chodzi mi jakie te tranzystorki maja być. To.ze NPN i PNP to wiem Chyba lekkie nieporozumienie nam wyszło (i też na "drugim kanale" komunikacji). W testerze opisywanym w tamtym przywoływanym tutaj wątku, ani tutaj, który dałem wyżej, nie ma żadnych tranzystorów. Określenia NPN i PNP odnoszą się wyłącznie do zwyczajowych nazw czujników i tu występują...
No, prawie. Kondensator 0.68uF to raczej nie elektrolit, tylko np. MKSE, albo MKT. I potencjometr ma mieć suwak połączony z końcem - potencjometry o charakterystykach B i C najpierw zwiększają opór między początkiem, a suwakiem powoli, potem coraz szybciej - i to właśnie jest potrzebne. Tyle, że na początku skali będzie największa częstotliwość (najkrótszy...
Witam Pytanie brzmi czy ma to być urządzenie na stała zamontowane czy przenośne. Jeśłi na stałe to między masą a rezystor daję kontrakton. Oczywiście trzeba potem zamontować kontrakton. -- pozdrawiam
To że tester pokazuje błąd czujnika wcale nie oznacza uszkodzonego czujnika. Noże być uszkodzony kabel czujnika, może w sterowniku ABS jwst przerwa w gałęzi tego czujnika, itd.
Witam bardzo serdzenie. Chciałbym w ramach dodatkowej aktywności w pracy zbudować tester czujników przemysłowych. Najważniejszą funkcja miałoby być określanie czy dany czujnik jest PNP lub NPN. Tester ma też inne funkcje. Z pozostałymi funkcjami sobie poradziłem. Test czujników PNP dodam 3 przewodowych i 2 przewodowych :/ jest ok. Ale w przypadku NPN...
Witam bardzo serdzenie. Chciałbym w ramach dodatkowej aktywności w pracy zbudować tester czujników przemysłowych. Najważniejszą funkcja miałoby być określanie czy dany czujnik jest PNP lub NPN. Tester ma też inne funkcje. Z pozostałymi funkcjami sobie poradziłem. Test czujników PNP dodam 3 przewodowych i 2 przewodowych :/ jest ok. Ale w przypadku NPN...
czy ma ktos schemat ideowy testera takiego czujnika? Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Fabryczny system wspomagający parkowanie jest diagnozowalny, wystarczy podpiąć tester
Przekaźniki zwykle włącza się w kolektorze tranzystora, pracującego wtedy jako klucz nasycony. Równolegle do cewki przekaźnika dajesz diodę (np 1N4005) gaszącą przepięcia powstające na cewce przekaźnika przy wyłączaniu prądu, włączoną przeciwnie do kierunku jego przepływu (czyli w torze z tranzystorem NPN, katoda diody będzie skierowana do +24V). Od...
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
odłacz na chwilkę akumulator powinien bład się wykasować od czujnika tester raczej nie radzi sobie z tym już nie raz to miałem KTS nic nie pokazał czujnik dobry a kontrolka pali się tylko odłaczenie akumulatora i wraca do normy.
Nie prąd tylko napięcie sprawdzałeś :) Kabel mógł zgnić, ale pytanie czy czujnik ma mieć napięcie? Możliwe że działa na podstawie rezystancji, sprawdź go miernikiem. Btw jak Vag mówi ze czujnik uszkodzony? Testery raczej nie maja takiej funkcji :P
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Więc zrób sobie mostek pomiarowy z przełącznikiem na różne PTC. Ale to i tak czasowo praktycznie to samo co podpięcie multimetru i odczytanie wartości. Elementu raczej nie zmierzysz jeśli jest wpięty w obwody pomiarowe ...
Moje czujniki nie posiadają wyświetlaczy. Można kupić w świecie testery czujników.
Błąd ma jednego czujnika, ale czy z drugiej strony auta tester widzi prędkość koła. Można zakręcić nim na podnośniku. Jak czujnik nowy to może ktoś łożysko zmieniał i założył niewłaściwe. Możesz też przedłużyć kabelki z jednej strony na drugą i pokręcić kołem.
Skoro masz kreseczki to albo czujnik albo tester za słaby.
Mam jeszcze tester czujników zbliżeniowych, przenośny na dwie baterie 9V, fotka po niedzieli.
W dzisiejszej recenzji / ostrzeżeniu, zaprezentuję wam zamówiony przez Gulsona, bezkontaktowy wykrywacz napięcia zmiennego 90-1000VAC. Jest to gadżet zamówiony na zasadzie "to jest bardzo popularne na Aliexpress zobaczmy zatem dlaczego". Na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć, podejrzewam, że z powodu ceny. Na początek jak zwykle zdjęcie z aukcji....
