Możesz założyć dowolny trójnik.
Zobacz czy trójnik od podciśnienia ma przejście, często się przytykają i zbyt małe podciśnienie jest, lub wcale. Zobacz również kostkę pod skrzynką elektryczną, czy zielono tam nie ma.
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Po 4 latach auto zostało naprawione. Oczywiście dalej szarpało jak w 2017, aż do dziś, gdzie odkryłem pęknięty trójnik podciśnienia do sterowania klap swirl. Po wymianie, klapy zaczęły działać, przestało rzucać motorem przy gaszeniu (klapa gaszenia) i te szarpania ustały. Do tego wymieniono wszystkie gumowe podciśnienia.
Dodam ze ostatnio mialem identyczny problem w mondeo 96 2.0 z gazem, trujnik byl ok przewody podciesnienia tez, okazalo sie ze przeplywka byla walnięta, po wymianie wszystko ok ....
Zatem zaślep wąż podciśnienia idący do reduktora. (albo usuń trójnik w układzie podciśnienia wracając do konfiguracji fabrycznej, zależy gdzie gaziarz wpiął się w układ podciśnienia) Tamtędy prawdopodobnie ciągnie lewe powietrze i głupieje skład mieszanki itp itd P.S. Możesz też na szybko zacisnąć ten wężyk (przy reduktorze) szczypcami i zobaczyć czy...
To i tak że coś zrobiłeś. A teraz sprawdź czy sztanga jest zaciągnięta po odpaleniu i trzyma mocno. Jak nie to sprawdź podciśnienia ,wszystkie trójniki nie trójniki .I jest taka gruszka plastikowa pod turbem zobacz czy szczelna ,nie pęknięta.
Wyczyszczenie jej nic nie daje, uszkadza się mechanicznie. Trójnik od podciśnienia sprawdź.
On właśnie tak jeździ, sprawdź trójnik podciśnienia może jest pęknięty lub brud w środku. 1 - 2ka, 20km/h 3 ka 40km/h i 60km/h czwórka, na 3 ce z S ka rozpędzi się pod stówkę i przerzucasz na D. Może siada pompa vacum ? Mówisz że nie wrzuca czwórki, wydaje mi się że on rusza z dwójki i dwie zmiany i masz czwórkę. Tak coś sobie przypominam, a było to...
Zniszczysz rurę! Guma pracuje, jak naruszysz jej strukturę, szybko pęknie. Wstawiaj w kolektor. Z resztą tam chyba nawet jest wyjście podciśnienia, więc wystarczy trójnik. Jeśli brak, to wstawiaj w kolektor dolotowy ten króciec od gazu.
Najlepiej posługiwać się wakuometrem , wpinasz się poprzez trójnik . Warto sprawdzić podciśnienie samej pompy wacu i dopinać kolejne układy podciśnienia , książkowo powinno być - 900 mb , w praktyce jak jest -700 mb jest jeszcze dobrze .
Znajdź gdzieś od Audi moduł KEZ , on ci też wyprzedzi zapłon , tylko trójnik dasz na wężyk podciśnienia .
po odlaczeniu przewodu podcisnieniowego z zaworu turbiny (takiej banieczki) dudnienie automatycznie ustaje. ta banieczka to nie zawór turbiny tylko akumulator podciśnienia - jeśli mowa o okrągłej plastikowej kuli. Doraźnie wypnij ten akumulator z obiegu a króciec trójnika z którego idzie do niego wężyk zaślep np. kawałkiem druta 2.5 kwadrat w izolacji...
Zobacz trójnik od podciśnienia do zaworu egr, sam zawór egr czy działa, bo padały z powodu zaciągnięcia wody, no i oczywiście wężyki. Najczęstsza przyczyna falowania na wolnych.
Witam . Musi być drugi wężyk od pompy podciśnienia ,lub może być trójnik który zasila w podciśnienie regulację reflektorów i gaszenie silnika.
A czy jeszcze jakiś przewód po lewej stronie nie wisi, chodzi mi o trójnik? Czy z aparatu zapłonowego też nie odchodzi jakiś wolny wężyk?
