To jeszcze tu: http://www.st.com/stonline/products/lite... Poza tym że płytka jest przerażająca są tam cztery sterowniki. Wszystkie działają źle? Na początek zmienić kondensatory elektrolityczne- na jakieś low esr. Poza tym nie widać przy elektrolitach kondensatorów ceramicznych- a są konieczne.
cdif2 z firmy axes-www.axes.pl jest bardzo dobry jak ktos prowadzi maly warsztat, oczywiscie z multiplexerem can.
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Możesz go pomierzyć multimetrem. Są tam 4 piny. Piny 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny mieć około 50-60 omów. Inaczej nie sprawdzisz. Możesz wykręcić silniczek i podpiąć kostkę . Przekręcić stacyjkę na MAR ale trzpień i sprężynka może wyskoczyć. Potrzeba drugą osobę co schwyci. Ja mam do tego celu tester silników krokowych i widzę czy pracuje.
w internecie na allegro i innych portalach mozna znalezc duzo interfejsów do podlaćzenia komputera silnika samochodu. są one stosunkowo tanie ale nmie wiem czy mozna nimi zdziałac tyle samo co profesjonalnym KTS-em Boscha czy trez innym testerem mam pytanie czy ktoś juz pracował na takich uządzeniach?? ja chce to kupic do uzytku domowego wiec nie wiem...
Podejrzyj testerem temperaturę zimnego silnika.
Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
Witam. Ważne jest co ma sprawdzać ten tester - czy ma to być test na spalenie/nie spalenie cewek. Czy ma on mierzyć jakieś wartości typu moment obrotowy względem jakiejś wartości np. wartości prądu przyłożonego do cewek. Pozdrawiam.
To nie jest możliwe, EGR już wykluczyleś, trzeba inny tester podłączyć.
Jaki tester polecasz do tego silnika?
a cos może prostszego nie wymagającego programowania AT89c2051P ?? to może być nawet na dwóch switchach... nie jestem az tak doświadczonym elektronikiem żeby samodzielnie programować AT :(
tak sterownik silnika, odczytaj temp. silnika jakimś testerem
Nie da rady.
Jeżeli wystarczy ci optyczny tester to dioda LED i do tego szeregowo rezystor 1kOhm. Prościej się nie da. Do tego można dołożyć jakoś przycisk bo z tego co pamiętam to trzeba chyba tam podać masę na chwilę by ruszyła procedura odczytu kodów.
Czyli wciskanie pedału gazu nie ma tutaj żadnego znaczenia; przepustnica nie bierze udziału w sterowaniu prędkości obrotowej silnika ( poza wyjątkiem trybu przepustnicowego w razie awarii systemu wzniosu). Chcesz zmierzyć kompresję, musisz zapiąć tester który wysteruje silnik wzniosu zaworów do pomiaru kompresji. Nie znam dobrze procedury w PSA.
Temat jest taki sprawdziłem testerem silnik błąd jest od czujnika na magistrali zakłucenia działania.Auto dopiero sprowadzone jak się dodaje po mału gazu do oporu jest ok ale jak się raptownie doda do dechy to silnik zgaśnie.Błąd idzie skasować ale po raptownym dodaniu gazu zgaśnie błąd powraca.Teraz do panów dizlowców czy ten czujnik nadaje się do...
tester -> regulator zasilany z jakiegoś źródła -> silnik Dodano po 1 tester wysyła tylko sygnał sterujący, elementem który przekazuje całą moc na silnik jest regulator,
Migająca kontrolka DPF w maździe oznacza że auto domaga się wymiany oleju. Po wymianie testerem wystarczy powiedzieć sterownikowi silnika że jest wymieniony olej.
Dzień dobry udało się może rozwiązać problem bo mam takie same objawy jak wysteruje testerem silnik o zniósł zaworów to auto chodzi poprawnie i ciśnienie w kolektorze ssącym jest między 500 a 600 mini barów Jeśli tego nie zrobię to ciśnienie ma 50 mini barów
Nie było mnie jakiś czas, insignia stała w garażu. Wiązki nie wymieniałem jeszcze. Po podłączeniu generatora pwm do regulatora na pompie cr cykał co sekundę co skutkowało zmniejszeniem ciśnienia na listwie o połowę(tak pokazuwał tester) silnik odpalił, więc wtryski, pompa ok? Nadal niewiem co jest przyczyną, wiązka? Komputer niby po wgraniu mapy pod...
pojade jutro na tester
Zanim pojedziesz do ASO to podjedź do znajomego mechanika i zapytaj o blokady. Błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji oznacza jego uszkodzenie, uszkodzenie wiązki bądź pustą klimę. Nie ma to wpływu na pracę silnika. Tester fiatowski (examiner) w tym przypadku więcej nie pokaże. Ale może Panowie z ASO będą wiedzieli na jakie parametry spojrzeć...
