Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem? Montowac do samochodu? A jeżeli okaże się że coś nie gra? Wyciągac ponownie? Zdecydowanie odradzam, można się niezle napracowac przy niektórych modelach aut i nic nie zrobić, a przy okazju coś urwać, złamać itp. Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem,...
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Jak sprawdzic alternator z bmw na stole chodzi mi o alternatory sterowane z komputera silnika czy jest sposob sprawdzenia ich na stole??dziekuje z a pomoc
Też to rozważałem, nawet wpadł mi w ręce fajny schemat, tyle że na tranzystorach MOS IRFB4110. Tylko po przeczytaniu setek artykułów na ten temat odszedłem od tego pomysłu na rzecz PWM, ponieważ wszędzie każdy zgodnie twierdzi, że realna moc jaką można wytracić w jednym tranzystorze to 15-20W, więc tych tranzystorów musiałoby być bardzo dużo. Chyba,...
Witam, czy Ktoś wie,gdzie można kupić części do stołu probierczego S 2C, a konkretnie poszukuję plastikowego sprzęgiełka napędzającego testowany alternator i obsadę gumową w silniku stołu probierczego. Pozdrawiam Robert
Odnoszę wrażenie że niektórzy z kolegów piszą nie czytając poprzednich postów .Regulator nie jest zasilany poprzez stacyjkę w tym przypadku. Kolego, proszę zapoznaj się ze schematem elektrycznym tego traktora, dotyczy to także Twojego wcześniejszego postu. Ponadto autor wspomniał, iż testował alternator na innej maszynie, testował też inny alternator...
Witam. B+ zasilanie (+) akumulatora B- zasilanie masa (-) akumulatora D+ kontrolka ładowania Jeżeli posiadasz inne opisy wyjść to podaj.
Popatrz na to - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Właśnie ten kondensator jest po to żeby ci "nie gwizdało" w radiu jak dajesz gazu, a sprawdzić możesz miernikiem pojemności.
Coś Ty. Takiego regulatora nie sprawdzisz na bank. Ja mam przerobiony taki regulator na całkiem analogowy i w ten sposób testuję alternator.
Na każdym auto złomie znajdziesz króciec ze świecami do podgrzewania nagrzewnicy, 3 lub 4 sztuki. Do tego zbiornik na płyn, troszkę myślenia i gotowe.
ładowanie 14,7 V Nie testowali alternatora bo nie robią tego u siebie tylko ktoś im to robi. ja musiałam odebrać samochód w tym samym dniu. Czasu starczyło na sprawdzenie wszystkich kali i przeczyszczenie wtyczek
Witam koledzy czy ktos posiada na sprzedanie stół S2-C ?
Podstawa pracy i wiedzy elektrotechnika to schemat elektryczny.Można z niego wszystko odczytać i pewnie testować alternator. Mową technika jest rysunek techniczny,a mową elektrotechnika jest schemat elektryczny.Tak mnie uczono.
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Ja bym po wymianie paska alternatora testował autko w pełnym przedziale obrotów. Stało ponad rok. To bym zmienił kwalifikację z "celowo komis wcisnął kiepski egzemplarz" na "nieświadomie komis wcisnął kiepski egzemplarz".
Myślę, że ten 1,5 kW jednak da radę :) Zatem czekam na Twoje ostateczne zdanie: brać Altivara czy LG? Pozdrawiam :) Ja w swoim stole do testowania alternatorów ma silnik 5,5kW i nie jest on przesadzony jeśli chce się testować pracę alternatora w pełnym zakresie obrotów. Alternator powinien zacząć ładować przy prędkości 2k - 2k5 obr/min, przy 6k powinien...
Tu masz dane katalogowe jednej z takich diod: http://jirky.webz.cz/zobraz_katalog_n.ph...
A w ASO gdzie są testowane?
Alternator prosty, bez żadnej komunikacji. Ostatnio testowany przy samochodzie poprzez podłączenie do akumulatora w samochodzie i wzbudzenie przez żarówkę (nie tę na desce rozdzielczej).
Teoretycznie będzie. W praktyce nie. O ile rezystory mogą to wytrzymać, to tranzystory na pewno się spalą. Musiałbyć użyć wielu tranzystorów z opornikami na bramkach i kolektorach by uzyskać porządany efekt. Ile? Zależy od tranzystora. Patrz też na prąd jaki mogą przewodzić oraz na straty przełączania. Będzie potrzebny konkretny radiator by schłodzić...
