To podłącz albo zleć to komuś. Wymienianie części na chybił trafił będzie cię więcej kosztować niż diagnoza komputerem.
Z tyłu głowicy, dobra lampka i bez probemu go zobaczysz .
Nieznane są algorytmy Żabojadów. Dla przykładu już dwa razy mi się trafiło w 607 i 406 komputer silnika pokazuje błąd czujnika temperatury powietrza. Przy wlocie powietrza czujnik sprawny ale ten pod prawym lusterkiem nie podaje temperatury do wyświetlacza. Po naprawieniu czujnika pod lusterkiem, komputer silnika błędów już nie widział. A w Twoim przypadku...
Na to wygląda że czujnik pada, aczkolwiek takie objawy występują bardzo rzadko. Nie zdarzyło się że silnik przerywał, kichał, obrotomierz spadał do zera? Jeśli nie czujnik, to przełamana wiązka silnika, zanieczyszczone styki lub uszkodzenie w samym ECU. Zmierz rezystancję czujnika na zimno. Jeśli trafisz na moment kiedy nie chce odpalić, to sprawdź...
Gratulacje ssmann, trafiłeś w samą 10, po wymianie czujnika temperatury silnika wszystko wróciło do normy i madzia chodzi jak nowa :-)
Witam, pytanie do specjalistów od grupy VAG. Trafił do mnie Golf 4 1.6 16V AZD z dziwną przypadłością a mianowicie na wyświetlaczu klimatronika wylicza dziwną temperaturę a mianowicie wszystkie temperatury czyli temperatura płynu chłodzącego w silniku i na zegarach ok 15 stopni, temperatura zewnętrzna, temperatura zasysanego powietrza z czujnika na...
Diagnostyka potrzebna bo tak to na chybił trafił wymienisz pół samochodu. Podejrzane to czujnik położenia wału, czujnik temperatury, wtryski a nawet sam rozrusznik.
W VIN`ie nie ma oznaczenia silnika. To serwis odczytać może. Oznaczenie kodowe silnika znajdziesz na wlepce w bagażniku po prawej bądź lewej stronie. Jeżeli ALH to będzie to któryś z 2 pierwszych czujników - kwestia który - bez wyjęcia nie trafisz bo kolor ma znaczenie. Są to 4-pinowe czujniki z których 2 idą na zegar na desce a dwa do kompa.
Sprawdź przy jakiej temperaturze załączają się wentylatory. Niewykluczone, że trafiłeś na felerne czujniki załączania wentylatora. Czy silnik normalnie się nagrzewa? Nie przegrzewa się?
Jeśli obroty > 1000 a przy tym silnik pracuje równomiernie to albo przepustnica się nie domyka i dlatego obroty są wysokie, albo TRAFIONY czujnik czynnika chłodzącego. Nie chodzi o ten na chłodnicy, bo on ma obniżyć temperaturę cieczy na chłodnicy, ale ten na bloku silnika.
Ja juz przejechałem na tym 210 000 km bez problemu. Najdziwniejsze jest to co powiedział kolega. że do wymiany czujnik temperatury. Jeszcze go nie wymieniłem, co prawda spadła dość znacznie temperatura na zewnątrz i silnik odpala od dotknięcia baz problemu i bez bulu. Wiec kolega który mi udzielił pomocy z czujnikiem temperatury trafił najprawdopodobniej...
Witam. Jeździłem dwa lata z gasnącym zimnym silnikiem a mechanicy się tylko drapali po głowach. W końcu trafiłem na elektromechanika i znalazł. U mnie wysłużył się regulator obrotów biegu jałowego. Mam taki sam silnik.
Schemat lokalizacja czujnika temperatury płynu chłodzącego w silniku sReno Trafic3 1,6dci 92kw 2016r
we wszystkich postach piszesz że paliwo dochodzi i ma dobre ciśnienie a silnik nie chodzi... Czujnik temperatury nie zgasi ci silnika. Jeżeli wykluczasz cewki zapłonowe (koleżanka wymieniała 3 razy zanim trafiła na dobre) to jeszcze pozostaje usterka przekaźnika lub ECU. Czy po zgaśnięciu jest ciśnienie paliwa, czy pompa pracuje a wtryskiwacze nie podają.
Witam kolego , nie wysiliłeś się z opisem , tu akurat " Peugeot 207cc " jest w zasadzie najmniej ważne , o jaki czujnik chodzi , wachlarz czujników jest duży , napisałeś płynu dobre chociaż i to bo zawęziło temat, mam wrażenie że chodzi o czujnik temperatury płynu chłodniczego tak , [ jest jeszcze płyn hamulcowy , płyn spryskiwaczy ] , podaj co to jest...
Dodam tyle że poradziłem sobie z tym już dawno. Okazało się, że trafiłem na ogarniętego gazownika i wystarczyło wymienić czujnik temperatury w instalacji gazowej. Inni partacze wymyślali przeróżne teorie z kosmosu.
