Przeglądając jakiś czas temu portale aukcyjne natknąłem się na pewien gadżet - tester płynu hamulcowego ze wskaźnikiem ledowym podającym zawartość wody w płynie. https://obrazki.elektroda.pl/8882311800_... Jako że działam w branży motoryzacyjnej i dość często mam do czynienia z płynem hamulcowym postanowiłem dla wykonania testu zakupić...
Ten przyrząd mierzy stan płynu w tym miejscu , gdzie jest włożony. Jeżeli przez odpowietrznik spuścisz sobie do pojemniczka kilka ccm płynu z okolic cylinderka i dokonasz pomiaru , to będziesz miał sprawdzoną (z jakimś tam błędem )jakość płynu przy zacisku. Tam tez zawartość wody w płynie jest najważniejsza, bo tam może przy hamowaniu dojść do "zagotowania...
Co do absorpcji wilgoci przez płyn hamulcowy to do amatorskiej mechaniki polecam tester -- https://allegro.pl/oferta/tester-miernik...
Będzie dobry. Coś takiego mierzy opór elektryczny pomiędzy eklektrodami. Czym więcej wody tym mniejszy opór.
Jeśli pokazuje -50km, to nie wiem jak w Mini, ale w BMW możliwość kasowania przeciągniętych serwisów (czyli tych co pokazują minus ) możliwa jest tylko testerem. "Z palca" już nie zrobisz.
witam płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny czyli wchłania wode (wilgoć) a im tego wiecej w płynie tym gorzej spada temperatura wrzenia plynu hamulcowego a tym samym skuteczności hamowania na końcu urzedzenia powinno być coś w rodzaju sondy ktora bada płyn mam takie urzadzenie ATE ale tam wystarczy tylko kropelka ze zbiorniczka pozdro T
Chyba że są uszkodzone czujniki albo kable? Nie ma jak testerem SD c3, jedno kliknięcie i wyświetla cały arkusz z obsługami klockami itp.
dezaktywacja zacisku hamulcowego z tyłu w Passacie 2006rok.Czy jest możliwe cofnięcie tłoka w zacisku bez użycia testera.
Jakim testerem był diagnozowany Mercedes?
Jak ektryczny ręczny to trzeba testerem.
Nie ma płynów hamulcowych w kolorze czerwonym. Teraz musisz przepłukać cały układ hamulcowy i odpowiednio odpowietrzyć testerem. Może być też problem z uszczelkami.
to prawda? Nie prawda. Tylko w nielicznych samochodach jest taka potrzeba, pewnie można by je wszystkie na palcach rąk wyliczyć. W 99.9% samochodów da się to zrobić bez żadnych testerów czy innego voodoo. Nawet bez specjalistycznych narzędzi ani pomocy drugiej osoby. Niestety już samo to że dopuściłeś do zapowietrzenia świadczy o tym że słabo u Ciebie...
Jak juz napompujesz to powinien trzymać, pomimo właczenia silnika w tym samym miejscu. I tu sie niestety mylisz. W kazdym aucie ze wspomaganiem ukladu hamulcowego po napompowaniu hamulca i uruchomieniu silnika pedal powinien opadac. Oczywiscie nie w podloge :-). Powinien zatrzymac sie wczesniej. Yoland - jesli sie zatrzymuje - sprawdz klocki, tarcze,...
Masz dobry sprzęt, dużo chęci ale wiedzy w temacie niewiele.... Testery te mogą nieobsługiwać ci jeszcze tego rocznika, chyba że masz najnowsze aktualizacje.
Nie. Auto wymaga testera do tej operacji.
Gdzieś kiedyś w jakiejś gazecie widziałem schemat takiego urządzenia, ale już nie mogę go znaleźć. Ma ktoś może taki schemacik takiego testera?
Podłącz tester i dowiedz się czego elektronika ręcznego chce od Ciebie.
