http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp. Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem,...
Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to...
Witam mam klopot z Boschem 120ah Wymieniłem sprzegiełko ale nie sprawdzilem czy fizycznie bylo ladowanie wczesniej... Teraz mam klopot bo go nie ma... Kontrolka w audi sprawna, na wypietej wtyczce jest napięcie na pinie wzbudzenia a kontrolka po mostku do masy również jest sprawna. Alternator nie ładuje ale kontrolka sie nie zapala, generalnie nie zapala...
Hello. Czy ktoś ma to urządzenie do pomiaru alternatora? A gdzie można kupić i za jaką cenę? Dziękuję Peter http://www.autoelektrika.cz/novinky/test... - Tester może testować nowe rodzaje kontrolerów COM, Lin i DFM - Można sprawdzić alternator w samochodzie lub z badania kału - Czy jest w stanie przetestować i oddzielenia regulatorów - Obsługiwane...
Witam Was . Pacjent ponad 30 letni. Odpaliłem auto zapaliło się ładowanie po chwili zgasło w czasie jazdy powyżej 2500 obrotów zaczynało palić się z powrotem. Ładowania brak. Wydłubałem alternator Denso 100211-3181. Wymieniłem regulator napięcia z IC. Założyłem do auta i lipa nic. Sprawdziłem wiązkę jest oki. Chcę go testować na stole wtyczka jest 3...
Myślę, że ten 1,5 kW jednak da radę :) Zatem czekam na Twoje ostateczne zdanie: brać Altivara czy LG? Pozdrawiam :) Ja w swoim stole do testowania alternatorów ma silnik 5,5kW i nie jest on przesadzony jeśli chce się testować pracę alternatora w pełnym zakresie obrotów. Alternator powinien zacząć ładować przy prędkości 2k - 2k5 obr/min, przy 6k powinien...
Faktycznie, poprawiony schemat jest nawet zgodny z podobnym znalezionym w sieci z innego motocykla. Masa ma przy reglerze dobre przejście. Czy w układzie z pierwszego rysunku jak rozłączałem stacyjką styk 30 i styk 15 mogło nastąpić uszkodzenie reglera? Czy regler RNc-12 również się nadaje do takiego alternatora? Niestety nie mam regulowanego zasilacza...
http://obrazki.elektroda.net/78_12125625... Oto dosyć praktyczny projekt. System zasilana robotów terenowych składa się z silnika spalinowego będącego sercem małego źródła zasilania dla robotów pracujących w terenie. Wykorzystuje on samochodowy alternator połączony z małym silnikiem Hondy (GX35). Całość zawiera też trochę elektroniki mającej za...
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Dzięki mike21 za odp... Zapomniałem dodać, że będę mostkował je na 1ohms i dokładna moc wzmacniacza przekracza 3000W rms i oscyluje w granicach 3850W (wyczytałem to gdzieś na amerykańskim forum)... W jaki sposób najprościej próbować i testować sprzęt głównie pytam o samą skrzynię??? Czy można to jakoś wyliczyć??? Czy ktoś wie może jak?? lub może pomóc???...
Witam Widze ze kolega Michel czegos sie nauczyl od nas i jednak trzeba naped na stole i zrodlo zasilania 12 v do wzbudzenia tak jak napisalem pierwszy raz,a nie bluzgac ze chcialem zaistniec i podpierac sie "chlopakami z serwisu" co oni to nie robia, tu chodzi o pomoc w warunkach garazowych .Dziekuje i nie oczekuje przepraszam.
Też to rozważałem, nawet wpadł mi w ręce fajny schemat, tyle że na tranzystorach MOS IRFB4110. Tylko po przeczytaniu setek artykułów na ten temat odszedłem od tego pomysłu na rzecz PWM, ponieważ wszędzie każdy zgodnie twierdzi, że realna moc jaką można wytracić w jednym tranzystorze to 15-20W, więc tych tranzystorów musiałoby być bardzo dużo. Chyba,...
