Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
Podłącz normalny tester a nie jakieś zabawki.Sonda szerokopasmowa nie pokaże ci napięcia tak jak sobie myślisz.Wartość lambda i przepływ prądu patrzysz a nie napięcie.Do tego korekty i masz cały obraz sytuacji.A sonda 2 ma pokazywać około 0.7 volta, na rozgrzanym silniku oczywiście.Nie sztywno ale wykres w miarę płaski.
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
3tys km temu byla cewka i pompa wody z plynem wymienione plus klocki wiec mysle ze kable i swiece sa ok Proste wykręcenie i ocena wizualna świec może pomóc w ustaleniu problemu . A teraz z drugiej strony: jeśli posiadasz tester to podaj co pokazuje 1 i 2 sonda na rozgrzanym silniku (po wykasowaniu błędu), jaki jest czas wtrysku i jakie podciśnienie...
Witam ! Pracę sondy ( jeżeli jest dobra) , można zaobserwować po pracy przesłony wstępnej gaźnika - często nazywanej przesłoną ssania . Po rozgrzaniu silnika , na wolnych obrotach widać wyraźnie jak przesłona pracuje . W miarę zubożania mieszanki przesłona się przymyka gdzie po chwili uchyla się . Podłączając tester sondy w układ można to ładnie porównać...
Zakładasz różne rzeczy, ale dlaczego nie to, co pokazuje Ci tester - uszkodzenie sondy lambda? Dokładnie. Gdyby było zwarcie gdzieś na wiązce to błąd był by zaraz po odpaleniu , u Ciebie pojawia się przy jakiejś temperaturze sondy . Na 99% sonda do wymiany.
oczywiście bardzo przydane urządzenie jeśli podepniesz to np. pod zasilanie akumulatora i kabel sygnałowy do sondy lambda to będziesz mógł sprawdzić czy sonda jest dobra (za pomocą diod )
Kopiąc w Internecie znalazłem całkiem ciekawy układzik. Czy koś zbudował coś podobnego i czy do czegoś się to przyda? Ja budowałem i mogę powiedzieć że się przyda! Po pierwsze może służyć jako tzw. monitor składu mieszanki w czasie jazdy. Oczywiście nie da konkretnych wartości a jedynie pogląd na to czy mieszanka jest bogata czy uboga. Można przypomocy...
Tylko że ja mam tak jak już wspomniałem 4-przewodową , 2 kabeli białe {grzałka} oraz czarny i szary które idą do sterownika , czy biorąc tylko "+"sondy ten pomiar będzie właściwy ? przecież mierząc sondę miernikiem wpinamy się równolegle w szary i czarny kabelek . Próbował ktoś z was sprawdzić ten tester w samochodach gdzie sonda jest 1-przewodowa oporowa{Opel}...
Już od pewnego czasu użytkuję taki tester na układzie LM3914. Chciałbym podzielić się kilkoma uwagami : 1 Po rozgrzaniu silnika do ok 80°C np. przejechaniu krótkiego odcinka drogi wpinam się do przewodu sygnałowego sondy i obserwuję wskazania diod, jeśli sa wahania w zakresie 0.1 do 0.9V trzykrotne w ciągu ok 1 min. to cały układ elektroniczny silnika...
:D Szczegółowy opis sondy lambda i zasada pracy oraz zastosowanie oraz numeracja producentów itd... + tester do sondy lambda Polecam !!! Jeszcze dokładny opis do schematu: Układ scalony - LM3914 Dioda - D1 dowolna krzemowa 1A służy do zabezpieczenia przed odwrotnym podłączeniem do źródła zasilania. Diody LED LD1- czerwona (uboga mieszanka) LD2,3- żółta...
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć, zasilanie grzałki? Korzystałem ze schematu i czerwony przewód, który wychodzi z wtyczki sterownika z pinu 1A3, zasila sondę przed katalizatorem, ma ciągłość. Aby się upewnić, to zerwałem kawałek izolacji zaraz za wtyczką od sterownika i napięcie jest takie samo 0,02 V jak w gnieździe...