Dobra to jutro popatrzę i ci napiszę. Więc jest tak: z pompy wychodzi jeden gruby przewód, za jakieś 30 cm jest dopiero trójnik. Jedno wyjście trójnika, grube idzie do serwa, drugie cienkie do akumulatora podciśnienia. Z akumulatora wychodzą dwa wężyki do dwóch elektrozaworów: jeden od klapek wirowych, drugi czerwony od sterowania turbiną.
Przedmuchaj przewody i sprawdź czy nie są odpiete przy regulacji poziomu reflektorów. Tam najczęściej jest przyczyna lub sam syf który zatyka przewody. Pod maską przy ścianie grodziowej na gorze jest trójnik. Przeczyść i sprawdź wszystkie połączenia
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
lecz nie do końca jest trochę więcej mocy tak gdzieś 30% lepiej zaślepiłem egr , bez zmian podłączyłem pomknę podciśnienia z zegarem do trójnika za pompom wacum , tam gdzie idzie wężyk z podciśnieniem i trzyma nie gubi po uruchomieniu silnika zaciąga sztangę i ją zwalnia
Masz słabe podciśnienie w układzie i efektem tego jest to, że turbo nie może się zebrać z dołu. Właściwe ciśnienie uzyskuje dopiero przy 3170 obrotów lecz dalej przeładowuje aż do 3820 obrotów. Możesz spróbować podłączyć podciśnienie na "krótko" kawałkiem wężyka bezpośrednio z trójnika na wężyku pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców z siłownikiem...
W tym silniku zapotrzebowanie na podciśnienie nie jest bardzo rozbudowane.Z wacum pompy cienki węzyk podłączasz do 2-ch elektrozaworów poprzez trójniki,a z drugiej strony elektrozaworów jeden jest do EGR-a,a drugi do turbiny.
Czasami trójniki na tych wężach podciśnienia płatają figle
Sprawdź wartość podciśnienia jakie panuje w układzie w czasie pracy silnika , rozwieje to wątpliwości , to łatwa czynność , potrzebny trójnik , wakumetr .
Usterka rozwiązana. Przewód od podciśnienia spadł z trójnika.
Zasada jest taka, że mierzy się wakuometrem podciśnienie zaczynając od trójnika na wężyku idącym od pompy podciśnienia do serwa hamulców i kolejno przed a potem za każdym elektrozaworem, przed i za akumulatorem (zasobnikiem) podciśnienia jak i przed oraz za zaworkiem jednokierunkowym (czarno-białym). W miejscu układu podciśnienia gdzie na ostatnim pomiarze...
Ja podłączam czujnik zegarowy podciśnienia na trójniku przed gruszką. Pod samochodem widać sztangę od turbo. Przy przegazowaniu ma się poruszać.
Po podłączeniu pompki podciśnieniowej sztanga od turbo uchyla się maksymalnie przy podciśnieniu 0,6 bar. Wyjście podciśnienia z zaworka sterowania turbiną wynosi 0,8 bar. Po podłączeniu trójnika między wyjście z zaworka a sterowanie gruszką turbiny pokazuje 0,4 bar podciśnienia. Czy myślicie, że popsuta jest ta gruszka od sterowania turbiną? Gdy sprawdzam...
Dam trójnik na przewód podciśnienia od serwa i tam podłączę odmę. Pojeżdżę trochę delikatnie po mieście i zobaczę co się będzie działo z olejem. Wstawię jakiś zawór pcv (zaworek odmy) od innego auta, żeby podciśnienie nie było tak duże, że mi zassie jakieś uszczelnienia. Ma lekko zasysać korek oleju i tyle. A nawet jak się coś rozleci to trudno, nie...
Żeby pomiar ciśnienia miał sens potrzebujesz mieć wyświetlacz na 3 cyfry a nie dwie. 3x7 LED + znak czy cisnienie jest dodatnie czy ujemne, albo jakiś wyświetlacz LCD. Co do samego zlecenia. Zajmuję się zawodowo gazem w samochodach. Ile za zlecenie chcesz płacić bo za 100zł + koszt elementów to mało kto palcem w bucie kiwnie. Chcesz mierzyć ciśnienie...
