P0098 - Czujnik tepmeratury powietrza (można sprawdzić temp. w podglądach testera) P0380 - Świece żarowe (uszkodzona któraś świeca lub przekaźnik świec żarowych) Niestety nie posiadam kodów powyżej P0999
pewnie ze najlepiej wykrecić podłączyć i to jeszcze przez amperomierz pośrednia metoda jest pomiar miernikiem cegowym (ale tu uwaga na róznice prądu przy ciepłym i zimnym silniku - trzeba sie tego nauczyć) jest to szybka metoda i dośc skuteczna , szczeguónie jak sie ma mały miernik i można każdą swiece z osobna podejśc lub jak ma bmw i mercedes ze kazda...
Proponuje podłączyć normalny tester a lbo VCDS.
Możliwy jest problem z immobiliserem. Kontrolka świec żarowych w VW nie zawsze oznacza problemy z samymi świecami. Co pokazuje tester diagnostyczny?
to nie jest uszkodzenie układu świec żarowych. jest to zasygnalizowanie zapisanych usterek w sterowniku silnika,trzeba podłączyć tester i zdiagnozować pozdro
Potrzebna diagnostyki testerem
Kontrolka świec w nowych autach nie służy tylko do kontroli świec jak w starym gruźlykach. Sygnalizuje także błędy w układzie wtryskowym. Także twój problem nie musi mieć żadnego powiązania ze świecami żarowymi. Podłączyć tester jak było już pisane. Tyle.
Witam Jestem na etapie projektowania testera świec żarowych. I tu pojawia się prośba do was. jak ktoś ma w warsztacie cęgi albo amperomierz ze sporym zakresem to poproszę o pomiar prądu pobieranego przez pojedynczą świecę. proszę o podanie marki auta i typu silnika. Zebrane pomiary pozwolą mi uśrednić parametry i zaprogramować tester tak by po małpiemu...
Sądząc po numerze nie jest to Webasto tylko Eberspeacher D3WZ.Sprawdzić świecę żarową, przewody zasilające,kostki itp.Najlepiej sprawdzić testerem. Pozdrawiam Arturavs
Witam! Na początku zaznaczę że jestem początkującym i dopiero zdobywam doświadczenie w dziedzinie elektroniki... Mam pytanie w związku z urządzeniem firmy PALTEST: "JT91 glow-plugs tester". Jest to przyrząd do testowania sprawności działania świec żarowych w samochodach Skoda. Najprawdopodobniej uszkodzony jest mikroprocesor stąd problemem będzie opracowanie...
A filtr paliwa wymieniałeś? , świece żarowe sprawdzałeś ?, i podjedź do kogoś kto ma tester do akumulatora i niech ci sprawdzi aku bo też ma znaczenie prąd przy rozruchu
Kopci na czarno To nie świece są problemem. Nie sprawdzaj napięcia, skombinuj amperomierz cęgowy DC i zmierz prąd. To może być zbyt ambitne, przesadzasz ,wystarczy probówka 12v i na złączu modułu masz czarno na białym. Zostaje samo sterowanie. A to albo czujnik temp albo test z testera. A mierzenie prądu też wymaga wysterowania i określenia dokładnego...
Czas pod tester podłączyć.....
Witam ponownie. Tester diagnostyczny wskazuje P0380 (obwód A świecy żarowej) i P0299 (niskie ciśnienie doładowania). Dodam, że odkąd pojawiły się te błędy, słychać pracującą turbinę (charakterystyczny gwizd, gdy zaczyna pracować), a wcześniej tego nie było.
Sprawdź świecę żarowom i podepnij pod tester
Tak Rynio nie mylisz się, Twój wpis jest z d... gdyż bez diagnozy nie idzie określić przyczyny. Diagnoza=tester=ogarnięty człowiek=sukces!!!
Jeśli mruga kontrolka świec żarowych, oznacza to jakąś usterkę w sterowniku silnika - trzeba podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. A co do ograniczenia do 3000rpm to jest to tryb awaryjny - jeśli jest wykryta usterka, sterownik go uaktywnia aby zapobiec uszkodzeniu silnika (tak w dużym uogólnieniu)
kontrola świec żarowych w tym typie także sygnalizuje zaistniałą usterkę,więc trzeba podłączyć tester i odczytać kody tych usterek
Sprawdź w gnieździe przekaźnika czy jest zasilanie z akumulatora na styku 30 a po zapłonie na styku 86.Jak jest to bierz tester i zobacz jaką temp. silnika widzi sterownik.pozdr.
