Oj, pomyliłem: to jednak katoda LED ma być do OUT; tranzystor ma być PNP, a narysowałeś NPN (symbole różnią się kierunkiem strzałki emitera, w PNP jest do bazy, w NPN od ). LED jest po to, że 555 na OUT daje około V_CC-1.5V - a podanie tego na bazę PNP, którego emiter jest połączony z V_CC, powoduje, że jest on włączony... a w stanie niskim OUT też.
czy ma ktos schemat ideowy testera takiego czujnika? Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Testerem do czujników halla i silników BLD. Pytanie z innej beczki jak rozebrać obudowę w tym modelu? Trzeba zdemontować futerko aż do aluminiowego korpusu?🤔 On blokuje rozpołowienie obudowy na pół. Pozdrawiam
mam taki tester halla od "kędzi z poznania" którym można wysterować moduły zapłonowe dodatnim i ujemnym sygnałem prostokątnym. więc jego używam do wysterowania tranzystorów i poprzez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu reguluję prędkością dmuchawy na jednym z tych kabelków.
Z halla wychodzi impuls prostokątny, zwykły generator na 555 + tranzystor OC
Generator zmiennego pola magnetycznego do testowania aktywnych (magnetorezystorowych) czujników Halla w układzie ABS. Najprościej to kupić używkę piastę od jakiegoś Vag, czymś napędzić, czymś zasilić plus oscyloskop i tester gotowy.
Najprostszym testerem jest dioda wystarczy ja wpiac pomiędzy + a przewód sterujący tak mozna sobie sprwadzic czy sygnal z czujnika halla jest i potem z komputera. Mialem podobne problemy w toledo i to był prosty i dosadny sposób na wyszukanie takiej usterki. Dioda powinna migac w "rytm" iskry. Powodzenia
Do sprawdzenia potrzebny tester ciśnienia paliwa. Co do halla to trzeba sprawdzić bo wymieniać części na pałe to szkoda kasy.
Ibiza 1.4 94r auto nierówno chodzi, dławi się brakuje mocy. Wymieniona uszczelka pod kolektorem ssącym z papierowej na metalową (nie wiem czy się na taką zamienia). Podstawa pod wtrysk wydaję się szczelna ale pewności nie mam. Po podłączeniu pod tester pokazuje czujnik halla - brak sygnału - błąd stały. Po podpięciu innego halla błędu również nie idzie...
Jeżeli to czujnik indukcyjny to tak będzie, na Halla tylko jedno 5 V. Zamiast tyle kombinować podłącz tester i zobacz czy komputer widzi obroty.
Witam Temat poruszany wiele razy na forum - gubienie immo przyczyną problemów - ot i wszystko w temacie. pozdrawiam P.S. Vag polski ,jakiś badziew z V..... czy normalny tester ??
Jednak rozrzad - ktos zmienial rozrzad na zlych blokadach. Po ustawieniu tak jak trzeba - auto pali bez problemu, wkreca sie pieknie. Nawet blad sam zniknal (nie trzeba bylo testera podlaczac) Pozdrawiam
Witam po długim wieczorze i dzisiaj poranku ,testowałem czujnik zauwarżyłem ,że raz widać go z pełnymi parametrami raz jako rezystor ,Wywaliłem go na zewnątrz -3 Pobył tam z pół godziny i trzymał właściwośći ,przelutowałem kable wtyczki ,wtyczkę (tam są zaciskane ) i działa nie wpadł robot w panikę że nie widzi silnika .Z 10 razy sprawdzałem przejścia...