Peugeot 307 2007 2.0 hdi 136 koni Samochód szarpie do 2000 obrotów, powyżej jedzie normalnie. Gdy rusza się dynamicznie, Peugeot nie szarpie. Gdy chce się zamulać w mieście tak żeby Pan Policjant był zadowolony, szarpie. . Zaczęło się od: zapełnionego w 90 % dpf,dziury w dpf. Dpf został wyczyszczony. Nie pojawiają się błędy które były przed czyszczeniem....
Wtyczka przerobiona dlatego bo brakowało kavli do elektrozaworu podciśnienia turbiny(zdjęcie) https://obrazki.elektroda.pl/1691507500_... https://obrazki.elektroda.pl/1730123700_...
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
Nic nie znalazłem..Mam nowy zawór ciśnienia w listwę-jutro będę podmieniał. Nadal kręci się ciężko a jak mu odbije to czuć że turbo pompuje i idzie do odciny.. Zastanawiam się czy nie dać do testów stałego plusa na zaworek podciśnienia od turbo..Wykluczę przerwy w instalacji i sterownik bo przecież tam jest zaworek sterowany mechanicznie ssaniem z rury...
to jak zerkniesz na reduktor to wężyk do MAP-a powinien wychodzić z boku a nie z obwodu, tam gdzie masz śrubę regulacyjną i powinno łączyć się przez trójnik z podciśnieniem z kolektora dolotowego i wtedy już do MAP-a Dodano po 6 podpięcie zavolaka
Ok, jak będzie te 600 mbar załóżmy to można wykluczyć podciśnienia jako usterke? Jak cały układ jest szczelny to przy każdym łączeniu nie powinno być takiego samego podciśnienia aż od trójnika do serwa do samej gruszki?
Witam.:) Jestem laikiem i mam następujący problem : dziś zauważyłem przetarcie na wężyku podciśnienia prowadzącym od jakiegoś trójnika do elektrozaworu N239 . Wężyk nie jest jeszcze dziurawy ,ale jest już bardzo osłabiony i podciśnienie może powodować jego zapadanie? Czy mogło to spowodować odcinanie turbiny przy rozpędzaniu samochodu do ok 120 km/h...
Te cztery wężyki to od wtryskiwaczy gazowych. Zaslep je po prostu i będzie dobrze. Pytanie jeszcze gdzie było podpięte podciśnienie do parownika i ewentualnie mapsensora. Możliwe że pod wężyk idący do zaworu par paliwa. Sprawdź czy z tyłu kolektora ssącego nie masz jeszcze jakiegoś trójnika z luźnym końcem.
I co po podmianie?, bo na logach widać poprawę. Chociaż idealnie jeszcze nie jest. jaką januszu widzisz poprawę bo ja żadnej : pierwsze logi dotyczą silnika ALH a drugie AHF ale patrząc na temat to pewnie chodzi o te drugie więc : turbo wcale nie pompuje i normalnym jest, że przepływka wskazuje tak niskie wartości i sterownik wchodzi w tryb pracy awaryjnej...
Proponował bym sprawdzić też układ odpowietrzenia przy głowicy. Szczególnie zawór w trójniku i ezektor opisane na tym pożyczonym zdjęciu.
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
Urwany zaklej. W miejscu drugiego wstaw trójnik i bedzie wszystko ok
Zatem turbo złożyłeś poprawnie. Schemat oczywiście ciut różni się od Twojego bo ten odpowiada już dla silnika AJM ale to szczegół - zasada ta sama. Przygotuj sobie zatem kawałek wężyka o średnicy wewnętrznej 3,2 lub 4 mm i wypnij oryginalny wężyk z trójnika pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców a w jego miejsce wepnij jeden koniec tego uprzednio...
