Może być USBASP z allegro lub jak jest LPT - STK200 Wsad do wgrania dowolnym programem np.: AVRDUDESS, SinaProg, AVRDUDEPROG, Burn-O-Mat, BASCOM-AVR, i wiele innych lub bezpośrednio z linii poleceń z avrdude.exe: Sprawdzenie komunikacji programator USBASP-ATtiny24: cmd avrdude -p attiny24a -c usbasp -P usb -t jak m.in wyświetli: avrdude Device signature...
Jeśli masz tester który programuje klucze to dopiszesz klucz o ile jest kompatybilny z autem . Będzie działał jako immo i jako pilot , jeśli prawidłowo zrobisz procedurę programowania .
Wątpię żeby progrmowanie VIN-u było wykonywane poprzez proces wypalania OTP ze względu na koszty A ja nie wątpię. Po prostu wiem. A koszty są znikome, to po proztu podłączenie testera. Programowanie jednego modułu trwa kilka minut a całego auta poniżej godziny.
dioda na kluczyku mruga Czy pilot emituje impulsy radiowe ? Tester i sprawdzić.
ale czy to mogło spowodować ze drugi pilot nie działa jak powinien? Nie. Tego wypranego trzeba umyć w IPA i dokładnie wysuszyć. Sądzę że te mikro włączniki też są mokre w środku. Następnie wrzucić oba na tester lub próbować programować
Wygląda na programowany zasilacz/tester jakichś urządzeń. Możliwe, że klawiaturą ustalasz wysokość napięcia, a może i czas jego trwania. Wpadł mi w łapki kiedyś podobny, ale na 15kV :O Testowali tym wyłączniki nad prądowe.
Tak można zaprogramowac, trzeba sciagnac kody dostepu w sterowniku silnika i w BSI i wtedy odpowiednim testerem programujesz
Tylko tester
Ups!...... I do 29F800 i do 27C800 używam przejściówki, którą sam zrobiłem... bez żadnego scalaka... :oops: Tzw. ADIP. Połączenia wszystkich nóg sprawdzałem kilka razy testerem....
Tester Tech2->nadwozie->MID->funkcja F6-programowanie->zmiana komunikatów jezyka MID. 2 min roboty.
Te nowe działają? Testerem sprawdz.
TechTool Volvo, nie wiem jak inne uniwersalne testery sobie radzą. W autach przed 2006 podmieniałem bez programowania.
Pierwotnie projekt testera powstał na Atmega8, obecnie został tak rozbudowany, że brakło m.in pamięci programu na rozwijanie go w Atmega8 i przeniesiono go na Atmega328. Atmega8-16 to stara wersja procesora Atmega8, potem powstała Atmega8A Wszystkie programuje się tak samo. Testera nie ma sensu robić na Atmega8.
Kluczyk u specjalisty od kluczyków do tego auta to koszt 150PLN +/-40 PLN w zależności od miejsca w kraju i nastroju osoby dorabiającej klucz :) Sam oceń czy warto Ci za te pieniądze kombinować z programowaniem + zdobycie nowego klucza do doprogramowania. W żadnym mądrym programie nie mam instrukcji programowania kluczy za pomocą tego czerwonego klucza....
Jak nie ma? Wszystko robi, a jeżeli dodam, że kasuje crasha w VW... W fordach programuje szprycki..
Jaki polecacie program do programowania Atmegi328 ?
Mogę zaprogramować nieodpłatnie. Musisz jedynie pokryć koszt dostawy (okolice Legnicy, Złotoryi). Poza tym - nie lepiej kupić /wykonać programator? To jest koszt w okolicach 30-50 PLN.
Testerem diagnostycznym
Bardzo często wina nie jest w pilocie a w module komfortu. Wydawało by się, że pilot jest uszkodzony i nie daje się zaprogramować w jednym wozie ( komunikat na ekranie testera "nieprawidłowe programowanie ") to ten sam klucz daje się zaprogramować w drugim wozie.
-Tech2 -rocznik modelowy, pojazd, elektronika nadwozia -blokada rozruchu: http://obrazki.elektroda.net/48_12339423... -F4 programowanie http://obrazki.elektroda.net/22_12339422... -zaprogramuj kluczyk z transponderem http://obrazki.elektroda.net/43_12339424... Strzałkami wpisać security code Dalej wykonywać polecenia jakie...
