Jak masz tester to patrz w parametrach ciśnienie paliwa na szynie przy próbie rozruchu. Nie wysteruje wtryskiwaczy dopóki nie osiągnie minimalnego, coś około 200 bar. Możesz ewentualnie patrzeć napięcie na wyjściu czujnika ciśnienia, zazwyczaj środkowy pin, pozostałe to +5V i masa. Wartości w tej chwili nie podam, strzelam że przy 200 barach to będzie...
proszę o jakieś pomysły co mógłbym jeszcze zrobić zanim zacznę wymieniać wtryski , silnik , lub zanim stoczę tego vana z urwiska . Podłączyć jakiś tester i sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas odpalania , czy jest synchronizacja , czy sterownik widzi obroty wału itd. i oczywiście czy są jakieś błędy zapisane.
A filtr paliwa wymieniałeś? , świece żarowe sprawdzałeś ?, i podjedź do kogoś kto ma tester do akumulatora i niech ci sprawdzi aku bo też ma znaczenie prąd przy rozruchu
Obrotomierz tam jest? Jak tak , to zobacz czy dźwiga się obrotek w czasie kręcenia rozrusznikiem? Może podpiął by to żelazo pod jakiś tester , co?
Wymień filtr paliwa ,sprawdź poprawność połączeń elektrycznych , odłącz klemy na min 8h. Powiedz czy wszystko OK. EDC - błąd filtra paliwa. A co moze ci dać odłączenie aku na 8h. Pierwsze podłącz jakiś tester by sczytać błędy. Sprawdź oringi na czujniku cienienia na listwie common rail
Sprawdź ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania. Czarny dym to za dużo paliwa albo za mało powietrza, jesteś pewny że egr jest sprawny? Po wymianie rozrządu pompa epic powinna być ustawiona statycznie, tester pokaże ci parametry w normie po mimo złego ustawienia pompy.
Mam nieco lżejszy model 1,3 - każdy stary (jak ja) był kiedyś młody (dobrze to wspominam:) Ale do rzeczy: wypada nieco uporządkować podejście. Mnie kiedyś wybawił i wykrył awarię czujnika pozycji wałka rozrządu taki "chiński piprztyk" OBDII za kilkanaście złotych - warto zainwestować. Np. https://allegro.pl/oferta/interfejs-diag...
To teraz ciągłość przewodu albo pomiar sygnału na wtyczce ECU bo wygląda to na przerwany przewód. No nie ,jak na "sygnałowym' przy odłączonej wtyczce jest te 4.8 to przewód do ecm ok. Tester probówka i "zbijamy" do masy albo do 5v i patrzymy w live data. Jak wszystko git to czyjnik albo rzeczywisty spadek cisnienia.
podłącz sobie jaki kolwiek tester i zrób selektywny test elementów. Zobaczysz wszystko co się da:) Właśnie w takiej konfiguracji czyli "trybie skanera" działałem fizycznie wczoraj :) Za pomocą prostego programu wykonałem skanowanie w zakresie po ID i zwiększałem licznikowo każdy z ośmiu bajtów wysyłając dla pewności po pięć takich samych ramek. W związku...
W tester techu mam podgląd parametrów bieżących np ciśnienie paliwa na biegu jałowym 260 bar kąt wtrysku zasadniczeg 4 stopnie , wyprzedzenie kąta przedwtrsku -8 stopni itp
To nie chodziło mi o błędy bo czasami nie dedykowanym tester w volvie nic nie pokaże, tylko parametry , czy widzi położenie pedału gazu, ciśnienie paliwa podczas odpalania jakie wynosi, położenie EGR, itp. A tak poza tym jak odpali to rozumiem że na wolnych obrotach działa normalnie , nie dymi, nie szarpie silnikiem, tylko nie można dodać gazu bo nie...
nie wiem które bezpieczniki są od pompy i przekaźnik Nie wiesz bo nie ma czegoś takiego. Jak paliwo dochodzi do pompy wstępnej tej na CR to nie otwiera regulator . A dlaczego to nie wie nikt. Masz tester by to podłączyć? Nawet nie wiadomo czy tam cokolwiek ma zasilanie.