Podłącz normalny tester albo VCDS.
p1882 - Obwód czujnika ciśnienia na listwie CR p1826 - Obwód przekaźnika świec żarowych Tester wyraźnie ''podpowiada'' co może być przyczyną.
Może być walnięty włącznik "stop". Tester pokaże.
Witam, Czy ktoś zgłębiał temat zbudowania testera do modułów sterowania świec żarowych z bmw silników serii N47/57 ?? zastanawia mnie czy da się coś takiego zrobić ( a może ktoś widział w sprzedaży - kiedyś widziałem na słynnej ryżowej stronie ale do testowania starszych seria N jest sterowana LIN a starsze były BSD z góry dziękuję za podpowiedzi
Po pierwsze, tester i diagnoza. Po drugie świece żarowe w tej temp. nie działają.
A co sprawdzałeś ? świece żarowe, ciśnienie, tester coś wykazał, ciśnienie w cylindrach na zimnym ? Jak już odpalisz to pracuje równo, nie dymi na biało ?
Diagnostyka ECU powie wszystko, czy jest z nim połączenie, która świeca uszkodzona, zasterowanie - wszystko jest poprzez tester
Autobossem V30 tester uniwersalny
Witam Naprawiam alternatory od wielu lat i zostałem zmuszony do wykonania testera we własnym zakresie ponieważ kupienie gotowego testera jest poza zasięgiem mojej kieszeni. Później zamieszczę zdiecia i schemat ideowy mojego testera W swoim do obciążenia zastosowałem świece żarowe 4szt.zanurzone w wodzie i czas obciążenia sterowany przekaźnikiem od świec...
Trzeba sczytać błędy zapamiętane w kompie samochodu po wejściu w tryb awaryjny - najlepiej oryginalnym testerem Forda (np IDS-em). Tak to jest wróżenie z fusów. Co to jest te bzzzzzz...? Skąd dochodzi?
Podłącz tester to podpowie gdzie może leżeć problem.
Wpadła mi do głowy jeszcze taka myśl-zamiast taśm można by wykorzystać te spirale oporowe jakie miał mercedes beczka przy świecach żarowych.
Tester prawdę powie
Witam Problem to miganie kontrolki świec żarowych w chrysler voyager 96r silnik 2.5TD (vm). Poza miganiem kontrolki słychać cichy sygnał dźwiękowy. wg testera AEB nie ma błędów w pamięci sterownika, świece żarowe też sprawne. Ma ktoś pomysł co może wywoływać miganie kontrolki???
O ile się nie mylę kontrolka układu podgrzewania świec żarowych w renówkach oznacza również usterkę elektroniczną w silniku. Więc raczej bez podłączenia pod jakiś porządny tester i porządnej diagnozy się nie obejdzie.
Sprawdziłem lądowanie. Wszystko w normie A ile jest? Jak się zapala kontrolka wspomagania to po włączeniu zapłonu zapala się na sekundę kontrolka świec żarowych? Diagnostyka testerem też była by mile widziana.
no to od tego musiałbyś zacząć... jesli palą Ci się kontrolki to musi być tego jakaś przyczyna... bez podłaczenia testera i odczytania kodów błędów, to wróżenie z fusów...
2006 200Xdi czy jakoś tak. Świece już namierzyłem ale jak skasować błąd bo moj tester nie widzi się z tym autem.
Witam Mam problem z Civic 1.7 cdti 2004r. Po odpaleniu zapala się świeca żarowa. Świece sprawdzone grzeją i zasilanie do nich dochodzi. Po podłączeniu pod tester Asian nie wykazuje żadnych błędów. Podłączony został również w serwisie i oni także nie wykryli żadnych błędów i twierdzą że coś może być zasniedziałe i nie łaczy ale nie wiedzą co. Spotkał...
że podczas diagnostyki dobrze wyposażone auto pobiera ponad 10, nawet do 20A. Jak nagle zapnie wentylatory i sześć świec żarowych to i setka mało będzie. dużo może by wystarczył 12V -13,8V 40A za 300zł Za 300 zł to można wódki kupić a nie w nowych autach grzebać. Podstawą programowania auta jest sprawny i naładowany akumulator. Do tego zasilacz 14,4V...
