Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Podłączyć tester i odczytać parametry.A silniczków krokowych nie ruszaj bo ich tam niema.
Możesz go pomierzyć multimetrem. Są tam 4 piny. Piny 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny mieć około 50-60 omów. Inaczej nie sprawdzisz. Możesz wykręcić silniczek i podpiąć kostkę . Przekręcić stacyjkę na MAR ale trzpień i sprężynka może wyskoczyć. Potrzeba drugą osobę co schwyci. Ja mam do tego celu tester silników krokowych i widzę czy pracuje.
Nie pamiętam juz coś koło 2 stówek. Ale na allegro masz za 110 zł. Linku nie moge podać, wpisz w szukajkę allegro frazę tester krokowych To jest wypas: http://www.elektronika.com.pl/wlasne.htm...
Witam, Z lektury postów z "Usterki Samochody" wnioskuję, że potrzeba diagnostyki samochodowych silniczków krokowych bardzo często się tu pojawia. Sam doświadczyłem tej usterki i tylko dzięki testerowi: http://home.autocom.pl/sirius/costec/pl/... zaproponowanego przez Bibo, udało mi się szczegółowo określić przyczynę...
Zawór sterowany silnikiem krokowym od samochodowej instalacji LPG (drugiej generacji) obejrzyj. Dzięki :) Do tego kupiłem tester silników krokowych z ale-drogo i mam komplet.
Tak, to dwufazowy silniczek krokowy. Sprawdza się go testerem silniczków krokowych. I wszystko w temacie.
zdejmij kleme możę pomożę jak nie to dwa kabelki dwa piny na silniczku to otwieranie dwa to zamykanie a najbezpieczniej podjechac do kogoś kto ma tester silników krokowych
Silniki krokowe to zupełnie inne sterowanie i zastosowania. Do serwa podajesz impulsy o odpowiedniej szerokości zależnej od wymaganego kąta wychylenia. Do krokowych też kieeeeeedyś popełniłem sterownik na C51.
Znalazłem wiele tematów na temat silników krokowych ale nie mogę znaleść schematu,owszem były schematy ale do silników cd a nie BLDC :| Dlatego proszę o prosty schemat sterownika silnika krokowego HDD , mi wystarczy aby ten dysk się kręcił i nic poza tym :idea:
Witam. wpędzam się dopiero napole silników krokowych... Mam poważny problem: jakie są typy silników krokowych. nie chodzi mi tu o podział ze względu na budowę. bardziej ze względu na sterowanie ponieważ mam za zadanie skonstruować tester do silników różnych typów. jakie niespodzianki mnie czekają. może ktoś zna jakieś stronki z konkretniejszymi opisami....
:roll: no tak... znowu musze cos zrobic i nie wiem jak. Chodzi o tester silników krokowych. czy ktos cos slyszal o takim czyms?proszę o jakies linki lub cos w tym rodzaju. Jeśli ktoś zechce pomóc to będę wdzięczny... :D
a cos może prostszego nie wymagającego programowania AT89c2051P ?? to może być nawet na dwóch switchach... nie jestem az tak doświadczonym elektronikiem żeby samodzielnie programować AT :(
Oj kolego jesteś w dużym błędzie. Silnik krokowy nie działa w taki sposób jaki opisałeś. Chyba, że jest z jakimś sterownikiem. No, ale jeśli chcesz robić coś co opisałeś to potrzebujesz generator impulsów prostokątnych. Najprostszy zrobisz za pomocą 2 przekaźników czasowych typu "Power on" i kilku przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/7267151700_1...
Czy miałby ktoś schemaciki testerów silniczków biegu jałowego?Chciałem taki zrobić do testów. pzdr. nacko
Testerem silników krokowych.
Pod tester silników krokowych.
Takim sterownikiem są testery serw. Do nabycia w sklepach modelarskich. Nie są drogie.
