podłączyc trzeba do kompa... interfesem lub testerem
Według instrukcji i schematów w elsa czujnik powietrza zasysanego 2 jest w przepływomierzu , ten z linku jest w kolektorze ssącym . Tylko jak tester nie generuje nawet kodu błędu to i opisu nie byłbym pewny.
Sprawdź, czy nie bierze lewego powietrza. Proponuję sprawdzić testerem przepływomierz, czy jego wartości się zgadzają.
Witam Mam pytanko ? Gdzie w Bmw 528 98r 2,8 benzyna jest czujnik temperatury zasysanego powietrza, podejrzewam ze w przepływomierzy ale nie jestem pewny? W wartosciach rzeczywistych tester pokazuje 150 stopni celcjusza? Nie wiem czy mam wymienic przepływomierz?
Ja na twoim miejscu dokładnie przyjrzał bym się przepływomierzowi powietrza, one mają tak czasami, że przekłamują tylko w pewnym przedziale obciążenia silnika. Albo jazda z testerem i obserwowanie jak wzrasta masa powietrza albo zamiana przepływomierza z innego auta na próbę. Komputer rejestruje błąd na przepływomierz przeważnie jak jest przerwany obwód...
Odłącz przepływomierz powietrza i sprawdź różnice. Generalnie najlepiej przyjechać z testerem diagnostyki i obserwować parametry pracy silnika tj. przepływ powietrza, kąt wtrysku i najważniejsze dawka wtrysku gdy nie ma mocy i/lub klepie Dodano po 55 Taką oczywistość jak jakość paliwa wykluczona? Też spróbuj go z banki czystego diesla zasilić.
Posiadam tester i na testerze nie ma błędów, ale w elementach wykonawczych nie ma odczytu z przepływomierza powietrza. Na pewno jest przepływomierz? Sprawdź dokładnie, większość [url=http://www.dieselnet.com/standards/... ich nie posiada.
Prawdopodobnie przepływomierz. Dla silnika X20XEV najlepiej byłoby sprawdzić wydatek powietrza testerem, ale można też sprawdzić napięcia na przepływce. Masz podobny temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Jeżeli chodzi o napięcie na przepływomierzu to moim testerem diagnostycznym nie jestem w stanie go sprawdzić (albo jeszcze nie odkryłem tej funkcji) natomiast jeżeli chodzi o przepływ powietrza to wynosi on 3.1g/s i waha się o około 0.1 do 0.3g/s przy 900 obr/min. Temperatura w dolocie wynosiła 16 stopni Celsjusza przy temperaturze otoczenia -1. Ale...
Ok, jutro sprawdzę jakie parametry nadają czujniki podczas tego szarpania (wezmę drugą osobę, aby jechała a ja będę obserwował parametry) podłącze tester i wejdę na dane: - Czas wtrysku - Kąt wyprzedzenia zapłonu - Przepływomierz powietrza - Czujnik TPS I napisze co wyszło. Dzięki za podpowiedzi.
Podepnę się do tematu. Opel zafira 1.8 16V SIMTEC 71, a wtyczka przepływomierza wygląda następująco: 1 czujnik temperatury powietrza; 2 masa; 3 sygnał; 4 +12V; Po włączeniu zapłonu, tester pokazuje że na pinie 3 jest 0,1V. Wpinając w szereg diodę w celu zwiększenia napięcia, nic się nie dzieje. Po wpięciu diody w czujnik temperatury powietrza wskazania...
WITAM Ostatnio przerabiałem podobny przypadek VW 1.9td przy wejściu na ok.3000 obr.szarpał. Wymieniłem: filtr paliwa, powietrza, sprawdziłem ustawienie rozrządu.wyjąłem katalizator, podmieniłem przepływomierz oczywiście podpiąłem - tester kts i nic. A okazało się, że jest zatkany króciec przy zasilaniu pompy wtryskowej.