Witam Jest to sonda 1V, opel vectra 1.6, instalacja II generacji. Na benzynie pokazuje 0,7 V i skacze od miniumu do właśnie 0,7 V i jest ok. Jak dodaję gazu to na benzynie mieszanka jest wzbogacana ( pokazuje to tester ) tak samo jest podczas jazdy. Jeśli chodzi o gaz to na postoju pokazuje 0,6 V i też skacze od min do 0,6V natomiast gdy dodam gazu...
Używam tego urządzenia już od roku i sprawuje się świetnie. Mogę jutro pomierzyć moje ustawienia i Ci podać. Jeden z potencjometrow jest do kalibracji, a drugi do regulacji jasności świecenia. Polecam Ci przeciąć ścieżkę tuż nad napisem LD1. Zamieni Ci to wyświetlanie na punkt świetlny zamiast linijki świetlnej. Pozwala to dokładniej określić stan sondy....
Witam.Chciałbym wrócić do tematu sondy lambda.Zmontowałem opisywany na forum tester sondy lambda i wiem już że sonda pracuje super.Na pb diody pięknie oscylują Na LPG trochę mniej wyrażnie -może ktoś wie -dlaczego? Ale ogólnie tester jest pomocny do ustawiania mieszanki-bez placenia 30 zł za pokręcenie śrubą reduktora.Zastanawia mnie tylko dlaczego...
Ociz jednak ma rację 0-5V to sondy rezystancyjne najczęściej stosowane w oplach 2.0 16v Vectra i Omega roczniki ok 96-99 na sterowniku Siemensa Tam gdzie masz sondę szerokopasmowa podłącz tester i zobacz. Tam odczytuje się prąd nie napięcie.
Weź normalny tester i grupa 32,33 Tam jest szerokopasmowa (prąd),do tego odczyt obu korekt jak i tylnej sondy. Bo z tych obrazków nic nie wynika. No może że jest obogo na wolnych . Jak usterka występuje na wolnych to nieszczelność dolotu.
Witam Obudowy zapewne wyglądają podobnie, ale z tego co wywnioskowałem z opisy działania tego sprzetu to w srodku jest jakieś źródło napięcia odniesienia ( może być to nawet zwykły dzielnik napięcia ), które podaje w trybie TEST ( rozwarty obwód sprzeżenia zwrotnego - sonda lambda odłączona od kompa ) napięcie około 0,5 V, co symuluje optymalny skład...
Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, mianowicie przeprowadzam sobie badania dotyczące zaworu EGR. Moje pytanie brzmi dlaczego po wypięciu zaworu EGR w parametrach rzeczywistych odczytanych poprzez tester diagnostyczny katalizator oraz sonda lambda nie jest gotowa do pracy ??? Z czego to wynika ???
Dzięki za pomoc. Do utraty mocy silnika przyczynił się uszkodzony knock sensor i lampka check engine. Wyszło, jak podłączyłem tester do odb.
Czy to oznacza uszkodzona sondę lambda? I tak i nie . Diagnoza testerem parametrów.
na pb jest w miare dobrze po za tym ze ciezko pali po nocy to jak odpali i wyda z siebie czarna chmure dymu(po ostrym dodaniu gazu) z rury to pokazuje w tych granicach co mnie bardzo dziwi ale jutro jeszcze dokladnie sprawdze bo mam teraz tester podpiety na stale do sondy.
Mam problem z Citroenem C3 1.1 benzyna 2007r. - pali w cyklu mieszanym powyżej 9 L/100km (weryfikacja poprzez tankowanie do pełna). Autem na codzień jeździ żona więc bez szaleństw max 2000 obrotów itd. Podłączyłem tester OBD2, termostat ok, brak błędów ale nie wiem czy druga sonda lambda działa poprawnie. Na wolnych obrotach daje cały czas 0,8V czasem...
Witam Mam do Was pytanie dotyczące instalacji gazowej w samochodzie. Mam założoną instalację elpigazu Leonardo (z komputerem), mój samochód to Golf 3 silnik 1,8 mono, po podłączeniu testera VAG i w czasie pracy na benzynie tester wskazuje że sonda lambda jest odłączona, czy tak powinno być czy to jest jakiś błąd komputera gazowego? Sonda jest w pełni...
