Opór 680 Ohm powiększ do 3-5К.
No to czyzby ten model tak mial ze wali 16v. Jak to zmniejszyc bez odwijania drutu trafo?
Kolego Hrabia322 , żadne kondensatory nie są potrzebne. Jak masz wszystkie bebechy tzn. to trafo i mostek prostowniczy najlepiej 25A na radiatorze to nic prostszego jak to scalić (to żadna filozofia nawet dla laika) i spróbować jak ładuje. To nic nie kosztuje i proszę wynikami podzielić się z niedowiarkami na tym forum. Ja za wynik jestem pewny, bo...
tak w ogóle do czego Ty chcesz ten prostownik?, na tym trafie jesteś w stanie osiągnąć co najmniej 40A przy 12 Voltach. Tyrystory które wymieniłeś są dobre do prostownika samochodowego przy wydatku prądowym do 7A .
Z pierwszego rysunku wynika że mostki robią zwarcie, natomiast na obu masz zwarte odczepy uzwojenia wtórnego. Nie grzeje Ci sie trafo?
(at)jajen Odwijałeś to trafo 24V?
Witam. Jestem w trakcie budowy owego zaislacza. Wyciagnolem trafo z prostownika samochodowego (bardzoooooo starego) ale na szczecie mam trafo 24V i ok 4A... Ale dla mnie jest jedna zagadka z nim... Otoz od Tego taransformatora sa zrobione 7 odczepow... i nie wiem co gdzie podlaczyc. Wiem tylko gdzie mam "wpiac" napiecie pierwotne. Zdjecia zamieszczam...
Bardzo ładnie wykonana obudowa, trafo chyba przewymiarowane..
Mam zapytanie da p.aksakal. Posiadam prostownik samochodowy rosyjski BY-71M.Niestety bez transformatora.Na panelu zewnętrznym są zaciski 6/12V. Potrzebuję schemat prostownika i informacji jaki jest tam trafo /uzwojenia/
Zawsze możesz zrobić drugi prostownik ;p To co masz słabe 4A przy mocno rozładowanym aku chce pociągnąć więcej przez co się trafo przegrzewa stąd zadziałanie bezpiecznika termicznego. Jak nie wstawisz bezpiecznika termicznego i nie zrobisz ograniczenia natężenia prądu problem powróci lub spalisz trafo.
cierpliwie czekam na utylizację jakiejś mikrofalówki w rodzinie, to się zrobi drugi transformator i zrobi tak z 12-13V na dwóch rdzeniach, zasilane międzyfazowo z 400V Ciągnąć zasilanie siłowe żeby zasilać dwa trafa z mikrofali - hardcore. Połącz uzwojenia pierwotne równolegle a wtórne szeregowo. Z jakich "prostowników" korzystacie do ładowania akumulatorów...
Witam szukam prostego schematu prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych, najlepiej coś pod trafo 2*12V
Jakie tam jest trafo/ fotki?
Trafo+mostek Gretza, a może nawet sama dioda...
Ale ja mam moduł sterowania z potencjometrem a i jeszcze jedno skąd z trafo 12 v zrobiło się więcej? . Bo teraz nie wiem jakie trafo kupić
Znalazłem taki coś http://sklep.avt.pl/p/pl/491714/prostown... Troche to drogie..., powiem szczerze ze myślałem ze da się to zrobić tańszym kosztem zwłaszcza jeśli mam już trafo
Ech... Tyle pokazuje miernik, prostownik z jedną diodą to wartość średna napięcia jest równa połowie napięcia trafo, ale jak podpiął radio to na kondestarzorze blokującym zasilanie w radiu podskoczyło o pierwiastek z 2 razy napięcie trafo....
Przejrzyj posty na tematy prostowników i ładowarek do akumulatorów samochodowych.
Wynik pomiarów pokazuje że nie ma symetrii względem 2 więc trafo nadaje się tylko do pracy z mostkiem a nie z prostownikiem z dwiema diodami.
Niema sie co zastanawiac mialem kiedys taki prostownik i jest on do kitu powtarzam tym nie da sie obrze naladowac akumulatora bo tak jak wyzej ktos pisal trafo niewyrabia!