Wcale nie potrzeba wymieniać elektroniki natomiast poradziłbym ci wymontować mikser rozkręcić go umyć iprawidłowo ustawić szczelinę.Bardzo ważna sprawa to ustawienie silniczka krokowego w pionie i bardzo dokładne ustawienie testerem składu mieszanki.Pozdrawiam.
Testerem silników krokowych,np http://www.mototest.alpha.pl/tester_siln... http://www.elektronika.com.pl/wlasne.htm...
Musisz miec tester silników krokowych.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Tester silników krokowych, dosunąć trzpień do oporu i cofnąć na 24 krok.
Witam, Chciałbym zrobić tester do lamp samochodowych różnych marek vag merc BMW. Zadaniem testera by było włączenie świateł mijania, pozycji testu silników krokowych. Większość nowych lamp komunikuje się po can bus lub linbus. Może ktoś coś pomóc lub wskazać gdzieś takie coś kupić.
Silnik dwufazowy z przekładną zębatą, działa juz przy zasilaniu jednej fazy, choć silnie skokowo. Ja je steruję testerem silników krokowych.
Może czujnik położenia wału? ale to wyjdzie tylko po podłączeniu testera diagnostycznego. Silniczek krokowy czyściłeś kiedyś?
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
Silniczek ów się sprawdza testerem dwufazowych silników krokowych
Najlepszym sposobem na sprawdzenie silnika krokowego jest przesterowanie go testerem w trakcie pracy silnika, ustalenie wolnych na właściwym poziomie i podpięcie do oryginalnej wiązki elektrycznej. Czasem się tak rozjedzie że sam nie jest w stanie się przesterować. Jeżeli auto ma gaz to na bank to co napisałem pomoże. Dodano po 2 Jest jeden warunek...
Gdzie tam chcecie znaleźć silniczek krokowy? Z opisu wynika że jest wypadanie zapłonów. podłączyć tester odczytać parametry na początek a nie głupoty pisać.
W krokowym Abimeksu możesz ewentualnie oczyścić końcówkę stożkową i kanał w korpusie monowtrysku, przemyć benzyną i złożyć. Do sprawdzenia poprawności wysuwania sie trzpienia niezbędny jest specjalny tester.
No właśnie, dziła wszystko, wtryskiwacze (ponadto można je aktywować kolejno testerem disgnostycznym), silniczek krokowy, pompka paliwa. Wszystko hula poza iskrą.
Sprawdz temp silnika i powietrza testerem, szczelnisc evap
Niestety nie jestem tak biegly w elektronice aby zlozyc sobie samemu tester do silnika krokowego. Jak juz pisalem wczesniej podmiana silnika krokowego na inne nie dala rezultatu. Inne tez sie nie ruszaly. Wiec podejrzewam ze problem nie tkwi w silniku. Sprawdzenie mojego silnika dalo by mi 100% pewnosc ze jest on sprawny.
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Silniki krokowe sprawdza się specjalnym testerem. Zasilanie takiego silniczka polega na ciągłej zmianie polaryzacji na poszczególnych cewkach więc ręcznie tego nie osiągniesz.
sprawdz wtyczkę od przepustnicy przy wtrysku może być że silniczek krokowy sie zatarł normalne przy gazie mozesz jeszcze zdjąc kleme tak na 3 minuty (minus) na zimnym silniku i odpalic go nie dotykając gazu i czekac aż wentylator sie załonczy 3 razy tylko powyłanczaj przed odłonczeniem aku wszystkie odbiorniki (radio,światła) tak robili mojemu ojcu...
W tym silniku nie ma, nie było i nie będzie silniczka krokowego, więc nie wiem o tam wymieniałeś. Pewnie nastawnik przepustnicy, przez każdego lamera nazywany "krokowcem". To nie to samo. Mniejsza z tym. Po wymianie nastawnika przepustnicy zawsze trzeba dokonac resetu nastaw bloku uczącego IAC, a następnie wyregulować prędkość jałową. Potrzebny zatem...
