Sprawdź sterownik pod kątem zalania.
Bezpiecznik F2?
Moze byc uszkodzona wiazka, czesty przypadek w belkocie. Wyczysc tez styki przy kostce ecu.
Wymień na początek kostkę stacyjki, może ma już dość
Zdarzało się zielone pod skrzynką bezpieczników pod maska - trzeba podnieść. Daj kod silnika lub moc to mam gdzieś kawałek schematu. Masa z ECU (86/85) plus po zapłonie na przekaźniku pompy.
1. Sprawdź przewód masowy odchodzący od klemy, w tym aucie lubił on pęknąć - słaba masa mogła by tłumaczyć problemy z ECU. 2. Możesz podmienić/wymienić czujnik położenia wału - koszt ok 50pln. To też standardowa usterka. Objawy są właśnie takie że silnik jak sjest zimny jest ok, jak się rozgrzeje potrafi się wyłączyć po ostygnięciu - 5/10 min można...
Na Twoim miejscu to bym trochę poczytał jest google jest szukajka Szukajka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... ponad 1000 postów a tu 66 postów tylko dla seicento https://www.elektroda.pl/rtvforum/find.p... To tylko z forum Elektroda a różnych forów jest tysiące Coś dla Ciebie http://fiat.auto.com.pl/forum/...
U041600 - Elektroniczny program stabilizacji (Sygnał niezrozumiały)P167E00 - System start/stop (Przekroczenie czasu rozruchu)P229500 - Zawór regulacji ciśnienia paliwa 2 (Zwarcie do masy)U042800 - Czujnik kąta skrętu koła kierownicy (Sygnał niezrozumiały) Sądzę kolego że błędy pierwszy / drugi i czwarty wystąpiły przy okazji bo silnik zgasł właśnie...
Wymień cewkę i na 100 procent pomoże. Ja tak zrobiłem, bo po zimie znowu to samo. Nie obstawiałem cewki, bo może by szarpał, strzelał, itd.
W ciężarówkach masz coś takiego jak FMS. Poczytaj na ten temat. wszystko co Cie interesuje leci po CAN nie potrzeba żadnych zapytań tylko rejestracja tego co Cię interesuje. Robiłem projekt oparty na CAN i FMS na obronę, Wszystko zapisywało się na karce SD później import do excela i masz co chcesz
w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° Podczas jazdy powietrze samoczynnie przepływa przez chłodnicę i studzi płyn. Na postoju chodzenie rozpoczyna się po uruchomieniu wentylatora przez czujnik i zależy od parametrów tego czujnika - temperatury załączenia.
Pierwsze w takiej sytuacji się sprawdza czy jest iskra,i czy wtryskiwacza siura. Jeżeli tak jest,to najczęściej problem w lichym pasku rozrządu.
Skoro objawy są takie jakby prądy nie było to może podłacz się pod zapaliczki gniazdo miernikiem albo lepiej nimiwoltomierzem takim za pare dolarów który bys mial przed oczami np kolo zegarów przyklejony i przydaloby sie zebys utalił czy jak zapłon przerywa to napiecie tez spada .... Ja zaczynam zawsze pomiary od akumulatora i jade po kablach + i -...
Skłaniał bym się na szukanie przyczyny w wiązce biorąc pod uwagę wiek i ciężkie warunki pracy.Natomiast sterowanie rozrusznikiem nie jest takie proste bierze w tym udział FFR jak i EDC.
Nie da się stwierdzić na oko. Najlepiej zleć zakup alternatora elektrykowi i to on będzie gwarancją poprawnie działającego alternatora Ja bym nowego alternatora nie brał, i kupił bym porządnie zregenerowaną używkę Ewentualnie porządnie można zregenerować Twój egzemplarz i będzie jeszcze taniej.
Do naprawy lub wymiany sterownik silnika
Po sposobie w jaki jest to opisane, nasuwa się tylko jedna rada. Oddać do mechanika. Albo podłączyć chociaż tester. Masz jakiś?