Dzisiaj na noc schowałem samochód do ocieplonego garażu i odpalił od strzała. Czy to dalej ma związek z układem paliwowym? Dodano po 47 Układ paliwowy zapowietrza się Niby na to wskazuje, że problem z paliwem, ale zapowietrzania bym się nie czepiał, wszak w zbiorniku jest pompa paliwa elektryczna, jakby padła, to pompa mechaniczna nie jest w stanie...
Podłączysz tester to się dowiesz. Którą niby pompę zmieniałeś i jakie dziwne dźwięki?
Wymiana na pałe jak leci gratulacje. Podpinałeś jakiś tester ? Próbowałeś co diagnozować? Podstawowy parametr jak ciśnienie na CR gdzie? Dramat.
Nie zastanawiałem się nad tym ile mógłbym więcej zapłacić, No ale taka jest prawda, urządzenie trudniejsze do zbudowania będzie droższe i ktoś musi tą cenę zapłacić. Myśląc o zrobieniu takiego urządzenia, myślałem o ty żeby było ono tanie i przeznaczone dla osób nie mających żadnego pojęcia o mechanice. Np. jakaś kobieta chce sobie kupić samochód,...
Nie ważne co wymieniłeś. Ważne co pokazuje tester w parametrach, i jakie jest rzeczywiste ciśnienie.
Filtra nie oglądałem bo zleciłem wymianę mechanikowi przy okazji wymiany oleju. Przepływomierz czyściłem specjalnym sprejem do tego przeznaczonym 3 miesiące temu. Dodam jeszcze, że ten problem był na raczej rozgrzanym silniku. Samochód niby tak to dobrze przyspiesza, jadąc np 100km/h to do 150km/h to tylko moment. Ale mam wrażenie , że czasem szybciej...
Miałeś podać ile pali to auto. A po drugie to podejrzewam że ci twoi "profesjonalni fahofcy " źle zrobili mapę i tu jest cały problem. Oczywiście zakładając że wszystko inne jest sprawne w silniku. Dlatego trzeba wziąć tester i sprawdzić czy dane z DPF i inne parametry są prawidłowe.
Jakie parametry paliwa są możliwe do pomiaru (ciężar właściwy, przewodność). Chcę poruszyć temat, który dotyczy użytkowników samochodów i spotykających się z problemem jakości paliwa, wilgoć w paliwie, wytrącanie parafiny. Nie chodzi o to gdzie nie tankować. Może rady osób znających temat paliw pomogą wykonać kieszonkowy tester paliwa.
jesli chce ruszyc szybko to tak jak by sie dlusil i zapala sie Chech tylko po nacisnieciu gazu popusci sie noge z gazu i Check gasnie dolozy znowu swieci i tak przez okolo 1 minute. To w końcu jest ten błąd , czy nie ? Sprawdź ten samochód testerem , który odczytuje DTC historyczne , bo kody usterek są na pewno zapisane, twój tester niezbyt dobrze...
Podłącz tester ,sprawdź parametry. Szukałbym w układzie paliwa . Filtr paliwa zmieniałeś itd ?
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Co do naprawy sterowników z ML'a lub GL'a W164, śmiało mogę polecić sterowniki24.pl tel. 48 660 080 685. Posiadają tester i swoje auto do testowania tych modułów, robią całe płyty, a nie tylko to, co na ten moment przestało działać. Naprawiają po innych elektronikach, a to świadczy o tym, że znają się na rzeczy. W 3 dni zregenerowali cały moduł i zabezpieczyli...
Trzeba podłączyć tester i posprawdzać parametry. Może coś z ciśnieniem paliwa ,może z VVT. Nie ma czarodziejskiego rozwiązania.