A może ktoś wie gdzie to w Chinach jest produkowane. Potrzebuję sterownik do takiej sigmy. Logo tego producenta jest też na kalkulatorach testerach banknotów itp.
To znaczy,że jednak coś sknociłem przy programowaniu?
schemat jest na ELEKTRODZIE szukaj tester w dziale monitory.Tam jet link do tej strony
Szukaj schematów testerów serw modelarskich. Trafiają się jeszcze takie bez mikroprocesorów.
Starsze wersje można programować ręcznie , ten typ tylko tester.
Trzeba dopasować Immobilizer do ECU. Nie da rady tylko przepiąć wtyczek. Potrzebny jest tester i PIN do kluczyków.
. Tester znowu nic nie widzi, widział tylko standardowe błędy podczas programowania kluczyków myśląc że tutaj tkwi problem.. Kurcze kolego popełniłeś błąd dobierając się do ich programowania skoro było dobrze z immo pozostaje ponowna próba kodowania a tak zapytam czym to kodowałeś . a i jeszcze jakie te standardowe błędy ?
Pełna diagnostyka OPLA, Techem 2 (sprzętowym oczywiście) 40zł łącznie z ewentualnym programowaniem itd.
Można powiedzieć, że Jestem Początkującym elektromechanikiem ;) Tata Ma Warsztat i robią w nim Mechanike, ja ucze się za Elektromechanika i niedługo kączę szkołę i Chcę pomału wdrażać się w ten temat :) Także Na początek to powinien być Dobry Sprzęt Diagnostyczny? Jak Myślicie? Sprzęt, dość duża wiedza o elektronice układach elektronicznych sterownikach...
Tylko orginały czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tego testera DiagProg4 Podstawowe funkcje testera diagnostycznego DiagProg4: - Odczyt/kasowanie błędów diagnostycznych - kodów usterek (DTCs), - Kasowanie inspekcji olejowej, - Programowanie kilometrów/mil - zmiana jednostek z jednych na drugie, - Zmiana języka w modułach, - Programowanie motogodzin...
Czym programujesz ? wrzuć screena z ustawieniami fusebitów.
Przesylam fotki willema i testera . Hej TOmek
Witam Powyzsza procedura dotyczy samochodow toyoty ale starszych modeli albo diesli, do corolli z 2003 roku nie sprawdzi sie. Tam kluczyki programuje sie testerem, albo pedalem gazu i hamulca.
Jeśli masz czerwony kluczyk to da radę. Jeśli nie, tylko tester.
Czy ktoś może naprawić laptopa układ kbc odblokowanie programowanie tester potrzebuje do naprawa ale gdzie mogę dać z Krakowie czy Niepołomice proszę zrób coś dla jestem niesłyszących potrzebuje odzyskać bo nie mogę uruchomić bios dla kbc nie dział mam uszkodzenia czy ktoś mają takie same płyta główna LA-6753P POPRAWIŁEM RADU23: Czy ktoś podejmie się...
A czemu nie do 50, 40 albo 30 km/h? Kto wie może unijni urzędnicy już o tym myślą . Przy podejściu do tematu od tej strony, to chyba nie ma już żadnego znaczenia? Nie spodziewałem się takich rzecz dopiero gdy wyświetlił się komunikat po przejechaniu notabene pięćset kilometrów że akumulator nie naładowany zacząłem sprawdzać najpierw ładowarką do telefonu...
Na PCB są 6-pin złącza(otwory) ISP (dwa rodzaje) do programowania. Trzeba mieć wsad (*.hex i *.eep), a tester LCR T7 dużo różni od popularnych chinskich testerów. Zapewne także tester jest zabezpieczony przed odczytem wsadu. Programator np: "Programator AVR zgodny USBasp ISP"
Tylko jak go sprawdzić, żadnego testera pilotów nie mam.
Witam w związku z brakiem atmega 328 pod ręką kupiłem drugi tester po trzech miesiącach nie rozładowałem kondensatora i tester padł. Zamówiłem atmega 328 w wersji 328pb programowałem różnymi wsadami tester się odpala ale nie przechodzi self testu to znaczy po zwarciu wszystkich końcówek wchodzi w selftest itak już zostaje na innym sofcie po zwarciu...