Doprowadź czujnik stopu do ładu miałeś podłączany tester co było w parametrach pompy ABS jak widzi "go" sterownik. Druga sprawa czy układ hamulcowy był rozbierany po tym crash-u chodzi mi o odpowietrzenie układu napisz. Nie wiem miałeś samochód pod testerm to diagnosta nie mógł usunąc usterki ?.
Witam , mam frapujące mnie pytanie , otóż jak "domowym" sposobem (np . przy użyciu miernika uniwersalnego) ustawić czujnik zużycia hamulców ?? Czy są jakieś sprawdzone metody precyzyjnego ustawienia parametrów tegoż czujnika , np jak ustawić 100% i 0% zużycia ?? Być może ktoś ma na to swój sprawdzony sposób i chciałby się podzielić wiedzą , to bardzo...
Najlepiej sprawdzić modulatory, zawór hamulcowy osi przedniej i potencjometry pedału hamulca. Na początku testerem :)
wita. potrzebuje kupić na początek tester diagnostyczny . chodzi mi o urządzenie które potrafi wskazac np. uszkodzony czujnik abs lub cofnąć tłoczki w zaciskach hamulcowych .im wiecej marek obejmie tym lepiej. znalazłem coś takiego teoretycznie w opisie jest wszystko co mi potrzebne ale czy to jest cos warte? (TESTER DIAGNOSTYCZNY FOXWELL NT500 VAG...
Jest jedna reguła: nie brać się za to, jeśli nie rozumiesz podstawowych praw fizyki. W 99,9% samochodów nie potrzeba do tego żadnego testera ani włączania zapłonu.
Dobrze dzięki za info, to co napisałeś zgadza się, ale chodzi mi o coś całkiem innego. Chcę zrobić pomiar z zew czujnika, wiem że knorr ma na rynku sprzedaży tester do tych czujników, ale wydaje mi się że można je zbadać bez potrzeby zakupu testera, dlatego interesuje mnie jaki jest to rodzaj czujnika, aby móc zastosować odpowiednie przyrządy pomiarowe.
Tylko za pomocą testera lub serwisówki. Z poziomu kierowcy tej informacji nie ma.
Witam, dzisiaj zmierzyłem testerem zawartości wody w płynie hamulcowym i wyszło powyżej 4% i muszę jak najszybciej wymienić płyn, jaki polecacie? wiadomo, że GM na pierwszym miejscu, ale nie kupie go od ręki, więc jaki polecacie? wiem, że GM to jest DOT4+, jaki olej i jaka specyfikacja będzie odpowiednia do mojej Astry? Astra H GTC silnik Z16XER, ile...
Witam funkcja Ford Specjalist obejmuje marki - Ford – Land Rover– Mazda– Jaguar Dzięki temu otrzymujemy dostęp do funkcji charakterystycznych dla testerów fabrycznych m.in.: – kodowanie wtryskiwaczy – regeneracja filtrów cząstek stałych – obsługa mokrych filtrów cząstek stałych: napełnianie/wymiana płynu dopalającego...
Witam po mojemu na 90% jest walnięty zawór główny hamulca ten pod pedałem hamulca dlaczego tak stwierdzam w firmie w której pracuje jest około 30 sztuk reno premium DXI i w każdej z nich przyczyną był ten zawór pamiętam poraz pierwszy kierowca wrócił z trasy i mówił zę podczas hamowania hamulce zniknęły pedał sie zrobił twardy i siła hamowania mocno...
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Witam Mam do sprzedania - DPS-300 urządzenie do obsługi elektrycznych układów hamulcowych , cena do uzgodnienia telefonicznie 603 918 657 DPS -300 (Disc Pad Service) jest praktycznym i ekonomicznym urządzeniem do obsługi systemów hamulcowych, współpracującym z elektrohydraulicznymi systemami hamulcowymi SBC, czy elektrycznym hamulcem postojowym EPB,...