Majkam82 jaki przebieg (prawdziwy) ma ta twoja Viki , powiedz mi jeszcze jakim testerem badali twoje auto , nic nie napisałaś o świecach żarowych , zacznij od najprostszych rzeczy a te wtryski zostaw w spokoju (przynajmniej na razie) ja mam nalatane 166kkm i wtryski są OK , co do tamtych fachowców to oni byli by bardzo zadowoleni gdybyś się zdecydowała...
Musisz podpiąć auto pod tester ,dopiero wówczas można mówić o jakichś błędach !
Masz jeden błąd P0113 ,ale wątpię by to miało wpływ na moce i zapalało kontrolkę . Ale ,jak by to była prawda to czujnik powinien być w przepływomierzu, więc sprawdź okablowanie albo nie wiem ,odłącz na próbę? Ja bym to podłączył clipem albo jakimś normalnym testerem bo ta diagnoza mnie nie przekonuje.
Pomysł jest taki żeby podłączyć tester diagnostyczny i sprawdzić błędy. Później będzie wiadomo co robić.
Jaki to był błąd (opis, numer) którego nie mogli skasować. Zrobili jazdę próbną z podpiętym testerem?
Witam wszystkich mam problem z w/w samochodem kręci ale nie odpala po przekręceniu zapłonu miga cały czas kontrolka od świec żarowych tester diagnostyczny nie znajduje żadnych błędów ani w układzie silnika ani w immo gdy odłączy się komputer silnika i podłączy z powrotem tester,znajdzie jeden błąd df017 (układ załączania przekaźnika głównego przekaźnika...
Dzięki,ale akumlator jest ok Napisalem ci co masz zrobić. Najlepiej poszukaj kogoś z clipem( tester renault).
Podłącz tester i napewno pokaże w czym rzecz nic innego nie wymyślimy.
Witam. Jak w temacie 320d 150km. Samochód nie zapala podczas kręcenia mruga kontrolka świec żarowych. Po podłączeniu testera obroty silnika wskakują do 200 obr i sygnał zanika. Czujnik podmieniony, instalacja sprawna. Występuje stały błąd 4681 napięci zasilania czujnika 2. Wie ktoś o jakim czujniku może być mowa? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Ciśnienie sprężania sprawdza się wkręcając końcówkę ciśnieniomierza w otwór wtryskiwacza, czasami w otwór świecy (ale jak widać, jest to bardzo ryzykowna operacja). Są dwie szkoły kiedy robić pomiar - czy na zimnym, czy ciepłym silniku. Kiedyś taki stary pompiarz powiedział mi, że skoro nie pali na zimnym, jaki sens jest sprawdzać na ciepłym? Ciśnienie...
To zapytaj czym podpinał , wiem że w tym aucie uniwersalne testery często wywalają właśnie ten błąd , a nie zmieniałeś czasem rozrządu.
Posiadam komputer tester Delphi błąd odczytane to p12600 oraz 4135 zapala się kontrolka silnika oraz migające świece żarowe Dodano po 52 Auto ma moc nie szarpie nic się nie dzieje poważnego oprócz tych kontrolek
miganie kontrolki sygnalizuje usterkę zapisaną w sterowniku silnika,także zostaje podpięcie testera i odczytanie błędów.
Podbijam bo mam w sumie podobny problem ? Tylko Kia oznacznie przekaznika takie samo tylko końcówka 150- zamiast 100. Piny wyglądają dokładnie tak samo. Po naprawie na świecach pojawiało jakie napięcie 7volt ? Bo w opcjach z testera Texy mam tylko "wysteruj przekaznik grzania świec na 15%" i po włączeniu mam 2.2volta. Świece sprawdziłem ohm-mierzem....
Możliwe ze faktycznie czujnik jest do wymiany. Miałeś podłączony pod tester to powiedz jaka temperaturę na silniku widzi ECU. Jak nie masz możliwości jeszcze raz sprawdzenia to miernik w rękę i i zmierz oporność na czujniku.
Przeczytaj błąd testerem nie żelazkiem. Świeca nie powoduje spadku mocy
Jedz na dobrego kompa,bo testery to samo potwierdzą co u kolegi i tak zaplacisz trzy razy a raz te same pieniądze wydasz i dowiesz się prawdy. Nie kombinuj tanio bo i tak wyjdzie drozej.