Czujniki temperatury padają jak kawki. Nawet jak kupisz drugi nowy oryginalny nie znaczy, że nie będzie trafiony.
Nie widziałem tego silnika ale z reguły na krućcu przykręconym do głowicy jest czujnik niebieski i brązowy lub tylko jeden. Leć po wężach wodnych i trafisz na czujnik.
OK, mam rozwiązanie. Spiąłem na krótko wentylator, jeździłem z włączonym wentylatorem cały czas, a temperatura na zegarach wskazywała cały czas, że silnik się gotuje. A przecież wymieniłem oba czujniki, skoro błąd P0505 wskazywał czujnik temperatury na bloku, a na dodatek stary termostat na chłodnicy nie włączał wiatraka. Poszedłem więc po rozum do...
(-) wyświetla mi się check engine mechanik mówi że to czujnik temperatury paliwa pokazuje -40'C wymienił mi czujnik lecz nie pomogło. A co się dzieje niedobrego z silnikiem, że trafił do mechanika i on wykrył błąd czujnika temperatury paliwa? Jeżeli nic się nie dzieje oprócz palenia kontrolki check engine , to niech mechanik wykasuje ten błąd z pamięci...
Szczyrkanie, różnie możemy sobie nazwać takie odgłosy, może być spowodowane i też mechanicznie, wtryskiwacz, jakiś zaworek, i nieszczelnością układu dolotu/wydechu. Efektem złego spalania. Internetowo to ciężko określić i trafić. Może tu, przy dzisiejszej technice nagraj dźwięk, i udostępnij. Może ktoś coś bardziej sobie skojarzy ? Są na pewno, tylko...
Wiem nieznam sie na silnikach dokładnie.... miga mi tylko kontrolka z wody. czujnik poziomu wody ok. tem. wody ok. wentylator sie włancz normalnie. podejrzewam że czujnik temperatury szlag trafił.
A masz VCDS żeby sprawdzić temperaturę, jaką widzi sterownik silnilka? Bo może czujnik padnięty i świece grzeją non stop? Brzmi bardzo prawdopodobnie. Trafiło na listę rzeczy do sprawdzenia. VCDS niestety nie mam więc pewnie najłatwiej będzie dotransportować się do jakiegoś elektryka samochodowego.
Nie zawsze czujnik temperatury pokazuje awarię na komputerze a w ASO nie mają czasu aby sprawdzać po staremu. Jeżeli tylko komputer nie pokaże Im usterki to znaczy że z autem wszystko ok i tak oddają.... Czyli poprawnie trafiłem?😁
nie o to pytałem bo komputer nie zapisuje błędów Dodano po 7 Chce wymienić na chybił trafił więc pytam gdzie jest umiejscowiony owy czujnik bo nie bardzo go mogę znaleść jak ktoś wie to proszę o podpowiedz dziekuję
Witam.Miałem te same objawy z moją B-mką.Tylko dobry komputer. Na te objawy stała w różnych warsztatach 3 tygodnie .Trafiłem w końcu do BMW serwis.Fachowiec tłumaczył że, po wyłączeniu silnika w pierwszych chwilach temperatura rośnie.Jego komputer wskazał na czujnik wału korbowego.Naprawa czyli wymiana czujnika (trzeba było odkręcić kolektor ) + oryginalny...
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Mechanikowi muszę powiedzieć co ma wymienić bo jak mu nie powiem to za sprawdzenie co jest zepsute kasuje 150zł... Dlatego chce się dowiedzieć czy to pompa wody? Dodano po 2 Auto trafiło do mechanika. Wymieniana jest pompa wody i termostat. Temat do zamknięcia, ponieważ i tak tu nikt nie pomaga...
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
U mnie po przekręceniu kluczyka wsakazówka nie przechodzi na pole 30, ale zatrzymuje się między 80 a 30. W momencie gdy wypnę przewód z czujnika i przyłożę do masy wskazówka momentalnie przechodzi nawet za 30 (praktycznie chowając się za ramkę wskaźnika). Biorąc pod uwagę powyższe czujnik jest trafiony. Czy gdy robisz te próby silnik aby na pewno był...
Witam, odświeżam temat ponieważ problem powrócił. Od ostatniego posta auto trafiło do jeszcze jednego warsztatu z bardzo dobrymi opiniami. Było tam 3 razy i chłopaki sprawdzali coraz to inne rzeczy (nie wiem jakie) - nie pomogło. Po ostatnim odbiorze auta powiedzieli, że jak dalej się nie poprawi to została im ostatnia próba sprawdzenia jakiegoś czujnika...