Proponuje podłączyć tester do złącza diagnostycznego ,powinien pokazać błąd sporadyczny ,czujnik temperatury lub czujnik Halla aparatu zapłonowego
Błąd czujnika Halla pojawia się gdy silnik nie pracuje, jest to objaw normalny .Po uruchomieniu silnika powinien zniknąć.Podłącz tester uruchom silnik,jeśli błąd się pojawi wykasuj go,jeśli pojawi sie ponownie świadczy o uszkodzeniu czujnika Halla
Po coś to gniazdo zrobili, Tak, dla użycia specjalizowanego testera, którego nie masz i który na pewno nie pokazałby gdzie iskra się podziała. Na takich złączach dostępne było zasilanie, sygnał ZZ pierwszego cylindra, sygnał obrotów i to chyba tyle. To czasy przed OBD. Skoro nie ma iskry to czujnik Halla-> moduł wzmocnienia-> cewka.
Ale bzdura. Obciążalność wyjścia 30mA,nawet tester z diodą LED hallotronu nie uszkodzi. Ustawienie zapłonu tam to pestka,trzeba wiedziec o co chodzi. Czyli trzeba znać budowe silnika.
A więc tak moduł też był zmieniany na używany i nic nie dalo problem nie zniknoł. Co do alarmu to w tym czasie gdy nie odpalał rozłączalem klemy załaczalem właczalem alarm i wyłaczalem i nic to nie pomagało. ogólnie to alarmu nie zalaczam jak zamykam samochód, pilot mam tylko po to gdy rozłacze klemy żeby go wyłączyć. Mam tylko pytanie bo nie posiadam...
Nie zaobserwowałeś dziwnego zachowania obrotomierza obr. silnika? Sprawdz czujnik halla może wtyczka zalana? Wysusz. Jakiego czujnika Hallla ? To nie benzyna tam nie ma rozdzielacza z czujnikiem Halla. Sprawdź kod błędu przez podłączenie komputera testera. Inaczej to wróżenie z fusów.
Witam. Brak iskry spowodowany jest brakiem impulsów (-) na cewki zapłonowe. +12V na cewkach jest. Wiązka przewodów sprawna. Tester nie pokazuje błędów. Czujnik położenia wału korbowego sprawny, tester widzi obroty wału korbowego(120), czujnik halla sprawdzony, kontrolka immo i kontrolka silnika gaśnie. Rozrząd sprawdzony. Proszę o sugestie w tym temacie....
Brak iskry, brak sterowania przekaźnikiem pompy paliwowej. Diagnoza testerem: błąd P0335. Wszystko wskazuje na czujnik Halla. Sprawdzam oscyloskopem sygnał czujnika na 24 pinie sterownika. Sygnał jest prawie zgodny ze wzorcowym. Prawie, bo na oscylogramie w A.D.czy L.S. długi sygnał jest na poziomie 12V a u mnie na oscyloskopie jest na poziomie 0V....
Witam. Po podpięciu pod tester w centrali wtrysku błędy: czujnik halla 515, regulacja składu mieszanki 561, sonda lambda 525, żadnych błędów immo, w centrali immo też czysto, po odpięciu klemy i próbie uruchomienia na benzynie auto ożyło , lecz po krótkiej pracy gaśnie. Jak nie zapala to obroty "widzi"... tak jakby impulsy na wtryskiwacz tracił....
Kurcze, padł mi stacjonarny komp gdzie miałem rozpiskę błędów do serii R1100. Szukaj w necie (bo tam ją zanlazłem) pod nazwą "Fehlercode" lub "Fehlercodes", będzie po niemiecku. Tyle, że tam była rozpiska dla kodów wymigiwanych w złączu diagnostycznym motocykla. Nie wiem czy to się pokryje z odczytem z testera.
przy diagnozie na wyłączonym silniku zawsze pokaże błąd czujnika halla sprawdziłeś w końcu ten czujnik temperatury czy nie? Jak ktoś podpinał golfera pod tester to chyba przeglądał jakieś parametry bieżące czy tylko byki skasował i właściciela na kase?