Z halla wychodzi impuls prostokątny, zwykły generator na 555 + tranzystor OC
Kolego powiem tak. Pracowałem w tej firmie wiele lat, i prestrzegam przed zakupem części tej korporacji. Nie ma znaczenia czy produkcja Polska, Węgry czy inny kraj. Tam z jakością są naprawdę na bakier. Testery czujników są tak regulowane , aby przechodziło wszystko.
Tarcz ma być nabita tak aby czujnik ustawiony był na środku bieżni impulsowej. Co najważniejsze aby bieżnia nie biła czyli szczelina między czujnikiem a bieżnią była stała w innym wypadku system wykryj modulacje i zapisze bł. Poniżej profesjonalne testery czujników. https://www.youtube.com/watch?v=8GLPV9SP...
Sprawdzić testerem czy moduł abs widzi ten czujnik. Sprawdzić miernikiem czy czujnik jest sprawny. Zmierzyć odległość od czujnika do koronki piasty. Zepsułeś system abs
Czujnik wymagał adaptacji i nic więcej, nic się nie uszkodziło. Ogarnął to tester hondy hds.
tak firma Tester.
Testerem do czujników halla i silników BLD. Pytanie z innej beczki jak rozebrać obudowę w tym modelu? Trzeba zdemontować futerko aż do aluminiowego korpusu?🤔 On blokuje rozpołowienie obudowy na pół. Pozdrawiam
-40 ? jesli to samo błąd pokarze normalny tester, czujnik do wymiany.
zaczyna sygnalizować czujnik parkowania z przodu Czujnik oryginalny czy "dołożony" ? Jeżeli oryginalny, to można go diagnozować testerem diagnostycznym.
Podłączyć tester, odczytać błędy i sprawdzić dane z czujników. A klocki tarcze wymienić dla własnego bezpieczeństwa.
[/quote] Zrobiłem tester tych czujników, zapinasz i wiesz-dobry/zły.[/quote] Czy kolega pochwali się swoim testerem do tych czujników, zdradzi tajemnicę jak go zrobił?
Musisz testerem odczytać wskazania czujnika dla komputera. Może być tak że czujnik pokazuje przykładowo 4 atm a w chwili załączenia jego wskazania spadają do 1 atm i wyłączają klimę. Sprawdź czy nie ma zielenizny we wtyku lub gnieździe czujnika. Innym sposobem sprawdzenia jeżeli nie masz testera to podstawienie pewnego czujnika. A może czujnik parownika...
Jak przez tyle lat nie robiłeś obsługi klimatyzacji, to możesz powoli rozglądać za nową sprężarką(typ scroll). Na początek proponuje zrobić obsługę, sprawdzić testerem czujnik ciśnienia klimatyzacji, i wtedy będzie o czym dalej rozmawiać.
Świece żarowe są działają poprawnie, brak błędów po podłączeniu pod tester czujniki też podmieniane ciśnienie na listwie poprawne
musisz testerem zrobić reset czujnika róznicowego, lub procedurę wypalania samo Ci na pewno nie puści
W bagażniku pod prawym boczkiem jest sterownik zasilany z bezpiecznika 61 ale chyba warto wczesniej spróbować diagnozy jakimś testerem.
Witam znalazłem taki miernik na allegro : http://allegro.pl/miernik-tester-czujnik... a z tych co tam napisałeś to bym polecał BlueTechnology MGR-10 FE. Dodano po 8 Witam znalazłem taki miernik na allegro : http://allegro.pl/miernik-tester-czujnik... a z tych co tam napisałeś...
Szukam do kupna tego typu zacisków sprężynowych. Ważne żeby były pojedyncze, ewentualnie 3 obok siebie. Czy ma ktoś jakieś namiary? Przeszukałem kilka sklepów i nie znalazłem. Zdjęcie poglądowe. Takie zaciski są, np. w testerach czujników. Znalazłem jedynie podobne jako gniazda do przewodów głośnikowych, ale tam są po 4 w linii. https://obrazki.elektroda.pl/2469050100_...
Miałem podobny problem trzeba aktywować czujnika za pomocą testera.
Zacznij od diagnozy testerem albo sprawdź czujnik VSS na skrzyni. Co ty na to?
Testerem podejrzysz czujnik i wysterowanie pompy.