Tak. Zgadza się. Wystaje z dolnej części lusterka. Ale tak swoją drogą - to ciekawe czemu nie jest zamontowany gdzieś niżej. Przecież najistotniejsza jest temperatura przy samym gruncie. Pozdr... Hmmm, trudno powiedzieć, co twórca miał na myśli, może nie chciał żeby temp. z komory silnika nie wpływała w jakiejś częśco myląco na wskazania temp. zewnętrznej....
Hejka! Posiadam Peugeota 207 1.6 HDI o mocy 90 KM z 2006 roku, bez DPF. Auto zakupiłem z problemem braku mocy po rozgrzaniu silnika. Jedyny błąd, jaki występuje w tym aucie, to P0483. Został od razu wymieniony bezpiecznik, ponieważ był spalony, a następnie rezystor dmuchawy. Wentylator ożył, ale pracuje cały czas na najwyższym biegu - załącza się od...
Jako że troszkę stary temat W moim przypadku przerwany był przewód brązowy - nr 2. Dokładne miejsce to lewa strona pod lampą Który to przewód wg schematu? W ogóle mile widziane wszelkie podpowiedzi dla emeryta/weterana ;) Dziękuję, Pozdrawiam, piero. Ps. Nie rozebrałem jeszcze tego auta, bo jeżdżę nim na rehabilitacje.
SB4 bezpiecznik 5A w komorze silnika Dzięki! Schemat się zgadza. Dziś znalazłem inny ale pin silnika opisany jako 71. Miałem pisać że naszukalem się "po kolorach" i trafiłem. Pierwsza diagnoza przerwany przewód. Stale zasilanie na wentylator jest. Zasilanie po zapłonie jest. Przejście od ECU do kostki wentylatora jest. Sterowania nie zmierzyłem. Brak...
Wg schematu który posiadam kostka A(20 pinów wg oznaczenia żółta) to zasilanie, sterowanie i szyna VAN. Kostka B (6 pinów wg oznaczenia czarna) powinny odchodzić 3 przewody: B1-B2 jeden silnik lusterka, B1-B3 drugi silnik lusterka (od strony pasażera dodatkowe przewody B5-B6 czujnik temperatury zewnętrznej). Kostka C (6 pinów wg oznaczenia brązowa)...
Przejedź się samochodem z 4 km ,otwórz maskę i sprawdź czy wąż za termostatem jest ciepły bądź letni,tak samo sprawdź chłodnicę.Jeśli nie będą zimne to termostat...to że wymieniałeś termostat to nic nie znaczy.Ja kiedyś u siebie trafiłem dopiero za 3 razem na sprawny... Następna sprawa to jesli będzie wąż za termostatem i chłodnica zimne to sprawdź...
Witam. Pilnie potrzebuję pomocy, bo zaraz trafi mnie szlak. Po odpaleniu samochodu chwilowo chodzi jak traktor, falują obroty, potrafi zgasnąć, a jak się rozgrzeje przerywa. Wymienione świece, cewki NGK, czujnik temp i olej na nowe. Podmieniona pompa powietrze wtórnego, sonda, czujnik walka rozrządu. U gazownika wymienione wtryskiwacze i czujnik temperatury...
Witam szanowne grono. Mam problem w Diagnostyce Peugeota 207 1.4 8V 75km z 2008r. Autko od 3 lat w rodzinie i zostało ono kupione z problemem z szarpaniem silnika na zimnym rozgrzewającym się silniku. Po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni i dalej podczas jazdy silnik pracuje prawidłowo. W zimę efekt jest dużo gorszy. Poniżej przedstawiam swoje dotychczasowe...
Ba, system common rail trzymałem w rękach, bo właśnie skończyłem kapitalny remont oprzyrządowania w Espace 2.2dci, a tam przy wymianie turbo musisz wyjąć całą listwe (zasobnik paliwa), bo pod nią jest ostatnia śruba. Nawet kupiłem go z uszkodzonym systemem common rail, jeden wtrysk przelewał za dużo i spadało ciśienie na listwie poniżej minimum jak...
Jeśli man ma retarder to czujnik temperatury zamontowany jest w rurze z cieczą chłodzącą retarder. Zanim gorący płyn trafi do chłodnicy ( przy włączonym retarderze) wentylator powinien się załączyć .Do magii- może być problem z wiskiem, zapchana chłodnica zewnętrznie lub wewnętrznie jeśli w układzie chłodzenia miała zastosowanie woda.
taka swieca zarowa bardzo szybko osiaga wysoka temperatura i masz racje z tym chlodzeniem.mozna zastosowac czujnik zalanczania wentylatora samochodowego i odwrotny przekaznik ktory bedzie ja odlanczal w momencie kiedy olej osiagnie 90 stopni i zalanczal kiedy olej sie wychlodzi.Natomiast nie zbyt rozumien ten rysunek ale na moje oko ta zapalarka i palenisko...
