Popatrz na to - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Na każdym auto złomie znajdziesz króciec ze świecami do podgrzewania nagrzewnicy, 3 lub 4 sztuki. Do tego zbiornik na płyn, troszkę myślenia i gotowe.
Witam koledzy czy ktos posiada na sprzedanie stół S2-C ?
Witam. B+ zasilanie (+) akumulatora B- zasilanie masa (-) akumulatora D+ kontrolka ładowania Jeżeli posiadasz inne opisy wyjść to podaj.
Mam pewien pomysł, mianowicie chcę zbudować urządzenie (stół) do testowania alternatora. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Jestem początkujący jak widać, a ten temat nie daje mi spokoju. Mocowania i wszystko od strony mechanicznej mam już zaplanowane. Jakie urządzenia pomiarowe zastosować?? ( podobne urządzenie kosztuje bagatela 12000 PLN )
Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp. Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem,...
Witam wszystkich. Temat umieszczam tutaj, bo niejako związany jest z elektryką samochodową. Mianowicie chodzi mi o zbudowanie sztucznego obciążenia do testowania alternatora na stole. Ma to być rezystor dużej mocy, myślę że 1 kW wystarczy. Do zmiany obciążenia nie będzie wykorzystywana zmiana rezystancji, tylko ma być wykorzystane sterowanie PWM. Moje...
Jeszcze jakkbyś dopisał czemu to konkretnie służy ? bo jak rozumiem w skrócie do testowania alternatorów ale w jaki sposób poddajesz je testom i jaki to ma cel . Pozdrawiam
Jak sprawdzic alternator z bmw na stole chodzi mi o alternatory sterowane z komputera silnika czy jest sposob sprawdzenia ich na stole??dziekuje z a pomoc
Witam, Jestem zainteresowany zakupem stołu do sprawdzania alternatorów S-2C bądź innym.
Najprościej zaopatrz się w zasilacz z regulowanym napięciem w granicach 10-18V i woltomierz.Podłącz reg. do zasilacza a na wyjście żarówkę 10-21W(nie większej mocy,prąd wzbudzenia na ogół nie przekracza 3-4A)zwiększając napięcie obserwuj żarówkę,przy ok 14V powinna zgasnąć,nastąpnie obniżasz napięcie i sprawdzasz kiedy się zaświeca.W ten prosty sposób...
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Poszukuje schematu elektrycznego do stołu probierczego , do naprawy i testowania alternatorów, rozruszników, aparatów zapłonowych itp. , produkowanego niegdyś przez zakłady solidarność. Przeniesiony z "Szukam schemat..." <gorg>
Ja kupiłem Owona 200 MHz, przydał się kilkanaście razy, a zarobił na siebie na... testowaniu alternatorów w ciągnikach. Jednak generalnie nie jest aż tak bardzo przydatny i niezbędny. No i jest to jednak bardzo delikatny sprzęt jak na warunki warsztatowe.
Może i z reguły jest. Spróbuj podmiankę regulatora. Aby być pewien sprawdź rezystancje uzwojeń na kablach po odłączeniu regulatora i napięcia bez regulatora. Nie wiem jaki masz regulator. Były wersje z osobnym prostownikiem lub (częstsze) z prostownikiem zintegrowanym z regulatorem. Poszukaj, bo na pewno był temat na Elektrodzie o testowaniu alternatorów...
Witam, czy Ktoś wie,gdzie można kupić części do stołu probierczego S 2C, a konkretnie poszukuję plastikowego sprzęgiełka napędzającego testowany alternator i obsadę gumową w silniku stołu probierczego. Pozdrawiam Robert
Odnoszę wrażenie że niektórzy z kolegów piszą nie czytając poprzednich postów .Regulator nie jest zasilany poprzez stacyjkę w tym przypadku. Kolego, proszę zapoznaj się ze schematem elektrycznym tego traktora, dotyczy to także Twojego wcześniejszego postu. Ponadto autor wspomniał, iż testował alternator na innej maszynie, testował też inny alternator...
Myślę, że ten 1,5 kW jednak da radę :) Zatem czekam na Twoje ostateczne zdanie: brać Altivara czy LG? Pozdrawiam :) Ja w swoim stole do testowania alternatorów ma silnik 5,5kW i nie jest on przesadzony jeśli chce się testować pracę alternatora w pełnym zakresie obrotów. Alternator powinien zacząć ładować przy prędkości 2k - 2k5 obr/min, przy 6k powinien...