Moje fusy podpowiadają uszkodzenie w obrębie któregoś czujnika prędkości - pierścień sygnałowy, przełamany kabel czujnika, różne obwody kół. Podłączyć tester i/lub oscyloskop, podejrzeć prędkości kół i generowany sygnał.
Układ ma diagnozę ,podłącz tester bo błądzisz.
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Odlacz sondę i zobacz co wtedy się dzieje. Czy ten objaw też się pojawia. Warto sprawdzić testerem wartości czujników temperatury czy pokrywają się z rzeczywistością
No wreszcie ruszyło. (at)web69 dzięki że zacząłeś, ale to nie to. Może taka podpowiedź - usterka nie jest naturalna. Oraz druga podpowiedź : -pedał sprzęgła zwolniony - tester pokazuje "OFF clutch" -pedał sprzęgła wciśnięty - tester pokazuje "ON clutch" -pedał sprzęgła wciśnięty do oporu - samochód normalnie odpala. -czujnik hamulca - wg testera i w...
Kod błędu został skasowany innym testerem i czujnik ożył.
Tester i diagnostyka ...
Chyba że są uszkodzone czujniki albo kable? Nie ma jak testerem SD c3, jedno kliknięcie i wyświetla cały arkusz z obsługami klockami itp.
Testerem trzeba dopisać czujniki od tych nowych kół do tego auta.
Tak jest,czujnik tylko oryginał,i nie wiem czy nie było dwa rodzaje.Ciągłość przewodów czujnik- ecu sprawdzona?Jak miga check to wtedy immo.A ten mechanik to chyba jak ma tester więc powinien umieć wykluczyć immo nie?
(at)fionax Te czujniki bardzo rzadko padają. Jedź lepiej na porządną diagnostykę, bo jak na razie to robisz losowanie co by tu wymienić, a nóż się uda. rozrząd jest cały. Co nie oznacza że nie przeskoczył. Diagnostyka, tylko diagnostyka testerem.
Właśnie zrobiłem proste doświadczenie, włączyłem ogrzewanie na 22 stopnie nawiew dmuchał ciepłym powietrzem w tym momencie chuchałem na czujnik temperatury nawiew po chwili dmuchał zimniejszym powietrzem. To znak że klapy się sterujà ale trzeba sprawdzić jakimś testerem kalibrację czujnika. Dziękuje Gerri
W zalaczniku masz opis procedure odczytania kodow blyskowych, opis kodow i opis do czujnika ECT.
Jest to możliwe że tester źle czyta dobrze by było podłączyć diagnostykę.
Witam kalibracja czujnika przeprowadzona przez serwis testerem pompa była ponownie dawana do przeglądu (wymieniany czujnik nastawnika )Nadal silnik nie zapala chyba trzeba będzie sprawdzić początek wtrysku i ustawienie pompy na rozrządzie.
Ja kiedyś sprawdzałem w ten sposób, że wsypywałem szkło do plastikowego wiadra i potrząsając nim czujka działała. Proszę jednak używać testerów do danego typu czujek.
witam kolega od 124 - stawiam na przełamany przewód do czujnika w którymś z przednich kół. Im ta usterka rzadziej zapala kontrolkę ABS tym ciężej to wychwycić. Ja używam "tester czujników indukcyjnych z allegro" a jest to wskaźnik poziomu sygnału mono. Trzeba robić pomiary w trakcie jazdy "na dziurach" czyli może być na mieście. Miernikiem raczej nie...
Kolego (at)tomaszg78 , (at)robokop ma rację, potrzebujesz sprzętu i co najważniejsze wiedzy. Abs to nie tylko czujniki. Jest jeszcze sterownik ABS, połączenie z ecu silnika, zasilania, przewody, tarczki z ząbkami. Jeżeli po odłączeniu zasilania kontrolka ABS gaśnie a po przejechaniu odcinka się zapala to wskazuje na .....raczej dobre czujniki. Chcesz...
jazdę testową z wpiętym testerem porównując odczyty prędkości z każdego koła w różnych zakresach prędkości (również 120km/h).:) Pięknie, tylko całkiem do d**y. Przy prędkości większej niż 25km/h sterownik ABS zrywa komunikację z testerem.
Jak najbardziej trzeba wykorzystać dwa oddzielne wejścia by mieć rozróżnienie rodzaju naruszenia danego czujnika. Jeśli chcesz korzystać z funkcji MEM pamięci alarmu czy też sterować diodą led i masz wolne przewody, oraz wolne wyjścia w centrali to możesz je skonfigurować i sprawdzić czy będzie to Tobie przydatne. Co do testu czujnika to nie doradzę.