"placz i zgrzytanie zebow..." tak tylko moge nasipac... po ponad 2 tygodniach "walki" z moim autem autoryzowany serwis kia (bodaj najwiekszy na slasku...) skapitulowal oddajac mi auto ktore nadal niesprawne ... podobno wszystko (wszystkie czujniki, pompe paliwa filtr paliwa ) wymienili na probe odlaczyli instalacje alarmowa, rozebrali pokrywe zaworow...
A był podłaczany tester ciśnienia paliwa i obserwowany
Tester i diagnostyka ...
Tester zapewne nie sprawdzi także przekaźników pompy paliwa (odmienny pinout), a z pewnością nie sprawdzi przekaźników świec żarowych (70 A, z wyprowadzeniem cewki na małym pinie). Z trzecim typem przekaźnika chyba się jeszcze nie spotkałem. Pytanie komu to potrzebne. Przekaźniki są na tyle trwałe, że na szrotach mają pełną dostępność części zapasowych....
Mianowicie bezpośrednio po odpaleniu odpiąłem kostkę od pompki pod tylną kanapą silnik pracował podpiąłem dziś tester i widzi obroty silnika od polem też czujnik wałka wrzucił błąd wpiąłem go spowrotem usunąłem błąd auto nie odpala jeśli chodzi o pompkę paliwa to wpiąłem się w kostkę żarówką i nie ma tam prądu przekaźnik od pompy też podmienialem nie...
Proponuję podpiąć auto pod fabryczny tester volvo. Zczytać wszystkie blędy, sprawdzić wskazania czujników: temperatury, czujnika walu, ciśnienie paliwa itp. Orgnalny tester napewno coś pokaże. Nie ma sensu szukać w ciemno, za dużo możliwości.
Kolego. Przerabiałem ten błąd kiedyś i okazał się problem ze wtyczką od czujnika ciśnienia paliwa. podłącz tester parametry ciśnienie ( zadane i rzeczywiste ) , wypełnienie impulsu zaworu ZME ( regulacji ilości paliwa ) oraz wypełnienie impulsu zaworu ciśnienia na listwie o ile jest zamontowany. zależy od rodzaju układu paliwowego. Spróbuj wyłapać kiedy...
Tester sprawdza równomierność dawkowania, nie koniecznie ich wydatek. Aczkolwiek znając wydajność sugerowaną przez producenta możemy również sprawdzić wydatek. Paliwo podawane pompą paliwa zewnętrzną 4bar, regulator upuszcza po osiągnięciu 3bar. Układ zamknięty. Za zbiornik robi karnister paliwa.
Podepnij tester i odczytaj błędy, będą związane z ciśnieniem paliwa zapewne. Masz tam gruszkę do pompowania przy filtrze czy pompkę podającą w zbiorniku? Który to rok?
Temat sprzed 3 dni, ale czy tester "pięść" nie rozwiązuje chwilowo problemu wskazówek? Corsy c mają typową usterkę, czyli brak styku w złączu licznika. Najczęściej się to objawia niemożnością odpalenia auta (blokada immobilisera), ale inne kombinacje też są możliwe. Warto sprawdzić te styki - są one dokładnie za licznikiem.
No widzisz. Tu jest tak że na zimnym silniku nie pali na jeden cylinder (6) . Pompa podaje bo podłączałem wtryska na zewnątrz do pompy ustawionego na 280bar i pompa ładnie podaje. Dopiero jak się zagrzeje lub na wyższych obrotach chodzi dobrze. To są takie moje domysły tylko bo borykam się z tym już 4 miesiące i nie mogę tego rozgryźć. Powietrze w powrocie...
Podepnij tester diagnostyczny i sprawdź czy są błędy. Możesz jeszcze podmienić przekaźnik od pompy paliwa na początek, bo żeby dostać się do pompy trzeba albo wyjąć bak, albo wyciąć okno pod tylna kanapa.
Podłączyć tester i zrobić pomiar ciśnienia paliwa na pompie przy głowicy. Jak chcesz możesz próbować odpalić z plaka na próbę.