Witam. Szukam jakiegoś info czy da się pominąć układ kompensacji temperatury w regulatorze napięcia alternatora. Pacjent, na którym chce testować to Espace 3.5V6 , alternator Hitachi 150A. Na wierzchu nam nowy regulator napięcia firmy ASPL. Co zrobi i czy się da , żeby napięcie nie spadało wraz ze wzrostem temperatury alternatora. Oczekiwany efekt to...
Tego alternatora nigdzie nie znalazłem żeby go testowali na stole, próbowałem z żarówką minusa wpiąć pod jeden z pinów, ale nie świeci...
Najprościej zaopatrz się w zasilacz z regulowanym napięciem w granicach 10-18V i woltomierz.Podłącz reg. do zasilacza a na wyjście żarówkę 10-21W(nie większej mocy,prąd wzbudzenia na ogół nie przekracza 3-4A)zwiększając napięcie obserwuj żarówkę,przy ok 14V powinna zgasnąć,nastąpnie obniżasz napięcie i sprawdzasz kiedy się zaświeca.W ten prosty sposób...
Czyli alternator ma przerwy w ładowaniu ,jesli wiesz już i testowałeś aku sprawdz intalacje od aku i alternator!!!
Z tego widać, że mimo przebicia, element pozostaje nieliniowy (co nie jest częste, zazwyczaj palą się na zwarcie <1 Om). Najlepiej było by mierzyć, przy wyższych napięciach, niż działa typowy test diody. Takie uszkodzenie by wyszło, gdybyś naładował bramkę z baterii i sprawdził czy przewodzi D-S, w sprawnym tranzystorze stan naładowanej bramki utrzyma...
Taki mały update po 2 dniach walki. Był testowany alternator i bateria oba na 100% sprawne . Były osoby z wiedzą które mierzyły napięcia efekt taki ze po wpięciu kostki do alternatora gdzie jest regulator napięcia ładowanie jest 12.34 v. Po wypięciu skacze do 14.1 14.3 i ładuje baterie wsadziliśmy rozładowana i ładnie naładowało. Teraz tak po wpięciu...
Oj źle myślisz.Dioda w alternatorze ma klawe zycie-mała częstotliwość,małe przepięcia.Ale z drugiej strony ma przewalone-prąd który przez nią płynie to 20-40A.Tak że nie ma sensu mierzyć ich aby dobrać identyczną bo -diod się tam nie wymienia,nieczęsto są dostarczane pojedyncze jako część zamienna -jeżeli się uprzemy i bedziemy kombinowac to wsadzimy...
Ja kupiłem Owona 200 MHz, przydał się kilkanaście razy, a zarobił na siebie na... testowaniu alternatorów w ciągnikach. Jednak generalnie nie jest aż tak bardzo przydatny i niezbędny. No i jest to jednak bardzo delikatny sprzęt jak na warunki warsztatowe.
Poszukuje schematu elektrycznego do stołu probierczego , do naprawy i testowania alternatorów, rozruszników, aparatów zapłonowych itp. , produkowanego niegdyś przez zakłady solidarność. Przeniesiony z "Szukam schemat..." <gorg>
Witam, Jestem zainteresowany zakupem stołu do sprawdzania alternatorów S-2C bądź innym.
Może i z reguły jest. Spróbuj podmiankę regulatora. Aby być pewien sprawdź rezystancje uzwojeń na kablach po odłączeniu regulatora i napięcia bez regulatora. Nie wiem jaki masz regulator. Były wersje z osobnym prostownikiem lub (częstsze) z prostownikiem zintegrowanym z regulatorem. Poszukaj, bo na pewno był temat na Elektrodzie o testowaniu alternatorów...
Spróbuję odszukać koła pasowe z tych samochodów. Zmieniając temat. Kiedyś testowałem alternator nieznanego pochodzenia właśnie w traktorku na "prowizorycznym" uchwycie i z paskiem klinowym bezpośrednim z koła silnika. Podczas testów zauważyłem, że po odpaleniu silnika, kontrolka dalej świeciła. Ale jak chwilowo dodałem gazu to zgasła i już później nie...
Zrobię jedną fazę i Tak, na początek jedna faza. Zrób najlepiej po trzy zwoje, wówczas można określić ile potrzeba zwojów dla konkretnego napięcia. Dodano po 1 Tak sobie przemyślałem, w sytuacji gdy już masz drut to w zasadzie nie ma co testować. Wrzuć w żłobki tyle ile wejdzie.