Czy to trafo nada się na prostownik do auta ?
Z tego zdjęcia to z mojego rozeznania na 12V możesz wyciągnąć około 3A . Napisz po próbie obciążenia , jak się sprawuje trafo ? :)
Dokładnie chodzi o przepływ cieczy. 12v? A jakie natężenie bylo by dobre dla 12V? Trafo z prostownika samochodowego się nada? Myślałem ze zamiast magnesow dam elektromagnes mam takie dwie cewki ale na 110v jedna. Łączenia wyprowadzeń zabezpieczyć sylikonem. Czy taką cewke mogę do wody wsadzić? Może rozlanie nie takie straszne. Wodór który sie wydziela...
Na allegro najlepiej kupić uszkodzony prostownik z rozruchem ,może tam byś taki transformator znalazł, do jelcza :) najlepiej ze starego prostownika to trafo wziąść,mają dobre prarametry tyle że te rdzenie IE trochę zakłócają ale nikt nie będzie przecież pchał zasilacza z wzmacniaczem samochodowym w jedną obudowę,też robiłem taki zasilacz trafo wziąłem...
No ja już widzię jak ten wzmacniacz ma 2x140W i to pies wie przy jakim obciążeniu roboczym - jeżeli ma przetwornicę to może i ma ale bez zaglądania do środka nikt Ci nie powie i bez tego, trafa się nie dobierze bo samo trafo nie wystarczy, musisz mieć jeszcze prostownik.
Możesz. Kierunek tylko polaryzacją - ale prąd podpinaj do kabli czerwonego i czarnego. Biały to krańcówka. PS. Pisząc zasilacz masz chyba ma myśli samo trafo ale ono daje prąd zmienny. Do odpalenia siłownika trzeba dołożyć prostownik - albo podpiąć jakies inne źródło prądu stałego - np akumulator samochodowy.
oczywiscie elementy kupie , dlaczego trafo sie nie nadaje ?
Przyznam, że nie wiem jak zachowa się to trafo po obciążeniu go 10A na jednym uzwojeniu, No jak? Jak każdy transformator. Obciążenie masz powiedzmy przełączone na minimalne, czyli 5A a pobór przez aku będzie 10A, to trafo się będzie gotować...
Witam. Stwierdzilem potrzebe doladowania akumulatora w samochodzie i zalatwilem sobie w tym celu prostownik. Jednak tuz przed podlaczeniem odkrylem, ze na wyjsciu daje bez obciazenia napiecie 11V... Sam prostownik jest dosc prosty i posiada przelacznik napiecia ladowania 6V/12V. Sprawdzilem jeszcze napiecia jakie sa w srodku na trafo - okolo 5V i 11.3V...
A ile ma watt to trafo to byś powiedział?
Posiadam najprostszy prostownik, tj. trafo + mostek + kondensator filtrujący Do ładowania akumulatorów samochodowych kondensator niepotrzebny.
Już napisałem że w głównym prostowniku kondensator jest niepotrzebny, jego rolę spełni akumulator. Kondensator musi być w zasilaczu pomocniczym do układów ogranicznika i wentylatora. Czy trafo wystarczy do prostownika - to zależy od pojemności akumulatora jaki chcesz ładować. Przy dużych pojemnościach będzie ładował długo bo ma ograniczoną wydajność...
Witam tworzę teraz prostownik i potrzebuję jakiejś regulacji, ta z linku wydaje się być spełniająca moje wymagania tylko nie wiem czy moje trafo będzie dobre tj. 14V 200W. Jakiego trafa Ty użyłeś o jakim napięciu?
Sprawdź napięcie na wyjściu trafo.(prąd przemienny). Ewentualnie rozłącz diody. Pozdrawiam.
czy zamiast 2N6507 mogę użyć 2N6509, a zamiast BAP814 - 3 x 1N4148?
No ale właśnie nie mam jeszcze trafa... Sprawdzałem na prostowniku samochodowym, ale było 18V i sie strasznie grzał... Ale grał całkiem dobrze:D Nie wiecie gdzie mogę tanio dostać trafo 9V 60W?