Tester kolejności faz i kierunku obrotów silnika
Jeśli stało się to "samo z siebie" to w pierwszej kolejności wstawić auto do suchego i ogrzewanego garażu i zostawić go tam na jeden dzień, najlepiej z odłączonym akumulatorem. Jeśli pomoże - to trzeba się przyjrzeć wiązce elektrycznej w podszybiu. Druga rzecz to sprawdzenie złącz elektrycznych w "body komputerze", czyli tych pod i za bezpiecznikami...
Pod tester silników krokowych.
Prawdopodobnie pompa paliwa umiera lub zabity filtr. Warto sprawdzic testerem jak sterownik widzi tempeature silnika i powietrza.
Silnik dwufazowy z przekładną zębatą, działa juz przy zasilaniu jednej fazy, choć silnie skokowo. Ja je steruję testerem silników krokowych.
Testerem silników krokowych.
Zasada jest prosta jak masz co2 w płynie chłodniczym to zmienia barwę, rozgrzewasz silnik zakładasz tester dajesz w palnik i tyle pieśni Typowo do tych 90 stopni czy po prostu żeby złapał np. te powiedzmy 50-60 stopni? Koniecznie trzeba gazować czy tylko na wolnych obrotach? Nie wywali mi płynu na rozgrzanym silniku?
Należy zrobić diagnostykę. Texa ogarnia, jak i zapewne wszystkie uniwersalne testery.
Może być brak sygnału z czujnika i wtedy też włączy wentylatory a brak sygnału może być przez przerwany przewód. Odczytać testerem jaką temperaturę widzi silnik i jakie są zapisane błędy.
Musisz miec tester silników krokowych.
Samochód jest z 2002r nie ma abs-u. Dodano po 6 Spalony był bezpiecznik który zasila wtyczkę czujnika +12V ale po wymianie nic się nie zmieniło (bezpiecznik się nie spalił), po podłączeniu testera, silnik nie widzi prędkości samochodu, sterownik Magneti Marelli.
To usuń P2598 regulacją sztangi i spróbuj przyuczyć pozycję testerem najlepiej MDI (w tym silniku po wymianie turbo konieczne jest wuczenie pozycji )...
Wyskakuje błąd P00C600 za niskie ciśnienie. Stało się to po wymianie filtra paliwa. Nowy filtr zalany zamontowany i układ odpowietrzony testerem. Silnik zapalił i chwilę pochodzil i zgasł. Nie chcę ponownie odpalić. Pomocy co radzicie.
Moja sugestia jest taka żebyś za pomocą "dobrego" testera wykonał procedurę WYMIANY GŁOWICY. Silnik ,a raczej sterownik jest bardzo wrażliwy na różnego rodzaju zmiany (remont silnika) Pozdrawiam
Czy to załatwia problem czy tylko prowizorka?
Odpowiedź macie w ramce zamrożonej. Parametr fuel trim. A więc diagnoza testerem parametrów.
to nie jest uszkodzenie układu świec żarowych. jest to zasygnalizowanie zapisanych usterek w sterowniku silnika,trzeba podłączyć tester i zdiagnozować pozdro
cześć błąd 16514 to spalona grzałka w sondzie Lambda lub kabelki do niej lub wyjście sterujące w komputerze silnika. błąd 17811 to uszkodzenie EGRa lub jego zabrudzenie - wyczyść i sprawdź. dodatkowo sprawdź testerem jaką temperaturę "widzi" komputer silnika po nagrzaniu!
Testerem silników krokowych,np http://www.mototest.alpha.pl/tester_siln... http://www.elektronika.com.pl/wlasne.htm...
Tester silników krokowych, dosunąć trzpień do oporu i cofnąć na 24 krok.
Podnieś próg obrotów testerem.