Na ciepłym silniku włącz stacyjkę i odepnij jeden czujnik jeśli na zegarach opadnie wskazówka temp. to ten drugi jest dla ECU i ten wymień jeśli nie opadnie to trafiłeś ;-)
Dzień dobry, Mazda 323F 1.6 16V gaźnik 1992 r. Auto gaśnie po rozgrzaniu silnika, raz 30 km, raz 2, raz kilkanaście. Aparat zapłonowy T2T82277. (Nie znalazłem żadnego na szrotach, tylko podobne, ale ani razu numery się nie zgadzały). Dorwałem aparat z Tico, wymieniłem Halla, moduł trafił się od Mitsubishi, wcześniej był zamontowany jakiś zamiennik,...
Miarka oleju która robi jednocześnie za wlew oleju..... To dopiero wpadka. Lejesz olej, 5 minut czekania jak nic, aby zrobić na tip top wymianę oleju ze 2 3 razy dolać trzeba, i za każdym razem czekać trzeba.... Patent ten występuje min w silnikach 1,9 DCi-do przeżycia cierpliwości mam jak na razie pod dostatkiem Wymieniał kiedyś ktoś z was świece...
no to gratuluje zaniedbań w aucie, -możliwe że wtryski bęzyny muszą pracować , bez pompy paliwa nie będą działąć, ponadto trzeba odpalać na będynie żeby sie nie zapiekły czopiki jeśli to bezpośredni wielopunkt - pompa wody też nawala , pewnie termostat przy niej tez szlak trafił skoro ciśnienia nie ma , i nagrzewnica sie zapowietrzyła, bo nie sąde że...
Nie udało mi się trafić z podłączonym komputerem na wystąpienie usterki. Sprawdzałem po godzinie czujniki i wygląda wszystko ok. Jedyne co, to że czujnik temperatury przed odpaleniem pokazywal do ECU 72st a na desce było 82st. A po odpaleniu zimnego silnika temperatura szła dosyć szybko do góry. W ciągu ok. 20sekund z 6st do 25stopni. Spadek napięcia...
Gdy silnik jest zimny, wtedy potrafi zgasnąć po przejachaniu kilku metrów, przy dojeżdżaniu do skrzyżowań także gaśnie, dopiero gdy się nagrzeje zaczyna chodzić normalne. Silnik jest na monowtrysku. Sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy (z kodów wychodziło, że to on może być walnięty), ale pomiar wskazuje, że jest sprawny. Gdzieś trafiłem w kodach...
Po odłączeniu akumulatora trzeba wykonać adaptacje kilku podzespołów oprzyrządowania silnika. Po wymianie rozrządu i instalacji głowicy przyjechał elektryk żeby właśnie to zrobić i nie udało się. Dodano po 5 Generalnie to mój samochód jest bardzo pechowy, a raczej pechowy był jego zakup, ponieważ po 1,5 tyg jak go kupiłam wyskoczyła kontrolka z usterką...
(at)ceger u mnie ten czujnik jest 2 pinowy, według sprzedawcy w sklepie skody daje on dane na zegar. Nie był drogi więc zaryzykowałem wymianę. I tak jak pisałem przez tydzień problem nie wystąpił. Czyżby trafił się jakiś walnięty ten czujnik, albo zdążył się uszkodzić? Szkoda, że żaden błąd się nigdzie nie zapisuje. Poza tym problem ten występuje nieregularnie....
Dobrze: to zaczijmy od falownika; przy 35b Hz będzie 1/2 wydatku, dla małej jednostki falownik jest zbędny, pompa ma dawać tyle ile max potrzeba (to dla odbioru 25 st.C) i dla grzania c.w.u. to będzie o ~30% za dużo, no i dobrze bo COP się od tego po przeciku poprawi, a na c.w.u. to i tak tylko ~10% czasu pracy PC. Widzisz problem jest taki że takie...
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
Witam ponownie Niestety problem obrotów powrócił dodam tylko że w między czasie założyłem do auta LPG 2 generacji ale nie wiąże problemu akurat z tym bo przed LPG były dokładnie te same objawy wymieniłem też kompletnie nową przepustnicę z nowym krokowym i nowym czujnikiem położenia przepustnicy oczywiście nowa uszczelka pod przepustnice oraz gumowy...
Po pierwsze pomiar temperatury płynu w chłodnicy zewnętrznym termometrem. Wykluczysz błąd/usterkę wskaźnika. Po drugie jeśli kupiłeś kiepski termostat to tak będzie, działa jeden z dziesięciu,jak w teleturnieju...a Ty nie trafiłeś!
Daniel - mam nadzieję, że trafiłeś bo mnie trafi jak znów zaczną wariować... Elektrit - na to wygląda, że IACV jest OK... tym bardziej, że na zimnym obroty były OK więc pracował silnik jak należy... a prawdopodobne jest, że czujnik o którym mowa zaczynał szwankować jak temperatura płynu chłodzącego wzrosła.... A teraz Panowie pomóżcie w sprawie braku...