Sam możesz jedynie skontrolować świecę żarową. Trzeba je zdiagnozować, jak model LC to da się testerem. Z obiawów jakie podajesz mógł skończyć żywot silnik dmuchawy.
Czy którykolwiek z was przyłożył woltomierz do przewodu????? Tam zawsze jest co najmniej 5V więc jak nie wiecie to przynajmniej nic nie piszcie!!! Kolego czy jesteś pewny, że przy sprawnych świecach żarowych jest lub powinno występować napięcie na przewodach zasilających świece? Moim zdaniem obecność napięcia świadczy o uszkodzeniu świecy i od sprawdzenia...
Świece żarowe są działają poprawnie, brak błędów po podłączeniu pod tester czujniki też podmieniane ciśnienie na listwie poprawne
komputer nie pokazuje żadnych błędów jedynie co świeci kontrolka świec żarowych której nie da się skasować Coś jest nie tak. Albo zły tester albo zły mechanik.Są jeszcze parametry.A to auto to odpala czy nie odpala?
Witam podłącz inny tester, albo jak masz możliwość to pod CLIPA. Może to tylko spalona świeca żarowa. Czasem uniwersalne urządzenia pokazują takie bzdury.
Napewno oznacza jeszcze transmisje z testerem :-) I bledy w kompie.[/list]
witam mam problem nie odpala mi c5 na początek wymieniłem mu filtr paliwa po ppodłaczeniu testera wyszły takie błedy P0380 świece żarowe A p0245 przepustn. spalin A- zwarcie obw. do GND p1112 kontrola wysokiego ciśnienia w dieslu p0100 przepływomierz powietrza po skasowaniu błedów nie odpala dalej a pojawia sie tylko 1 bład p0500 czujnik predkosci samochodu...
Po pierwesze kolego jakbys miał problem z immo to auta nie odpalisz Po drugie nie masz tam kontrolki swiec żarowych Po trzecie przediagnozuj ten samochod czyms innym bo wydaje mi sie ze jakis tester wprowadza cie w slepa uliczke.
Kolego, bierzesz zwykły tester nastepnie funkcja test elementów wykonawczych i wysterowujesz przekażnik dużą moca grzania (lub przekaźnik świec żarowych). Słuchasz czy klika, możesz sobie włączyć lampkę sufitową o obserwować czy w czasie jak stuka nieznacznie przygasa.
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego lub przekaźnik. Najlepiej podpiąć się testerem i odczytać wskazania porównując je ze stanem faktycznym
Witam, moje auto to Skoda Octavia 1,9 TDI 90 KM 2001r. Problem to odpalanie podczas mrozów (poniżej 0). Trzeba kręcić kilka razy. Wymieniłem świece żarowe - bez poprawy. Samochód podłączony pod tester - przekaźnik grzania świec działa, prąd dochodzi do świec. Okazało się, że problem tkwi... no właśnie, nie wiem gdzie, ale powodem tego, że świece nie...
Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. Może być jeszcze źle ustawiony zapłon lub coś z pompą. Posprawdzaj podstawowe rzeczy a później jak nie pomoże jedź gdzieś na tester
Kody odczytasz tylko testerem Ebersprachera. Jak świeca jest uszkodzona dogrzewacz się nie zablokuje ale będzie milczał.
Patrz co pisze mactronic nic nie wykombinujesz bez testera moze to być wszystko od filtra paliwa po czujniki itp.
tester usterek, ale taniej jest pojechac do wrsztatu ( do innego) gdzie sprawdza to dokladnie ,
Nie patrz na diode tam immo blokuje tez rozrusznik wiec z immo pewnie ok , a na samostarcie powinien palic bez swiec . Spróbuj na plaku takim do tapicerki silnik pracuje lepiej jak na samostrcie a jak nie odpali zrób testerem test cisnienia sprezania.
Seat Altea 2.0 TDI 140km 2004r Miga kontrolka od świec żarowych i świeci kontrolka immobilisera. Samochód odpala na sekundę i gaśnie, nie dziwi mnie to zachowanie bo tester nie może połączyć się z immo (texa, st600). Miał ktoś podobny problem? Podrzuci ktoś punkty mas? :idea:
Witam !!! Sprawdz w takim razie zasilanie sterownika, bo jezeli sie nie zapala kontrolka swiec to moze byc problem z zasilaniem sterownika, pare razy mialem juz taka sytuacje. A i podepnij pod jakis tester diagnostyczny. Pozdrawiam T.I.R.