Przekaźnikiem świec, tym na podszybiu, steruje centrala silnika (EDC15). Zrób testerem test podgrzewania wstępnego, funkcja test aktuatorów.
To est problem z napięciem (z "-") Trzeba dodać dodatkowy "-" na silnik, potem na karoseria i trzeba sprawdzić testerem
W takim radzie trzeba podłączyć pod tester diagnostyczny i na zimnym silniku podejrzeć co się dzieje z parametrami. Szczególnie trzeba zwrócić uwagę na wskazania temperatury silnika i czas wtrysku.Dodatkowo można zmierzyć ciśnienie paliwa.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
chyba Jaltest też ma możliwość diagnostyki maszyn budowlanych. Owszem oraz różnych silników w wykonaniu przemysłowym np. Volvo Penta.
Sprawdź w gnieździe przekaźnika czy jest zasilanie z akumulatora na styku 30 a po zapłonie na styku 86.Jak jest to bierz tester i zobacz jaką temp. silnika widzi sterownik.pozdr.
https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester... https://allegro.pl/oferta/tester-miernik... https://allegro.pl/oferta/miernik-tester...
Aktualizacja centralki silnika, zapewne masz stara, podaj odczytany nr testerem to sprawdze I oczywiście jakie temperatury widzi sterownik
Historia usterki?? Diagnostyka "na pałę" czy testerem? Jaki silnik?
Zawór sterowany silnikiem krokowym od samochodowej instalacji LPG (drugiej generacji) obejrzyj. Dzięki :) Do tego kupiłem tester silników krokowych z ale-drogo i mam komplet.
To jest czujnik podwójny, jeden dla EFI, drugi do liczników. Stare rozwiązanie, stosowane jeszcze w motocyklach (Honda) na wtrysku. Obecnie informacja o temperaturze silnika jest przekazywana z układu wtryskowego, nie stosuje się osobnych czujników. Teoretycznie czujnik dla wtrysku powinien być separowany od masy, ze względu na powstawanie zakłóceń....
Jeśli mruga kontrolka świec żarowych, oznacza to jakąś usterkę w sterowniku silnika - trzeba podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. A co do ograniczenia do 3000rpm to jest to tryb awaryjny - jeśli jest wykryta usterka, sterownik go uaktywnia aby zapobiec uszkodzeniu silnika (tak w dużym uogólnieniu)
silnik krokowy w tym modelu jest dwufazowy, inaczej to dwie cewki, podpinając zasilacz spowodowałeś że conajwyżej drgnął, cewka przyciągneła rotor i tyle. Musiałbyc cyklicznie przełaczać cewki, lub uzyc testera silników krokowych.
A może by tak podpiąć jakiś tester i odpytać sterownik silnika co go boli. Ten model nie ma już aparatu zapłonowego tylko cewki na każdym cylindrze. Jeżeli silnik zatrzymał się w czasie jazdy to nie immo. W gnieździe cewki zapłonowej 3 pinowej po kluczyku ma być napięcie + , masa, impuls wyzwalający wystawia sterownik silnika( przy kręceniu rozrusznikiem).
Witam,koledzy mam takie pytanie,jaki tester diagnostyczny(typu vag) będzie najlepiej odsługiwał grupę vw?Chodzi mi o to aby jednym testerem dało się obsługiwać wszystko w aucie a nie kilka testerów (silnik,abs,poduszki,komfort,licznik)pro... o podpowiedz kolegów którzy maja coś takiego i wiedzą o czym mowie,dziękuje z góry
zdejmij kleme możę pomożę jak nie to dwa kabelki dwa piny na silniczku to otwieranie dwa to zamykanie a najbezpieczniej podjechac do kogoś kto ma tester silników krokowych
mam problem:poniewaz zepsuł mi się miernik do pomiarów silników el. jest to tester silników el.TR100 (w którym został uszkodzony element wskazówkowy bo wskazówka nie wychyla się lub ośka jest urwana i cewka trze o magnes) chciałbym się dowiedziec gdzie mogę to urządzenie naprawić. Jest już po gwarancji.