Auto nie będzie traciło na mocy przy uszkodzonym czujniku temperatury paliwa. To że wymieniłeś czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym nie znaczy że błąd zniknie bo możliwe że uszkodzona jest instalacja a o ile pamiętam to błędy czytane są testerem uniwersalnym i numer błędu jaki podałeś nie występuje w grupie VAG.
Może to głupie ale miałem tak w passacie b5 że po włożeniu złej żarówki do świateł z tyłu palił się cały czas stop oraz mrugaly właśnie te kontrolki co u Ciebie. Najlepiej by było podłączyć auto pod tester i wtedy zobaczyć co się dzieje.
Ja robię tylko elektronikę i co mam zrobić jak podchodzę do auta i to nie kręci ,aby zdiagnozować dlaczego nie zapala potrzebuję pokręcić aby sprawdzić czego brakuje, słaby aku tester się rozłącza i stoję w punkcie wyjścia ,ładuję i za jakiś czas próba znowu trzy obroty wału i koniec i co dalej? Po za tym wiele aut przy próbie rozruchu na słabym aku...
Akumulatory podmienione z innego auta które jeździ, więc to nie to. Bezpieczniki sprawdzone i przejścia również OK. Na alternatorach i rozruszniku prąd jest. Gdzieś przeczytałem, że potrafią padać moduły ECU /VCM Kiedy na „krótko” podłączam hebel elektryczny ten po stacyjce i podłączam tester diagnostyczny to brak komunikacji z modułem ECU,...
Twój sprzęt to jest i ciśnieniomierz i wakuometr. Ze strony sprzedawcy. Tester ciśnienia - podciśnienia. -Tester służy do badanie ciśnienia / podciśnienia w układach paliwowych: -przeprowadzanie testów ciśnieniowo - próżniowych na pompach paliwowych mechanicznych i elektrycznych -pomiary systemów układów hamulcowych -wykrywanie przeciekających wtryskiwaczy...
Czy od razu muszę kupować programator i bawić się w wyciąganie pinu? Wydaj mi się że nie, wszystko przyjdzie z czasem. Mieszkam w małej miejscowości i przypuszczam że więcej tu będzie drobnej dłubaniny, a zresztą do wymianu większości sterowników nie potrzebny jest pin. Nie celuję też w nowe roczniki tylko starsze. Wiadomo że będę robił mechanikę i...
Jak można popsuć pompę, wymieniając uszczelniacze na odpowiednie (właściwe)? Pozdrawiam poprzedników i proszę o wyjaśnienie. Uszczelńień nie kupuje się oryginalnych od producenta pompy - bo chyba nawet nie ma czegoś takiego, tylko zestawy Autofren - takiej sobie jakości. To w kwestii gumek. Pozostaje kwestia zużycia korpusu samej pompy - bo koroduje...
Jeżeli doszło do zapowietrzenia agregatu ABS, ani zapłon ani odpalony silnik nic nie da, należy użyć testera diagnostycznego, i wykonać procedurę. To co opisujesz to klasyczny objaw zapowietrzonego układu, lub uszkodzonej pompy hamulcowej.
Usuń kontrolkę ABS to i reszta zgaśnie.Coś popsułeś, albo czujnik albo coś innego. Jedyne co możesz zrobić bez testera to sprawdzić wzrokowo kable i bezpieczniki. A jak już zakończysz to sprawdzanie to i tak oddasz do warsztatu.Pocieszyłem cię?
W focusie 2002r. cały czas świeci się kontrolka abs i płynu hamulcowego. Do pompy dochodzą dwa stałe plusy i jeden z zapłonu.Po podłaczeniu do interfejsu oraz testera OBD nie widzą wogule abs-u. Nie można odczytać żadnych błędów.Wymieniłem pompę i to samo.Samochód po wymianie instalacji po kolizji. Bezpieczniki OK. Co to może być?