Zgadza się, w tych testach można sprawdzić różne rzeczy ale do testu zaworu overboost sterującego siłownikiem turbiny jest potrzebne podciśnienie, Ciężko wpiąć w rurkę trójnik i zmierzyć wartość podciśnienia?zaworek może być elektrycznie sprawny , mechanicznie nie zawsze EGR musi być w tym silniku sprawny i działać , bierze udział w regulacji ilości...
Tak. On idzie tam do serva. I od tamtego miejsca cofaj się po przewodzie przez trójniki i wszystkie przewody podciśnienia które się z nim łączą. Jeśli są całe to sprawdź pompę vaku tam gdzie kończy się gruby przewód. Ściągnij go i na odpalonym jak się da to sprawdź czy ssie powietrze. Dodano po 37 Jak nie ssie to do wymiany. Dodano po 35 Ale przeważnie...
Nie. Wejście VAC powinno być niezależne - od pompy Mówisz , że każdy zaworek powinien być podłączony bezpośrednio do pompy. Szkoda bo pompa ma tylko jedno wyjście . Trójnik rozdziela podciśnienie na obydwa zawory. A dokąd idą przewody podciśnieniowe z tego zaworu ????
Witam. Mam dwa auta z tym silnikiem. W obu był ten sam problem. Jeśli ktoś nie może znaleźć przyczyny, to sugeruję sprawdzenie jednej rzeczy. Na wyjściu pompy wakum jest plastikowy trójnik. Wychodzą z niego dwa wężyki, jeden do serwa hamulca, a drugi do podciśnienia regulacji turbiny. Wymontować go i wyczyścić, przemyć i przedmuchać powietrzem. W obu...
Czy jest jakiś sposób, żeby działała klapa gasząca przy odłączonym EGR? Wygląda to tak, że podciśnienie idzie do elektrozaworu który steruje turbiną a następnie do drugiego elektrozaworu z którego wychodzi wężyk podciśnienia i trójnikiem jest rozdzielony na EGR i klapę gaszącą. EGR został zaślepiony i usunięta obsługa EGR z komputera, elektrozawór jest...
podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze odp :D Dodano po 37 podpinap sie pod temat. jak bede szybszy to umieszcze Dodano po 22 wychodząc od vakupompy idziemy po wężyku i dochodzimy do trójnika, z czego jeden króciec kieruje nas do elektrozaworu turbiny złącze oznaczone VACU, a z elektrozaworu wyjście oznaczonym OUT idziemy do turbiny wróciwszy...
Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
To będzie jakiś zaworek zwrotny podciśnienia.
Kolego,na początek powinno się zacząć od pomiaru podciśnienia jakie daje vacum ,min.0,8bara.Potem w układzie(trójnik).Jak nie będzie podciśnienia ,będzie generowało błąd egr i błąd systemu krytycznego 2.Oczywiście auto będzie słabe i będzie się palił check.Jak ciśnienie jest ok,możesz sprawdzić te wężyki podciśnienia jak ich prawidłowość połączeń.Na...
Więc tak: A - Podejrzewam że to jest połączenie odpowietrzania komór pływakowych z filtrem powietrza oraz układem powietrza wtórnego ("wtrysk" powietrza do układu wydechowego, dopalanie niespalonych węglowodorów). B - Podgrzewanie gaźnika (z układu chłodzenia). Przydatne przy eksploatacji zimą, ale kto 900-tą jeździ w zimę... Na drugim zdjęciu charakterystyczny...
Nadal to samo, turbo pompuje wartość zadaną dopiero od 2100 obrotów. Zrób jeszcze jedną próbę a mianowicie weź kawałek wężyka podciśnienia i połącz nim bezpośrednio (z pominięciem wszelkich elektrozaworów) gruchę przy turbo z trójnikiem na wężu pomiędzy pompą podciśnienia a serwem hamulców i zloguj 011 dynamicznie ale tylko do 2500 obrotów i wklej ten...
OK, a istnieje szansa żeby dostać się do turbiny od góry silnika? Nie wiem za bardzo jak zbadać podciśnienia do sztangi. Podpiąć się na trójniku wakuometrem i patrzeć na wartość podciśnień? Jeśli sztanga nie chodzi płynnie lub w pełnym zakresie to jest szansa zrobić coś bez demontażu turbo?