Bardzo dziękuję. Czy ten trafo nada się na prostownik do akumulatorów samochodowych jak i mniejszych (mam motorower simson)??
Witam To zależy jaki masz układ. Daj schemat to się coś doradzi bo może i to twoje trafo się nada. Ale większość lamp jest zasilanych na 12-15V a z 40 to nie zbijesz bo przy 2 A poboru miałbyś 56V- 15V= 41V*2A=82W więc to nie wykonalne bo by Ci napięcie siadło a i nie zrobisz stabilizatora który wydzieli 80W ciepła. A jeśli Masz na 12 V to polecam trafo...
No to świetnie. Prostownik samoróbka trafo około 80 - 100wat. Dzięki za szybką odpowiedź.
Bardzo, bardzo proszę o informacje czy z tego trafo można zrobić zwykły prosty prostownik do aku samochodowych 12V
Witam !! Można zrobić taki prostownik, proponuje transformator toroidalny, mostek prostowniczy najlepiej gotowy. do tego tylko jakiś amperomierz. Gdyby jednak prąd był za mały lub za duży można łatwo dowinąć lub odwinąć uzwojenie wtórne. Do dowinięcia można użyć przewodu typu linka w igielicie o podobnym przekroju co drut w trafie. Oczywiście moc trafa...
No oki a co z sterowaniem ?? Ten odrazu jest wysterowany na max i nie mogę nim regulowac. A jak wyglada sprawa z rozruchem? Jakiej mocy musi byc trafo i diody aby mozna było dokonać rozruchu samochodu z silnikiem powiedzmy 1,4 ? Czy wie ktos jak zbudowac takie trafo albo z czeg zastosowac?
Odświeżam temat! Jakie trafo kupić do prostownika? jakie napięcie? jakie natężenie? Trzeba wziąć pod uwagę to, że akumulatory mają pracować bez samochodu na radiu samochodowym, ....... Do takiego zastosowania wystarczy 3A , ale jeśli w czasie ładowania do akumulatora masz podłączone i włączone radio, które pobiera np. 2A(gra wtedy dość głośno) lub...
A trafo nie brzęczy w momencie wyłączenia się?
Co tym prostownikiem chcesz ładować? Podaj pojemność tego akumulatora. Schematy można wykorzystać. Zamontować odpowiednie trafo i elementy wykonawcze [tyrystory, triaki ] większej mocy.
Musisz dobudować stabilizator napięcia zasilany z tego transformatora. Wyjście trafa ma 19VAC a więc za dużo jak na zasilanie radia samochodowego (12VDC). A więc potrzebował będziesz jakiś prostownik, przy tm trafie 2 diody kondensator elektrolityczny i może na przykład przetwornicę step down na alledrogo jest tego sporo.
Faktycznie, po obciążeniu linii 5V, napięcie na "dwunastce" jest w porządku, dzięki! Jednak, żeby wycisnąć z modułu większą moc, trzeba by mocniejsze zasilanie, 12V to za mało. Jednak trochę się boję podpinać do trafa- sterując PWM-em reguluję sobie moc, trafo pochodzi z prostownika samochodowego 10A, więc może nie przysiąść aż tak i tego się obawiam......
milosek Voltomierz nie rozwiąże problemu skaczących napięć :( Dodanie 2200uF nie zrobiło nic poza podbiciem napięcia o kolejne 2 V w górę. najlepsze że mam drugi prostownik i w nim wszystko chodzi tak jak należy dokładnie taki sam tylko trafo ma troch e inne odczepy.
Witam Mam pewien problem z prostownikiem samochodowym 12v,mianowicie wymieniałem w nim spalone diody.Połączenie diod wykonałem tak jak oryginalnie,lecz trafo buczy jak gdyby było zwarcie na zwojach. Dziękuje za wszelką pomoc.
Wszystko zależy jakie jest tam trafo i jakiej mocy, podaj więcej szczegółów.