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Odnoszę wrażenie że niektórzy z kolegów piszą nie czytając poprzednich postów .Regulator nie jest zasilany poprzez stacyjkę w tym przypadku. Kolego, proszę zapoznaj się ze schematem elektrycznym tego traktora, dotyczy to także Twojego wcześniejszego postu. Ponadto autor wspomniał, iż testował alternator na innej maszynie, testował też inny alternator...
Witam, czy Ktoś wie,gdzie można kupić części do stołu probierczego S 2C, a konkretnie poszukuję plastikowego sprzęgiełka napędzającego testowany alternator i obsadę gumową w silniku stołu probierczego. Pozdrawiam Robert
Właśnie ten kondensator jest po to żeby ci "nie gwizdało" w radiu jak dajesz gazu, a sprawdzić możesz miernikiem pojemności.
Uszkodzony lub zawieszony szczotkotrzymacz, możliwe że nowy regulator jest wadliwy. U mnie testując alternatory żeby poprawnie zaskoczył ładowaniem, bądź zgasła kontrolka to trzeba dać minimum 2000 obrotów dla alternatora.
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Podstawa pracy i wiedzy elektrotechnika to schemat elektryczny.Można z niego wszystko odczytać i pewnie testować alternator. Mową technika jest rysunek techniczny,a mową elektrotechnika jest schemat elektryczny.Tak mnie uczono.
Coś Ty. Takiego regulatora nie sprawdzisz na bank. Ja mam przerobiony taki regulator na całkiem analogowy i w ten sposób testuję alternator.
ładowanie 14,7 V Nie testowali alternatora bo nie robią tego u siebie tylko ktoś im to robi. ja musiałam odebrać samochód w tym samym dniu. Czasu starczyło na sprawdzenie wszystkich kali i przeczyszczenie wtyczek
czyli nie ma opcji sprawdzenia na stole wzbudzajac przz zarówke do 15 jak poza podłaczeniem do auta mozna ten alternator testowac
A co w tym dziwnego skoro Kupiłem uzywny alternator Skąd wiesz w jakim był stanie? Rozbierałeś go? Testowałeś?
Ja bym po wymianie paska alternatora testował autko w pełnym przedziale obrotów. Stało ponad rok. To bym zmienił kwalifikację z "celowo komis wcisnął kiepski egzemplarz" na "nieświadomie komis wcisnął kiepski egzemplarz".
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Teoretycznie będzie. W praktyce nie. O ile rezystory mogą to wytrzymać, to tranzystory na pewno się spalą. Musiałbyć użyć wielu tranzystorów z opornikami na bramkach i kolektorach by uzyskać porządany efekt. Ile? Zależy od tranzystora. Patrz też na prąd jaki mogą przewodzić oraz na straty przełączania. Będzie potrzebny konkretny radiator by schłodzić...
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w zgłębieniu wiedzy na temat diod stosowanych w alternatorowych mostkach prostowniczych. Interesuję mnie produkcja ich, jakimi metodami pomiarowymi są one testowane po produkcji, charakterystyki, karty katalogowe, ogólnie wszystko o nich? Wdzięczny byłbym jak ktoś by naprowadził mnie na lekturę w tym kierunku, może...
A w ASO gdzie są testowane?
Oj źle myślisz.Dioda w alternatorze ma klawe zycie-mała częstotliwość,małe przepięcia.Ale z drugiej strony ma przewalone-prąd który przez nią płynie to 20-40A.Tak że nie ma sensu mierzyć ich aby dobrać identyczną bo -diod się tam nie wymienia,nieczęsto są dostarczane pojedyncze jako część zamienna -jeżeli się uprzemy i bedziemy kombinowac to wsadzimy...
Zrobię jedną fazę i Tak, na początek jedna faza. Zrób najlepiej po trzy zwoje, wówczas można określić ile potrzeba zwojów dla konkretnego napięcia. Dodano po 1 Tak sobie przemyślałem, w sytuacji gdy już masz drut to w zasadzie nie ma co testować. Wrzuć w żłobki tyle ile wejdzie.
Tego alternatora nigdzie nie znalazłem żeby go testowali na stole, próbowałem z żarówką minusa wpiąć pod jeden z pinów, ale nie świeci...