Podłącz pod jakiś tester to będziesz wiedzał.Ale pewnie immo się rozsynchronizowało.("zgubiło klucze")
ja sprawdzałem przejscie ze sterownika silnika do sterownika abs na pinach 5, 45, 13, 27, według schematu i miałem przejscie czyli kable ok.Ale jeszcze nie sprawdzałem czy jakis sygnał impulsowy idzie na pina do abs.Musze urzadzenie pozyczyc do testera halla.A próbowałes cos kodowac czy cos w tym stylu? Jak bedzie szedł sygnał na abs to bedzie znaczyło...
Pomoże ktoś ? Dziś zdarzyło mi się, że auto zgasło, zdjąłem kabel środkowy z kopułki(ten który idzie do cewki, założyłem spowrotem, auto odpaliło i przez 40min na gorącym silniku( ok. 4-5 razy się chłodnica odpalała) chodził bez zarzutów. Nie mam opcji sprawdzenia czujnika Halla tak jak to wyczytałem w internecie czyli Led Testerem. Znajomy powiedział...
Proszę podać jakim sposobem był odczytany błąd. VW ma dwa rodzaje kodów błędów. Jedne czterocyfrowe odczytywane przez tester lub lampkę CHECK ENGINE. Drugie pięciocyfrowe drukowane przez drukarkę testera. Interpretacja kodu błędu jest zależna od sposobu odczytania zawartości pamięci błędów w sterowniku silnika.
Dziś chcę przedstawić kolejny wynalazek z Chin. który może mieć sporo zastosowań. Nadaje się do kontrolowania podanych w tytule parametrów. Można go użyć we wszelkiego rodzaju urządzeniach i pojazdach napędzanych elektrycznie, takich jak rowery, skutery, samochody czy też do kontroli wszelkiego rodzaju baterii, układów ładowania czy też paneli słonecznych....
Nie wyświetla usterki silnika - to znaczy, że kontrolka świec się nie zapala? Czy jednak sprawdzałeś błędy testerem i ich nie ma? Jeżeli nie ma żadnych błędów i gaśnie po nagrzaniu silnika - to może być, że czujnik CHT temperatury silnika jest uszkodzony lub jego wiązka. W oprogramowaniu jest zaimplementowany system ochrony silnika przed przegrzaniem,...
Tam nie ma czujnika położenia wału, jest Halla w aparacie zapłonowym. Ma 3 piny +, o, -. Plus i minus zasilanie, o - wyjście. Daj zasilanie na niego, pod "o" podłącz tester led lub nawet uniwersalny miernik, Pokręć rozrusznikiem. Napięcie powinno sie pojawiać i znikać na przemian. Jeśli tak nie ma to uszkodzony czujnik.
Zbuduj sobie mega prosty tester - LED i rezystor żeby śmigało na 12V i wepnij się między środkowy i któryś z bocznych pinów halla. Pokombinuj, bo zmiennymi jest biegunowość, kilka kombinacji. Niech jeden kolega próbuje odpalić, a drugi patrzy na diodę, jeśli hall śmiga, dioda powinna szybko mrugać (jakieś +/-33Hz dla 1000RPM).
Możesz wykonać ten tester : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic87... Czas trwania impulsu regulowany jest w zakresie 1 - 2 ms Mój tester jest wykonany na attiny13 i działa bardzo fajnie oto on : http://obrazki.elektroda.pl/3650821500_1... pliki wsadowy do attiny13 w załączniku praca 9,6MHz i wyłączone dzielenie przez 8
Ja bym obstawial czujnik polozenia walu (zwany czujnikiem halla, generatorem impulsow itp).
Witam Pilnie poszukuje schematu elektrycznego do Opla Corsy B 1.4 benzyna 97r. silnik X14SZ Auto nie pali uszkodzony był sterownik podłożyłem drugi po przekodowaniu immo dalej cisza, możliwa diagnostyka komputerowa, cewka zapłonowa podmieniana, diagnostyka nie pokazuje błędów, czujnik halla sprawny ale brak na nim napięcia zasilania. Kontrolka silnika...