Witam. mam problem z przewodem podciśnienia w moim fordzie fiesta 1.3 95 r. gdyż nie wiem gdzie powinno być wpięte. jeden przewód łączy kolektor ssący z jakimś czujnikiem. Na przewodzie tym znajduje się trójnik z którego wychodzi właśnie ten luźny przewód podciśnienia. Mam problem gdzie go podłączyć. Z góry dziękuje za pomoc
Witam Dziękuje kolegom za odpowiedzi . Znalazłem miejsce gdzie są podłączone wężyki . Dla potomnych na za znaczonym miejscu do dolnego podciśnienie z trójnika i 1cm wyżej znajduje się drugie podłączenie wężyka . Dziękuje i pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/2676696600_...
Sprawdź działanie układu SWIRL. Kybernetes napisał w skrócie. Dokładnie chodzi o szczelność siłownika SWIRL i rurek podciśnieniowych między elektrozaworem i siłownikiem, oraz między elektrozaworem i trójnikiem. Lubi pękać gumowa złączka między samym siłownikiem a rurką. Sam fakt działania lub niedziałania przepustnic zmiennej geometrii dolotu nie jest...
Usterkę masz co najwyżej na 3 minuty szukania, dosłownie. Na fotce brak rurki od podciśnienia wychodzącej z VP lub z jakiegoś trójnika, tylko znaleźć i podłączyć.
Przy przyspieszaniu parametr różnica żądanego do rzeczywistego 0,6 bara. Faktycznie. Jak rozumiem nawet w początkowej fazie (to dosłownie trochę ponad sekunda) nie powinno być takiej różnicy? Obrazowałoby to fakt braku właściwego doładowania od dołu. Mam nadzieję, że uda się niebawem ustalić przyczynę/przyczyny. Od pompy vacum musi być cienki przewód...
Wczoraj wieczorem na szybko zamontowałem nowy czujnik a stary chciałem zrobić jako kalibracyjny ale autokalibracja się nie powiodła – silnik zgasł mimo że kalibracyjny czujnik podciśnienia działał normalnie w programie miałem żółtą kropeczkę na MAPA i pocienienie. U mnie jest zrobione tak: Listwa wtryskiwaczy lewa -> wężyk -> ...........................................
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z instalacją stargas polaris i notorycznym przełączaniu na benzynę co jakiś czas (a także w granicach 100 km/h lekko przy szarpie na 5 biegu). Zacząłem tanim kosztem, czyli filtry. Kupiłem interfejs do tego ustroństwa podpiąłem toto pod komputer i zobaczyłem 2 błędy 1. Temp too high oraz presure too high. Wymieniłem...
Dzieki wielkie za szybką odp. A czy mogę podmienić te zawory i w ogóle nie podłączać EGR? Jaki będzie skutek jeżeli nie jest zaślepiony? Zauważyłem też że w przewodzie podłączonego pod EGR też nie ma żadnego podciśnienia a chyba powinno być? W trójniku w którym jeden z przewodów jest podłączony pod vac czuć wyrazne podcisnienie. Może n18 też szlag trafił?...
Nie wiem jaka wartość była podciśnienia, ale mechanik mówił że bardzo dobra. Tylko ze pewnie mierzył przed tym zaworkiem/trójnikiem, a nie przy servo. Tam jest utrudniony dostęp, wiec pewnie ,za dużo zachodu.... Stąd moje podejrzenie ze to może ten zaworek coś kaszanic robotę.
Najbardziej prawdopodobnym jest, że źle zostały założone wężyki podciśnienia i turbo ciągle wysterowane jest na maksymalne doładowanie. Już wielokrotnie zamieszczałem schemat podciśnień więc znajdziesz go na necie bez problemu i sobie porównasz. Zwróć też uwagę czy nie jest zaślepiony/zatkany wężyk idący od obudowy filtra powietrza do trójnika i dalej...