(at)mpietras. Czyli nie będzie przygasania świateł stojąc na wolnych obrotach. To co napisałem oznacza tyle że przy ~1100 obr/min (alternatora) napięcie przy obciążeniu 20A będzie wynosiło ok 13V. Moja wypowiedź jest oparta na metodzie testowania alternatorów w firmie, w której pracuje, gdzie obroty przy których wzbudza się alternator ustala się gdy...
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
Kupie uziwany stol probierczy do badania alternatorow i rozrusznikow
Właśnie ten kondensator jest po to żeby ci "nie gwizdało" w radiu jak dajesz gazu, a sprawdzić możesz miernikiem pojemności.
Nie no perpetum mobile nie ma. Jak wkładasz mechanicznie 100W to możesz przy idealnych warunkach tak z 90 % (90W) energii elektrycznej idzie wyciągnąć. Tu bardziej chodzi o to żeby właśnie złapać balans i akurat odbierać tyle ile daje. Prądnica czy alternator sam do tego dąży ale przy przekroczeniu pewnej mocy wykładniczo rosną straty. Ma to dwie poważne...
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Bardzo interesujący artykuł :D Opisuje metodę kompleksowego, ale czasochłonnego testowania alternatora. Z moich przemyśleń i praktyki dodam, że w wielu wypadkach pomagają znaleźć usterkę dwie metody: 1. Pomiar indukcyjności nieobciążonych uzwojeń stojana i porównanie wyników pomiarów pomiarów z wartościami dla sprawnego urządzenia. Jak wszystkie metody...
sprawdziłem miernikem pradu na aku to pokazywało 5.05 Ten akumulator wymieniłeś na nowy czy doładowałeś prostownikiem? po doładowaniu trzymał jakies prawidłowe parametry (pomiar napięcia pod obciązeniem)? wiec wymontowałem alternator i dałem go do elektronika . powiedział mi ze to regulator napięcia i go wymienił , no i super . zamontowałem go a tu...
Coś Ty. Takiego regulatora nie sprawdzisz na bank. Ja mam przerobiony taki regulator na całkiem analogowy i w ten sposób testuję alternator.
ładowanie 14,7 V Nie testowali alternatora bo nie robią tego u siebie tylko ktoś im to robi. ja musiałam odebrać samochód w tym samym dniu. Czasu starczyło na sprawdzenie wszystkich kali i przeczyszczenie wtyczek
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Bitex nie będzie miał nic wspólnego z ładowaniem, takim oglądaniem nie stwierdzisz poprawności działania alternatora. Jeżeli jest tak jak piszesz 13.1V to alternator jest niesprawny i trzeba go sprawdzić na urządzeniu do testowania.
Podstawa pracy i wiedzy elektrotechnika to schemat elektryczny.Można z niego wszystko odczytać i pewnie testować alternator. Mową technika jest rysunek techniczny,a mową elektrotechnika jest schemat elektryczny.Tak mnie uczono.
Alternator stawia duży moment przy dużym obciążeniu i niskich obrotach. Im wyższe obroty tym mniejszy moment jest stawiany (stała moc) Dla zainteresowanych filmy jak działa takie kółko ze sprzęgłem na stole do testowania wytrzymałości alternatorów mojej konstrukcji, widok w świetle stroboskopowym [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Tu masz dane katalogowe jednej z takich diod: http://jirky.webz.cz/zobraz_katalog_n.ph...
Ja bym po wymianie paska alternatora testował autko w pełnym przedziale obrotów. Stało ponad rok. To bym zmienił kwalifikację z "celowo komis wcisnął kiepski egzemplarz" na "nieświadomie komis wcisnął kiepski egzemplarz".
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Tak, na tej stronie są b. szczegółowo typy alternatorów, regulatorów i rozróżnienie przewodów z nich wychodzących. Plus sposoby testowania miernikiem.
Tego alternatora nigdzie nie znalazłem żeby go testowali na stole, próbowałem z żarówką minusa wpiąć pod jeden z pinów, ale nie świeci...