Czyli alternator ma przerwy w ładowaniu ,jesli wiesz już i testowałeś aku sprawdz intalacje od aku i alternator!!!
A u mnie nigdy kontrolka ładowania się nie świeci. Mam wskaźnik napięcia jakie jest w instalacji samochodu ;-) Jeszce dzisiaj postaram się wrzucić nagranie (lub link) jakie zrobiłem testując alternator w moim aucie. Inaczej nikt mi nie uwierzy, że przy pełnym obciążeniu auta napięcie w instalacji wynosi ok 13,5V i akumulator jest jeszcze ładowany. Oczywiście...
Taki mały update po 2 dniach walki. Był testowany alternator i bateria oba na 100% sprawne . Były osoby z wiedzą które mierzyły napięcia efekt taki ze po wpięciu kostki do alternatora gdzie jest regulator napięcia ładowanie jest 12.34 v. Po wypięciu skacze do 14.1 14.3 i ładuje baterie wsadziliśmy rozładowana i ładnie naładowało. Teraz tak po wpięciu...
(at)mczapski Zrobiłem tak, jak pisałeś. Zasilanie prosto ze stacyjki na 15 regulatora, 67 z regulatora do 67 z alternatora, 30 z alternatora prosto do klemy plusowej rozrusznika. Niestety, ładowania brak - na alternatorze pojawia się jedynie 12.5 V, czyli tyle co na akumulatorze. Martwi mnie to, że jeszcze przedwczoraj, testując połączenie alternatora...
Spalanie ma mniejsze znaczenie przy używaniu żarówek firmowych poprawiających barwę i widoczność.Te co kosztują ok 75 zł za H4 np. na portalu aukcyjnym .Przy rocznym przebiegu 30000km,te żarówki wytrzymują ok 15000km,więc 2 razy w roku muszę je wymienić.Mając wskaźnik ładowania w aucie widać jak latem,na światłach,z klimą,w mieście,gdzie częste korki,wentylator...
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
Sprawdzę to ale dopiero w przyszłym tygodniu. Co do podmiany na inny typ, nie widzę sensu takiej przeróbki. Nowe, oryginalne są dostępne za ok. 25 zł. Tak jak pisałem - podmieniłem go i efektów brak. Poza tym testowałem stary - wygląda na sprawny, więc problem tkwi poza regulatorem.
Przy 2800 ob/min na silniku alternator ma 5600 ob/min. za mało ? Testowałem na nim kilka alternatorów 150A obroty malały ale trzymał napięcie stabilnie. Silnik komutatorowy od piły elektrycznej 1,5 kw 5000 ob/min , szajbe wytoczyłem. Mam nowy silnik trójfazowy z falownikiem 2,2 kw niestety nie mam czasu żeby zamienić je miejscami.
Alternatory bez regulatora dają średnie napięcia i nawet do 300V im nie straszne.Ampery to teraz prawie wszystkie mają 100A.Zapewnić chłodzenie i 300Vx100A=30 000W chwilowo można testować.Trzeba pamiętać, że obudowa i łożyska są delikatne i tabelarycznie tylko do 15 000 obr/min. Dzisiaj byłem na budowie fermy wiatrowej - 18 fundamentów, maszty po 100m,...
Witam, Dowiedziałem sie że moge wycisnąć z alternatora 12V wieksze napięcie przy wiekszych obrotach (nie wiem czy to prawda... nie testowałem) Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Czy po zmianie regulatora napięcia na taki z alternatora 24V moge osiagnać takie napiecia na wyjściu. Czy mostek...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Spróbuję odszukać koła pasowe z tych samochodów. Zmieniając temat. Kiedyś testowałem alternator nieznanego pochodzenia właśnie w traktorku na "prowizorycznym" uchwycie i z paskiem klinowym bezpośrednim z koła silnika. Podczas testów zauważyłem, że po odpaleniu silnika, kontrolka dalej świeciła. Ale jak chwilowo dodałem gazu to zgasła i już później nie...