Zmajstrowałem na szybko stanowisko do testowania alternatora. Zrobiłem pierwszy próbny regulator napięcia. https://obrazki.elektroda.pl/1876979000_... https://obrazki.elektroda.pl/2582323800_... https://obrazki.elektroda.pl/3483107800_... https://obrazki.elektroda.pl/4441670000_...
widzę panowie że wzięliście sobie niezłego pacjenta do nauki-mondeo tdci - powodzenia. zwracacie uwage BARDZO MOCNO na napiecie ładowania-nikt z was nie wspomniał o % obciążeniu alternatora. jak ktos z tego tematu testuje alternatory na stole probierczym to wie o czym mowie-obroty a ładowanie na początek trzeba się zastanowić i wyczytać z wartości czy...
(at)mpietras. Czyli nie będzie przygasania świateł stojąc na wolnych obrotach. To co napisałem oznacza tyle że przy ~1100 obr/min (alternatora) napięcie przy obciążeniu 20A będzie wynosiło ok 13V. Moja wypowiedź jest oparta na metodzie testowania alternatorów w firmie, w której pracuje, gdzie obroty przy których wzbudza się alternator ustala się gdy...
Przy 2800 ob/min na silniku alternator ma 5600 ob/min. za mało ? Testowałem na nim kilka alternatorów 150A obroty malały ale trzymał napięcie stabilnie. Silnik komutatorowy od piły elektrycznej 1,5 kw 5000 ob/min , szajbe wytoczyłem. Mam nowy silnik trójfazowy z falownikiem 2,2 kw niestety nie mam czasu żeby zamienić je miejscami.
Witam, Dowiedziałem sie że moge wycisnąć z alternatora 12V wieksze napięcie przy wiekszych obrotach (nie wiem czy to prawda... nie testowałem) Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Czy po zmianie regulatora napięcia na taki z alternatora 24V moge osiagnać takie napiecia na wyjściu. Czy mostek...
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
Jak go testowałeś? może to jednak wina alternatora, teraz i tak wyjęcie go będzie konieczne więc wstawisz 100% sprawny alternator i będzie wiadomo czy problem w instalacji czy w altku
Witam, mam v50 z 2.0D 2010 rok. Od niedawna zaczął świecić się błąd ładowania. Początkowo bez żadnych objawów. Nadmienię że w trakcie mrozów auto nie miało żadnych problemów z paleniem ale czasami trochę piszczało przy 1-2tyś obr. (pasek alternatora?) Akumulator 12.5V, ładowanie 14.7V. Błąd zapala się po ok 2 min od odpalenia, jednak napięcie ładowania...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
jasne że tak, aż takim gamoniem, odpukać, nie jestem ;) testowałem też miernik w gniazdku i działa...
Kupie uziwany stol probierczy do badania alternatorow i rozrusznikow
Warto czytać wszystkie posty można dowiedzieć się że silnik trzeba wzbudzać ?? . I znowu jestem nie douczony . Myślałem że tylko prądnice muszę wzbudzać . Koledzy budują maszty 20m z wiatrakami o średnicy 10m bo martwią prądami rzędu 7,kW i wyższymi . Ale czymś trzeba się zająć . JESIOTR1 Jak pozwolisz podam parametry w chłopski sposób , koło ma średnicę...
Uszkodzony lub zawieszony szczotkotrzymacz, możliwe że nowy regulator jest wadliwy. U mnie testując alternatory żeby poprawnie zaskoczył ładowaniem, bądź zgasła kontrolka to trzeba dać minimum 2000 obrotów dla alternatora.
Witam! Mam akumulator od fiata cc, alternator i regulator napięcia od żuka. niestety nie moge doczytać oznakowań na alternatorze więc ich tu nie napisze Ma ktoś może jakiś schemat jak to podłączyć? i jak można sprawdzić czy ten alternator jest dobry?
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Nie no perpetum mobile nie ma. Jak wkładasz mechanicznie 100W to możesz przy idealnych warunkach tak z 90 % (90W) energii elektrycznej idzie wyciągnąć. Tu bardziej chodzi o to żeby właśnie złapać balans i akurat odbierać tyle ile daje. Prądnica czy alternator sam do tego dąży ale przy przekroczeniu pewnej mocy wykładniczo rosną straty. Ma to dwie poważne...
Spalanie ma mniejsze znaczenie przy używaniu żarówek firmowych poprawiających barwę i widoczność.Te co kosztują ok 75 zł za H4 np. na portalu aukcyjnym .Przy rocznym przebiegu 30000km,te żarówki wytrzymują ok 15000km,więc 2 razy w roku muszę je wymienić.Mając wskaźnik ładowania w aucie widać jak latem,na światłach,z klimą,w mieście,gdzie częste korki,wentylator...