A nie zapowietrzyła się pompa ABSu. Podobny problem przerabiałem kiedyś w swoim mondeo MK2. Obiło mi się o uszy że grupę VAG można testerem czy jak go tam zwał poruszyć w ABSie. Ale to tylko z zasłyszenia na żywo nie widziałem. Dobrze słyszałeś i prawidłowo radzisz. Plus dla Ciebie :) Po rozpięciu układu hamulcowego (wymiana zacisku, przewodu) należy...
Dziękuję za pomoc .Zadałem to pytanie dlatego ,że pomiar testerem temp.wrzenia wskazał 190 stopni. Więc w przypadku DOT 3 jest OK ,a DOT 4 jeszcze mieści się w normie.Płyn nie był wymieniany od nowości i boję się bawić w wymianę w zimie (praca pod chmurką i ew.urwanie odpowietrzników).
Do skrzyni Automatycznej Login u mnie tzn. w danym aucie to. Login:07557 Kodowanie 06527 Po czym oczywiście Trzeba od razu przeprowadzić kalibracje czujnika kąta skrętu. Trzeba ją zrobić zaraz po wpisaniu kodu inaczej nie zostanie on zapisany i po rozłączeniu testera kodowanie nie zostanie zapisane. Kalibracja czujnika kąta skrętu. Login 40168 Nastawy...
Witam Po wizycie w serwisie okazało się że to czujnik temperatury przed katalizatorem był walnięty i przez niego były występujące usterki w EAS co do błędu nieokreślonego to DAVIE podpowiedział że ten czujnik przed katalizatorem mam wewnętrzne zwarcie. Kierowca mówił mi że z ad blue poszło szybko gorzej było ze zgaszeniem komunikatu zużyte okładziny...
pompa hamulcowa jest elektryczna z akumulatorem ciśnienia !! No własnie wiem, bo kiedyś aurisa 2 w hybrydzie powiedzmy ze posiadałem. Dlatego pytam o te "odpowietrzniki" bo tam może być spore nadciśnienie nawet bez naciskania pedału hamulca. Kurcze jest o tym jakaś "literatura" bo chętnie bym się dokształcił. To samo z tymi tylnimi klockami w ten CH-R...
Znalazłem gdzies w sieci taką informacje na temat czujnika ciśnienia hamulca: "Pojazdy z ATE ESP są wyposażone w pompie hamulcowej w specjalne czujniki ciśnienia (1 lub 2 ). Jeśli wymieniana jest taka pompa lub czujniki ciśnienia w pompie wówczas należy specjalnym testerem diagnostycznym przeprowadzić kalibrację czujników ciśnienia." Czy może ktoś wie...
Gdyby nie to że przewody hamulcowe które idą z pompy do kół są już skorodowane na tyle że pewnie przy próbie odkręcenia sie uszkodzą to bym ją już dawno wyjął z tego auta i z czytał oznaczenie. Oznaczenie jest od spodu, naklejka na sterowniku. https://obrazki.elektroda.pl/6076556900_... Testerem też zazwyczaj można odczytać jego nr,...
Witam. Aktualnie posiadam prawdopodobnie uszkodzony sterownik pompy ABS+EDS o numerach "3A0907379A" w Seacie Ibizie 2.0 16V 1997r. Problem w tym, że ten sterownik jest nieosiągalny na rynku wtórnym.. znalazłem jedynie po regeneracji za 900zł. Może mi ktoś podpowiedzieć jaki sterownik można zastosować inny? Chyba, że błąd "1276 Pompa hydrauliczna ABS-V64"...
Cześć! Z postępów: 1. Zdołałem naprawić i skonfigurować ponownie mój program do diagnostyki samochodów i zdołałem sczytać błędy, nietrwałe lub te nieaktualne z historii - wykasowałem i zostały tylko te trwałe. (zdjęcia zamieszczam pod wpisem) 2. Zdołałem sobie zorganizować tester do immo. - Wytrawiłem kilkadziesiąt drobnych zwojów na 2-stronnej płytce...