Uważam że żarówka najlepiej pokaże co się dzieje. Najbardziej analogowa konstrukcjia jest niezawodna. Do.testera oświetlenia przyczepy używam przedłużacz o długości. 10m. Żarówka jest dobra, ale nie zawsze będzie widać gorszą przewodność linii. Można jeszcze zastosować szybki wskaźnik spadków napięć np. na LM3914 (prosto i niczego nie trzeba programować)
Kwestia regulacji częstotliwości i wypełnienia impulsu - jeden 556 plus dwa potencjometry. Koszt - łączny może z 10zł. Niestety nowe pokolenie bardziej "lubi" programować niż elektronikę analogową.
Uwaliłem przez przypadek przy wgrywaniu softu, elektronikę zostaw w spokoju. Tak jak pisałem wcześniej, czyszczenie i programowanie w zewnętrznym programatorze, w moim przypadku "jtag tester" niby poprawnie kasował i programował pamięci, ale efekt taki jak u Ciebie.
mam ten sam problem <płytka się marnuje!?
Zasilanie na czujniku jest prawidłowe. Wynosi 14,1V na odpalonym samochodzie. Podejrzewam uszkodzenie w samym czujniku. Czy jeśli kupię taki czujnik używany o takich samych numerach, to czy trzeba go będzie dopisywać/programować testerem do auta ? Czy wystarczy zamontować i podpiąć przewody, wykasować błędy i będzie ok ? Pod warunkiem oczywiście że...
potrzebny ci jest tester magistrali i2c. kupic raczej nie prosciej zbudowac ( taniej + satysfakcja ) polecam ci taki program i2csoft gdzies jest na elektrodzie. jest to tester układów podłaczonych na i2c poz ty ma mozliwosc programowani pamieci 24c... ; a zbudowany jest na jednym scalaczku 74ls06 + wtyczka portu LPT do kompa. acha uwazaj z długoscia...
czy będzie można go naprawić Tak, będzie można go naprawić pod warunkiem że nie uszkodziły się układy scalone. Pozostałe elementu bez problemu wymienisz i niczego nie musisz programować. Użyj testera pilotów i sprawdź czy pilot cokolwiek "nadaje". Jeżeli tak, to sprawdź czy Twój kluczyk jest nadal zsynchronizowany z samochodem. Włącz zapłon, trzymaj...
Czy ktos orientuje sie jak to zrobic?? W poście nr.2 napisałem, jakie testery to zrobią, nie rozumiesz czegoś?
Witam. Nie ulegaj przesadzonym komentarzom. Każda inicjatywa w dziedzinie elektronki / programowania jest słuszna. Programuj, konstruuj, rozwijaj się. Kupić gotowy sprzęt może każdy. Zbudować własny, tylko nieliczni. Pozdrawiam.
Życzę powodzenia bo S Tester nie wszystkie programatory Whirlpoola programuje. Chyba że masz jakiegoś gold boxa
Na YT jest sporo filmów od ruskich o programowaniu Przykładowy https://youtu.be/zsLDeSEyyzY Co do samego grzebania w sofcie, to jestem całkiem zielony.
-Benzyna zamiast ropy. (zobacz ostatni paragon) -W nowej (starej) pompie ktoś ściągnął koło napędzające ze stożka potem założył i synchro leży. -Brak ciśnienia sprężania na tłokach. ( pomiar testerem ) albo krótkotrwała próba plakiem (usterka mało prawdopodobna).
Tak to ten ze zdjęcia wyżej a czy mogę jeszcze prosić o jakieś wskazówki dotyczące wgrania wsadu bo przyznam szczerze że nie programowałem nigdy atmegi
1)Diagnoza zegarem modułowym Eberspacher - Instrukcja oraz kody błędów [PL] 2)Tester zegarowy do Eberspacher ( z literkami "L L") - Instrukcja oraz kody błędów [PL] 3)Instrukcja programowania tygodniowego zegara Scani - [PL] 4)Elementy sterujące Eberspacher - Instrukcje obsługi zegarków [PL] 5)Edith - Diagnoza do Eberpsacher [DE] 6)KD200 - [PL]
Opcom nie ma opcji programowania w tym module ,co wiecej brak blokow pomiarowych! Universalne testery tez nie daja rady.
a cos może prostszego nie wymagającego programowania AT89c2051P ?? to może być nawet na dwóch switchach... nie jestem az tak doświadczonym elektronikiem żeby samodzielnie programować AT :(
Czujnik w pompie EPIC jest faktycznie programowany i robi to niewiele firm . Można kupić taki czujnik dość tanio ale efekt widać zaraz po podłączeniu testera do pojazdu. Brak danych/ konieczne programowanie czujnika.