Pomyślałbym o czujniku pojemnościowym.
Zrób diagnostykę testerem
Są testery, którymi można sprawdzić kolejność faz, ewentualnie na zasilaniu zastosować czujnik zaniku i kolejności faz plus stycznik, który nie pozwoli na uruchomienie urządzenia w niewłaściwym kierunku.
TechTool Volvo, nie wiem jak inne uniwersalne testery sobie radzą. W autach przed 2006 podmieniałem bez programowania.
Halle też są dwuprzewodowe... Tester trzeba podłączyć i sam powie
Mam pytanie do osób zajmujących się serwisowaniem wag. Co sądzą o symulatorach czujników (np. uticell LCS-01, rinstrum 0051). Czy warto coś takiego nabyć, czy ktokolwiek pracuje z tego typu urządzeniem. Czy można takim urządzeniem "zasymulować" jeden czujnik w wadze o np. 4 czujnikach. Dużo droższe są testery czujników (uticell LCT-01, zemic CALOG-LC),...
Stan oleju jest ok. Samóch był tez na testerz i tester nie wykazał żadnych błedów. nawet jak sie rozłaczy czujnik oleju to kontrolka dalej swieci i pomimo rozłaczonego czujnika tester pokazuje usterek czujnika temp. oleju . Czy w takim wypadku moze to byc wina czujnika??
Pewnie uszkodzony któryś z czujników ABS. Sczytaj błędy testerem lub pomierz czujniki multimetrem.
Żadnej wiązki nie robiłem, wymieniłem jeden czujnik, ale chyba tester pokazał tylny, a uszkodzony był przedni. One jakoś są oznaczone numerami licząc od którejś strony... Chodzi mi o diagnozę.
Kolego Miałem takie autkoktóre wróciło do mnie z serwisu hyundaya, przy którym spędziłem 2 dni podobnie jak ty sprawdziłem dokładnie to samo co ty. Wymień czujnik wału, nie wałka, testery w tym modelu pokazują czujnik wałka, a uszkodzony jest czujnik wału, czujnik z kablem na dole od tyłu przy rozruszniku.(coś ok 100zł w IC). Jak nie to, to stawiam...
Nie nie potrzeba testera .Przeczytaj dokładnie Servis chyba że dostałeś tylko jakieś wycinki z pełnej serwisowki
Nie, tych czujników miernikiem się nie sprawdza. Jeżeli już to testerem, oczywiście po wcześniejszym podłączeniu czujnika do auta.
Witam. Planuję zmianę samochodu i przymierzam się do zakupu miernika do pomiaru grubości lakieru. Na allegro większość tych tańszych mierników są wielkości paczki zapałek... które dodatkowo nie mierzą na aluminium. Czy ktoś może polecić jakiś dobry miernik który sam posiada? Osobiście myślę o zakupie tego, mierzy na stali i aluminium https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Przyjrzyj się dobrze , może przez lupę a najlepiej sprawdź testerem do pierścieni .
Czujnik sprawdzisz jedynie zewnętrznie. Z poziomu testera... zapomnij.
Witam, ja także mam problem ale testerem prędkościomierz działa, czujnik podmieniłem na nowy, zasilanie +12V jest. Prawdopodobnie mam przerwę od wtyczki czujnika do zegarów. Wtyczka przy zegarach biała 18PIN. Który pin odpowiada za prędkościomierz ?
Jak ABS włącza się przy małej prędkości to któryś czujnik źle odczytuje prędkość Trzeba podłączyć tester, przejechać się i porównać prędkości wszystkich kół
Czyli czas zacząć od diagnozy. Odpiecie czujnika - zły pomysł. Podpięcie testera i obserwacja obrotów rozrusznika na ciepło wiele wyjaśni. Jeżeli są obroty - pompa do naprawy. Nie ma- rozrusznik, akumulator. A wy się pogryziecie ze swoimi racjami. Bo w sumie każdy ją ma ale najpierw panowie DIAGNOZA.
Inicjalizacja z poziomu testera.
Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia który czujnik nie funkcjonuje? Komputer diagnostyczny itp? Dobrze kombinujesz. Diagnostyka testerem.
Tester, błędy, parametry.
sprawdz cisnienie na magistrali testerem oczywiscie jak bedzie za duze czujnik na listwie do wymiany jest boscha i wystepuje osobno i nie w serwisie
Mogą byc cewki zapłonowe. Również jak się nagrzeją mogą tracić iskrę. Warto wtedy obserować obrtomierz albo sprawdzic testerem czy czujnik liczy.