Porządnego mechanika który wie do czego służy tester i potrafi myśleć przy robocie. Bo pisząc że przekaźnik 103 nie włącza pompy= dyskwalifikacja. 103- jest przekaźnikiem włączającym świece żarowe.
Teraz trzeba przejechać się z testerem i zobaczyć co: 1. wskazuje MAF 2. porównać doładowanie jakie ma być z mapy i jakie jest rzeczywiste.
+ zasilanie stacyjki. CT uruchomienie rozrusznika. C zasilanie świecy żarowej przez opornik. 3K zasilanie świecy żarowej bezpośrednio w momencie pracy rozrusznika. OB Zasilanie odbiorników kabiny. Na forum i w sieci są schematy instalacji T-25. Miernikiem lub testerem ciągłości upewnij się czy zmostkowanie C i 3K nie będzie powodować uruchomienia rozrusznika...
na odczycie błedu pokazuje się błąd czujnika doładowania turbiny czy jakoś tak Ale czy pokazuje przekroczenie wartości, czy uszkodzenie obwodu czujnika, to już nie wiemy i nie dowiemy się, bo tester (za stówkę) z pewnej firmy na v już tego nie pokaże
podłącz tester i sprawdz czy wogóle jest ciśnienie na listfie i wtryskiwacze na przelew
ten co na zdjęciu kasuje wszelkie blokady z tymi blokadami to jest tak że pewne błędy które pojawią sie wiele razy blakują sterownik bo np, błąd od świecy żarowej nie zablokuje sterownika jest tylko jeden problem że nie wiadomo do końca czy sterownik jest sprawny ,a to można sprawdzić tylko testerem specjalizowanym
Funkcja tester diody pokazuje napięcie złącza a nie rezystancję. Jedż lepiej do warsztatu bo coś popsujesz.
Pompka płynu musi być sprawna. Częstą usterką jest też przegnicie przewodów przy pompce paliwa. Znajduje się ona przed zbiornikiem paliwa po prawej stronie samochodu. Wisi na takim gumowym wieszaku. Sprawdź czy przy niej jest wszystko w porządku. Jeżeli będzie uszkodzona któraś pompka czy wentylator lub świeca żarowa to urządzenie jest "głuche" nic...
Podłączyć tester i zobaczyć czy jest komunikacja z ECU. Pewno nie ma. Jeśli nie ma komunikacji to najpierw zasilania i masy, później szukanie czego nie gada z testerem. Jeśli nie wiesz co to ECU czy też nie masz testera i schematu tego auta to laweta i warsztat. Zapłacisz ale rąk nie pobrudzisz
Wróżka miała styczność a jeżeli nie masz testera to podjedź do warsztatu gdzie mają,przecież podłączenie majątku nie kosztuje.EGR usunięty to zapewne przytkany DPF wyjdzie na diagnostyce.
To jak już straciłeś godzinę przy aucie to dojdziesz do wniosku ze trzeba jechać na diagnostykę komputerową, a tam zostaną rozwiane twoje wątpliwości. Po co pisać post o zaświeconej kontrolce MIL silnika, bez podłączenia auta do jakiegokolwiek testera działającego z ta marką nie da się odczytać tego błędu.
Chciałbym powrócić do tematu związanego z grzaniem się dwóch przekaźników, niestety, ale problem się powtórzył w takim stopniu, że silnik obecnie nie chce odpalić, kręci normalnie. Ten przekaźnik bez numeru okazuje się, że to przekaźnik 109, tak jak to pokazane jest na zdjęciu. Na obecną chwilę został kupiony nowy i zamontowany, mimo to silnik kręci,...
Aha zapomniałem dodać że przy starcie silnika mryga mi przez jakieś 30 sek kontrolka świec żarowych (spirala). Czyli są błędy w sterowniku silnika, tylko nie masz ich czym odczytać... zgasić ten silnik mogą nieprawidłowe sygnały z 3 czujników: położenia wału, położenia wałka i ciśnienia na listwie. Nie myl "odczytania błędów" z diagnostyką komputerową...
Taka poglądowa grzałka do akumulatorów, ja sobie zrobiłem z 10 świec żarowych ;) i Amperomierza / Woltomierza. Ale bardzo podobny chłopaki mają na busie i już jakiś czas im to działa, a też myślałem że dość szybko włącznik uleci.