Witam. Ja kupiłam na Aliexpress miernik za około 40,-. Wpisz na portalu - "2.4GHz RF Singal Frequency Counter Tester", cena około 40,-, są też mierniczki za około 13,- do 50 MHz. Jeśli nie masz czasu na naukę programowania i wydawania kilkuset złotych na częstościomierz to może być niezłe wyjście. Kaśka.
Budowałem testery automatyczne do elektroniki i mogę dać kilka wskazówek: - obowiązkowo test-pady do programowania. Gdzieś wciśniesz 3 sztuki. - pady testowe nie muszą być obok siebie, nawet lepiej jak nie są. - łatwo wyprowadzisz jeden pin z procka, a VCC i GND możesz znaleźć w wielu miejscach. - nie kombinuj z USB. - podczas programowania warto zasilać...
Zostań programistą.. mówili. Będziesz tylko stukał w klawiaturę i kosił kasę... mówili. Nie będziesz musiał się więcej uczyć, doszkalać i śledzić rozwoju kolejnych nowych środowisk i metod rozwoju kodu... mówili. Błędy zwalisz na testerów, a zleceniodawcę będziesz traktował jak zło konieczne i będziesz go zlewał w nieskończoność.. mówili. Kłamali. Ale...
Niestety, uszkodziłeś procesor. Wymiana procesora + programowanie go uzdrowi. Wsad jest na forum.
Te goldpiny sa prawdopodobnie od programowania AVR'a. To czarne złącze to zasilanie!
Witam i dziękuję za odpowiedż wszystkim kol. posiadającym wiedzę,gdzie można kupić ,albo jak samemu zrobić wspomniany przez kol "witek 1" akustyczny tester pilotów.
Myślałem o programowaniu samego zaworu bez samochodu. Przez kabel wiem że robi to serwis, są inne kable niż tester serwisowy jeszcze ONLINE
Jakim programatorem programujesz? Czy ATmega podczas programowania jest zasilana? Wiele osób o tym zapomina. Do wgrania masz dwa wsady. Jeden do Eproma a drugi do Flasha. Najlepiej jak w jednym cyklu programowania zapiszesz oba wsady.
Schematów jeszcze nie sprawdzałem .Ale są. A co do texy to do puki płacisz aktualizacje to wszystko działa.Ale jak już przestajesz płacić to działa tylko jako tester do odczytu błędów zero programowania. Autocom dzieła cały czas nawet gdy nie masz wykupionej aktualizacji. A cena jest ustalana indywidualnie... zależy co potrzebujesz przewody ? Głowicę...
DS150 na 99% nie da rady. To jest oryginalny tester diagnostyczny. Naprawdę nie da rady?
...czy dioda powinna reagować na oba przyciski oddzielnie, czy nie. W obu pilotach RC8205 jak i RC7507 pojedynczo nie działają przyciski wywołania strojenia. Przed chwilą sprawdzałem na sprawnych. Tylko na wciśnęte oba jednocześnie reaguje tester pilotów. Są to przyciski połączone szeregowo po to aby przypadkiem nie wywołać menu strojenia.
Kluczyki programujemy za pomocą DISa
w zafirze się programuje MID'a na synchro z RDS testerem Tech2
Szukam porady co Waszym zdaniem powinno się znaleźć w półprofesjonalnej pracowni elektronika. Wszystko zależy od tego czym w rzeczywistości będziesz się zajmował? Na przykład nie tak dawno polecałem komuś tester LED np. taki o szerszym napięciu 0-320V [url=https://pl.aliexpress.com/item/1005...
Pilot a immo to dwie odrębne rzeczy i jeśli nawet trafiłeś na odpowiedniego pilota którego uda się zaprogramować do modułu centralnego zamka ( rodzajów jest kilka ) O tyle o zaprogramowaniu immo to raczej możesz zapomnieć . Nie ma procedury programowania immo bez testera . I jedynie immo 1 pozwala użyć używany transponder , W immo 2 musisz posiadać...