Wiec znalazleś problem . To są w miarę proste silniki. Pare czujników i tyle w temacie. Witam ponownie udało mi się znaleźć problem okazało sie ze moduł od załanczania wentylatorów był trafiony a doszedłem do tego gdyż po takim ciężkim (długim) kręceniu gdy już odpalił patrzę a wentylatory chodzą na pełnych obrotach (a na zewnątrz -4 st) więc postanowiłem...
Witam sprawdzałem iskra jest na wszystkich cylindrach ale jak zdejmie sie czujnik temperatury ten pod kopułka rozdzielacza to zaczyna palic ale czasami gasnie. Czy ktos moze wie czy czujnik trafiło?? bo czasmi teraz jak sie podepnie to chodzi ok ale jak sie przejadzie kawałek (3km) to zaczyna znowu chodzic nie na wszystkie gary, wtedy zdejmuje czuje...
Witam mam taką samą przypadłość jak kolega arnswalde , wydaje mi się że zawór podciśnienia to nie trafiona diagnoza(u mnie to na pewno nie to ) gdyż temperatura była by taka sama na zapłonie i po odpaleniu. Mam pytanie do kolegi arnswalde jeśli tu czasem zagląda co było u niego przyczyną tej anomalii . Dodam że u mnie pod vagiem temp normalnie rośnie...
Rezystor przy chłodnicy ma około 10 Ω czy taka wartość jest do przyjęcia na zimnym silniku? Co do układu chłodzącego zalałem go trochę ponad kreskę w zbiorniczks i rozgrzałem silnik. Mały obieg bardzo szybko się rozgrzał bo nagrzewnica w aucie dawała ciepło ale do chłodnicy płyn nie trafił. Zgasiłem silnik by go nie przegrać. Czy to może być wina...
Może jakiś dowcipniś się trafił i pozamieniał Ci te przewody? Ja bym sprawdził, może wypiął albo przeciął przewód od czujnika temperatury? On taki zakamuflowany jest tak jakby pod podszybiem obok modułu cewek, najlepiej to pod jakąś diagnozę podłaczyć. pozdr
Nie sprawdzona, niestety. Ale tak sobie myślę, że skoro nie wywala płynu to jest ok ? Najbardziej drażni mnie to, że jadę to naturalnie chłodnica jest chłodzona powietrzem a temp nie spada. Tak jak by wlatujące powietrze na chłodnicę nie robiło swojej roboty. Dziś wymieniłem pompę wody na nową, okazało się jednak, że stara jest ok. Odpowietrzyłem układ...
Może jakieś sugestie bo mnie.....trafi Silnik 1.25 55kW Czujnik nowy (szary dwupinowy) ładnie uruchamia wentylator Czy tylko jest ten jeden bo na tablicy wskaźnik leży cały czas Wskaźnik dobry zasilanie jest i jak go probóweczką dotknę to wskazówka idzie do góry ładnie Czy wysterowanie idzie z komputera czy z samego czujnika tak jakby "równolegle" Gdzie...
Witam, Posiadam Samochód Renault Master 2.8 dti rok 2000. Mój problem polega na skaczącej temperaturze silnika. Podczas postoju wskazówka od temperatury po 2-5min zaczyna iść do góry i włącza się wentylator chłodnicy, jednak silnik do końca nie jest schłodzony tak jak podczas jazdy jak na zdjęciu nr. 2. Ostatnio temperatura podeszła pod samą górę na...
ten sam problem miał mój znajomy w passacie z tym samym silniku, który był po wypadku i miał źle ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku w elektronicznej pompie wtryskowej po wizycie w kilku serwisach w końcu na to trafili. A świece latem wcale nie grzeją.
Witam Szukając odpowiedzi na moje pytanie trafiłem na ten wątek,więc by nie zakładać nowego tematu zadam pytanie tutaj. Chodzi mi o czujnik temperatury w Cinquecento 704ccm z gaźnikiem aisan. To ten czujnik który steruje centralką i po osiągnięciu temperatury powyżej 15* włącza w centralce sterowanie składem mieszanki paliwowej. Moje pytanie jest takie:...
Po pierwsze zmienić mechaników, zanim wpadną na dalsze pomysły podmian na chybił-trafił. Dobrze byłoby podpiąć examiner i sprawdzić co jest odnotowane przez sterownik. Może być zwarcie na czujniku temperatury cieczy. Rozumiem, że nawet zimny równiej pracuje na gazie niż na benzynie.
Witam, może mi ktoś podpowiedzieć, co zrobiłem źle? Auto trafiło do mnie po zerwanym rozrządzie i częściowo rozebrane. Ale okej. Głowica zdjęta. Ustawiam gmp 1 cylindra, blokuję wał otworem w bloku silnika za rozrusznikiem. Dostałem drugą kompletną głowicę (zawory, końiki, wałki, łańcuch itp.), więc zakładam wałki rozrządu, wiadomo, ich znaki muszą...