Temat zamykam bedzie inny alternator.
Marek00 Czujniki maja przejscie. Wczoraj Carrier maxima zgasł od razu po starcie(kontrolka fault) i gasł za każdym razem z powodu braku ładowania. Po naprawie alternatora testowałem go przez 2h i było ok. Zaobserwowałem dużą stratę napięcia. Mierząc na masie silnika i akumulatorze mam 13,2-13,5 V, przy rozruszniku to samo natomiast alternator daje 14,2V.Czy...
Bitex nie będzie miał nic wspólnego z ładowaniem, takim oglądaniem nie stwierdzisz poprawności działania alternatora. Jeżeli jest tak jak piszesz 13.1V to alternator jest niesprawny i trzeba go sprawdzić na urządzeniu do testowania.
sprawdziłem miernikem pradu na aku to pokazywało 5.05 Ten akumulator wymieniłeś na nowy czy doładowałeś prostownikiem? po doładowaniu trzymał jakies prawidłowe parametry (pomiar napięcia pod obciązeniem)? wiec wymontowałem alternator i dałem go do elektronika . powiedział mi ze to regulator napięcia i go wymienił , no i super . zamontowałem go a tu...
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
regulator jest sprawny. To ja juz sam nie wiem, moze zle go testuje? podpinam wyjscie alternatora do plusa akumulatora i minus do masy i podpinam miernik. Pozniej krece wiertarka i jest caly czas 12V. Sprawdzilem jeszcze raz mostek - wszystkie 9 diod jest ok, szczotki tez sa ok - wirnik pokazuje 3,6om, uzwojenie ktore jest wokolo wirnika ma 3 wyjscua...
Dzień dobry Testuję dostawę alternatorów będących zamiennikiem Delco Remy DRA0897 Pomiędzy 5500 a 6000 RPM krzywa wydajności zrywa się. https://obrazki.elektroda.pl/5150523100_... https://obrazki.elektroda.pl/7454105600_... Nie obserwuję tego na żadnym innym typie alternatorów. Wszystkie inne w tych okolicach zachowują...
Memtestem to sobie możesz. RAM musi być fizycznie podłożony. Jeżeli nie masz skąd zasilacza to weź wykręć go z komputera, rozkręć i zobacz czy kondensatory nie mają wypchniętych do góry denek, albo wręcz rozsadzonych. Jeżeli tutaj jest ok, podłącz 2-3 równolegle żarówki halogenowe, takie np. jak do auta, i pomierz mu napięcia. Wszystkie powinne być...
czyli nie ma opcji sprawdzenia na stole wzbudzajac przz zarówke do 15 jak poza podłaczeniem do auta mozna ten alternator testowac
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Bardzo interesujący artykuł :D Opisuje metodę kompleksowego, ale czasochłonnego testowania alternatora. Z moich przemyśleń i praktyki dodam, że w wielu wypadkach pomagają znaleźć usterkę dwie metody: 1. Pomiar indukcyjności nieobciążonych uzwojeń stojana i porównanie wyników pomiarów pomiarów z wartościami dla sprawnego urządzenia. Jak wszystkie metody...
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
Cześć. Bawiłem sie tym nawet jest temat na forum. Alternator daje 8,5 raza więcej niż obroty jakie powinny być. czyli przy obrotach powiedzmy 1000/min mamy z niego nie 16,6...Hz czy tam połowę tego tylko znacznie więcej Z braku koncepcji na podzielenie w miarę dokładne i w czasie jaki potrzebowałem zastosowałem czujnik na kole rozrządu i to jest 1 do...
Sam nie regenerowałem, kupiłem używany testowany, no nic w takim razie chyba zostaje odesłać i kupić inny.
napięcie międzyfazowe ok. 35V Kolego zrobiłęś 2 błędy 1 to za duże napięcie , drugi to napięcie zmienne. Testuj stałym 12V i żarówką.
aha jeszcze kwestia jedna, zapomniałem o niej wcześniej. z tego co wiem w nowych autach ECU staruje pracą alternatora, i jako tak nie ma już regulatorów napięcia wbudowanych w alternator, czy dobrze rozumiem czy raczej tylko chodzi że ECU dodatkowo wymusza poziom ładowania, a alternator i tak ma swój regulator który "słucha" ECU?? np. w moim aucie (citroen...