Panowie, zalewa bo nie jest w stanie skalkulować sobie ilości powietrza do paliwa. I nie szukać usterki w układzie paliwowym. Przepływomierz plus sterownik. Tu szukać. Manualnie, nie testerem. Dodano po 1 A, jeszcze pytanie jak widzi połozenie przepustnicy. Ja na 80% obstawiam uszkodzenie sterownika po uszkodzeniu wiązki lub źle zapiętym gazie.
Zadałem konkretne pytanie dla konkretnego silnika. Zapalona kontrolka mil, na wyświetlaczu "antypollution fault" ograniczona moc. To jeden przypadek. Drugi jest taki że błędne wskazania MAF mieszczą się w ramce i ecu myśli że właśnie tyle powietrza silnik dostaje. Według tego oblicza doładowanie i dawkę paliwa. Ale są pewne normy choćby dla ilości...
Nawet gdybyś miał taką chrakterystykę to w warunkach warsztatowych nie bardzo jest możliwość dokonania pomiaru(brakmożliwości regulacji strumienia powietrza) Poniżej przykładawowa charakterystyka klapowych przepływomierzy Boscha http://obrazki.elektroda.pl/3463903100_1... Najlepszym rozwiązaniem jest podpięcie się serwisowy testerem...
Witam ponownie po długim czasie akcja przeniosła się na Clipa wiec Clip jak pozostałe testery pokazuje te same błędy 1. Błąd regulatora przepływu paliwa(tutaj czujnik ciśnienia w pompie CR) 2. Błąd przepływomierza powietrza 3.Błąd czujnika wentylatora( ten nie do końca zapamiętałem) 4.Błąd elektrozaworu turbosprężarki Wszystkie te błędy są błędami stałymi...
Witam A wiec tak. Nie jestem człowiekiem wszechwiedzącym dlatego temat napisany w "Początkujących". Z tego co mi wiadomo czujnik temperatury zasysanego powietrza w tym aucie wbudowany jest w przepływomierz powietrza. Diagnostyka była robiona Carman'em Scan Lite być może soft coś źle przetłumaczył na polski. Tylko cytowałem. Przepływ podany został również...
Witam! Mój samochód (mazda 323f 99' 1.3)ma następujący problem : zapala normalnie, po dodaniu gazu auto dławi się i czasem gaśnie... jeśli gaz wciskam powoli auto normalnie wchodzi na obroty (czasem coś szarpnie) Co zrobiłem do tej pory : -sprawdziłem szczelność pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. -wyczyściłem przepływomierz -wyczyściłem przepustnicę...
To pierwsze E6 z 2014r. ze standardowym filtrem, filtr wymieniony hengsta. Nie wiedziałem że trzeba robić adaptację nowej przepływki. Moim testerem tego nie zrobię, muszę jechać do aso. Ale dziwne jest to, że na starej i nowej łapie taki sam błąd- sygnał za wysoki. Okablowania sprawdzałem i wydają się ok. Czy na przepływce może wytwarzać się jakieś...
witam mam problem nie odpala mi c5 na początek wymieniłem mu filtr paliwa po ppodłaczeniu testera wyszły takie błedy P0380 świece żarowe A p0245 przepustn. spalin A- zwarcie obw. do GND p1112 kontrola wysokiego ciśnienia w dieslu p0100 przepływomierz powietrza po skasowaniu błedów nie odpala dalej a pojawia sie tylko 1 bład p0500 czujnik predkosci samochodu...
Przedtem pracował płynnie stało się to po czyszczeniu przepustnicy i przepływomierza Po czyszczeniu przepustnicy BDW należy koniecznie ją adaptować, w przeciwnym wypadku, jeśli nie bierze lewego powietrza, przepustnica pracuje na starych ustawieniach. Jaki jest kąt uchylenia przepustnicy czytany z poziomu testera?
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Witam auto regularnie serwisowane, usterka: jeden dzień ciężko odpalało, w końcu nie odpaliło. akumulator żyleta, rozrusznik również, prędkość silnika przy rozruchu 260-305obr/min ciśnienie paliwa po zapłonie 2bary, przy rozruchu rośnie do 300bar odpięty zawór wydatku ciśnienie rośnie do 1400bar przepływomierz mase powietrza widzi dawka wtrysku w parametrach...