Próbuj dopisać innym testerem a jeśłi nie da rady to IDS
Są dostępne świetlówki UV (rury przeźroczyste :!: a nie fioletowe jak do testerów banknotów) można też kwarcówką
Niby proste i fajne ale czy w porównaniu z tym... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... ...prostym i fajnym ma jakieś szanse ??? Zapewne nie, ale to jest DIY i w dodatku "zagranica" więc twój komentarz był chyba zbedny? Co do tego "testera" to dobry sposób na naukę programowania. Nie ma "pająka" z przewodów. Schludnie zrobiony i w sumie...
Jeżeli przyjmiemy zasadę że z działu Arduino nie przenosimy tematów (chyba że na prośbę autora lub odpowiadających), to nie będzie takich dylematów. Ja z kolei uważam że jak nie wydzielimy działu Arduino to się ziści to co opisałem wyżej. Czyli kryzys imigracyjny. Powstają ciągle nowe wynalazki typu komputery jednopłytkowe i jakieś środowiska graficzne...
Tak to nie daje pewności,pewność da ci tester pilotów,zobaczysz dokładnie z jaką częstotliwością ten pilot nadaje.
Witam panów ponownie. Po wymianie 2 ogniw bateria ruszyła, ale ładowała się przez jakąś godzinę i po przejechaniu kilku metrów hulajnoga się wyłączyła. Domyślam się, że brakuje pojemności na ogniwach. Pytanie brzmi, czy poza wymianą tych, które mają małą pojemność, muszę jakoś resetować/programować sterowanie. Zamówiłem już jakiś tester pojemności -...
programowanie pilota (...) nie działa ... a pilot działa ? Sprawdzony testerem - czy cokolwiek wysyła ?
AL600 nie znam ale ...AL604 programuje się za pomoca "testera" bez podłączania jego do komputera a przynajmniej tylko z takim rozwiązaniem się spotkałem. Software do AL700 oczywiście nie będzie współpracować z AL604.
Vcds do grupy vag.Dlephi uniwersal.Ma adaptacje,kodowania wtrysków,programowanie immo.Nie wszystko, nie we wszystkich.Adaptacje przepustnic,zaworów scv i wiele innych.
Zmiana map? Sprzęt 10 tyś euro, programowanie kluczy na początek 10 tyś euro. Oczywiście jeśli mówimy o robieniu tego profesjonalnie.
do zakodowania potrzebne 3 klucze (w tym systemie 1 klucz czerwony oraz 2 czarne). Potrzebne auto z naładowanym akumulatorem. Oraz tester do forda funkcją programowania kluczy... Zwłaszcza w dieslu nie polecam kombinacji z immo. Po-1 sze kosztuje także , a po 2-gie ułatwiasz robote złodziejom TWOJEGO samochodu. Pozdrowki
Flash SHARP LH28F800BGHE pozyskany z Nokii 5110 nie daje się skasować ani zaprogramować JTAG Testerem, program nawet nie odczytuje ID tego flasha. Czy ktoś z Was robił już taką modyfikację? Jeśli tak to jakiego flasha użył? Oryginalny flash 2MB w tunerze oczywiście przelutowałem na sąsiednie wolne miejsce, i jego bez problemów mogę odczytywać, kasować...
Koledzy czy Jaltest ma możliwość programowania zegarów i modułu dźwigni zmiany biegów w Volvo FH3?
Ten sposób jest dobry jedynie w przypadku kiedy się swieci lampka kontrolna elektroniki silnika.Nie polecam tego sposobu. Nie ma jak miernik w łapę i kontrola podzespołów,albo podgląd danych rzeczywistych na ekranie testera diagnostycznego.
regulacji to to nie wiem jak przekazac :P trzbea regulowac tak zeby bylo dobrze , nawet nie posiadajac testera :P co do programowania centrali to hmm co tu programowac w zasadzie. moze miec nawet podane tutaj powinien dac rade to tylko ca6 Proszę nie posługiwać się sloganami - "żeby było dobrze"... Poza tym to, co jest dla Kolegi trywialne, niekoniecznie...