Oj źle myślisz.Dioda w alternatorze ma klawe zycie-mała częstotliwość,małe przepięcia.Ale z drugiej strony ma przewalone-prąd który przez nią płynie to 20-40A.Tak że nie ma sensu mierzyć ich aby dobrać identyczną bo -diod się tam nie wymienia,nieczęsto są dostarczane pojedyncze jako część zamienna -jeżeli się uprzemy i bedziemy kombinowac to wsadzimy...
Czyli alternator ma przerwy w ładowaniu ,jesli wiesz już i testowałeś aku sprawdz intalacje od aku i alternator!!!
Widzę że poruszyłem ciekawy temat :) niby tylko kosiarka a tu tyle pytań dylematów i sposobów rozwiązania problemów. Projekt zapowiada się ciekawie, czasochłonnie i dużo prototypowania i testowania.
Taki mały update po 2 dniach walki. Był testowany alternator i bateria oba na 100% sprawne . Były osoby z wiedzą które mierzyły napięcia efekt taki ze po wpięciu kostki do alternatora gdzie jest regulator napięcia ładowanie jest 12.34 v. Po wypięciu skacze do 14.1 14.3 i ładuje baterie wsadziliśmy rozładowana i ładnie naładowało. Teraz tak po wpięciu...
Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to...
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
Prądnic czy alternatora?, bo piszesz niejasno, coś poszukam z opisem.
Teoretycznie będzie. W praktyce nie. O ile rezystory mogą to wytrzymać, to tranzystory na pewno się spalą. Musiałbyć użyć wielu tranzystorów z opornikami na bramkach i kolektorach by uzyskać porządany efekt. Ile? Zależy od tranzystora. Patrz też na prąd jaki mogą przewodzić oraz na straty przełączania. Będzie potrzebny konkretny radiator by schłodzić...
Spalanie ma mniejsze znaczenie przy używaniu żarówek firmowych poprawiających barwę i widoczność.Te co kosztują ok 75 zł za H4 np. na portalu aukcyjnym .Przy rocznym przebiegu 30000km,te żarówki wytrzymują ok 15000km,więc 2 razy w roku muszę je wymienić.Mając wskaźnik ładowania w aucie widać jak latem,na światłach,z klimą,w mieście,gdzie częste korki,wentylator...
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Spróbuję odszukać koła pasowe z tych samochodów. Zmieniając temat. Kiedyś testowałem alternator nieznanego pochodzenia właśnie w traktorku na "prowizorycznym" uchwycie i z paskiem klinowym bezpośrednim z koła silnika. Podczas testów zauważyłem, że po odpaleniu silnika, kontrolka dalej świeciła. Ale jak chwilowo dodałem gazu to zgasła i już później nie...
Witam, Dowiedziałem sie że moge wycisnąć z alternatora 12V wieksze napięcie przy wiekszych obrotach (nie wiem czy to prawda... nie testowałem) Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Czy po zmianie regulatora napięcia na taki z alternatora 24V moge osiagnać takie napiecia na wyjściu. Czy mostek...
do Wojtek32 wiem mniej wiecej jak to dziala ale alternatory maja rozne predkosci ,a ten akurat niema podane chyba ze 0 120 400 683 i w kole jakby osie samochodu jest to informacja o obrotach alternator ma sluzyc do testowania turbiny.mam silnik 3 fazowy 38 zlobkow i chcialbym go przerobic na pradnice 220v
Jak go testowałeś? może to jednak wina alternatora, teraz i tak wyjęcie go będzie konieczne więc wstawisz 100% sprawny alternator i będzie wiadomo czy problem w instalacji czy w altku
nie rozumie mógł byś to narysować
Z alternatora bezpośrednio więc nie ma obawy o błąd w instalacji. Pracuję w firmie która regeneruje alternatory. Mamy tam stół do ich testowania i z pewnością taki sam model jak u mnie w aucie. Jutro podłączę ukłąd do alternatora na stole i dobiorę sobie najdokładniej ten kondensator. Płytka wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/88_12027607...
Dzieki za info połączenia są czyściutkie ten Polonez to taka perełka a nie autko na dorzynaniu, kontrolka oczywiście świeci po włączeniu zapłonu, gaśnie po uruchomieniu silnika, zdążyłem dziś włożyć kolejny nowy regulator i uruchomić od początku ładowanie wynosiło 17.6V , aku sprawny przyjmuje prąd i trzyma pod obciążeniem sprawdzony na urządzeniu do...