Mierzy się to manometrem, wartość co najmniej 0,7 bara podciśnienia. Wypnij po prostu wąż przy elektrozaworze i wepnij w jego miejsce manometr, albo jeszcze lepiej wepnij trójnik i podłącz manometr.
miałem podobną awarię gumowego trójnika podciśnień, ponadto z tego co wyczytałem na pewnym baaaardzo wiarygodnym forum, objaw ten na zilnym silniku może powodować ( nie śmiać się , opisane w TISie forda)nieodpowiedni olej (niewłaściwa praca samoregulatorów)
Ojojoj, nie spodziewałem się że po takim czasie ten temat jeszcze kogoś zainteresuje. Ja już swojego Paszczura nie mam, ale chętnie podpowiem co nieco, bo sam się nawalczyłem potężnie z tym silnikiem (mechanik ze mnie żaden, uczyłem się na własnych błędach), aż w końcu się udało :) 1. Przepływomierz! Nie masz gazu, więc uszkodzenie mechaniczne z powodu...
Tak na przyszłość powinno się najpierw ściągnąć minus- co do krokowca czy dobry model- ja tego nie wiem- może ktoś inny- ale reset ecu to trzeba na kilkanaście minut minimum odłączyć, te 10 sekund nic nie zrobiły. Odłącz na dłużej. Jak nie będzie poprawy po np 30 minutach, na zapalonym silniku odłącz kostkę od krokowca- powinny znacznie wskoczyć obroty-...
Golf 4 1.9 TDI 90 km zamiana na 110 km - Witam panowie, potrzebuję się dowiedzieć, czego mi brakuje do szczęścia, aby wykonać pełnego swapa z 90 km, jaki był w aucie, na 110 km. Sprawa wygląda tak, że poprzedni silnik się zepsuł, urwało się mocowanie i został wsadzony 110 km, lecz został wsadzony ze starym turbo, ponieważ wydech miał 4 dziury, a nie...
Nie do końca wiem czy w tym modelu coś takiego występuje ale będę szukał. Jeśli sprawdzałeś przewód podciśnienia to powinieneś to wiedzieć - jest w nim trójnik jak na rysunku który wstawiłem?
Brak podciśnienia w układzie sterującym nawiewami. Sprawdź przewód idący od trójnika który znajduje się przy serwie do wnętrza samochodu. Wyskoczył lub jest pęknięty.
Podciśnienie masz tylko w jednym przewodzie. Pompa vaccum wytwarza podciśnienie, te zależnie od ilości odbiorników jest kumulowane w akumulatorze, lub nie. Z akumulatora podciśnienie jest podawane na odbiorniki JEDNYM przewodem I jest rozdzielane trójnikami.
U mnie mimo wymiany zaworu sterowania turbina jednak problem z błędem zbyt niskiego ciśnienia doładowania powrócił w autach. Nic się nie dzieje tylko wywala ten błąd i komunikaty na desce rozdzielczej "Sprawdź wtrysk" oraz "Sprawdź układ wydechowy". Teraz inny kolega na forum podpowiedział aby wyczyścić Trójnik lub Czwórnik (ja mam czwórnik w Trafikach...
Wiem o tym ale czy mógłbym prosić o przykładowy schemat lub chociaż o opis kolorów wężyków ułatwiło by mi to robotę chodzi głównie o to żebym się zorientował ile trójników lub wężyków mi brakuje. Mam pytanie czy jeżeli zrobię fotkę tego motoru czy pomoże to w identyfikacji jego.
Można wakuometrem, wpiąć się równolegle trójnikiem przed elektrozaworami i skontrolować podciśnienie zasilające oraz za każdym z zaworów i sprawdzić sterowanie siłowników klap i turbosprężarki. Oznaczenia są inne dla odróżnienia, ale zasada działania i parametry te same, że sprawują się zamiennie bez problemu, sprawdzone.
Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków? Tak dokładnie! Nie wiem czy zauważyłeś gdzie tam są wpięte przelewy, a są do zasilania pompy, czyli jesli masz nawet najmniejszą nieszczelność na przelewach to całość spływa z pompy i filtra do baku. Nie można powiedzieć aby to było inteligentne ale jednak...
Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie...
Jak na wakupompie masz 0,9 (dobrze), a kawałek dalej na trójniku 10x mniej, to gdzieś to podciśnienie ucieka. Weź płaskie szczypce, zaciskaj wężyki i obserwuj wakuometr, zlokalizujesz nieszczelność
Dzięki za szybką odpowiedź, Wąż jest podwieszony powyżej poziomu bębna a odpływ jest poprowadzony do trójnika który jest odpływem z kibelka więc napewno nie jest zanurzony w wodzie, co do podciśnienia to sprawdze to ale widziałbym po poziomie wody w kibelku a tam się nic nie dzieje, jedynie co to wyjmę waż odpływowy z trójnika i wtedy sprawdzę. Czy...
Już wszystko ok - powodem był pęknięty trójnik na podciśnieniu reduktor - kolektor - czujnik. Ciśnienie ładnie trzyma. Mapa niemal że idealna z PB. Zobaczymy jakie będzie spalanie.
Postanowiłem narysować jak to według mnie wygląda u mnie :D Jeśli coś jest źle na tym rys. to od razu piszcie to poprawie. Co do schematu to są pewne małe niedociągnięcia : schemat podciśnień dotyczy sterowania turbosprężarki ze zmienną geometrią bo taka występuje w silniku 1.9 TDI o mocy 115 KM czyli 85kW więc nie ma tam zaworu Wastegate a za to jest...
Witam . W czasach kiedy królowały agregaty AZ-90 , AS-2G i podobne wynalazki , do skutecznego napełnienia wystarczyła druga sprężarka do wytworzenia podciśnienia , butla freonu , i trójnik z zaworami . Przydatny bywał alkohol( do chłodziarki , a nie do spożycia ) . Po zabiegu klient udawał zadowolonego , sprzęt naprawdę chłodził , a naprawiający był...
Usterka podobna jaką spotkałem w Golfie 2.0 Przechodziłem podobną drogę. Finalnie pomogła wymiana świec, ale po drodze znalazłem jedną usterkę: na przewodzie podciśnienia (ten najcieńszy) jest zamocowany plastikowy trójnik z dwoma wyjściami, które są zaślepione. Jedna zaślepka była uszkodzona i dostawał lewe powietrze. Tak samo wymieniłem kable, poczyściłem...
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Sonda do sprawdzenia. Miałem 2 lata i wiem co mówię. Ewentualnie sprawdź szczelność dolotu - tam jest taka "kierownica/trójnik" sterowana podciśnieniem żeby podawać ciepłe powietrze na zimnym silniku.
A co chcesz o tych przewodach wiedzieć,jak je podłączyć? Jak by był problem z przewodami i podciśnieniem to by waliło błąd systemu krytycznego 2 .Ale dobra ,przy vacum masz trójnik ,jedno wyjście do zaworu turba drugie idzie na zawory klap i egr.Na zaworkach masz podpisane gdzie idzie vacum.
Zdobyłem vakuometr. Podłączyłem układ - pompa-serwo-akumulator podciśnienia i N75 z gruszką przy turbo. Zastosowałem trójnik i do niego podpiąłem vakuometr: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Tak zachowuje się stan podciśnienia przy kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca-przegazowanie nie pomaga by poziom...
Cewka jest ledwo ciepła. Jak do kranika mam podpiąć dwa podciśnienia zamiast jednego bo nie rozumiem. Nie ma tam dwóch cewek? Do podłączenia kranika użyj trójnika.
To napisz jeszcze, co chcesz osiągnąć... Nie ma zbiornika i nie będzie mieć? A ma wyłącznik ciśnieniowy, czy nie jest planowany wzrost ciśnienia na wyjściu (otwarty wylew)? Pompa raczej sama nie zaciągnie wody, ale warto to sprawdzić przed zakupem zaworu zwrotnego do kosza ssawnego i trójnika z zaworem do zalewania (bo jak zaciągnie - to nie ma potrzeby...