Tam jest: czerwony - "test" czarny - sygnał lambda niebieski - +12 gaz biały - masa Zewrzeć czerwony czyli z rzystora pull-up wejścia procesora do masy - to jego funcja "test". Czarny podaje bezposrednio sygnal od sondy. Ja powlaczam pod czarny tester sondy lambda i reguloje to "cos", jedynie mozna regulowac reduktorem.
podepnij jakis tester sprawdz bledy. takie cos moze powodowac silniczek krokowy/ przepustnica lub nawet uszkodzona sonda lambda
Dzięki za odpowiedż Teraz to już czysto teoretyczne rozważania ale jak jeżdziłem bez sondy to zastanawiałem się jak zmniejszyć zużycie paliwa I przyszła mi do głowy myśl aby oszukać trochę komputer i zaoszczędzić na benzynie. Objawy pracy silnika z uszkodzoną sondą były straszne Podczas jazdy nagle tracił moc i to do tego stopnia , że stawał i silnik...
Przy tym przebiegu to sonda mogła już oddać życie. Proponuje przeczytać : https://www.motofaktor.pl/pomiar-oraz-in... Doskonale zdaje sobie z tego sprawę, kwestia tylko tak że auto na sprzedaż i właściel chce naprawić tylko to co niezbędne. Ma już 10lat nowsze. Dodano po 36 A czym to diagnozujesz? Spróbuj podpiąć jakiś...
Sonda jest nówka Bosch tester widzi napięcie prawidłowe.
Od góry idąc po wejściach to będzie po kolei: masa, sygnał i zasilanie. Tylko układ jest w teorii dobry, a w praktyce niekoniecznie. Nie ma potrzeby dawać stabilizacji bo dokładność pomiaru i tak jest słąba, a LM3914 może być zasilany napięciem 14V. Co najwyżej LM będzie się więcej grzał, ale to też zależy jaki tryb wyświetlania jest ustawiony i jaki...
Sonde lambda powinno diagnozowac się za pomocą oscyloskopu to po pierwsze. Po drugie co na to wszystko diagnostyka komputerowa VCDS ? Nie za pomocą uniwersalnego testera. Uniwersalny tester wskazuje uszkodzenie sondy nie przechodzi testu, wiązka sprawdzona na zasilaniu jest stale napięcie wynika że sterownik wstawił stały wskaźnik 0.45 v i na tym bazuje...
Leszek,MAP'y podstawiłem 2 inne,to samo co w oplu,zresztą tester widzi podciśnienie około 300hpa na wolnych.
Witam! W moim Uno Fire niedawno pojawił się problem - wskaźnik (tester) lambda zaczął pokazywać na biegu jałowym wartości minimalne (0.2V) albo nic (czyli <0.2V). Przy dodawaniu gazu diodki ładnie falują, ale np. przy ustabilizowaniu na powiedzmy 1500-2000 obr/min po chwili również wskazania spadają na 0.2V. Wcześniej, t.j. przed wystąpieniem problemu...
Jak masz PC czy laptopa do podpięcia się to ja bym kupował stag-100 lub Bingo-M w ostateczności al 700. Oczywiście do tego trzeba wiązke kupić, silnik krokowy (to zalecane nowe) i troche poświęcić na lutowanie kabli do sondy lambda, TPS, Cewki. Na teraz to ja bym odkręcił śrube na reduktorze tą plastikową o pół obrotu albo cały obrót i sprawdził czy...
Jest to prosty projekt testera sondy lambda napisany w bascomie na 8051, bez użycia zewnetrznego przetwornika.
jak ktoś ma takie problemy z mondeo to trzeba na początek sprawdzić kompresję ja miałem wypalone dwa zawory na wydechu i ciśnienie na 3 cyl.. 6bar a na 4 cyl.. 4bar dwa pozostałe cylindry około 12 bar. Moja rada jeśli macie gaz w mondeo to zacznijcie od sprawdzenia konpresji a nie szukajcie po elektronice. Wymieniłem zawory sprawdziłem na testerze jeszcze...
Jak jest wyjęta to zadnych napięc generowanych przez sondę nie posprawdza.Firma CSM z Poznania robi tester sond-stanowisko w którym sonda jest testowana mieszaniną propano-butanu. http://www.autoelektronika.pl/index2.htm
Tylko gdzie takiego gazownika trafić. Dla większości bardziej opłaca się zakładać niż naprawiać i każdy się odpycha. A tak przy okazji czy to, że przy niskich obrotach sonda nie reaguje na diodowy tester to powinienem ją reklamować czy szukać innego sposobu na jej sprawdzenie?