Przy 2800 ob/min na silniku alternator ma 5600 ob/min. za mało ? Testowałem na nim kilka alternatorów 150A obroty malały ale trzymał napięcie stabilnie. Silnik komutatorowy od piły elektrycznej 1,5 kw 5000 ob/min , szajbe wytoczyłem. Mam nowy silnik trójfazowy z falownikiem 2,2 kw niestety nie mam czasu żeby zamienić je miejscami.
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
widzę panowie że wzięliście sobie niezłego pacjenta do nauki-mondeo tdci - powodzenia. zwracacie uwage BARDZO MOCNO na napiecie ładowania-nikt z was nie wspomniał o % obciążeniu alternatora. jak ktos z tego tematu testuje alternatory na stole probierczym to wie o czym mowie-obroty a ładowanie na początek trzeba się zastanowić i wyczytać z wartości czy...
jasne że tak, aż takim gamoniem, odpukać, nie jestem ;) testowałem też miernik w gniazdku i działa...
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do auta, i pomierz mu napięcia. Wszystkie powinne być...
Sam nie regenerowałem, kupiłem używany testowany, no nic w takim razie chyba zostaje odesłać i kupić inny.
Przyjacielu "autoas" Nie wiem skąd u Ciebie przekonanie, że znasz moje intencje. Nie chcę niczego zniszczyć - coś Ci się pomyliło. Może wkradłeś się do myśli innej osoby, ja nie mam w planach żadnego psucia czegokolwiek :) Jeśli nie wiesz jak odpowiedzieć to albo przestudiuj raz jeszcze linijkę kończącą się znakiem zapytania albo po prostu nic nie pisz....
Witam, mam v50 z 2.0D 2010 rok. Od niedawna zaczął świecić się błąd ładowania. Początkowo bez żadnych objawów. Nadmienię że w trakcie mrozów auto nie miało żadnych problemów z paleniem ale czasami trochę piszczało przy 1-2tyś obr. (pasek alternatora?) Akumulator 12.5V, ładowanie 14.7V. Błąd zapala się po ok 2 min od odpalenia, jednak napięcie ładowania...
Temat zamykam bedzie inny alternator.
"przyzad do testowania aku pokazal ze jest uszkodzone ogniwo" Wymień ten akumulator bo zaraz będzie po alternatorze!
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Marek00 Czujniki maja przejscie. Wczoraj Carrier maxima zgasł od razu po starcie(kontrolka fault) i gasł za każdym razem z powodu braku ładowania. Po naprawie alternatora testowałem go przez 2h i było ok. Zaobserwowałem dużą stratę napięcia. Mierząc na masie silnika i akumulatorze mam 13,2-13,5 V, przy rozruszniku to samo natomiast alternator daje 14,2V.Czy...
oraz "ulepszony" z magnesami pierścieniowymi w środku. Ten system tez testowałem = Klapa totalna Z tym się nie zgodzę, również testowałem ten system z magnesem walcowy i wyszła bardzo fana prądniczka. Mam to już za sobą. Bawiłem się alternatorem 36 żłobków. Bez minimum 1000 obrotów nie mamy o czym gadać, czy to 6 par biegunów, czy 12. Ja również ma...
aha jeszcze kwestia jedna, zapomniałem o niej wcześniej. z tego co wiem w nowych autach ECU staruje pracą alternatora, i jako tak nie ma już regulatorów napięcia wbudowanych w alternator, czy dobrze rozumiem czy raczej tylko chodzi że ECU dodatkowo wymusza poziom ładowania, a alternator i tak ma swój regulator który "słucha" ECU?? np. w moim aucie (citroen...
Dzień dobry Testuję dostawę alternatorów będących zamiennikiem Delco Remy DRA0897 Pomiędzy 5500 a 6000 RPM krzywa wydajności zrywa się. https://obrazki.elektroda.pl/5150523100_... https://obrazki.elektroda.pl/7454105600_... Nie obserwuję tego na żadnym innym typie alternatorów. Wszystkie inne w tych okolicach zachowują...
regulator jest sprawny. To ja juz sam nie wiem, moze zle go testuje? podpinam wyjscie alternatora do plusa akumulatora i minus do masy i podpinam miernik. Pozniej krece wiertarka i jest caly czas 12V. Sprawdzilem jeszcze raz mostek - wszystkie 9 diod jest ok, szczotki tez sa ok - wirnik pokazuje 3,6om, uzwojenie ktore jest wokolo wirnika ma 3 wyjscua...
