40nm 79nm 90*
Głowica 45Nm+90deg+90deg+90deg, wałki 20Nm.
wał na znak na obudowie,wałek przez dziurkę w kole ze znakiem na głowicy.
Tak znakiem jest łączenie pokrywy z głowicą czyli uszczelka.
Tak jak kolega wyżej napisał, uszkodzona głowica FM.
Jak już wyżej koledzy pisali. Jedyne różnice pomiędzy wersją europejską a japońską to inne koło foniczne wału korbowego (ale go podobno nie ruszałeś) i czujnik położenia wałka wraz z wałkiem który ma inną długość "wypustek" bądź inaczej bolców przechodzących koło czujnika. Do tego dolne koło foniczne można zamontować dwojako, obracając je o 180 stopni...
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jaki silnik? 5K?
Witam. To że ciężko zapala jak jest ciepły to może wskazywać na uszkodzenie pompy wtryskowej. Płyn nie musi wyciekać na zewnątrz, jak odpalisz silnik to bulgocze bądź burzy się coś w zbiorniczku wyrównawczym? Zazwyczaj przyczyną jest "wydmuchnięcie" uszczelki pod głowicą.
1- 34 Nm 2- 68 Nm 3- 90 stopni 4- 90 stopni
Uszczelniacze zaworowe, prowadnice, zawory, pierścienie, tłoki, cylindry, odma. To są tematy do sprawdzenia. Generalnie głowica do góry i weryfikacja pieca.
B1S1 to ta bliżej głowicy. B1S2 jest za katalizatorem.
Na jakim układzie głowica ?
Nogi je zaczęły boleć bo głowica nie lekka.😁
Witam, pytanie jak w temacie: jaka jest siła docisku uszczelki pod głowicą?
Wiedziałem o tej wadzie, ale założyłem, że skoro silnik jest nowy to spokojnie 100 tys zrobie. Silnik Toyoty po 66 tys i wymiana uszczelki pod głowicą, śmieszne to aż.
EGR może wyczyszczony a jak cała reszta? Tzn kolektor dolotowy i wloty powietrza w głowicy?
Posiadam taką głowicę do radia Toyoty, zapraszam na PW.
Przy sprawnej głowicy nawet "goły" tłok bez pierścieni jest w stanie napompować parę atmosfer przy pomiarze kompresji, więc pierdoły o rysach na cylindrze można sobie między bajki włożyć (chyba,że są takie że palec wchodzi ;) ) Jeżeli manometr pokazuje faktycznie 0 to jest upalony grzybek zaworu, ale nie rozumiem jak można tego nie zauważyć wymieniając...
uszcelka pod głowicą
Nie ma różnic w samym siniku.Może być tylko w układzie wtryskowym,a przez to inna jest pompa wody i sprzęgło.W RAV 4 będą wtryski czteropinowe i pompa z zaworami SCV więc tak jak w avensis T22 i starszej corolli E12. Pomimo wszystko głowica wałki i reszta silnika podejdzie.
Ponowna regulacja lub poprawa montażu i możesz już szukać głowicy :(
Z tego roku możesz mieć D4D 110 kM lub 116 kM. 110 jest dobrym silnikiem ale 116 to bomba z opóźnionym zapłonem. Wyjątkowo "udane" (czytaj kosztowne) wtryskiwacze Denso, padająca uszczelka pod głowicą. Jak masz nawet za darmo koszt szlifu bloku i planowania głowicy wraz z rozbieraniem silnika rozkłada wszystko.
Na początek wymień uszczelniacze zaworowe-ogarniesz to bez ściągania głowicy.
Miałem to samo w Auris 1,8 hybrid 2013 - co na filmie. Do wymiany była uszczelka pod głowicą + sprawdzenie głowicy. Łatwo to zdjagnozować - wystarczy kupić zestaw do wykrywania dwótlenku węgla i zamontować na naczyniu wyrównawczym płynu chłodzącego. Jeśli po kilku minutach pracy silnika lub szybciej płyn testowy zmienia kolor to uszczelka jest do wymiany....
Ja też mam pytanie, są takie modele gdzie koniecznie trzeba ściągać głowicę?