Witam. Problemem okazał się wysprzęglik. Wymieniony i po problemie. Zamykam temat. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
W silniku ADX jest czujnik Halla umieszczony w rozdzielaczu zapłonu. Podłącz próbnik LED do zacisków 2i3 czujnika Halla w rozdzielaczu zapłonu, pokręć rozrusznikiem i sprawdź czy błyska LED.
Nie mogę skręcać (kierownica zablokowana - musze mocno kręcić żeby pól obrotu zrobić) To kierownica zablokowana, czy wspomaganie padło? Ta kontrolka, to na pewno immo? Nie przypadkiem akumulator? Zajrzałeś pod maskę i sprawdziłeś, czy wszystko na swoim miejscu? Pasek się nie zerwał przypadkiem?
Przy takiej ilości danych to jak wróżenie z fusów. Miałem kiedyś Mondeo MK3 z podobnym problemem. Nikt nie mógł znaleźć rozwiązania, ludzie po kilkanaście tysięcy wydawali na naprawy które nie przynosiły skutku. Winnym okazał się jeden z przekaźników, chyba od pompy. Właśnie sobie przypomniałem, że w moim C5 2.0 też mi się to 2 razy zdarzyło. Pamiętam,...
Kiedyś w TDDI miałem identyczny przypadek. Ludzie na rożnych forach opisywali swoje wydatki od kilkuset do 15000 zł w poszukiwaniu usterki bez skutku. U mnie winny okazał się przekaźnik, chyba od pompy. Pamiętam, że zamieniłem go z tym od ogrzewania tylnej szyby, bo był taki sam. Dodano po 2 Nie doczytałem o tych kreseczkach na wyświetlaczu- czegoś...
Moja szklana kula podpowiada problemy ze sprzęgłem. Spróbuj jadąc pod jakąś górę np. na 2 dodać ostro gazu, jeśli obrotomierz pójdzie do góry a samochód nie przyśpieszy odpowiednio, masz pewność ze sprzęgło się ślizga.
Tak chodzi o powietrze. Dziura w ic, dziura w każdym wężu idącym od filtra powietrza poprzez turbinę, ic aż do silnika jeden gazuje drugi słucha. Zaczął bym od samego dołu przy intercoolerze, często jakiś kamień jak nie ma osłony dolnej silnika potrafi gumę uszkodzić.
Zrób sobie test na spaliny. Czy przypadkiem nie przedostają się spaliny do płynu chłodzącego. Mnie to wygląda na uszczelkę pod głowicą. Mogę się mylić, ale warto sprawdzić.
Bez diagnozy komputerowej będzie trudno. Najprowdopodobniej któryś wtrysk przelewa i przy obciążeniu brakuje ciśnienia na szynie i dla tego gaśnie.
Cos z turbina sie dzieje i sonda to widzi i zglasza blad
Usterki nie wymusisz (mając na myśli sprowokowanie przekaźnika do przerwy w przewodności :)), tylko jeździć a dobrze mieć w zapasie kawałek zwykłego kabelka aby sięgnął od bieguna dodatniego akumulatora do elektrozaworu N109 (start-stop) na pompie wtryskowej, jak przekaźnik zastrajkuje na amen to podpinasz kabelkiem na "krótko" N109 z + aku i silnik...
Zrób log 004 ale w trybie BS - loguj przez około 40 sekund bo coś mi się wydaje, że zawór N108 się zacina a statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku jest bardzo dobry.
Jest tak jak sam zauważyłeś, przetwornica osiąga zbyt wysoką temperaturę i załącza się zabezpieczenie termiczne w tej że przetwornicy. Dobrze by było jak byś spróbował umieścić ją w takim miejscu, żeby czynniki zewnętrzne nie wpływały na dodatkowe jej nagrzewanie.
Jak przeładowuje to Muszą być kierownice zapieczone lub ew. MAP po rozgrzaniu zawyza pomiar ale nie spotkałem sie z taka usterka MAP-a.