Witam auto to Renault Trafic 1.9dci 100 2003r samochód gaśnie podczas jazdy po podłączeniu testera komputer wywala 5 ustrek:180F-sterownik -napięcie czujnika 1/2 za wysoki sygnał, 1809-czujnik ciśnienia magistrali CR-błąd sygnału wejściowego, 1806-przepływomierz powietrza masowy, 1804-czujnik ciśnienia doładowania-napięcie zasilania poza zakresem, 180A-czujnik...
Tester wyświetla mi obliczoną masę powietrza w g/sek. Na biegu jałowym wynosi ok 4,5 g/sek To teraz popatrz na wyswietlacz ile pali na postoju, pozamieniaj jednostki i sprawdź czy stounek powietrze paliwo wyjdzie Ci zbliżony do 14.
Peugeot 306 2001 rok 2,0 HDI, Problem z rozruchem podczas niskich temperatur - miernik masy powietrza dwu obwodowy (tzw. przepływomierz) przepalony jeden "gorący drut" komputer nie pokazywał żadnej usterki z tym związanej. Wymiana na używany. Dalej - komputer (tester tech) wyświetlił usterkę - czujnik temperatury paliwa - po pomiarach okazało się, że...
Hehe, zawór powietrza biegu jałowego. Otwieranie wymuszone przez elektromagnes, a zamykany sprężynką i tu jest cały problem. Jest to rozbieralne i naprawialne. Czyszczenie bez demontażu niewiele daje.Lambda, tps, przepływomierz nic do tego nie mają. Jak masz dostęp do testera to zrób test zaworu i zobaczysz, że się nie zamyka prawidłowo. Wymień lub...
Zacznij od przepływomierza powietrza (urzadzenie pomiedzy filtrem powietrza a korpusem przepustnicy) wyciagnij go i delikatnie przeszysc bezyna extrakcyjna lub denaturatem (ostroznie) po zamontowaniu wyczyszczonego przeplywomierza zdejmij kleme akumulatora (minus) na 1 min w celu skasowania pamieci nie trwalych jezeli to nie pomoze lub w celu upewnienia...
Na początek spróbuj sam wyczyścić krokowca.Przemyj go,być może to jest to i nic nie zapłacisz. Pokaż mi gdzie tak jest "krokowiec"? Proszę o pomoc nie chce aby po przyjeździe do mechanika , ten wymienił mi pół samochodu , a wystarczy na przykład wydać 100 zł . To znajdź mechanika a nie piekarza, albo bardziej elektromechanika. Jeśli nie masz sprzętu...
Nic nie napisałeś czy na zimnym silniku jest ok...? Yarisy jak zresztą inne samochody też mają wady konstrukcyjne, które to powodują "mulenie" zwłaszcza podczas dodawania gazu - szczególnie podczas ruszania. Owe wady to temat tabu wielu koncernów samochodowych - no bo bardzo trudno jest się przyznać do błędu bo np. wiąże się to z akcją przywoławczą....
witam Forumowiczów. mam spory problem z calibrą. Jest to model z silnikiem ośmiozaworowym, niby prosty silnik - ale nie do końca. Problem jest taki, że auto pracuje poprawnie tylko do momentu osiągnięcia temperatury roboczej - potem zaczyna się dusić i w końcu gaśnie. Wymieniłem już czujnik temperatury silnika (ten dla ecu), czujnik prędkości obrotowej...
Nie sprawdziłem bo nie miałem procedury i tabeli, Znalazłem taką procedurę: -wyłącz zapłon, -odłącz wtyczkę od przepływomierza, -włącz zapłon, -zmierz napięcie na 2 i 3 terminalu. (2 i 3 pin na wtyczce ?), -ma być ponad 11V, -zmierz napięcie na 4 i 3 terminalu. ma być więcej niż 4,8 V, -sprawdź testerem odczytywane napięcie na przepływomierzu, powinno...