Oczywiście że pod kompa ,można wysterować lampkę testerem ,zresztą jak by była spalona to czek by nie gasł napewno w dtl ,ee tam podepnie to się dowie .
Sierpień nie ma temperatur poniżej zera st, to dlaczego interesujesz się świecami? temperaturę silnika sprawdza się testerem diagnostycznym, tak samo steruje się załączeniem świec i kontrolki świec. 1.9 tdi 110KM nie włącza trybu awaryjnego z powodu uszkodzenia świec.
Sterownik nie załącza cewki przekaźnika wspomnianych podgrzewaczy ani w czasie esploatacji, ani na polecenie testera. Pewnie uszkodzony sterownik, gdzie w nim grzebać-jest zalany gumą? Na zdjęciu środek sterownika.
nie radzę nic kombinować, bo uklad jest sterowany termicznie(czyli z czujnika i czasowo). Pierwsza cznność to sprawdzenie zasilania świec, następna to czy same świece są sprawne. Srawdzenie zasilania świec- najłatwiej po wyjęciu kapturka ze świecy przylączyć żarówkę 12 V a następnie włączyć stacyjkę i obserwować czy żarówka zaświeci. Świece sprawdza...
Nie ma czegoś takiego jak cofanie się paliwa -sam kombinowałem z zaworami na przewody to bzdurne rozwiązanie. Podstawą sprawdzenia jest sprawność akumulatora -najpierw sprawdzamy go. Na leniwca wystarczy podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory, sprawdzą za darmo. najlepiej sprawdzić u dwóch sprzedawców bo może któryś sprzedawca cię naciągnąć...
A w warsztacie też kompy nie działają? Jaja sobie robisz? Auto w którym jest więcej sterowników niż w laptopie chcesz zdiagnozować internetowo?Kolega też tak miał w passacie. Faktura na naprawę opiewała na 32 tyś zł(serwis) Nie szkoda nerwów? Podłaczą tester i będziesz o wiellllle bardziej wyposażony w wiedzę.
potrzebuje do pracy inż. informacje o działaniu sterowników świec żarowych ,jakieś opisy ,schematy wykresy itp. Również coś na temat samych świec żarowych oraz o urządzeniach stosowanych do sprawdzania tych świec. Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje
Tester zapewne nie sprawdzi także przekaźników pompy paliwa (odmienny pinout), a z pewnością nie sprawdzi przekaźników świec żarowych (70 A, z wyprowadzeniem cewki na małym pinie). Z trzecim typem przekaźnika chyba się jeszcze nie spotkałem. Pytanie komu to potrzebne. Przekaźniki są na tyle trwałe, że na szrotach mają pełną dostępność części zapasowych....
Witam Mam problem z nissanem terrano 3.0 diesel z roku 2003 mianowicie udusiłem silnik i po ponownej próbie odpalania auto już wogóle nie odpala,po przekręceniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka świec żarowych i świeci kontrolka od immo,po wpięciu interfejsu tester nie łączy się tylko ze silnikiem,z innymi modułami się łączy,czyżby to była wina immo??a...
panowie nie tu szukacie świece żarowe w TDI przy takich temperaturach nie załączają się-to nie jest stary diesel,więc po co tam szukać.należy podłączyć tester i obserwować bloki wartości mierzonych i na tej podstawie szukać usterki.powtarzam moje zdanie na ten temat: uszkodzony nastawnik w pompie wtryskowej lub zmiana softu w ECU. pozdro
Jakaś diagnostyka testerem byłą robiona?Nie wiem jak w matasubiszi,ale we francuzach ważne jest by były świece sprawne,nawet potrafi z tego tytułu w tryb awaryjny wskoczyć.
Czujnik sprawdzony testerem vag kkl+can nie wykazał błędu pomimo to wymieniłem na nowy to nie rozwiązało problemu. Wymieniłem ten przy pompie wody. Czy jest jeszcze jakiś inny? Jak sprawdzić sterownik świec żarowych?
świeca żarowy świeca żarowy aster kontrolka świeca żarowy świeca żarowy tester świeca
prążki ekranie indesit instrukcja pralka dobre przewód pomiarowy
łucznik naprężacz sprinter podłączenie webasto
Czas ładowania pilota do walca - szczegóły i wskazówki Uniwersalny klucz odzyskiwania BitLocker - czy istnieje?