Witam Ja podłączam SAC ,G2,TEBS4 do Diagn Testera i podaje powietrze pod ciśnieniem do czujnika,jednocześnie porównuję wskazania czujnika z manometrem podpiętym równolegle.
To oczywiste tylko ciekaw jestem co to za tester. I czy błąd świeci po ruszeniu czy zaraz po zapłonie?
Panowie BMW E90 2.0 Benzyna 2006r, pojawił się check, tester pokazał błąd czujnika wałka rozrządu P0367 sektor B. Czy wie ktoś jaki to czujnik czy ten z lewej czy prawej strony? Pozdrawiam
Najlepiej by bylo odczytac bledy testerem. Kontrolka wskazuje usterke ukladu sterowania - prawdopodobnie czujnik polozenia walka/walu. Odepnij wtyczke od czujnika polozenia walka rozrzadu - z boku bloku silnika, 2pinowa, z tego co pamietam brazowa lub szara wtyczka - powinien odpalic. Daj znac jak sprawdzisz.
smialo mozesz probowc odpalac go bez programowania wtryskow . programowanie nie ma znaczenia jest tylko do stabilizacji pracy silnika . sprawdz tylko czy masz paliwo w wstepnej pompce tej recznej na gorze po lewej stronie silnika . i jeszcze jedno gasnie ci immobilizer jak wlaczysz zaplon . i dlaczego wymienialesz silnik z nimi sie nic nie dzieje ....
Dobrze dzięki za info, to co napisałeś zgadza się, ale chodzi mi o coś całkiem innego. Chcę zrobić pomiar z zew czujnika, wiem że knorr ma na rynku sprzedaży tester do tych czujników, ale wydaje mi się że można je zbadać bez potrzeby zakupu testera, dlatego interesuje mnie jaki jest to rodzaj czujnika, aby móc zastosować odpowiednie przyrządy pomiarowe.
Panowie a co mogli byscie polecić do 1500zł do najprostrzej diagnostyki ,cofanie tłoków zacisku, czy sprawdzenie uszkodzonego czujnika abs?
Jeśli nie świeci ci (o) na żółto to zapewne przewody zmostkowane aby zgasło. Poszukaj powinny wychodzić tam gdzie wiązka czujnika ABS. A ABS trzeba podpiąć pod tester. Jak dosżło do usterki.?
Czujnik w aparacie zapłonowym !!! po podłączeniu pod tester, powinien być błąd czujnika prędkości silnika.
Witam zrób jakąś diagnostykę na początek tester -Sprawdzić czujnik temperatury -Sprawdzić błędy -Sprawdzić ciśnienie paliwa Jeśli auto jest wyposażone w Lpg warto spróbować zrobic reset Ecu silnika. czy po za odpalaniem są inne problemy ?
To jest czujnik temperatury parownika. Sprawdź testerem wszystkie temperatury na żywo, może jakiś czujnik przekłamuje i zamyka "dopływ" ciepłego powietrza.
Może czujnik położenia sprzęgła, ale bez testera znów szukasz w ciemno i tracisz mnóstwo czasu.
Sprawdź testerem odczyt temperatury czujnika głowicy / może czujnik wariuje/.
Skoro ciśnienia klimy OK to pozostaje czujnik temp płynu. Bez testera to będzie zgadywanka.
Niestety nie skasujesz tego komunikatu zwykłym testerem. Podoła temu tylko Delphi lub tester serwisowy. Musisz po prostu przeprowadzić przyuczenie czujnika, i dopiero wtedy problem zniknie.
Hmm przepływka pierburg, ale nie sprawdzałem. Ale skoro tester pokazuje Czujnik skoku Iglicy to raczej nie przepływomierz
Silnik A6 2,8 /kod silnika AAH/ ma tylko jeden czujnik położenia wału rozrządu /CMP/ z tyłu za lewą klawiaturą, patrząc w kierunku jazdy. Jego głównym zadaniem jest identyfikacja cylindrów.Powinien on synchronicznie pracować z czujnikiem położenia wału korbowego. Możliwe kody błędów to: 17747, 17748, 17799, 17800 do odczytania przy pomocy odpowiedniego...
tester czujnika halla tester czujnika temperatury tester czujnika powietrza
gorący przewód mondeo szyba sygnał video sygnal video
samsung wf70f5e0w2w ładowarki telefonów
Castelgarden hydrostatyczny – lokalizacja zacisku hamulca, zdjęcia, XDC 135 HD, Tuff Torq K46 Termomix Hoffen błąd E14 – czujnik temperatury, objawy, naprawa, NTC, raz działa raz nie