Sam nie regenerowałem, kupiłem używany testowany, no nic w takim razie chyba zostaje odesłać i kupić inny.
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do auta, i pomierz mu napięcia. Wszystkie powinne być...
jasne że tak, aż takim gamoniem, odpukać, nie jestem ;) testowałem też miernik w gniazdku i działa...
Jak go testowałeś? może to jednak wina alternatora, teraz i tak wyjęcie go będzie konieczne więc wstawisz 100% sprawny alternator i będzie wiadomo czy problem w instalacji czy w altku
Witam! Mam akumulator od fiata cc, alternator i regulator napięcia od żuka. niestety nie moge doczytać oznakowań na alternatorze więc ich tu nie napisze Ma ktoś może jakiś schemat jak to podłączyć? i jak można sprawdzić czy ten alternator jest dobry?
Temat zamykam bedzie inny alternator.
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
widzę panowie że wzięliście sobie niezłego pacjenta do nauki-mondeo tdci - powodzenia. zwracacie uwage BARDZO MOCNO na napiecie ładowania-nikt z was nie wspomniał o % obciążeniu alternatora. jak ktos z tego tematu testuje alternatory na stole probierczym to wie o czym mowie-obroty a ładowanie na początek trzeba się zastanowić i wyczytać z wartości czy...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
oraz "ulepszony" z magnesami pierścieniowymi w środku. Ten system tez testowałem = Klapa totalna Z tym się nie zgodzę, również testowałem ten system z magnesem walcowy i wyszła bardzo fana prądniczka. Mam to już za sobą. Bawiłem się alternatorem 36 żłobków. Bez minimum 1000 obrotów nie mamy o czym gadać, czy to 6 par biegunów, czy 12. Ja również ma...
Marek00 Czujniki maja przejscie. Wczoraj Carrier maxima zgasł od razu po starcie(kontrolka fault) i gasł za każdym razem z powodu braku ładowania. Po naprawie alternatora testowałem go przez 2h i było ok. Zaobserwowałem dużą stratę napięcia. Mierząc na masie silnika i akumulatorze mam 13,2-13,5 V, przy rozruszniku to samo natomiast alternator daje 14,2V.Czy...
Pamięc jestt najlepiej podmienić nie testować memtestem. Miałem dwa przypadki, że się przejechałem i memtest przepuścił mi uwalone pamięci i od tamtej pory uważam, że testowanie programowae j pamięci jest jak sprawdzenie alternatora w aucie na oko,bez rozkręcania, zamiast rozkręcić, ew. zrobić pomiary elektryczne.
Witam, mam v50 z 2.0D 2010 rok. Od niedawna zaczął świecić się błąd ładowania. Początkowo bez żadnych objawów. Nadmienię że w trakcie mrozów auto nie miało żadnych problemów z paleniem ale czasami trochę piszczało przy 1-2tyś obr. (pasek alternatora?) Akumulator 12.5V, ładowanie 14.7V. Błąd zapala się po ok 2 min od odpalenia, jednak napięcie ładowania...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
napięcie międzyfazowe ok. 35V Kolego zrobiłęś 2 błędy 1 to za duże napięcie , drugi to napięcie zmienne. Testuj stałym 12V i żarówką.
regulator jest sprawny. To ja juz sam nie wiem, moze zle go testuje? podpinam wyjscie alternatora do plusa akumulatora i minus do masy i podpinam miernik. Pozniej krece wiertarka i jest caly czas 12V. Sprawdzilem jeszcze raz mostek - wszystkie 9 diod jest ok, szczotki tez sa ok - wirnik pokazuje 3,6om, uzwojenie ktore jest wokolo wirnika ma 3 wyjscua...