Szukam informacji o sile dokręcania docisku wtryskiwaczy i pokrywa zaworowa. Ewentualnie jakieś inne śrubki w tym silniku. Głowica, rozrząd koła pasowe itp.
Wyciek np do środka z nagrzewnicy i nie widać albo uszczelka pod głowica. Zobacz czy nie wydostaje się para z wydechu i krople płynu. Trzeba polizać.
Mam toyotę yaris II 1.4 d-4d diesel z 2006 roku Mam taki problem że podczas postoju wieje zimnym powietrzem dopiero podczas dłuższej jazdy zaczyna wiać ciepłem, jaka to może być przyczyna?
A świeca trzyma szczelność komory spalania w głowicy?
Gimak ale widzisz jeśli zrobiłeś 132kkm na lpg i jedna szklanka a ja 50kkm i 12 to cos mi tu nie pasuje Czy przypadkiem Gimak ma fabryczną instalacje, gdzie do fabrycznego lpg była inna głowica???
Pasuje głowica na LA1780 od panasonika - 2 razy już wymieniałem i hula.
Sprawdzić niezwłocznie luzy zaworowe, o ile nie jest już za późno i będzie konieczna regeneracja głowicy.
Może też być zakamieniona, niedrożna chłodnica- słaby obieg. I nie przyjemny wypadek- uszczelka pod głowicą.
Oczywiście najpierw należy sprawdzić antenę. Jeśli to nic nie da, należałoby przelutować głowicę (zimne luty).
A czy to nie jest ten wspaniały silnik gdzie siadają tuleje ? To prędzej będziesz robił uszczelkę pod głowicą niż łańcuch.
Witam Pytanie kieruję do tych, którzy przerabiali temat wypalonej uszczelki pod głowicą w toyocie Avensis 2.0 D4D z 2005 r. Czy demontował ktoś głowicę? Patrzyłem na to i kierując się jeszcze tymi usterkami z blokiem zastanawiam się czy nie wygodniej jest wyciągnąć silnik ze skrzynią? Podpowie ktoś w temacie?
Ja na twoim miejscu odpuścił bym sobie spawanie,a poszukał używanej głowicy i ewentualnie ją zregenerował.
witam wszystkich serdecznie muszę wymienić uszczelkę pod głowicą w toyota RAV4 benzyna 2l 2002 czy muszę odkręcać koło pasowe na wale? czy może ktoś wrzucić jakiś schemat
bo na wyswietlaczu nie mam zadnych wskazan A pewny jesteś, że mają być? Kontrolka niebieska ma się palić, gdy zimny, ale kiedy ciepły, nic nigdzie nie pokazuje :D Czujnik temp. masz z prawej strony głowicy.
To jeszcze dwa kamyczki do ogródka Toyota np.Avensis 2.0b 16V i wyrywające się szpilki z bloku, podniesiona głowica. genialnie zamontowane wtryskiwacze, 90% używek na rynku ze względu na sposób demontażu nadaje się tylko do kosza. Klapy kolektora dolotowego chrysler 3.5L v6 np.300C, plastik łożyskowany w plastiku na plastikowej osi - genialne. Cena...
śruby muszą być nowe przy tym silniku ? ostatnio widziałem jak mechanik składał silnik 3.0 tdi v6 171 ps audi i jedyne jakie śruby nowe dawał to do głowicy
Witam To są dwie różne głowice, pierwsza posiada wbudowaną syntezę. Ponadto jesteś pewien że na pin 8, 9 nie ma sygnał (dla pewności odlutuj).
No tak, moje z fotki to corolla verso, jakoś od razu ten model mi przyszedł do głowy :D ,... Szukał bym w bloku zasilania głowicy UKF.
Tak wiem do czego to służy. Jest to sens składać jak pisałem ? Ten który mam jest jakiś dziwny jakby ta cześc z cewką była odzielnie tylko trzymała się na 4 blaszki do tego co jest w głowicy.
Ja znalazłem taką głowicę w Panasonicu CQ-R113GLEN.
struga wytrysku z głowicy na kręceniu rozrusznikiem wyskakuje na ok 20cm Tak, to ty ciśnienia nie zmierzysz, wiarygodnie ;-) trzeba manometr.