----------------------------------------... jak ktoś ma takie problemy z mondeo to trzeba na początek sprawdzić kompresję ja miałem wypalone dwa zawory na wydechu i ciśnienie na 3 cyl.. 6bar a na 4 cyl.. 4bar dwa pozostałe cylindry około 12 bar. Moja rada jeśli macie gaz w mondeo to zacznijcie od sprawdzenia konpresji...
Jak to nie wiesz której sondy?Nie żartuj,amerykaniec ma tak perfekcyjnie zrobioną samodiagnozę,że hej. Tester wyraźnie wkarze,czy to B1-S1,B2-S1 (przed kat),lub B1-S2,B2-S2 (za kat). Poza tym system EEC V hula z sondą napięciową.
Witam Mam następujący problem dokładnie to we Fiacie Uno 899cm z 2000r. ( ale jest to dokładnie taki sam silnik jak w seicento, dlatego w temacie napisałem seicento). Więc może zacznę od początku. Samochód zaczął mi dużo palić, szczególnie na lpg. Instalacje Lpg mam z firmy elpigazu ze sterownikiem Voila. ( instalacje II generacji gdzie dawką gazu steruje...
a jak sprawdziles mase na sondzie?? Zmierzyłem napięcie pomiędzy minusem akumulatora a obudową sondy i przewodem masowym sondy - powinno być praktycznie 0. Zrobiłem tester led do kodów błyskowych. Komputer pokazał błąd sondy. Sondę wymieniłem, skasowałem błędy i wszystko jest dobrze. Temat uważam za zamknięty. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Tester ma 4 przewody. 3 z nich to (nieb,bialy,czarny): +LPG, masa i sonda lambda (bezposrednio) na 4 jest stale +5v. zwarcie tego przewodu do masy przez opornik np. 1-2k to wymuszenie polozenia silnika w pozycje pelnego otwarcia. odpowiada to pozycji przelaczniak "test".
kodów jest bardzo duzo: 22Czujnik położenia przepustnicy - zbyt niskie napięcie. 81-84Wtrysk1-4 - zbyt niskie napięcie 35Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków 44Sonda lambda - ubogamieszanka 45Sonda lambda - bogata mieszanka 34Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie oczywiscie kody są odczytane za pomocą kontrolki silmika bo tester...
Witam Nie ma co rysować schematu. Dzielnik do dwa szeregowo połączone rezystory. Jeden koniec należy podłączyć do mierzonego napięcia a drugi do masy układu. Od strony plusa zasilania daj rezystor powiedzmy 10kΩ a od strony masy powiedzmy 2kΩ. Na rezystorze 2kΩ mierz napięcie. Jedna uwaga. Napięcie na sondzie lambda zazwyczaj bardzo skacze...
Zamontowałem sobie na stałe w kabinie zakupiony na Allegro diodowy tester sondy. Na benzynie zarówno na wolnych jak i na szybkich sonda oscyluje. Na gazie sonda oscyluje w czasie jazdy, po puszczeniu nogi z gazu sonda od razu spada na najniższą wartość.
sonda jest ok. sprawdzałem.obejrzałem okablowanie i znalazłem luźny jeden pin we wtyczce do podłączania tester regulacyjnego.pewnie brakło styku to i nie pokazywało.z całym szacunkiem dla niektórych gazowników ale nadają się tylko do zakładania instalacji według schematu.dzięki za podpowiedzi pozdr
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
Witam. Po podpięciu pod tester w centrali wtrysku błędy: czujnik halla 515, regulacja składu mieszanki 561, sonda lambda 525, żadnych błędów immo, w centrali immo też czysto, po odpięciu klemy i próbie uruchomienia na benzynie auto ożyło , lecz po krótkiej pracy gaśnie. Jak nie zapala to obroty "widzi"... tak jakby impulsy na wtryskiwacz tracił....
lambda sonda tester sonda lambda tester schemat tester sonda lambda
transformator praca równoległa plywak zbiorniku naprawa panela radia pioneer
gdzie montować zawór mieszający gdzie montować zawór mieszający
Jak wyłączyć tryb demo w radiu Blaupunkt R6? Schemat modułu zapłonowego Skoda Favorit - gdzie znaleźć?