Jak się okazało ja nic nie pomyliłem. Robotę spartolili magicy zajmujący się naprawą alternatorów - założyli niewłaściwy regulator napięcia - 2razy. Nie przyjmowali tego do wiadomości twierdząc, że jest wszystko OK. Szkoda tylko straconego czasu i nerwów. Dzięki tym "fachowcom" zaznajomiłem się z kilkunastoma elektrykami i każdy z nich potwierdzał nieumiejętne...
aha jeszcze kwestia jedna, zapomniałem o niej wcześniej. z tego co wiem w nowych autach ECU staruje pracą alternatora, i jako tak nie ma już regulatorów napięcia wbudowanych w alternator, czy dobrze rozumiem czy raczej tylko chodzi że ECU dodatkowo wymusza poziom ładowania, a alternator i tak ma swój regulator który "słucha" ECU?? np. w moim aucie (citroen...
Cześć. Bawiłem sie tym nawet jest temat na forum. Alternator daje 8,5 raza więcej niż obroty jakie powinny być. czyli przy obrotach powiedzmy 1000/min mamy z niego nie 16,6...Hz czy tam połowę tego tylko znacznie więcej Z braku koncepcji na podzielenie w miarę dokładne i w czasie jaki potrzebowałem zastosowałem czujnik na kole rozrządu i to jest 1 do...
Dzień dobry Testuję dostawę alternatorów będących zamiennikiem Delco Remy DRA0897 Pomiędzy 5500 a 6000 RPM krzywa wydajności zrywa się. https://obrazki.elektroda.pl/5150523100_... https://obrazki.elektroda.pl/7454105600_... Nie obserwuję tego na żadnym innym typie alternatorów. Wszystkie inne w tych okolicach zachowują...
Jest to w trakcie robienia mała prądnica z alternatora. Wstępne testy pokazują ok 14.7v i ponad 4.3A bez obciążenia przy 100-140 obrotach( pierwszy bieg wkrętarki) Na drugim jest 48v na jednej fazie testowane tylko i 10 A. Reszta faz w trakcie nawijania. Chciałbym podnieść obroty 1/3
Dzisiaj podmieniłem alternator na zregenerowany, po testuje i napisze jaki rezultat, napięcie na nowym i starym bez duzego obciazenia jest podobne rozni sie 0.2v ale już po obciazeniu swiatłami dmuchawa i podgrzewaniem szyby napiecie na nowym utrzymyje sie stabilnie w okolicach 14v
prosty układ na trzech mosfetach, cd 4017 i można sterować alternatorem samochodowym, robiłem takie eksperymenty, alternator pracuje w konfiguracji silnika krokowego. Nie testowałem pod obciążeniem, może ktoś rozwinie?
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W. Witaj jakim miernikiem? Czytaj ze zrozumieniem. Kable wszystkie wymienione na nowe. Nie drugie tylko nowe. 100% sprawne. Dodatkowo testowane H4 a nie miernikiem.
Alternator jest sprawdzony w innym samochodzie i wszystko działa zresztą testowali go przy mnie na stole probierczym.
Zależy od środka.Poeksperymentuj z preparatami do czyszczenia alufelg. Raz miałem próbkę płynu firmy Kranzle ,płyn się nazywał HD Grun (u niemieckie,z kropeczkamu u góry),dobrze trawił i czyścił aluminium,testowałem tez płun o nazwie Dilak,czy Dilac,waniał jak kwas siarkowy,też skuteczny. Albo zapytaj chłopaków na forum odkrywcy: http://www.odkrywca-online.pl/index1.php...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Raczej na 12V powinieneś testować Chyba raczej na 14 :p Podczas jazdy będzie tyle ile da alternator, czyli ok 14V.
Ja także zrezygnował bym ale ilość zakłóceń jaka się pojawia przy wykorzystaniu układu scalonego (testowałem) zbyt duża układy przenoszą chyba drogą masy straszne zakłócenia z zasilania (alternator) wszelkie metody oraz gotowe układy na PCB "Audio Switch" Układy scalone działają "na stole" bez problemu a w samochodzie "wszystko wariuje" Nie twierdze...
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Przecież można ładować do 14,8V i wymieniać co 2-3 lata bo płyta się zasiarczy. Oppisany akumualtor to zwykły kwasiak - użytkowałem zwykłe kwasiak 11 lat doładowując go prostownikiem do mnapięcia ok 16V, oczywiście dolewałem wody jak było mało. Akumulator bezobsługowy to także kwasiak. Wikipedia nie zawsze ma porawne dane - dla tych co wiedze czerpią...