Cześć. Bawiłem sie tym nawet jest temat na forum. Alternator daje 8,5 raza więcej niż obroty jakie powinny być. czyli przy obrotach powiedzmy 1000/min mamy z niego nie 16,6...Hz czy tam połowę tego tylko znacznie więcej Z braku koncepcji na podzielenie w miarę dokładne i w czasie jaki potrzebowałem zastosowałem czujnik na kole rozrządu i to jest 1 do...
Jakie jest napięcie na alternatorze po włączeniu silnika? Podwyższenie napięcia na akumulatorze dopiero po włączeniu świateł świadczy o złym stanie instalacji elektrycznej, dlatego trzeba sprawdzić przewód łączący alternator z akumulatorem. Wg producenta Varta 12.5 V na klemach akumulatora oznacza iż akumulator posiada około 50 % energii i konieczne...
Dzięki viper - już wszystko przygotowałem do nawijania. Każdy kogo się pytałem o to powiedział że niema sensu. Na pewno coś w tym jest ale aby poznać trzeba spróbować :). Szkoda tylko że odpowiedzi na temat który najbardziej mnie interesował - sposób nawijania, nikt nie był w stanie udzielić. Może i niema sensu przewijanie skoro nowy kosztuje tylko...
Jest to w trakcie robienia mała prądnica z alternatora. Wstępne testy pokazują ok 14.7v i ponad 4.3A bez obciążenia przy 100-140 obrotach( pierwszy bieg wkrętarki) Na drugim jest 48v na jednej fazie testowane tylko i 10 A. Reszta faz w trakcie nawijania. Chciałbym podnieść obroty 1/3
napięcie międzyfazowe ok. 35V Kolego zrobiłęś 2 błędy 1 to za duże napięcie , drugi to napięcie zmienne. Testuj stałym 12V i żarówką.
Witam ! Znalazłem pewna ofertę w internecie: http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZEPJ0/ZEP... Chciałem zapytać czy symulator nada się do przetestowania układu prostownika który wykonałem, jest to prostownik do motocykla który posiada alternator 14 V, 15A i właśnie ten alternator ma zastąpić symulator.
Dzisiaj podmieniłem alternator na zregenerowany, po testuje i napisze jaki rezultat, napięcie na nowym i starym bez duzego obciazenia jest podobne rozni sie 0.2v ale już po obciazeniu swiatłami dmuchawa i podgrzewaniem szyby napiecie na nowym utrzymyje sie stabilnie w okolicach 14v
Alternator jest sprawdzony w innym samochodzie i wszystko działa zresztą testowali go przy mnie na stole probierczym.
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Pamięc jestt najlepiej podmienić nie testować memtestem. Miałem dwa przypadki, że się przejechałem i memtest przepuścił mi uwalone pamięci i od tamtej pory uważam, że testowanie programowae j pamięci jest jak sprawdzenie alternatora w aucie na oko,bez rozkręcania, zamiast rozkręcić, ew. zrobić pomiary elektryczne.
Witam W serwisie powiedzieli wymienic modól komfortu. 5 szt. kupione na allegro i wszystkie tak samo pobieraja prad. skrzynka pod maska sprawdzona - nie zielona - ok. alternator sprawdzony - ok kable - ok sterowniki w drzwiach odpinane -i spr. nic to nie dalo . chyba naprawione mamy juz ale to odpowiem po tygodniu testowania. pozdrawiam i dziekuje za...
prosty układ na trzech mosfetach, cd 4017 i można sterować alternatorem samochodowym, robiłem takie eksperymenty, alternator pracuje w konfiguracji silnika krokowego. Nie testowałem pod obciążeniem, może ktoś rozwinie?
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
rozumiem że mój pomysł jest projektem NASA (kosztowny, długotrwały,do stałego testowania) niemający absolutnego sensu stosowania w modelu? ;P no cóż myślałem że sprawa jest nieco bardziej prosta ;) pozdrawiam
Hello. Czy ktoś ma to urządzenie do pomiaru alternatora? A gdzie można kupić i za jaką cenę? Dziękuję Peter http://www.autoelektrika.cz/novinky/test... - Tester może testować nowe rodzaje kontrolerów COM, Lin i DFM - Można sprawdzić alternator w samochodzie lub z badania kału - Czy jest w stanie przetestować i oddzielenia regulatorów - Obsługiwane...