Witam. Wiadomo, że jest to tester silnika dolna podziałka to zużycie paliwa. Pokaż lub opisz co jest podłączane z drugiej strony? Prawdopodobnie rurka do podciśnienia w kolektorze ssącym, może jeszcze kabelek do podświetlenia. Pozdrawiam
To źle ci się zdaje. VAG 1798 to dymomierz do pomiaru zadymienia spalin silnika diesla (Dieselabgastester) VAG 1767 to tester silnika i układu zapłonowego (Zündungs / Motortester)
Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpala. Nie pokazuje żadnego alarmu. Jak to diagnozować? Iskra ,impuls wtrysku ,a więc podstawy. Tester masz ,jaki silnik dokładnie?
Może być wszystko. Może czas zacząć od diagnostyki silnika stosownym testerem?
Odpowietrzanie przy otwartej nagrzewnicy . Jesli masz taki ubytek plynu powinien jego skutek byc widoczny albo chlodnica , nagrzewnica . Warsztat sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzacego testerem . Silnik nie zostal przegrzany? W tym przypadku nie polecam uszczelniaczy . Polecam tutaj z obrazkami https://forum.vw-passat.pl/topic/6456-og...
Podłącz tester i zobacz co zgłasza moduł chłodzenia silnika.
Silniczek ów się sprawdza testerem dwufazowych silników krokowych
For petrol engines. Reads and clears diagnostic trouble codes. To jest tester tylko obd2 u nas kupisz taniej bardziej rozbudowany. Dodano po 3 http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&p... tu masz linka.
Wegfahrsiherung=immobiliser VAG to nazwa (potoczna) testera usterek Dodano po 3 Wegfahrsiherung=immobiliser VAG to nazwa (potoczna) testera usterek. W nowych autach (nie we wszystkich)w przypadku nieodblokowania sterownika silnika przez immobiliser mruga lampka usterek silnika, lub kontrolka blokaby zapłonu (immo). W tym aucie nie ma takiej lampki dlatego...
zawór wolnych, potencjometr przepustnicy, lewe powietrze, a najlepiej podpiąc pod tester :)
To teraz kontrolka w dłoń 12v 21W i sprawdzasz zasilanie ECU, sterownika silnika. Zarówno masy jak i zasilanie. Brawo za zrobienie testera!
Przed porannym odpaleniem podłączyć vaga czy jakiś tester i sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Dwa jak kolega wyżej napisał- kąt wtrysku.
Trzeba odwiedzić diagnostę z prawdziwego zdarzenia.Podłączenie testera to kilka % badania sprawności silnika.
Skoro tak to alternator "na stół". Mając odpowiedni tester można zasymulować alternator na silniku i stwierdzić gdzie jest usterka. Takie testery posiadają tylko warsztaty które specjalizują się w naprawie alternatorów. No niestety - szkłem d.py nie utrzesz.
Podglądnij testerem temp silnika. Obstawiam uwalony NTC.
Udało mi się zrobić tester silnika z tego schematu co załączyłem na układzie Ne555, zamiast potencjometru wlutowałem się przed układem który dawał napięcie na fabryczny silnik i udało mi się uzyskać regulację obrotów nawet dość płynną z fabrycznej płyty głównej drona, trzeba by może jeszcze dobrać odpowiednio rezystor żeby wysterować czułość i powinno...
Gniazdo to sterowanie alternatora. Nie znam posczegulnych pinó ale na stole raczej nie da sie sprawdzić bez odpowiedniego testera. Alternator ten sterowany jest ze sterownika silnika
Prawdopodobnie padnięta jest uszczelka lub pęknięta głowica. Płyn wcale nie musi przedostawać się do oleju. Może do cylindra(najczęstsza usterka), może również do kanału dolotoweg lub wylotowego. Jeśli chodzi o sprawdzenie po zdemontowaniu głowicy to jeżeli nieszczelność powstała w uszczelce każdy mechanik to zauważy. Natomiast jeżeli w głowicy to trzeba...
Przecież masz tester to łatwo to sprawdzisz.
przekazniki masz wbudowane w bsm i bsi. Zrob test silnika testerem i sie dowiesz czy ecu jest w stanie wysterowac ten silnik
kopcił na biało nigdy tak nie kopcił Jeżeli nie ubyło płynu przez ten czas to tylko wilgoć w paliwie i układzie wydechowym natomiast jeżeli ubyło to kup ten tester jak najszybciej i nie jeździj bo zabijesz silnik-jeżeli jeszcze żyje
Bo na drugim sterowniku (nawet z innymi numerami) jest komunikacja testerem oraz świeci się check po przekręceniu kluczyka. Więc moje podejrzenia padły na sterownik. Dodam że stało się to po rozładowaniu akumulatora. P.S. zapomniałem dodać w pierwszym poście- brak komunikacji z testerem.