Do PP nie podpinałem.. bo nie mam dostępu. Tester diagnostyczny wyrzucił błąd prawego czujnika ABSu i nic więcej. Tak, świeci mi na desce kontrolka ABSu, bo mam uszkodzony jeden z czujników. Długo tak jeździłem i dopiero od niedawna pojawił się STOP i wykrzyknik..
wymień wpierw przewod hamulcowy gumowy tego koła ,on jak się rozwarstwi wewnątrz działa jak zawór ,najlepiej wymień dwa przednie . Dodano po 45 a pompa jaka to jak podłączysz tester będzie widać
Witam Może ktoś wie jak skasować kontrolke od klocków hamulcowych. W testerze nie ma opcji zrobienia tego przez diagnostyke. Moze ma ktos instrukcje lub wie jak to zrobić. proszę o odpowiedz
Mam problem z Toyotą Avensis t27 2011 rok. W aucie przestało działać wspomaganie kierownicy, abs oraz szyby elektryczne i prawy kierunek. Po podpieciu do testera brak komunikacji z modułem hamulców i wspomagania. Na innym sterowniku błedy: U0131 Magistrala danych, komputer sterujący układu wspomagania kierowania - brak komunikacji U0129 Magistrala danych,...
Po pierwsze to marka Twojego samochodu to Renault, a nie żadne Reno... po drugie CLIP to tester diagnostyczny do samochodów tej marki, który warto użyć jeśli świecą się jakieś kontrolki ostrzegawcze w celu ustalenie dlaczego się świecą. Kontrolka ESP, z uwagi na bezpieczeństwo, jest jedną z kontrolek których na pewno nie warto ignorować. System ESP...
Da się to zrobić w jedną osobę czy potrzeba drugiej do trzymania hamulca? Muszą być dwie osoby. Musisz mieć uniesione (zdjęte) wszystkie koła (lub dostęp do odpowietrzników). Ja nie zdejmuję a robię tak. Popuszczam na wszystkich kołach odpowietrzniki i zakręcam. Odpowietrzników nigdy nie odkręcaj przez silne ciągnięcia za klucz, tylko załóż klucz i...
Witam wszystkich. Problem jak w temacie. Od pewnego czasu lampka sygnalizacyjna ABS w tym samochodziku zapalała się. Wystarczyło wyłączenie stacyjki i późniejsze włączenie i jakiś czas był spokój. Aktualnie od paru dni lampka świeci się w sposób ciągły - podłączyłem tester (Salus) - "kodów usterek brak". Przy podglądzie parametrów bieżących zastanowiła...
Masz najprawdopodobniej zapowietrzony układ hamulcowy (być może płyn stracił swoje właściwości) i niestety raczej sam sobie z tym nie poradzisz. Samochód musi być podłączony pod tester diagnostyczny i poddany specjalnej procedurze. No chyba, że SBC padło.To nie taki prosty temat. Trzeba sprawdzić, być może przeprogramować i odpowietrzyć, w dodatku do...
Witam,podepne sie pod temat.Dzis pod sklepem zona odpalila meganke i pala sie kontrolki- serwis, ABS,reczny ,stop i nie dziala predkosciomierz. Megane 1 99r 19d plyn hamulcowy ok, jesli ktos moze cos poradzic to z gory dziekuje. No i na co liczysz?Jedź do elektryka. Po co bawicie się w jakieś czyszczenie czujników itp ?Co to silniki krokowe?Biorę tester...
Witam Mam problem z połączeniem się z naczepą firmy bodex układ hamulcowy wabco EBS z RSS, sprzętem texa txt navigator w wersji 27 (może za stara?). Przez 7 pinowe złącze iso. Zasilania dochodzą kontrolka ABS w aucie się nie świeci problemem jest jednak nierównomierna siła hamowania na poszczególnych osiach. Pytanie nr 1.: Jak się do tego podłączyć...