Zaraz pewnie koledzy mnie wyśmieją za archaiczność urządzenia, ale popełniłem kiedyś prostownik mojego pomysłu. Trafo 13,5V/10A, mostek 35A. Zabezpieczenie przed przeładowaniem aku, zwarciem i odwrotną polaryzacją zapewniał prosty komparator z histerezą na lm358 sterujący przekaźnikiem. Do tego amperomierz. Ograniczenie prądu ładowania zapewniała żarówka...
Nie przesadzaj z tą dokładnością! Podłącz na wy 20V trafa dwie szeregowo połączone żarówki samochodowe (12W÷24W) i zmierz napięcie. Jeśli masz już diody (prostownik) to podłącz też kondensator (żarówki także!). Nawet, jeśli napięcie (stałe, na kondensatorze) przekroczy 25V, to przez czas pomiaru (a nawet dłużej :D ) nic się nie stanie. ps. Ja także...
Witam serdecznie. Buduję właśnie prostownik (rozruchowy) samochodowy i mam problemik. Prostownik będzie bez żadnej elektroniki i jest oparty na super sztywnym trafo. Napięcie skuteczne za diodami będzie około 14 V skuteczne czyli jakieś 19 w amplitudzie. Mam obawę, czy nie uszkodzi mi się jakaś elektronika w aucie - chciałbym używać prostownika też...
Witam Czy ktoś może mi powiedzieć jakie napięcie wtórne bez obciążenia powinno mieć trafo prostownika do ładowania akumulatorów samochodowych ? Prąd jaki mi jest potrzebny to 2 do 3A do tego dodam zwykły mostek i żadnej regulacji ( no może mała regulacja na jednej diodzie załączanej szeregowo da to spadek napięcia o około 0,7V )Posiadam trafo TS80/8/668...
Dostałem za free prostownik, Nie podajesz parametrów tego prostownika, ale pytasz czy Jabel da radę - skąd można to wiedzieć? Ale wiedzieć powinieneś Ty, bo parametry znasz, a o rzeczonym Jablu czytałeś. Jeśli nie czytałeś, [url=https://sklep.jabel.com.pl/produkt/...
Karkas ma ściankę o grubości 2 mm i jest z plastiku. Możliwe że gdzieś się ten plastik przetopił. Ta osoba, której pożyczyłem prostownik oddała mi go z bezpiecznikiem 30A na zabezpieczeniu wtórnym. A prawidłowo powinien mieć 15A. Więc przez swoją głupotę usmażył to trafo.
Ten zasilacz jest za słaby. Jeżeli chcesz sprawdzić ten wzmacniacz w domu to zasil go prostownikiem. Nie przesadzaj tylko z mocą żeby nie spalić trafa w prostowniku (wzmacniacze samochodowe ciągną zwykle po kilkanaście A, nie z każdego prostownika można tyle wyciągnąć, a zbytnie przeciążenie może skutkować uszkodzeniem)
Witaj. Jeżeli jesteś tym jeszcze zainteresowany to tu masz linke do bardziej czytelnego schematu.Ja miałem płytkę na której brakowało parę elementów,diody i tranzystory powymieniałem tak jak tam jest opisane,trafo mam 2x16,3V i śmiga aż miło.te 43Volty na twoim trafo jest ok. http://www.irls.narod.ru/bp/zar/zar41.ht...
Moze za krotko ladowales? Orginalne prostowniki maja ok 16-18v ale nie kazdy akumulator mozna nimi ladowac. Jesli masz tradycyjny kwasowy akumulator to ustaw 15-16V i szeregowo daj amperomierz. Wskazania nie powinny przekraczac 3A. Ustaw tak zasilacz zeby bylo np. 2A i laduj 24h. Naprostrzy prostownik to trafo i dioda prostownicza.
kup w Lidlu prostownik automatyczny. Te prostowniki z lidla to g..no jakich mało. Autor ma porządne trafo 12A i zrobi z niego porządny prostownik.
Oj tam. Trafo daje rade :) Jak spłonie to nie będzie źle, żartuje:D
Prostownik samochodowy połączony z kondensatorem filtrującym powinien dać radę. Napięcie trochę niskie więc moc będzie ograniczona, ale to się da skompensować. Ten zasilacz - zależy jakiej jest mocy.