Sprawdzałem dziś i wszystkie przewody podciśnienia wyglądają na sprawne. Są w idealnym stanie. Na trójniku , przy reduktorze wszystko jest w porządku. Według mnie przewody są ok i na połączeniach jest też ok. W tygodniu wymienię reduktor. Jednakże jakby ktoś odpowiedział na moje pytania jakie zadałem w poprzednich wiadomościach to byłbym wdzięczny ......
Logi faktycznie nie wyglądają ciekawie o tyle, że tylko raptem może w 4 czy 5 przypadkach turbo uzyskało rzeczywiste ciśnienie doładowania na poziomie zadanego ale tylko przez bardzo krótki okres czasu. Nawet mimo znacznego jednak niedoładowania rzędu 200-100 mbar, wartość dawki paliwa i masy zasysanego powietrza przekracza wartość zadaną co nadal wskazuje...
Miałem podobny problem, plastikowy trójnik doprowadzający podciśnienie do przetwornika i parownika miał pęknięcie przez które dostawało się powietrze. Ponieważ auto ma instalację gazową, bezpieczniej będzie powierzyć problem specjalistom gazownikom, niech podepną pod komputer - sporo może się wyjaśnić.
Witam, czy ktoś mógłby podpowiedzieć: Do którego kabelka na cewkach podpiąć Stag4 (brązowy) Domyślam się, że na cewce obsługującej pierwszy cylinder, ale który kabelek ? Jest czarny i brązowy (tak samo jak i w drugiej cewce). Dojdę multimerem do tego ? (powinien być + czy - ?) Czy komuś udało się wejść z dyszami "od góry" kolektora ssącego? Widziałem...
Witam serdecznie. Posiadam Megane 1.6 8v i chciałbym uzyskać informacje które pomogą mi w ustaleniu co jest temu pojazdowi. Mianowicie. Jeszcze do nie dawna po odpaleniu auta obroty ładnie spadały do 850 wszystko było cacy zaczeło się od tego że przy każdym podjeździe do skrzyżowania na luzie (wciśniętym sprzęgle) obroty falowały od 1500 do 2500 przy...
Nic raczej nie podgrzewaj - to wszystko jest kruche. Przetnij normalnie nożem a potem połącz kawałkiem gumowej rurki - tak jak kiedyś mercedes łączył przewody podciśnienia. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale można w obwodzie drzwi kierowcy wsadzić trójnik i tam się wpiąć z bakiem. Przewód baku na pompce zaślepić.
Witam serdecznie, Posiadam samochód VW Golf 4 1.9 TDI 110KM i dzisiaj po jego odpaleniu i ruszeniu z miejsca zapaliła się czerwona kontrolka oleju wraz z sygnałem dźwiękowym, kontrolka nie migała tylko paliła się cały czas. Wyłączyłem silnik i sprawdziłem poziom oleju - w normie. Po ponownym odpaleniu silnika sytuacja ta sama. Do póki nie ruszę z miejsca...
Wstawiłem trójnik na wężyk który idzie od n75 Od zaworu na gruszkę, czy na wężyku podciśnienia idącym do n75? Czy dobrze widziałem, że po puszczeniu gazu podciśnienie wzrasta do około -0.6 i to regularnie - przy zmianie biegów? Co się dzieje z podciśnieniem przy zwiększeniu obrotów na postoju?
Wepnij vakuometr z trójnikiem przy wyjściu vakupompy (jak nie masz to albo jedź do mechanika albo go sobie kup, drogi nie jest). Jak elektrozawór podciśnienia puści (jest nieaktywny) to siłownikiem można swobodnie ruszać, to jest normalny objaw. Jak wchodzi w tryb awaryjny to siłowniki "puszczają", m. in. otwierając zawór obejścia turbiny. Możliwe,...
trójnik antenowy trójnik zmywarka trójnik instalacji
częstotliwość skanować unitra gramofon artur porysowane głowice dysku
Świece żarowe Volvo XC90 - temperatura aktywacji Czy zwrócone dekodery są ponownie używane?