Ja stawiam na MAF i dodatkowo rozjechanie mapy PB. Tech lub inny dobry tester wiele powie.
Czujnik obrotów wału nie powoduje tylu usterek, a tu są błędy całego osprzętu (co prawda sam nie wiesz do końca jakie są).Ja bym podmienił sterownik silnika, jest sporo używanych i w dobrej cenie.Z wymianą w tym modelu nie ma problemu, wystarczy dopasować go do immo, zwykły tester ogarnie,nie potrzebny pin.
Błąd czujnika Halla pojawia się gdy silnik nie pracuje, jest to objaw normalny .Po uruchomieniu silnika powinien zniknąć.Podłącz tester uruchom silnik,jeśli błąd się pojawi wykasuj go,jeśli pojawi sie ponownie świadczy o uszkodzeniu czujnika Halla
To teraz wiecie skąd komentarze typu: Uwaga sprzedający to oszust,urządzenie nic nie warte ,łączy sie tylko z silnikiem. 🤣 🤣 Tak to prawda ,trzeba podłączyć prawdziwy tester i połączyć sie z airbag.
Pewnie jakiś babol w oprogramowaniu testera. Obroty silnika widzi podczas kręcenia rozrusznikiem? Iskra jest?
Witam podjedz do warsztatu i zrób diagnozę silnika testerem.
Elektronikę silnika robi Tester Tech od Magneti Marelli.
Podgląd temp silnika testerem
Weź tester, rozgrzej silnik niech się uruchomią wentylatory. Teraz go zgaś i zobacz jak temperatura idzie o około 2, 3 stopnie do góry, a chłodnicę wody możesz spokojnie dotknąć ręką Chłopie czy ja podważam twoje teorie??? Cyrkulacja to zwykły cykl w każdym układzie z płynem o różnej temperaturze a ty mi pier, że idąc moim tokiem myślenia to można...
Sprawdz temp silnika i powietrza testerem, szczelnisc evap
Tylko mini vci i laptop lub tablet (Windows) z Techstreamem. Typowe skanery ODB2 obsługują bardzo ograniczony zakres sterowników, przeważnie tylko silnik.
Skad bierzesz tempwrature silnika. Z testera czy wskazan licznika. Bo to co pokazuje zegar ma sie nijak do temperatury silnika. Wydaje mi sie ze troche przesadzasz. Jakby sie grzal za bardzo to by wywalilo plyn korkiem.
Witam mam takie pytanko czy ktoś może zna chemat albo wie jak zrobić takie urządzonko do sprawdzania świec żarowych w samochodzie z silnikiem diesla. jestem elektromech. poj. samoch. i znudziło mi się sprawdzanie poszczególnych swiec żarowych a zwłaszcza w samochodach w których jest kijowe dojście do świec. więc proszę o pomoc. pozdrowionka
Pic bo taki procesor jest w schemacie Mojego kombajnu : serwo tester tester regulatora obrotów silnika tester odbiornika obrotomierz Jestem modelarzem i interesuje mnie jakiś "kurs' od podstaw Jestem raczej zielony ale ojciec sie udziema na tym forum i mam programator
Takim sterownikiem są testery serw. Do nabycia w sklepach modelarskich. Nie są drogie.
Schemat modułu raczej nieosiągalny. -dlaczego przypuszczasz że drugi (szybki) bieg wentylatora nie pracuje. Drugi bieg to bieg krytyczny, załącza się wtedy gdy pierwszy bieg nie daje rady tzn. temperatura silnika znacznie urosła lub ciśnienie w klimie jest bardzo wysokie. Tu potrzebny tester z funkcją "test elementów", lub możesz zasymulować czujnik...
hasło: tester serw
Każdy uniwersalny tester/interfejs OBD2 poradzi sobie z odczytem temperatury jaką widzi sterownik silnika. Więc po co sobie komplikować?
tester silników elektrycznych tester silników krokowych synchronizacja silników
honda civic benzyna akumulator alternator trafic żelazko pokrętło
kabina lakiernicza awaria pompy wtryskowej
Junkers Ceraclass ZW24 błąd 9 i trzaski - przyczyny i rozwiązania Czas ładowania pilota do walca - szczegóły i wskazówki