Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
w czym może tkwić problem W nieprawidłowym podłączeniu radia.
Dziękuje wszystkim za aktywny udział w temacie :cry: . Poradziłem sobie starą metodą.
To odlew ciśnieniowy , wszystko jest możliwe. Umyj ,zapodaaj płyn z barwnikiem pod ciśnieniem i grzej. Nawiew gorącego powietrza powinien dać pow.80°C plus 1.5 -1.8 bara.
Tak z przodu wymieniłem rezystor i jest ok. Ale tylnego nawiewu ciepłego nadal nie mam. ale zimny nawiew leci więc sama dmuchawa jest chyba ok. Jak działa tylne ogrzewanie, gdzie jest nagrzewnica (chyba elektryczna)?
Szczerze nie widziałem Trafica/Vivaro z nawiewami w suficie na II i III rzędzie i bez parownika z tyłu... ? Napisałeś ogólnie ,,z nawiewem z tyłu,, a Trafic bez klimy tylnej też ma nawiew z tyłu (wieje z podłogi a sterowanie dmuchawą w podsufitce) Sprawa następna, 100gram czynnika nie robi znaczącej różnicy w układzie w którym jest go kilogram. Nie...
Ale jak wyłączę klimatyzacje dmucha chwilę słabo i za około minutę już jest ok Dodano po 15 Dodam jeszcze że bez wyłączonej klimy dmucha normalnie
Witam. Mam problem w Renault Trafic III 1.6 DCI. Jakiś czas temu pękł mi wąż układu chłodzenia. Wąż wymieniłem i po przejechaniu jakieś 150-200 km stało się to samo i ten sam wąż oddałem auto do tego samego mechanika, zauważyłem, że stało się to wtedy, tzn. za pierwszym i drugim razem, kiedy wyłączyłem klimę i włączyłem nawiew ciepłego powietrza w kabinie....
Ten piecyk to Eberspacher D5WZ. Włączenie ciepłego nawiewu na tył powoduje otwarcie elektrozaworu na tylną nagrzewnicę. Niestety rurki i węże pod podłogą nie są w żaden sposób izolowane i powoduje to spore straty ciepła...
Ma rację trafione sterowanie przepustnicami powietrza
Golf 4 1.6 SR 2 kilometry i leci ciepłe powietrze z nawiewów.
Renault trafic II brak podświetlenia licznika. Nagle znikło podświetlenie licznika, jak włączam światła mijania to dioda się zapala. Wyświetlacz na środku działa prawidłowo. Ale na liczniku brak podświetlenia wskazówek. Podświetlenie panelu nawiewu. Ktoś ma jakiś pomysł??
Przepraszam, ale czy mogłbyś mi podać link do tego posta jak to ominąc? Szukałem ale jakos nie mogłem na to trafic.. Bede Ci bardzo wdzieczny..
To jeszcze raz opiszę usterkę. Przesuwając pokrętło od rozjaśniania i ściemniam zegarów, pokręteł od regulacji ogrzewania i nawiewu oraz radia, zegary i radio jest niestabilne i skacze, natomiast podświetlenia pod regulację nawiewu nie ma w ogóle https://filmy.elektroda.pl/55_1717445853...
Dzisiaj przy -10 C mozna spokojnie jezdzic za 100% zaslonieta chłodnicą . I nawiewem na Hi. Temp.
Jak działa regulacja obrotów, to moduł sprawny, czyli pewnie skleił się przekaźnik, wyciągaj sukcesywnie wszystkie przekaźniki - w końcu trafisz na właściwy
yyyyy to chyba nie do mnie i nie wiem dlaczego na moją skrzynkę to trafiło !??!
Witam Podczas wymiany żarówek podświetlania nawiewu doszło najprawdopodobniej do jakiegoś zwarcia i licznik podświetla się, wskazuje jedynie kierunkowskazy i symbole od świateł. Wyświetlacz nie działa, wskazówki od obrotomierza i prędkościomierza nie ruszają się. Nie dochodzi też napięcie do żarówek podświetlania nawiewu ale możliwe że nie dochodziło...
Witam. Jak dostać się do żarówek, które oświetlają gałki regulacyjne nawiewu w Fordzie Mondeo MK2?? Obie szlak trafił i chciałbym je wymienić. Proszę o pomoc;)
Witajcie, znalazłem podobny temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Miałem u siebie radio, wyświetlacz, ale bez nawigacji. Dokupiłem TomTom, kontroler multimediów razem z całą wiązką, ale niestety nie mam czarnej wtyczki za nawiewami. Czy ktoś z Was dysponuje może schematem takiej instalacji ?
Dzięki za poradę ,przekażnik to była trafiona diagnoza na dowód przesyłam fotki
Z opcji teoretycznych - zwiększony prąd dmuchowy np. ze względu na opór mechaniczny, słaby ruch powietrza w kanale (gdzie za pewne ten opornik siedzi) np. ze względu na zapchany filtr kabinowy. Możesz pomierzyć prąd dmuchawy, ale jaki jest dobry w tym samochodzie musisz sam poszukać, ja nie wiem. Mogłeś też trafić opornik marnej jakości.