Kawałek cienkiej blachy najlepiej chromoniklowej- nierdzewki z 2 dziurami małymi i 2 nowe uszczelki. To jest nielegalne. Kolega niech się cieszy uszczelką pod głowicą bo już niedługo.
Silniki Toyoty słynęły z uszkodzeń bloku. Najlepsze rozwiązanie to demontaż głowicy i test na szczelność. Jeśli głowica i uszczelka będzie ok to niestety... Najlepiej poszukaj specjalisty od Japonii.
Tako urok, może zła aktualizacja do nie tej głowicy. Auto odpala ?.
Nie trzeba blokad. Masz znaki. Jeden na kole zębatym walu i obudowie, drugi na kole walka i ma się licowac z powierzchnią głowicy. Prosty rozrząd tylko pracochlonny
Była sobie głowica nie nadaje sie do gazu toyota gdzie juz sa silniki vvti sprawdz luzy zaworowe
Tak.Tak.W głowicy silnika, szukaj przy króccach wodnych.
A z jakiej konserwy? Trochę poszedłeś po bandzie. Zalatuje garażową robotą. Ja tu nie mechanik, ale jak common rail leją to z baku mocno ubywa. Gdzie i jak trzymałes wtryskiwacze podczas naprawy głowicy?
Jak źle? Uszkodzona została przylgnia czy zostało coś przewiercone na wylot?
Witam, mam problem z Toyotą Proace 1.5 HDI. Pasek rozrządu pękł, głowica zrobiona, zawory wymienione, dźwigienki tak samo, wałki rozrządu również. Wtryski sprawdzone w diesel serwisie. A samochód nie odpala, kręci i nic, wyskakuje błąd P050B, problem z rozruchem.
Jak jeździłeś już na półsyntetyku to szkoda kasy na lanie syntetyku, takie moje zdanie ale próbować możesz. Jeżeli silnik jest złom a syntetyk go wyczyści to zacznie Ci dzwonić z powodu luzów w silniku, jeżeli jest w dobrej kondycji a masz tylko zapieczone pierścienie to wypłucze spod nich syf i powinno być widać poprawę. Jeżeli masz powycierane prowadnice...
Toyota avensis 1.8 T25 benzyna + gaz Dodam, że po wymianie głowicy pojawiły się takie dźwięki. Mechanik stwierdził, że to będzie sprzęgło. Sprzęgło zrobione i dalej to jest
Jaki czujnik napięcia chcesz omijać? Sprawdź napięcie w trakcie rozruchu (nie powinno spadać poniżej 10V), sprawdź masę silnika (podłącz na próbę np. przewód rozruchowy między minusową klemę a głowicę silnika).
Spróbował bym odpiąć czujnik wałków. Ale to tylko moje domysły, nie wiem jak się wtedy zachowa. odpinałem i nic, ale jak go wyjąłem i został podpięty w trakcie kręcenia zagadał, ale zgasł. Przypuszczam że w trakcie kręcenia czujnik się przemieścił i dostał impuls w odpowiednim czasie i miejscu.
Brak plusa na wtryskach świadczy. że nie wystawia go przekaźnik załączany masą przez sterownik silnika. W razie czego służę schematem. Rozrząd w/g autodaty na wałku kropka na kole między dwoma kolorowymi znakami na łańcuchu. Na wale kropka na prosto znaczka.
Wygląda na to, że może być winna głowica - w radiach z Toyoty padają na potęgę.
Witam wszystkich. Potrzebuję momenty doktęcania śrub panewek korbowych, oraz głowicy. Z góry dziękuję.
Witam! Problem rozwiązała dopiero wymiana uszczelki pod głowicą, po tym zabiegu wszystko wróciło do normy.
Znasz topologie Yaris Jaka masz głowicę do toyot? Masz oscyloskop żeby śmieci wyłapać?
Prawdopodobnie masz pierwsze symptomy zacinania się termostatu. Pół biedy jak zatnie się w pozycji otwartej i auto będzie niedogrzane. Gorzej jak zamknie się na stałe, przegrzejesz silnik. Głowica pierwsza dostanie.
No nie wiem mi sie wydaje że jest ok , z rok temu była planowana głowica .. Może coś z elektryką ???
Uszczelka pod głowicą, diagnoza komputerem coś mówi?