Hello. Czy ktoś ma to urządzenie do pomiaru alternatora? A gdzie można kupić i za jaką cenę? Dziękuję Peter http://www.autoelektrika.cz/novinky/test... - Tester może testować nowe rodzaje kontrolerów COM, Lin i DFM - Można sprawdzić alternator w samochodzie lub z badania kału - Czy jest w stanie przetestować i oddzielenia regulatorów - Obsługiwane...
Pamięc jestt najlepiej podmienić nie testować memtestem. Miałem dwa przypadki, że się przejechałem i memtest przepuścił mi uwalone pamięci i od tamtej pory uważam, że testowanie programowae j pamięci jest jak sprawdzenie alternatora w aucie na oko,bez rozkręcania, zamiast rozkręcić, ew. zrobić pomiary elektryczne.
Dzisiaj podmieniłem alternator na zregenerowany, po testuje i napisze jaki rezultat, napięcie na nowym i starym bez duzego obciazenia jest podobne rozni sie 0.2v ale już po obciazeniu swiatłami dmuchawa i podgrzewaniem szyby napiecie na nowym utrzymyje sie stabilnie w okolicach 14v
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
Alternator stawia duży moment przy dużym obciążeniu i niskich obrotach. Im wyższe obroty tym mniejszy moment jest stawiany (stała moc) Dla zainteresowanych filmy jak działa takie kółko ze sprzęgłem na stole do testowania wytrzymałości alternatorów mojej konstrukcji, widok w świetle stroboskopowym [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Alternator jest sprawdzony w innym samochodzie i wszystko działa zresztą testowali go przy mnie na stole probierczym.
Tak, na tej stronie są b. szczegółowo typy alternatorów, regulatorów i rozróżnienie przewodów z nich wychodzących. Plus sposoby testowania miernikiem.
prosty układ na trzech mosfetach, cd 4017 i można sterować alternatorem samochodowym, robiłem takie eksperymenty, alternator pracuje w konfiguracji silnika krokowego. Nie testowałem pod obciążeniem, może ktoś rozwinie?
oraz "ulepszony" z magnesami pierścieniowymi w środku. Ten system tez testowałem = Klapa totalna Z tym się nie zgodzę, również testowałem ten system z magnesem walcowy i wyszła bardzo fana prądniczka. Mam to już za sobą. Bawiłem się alternatorem 36 żłobków. Bez minimum 1000 obrotów nie mamy o czym gadać, czy to 6 par biegunów, czy 12. Ja również ma...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Kolego jak długo z tym walczysz, to spróbuj zastosować regulator od fiata 126p, przedłuż kable i wyciągnij go nawieszch, tam gdzie jest alternator panują za wysokie temp. Testowane u znajomego, który wcześniej wymienił 2 regulatory i dopiero taka przeróbka dała radę.
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
Jest to w trakcie robienia mała prądnica z alternatora. Wstępne testy pokazują ok 14.7v i ponad 4.3A bez obciążenia przy 100-140 obrotach( pierwszy bieg wkrętarki) Na drugim jest 48v na jednej fazie testowane tylko i 10 A. Reszta faz w trakcie nawijania. Chciałbym podnieść obroty 1/3
Ale niebieski kabelek jest pomiędzy przetwornicą a drugą częścią urządzenia. Mi się wydaje patrząc na schemat, że do kondensatora C18 dochodzi 12V tylko po to żeby odczytać z tego impulsy, a cały układ jest zasilany 5V z tej właśnie przetwornicy, do której nadal będę dostarczać 12V. Co do podpięcia bezpośrednio na alternator, to wczoraj właśnie to testowałem...
Gutek, te oznaczenia niczego nie wnoszą oprócz tego, że część została zbadana przez komórkę kontroli jakości. Niestety wyprowadzenia na obudowie nie podlegają unifikacji czyli stoimy w miejscu. Do części forumowiczów mam uwagę, aby nie mylili prądnicy z alternatorem-to są zupełnie różne maszyny.
To zrób sobie prądnice z wirnika od jawki 50 ccm albo wsk 175 , to są mocne i dobre wirniki do tego celu Już o tym pisałem gdzies na elektrodzie , bawiłem sie wirnikiem od jawki i wycisnałem z niego jakieś 70 Watt a przy wysokich obrotach , pewnie 100W było :) Testowałem na wiertarce :D A od czego ten alternator i w jaki sposób chcesz tam wpakować magnesy...