Pstrykaj przyciskiem od szyby i wyciągaj po kolei przekaźniki , jak przestanie pstrykać to trafisz.
Widział ktoś z Was parownik podczas pracy ? Leje się z niego woda i to całkiem nie mało. Wyłączamy tylko sprężarkę, a nawiew pozostawiamy w spokoju. Kilka minut i parownik jest suchutki. Ta porada z tym obiegiem zamkniętym i temp na max jest troszku nietrafiona. Dokładnie. Jeśli po wyłączeniu sprężarki wymusisz nawiew na max. to w moim wystarcza minuta...
Zostawiam rozwiązanie dla potomności: Jeśli Opel Vivaro, Renault Trafic czy Nissan Primastar roczniki 01-14 ma podobne objawy (brak możliwości przełączenia nadmuchu) należy zdjąć środkową obudowę i dostać się do kabli za przełącznikami. Najprawdopodobniej linka zmiany kierunku nadmuchu jest pogięta i nie wchodzi w otwór. Można ją wyprostować czasem...
Wymień "pokrętła" na sprawne....jeśli trafisz na dobre...
Ale mimo to podłączyłem go na próbę. Efekt: nadal nie działa nadmuch, przy czym sam rezystor nagrzewa się. Zdaje się że producent przewidział takie inteligentne inaczej "eksperymenty" i tranzystor wytrzymał. Stary rezystor w ogóle się nie nagrzewa. Bo jest uszkodzony. Macie jakiś pomysł? Oddać do warsztatu , zanim koszty kupowanych na chybił trafił...
Próbowałem tam zajrzeć do chłodnicy klimatyzacji przez filtr kabinowy ale tam nic podobnego do chłodnicy nie widać. Jest widoczna dmuchawa nawiewu, bo ja chłodnica jest poniżej tego nawiewu, to chyba tamtędy nic nie zobaczę, a jakbym chciał tamtędy czymś odgrzybić, to chyba na chybił trafił tego wężyka się nie wkłada. Może ktoś ma jakieś precyzyjne...
Witam. Problem o którym piszesz dopadł mojego sąsiada, ale w lagunie I(też klimatronik). Najpierw dmuchawa wariowała, raz działała raz nie. Po jakimś czasie zaczęło sie kopcić i to bardzo. Auto na holu trafiło do elektryka.
pierwszy od prawej strony u samej góry 5A. Chyba wiatraczka z odpustu. Zamiast pleść nietrafione domysły, lepiej zajrzeć w schemat.
No z tą lodówką to przesadzasz, moja schładza do 7 St. C, może trafiłeś na bubel.
Hej wszystkim mam dziwny problem z nawiewem w moim aucie mimo ustawienia na 4 prawie nie wieje z nawiewów bez znaczenia wybrania opcji nawiewu czy szyba czy nogi czy twarz mimo że słychać że wentylator chodzi na maksa nic praktycznie nie wylatuje z kratek nawiewu. Wpływu na to nie ma włączanie czy wyłączanie obiegu zamkniętego czy też uruchomienie klimatyzacji...
Nie działa 3 bieg nawiewu ciepła na tył. Gdzie szukać problemu. Podejrzewam opornik wentylatora ale nie wiem gdzie go szukać.
Słychać gdzieś zwarcie na kostce ,więc musi to już być kwestia dla elektryka kolejnego,tym razem będę wiedziała, żeby go nakierować ,albo uda mi się kogoś trafić..chyba,że znacie dobrego elektryka ze Śląska? Najlepiej Katowice i okolice
Klamki (hands free), kostka pod fotelem kierowcy, hamulec ręczny, plastiki w podnośnikach szyb, regulator nawiewu, jeśli masz diesla to jakaś turbinka się trafi, koło dwumasowe, jeśli benzynę to fazator i cewki, no...... To chyba wsio :D
Jeśli ma parownik z tyłu (obecność nawiewów nie przesądza o tym) to 950g. Ciśnienia w każdej klimie są podobne, w sprawnym układzie powinny zawierać się w okolicy LP 2-3bary-HP 15-17barów.
Bartku, wygląda na to, że trafiłeś w dziesiątkę. Wczoraj po przekręceniu kluczyka i zapaleniu samochodu bardzo delikatnie kręciłem kluczykiem w prawo i w lewo. W pewnym momencie trafiłem na taki punkt, kiedy silnik samochodu był dalej włączony, natomiast wyłączała się dmuchawa nawiewu. Pozwolę zadać sobie ostatnie pytanie: czy masz może jakiś opis,...
Wszystkie klapy z otworami mają być zaklejone. Rusz samą dźwignią przy zespole nawiewów i będziesz wiedział co i jak, albo ziornij czy pancerz się nie cofa. Jak nie trafisz blachą w mechanizm plastikowy, to są problemy z zamknięciem obudowy.