Znaczy o tym zapomniałem napisać. Pieniądze są z wielu źródeł:D 1. Dotacja PUP/Unia 2. Kredyt i ja i kolego 3. Odłożona kasa i moja i kumpla Sami będziemy robić coś tam wiemy:D Ale generalnie chcemy zatrudnić kogoś kto naprawdę się zna na fachu. Warsztat powstanie najprawdopodobniej po wakacjach. Do tego czasu będę miał dużo z tym roboty. Chcę się dobrze...
niepamietam teraz dokładnie numeru błedu ale jest problem z pamiecia error...cos tam na 100%jest trafiony sterownik poniewaz na testerach pokazuje kod błedu i error pamiec itd.....a na VAG CAN PROFESJONAL - nr. błedu i uszkodzony sterownik ABS ,pali sie ABS,ESP,i kontrolka recznego mruga,miałem juz takie przypadki ze sterownkami ABS,problem jest tylko...
Witam Audi A6 2.4i 24v 99r Tak jak w temacie silnik nie chce odpalić, przy kręceniu rozrusznikiem udaje się go uruchomić przez jakąś 1 sekundę i gaśnie i tak w kółko. Po podłączeniu Testera stwierdzono błędy: Skrzynia automatyczna: włącznik świateł hamowania - nieprawidłowy sygnał AIRBAG: Ładunek zapłonowy 1 airbag pasażera - nieprawidłowe funkcjonowanie...
Witam serdecznie !!! Jak większość tutaj poszukuję porady jaki kupić sprzęt diagnostyczny !!! Posiadam zakład mechaniczny specjalizujący się w naprawie zawieszeń: *naprawa zawieszeń, *układów - kierowniczych, hamulcowych, napędowych (wymiana półoś, przegubów) *komputerowa geometria kół *drobne naprawy, wymiany płynów Moimi klientami w dużej mierze są...
Witam, auto przyjechało już nie sprawne. Zupełny brak hamulca nożnego. Wycieków itp. nieszczelności brak. Zamontowałem już dwie pompy hamulcowe (te na serwie), efektu brak więc to chyba nie to. Problemem jest to że pompa zupełnie nie uzyskuje ciśnienia ( to ma abs/esp i w wartościach mierzonych pokazuje mierzone ciśnienie przez czujnik na pompie abs...
Akurat takiego Granda się pozbyłem, a miałem go od 2011. Z uwag: - nie miał problemów z elektryką (z wyjątkiem pękniętego kabelka od opuszczania szyby w drzwiach kierowcy); - co 3-4 lata należy wymieniać linki od elektrycznego ręcznego. Zestaw linek do dostania na Allegro za jakieś 250-300; samodzielna wymiana 45 min poziom trudności 2 (filmik na YT)....
Cześć, spróbuj pominąć układ recyrkulacji spalin łącząc wlot i wylot płynu chłodniczego do chłodniczki; będziesz miał pewność że nie jest to wina chłodniczki. Dobrze by było zakupić tester co2 w płynie chłodniczym, koszt około 20 zł, można zakupić w sklepie motoryzacyjnym, albo na stacji paliw. Może to pomóc zdiagnozować awarię uszczelki głowicy lub...
Witam, mam do wymiany klocki i tarcze z tyłu w W211 1.8 benzyna z SBC i w moim testerze MegaMacs66 mam takie opcje: SBC -> dezaktywacja układu; SBC -> aktywacja układu; Aktywacja SBC po wymianie tarcz hamulcowych; Aktywacja SBC po wymianie szczęk hamulcowych / okładzin; SBC -> wymienić płyn hamulcowy / odpowietrzyć hamulce; Pierwsza sprawa to dezaktywacja...
Ponad 112 tys. km na liczniku MINI E Po około 2,5 roku użytkowania samochodu elektrycznego MINI E, Tom Moloughney z New Jersey poinformował, że auto osiągnęło przebieg 70 tys. mil (ponad 112,6 tys. km) Po około 2,5 roku użytkowania samochodu elektrycznego MINI E, Tom Moloughney z New Jersey poinformował, że auto osiągnęło przebieg 70 tys. mil (ponad...