... Jednakże nie wydaje mi się aby dało się wycisnąć 15A z tego transformatora. Niby dlaczego ? Trafo ma moc 400VA jak widać na tabliczce znamionowej.
Witam, potrzebuję zasilić dwa wiatraki 12V. Jeden jest z nawiewu samochodowego, a drugi z chłodnicy. Próbowałem na prostowniku, ale po dłuższej pracy prostownik się wyłącza. Mam jeszcze takie trafo z jakiegoś starego wzmacniacza AMP-400, tylko nie do końca rozumiem ten opis. Czy mogę podłączyć 12V wiatrak pod 15V? Czy możecie pomóc? 😁 Silnik nawiewu...
Sprawdź na jakie napięcie sa kondensatory. Jeśli poniżej 20V do wymiany. Po 2 kto podaje na samochodowy wzmacniacz 20V ? Głupota. Wystarczyło by że wewnątrz jest końcówka mocy która pracuja na max 18 V i po niej. W Twoim wypadku też tak może być. Czym to zasilałeś ? Prostownik, zasilacz impulsowy, trafo z mostkiem ?
Zrobie tak zaraz po przyjeździe do domu ;] Trafo uszkodzone, ma ktoś może podobne lub jakiś pomysł
Witam planuję budowę prostownika mam jak na razie trafo które daję 25.4 v ,20A oraz mostek prostowniczy 50A ma to być prostownik do ładowania akumuratorów samochodowych chciałbym żeby miał regulację proszę o jakiś schemat płytki :)
Ten układ ja zmontowałem i działa bez zarzutu i to w kilku egzemplarzach,moze masz zwarty BT 136?a Trafo było obciazone na wtórnym?czy stan jałowy?
Jak myślę będzie to prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych (zapewne w zakresie pojemności 40-80Ah)? Ja sobie taki prostownik zbudowałem w oparciu o trafo 12V/100W mostek 35A ograniczając prąd ładowania za pomocą żarówki halogenowej H4 (do tego ampeomierz i woltomierz do kontroli stanu aku. Dodatkowo żarówka zabezpiecza przed zwarciem i odwrotnym...
Kolego VA(voltoampery) to co innego od W(watów), waga bierze się z rdzenia trafo a trafo jest za mały aby ładować akumlatory.
Tak, chodzi o akumulatory samochodowe. Ja słyszałem, że to trafo nadaje się na prostownik, tylko chodzi o zmniejszenie tych voltów.
Kolego, a myślisz, że taki rozładowany dosłownie do zera, się do czegoś jeszcze nadaje...? :-) Nie spotkałem się z akumulatorem samochodowym (sprawnym!), który miałby mniejsze napięcie niż 9 V. A nawet jeśli znalazłby się jakiś z napięciem w granicach 7 V, to zawsze można jakieś źródełko prądowe podpiąć na 15 minut i dźwignąć mu napięcie do tych 8...9...
Temat przerabiany wielokrotnie. Proponuje zakupic bardzo wydajne trafo, tak, zeby po prostowaniu dalo okolo 13 - 13,5 V i to wpuscic na wzmacniacz. Jesli wzmacniacz ma przetwornice, warto pomierzyc jakie panuja napiecia i pomijajac ja, bezposrednio zasilic go z trafa (po owczesnym prostowaniu naturalnie) - bedzie mniej strat. Zamykam.
Wszelkie ładowanie akumulatorów różnego rodzaju "wynalazkami", są z reguły szkodliwe dla akumulatora i mogą spowodować jego uszkodzenie. Stanowczo odradzam takie próby. Takie próby podejmie tylko osoba wykwalifikowana i to w sytuacja awaryjnej, gdzie innym wyjściem jest zakup nowego aku albo laweta/ kable rozruchowe. Jeśli Kowalski nie jest elektrykiem/elektronikiem...