Witam. Problem jak się trafił to znika napięcie podczas jazdy, nie działa wtedy licznik, światła elektryka nawiewu radio itp, ale za to działa i chodzi silnik. Motor nie zostaje wyłączony. Po ostygnięci lub po jakieś chwili wszystko wraca do normy aż znowu go coś kopnie. Może któryś z kolegów miał taki problem?
Pewno zimne luty albo koniec szczotek w silniku. Bez sprawdzenia ciężko doradzić. No właśnie ale gdzie sprawdzać ? Szczotki to są bo jak działa to działa przez wiele godzin . Pozdrawiam . Z wywiadu wiem , że to typowa usterka która się w tym modelu często pojawia . Może trafi się ktoś kto to już uzdrawiał .
Witam Od czterech tygodni borykam się z brakiem nawiewu kabiny! Początkowo nawiew wyłączał się na chwilę - po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, nawiew działał. Czytając fora wskazywano na rezystor dmuchawy! Ok, wymieniłem - usterka nadal jest! Kolejnym wskazaniem był silnik nawiewu, uszkodzona wtyczka zarówno w rezystorze jak i silniku nawiewy!...
Witam, Ja dodam coś od siebie.. Zhaoxin 858D - kupiona jeszcze wtedy jak jej ceny były po 300zl. Ogólnie fajnie to "działało".. używaliśmy jej do spawania plastików. Dzisiaj po prostu przestał działać nawiew.. szlak trafił wiatraczek w kolbie? Wiatraczek się nie kreci, a cała kolba bardzo się nagrzewa w kilka sekund. Nie wiem jak to z gwarancja tego...
Znalazłem coś od Webasto ale do 150 choc raczej jest podobna do 120 ale mogą być różnice. https://www.butlertechnik.com/downloads/... Wygląda na to (strona 9), że Webasto ma przekaźnik K1 do którym podłącza zasilanie do Climatrnic'a - normalnie jest zasilany po przekręceniu...
Swoją drogą, ta turbinka, to raczej kiepski pomysł. W mojej już po kilku dniach wentylator zaczął wpadać w wibracje na łożyskach ślizgowych... Jak wspominałem w artykule - mam dokładnie taką samą kolbę H-A jak w prezentowanym zestawie. Mam ją od ok. 7 lat może nawet 8 (nie liczę takich rzeczy) -działa do dziś bez problemu. Więc albo trafił się wadliwy...
Miałeś racje utrudniać ie ma co. Lusterka pod zapalniczkę podpiołem bez żadnego bezpiecznika no bo jak mówią to tylko 1 A około. Co do takiej maty to miałem podczas mrozów przypadek że jechałe do Kraka z Bochni niby godzina jazdy ale włączyłem rano na zimny samochód tą matę i szlag trafił bezpiecznik od nawiewu i odzrewania tylnej szyby. Mało nie zamarzłem,...
Witam,u mnie ten nawiew też szlak trafił,wieje tylko na szybę,a cała reszta nie działa,poza tym mam 3 biegi a czwartego nie, byłem u elektryka ale powiedział ze 4 biegu nie bedzie bo nic sie nie da z tym zrobić, kiedys przy okazji sprawdzałem też te siłowniki i nie ma tam żadnego cisnienia, zadnej reakcji, i chce to naprawić ale nie wiem od czego zacząc...
(at)ArturAVS Dzięki za wrzutkę z tym brakiem właściwego docisku na obudowe/radiator, montuję ów regulator do autka małżonki ponieważ oporowy przełącznik siły nawiewu odmówił był posługi (spaliła się jedna ze spiralek, traf chciał iż ta najczęściej używana). Z dociskiem poradziłem sobie dokręcając elementy TO220 przez pasek ALU wypełniający nadmierny...
Przy tego typu usterki odpowiedzialny za ten stan rzeczy jest tylko zestaw opornikow ktory decyduje za predkosc obrotowa wentylatora nawiewu. Uszkodzenie przelacznika jest tak prawie prawdopodobne jak trafienie 6 w totolotka. Pozdrawiam.
Nowa nagrzewnica to grosze w porównaniu robocizną jeśli miałby trafić do warsztatu, a mimo to na dniach prawdopodobnie będę robić takiego samego z tą samą przypadłością. O takie auta to się dba albo złomuje.
Witam. W pandzie znajomej wentylator chodzi tylko na 4 biegu. Przełącznik powyższy jest sprawny, pewnie szlag trafił rezystor. Patrzyłem na wentylator i tam go nie widać- gdzie go szukać? Do wentylatora dochodzą dwa kable, podejrzewam, że już po oporniku.
renault trafic nawiew trafic schemat trafic sterownik nawiew nawiew tranzystor
przebija niebieski kolor mostek bc337 atmega odbiornik podczerwień
dobry mikser sterowanie indukcji amica
Jak sprawdzić stan techniczny kolumn głośnikowych? Napięcie sygnału wejściowego TPA3118D2: zakres i ustawienia