Dzięki Wszystkim za zainteresowanie. Ciśnienie na biegu jałowym wynosi około 280 bar. Spadki występują tylko w chwili gdy przygasa lub gaśnie. Gdy silnik chodzi poprawnie nie ma żadnych spadków na biegu jałowym. Zatankowałem ostatnio dwa razy to lepsze paliwo, pojeździłem trochę i jest trochę lepiej. Już tylko przygasa a nie gaśnie i zdarza się to coraz...
witam trafiło do mnie audi 80 1.6 benz silnik PP na pięknym gażniku elektronicznym PIERBURG czy jak tam się to pisze problem polega na tym że auto pali rano na dotyk ale po rozgrzaniu nie wyłącza ssania nie mam żadnej dokumentacji od tego silnika może ktoś mnie poratuje są dwa czujniki temp wody przy termostacie 1 dwa przewody na jednym masa na drugim...
Panowie Pomierzyłem rezystancje - faktycznie parami (styki ustawione w osi poprzecznej pojazdu, równolegle do silnika) Na bliższych silnika - 5,8 kΩ na dalszych 2,5 kΩ Między sobą się "nie widzą" To było na zimnym silniku przy temp zewn 0°C ( ale się trafiły idealne warunki pomiarowe :D ) Dziwne obroty ustąpiły po poruszaniu wiązką w okolicy...
Witam serdecznie! A więc trafił do mnie pacjent j/w. Galaxy rok 97 z silnikiem AFN. Pacjent skarży się na brak grzania świec. Na pierwszy strzał odłączenie czujnika temp., świece grzeją jak powinny, max długo. Po założeniu wtyczki czujnika kontrolka tylko mignie, dodam że Fordzio stoi na mrozach nawet -25 stopni. Czujnik pokazuje temperaturę zbliżoną...
Wymiana oringów osadzenia przepustnicy i to ma sens ale sprawdził bym też czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego , to akurat nie ma wpływu na taką pracę silnika Przepływomierz, silniczek krokowy? , tego pierwszego niema w tym silniku, to drugie jest ale inaczej się nazywa i może mieć wpływ na takie...
Czujnik temperatury zewnętrznej i ewentualnie błędy od termostatu w sterowniku silnika.
Od niedawna jestem posiadaczem Clio 1.2 8v. Ostatnio pojawił się problem. Podczas jazdy zdarza się, że silnik nie ma mocy, dusi się i dławi. Obroty wtedy falują a jazda jest utrudniona a wręcz czasami (przy większych wzniesieniach) nie możliwa. Dodam że autko po zakupie z racji na kiepski stan przewodów zapłonowych dostało nowa cewkę zapłonową wraz...
Nie zrozumiałeś do końca :) Rezystor, jaki by nie był, jak jest prawidłowo dobrany to ma wytracić energię zwracaną do mostka stałoprądowego (szyny DC) przez napęd w trybuie pracy prądnicowej i nic tam więcej nie ma prawa być podłączane. Czujnik termiczny/PTC czy inne_coś_tam ma sprawdzać temperaturę rezystora i jak jest niedobrze to przerwać obwód sterowania...
Cześć po świętach:) Przejechałem około 300km I problem pojawił się dwa razy na kilka sekund. Temperatura na dworze była wyższa i nie stałem tyle w korkach. Wcześniej wchodził na wysokie obroty za każdym razem jak się nagrzał. Chcę i tak wymienić ten czujnik. Problem polega na tym, że nie zawsze podają kolor obudowy w opisie, a trafiłem już na czujnik,...
Witam, Po długich poszukiwaniach po szrotach trafiłem wreszcie na sterownik o takim samym oznaczeniu jak mój. Po podłączeniu i rozgrzaniu silnika na PB do włączenia wiatraka stwierdzam, że wszystkie objawy ustąpiły. Koszt komputera 60 polskich złotych, po naprawie mam ze 4 czujniki temperatury w zapasie i kilka innych klamotów :) Temat uważam za zamknięty,...
obniżyć temperaturę silnika - np wyjąc wtyczkę z czujnika to okolo -30 stopni ale zapewne system rozpozna to jako błąd wiec może wstaw odpowiedni opornik. sterownie jest oczywiście minusem z ECU jak na obrazku - uważałbym na " chyba" i wpinanie plusa i minusa w układ na chybił trafił - bo się coś sfajczy. schemat w rękę. Widzę EDC15 http://obrazki.elektroda.pl/9389963700_1...
