w cylindrze...lub i tu byl pies pogrzebany z kanalu wydechowego. Otorz u mnie to nie bylo powietrze dopiero po dluzszym czasie odkrylem ze to spaliny a nie powietrze...glowica miala bardzo male pekniecie pomiedzy kanalem...
A gdzie?W wydechowym? Najpierw poczytaj, gdzie siedzi czujnik temp. płynu(i do czego służy) a potem pisz bo na razie to bredzisz jak mały Jasio po dużym piwie. W kolektorze ssącym siedzi czujnik temp. powietrza zasysanego, temp.płynu siedzi zawsze w płaszczu wodnym przed termostatem. Sam bredzisz kolego. To silnik na wtrysku jednopunktowym, z podgrzewanym...
Witam, mam dokładnie to samo master 2018 rok z przebiegiem 380 tys jeździ tylko w trasach międzynarodowych, licznik serwisowy odlicza co 4km. Po około 5 tys km wywala błąd silnika i sprawdź układ wydechowy, po podliczeniu kompa jest tylko błąd rozrzedzenia oleju. Rozwiązał ktoś ten problem? Jeden warsztat sugeruje wymianę dpf-u I jak tam udało się...
Niestety nie mam dostępu do pirometru, zastanawiałem się nad kupnem (50 zł), ale i tak pirometr nie da mi odpowiedzi innej poza temperaturą. Jeśli kat będzie przegrzany, udzieli się tłumikowi środkowemu i na odwrót, metal szybko przewodzi ciepło. Czerwoności nie widziałem, a w pod wajchą ręcznego mam po godzinnej jeździe naprawdę dobrze ciepło i zaczyna...
Witam mam Astre F z silnikiem C14NZ zainstalowaną mam tam instalacje BRC mam dość duże spalanie ok 11litrów, gazownik powiedział że nie działa mi termostat w tej puszcze filtra powietrza, a zarazem leci przez cały czas ciepłe powietrze proszę powiedzieć czy jeśli ściągnę rurę która leci od kolektora wydechowego to czy zmieni się spalanie??? i według...
1. Zamontować rurki lub nawet trochę spłaszczone rurki w pewnej odległości od rur wydechowych. Ewentualnie zamontować płaszcze. 2. Założyć chłodnicę na istniejący układ. Dodatkowo układ przerobić na ciśnieniowy, co przesunie punkt wrzenia w górę. 3. Zamontować wężownicę wewnątrz miski olejowej, co w lecie dodatkowo schłodzi ci olej. Zamontować nagrzewnicę...
Witam ponownie, oto wnioski po wszystkich sugestiach : Głowica okazuje sie być ok (swoją drogą nie wyobrażam sobie aby ciecz mogła sie dostawać do cylindrów rozgrzanego silnika) ciśnienie w normie gaz nie wydostaje się poza komorę spalania i układ wydechowy oczywiście Korek również okazuje się być ok działa w inny pojeździe bez żadnych problemów. W...
Kolego sprawdz czy w filtrze powietrza nirzszych temperaturach powinna być przesunięta w lewo,w miere rozgrzewania silnika przesuwa się w prawo. Od spodu filtra jest przewód łączący go z taką puszką kturegoś elementu między filtrem a rurą wydechową to będziesz wymieniał świece aż do wiosny a przez lato zapomnisz o temacie . Przed wysłaniem posta, skorzystaj...
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Witam, Posiadam cc700 po zmianie gaźnika na fos-a. Na aisianie jeździł 140km/h z własnej mocy teraz nie mogę przekroczyć 125km/h. Modyfikacje: Zmieniony cały gaźnik na fos, wraz z kolektorem wymieniona rura wydechowa, teraz nie ma kata i sondy, zaślepiony termostat, wymieniona linka gazu, dorobiony został wspornik(ładnie odbija) wymienione świece,kable...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
uklad wydechowy hamulec wydechowy strumienica wydechowy
obliczanie transformatora impulsowego solar wężownica urwany wirnik pompy
subaru outback crafter schemat
Ekonomiczne ustawienia sterownika Key Ecologic RK-2008 SPGM dla pieca na pellet Ustawienia kotła Argos Pod Plus SV300 dla grzejników