Dziękuje Panowie za pomoc w sobote przeprowadziłem już taki eksperymencik , sprawdzałem czeski alternator od Zetora ,rozebrałem go na części pierwsze wszyściutko posprawdzałem i jest OK tylko wymieniłem szczotki i łożyska. Testowanie zostawiłem sobie na poniedziałek , nie mam na razie silnika więc skorzystam z napędu tokarki .
Raczej na 12V powinieneś testować Chyba raczej na 14 :p Podczas jazdy będzie tyle ile da alternator, czyli ok 14V.
Ten bezpiecznik to ma się rozumieć po stronie wtórnej, a bezpiecznik to bym wstawił 10 A. Mostek i tyrystor to zawsze będzie się grzał. Jeśli po tym czasie (5 min) dalej się nagrzewają do wyższej temperatury to chyba za małe radiatory. Ja man do tyrystora radiator z blachy aluminiowej 2mm i pow. okołó 50 cm2, mostek z diód od alternatora przymocowanych...
Widzę że poruszyłem ciekawy temat :) niby tylko kosiarka a tu tyle pytań dylematów i sposobów rozwiązania problemów. Projekt zapowiada się ciekawie, czasochłonnie i dużo prototypowania i testowania.
jak sie zachowaja 2 alternatory pracujace razem ładujace akumulator i napedzane silnikiem np od wentylatora chłodnicy czy ktos to testował kiedys ?? jesli by to chodziło to ile bym mogł poboierac pradu z takiego zestawu chciałbym podłaczyc przetwornice na 220v około 500wat
Jakie jest napięcie na alternatorze po włączeniu silnika? Podwyższenie napięcia na akumulatorze dopiero po włączeniu świateł świadczy o złym stanie instalacji elektrycznej, dlatego trzeba sprawdzić przewód łączący alternator z akumulatorem. Wg producenta Varta 12.5 V na klemach akumulatora oznacza iż akumulator posiada około 50 % energii i konieczne...
A u mnie nigdy kontrolka ładowania się nie świeci. Mam wskaźnik napięcia jakie jest w instalacji samochodu ;-) Jeszce dzisiaj postaram się wrzucić nagranie (lub link) jakie zrobiłem testując alternator w moim aucie. Inaczej nikt mi nie uwierzy, że przy pełnym obciążeniu auta napięcie w instalacji wynosi ok 13,5V i akumulator jest jeszcze ładowany. Oczywiście...
Honda CRV 2005 Diesel Problem z ładowaniem. Podłączę się pod ten temat, gdyż mam podobny problem z ładowaniem. Akumulator "na zimno 12,6 V" Alternator ładuje na zimnym silniku do 14,3 V, ale po nagrzaniu silnika, po przejechaniu 50-100 km, przestaje ładować i napięcie na akumulatorze spada poniżej 12 V, mimo że był ładowany przez 100 km. Kontrolka ładowania...
Prądnic czy alternatora?, bo piszesz niejasno, coś poszukam z opisem.
prawda przepraszam zawsze mysle w skrócie i mam nadzieje ze ktos popatrzy gdzie jest masa gdzie plus tak nie testuj bo uwalisz jeszcze sciezki na liczniku to mam to zetknąć z masą na alternatorze i z masą na oprawce kontrolki ładowania tak?
Spokojnie, nie tylko alternator jest odpowiedzialny na mryganie świateł. Może coś się dzieje z elektroniką i załącza się jakiś odbiornik. Można by sprawdzić cęgowym amperomierzem czy pobierany prąd jest stabilny czy nie. tylko na włączonych swiatlach mijania I co jak wyłączy światła mijania to alternator dostaje cudownego ozdrowienia?? jesli wyłączone...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W. Witaj jakim miernikiem? Czytaj ze zrozumieniem. Kable wszystkie wymienione na nowe. Nie drugie tylko nowe. 100% sprawne. Dodatkowo testowane H4 a nie miernikiem.
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Z alternatora bezpośrednio więc nie ma obawy o błąd w instalacji. Pracuję w firmie która regeneruje alternatory. Mamy tam stół do ich testowania i z pewnością taki sam model jak u mnie w aucie. Jutro podłączę ukłąd do alternatora na stole i dobiorę sobie najdokładniej ten kondensator. Płytka wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/88_12027607...
testować akumulatory testować naprawa testować akumulator
punto nierówno pracuje iskra regulator napiąć pompa wtryskowa czujnik obrotów
czyszczenie zbiornika paliwa pralka electrolux
Renault Espace III 2.0i 2002 - Czy ma koło dwumasowe? Moment obrotowy silnika 2.0i Renault Espace III 2002