Jedynie pomiar napięcia i prądu bezpośrednio na akumulatorze ma jakiś sens. I od tego nie ma odstępstw. Kolego (at)piotr0piotr a może pomyśl nad wersją 2.0 swojego urządzenia. Czujnik montowany przy akumulatorze. Tam pomiar napięcia. Do tego pomiar prądu w oparciu o efekt Halla. Dane gromadzone w pamięci urządzenia i przesyłane do telefonu przez BT...
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Witam. Problem polega na tym że po przekroczeniu 2000 obr/min auto wyrażnie słabnie i obroty dochodzą tylko do 4500 obr/min .Jazda nie przekraczająca 2000 obr/min nie powoduje żadnych objawów .Po przeskanowaniu testerem diagnostycznym wyskakuje błąd {020C}jest to błąd czujnika spalania stukowego, po skasowaniu błędu i po przekroczeniu tych 2000 obr/min...
Zacznij od diagnostyki testerem zamiast robić na ślepo. Ostatnio miałem taki przypadek i winowajcą był czujnik położenia wału. A co wyświetliło na vag jak uszkodzony czujnik Halla? nad tym tez się zastanawiałem, bo miałem tak kiedyś w Skodzie Felicji podczas jazdy szarpanie sporadyczne i winowajcą był czujnik położenia wału. Dodano po 7 na pompie wtryskowej...
Silnik 1,6 w golfie 3, więc pewnie AEE, bliźniaczy z 1,4 AEX. Stare czasy i nie pamiętam tych grzmotów już, ale: -hall mocowany jest na dwie śrubki w aparacie, i nie da się go inaczej zamontować. -cały aparat da się zamontować źle, rysa na obudowie na którą celuje palec to podstawa -po zamontowaniu BEZWGLENIE KONIECZNE ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu....
Najpierw tester w rączkę, wykasuj błąd i obserwuj zachowanie ciśnienia na szynie rail. Co do zaworu regulacji szyny rail to ma on wspólne zasilenie z przepływką, czujnikiem zawartości wody w paliwie, z czujnikiem halla na wałku rozrządu, z zaworem regulacji wydatku turbosprężarki. Może odetnij przewód z pinem nr 1 i podaj napięcie bezpośrednio z akumulatora.
Witam robie tester do cewek wysokiego napiecia i mam do wykorzystania takowy moduł - dokładnie "90 243 618" opel wektra 1.8 92r. ma 4 piny i dokładnie nie wiem na których pinach jest zasilanie, sygnał z halla i wyjscie na cewke. za bardzo nie mam gdzie tego podejrzec, jak ktos wie to prosze o opis. Pozdrawiam
nie podawała paliwa bo jednak moja wina brakło benzynki na odpalanie auta. filtr się zapchał i już nie leciało paliwo. I nie chciała odpalać, sprawdzałem cewkę aparat czujnik halla itd. Sprawdziłem czy napięcie dochodzi do pompki zwierając piny na przekaźniku i mierząc miernikiem i led-testerem i napięcie było. Pojechałem na szrot pompka 30 zł. filtr...
Czyli rozumiem że Halla nie da się w ten sposób zdiagnozować ( myślę o testerze diod i tranzystorów ) pozostaje tylko oscyloskop ? Czy zamocowanie takiego czujnika w imaku małej tokarki .a w uchwyt koło zębate i w ruch da dobrą diagnozę ( oscylogram ) . Czy zamiast koła musi być pierścień magnetyczny.
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
błędy czytam delphi (chiński klon) co dziwnę jak rozepnę cewkę czy np czujnik wałka to błąd pojawia się od razu. Testera używam od ponad roku i zawsze działał poprawnie, ale spróbuję podpiąć KTS-a (oryg.) Na dzień dzisiejszy ja zmieniłem świece i kable co jest raczej logiczne przy benzynie z gazem gdzie nie ma błędów. Cewki zmienił właściciel po tym...