Dziękuje Panowie za pomoc w sobote przeprowadziłem już taki eksperymencik , sprawdzałem czeski alternator od Zetora ,rozebrałem go na części pierwsze wszyściutko posprawdzałem i jest OK tylko wymieniłem szczotki i łożyska. Testowanie zostawiłem sobie na poniedziałek , nie mam na razie silnika więc skorzystam z napędu tokarki .
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Zależy od środka.Poeksperymentuj z preparatami do czyszczenia alufelg. Raz miałem próbkę płynu firmy Kranzle ,płyn się nazywał HD Grun (u niemieckie,z kropeczkamu u góry),dobrze trawił i czyścił aluminium,testowałem tez płun o nazwie Dilak,czy Dilac,waniał jak kwas siarkowy,też skuteczny. Albo zapytaj chłopaków na forum odkrywcy: http://www.odkrywca-online.pl/index1.php...
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Alternator ładuje na zimnym silniku do 14,3 V, ale po nagrzaniu silnika, po przejechaniu 50-100 km, przestaje ładować i napięcie na akumulatorze spada poniżej 12 V, mimo że był ładowany przez 100 km. Kontrolka ładowania...
Kolego jak długo z tym walczysz, to spróbuj zastosować regulator od fiata 126p, przedłuż kable i wyciągnij go nawieszch, tam gdzie jest alternator panują za wysokie temp. Testowane u znajomego, który wcześniej wymienił 2 regulatory i dopiero taka przeróbka dała radę.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
To zrób sobie prądnice z wirnika od jawki 50 ccm albo wsk 175 , to są mocne i dobre wirniki do tego celu Już o tym pisałem gdzies na elektrodzie , bawiłem sie wirnikiem od jawki i wycisnałem z niego jakieś 70 Watt a przy wysokich obrotach , pewnie 100W było :) Testowałem na wiertarce :D A od czego ten alternator i w jaki sposób chcesz tam wpakować magnesy...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W. Witaj jakim miernikiem? Czytaj ze zrozumieniem. Kable wszystkie wymienione na nowe. Nie drugie tylko nowe. 100% sprawne. Dodatkowo testowane H4 a nie miernikiem.
Ale niebieski kabelek jest pomiędzy przetwornicą a drugą częścią urządzenia. Mi się wydaje patrząc na schemat, że do kondensatora C18 dochodzi 12V tylko po to żeby odczytać z tego impulsy, a cały układ jest zasilany 5V z tej właśnie przetwornicy, do której nadal będę dostarczać 12V. Co do podpięcia bezpośrednio na alternator, to wczoraj właśnie to testowałem...
Ten bezpiecznik to ma się rozumieć po stronie wtórnej, a bezpiecznik to bym wstawił 10 A. Mostek i tyrystor to zawsze będzie się grzał. Jeśli po tym czasie (5 min) dalej się nagrzewają do wyższej temperatury to chyba za małe radiatory. Ja man do tyrystora radiator z blachy aluminiowej 2mm i pow. okołó 50 cm2, mostek z diód od alternatora przymocowanych...
Gutek, te oznaczenia niczego nie wnoszą oprócz tego, że część została zbadana przez komórkę kontroli jakości. Niestety wyprowadzenia na obudowie nie podlegają unifikacji czyli stoimy w miejscu. Do części forumowiczów mam uwagę, aby nie mylili prądnicy z alternatorem-to są zupełnie różne maszyny.
jak sie zachowaja 2 alternatory pracujace razem ładujace akumulator i napedzane silnikiem np od wentylatora chłodnicy czy ktos to testował kiedys ?? jesli by to chodziło to ile bym mogł poboierac pradu z takiego zestawu chciałbym podłaczyc przetwornice na 220v około 500wat
synchronizacja alternatorów schematy alternatorów schemat alternatorów
rozpuszczalnik żywicy alpine wyłącza rejestrator trasy
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Schemat spawarki PRESTOTIG 220 AC/DC - dostępność i alternatywy Prawidłowe ciśnienie w oponach Mercedes Actros 2545