Witam Natomiast w swoim Sharanie rocznik 1999 miałem podobna historie: Silnik przestawał pracować samoistnie. Gasł jak był zimny po około minucie od uruchomienia i w czasie jazdy kiedy tylko zachciało mu sie przestać kręcić - bez względu na temperaturę i szybkość obrotów silnika. Ponowne uruchomienie było możliwe tylko i wyłącznie po wyjęciu kluczyka...
A ile pinów ma ten czujnik ? 4 ? To dwa dla sterownika silnika i dwa dla wskaźnika. ad PW Są dwa czujniki w jednej obudowie, dwa termistory, które w zależności od temperatury zmieniają swe oporności. Jedne piny, 1 i 3, to czujnik podający temperaturę sterownikowi silnika. Drugie, 2 i 4 wskaźnikowi temperatury w liczniku. http://obrazki.elektroda.pl/1960256400_1...
Przy skaczącej temperaturze zainteresowałbym się tym termostatem. Może się przycinać, zbyt wolno otwierać/zamykać przepływ płynu do chłodnicy. Z nim jak i czujnikami to drażliwa sprawa co do jakości wykonania. Z zegarem, licznikiem, u mnie byłoby zasadne dokręcić śrubki wskaźnika temperatury, natomiast twojego nie znam, i nie wiem czy dokręcić, przelutować...
Witam Mam Citroena Saxo z silnikiem 1,1 HDZ, niestety trafiła mi sie wersja bez wskażnika temperatury cieczy na desce rozdzielczej. Rzecz może mało przydatna, ale jeżdżąc samochodami na LPG które miałem wcześniej zawsze było wiadomo kiedy silnik już jest ciepły. Pomyślałem żeby zamontować wskażnik np. od ciągnika rolniczego (-; ale schematów instalacji...
Witam. Trafił do mnie A4 B7 w którym ktoś kiedyś wymienił czujnik ciśnienia czynnika klimatyzacji z racji braku wskazań. Aktualnie sytuacja wygląda następująco : Przy temp zewnętrznej 5 stopni - cisnienie czynnika na komputerze 9 bar Po włączeniu klimy wysterowanie zaworu 52%, ciśnienie momentalnie idzie do okolic 30 bar ( skacze, nie rośnie plynnie)...
Witam. Mam taki dziwny problem, auto nie zalacza sprężarki klimatyzacji, podświetla śnieżynkę i nic się nie dzieje. Podpinając się inpa do klimatyzacji mogę ją wysterować z poziomu programu. Błędów w silniku i klimie brak. Kable wszystkie przedzwonione i są dobre. Czujnik ciśnienia ok, przekładany z innego sprawnego. Zresztą, jak dawałem inne napięcie...
o raczej nie wchodzi w grę. Coś jest zesrane z obiegiem - na dwóch różnych czujnikach wentylator się włącza przy 110 stopniach, nie dlatego, że czujniki są złe, tylko dlatego, że zanim temperatura dotrze do czujnika to już się gotuje w zbiorniczku. Miałem coś podobnego w Felicji '99 MPI. Nie gotowało mi się, ale normą było podchodzenie temperatury...
Podepnę się pod temat. Trafił dziś do mnie golf znajomego. Silnik 1.3 pełny wtrysk. Na zimnym silniku jeździ super. Jak się nagrzeję jest strasznie mułowaty. Wyłączenie na chwilę zapłonu i ponowne włączenie powoduje powrót do pełnej sprawności ale tylko na chwilę, jakieś 5-10s i znów muł. Na wolnych obrotach falują obroty. Wszystkie kostki sprawdzone...
Prawdo podobnie padł sterownik SCR,u Ciebie nie jest źle bo nie masz komunikacji od samego początku.kiedyś trafił mi się na warsztacie sprzęt w którym komunikacja działał po włączeniu zasilania kluczykiem około 1 minuty jak się w czasie wyrobiłem to zdążyłem się połączyć SDP3 i nawet jkieś czujniki sprawdzić poziom adblu czy czujnik temperatury i za...
termostat kosztuje do tego auta w okolicach 40zł. A jak się nie mylę to to polo ma załanczanie wentylatorów prosto z czujnika na chłodnicy. I nic nie napisał o temp. węży. No chyba że ty jesteś jakimś czarodziejem co wie na odległość jaką mają temperaturę :D Bo czasami trzeba myśleć za innych i autor postu może nie wiedzieć że należy sprawzić tęperaturę...
NIE WIEM O CO CHODZI Z TYM AUTEM:(KAZDY CO INNEGO DIAGNOZUJE:(OBROTY SA ,A AUTO PRZYŚPIESZA BAAAAARDZO WOLNO!!A TURBO ZDAJE SIĘ "NA URLOPIE":( Dodano po 8 przepraszam zapomniałem zmienic trzcionkę na mniejsza,problem tkwi ze kazdy mechanik uwaz sie za fachowca,i kazdy ma inna wizje,niczym afrykański czrownik:(jak wybrac tego co będzie aiedział jak...