Pomiar rezystancji nic Ci nie pomoże. Tam jest czujnik Halla i musi być zasilany. Do sprawdzeniu przy sprawnym zasilaniu najlepszy oscyloskop ale pewnie jak naprawisz zasilanie i czujnik będzie sprawny wszystko wstanie. pozdr. http://obrazki.elektroda.pl/7906296500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2727878500_1... Sugerowałem...
Witam wszystkich mających ten problem, a mianowicie brak impulsu na wtryskiwaczach które powinno generowa ecu.nie mówie tu oczywiście o braku zasilania wtryskiwaczy od strony przekażnika czyli katody po przekręceniu kluczyka. Przyczyny takiego zjawiska są następujące: 1.immo odcieło programowo pompe paliwa i wtryskiwacze 2.instalacja między ecu a wtryskami...
Testy szczelności robione były nawet dwukrotnie, sam psikałem oraz zajechałem do znajomego gazownika (moje auto jest bez gazu). Jedyne syczenie jakie słychać jest z wężyka łączącego zawór w dolocie z kolektorem. Gdy ją zdejmę i zatkam wszystko milknie. I stąd moje pytanie do czego służy te połączenie http://obrazki.elektroda.pl/3970225300_1...
Procesor powinien dokonywać pomiaru napięcia w czasie trwania piku i w stanie spoczynku. Z tego mozna okreslić irezystancje wewnętrzną akumulatora. Jakieś wzory na wyliczenie rezystanji wewnętrznej z tych napięć w piku i spoczynku, ktoś kojarzy może, bo znalazłem nawet jakieś modele akumulatora i symulacje ładowania, ale konkretnych wyliczeń tam nie...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Tak jak w temacie muszę zrobić aktywne obciążenie dla paneli PV. Będzie to taki tester tych paneli. Założenia: - pomiar prądu i napięci na zaciskach aktywnego obciążenia, - zrzut tych danych do pliku i przesłanie je dalej do komputera poprzez rs232 lub USB, - w pliku mają się znajdować dane próbkowanego prądu i napięcia...
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
dobry tester parametry synchronizacje rozrzadu sprawdz Na podłączonym czujniku nie pali, więc pokaże brak synchronizacji. co oprócz ECU uległo dematerializacji ? nr referencyjny "nowego" ECU identyczny ? W samochodzie wymieniono kalkulator wtrysku, BSI i wiązkę kalkulatora. PS. Tak się zastanawiam, bo są rozbieżności w dokumentacji. Jakie jest prawdopodobieństwo,...
Jest mniej więcej tam gdzie znaczałem na zjęciu. Najprościej omomierzem ale to nie jest pewna diagnoza (oscyloskop to pewniak) Może ktoś ma dobty sposób na diagnozę czujnika halla przy kole zamachowym? może prosty testerek LED?
Któryś z kolegów wymienił czujnik temperatury i pewnie ma rację bo ostatnio miałem taki sam objaw, czujnik w pewnym momencie podawał temp. silnika grubo ponad 100 stopni(tak pokazał VAG) sterownik silnika zubożal mu tak mieszankę że nie chciał wogóle zapalić, albo palił bardzo ciężko z wciśniętym pedałem gazu do dechy. Jak z pełnym gazem palił to raczej...
Witam, auto przeszło już wszelkie testy. Zostało sprawdzone sprzętem do pomiarów równoległych, który to sprawdza każdy PIN. Więc po tych badaniach okazało sie, że przy wyłączonym zapłonie i przy obciązeniu czujnik Halla pod aparatem zapłonowym przekazuje błędne wartości. Wymieniłem na nowy i z nadzieją odpaliłem silnik. Ale zamiast poprawy szrpanie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
tester czujnika halla tester czujników halla analog halla
wsady flash blaupunkt dioda alarmu świeci cobra fujitsu lifebook pamięć
samsung wf70f5e0w2w ładowarki telefonów
Kompatybilność pilota GT3.2 z odbiornikiem GT2 EVO Różnice w grillach VW Golf 7 z ksenonami i bez