To zrób sobie prądnice z wirnika od jawki 50 ccm albo wsk 175 , to są mocne i dobre wirniki do tego celu Już o tym pisałem gdzies na elektrodzie , bawiłem sie wirnikiem od jawki i wycisnałem z niego jakieś 70 Watt a przy wysokich obrotach , pewnie 100W było :) Testowałem na wiertarce :D A od czego ten alternator i w jaki sposób chcesz tam wpakować magnesy...
jak sie zachowaja 2 alternatory pracujace razem ładujace akumulator i napedzane silnikiem np od wentylatora chłodnicy czy ktos to testował kiedys ?? jesli by to chodziło to ile bym mogł poboierac pradu z takiego zestawu chciałbym podłaczyc przetwornice na 220v około 500wat
Kolego jak długo z tym walczysz, to spróbuj zastosować regulator od fiata 126p, przedłuż kable i wyciągnij go nawieszch, tam gdzie jest alternator panują za wysokie temp. Testowane u znajomego, który wcześniej wymienił 2 regulatory i dopiero taka przeróbka dała radę.
Dziękuje Panowie za pomoc w sobote przeprowadziłem już taki eksperymencik , sprawdzałem czeski alternator od Zetora ,rozebrałem go na części pierwsze wszyściutko posprawdzałem i jest OK tylko wymieniłem szczotki i łożyska. Testowanie zostawiłem sobie na poniedziałek , nie mam na razie silnika więc skorzystam z napędu tokarki .
Gutek, te oznaczenia niczego nie wnoszą oprócz tego, że część została zbadana przez komórkę kontroli jakości. Niestety wyprowadzenia na obudowie nie podlegają unifikacji czyli stoimy w miejscu. Do części forumowiczów mam uwagę, aby nie mylili prądnicy z alternatorem-to są zupełnie różne maszyny.
Ale niebieski kabelek jest pomiędzy przetwornicą a drugą częścią urządzenia. Mi się wydaje patrząc na schemat, że do kondensatora C18 dochodzi 12V tylko po to żeby odczytać z tego impulsy, a cały układ jest zasilany 5V z tej właśnie przetwornicy, do której nadal będę dostarczać 12V. Co do podpięcia bezpośrednio na alternator, to wczoraj właśnie to testowałem...
prawda przepraszam zawsze mysle w skrócie i mam nadzieje ze ktos popatrzy gdzie jest masa gdzie plus tak nie testuj bo uwalisz jeszcze sciezki na liczniku to mam to zetknąć z masą na alternatorze i z masą na oprawce kontrolki ładowania tak?
Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej. Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej. Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie. Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy. W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła...
Ten bezpiecznik to ma się rozumieć po stronie wtórnej, a bezpiecznik to bym wstawił 10 A. Mostek i tyrystor to zawsze będzie się grzał. Jeśli po tym czasie (5 min) dalej się nagrzewają do wyższej temperatury to chyba za małe radiatory. Ja man do tyrystora radiator z blachy aluminiowej 2mm i pow. okołó 50 cm2, mostek z diód od alternatora przymocowanych...
Witam Od 3 dni testuję auto i nie chce zapeszać ale póki co ani razu nie było zaniku napięcia. Wymieniłem alternator wraz z regulatorem napięcia. Także pkt. "Pomógł" leci do kolegi Witkor85, który od razu na to postawił. Teraz został mi jeszcze problem z EGR ale to kolejny wątek. Dziękuję wszystkim za "burzę mózgów". Pozdrawiam
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Alternator ładuje na zimnym silniku do 14,3 V, ale po nagrzaniu silnika, po przejechaniu 50-100 km, przestaje ładować i napięcie na akumulatorze spada poniżej 12 V, mimo że był ładowany przez 100 km. Kontrolka ładowania...
wymieniłem tranzystor mocy w regulatorze i dziła ale chyba nie do końca, bo jak juz sie wzbudzi to odczepiam zasilanie i dostaje 15,4V na wyjściu wiec to chyba troche za dużo, i jeszcze takie pytanie bo troche sie pogubiłem, czy zacisk D+ służy tylko do podłączenia kontrolki czy przez niego idzie prąd na uz wzbudzenia zanim altek sie wzbudzi?, bo nie...