Prawdopodobnie uszkodziła się głowica FM (tuner FM), bardzo częsta usterka w tych radiach.
na 110% przyczyną pękania głowicy jest zakamieniona chłodnica - wymień ją jak najszybciej na nowa. Płukanie itd. nic tu nie pomoże (i jak piszesz, nie pomogło) Autem z taką zakamienioną chłodnicą możesz jeździć np. po mieście ewentualnie spacerkiem po trasie i często nic się nie wydarzy, ale gdy np będziesz gdzieś chciał popędzić szybciej, albo trafisz...
Witam.Czy mógłbymi mi ktoś podać( lub gdzie znajdę) wymiary szklanek zaworów w toyocie yaris II 1,3 vvti 2006 r. chodzi mi przedewszystkim o wymiary zewnętrzne. Z góry dziękuje.
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
Na początek zdjąć głowicę i sprawdzić stan zaworów i uszczelniaczy.
Stag 400dpi ma emulator do D4 jesli tam jest taki silnik. Również proponuje lubryfikacje ale do skrzyni korbowej co 10kkm. Mam zagazowany avensis 2.0 kod silnika któryś ZR-FE valvematic. Śmiga a kiedy umra zawory wydechowe tego nie wiem. Zastowałem różne kombinacje by proces opóźnić i ciągle badam temat bo sa silniki co po 10kkm maja zgon ale glownie...
podobny temat był już poruszany najprawdopodobniej głowica do wymiany.
faktycznie z tym zaklejaniem sie pogubiłem sprubuj jeszcze wsadzic kasetę i naciśnij autorewers w ragiach samochodowych głowica nieobraca sie może głowica w kasecie jest ustawiona na inne scieżki a co z tym napędem to sprubuj zrobić ósemke z tego sznurka szkoda że niemożesz wyjać radia to pewnie dużo by pomogło a i odlep to co kazałem zalepić tak jeszcze...
To klekotanie nie jest od szklanek.W tych silnikach nigdy nie zwiększy się luz zaworowy tylko kasuje a to nie powoduje klekotania.Najpewniej problem jest w rozrządzie.Jak mechanik stwierdzi jednak problem z głowicą to pisz na priv
Cześć, u mnie problem rozwiązany, poprosiłem mechanika żeby sprawdził kompresję, i wyszło że problem leży właśnie tutaj. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, przedmuch był pomiędzy cylindrami. Auto jeździ jak nowe, zniknęło brzęczenie, problemy z paleniem, brak mocy
Kolego psooya jak napisałem wyżej "ze względu na regulacje luzów zaworowych". Autor wątku ma 1.4vvti i lepiej żeby wiedział że będzie go czekać dodatkowa obsługa auta, która kosztuje, albo szybka awaria głowicy.
Witam Mam problem z ogrzewaniem Założyłem nowe serce do Toyoty Corolli 1.6 16 i cholera przewody które idą z głowicy do nagrzewnicy są zimne jak to odpowietrzyć
Mikro pęknięcie w chłodnicy. Nie ma co tego bagatelizować- nieduży niedobór płynu chłodzącego może doprowadzić do przegrzania głowicy, a skutki tego są raczej bardzo kosztowne.
U mnie to samo. Nagrzewnica raz grzeje, a innym razem mimo gorących węży wieje chłodem. Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, jednak nie ma typowych objawów przedmuchu. Termostat i pompę wody mam nowe.
W samochodzie toyota Avensis 2.0 d4d 2003r. były zamontowane miedziane podkładki, które przepuszczały. Mam pytanie do oglądających mój post. Jak zamontować oryginalne podkładki, ponieważ oryginał jest stalowy, nie miedziany. Podejrzewam tylko że stożek na podkładce mógł działać jako uszczelnienie dociśnięty do głowicy. Czy montować je stożkiem do głowicy,...
1CDFTV peknieta głowica na 3 cylindrze miedzy zaworami :P
Witam głowica pewnie tak a konkretniej wiesz może co tam leci ?
Komputer tylko podmianą na pewny. Może to być palec, kopułka (częsta usterka)podłączenie gazu( zwarcie w przelotce do kabiny) uszczelka pod głowicą. Na jakie obroty wchodzi? Pozdrawiam.