Witam Mam problem w znalezieniu usterki w Golfie V 1.9TDI, silnik BXE. Samochód pali na dotyk, chodzi równo na wolnych obrotach, nie kopci. Po naciśnięciu pedału gazu silnik albo w ogóle nie reaguje, albo wejdzie na kilka sekund na wyższe obroty i zaraz spadnie na wolne. Po podłączeniu testera nie ma żadnych błędów w pamięci, informacje z czujników...
Witam - łada 95 układ wtryskowy bosch - wymiana cewki , kabli ws , świec , sondy a w końcu wtrysku , filtra paliwa - ładna pogoda było dobrze - mgła deszcz - szarpał dusił się - problem zniknął po wymianie korka wlewu paliwa - układ odsysania oparów musi być szczelny - samochód chodzi na gazie , odpalany na benzynie , przejście na gaz przy temp. 40...
Witam. Posiadam Skodę Fabię trzeciej generacji, rok 2016 silnik 1.4 TDI 105KM. Jak w temacie mam problem z bezpiecznikiem ale zacznę od początku. Pewnego dnia zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych podłączyłem się testerem diagnostycznym i pokazało błąd czujnik przepływu masy powietrza zbyt wysoki sygnał, czyli tzw. przepływomierz wymieniłem na nowy...
A nie prościej podłączyć tester i poczytać co widzi motor a co decha? Autor pisał, że po wymianie sondy czujnik był formatowany. Domyślam się że reszta była sprawdzona profilaktycznie. Stąd pytania co się dzieje. A nikt nie podejrzewa przepływomierza ?? A to tam jest takowy? W którym miejscu? Tam jest tylko: czujnik temperatury i ciśnienia zasysanego...
Ale zaraz 2,0 16V to benzyniak :) jeśli tester nie pokazał błędu czujnika wałka rozrządu ani przepływomierza ro zacznij od podstaw czyli układ zapłonowy: świece przewody. Może jest tak, że mieszanka się nie spala z powodu słabej iskry a nie jest za bogata. Dodano po 1 Konrad widzę że w tym samym czasie piszemy :) Dodano po 2 A masz nierówne wolne obroty?...
Wtryskami 2, 3, 5, 8 steruje komputer slave. Do slave wysyłany jest sygnał z drugiego przepływomierza. Widać na testerze przepływ powietrza z niego? Jeżeli jest podany jedynie przepływ zbiorczy to porównaj sygnały na obu. Nie miałem do czynienia jeszcze z takim V8, ale normalnie jest tak - brak przepływu powietrza = dawka paliwa 0. Nie w grupie vag....
Witam Trafił do mnie w/w samochód z brakiem reakcji na pedał gazu i świecącą kontrolką silnika. Samochód ma bieg jałowy podniesiony do 1200 rpm, błędy zapamiętane w ECU, P0100 przepływomierz zwarcie do + lub przerwa, P0120 czujnik A pedału przyspieszenia, oraz P nie pamiętam numeru ( był bez opisu na CDIF ) ale w sieci znalazłem że dotyczy zasilania...
Witam, trafił do mnie Ford Galaxy 1.9 TDI 66kW 1996r. po wymianie silnika (goły słupek) z brakiem mocy. Były kody usterek związane z początkiem wtrysku, źle była ustawiona pompa - poprawiłem i błędów brak, zaślepiony egr, wymyty przepływomierz + nowy filtr powietrza i nowy filtr paliwa. Układ doładowania wydaje się być szczelny. Na biegu jałowym po...