Nie pamiętam czy jest tam EGR. Ale tak,szarpanie może być od egr ale tez od układu zapłonowego. Np uszkodzona listwa zapłonowa. Brak mocy z takim benzyniaku to np zapchany wydech albo niskie ciśnienie paliwa ,uszkodzona pompa paliwa itp. Także widzisz że nie tak hop. Jak masz jakiś tester to można coś się bawić, jak nie masz to tylko będziesz błądził.
Kupiłem nowy tester i pokazuje ze pompka robi cisnienie 4 bary. Wychodzi ze nowa pompka jest ok tak samo jak regulator cisnienia Dodano po 5 Nie wiem dlaczego gdy scisne kombinerkami lekkoprzewod powrotny za listwa to auto zaczyna ladnie chodzić przegazuje się bez problemu itd. Mial ktos taki przypadek ?
podłącz pod tester i ustaw dawkę paliwa jak dobrze pamiętam to ok 6 ml na cykl.Po twoich objawach to za duża przesuń nastawnik do przodu pompy
Może,na początek podłącz tester i zobacz czy są jakieś błędy.Można też wysterować wskaźniki.
Podłącz tester i odczytaj błędy. I to jakie jest ciśnienie na szynie podczas rozruchu, bo inaczej to nie ma sensu.
Kolego podepnę się pod temat zrób sobie prosty tester do sprawdzania tych ogrzewań polega on na wypięciu kostek z skrzynki sterowniczej i podpięciu pod mały tester który możesz zrobić sam naciskasz przycisk uruchamia iskrę naciskasz drugi uruchamia paliwo i silnik wszystkie podzespoły można sprawdzić ja taki sobie w pracy zrobiłem i jeste zadowolony...
63,73 zł 31%OFF | 1000V/0 ~ 1000A DT24P cyfrowy wyświetlacz DC zasilacz woltomierz amperomierz Tester pojemności baterii wskaźnik paliwa miernik https://a.aliexpress.com/_mMGHPhL
Sprawdź czy po odpięciu kostki od pompki paliwa na tych dwóch cienkich przewodach masz miedzy nimi 5V DC. Masz jakiś tester by zrobić aktywacje zegarów jak działa wskazówka poziomu paliwa?
Udało mi się go odpalić.Troche się centralka od gazu pobawiłem.Zrobilem wymuszenie aby zapalił z gazu samego.Lapal i gaz.Tak kilka razy spróbowałem.Pozniej przełączyłem na benzynę i odpalił odrazu.Ale na tej benzynie od 1000 do 2000 obrotów,taki jest zamulony.Wtryski leżą?Czy pompa w baku.Ale jakby pompa w baku to chyba by nie zapalił?Filmik jak pracuje...
Tester sie komunikuje.Wszystkie bezpieczniki sa ok.Blad w tlumaczeniu na polski oznacza"Naped magistrali danych,monitorowanie oprogramowania"Tester widzi w parametrach nawet obroty wału na rozruszniku,ale nie zapala,nawet po wysterowaniu pompy paliwa na krotko.
Witam , czy jest sposób na zbadanie jakości paliwa ? jakiś tester lub inny sposób na zbadanie jakości wlanego do baku paliwa . często piszemy o niedomaganiach samochodów a może przydałby się jakiś wskaźnik/lampka która by zapalała się jeśli jakość paliwa by nie spełniała normy . a może jest coś takiego gotowego do zainstalowania ? z góry dzięki za każdy...
Być może rozrusznik być może przekaźnik.Jak nie kręci zobacz czego brakuje na stykach przekaźnika.Podłącz tester odczytaj parametry.
tester wtryskiwacza paliwa wskaznik paliwa paliwa delphi tester
włosów rozebrać pompa miele naprawa moduł sterować pralka amica
bezpiecznik piszczy bezpiecznik piszczy
Renault Trafic III – odległość podłużnic w komorze silnika, wymiary, punkty pomiarowe Citroen C5 II – kontrolka STOP i hamulców świeci, niski poziom płynu, błąd EPB/ABS