Witam. Na zimnym silniku zapala i nagle gaśnie. Czasami brak reakcji na gaz. Jeżeli wejdzie na wysokie obroty, co chwilę przerywa (na liczniku chwilowo zapalają się kontrolki jak po włączeniu zapłonu). Po paru próbach nie odpala w ogóle - ciśnienie paliwa 17 bar. Jeżeli uda się silnik zagrzać to da się autem jeździć. Auto sprowadzone z Włoch, tam też...
Chodzi o to, że po odpaleniu silnik ma niestabilną pracę, zrobiło się to jakiś czas temu, wcześniej było ok, przed tą sytuacją miałem wymieniane świece na nowe, olej, filtry, sprzęgło, wymieniany filtr paliwa, egr. Nie jestem w stanie okreslić po której z tych czynności auto zaczęło niestabilnie pracować i czy cokolwiek z tego co wymieniłem mogło mieć...
Witam czytam z ciekawością wasz temat, też chce założyć instalacje do diesla ale mam silnik hdi 2,0 w citroenie i szukam instalacji do niego, i trafiłem na stag 4 diesel tylko sama instalacja 1800 zł ,tak jak czytam i oglądam filmiki to sprawuje się dobrze , ale moje pytanie dotyczy instalacji sekwencji w której jest dotrysk benzyny a w naszym przypadku...
Dzień dobry. Chciałbym poprosić o poradę odnośnie problemu z silnikiem 1.6 HDi 109KM (kod silnika 9HZ) w Citroenie C4 GP (rocznik 2008, ok. 309 tyś km według licznika). Problem zaczął się w ubiegłe lato i polega na tym iż tylko w cieplejsze dni (temperatura powyżej 0 – 5 ºC) i tylko na rozgrzanym silniku mam problem z odpaleniem auta tzn....
Dolot był sprawdzany przez dwa seriwisy niby wszystko jest OK dzisiaj sam sprawdzałem wszystko i cacy przewody sa na swoich miejscach nic nie syczy. Przepustnica była coś tam sprawdzana i wiem że była czyszczona podobno była bardzo zasyfiona. Silniczek krokowy jest nowy tak jak Sonda Lambda czujnik temperatury termostat alternator po regeneracji wszystko...
Ostatecznie wymieniłem sterownik silnika no i tak: - częściowo problem został rozwiązany (nie szarpie, można normalnie jeździć) Ale: - check nadal się zapala (wymieniłem czujnik temperatury w nadziei, że przestanie się zapalać. Po wymianie owego czujnika teraz check się zapala za każdym razem. Wcześniej po rozgrzaniu i zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem wszystkie mozliwe masy, styki itp. Sprawdzilem sterownik...
słuchaj, nie twierdzę że musi być uszczelka, głowica to jest stop aluminium, który kurczy się inaczej niż żeliwny blok, zapewne silnik ma już swoje i lata i kilometry, więc jest i zużycie, wystarczy żebyś miał mikropęknięcie w głowicy, albo trafioną uszczelkę i tak będzie się działo. A co ma dawka rozruchowa i kąt jeśli powyżej 10st. pali na dotyk?...
Trafił mi się samochód audi 6 2,5L TDI rocznik 1999 z skrzynia automatyczną, silnik podczas jazdy przechodzi w tryb awaryjny. Na postoju wkręca się w obroty po uruchomieniu podczas ruszania i przejechaniu paru metrów silnik przechodzi w tryb awaryjny ( nie wchodzi na obroty tylko 3000 . Zrobione turbo pompa wtryskowa. i dalej problem. Po wyłączeniu...
Być może udało mi się znależć przyczynę dalszych problemów z odpalaniem. Podłączyłem komputer do samochodu i zauważyłem że w grupach 007 w silniku i 003 w instruments wszystkie temperatury mają wartość -20 stopni Celsiusa. Samochód stoi w garażu więc coś jest chyba nie tak. Czy możliwe jest, źe na raz zepsuły się wszystkie czujniki? Dodano po 1 Przepraszam...
Ok połączyłem te przewody na chybił trafił...najpierw czarny z szarym, i fioletowy z z czerwonym. Odpaliłem i kontrolka silnika została wł. kilka mocnych rundek, pare razy zapłon silnika i nic kontrolka świeci...miałem ogólnie wrażenie że coś jednak ciągle zamula szczegolnie na dole. Zjechałem, i zamieniłem przewody odpaliłem - kontrolka włączona ale...
trafić czujnik temperatura trafić czujnik temperatura powietrza renault trafić czujnik temperatura
pilot zmiennym kodem ogniwo słoneczne ładowanie akumulatora wyciek prądu
Sterownik Eurostar 2006 nie uruchamia pompy - przyczyny i rozwiązania Datasheet dla układu scalonego IC202 - jak znaleźć?