(at)pikarel takie trafo jak pokazałem mogę podłączyć do sieci, a z drugiej strony do mostka i stworzyć prostownik? Po połączeniu dwóch uzwojeń (gruba i cienka para niebieski-czerwony) otrzymałem na wyjściu 16.8V AC. Czy takie trafo będzie wystarczające wydajnie prądowo (1A-10A) by naładować akumulator samochodowy? Są jakieś przeciwskazania by transformator...
Witam, tak jak kolega wyżej napisał około 6A ci potrzebne do zasilenia takowego sprzętu więc masz wybór: 1. kupić zasilacz do monitora/laptopa 12V 6-7A 2. użyć prostownika samochodowego który ma moc podobną ale napięcie ma 18V więc tak średnio pasuje ale w garażu mam dwa trafa o mocy kilku amper bo robiłem kiedyś prostownik samochodowy i takie trafo...
padło trafo żarówka nie świecie więc typowe powiedzenie chyc do wora i do jeziora (śmietnika elektronicznego)
Tyle, że rezystory o tych wartościach i mocy 25W aż się dymią. Więc parametry trafo też należy uwzględnić, jak sądzę.
Witam mam zadanie zbudować prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych. Mam już części ale nie chce wyjść na idiotę i jak można sprawdzić ile A ma dany trafo??Prosze o pomoc wszelkiego rodzaju je jestem biegły w tych sprawach.
Ktoś dał ściemniacz bo regulując napiecie pierwotne chciał osiągnać regulacje napiecia wtórnego ,Może od początku żle był zbudowany ,jakiej mocy jest trafo wskazane by był do akumulatorów samochodowych chociaż ze 100 wat ,jezeli trafo będzie miało małą moc ,po podłączeniu akumulatora,obciążenia napięcie spadnie.
Stwierdzenie ze akumulator działa tylko 2 -3 lata to brednie. Zadbany akumulator podziała min 7 - 8 lat. Potwierdzam, w moich samochodach akumulatory służyły ok. 6 lat. Jak zawsze w takiej sytuacji jest minimum i maksimum, to był jeden przypadek, że akumulator nagle padł po 3 latach oraz jeden, też nagle odmówił posłuszeństwa po 11 latach. Dwa miesiące...
Będzie zasilany ze zładowanego akumulatora? Czy jakieś zasilanie szeregowe przez uzwojenie trafa?
Indukcyjność rozproszenia może być znacząca, zwłaszcza dla transformatorów sieciowych gdzie sprzężenie nawet jak wynosi k = 0,95 to z powodu niskiej częstotliwości indukcyjność uzwojeń jest spora to i te 5% aż tak małe nie jest. Tego nikt nie neguje, ale jest uzwojenie pierwotne podłączone do sieci. Tam się zaindukuje prąd. Trafo działa w obie strony.
Witam Wszedłem w posiadanie prostownika 400 V VAKIOVIRTALAHDE VL-25-300.Prostownik do ładowania jednocześnie kliku akumulatorów samochodowych. Stan jest dość opłakany , stało to kilka lat w garażu blaszanym. Chciałbym go odrestaurować ale w zasadzie trafo zostaje na bank jest dobre a reszta elektroniki na nową. Czy są gdzieś dostępne gotowe sterowniki...
Witam! Dla rozruchu awaryjnego użyj innego akumulatora z malutkim prostownikiem 15V/1A (to koszt poniżej 10.- złotych). Prostownik o dużej mocy podłączony do instalacji samochodowej może spowodować niekontrolowany wzrost napięcia, który uszkodzi elektronikę. Zrobienie zasilacza STABILIZOWANEGO o mocy 1kW tylko dla rozruchu jest bezsensowne. Dla prób...
W takim razie trafo działa. Sprawdzić tylko zwykłą żarówka samochodową na 12v taka jak w reflektorze np, i podłącz do obu kabli naraz ją do tych krokodylków co łapią za akumulator i zobacz czy świeci jak tak i słabo to pewnie diody do wymiany.
k4be czyli jednak da rade :) no wlasnie oto mi chodzilo, w zasadzie mam plan aby do wyjcia lini 12V podlaczyc poprostu uklad automatycznej regulacji pradu ladowania, ale chyba trzeba by tez zwiekszyc nap tej lini do 14,4 (przewinac trafo?)