Te porady w stylu - poczekaj kilkaset km to się ułożą - sa zarąbiste. Czyli samochody z salonu powinny kiepsko hamować,a w praktyce stają dęba i to bez docierania. Dwa - dlaczego wymieniasz komplet (tarcze + klocki) na jakieś zamienniki ? Zobacz kto jest producentem oryginałów i kup oryginały. Stosując zamienniki możesz zmienić bezwiednie charakterystykę...
Nie dramatyzuj pit1976. Przede wszystkim auto do mechanika, który je prawidłowo podłączy do testera i odczyta błędy oraz przeprowadzi przegląd i pomiary parametrów pracy silnika. Bulgotanie zawsze będzie słyszalne jak przy pracującym silniku odkręcisz korek wlewu oleju. A tzw "majonez" mógł powstać jeśli auto jeździ na krótkich dystansach lub długo...
https://obrazki.elektroda.pl/1363831600_... Nasza firma Objawy uszkodzonej pompy ABS: - Palą się kontrolki ABS/ESP/BAS/DSC - Brak komunikacji - Czujniki kół - Czujnik ciśnienia - Robi zakłócenia, zwarcie - Zablokowana hydraulika - Blokuje koło / koła - Nie hamuje na koło / koła - Pedał hamulca wpada - Silnik pompy pracuje cały czas...
Cześć autko to Ypsilon 2005r 1.3 JTD 70km i kupiłem je dla żony i zawsze coś z nim nie tak ( wcześniej nie miałem do dłuższej dyspozycji włoskiego samochodu, więc nie miałem zdania i zaczynam wierzyć opinią, że włoskie auta ciągle się psują), najpierw czujnik kąta skrętu (wymieniony już ok), problem ze stukającymi zaciskami hamulcowymi ( bardzo uciążliwy...
Przedstawię tu wnętrze i naprawę bardzo prostego "skanera diagnostycznego" 24DIAG Vag Lite. V-Tooltech Mini-VAG Dostałem ten tester od znajomego, który dwa lata temu temu zamienił samochód grupy VAG na nową Koreańską KIA Sportage. Po podłączeniu "skanera diagnostycznego" do samochodu VW Polo 6R, urządzenie nie potrafiło nawiązać komunikacji ze sterownikami....
Crafter 2007r. Silnik BJM 163KM, skrzynia manual. Autko uszkodzone było prawym przodem, po naprawie i podłączeniu aku zaświeciły sie kontrolki ASR/BAS i ESP, nie działa ABS(kontrolka nie świeci). Diagnoza wszystkich sterowników w autku nie wykazała żadnych błędów, czujniki prędkości koł poprawnie odczytują prędkość, okablowanie do czujników sprawdzone....
Paląca się kontrolka hamulca przedstawia bęben z okładzinami ale przypomniało mi się jeszcze coś czy czujnik w zbiorniczku na płyn hamulcowy jest zwykły załącz wyłącz np. kontaktron czy jest to jakiś półprzewodnikowy bo jak go mierzę to miernik pokazuje spadek 0,6 V na testerze diod co dziwne w obydwie strony może tu leży przyczyna czy mogę ten czujnik...
Reno Espace 4 2,0 dci 2007 96 kw niedzalajacy ABS, ASP, ESP (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Renault Espace IV (2007, 2.0 dCi, 96 kW) jednoczesna awaria systemów ABS, ASR i ESP najczęściej wynika z usterek czujników prędkości obrotowej kół (tzw. czujników ABS) lub problemów z modułem/pompą ABS. Nierzadko przyczyną bywa również korozja...
https://obrazki.elektroda.pl/2917149100_... Samochód po zimie przypomina sportowca, który ma za sobą ekstremalnie trudny bieg przełajowy – jest brudny, miejscami nadwyrężony, a w jego „krwiobiegu” zgromadziło się mnóstwo niechcianych produktów przemiany materii. Dlatego zawsze po zimie powinniście zatroszczyć się o swoje...
najlepszy samochód to taki do którego używane części są dostępne łatwo i w dobrej cenie. obojętnie jakie auto kupisz uważaj na auta których nie ma zbyt wiele na rynku, do nich części są zawsze droższe, zawsze trudniej dostępne a czasem ich diagnostyka jest trudniejsza.zwłaszcza nie kupuj żadnych fabrycznie sportowych wersji. jeśli chcesz diesla bardzo...