W Golfie 1,6 miałem LPG Stagg-4, listwa Hana, koszt w 2013r 2500zł. Czyli coś takiego chętnie założyłbym (po 100tys do wymiany wtryskiwacze i uszczelka pod głowicą) do Toyoty. A o czym trzeba pamiętać użytkując Toyotę na lpg?, silnik 1,6.
Witam, posiadam toyotę yaris wyprodukowaną w japonii w 1999 roku. Jakiś czas temu radio przestało mi odbierać FM, z tego co wyczytałem to uszkodzona jest głowica ukf. Na jaką głowicę mogę wymienić tą oryginalną? (Widziałem że można na panasonica 110 ale nie mogę jej nigdzie znaleźć) Co polecacie?
Radzę sprawdzić chłodnicę spalin. Głowica może być dobra. Musisz w tym celu odwiedzić warsztat, sam nie dasz rady.
Uboga mieszanka powoduje, że przegrzewają się tłoki i głowica. Co rozumiesz przez "zatarte pierścienie" ? Czy pierścienie były zapieczone nagarem i sztywno były zakleszczone w rowkach ?
witam samochod jeżdzi bez zarzutu tylko sie boje jak pojade w trase to zeby nienawalił.Słyszałem ze wykrecaja świce bez zdejmowania głowicy może ktoś kogoś zna z okolic Krakowa.
Czy poziom płynu chłodzącego podnosi się po odkręceniu kurka ? - na nagrzanym silniku normalnym jest lekki wzrost ciśnienia (płyn zwiększa objętość w końcu), sprawdź czy sie nie pieni i jak mocno rośnie wtedy poziom. Czy silnik grzeje sie tak mocno w spoczynku czy przy obciążeniu ? Wstępnie uszczelka pod głowicą.
Termostat, pompa wody, uszczelka pod głowicą lub po prostu zbyt mało płynu chłodzącego. Jedna z tych rzeczy.
po 60 tyś km będziesz miał głowicę do wymiany.Nie montuj gazu w tym aucie!
Posiadam takie układy i taką głowicę. Głowica wpinana na wielostykowe złącze ale z doświadczenia wiem, że wymiana układów nie pomoże. Nawigacja zapewne serii B9002.
Tak patrząc na tą kasetkę wpadłem na pomysł, aby przylutować kabelek bezpośrednio do styków głowicy w kaseciaku toyoty. Jest to możliwe, aby dźwięk był odtwarzany? Nawet nie próbuj, dźwięk będzie zniekształcony i cichy. Głowica magnetofonu przesyła do wzmacniacza dźwięk rzędu kilku nV a Ty przylutowywując minijack w jej miejsce podasz na wzmacniacz...
Witam serdecznie. Jak w tytule wypadanie zaplonu na drugim cylindze Toyota Yaris 1.0, 1kr z 2009roku. Wszystko zaczęło się po wymianie uszczelki pod głowica. Kompresja na cylindrach to 1.13 2.11 3.13. Cewki sprawdzone wraz z wtryskami, świece zapłonowe nowe. Z góry dziękuję.
Najprawdopodobniej sterownik masz uszkodzony. Nie może być 3,96V między skrajnymi pinami w prawidłowo funkcjonującm sterowniku Daj numer tego MAP sensora i symbol silnika napisz. Symbol silnika masz od frontu po prawej stronie na głowicy Sprawdź masy sterownika i zasilania jeszcze.
To nie głowica w aucie, tylko 23 letni samochód, dokręć z taką siłą z jaką odkręcałeś, mocno pokrętło na 1/2 cala i tyle.
Hydraulika zaworów. Wstaw farelkę pod maske skieruj ciepłe powietrze na głowicę na 15 min i odpalaj. Mróz i samochody mają swoje problemy :D
A tam nie ma czasem spływu oleju z niej? Może zawalony? Nie wiem ,strzelam. Bo zasilanie w olej jest raczej z głowicy. Sprawdź napęd z wałka jeszcze. Rozkręć ją i oceń w środku. Przecież to nie jest nadzwyczajna technologia.
głowica toyota toyota głowica silnik toyota radio głowica
schemat nissan primera 25pt4423 dławik suzuki wagon
siemens eq500 mercedes command
Brak śruby regulacji gaźnika w pilarce spalinowej Typowe usterki pilarek elektrycznych Makita