1.Napięcie na alternatorze po ok 2 dniach nieodpalania: 12.26V 2.Spadek napięcia na alternatorze podczas uruchamiania 9.91V 3. Powrót na 12.06 V 4. Po równo 2 minutach napięcie zaczęło dopiero wzrastać. Od momentu wzbudzenia doładowywania przez alternator po 35 sekundach osiągnęło wartość 13.95V i takie się utrzymywało bez obciążenia samochodu (swiatłami,...
Spokojnie, nie tylko alternator jest odpowiedzialny na mryganie świateł. Może coś się dzieje z elektroniką i załącza się jakiś odbiornik. Można by sprawdzić cęgowym amperomierzem czy pobierany prąd jest stabilny czy nie. tylko na włączonych swiatlach mijania I co jak wyłączy światła mijania to alternator dostaje cudownego ozdrowienia?? jesli wyłączone...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Testowałem boschem i chyba magnetimarelli oba pokazują ten sam błąd a silnik jest mułowaty nierówno pracuje,jeszcze jest błąd alternatora że spadek napięcia ale ładuje.
Witam. Z potrzeby warsztatowej postanowiłem zbudować prosty tester pracy alternatora, chodzi generalnie o sprawdzenie uzwojeń alternatora pod kątem przebicia do masy, zwarć między zwojowych i symetrii uzwojeń bez konieczności rozbierania silnika. Postanowiłem zbudować obciążenie trójfazowe oparte na żarówkach dużej mocy. W tym celu kupiłem trochę przewodów,...
Nastąpiła zmiana. Silniki będą testowane BEZ przekładni, prędkość maksymalna silników to dalej 3000rpm. Prądnicą będzie prawdopodobnie ten alternator: https://as-pl.com/p/A0016 Pytanie tylko czym dokładnie je obciążać. Czy mógłby ktoś z Was zaproponować jakieś obciążenie? Konkretny link lub chociaż nazwa będzie ogromną pomocą.
Wpisz w pasku wyszukiwania Google - Sprawdzenie regulatorów napięcia alternatora - otrzymasz wiele odpowiedzi, rekomendacji i filmów. Przykładowa odpowiedź, ale w języku rosyjskim https://go-radio.ru/kak-proverit-rele-re...
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Odkręciłem wszystko ale nie mam sposobu na wyciągnięcie alternatora (nie dysponując kanałem). Do góry raczej nie wyjdzie do dołu przeszkadza sztywny wąż chłodnicy. W jaki sposób wypina się kostkę (tą zieloną z jednym przewodem). ---> trzeba ją ścisnąć od góry Wyjaśniła się sprawa kontrolek i braku zapłonu ---> wystarczyło dokręcić klemy, wcześniej testowałem...
Ładowanie testuje się na światłach i przy włączonym wentylatorze. Napięciem steruje regulator napięcia ale wpływ na ładowanie może też mieć czujnik ustawienia wału i komputer pokładowy.
Ostatnio męczę z kumplem alternator w jego wiatraku i sprawa wygląda tak: 1. Niezbędna jest przekładnia (w testowanym wiatraku ok 1:20) 2. Przy słabym wietrze alternator zaraz po wzbudzeniu wychamowywuje wiatrak, co powoduje odwzbudzenie alternatora, po czym wiatrak przyspiesza, znowu się wzbudza. I tak w kółko. Konieczne jest zastosowanie jakiegoś...
podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!! w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany...
testować akumulatory testować akumulator testować naprawa
elektronika dysku seagate powiesić kolumna przebieg samochodu
inkbook ekran mikrokomputer cobra1
Programator do Vestel 17MB170: RT809F, CH341A, TL866II Plus, EZP2019+ Brak ciśnienia turbodoładowania w kolektorze dolotowym - przyczyny