Jeżeli chodzi o układ wtryskowy Lucas Epic, to faktycznie jest mało kumatych ludzi, a w ASO wcale... Podłaczanie go do przypadkowych testerów - to tak jakby Cyganka wróżyła. Musi być oryginalny fordowski. Parę wątków wyżej był problem z Epic-em, który po odpaleniu na chwilę - gasł. Ostatnia wiadomość, żę zawieszony był EGR (w Epic-u ma on czujnik położenia,...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Mam go dokładnie rok i właśnie kończy mi się okres darmowej aktualizacji. Jeśli ktoś chciałby się za jakiś czas podzielić aktualizacjami to byłbym wdzięczny i jakiś pewnie browarek by się znalazł :D Próbowałem sam taki myk i mój tester się zablokował :) ale po wgraniu swoich własnych starych ruszył na szczęście :) Kilka miesięcy temu pytałem o forum...
(...) kach pojawia się błąd ZL 12208? Czy występuje to podczas jazdy w określonych warunkach, takich jak pogoda lub prędkość? Podczas ruszania AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub zmiany w pojeździe, które mogłyby mieć wpływ na ten problem? Po wymianie sprzęgła nastąpiła usterka Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Błąd 12208...
No popatrz, a ci głupi ludzie nic nie rozumieją, tylko patrzą, czy fachowiec ma ukończone studia i takiemu bardziej wierzą. A brakuje Ci tego przykładów? Choćbym miał w głowie najlepszy tester diagnostyczny i po zapachu spalin wiedział co dolega danemu pojazdowi, a będę miał ukończone technikum hotelarskie to i tak znajdzie się spora grupa ludzi, która...
Sprawdziłem impulastor oba na przemian pokazauje 0 i napięcie zasilania więc wygląda że ok. Podawałem mase na wyjście sygnału z impulsatora zeby zasymulowac jego działanie licznik ani drgnie. Sprawdziłem ciągłośc przewodu z 2 pina impulsatora "sygnał" poprzez kostkę t10 aż do licznika na pin 28-smy. Tester na ciągłość obowdu pika + 0.2 ohm-a czyli wygląda...
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Opiszę po kolei .Audi A3 2004 AXW 2.0FSI Tiptronic. Zapaliła mi się kontrolka na Fisie czujnika płynu hamulcowego ( zapalała mi się od czasu do czasu już kilka razy ) . Okręcenie korka i poruszanie pływakiem zawsze pomagało. Tym razem czujnik zaskoczył ale wyłączył się ABS oraz Asystent sterowania ( wspomaganie ). Podpinając pod Vcdsa odczytałem błędy....
Witam robiłem porządki w warsztacie i znalazłem trochę sprzętów które mogę sprzedać do samochodów ciężarowych czegoś potrzebujesz pisz być może to mam poniżej to co miałem czas spisać 1 ogrzewanie eberspacher D1LCcompact 100% sprawne(po wymianie sitka uszczelek i sprawdzane)+ pompka paliwa i kawałek wiązki do mana 2000 cena 1200zł (używane) 2 sterownik...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
tester płyn hamulcowy siłownik hamulcowy przewód hamulcowy
regulacja indukcyjności uszkodzona skrzynka elektryczna lm350 ograniczenie prądowe
elektrolux esl46510r samsung le32d550
Resetowanie pilota Pioneer XXD3184 - instrukcja krok po kroku Regulacja zaworów w Renault Kangoo 1.2 16V - D4F