Witam.Czytałem cały wątek na temat Carman scan lite gdyż chce takowy sprzęt zakupić tylko sprzedawca nie posiada kabla CAN....Zastanawia mnie czy będe mógł zatem wykorzystać tester w 100%??Będe robił azjaty od 1995 do 2010 czy będzie problem z czyms??Proszę o info osoby które miały badź mają ten tester.Pozdrawiam P.s. czy w daewoo lanos moge programować...
Wszystkie są zaprogramowane domyślnie. Większość silników będzie z nimi działać. Programuje się, jak chcesz pozmieniać ustawienia. Większość użytkowników - nie chce. Nie jest potrzebny odbiornik, tylko coś co poda sygnał PWM - wystarczy nawet tzw. "Tester serwomechanizmów" - kosztuje coś koło 10-20 zł. I jest to generator sygnału PWM z potencjometrem,...
Jeżeli potrafisz programować STM32F103, to on ma lepsze ADC. A do przełączania może przekaźniki, albo kontaktrony?
Witam, jak w temacie. Potrzebuję zakodować kluczyk, do centralnego zamka Peugeot 508 2013 bez keyless. Pastylkę immo posiadam już zrobioną(clon). Jest jakaś procedura przypisania klucza do centralnego zamka bez podpinania testera? Czy lexia wymaga pinu do kodowania samego pilota?
Chyba że ten tester posiada jakieś inne magiczne funkcje dla których warto go kupić? Ale jako programatora chyba się go używać nie da. Zegar modułowy służy zarówno do włączania, programowania jak i kasowania błędów Pozdrawiam chodzi mi o tester zegarowy a nie zegar modułowy. Nie mogę nigdzie znaleźć jakie ma jeszcze funkcje
http://allegro.pl/tester-ford-vcm-ids-wd... Zrobisz błędy adaptacje kodowanie testy elementów wykonawczych. Chyba coś zaniemówiłeś xD
Niestety w DTF2 to częsta usterka - uwalony flash(najczęściej kości atmela) lub nie można go skasować, jeśli bedziesz miał problem to wymień kości na nowe i zaprogramuj tuner programem J-tag tester. Nieraz występują problemy z programowaniem na nowych kościach więc polecam zrobić to na zewnętrznym programatorku w załączniku po niżej wsady do kości.
Nie jestem pewny, ale wydaje mi się że nie trzeba w BMW programować. Potrzeba komputera do ustawienia- tak podają źródła internetowe. Jak jest w rzeczywistości? Przed demontażem ustawiasz wszystko na blokady, wałek pompy można zablokować wkręcając śrubę w korpus pompy, i tak zablokowaną pompę przenosisz do silnika gdzie chcesz ją zamontować, skręcasz,...
Problem zasilania rozwiązany. Napięcia zasilania uC jest 5V i wyświetlają się kratki na LCD ale tylko górny wiersz. Uc nie wydaje się być uszkodzony ponieważ jest wykrywany w programatorze, może kwestia ustawienia tego, programuję go w Mkvavrcalculator.
Pilot nadaje sygnał bo może go uszkodziłeś? Do sprawdzenia pilot na testerze.
Może być niesprawny pilot. A może coś w GEM.Dlatego będzie potrzebny tester do diagnozy. Spróbuj zakodować na początek: http://mr-fix.pl/wpis/ford-focus-program...
Witam Nie jestem pewny do tego co pisze ale chyba obilo mi sie o uszy do zwyklej voili uzywa sie tylko testera , wiem ze napewno V+ sie programuje interfacem ale ona ma inne wyprowadzenia niz ta na zdjeciu . Pozdrawiam
Trzeba zbudować (raczej specjalistyczny) tester - hardware plus software. Jest to spokojnie do wykonania tylko trudno powiedzieć czy dla "niewielkiej serii produkcyjnej" ma to sens ekonomiczny i nie będzie nienormalnie długo trwało.
Patrzyłeś do tego tematu [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... oraz do tego [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... W pierwszym masz rozpisane gniazdo ISP i tyle podłączasz do programatora musisz też w nim wybrać programowanie ISP Mega 328 i tyle.
delphi tester tester baterii tester napiec
pralka siemens polski umowa polsat cienki blacha spawać
technika radiowa technika radiowa
Yamaha R-N303D nie odtwarza wysokich tonów – brak wysokich dźwięków, ustawienia, tweeter, firmware Przestrojenie głowicy UKF w magnetofonie Unitra ZK-125 FM – jak zmienić zakres OIRT na CCIR