Przepraszam, że dopiero teraz, ale ciągle coś. Więc tak: LPG nie ma i auto nigdy nie widziało. Silnik to jednostka m52, na podwójnym vanosie. Szukałem pompy powietrza wtórnego- nie mogłem jej zlokalizować, wydaje mi się, że w moim silniku nie występuje. Nieszczelności dolotu nie ma- zdejmowałem kolektor i poszło wszystko nowe-rurki, gumy (przy przepustnicy...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
WYMIEŃ SOBIE Przepływomierz !! Mam asterkę II 1.2 16v tak samo zmieniałem bieg zgasła mi np albo odpaliłem potrafiła tak szaleć obrotami ze szok albo chodziła normalnie ;D problemy z wkręcaniem się powyżej 4.5-5tys nie porafiła jechać wiecej niż 120KM/H nie szarpała podczas jazdy, zaświecał się silniczek na konsoli zależy jak sie przepływka zjeba.......
Miałeś w ręce kiedyś jakiś profesjonalny tester diagnostyczny , sprawdzałeś parametry , czytałeś jakąś książkę o silnikach tego typu . Pojęcie stała dotyczy stałych parametrów w których dokonuje się pomiaru i kalibracji . Ja kolego diagnozuje i programuję takie układy na co dzień od 10 lat . To co piszesz to wiedza na poziomie gimnazjum lub ogólniaka...
Witam wszystkich użytkowników: szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem: Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z: 1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił 2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają. Historia...
Testy szczelności robione były nawet dwukrotnie, sam psikałem oraz zajechałem do znajomego gazownika (moje auto jest bez gazu). Jedyne syczenie jakie słychać jest z wężyka łączącego zawór w dolocie z kolektorem. Gdy ją zdejmę i zatkam wszystko milknie. I stąd moje pytanie do czego służy te połączenie http://obrazki.elektroda.pl/3970225300_1...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam Tej marki tego profesjonalnego nie znam, ale z zewnątrz identyczny z tym: http://allegro.pl/tester-diagnostyczny-l... Poniżej zrzut danych z rozgrzanego silnika podczas jazdy: Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.0 V Glówny przekaznik,Aktywny Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny Czujnik 1 APP (Pozycji...
Raczej nierównomierność prędkości kątowej Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Nie jest to prawdą. Robili to po to, by druciarze nie lali...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Bez zmian, zapala ok, wchodzi na obroty, po chwili na jałowym zaczyna kaleczyć i zgaśnie. Dodano po 3 Mieszanka paliwowa jest zbyt uboga jak przytknę przepustnice ręką zmienia się praca silnika ma wolne obroty jest ok na testerze także zmiana na bogatą. Przepływomierz nie działa ciągle pokazuje 0 przewody do sterownika mają przejście .Na 100% nie ma...
Witam Najprawdopodobniej odłączenie zasilania nic Ci nie pomoże (tak to można kasować błędy ale w monowtryskach). Jedynie pozostaje Ci sprawdzenie błędów na testerze i wyciągnięcie wniosków dlaczego się tak dzieje. Nieprawdą jest, że po jkeździe na gazie komputer łapie błędy chyba że jest źle zaprogramowana centrala gazowa. Całkiem możliwe że masz uszkodzony...
A gdzie ten przepływomierz powietrza sie znajduje? I czy to nie jest to co znajduje sie zaraz pod silniczkiem krokowym (taki potencjometr)? Zapomniałem dodać, że na testerze pokazuje błędy czujnika temperatury (który został wymieniony i nic się nie zmieniło) oraz jakiegos czujnika związanego z powietrzem (byćmoże przepływu powietrza ale nie jestem pewien)....
Witam wszystkich Tak jak napisałem w tytule problem polega na braku mocy w chwili przyspieszania. w momencie wciśnięcia pedału gazu silnik "muli" i bardzo powoli wkręca się na obroty dość mocno kopcąc na czarno w tym momencie. Dopiero po osiągnięciu 3000-3500 obr/min ożywa, pokazując swoje 185KM. Co zostało zrobione: 1. Brak jakichkolwiek logujących...
rezystory przepływomierzy regulacja przepływomierzy tester czujnika powietrza
buczeć pralka prać głowica neptun oznaczenie wtryskiwacz
kociol pompa bezpiecznik zapalniczki
BIOS do HP Pavilion 10-n140nw - Pobieranie z archiwum internetu Lokalizacja ECU w Citroën C4 Picasso 1.6 HDi