Witam, Buduję prosty prostownik samochodowy na bazie transformatora 230V/300W. Trafo z z prostownika IMPULS ZP-02, posiada dwa odczepy 15V oraz 15,7V. Pytanie brzmi czy mogę wykorzystać drugi odczep do wspomagania rozruchu? A jeśli tak, to jak go podłączyć? Chciałbym aby prostownik był prostą konstrukcją z amperomierzem, układem Graetza (50A), oraz...
tzn napięcie wtórne trafo jest 14,1V , a po wyprostowaniu(po mostku gretza) 11,5V,
Co należy dodać do takiego układu aby nie przeładować akumulatora ? Posiadam trafo 24V 700VA odwinąć coś uzwojenia? Chce ładować akumulator 12V
Witam, posiadam transformator ochronny 24v, mam zamiar odwinąć kilka uzwojeń wtórnych tak aby otrzymać 14,6v stałego napięcia i wykorzystać jako prostownik samochodowy. Pytanie, jaką bezpieczną, maksymalną wydajność prądową mogę uzyskać z tego trafo po odwinięciu do 14,6V? Bardzo proszę o odpowiedź.
Można wymienić diody na trochę mocniejsze, najlepiej takie do przykręcenia do radiatora. Prostownik jak najbardziej jest pełnookresowy (dwu połówkowy), po prostu transformator ma dwa symetryczne uzwojenia po stronie wtórnej i dzięki temu wystarczą 2 diody. Mają takie trafo można zrobić prostownik sterowany na 2 tyrystorach.
Czekaj czekaj. Ty chesz tym akumulator samochodowy ładować? Czy Detonować?
Witam potrzrbuje schematu do jak najprostrzego prostownika do akumulatorow samochodowych, chce regulować moc ładowanie i niepotrszeba innych bajerów takich jak auto wyłanczanie !! (do 60 Ah) mam juz trafo jednopołówkowe które było w prostowniku do 90Ah daje ono napięcie 14,5 V .Dla mnie jest to dość ważne zeby układ był jak najprostrzy. Z góry dziękuje
Napięcie końcowe ładowania można przyjąć 14,4V, spadek napięcia na elemencie regulacyjnym (tu: tyrystor) niech będzie 2V, czyli razem 16,4V napięcia wyprostowanego. Teoretycznie wystarczy zatem trafo o napięciu wtórnym 12V.
Trafo jest za słabe na ten układ. Możesz spróbować z innym wzmacniaczem, przystosowanym do niższych napięć "samochodowych", np TDA1554 pracujący w konfiguracji BTL. A jak chcesz koniecznie na LM3886 to większe trafo, minimum 2x15V 50VA i większe napięciowe kondensatory w prostowniku, bo pojemnościowo aż nadto te 2x3300uF.
ze to trafo napędza a diody tylko korygują prąd lądowania.. Diody niczego nie korygują, dobiera się je pod natężenie prądu dostarczanego przez transformator. Jednego nie rozumiem. Najpierw piszesz Jako laik hobbysta chcę naprawić najzwyklejszy prostownik samochodowy w którym uległ awarii mostek Gretza. Prosty układ 4 diody 1A 1000V 1N4007. a następnie:...
Witam Regulacja prądu realizowana jest przez podnoszenie napięcia po stronie wtórnej poprzez odczepy trafa (widać to na zdjęciach) Pozdrawiam Kuba 2509
Kondensator na wejściu trafo po stronie pierwotnej 100v? tam mamy napięcie 230, może mówię źle proszę o poprawienie
Szukaj trafa z UPS-a .
prostownik samochodowy jakie części prostownik samochodowy samochodowy prostownik
deska rozdzielcza punto kontrolki baterie rowerowe połączenie sprężyna siłownika krups
Kod błędu S1:228 w wózkach widłowych Linde - przyczyny i diagnostyka Schemat podłączenia przejściówki przepustnicy Iveco Daily 30