Niestety ten silnik nie posiada silnika krokowego. Zresztą ŻADEN Ford go nie posiada. Co najwyżej zawór wolnych. U Ciebie jak się nie mylę jest elektroniczna przepustnica. Wykręć ją i umyj porządnie preparatem do przepustnic i szczoteczka do zębów (może być szczoteczka żony) ;) Potem go odpal i niech pochodzi bo na pewno nie masz testera żeby zresetować...
Tester kasuje błędy, ale ich nie usuwa. Ten mechanik to chyba "ściągnąć klemę na 5 minut" oraz "wyczyścimy silniczek krokowy".
Pewnie masz tam X20XEV, a tam nie ma silniczka krokowego tylko zawór powietrza biegu jałowego. Poza tym układ regulacji biegu jałowego raczej nie będzie powodował opisanych przez Ciebie usterek. Podłącz pod tester i sczytaj kody usterek.
podepnij jakis tester sprawdz bledy. takie cos moze powodowac silniczek krokowy/ przepustnica lub nawet uszkodzona sonda lambda
ale po włączeniu i tak musisz od zera startować, szukaj "tester serwomechanizmów"
Bingo S3 jest to instalacja II generacji - to tak zeby zakończyć dyskusje. Moim zdaniem cut off powinienes ustawić do 1800obr/min i jeśli to nie pomoże mozna by zaryzykować ustawic na zamykanie silnika krokowego do konca - czyli to co "szpec" ustawił na 30 (kroków) ustawić na 0 (nie jest to specjalnie zalecane ale w twoim przypadku tak bym chwilowo...
Czy ktoś jest wstanie rozpoznać silnik krokowy po tych parametrach? tester pokazał mi na cewce 4.2Ohm 3.4mH a miernik rezystancji 2.4Ohm cos podobny do nema17 ale to chińczyk bez danych bez naklejki, jak miałem ustawiony prąd 950mA to silniki były lekko ciepłe ale nie gorące po 6h wydruku. Wymiary korpusu 42x42x34 potrzebuje wiedzieć jaki mają prąd...
Odczyt wartosci dobrym testerem tylko
Ja też uważam że problem tkwi w silniczku krokowym. Można go łatwo sprawdzić testerem VAG (takim, który mają w serwisie) Być może programy które wymienił poprzrdnik tez mają tą funkcję. Pozdrawiam
Ten sterownik nie ma złącza do laptopa, tam jest złącze do testera sondy lambda. Za pomocą tego testera reguluje się właśnie reduktor a na testerze widzimy czy mamy mieszankę bogatą czy ubogą. To samo pokazuje nam tester, kiedy regulujemy jeszcze śrubą registra przy silniczku krokowym. Nie wiem, jaki silniczek krokowy kupiłeś, ale w Twoim przypadku...
Zmagań ciąg dalszy, ustawiłem czujnik siły uciągu był gość z oryginalnym testerem jd kalibracja zatrzymuje się z dwóch powodów zacinający się silnik krokowy, oraz zbyt duże luzy na ramionach . Spróbuje rozebrać silniki i go sprawdzić jeśli się uda i podnośnik będzie działał to nie drążę tematu dalej. Pytanie mam jak powinna się zachowywać elektryczna...
Witam ! Przydałoby sie podpiąć autko pod tester - zobaczeć co ma w błędach. Objawy faktycznie wskazują na usterkę silniczka krokowego ( przykręcony na trzy imbusy chyba 4 do monowtrysku dochodzi do niego złącze czteropinowe ) . Jednak polecam zobaczyć testerem w pamięć usterek.
tester silników krokowych driver krokowych oddam krokowych
skoda czujniki cofania nierówny praca wolne obrót czujki wibracyjne
czujnik temperatury sterownika pieca zwrotnica krasula
Canon Pixma iP7250 – 10x mruga dioda pomarańczowa, błąd 1310 lub B200, druk dwustronny Canon Pixma iP7250 – demontaż głowicy drukującej krok po kroku