Nie do końca wiem, o jakim aucie mowa. Bo piszesz megane 2 ale 2001 rok i to mi się nie trzyma kupy bo 2 było od 2003. W megane 2 jest całkowicie inna elektronika niż w 1, ale skoro wszystko gaśnie i nie masz nawet awaryjnych, lampek w kabinie lub świateł postojowych to nie ma cudów. Nie masz zasilania glownego
Najpierw sprawdż czy wałek aparatu zapłonowego nie ma dużego luzu, jak jest duży to występują zakłócenia wielkości szczeliny powietrznej pomiędzy wirnikiem a cewką. to co nazywasz ustrojstwem to cewka. Sprawdż czy ma przejście. Jak masz wątpliwości to wyjmnij aparat i obejrzyj organoleptycznie czy nie ma np. uszkodzeń mechanicznych .
Wygląda na kiepską masę sterownika silnika
Któryś wtrysk ma zwarcie lub uszkodzona wiązka do ECU. Odpinany pokolei i ma trzech cylindrach odpali
Jakie kable zapłonowe zamontowałeś?
W hallotronowym w ogóle nie powinno się mierzyć rezystancji, bo podobno można go uszkodzić. Ale skoro czujnik wału ma 10 Om zamiast 260 - 340 wg Autodaty, to ja bym od niego zaczął. Najlepiej jakbyś podłączył oscyloskop.
W zależności od typu silnika hall lub magnetoindukcyjny.
wg. schematu pin 1 Stacyjka pin 2 Masa pin 3 Stałe zasilanie https://obrazki.elektroda.pl/2610956700_...
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Chyba sam rozwikłałem własną zagadkę. Urządzenie zamontowane na kole, to prawdopodobnie... "hamownia drogowa", inaczej "hamownia przenośna". Nie wiem na jakiej dokładnie zasadzie robi te swoje przeliczenia, ale ponoć wyniki nie odbiegają zbytnio od stacjonarnej hamowni rolkowej. Aczkolwiek nie wiem czy to coś na kole, to nie jest zwykły czujnik obrotów,...
Witam. Mam problem z radiem tz. Radio działa bez problemu ale funkcja Bluetooth nie. Wybierając w menu włacz/wyłącz Bluetooth nie reaguje także przy wybraaniu funkcji wyszukaj urzadzenie. Polaczenie z Bluetooth rozłaczyło sie w trakcie jazdy i juz nie dziala. Master z gamy osobowej czy gamy ciężarowej ?
Volvo EW160D: problem z jazdą. Tzn. w trakcie jazdy nie można dotknąć joysticków od ramienia, bo koparka od razu hamuje. Wie ktoś, co może być przyczyną? AI: Czy problem pojawił się nagle, czy narastał stopniowo z czasem? Po wymianie oleju i filtrów w układzie hydraulicznym. AI: Czy na wyświetlaczu lub kontrolkach pojawiają się jakieś komunikaty błędów...
Dzięki za odpowiedź! Alternator był w naprawie (świeciła kontrolka, ale ładował), zrobiony został stojan i łożyska. Kontrolka zniknęła. Zastanawia mnie tylko ta prawidłowość: zimno, mokro (ale nie zawsze! po myjni, czasem w deszczu też jest OK). Może przewody alternatora? Ewentualnie, czy jest możliwość, aby wadliwy akumulator powodował takie objawy?
Do Vontanten, cp było pboblemem gasnaxych zegarów i elektryki? Moje auto nie reaguje na nic dokładnie jak u ciebie zapala się tylko kontrolka silnika i chodzą wycieraczki... Proszę o odpowiedź co było przyczyna
Akumulator na prostowniku, napięcie prawie 14 V. W samochodzie nawet nie działają lampki na suficie, zachowuje się tak jakby nie miał akumulatora. Spróbuję go dziś zładować. Takiej usterki jeszcze nie widziałem. Dodano po 2 No, sztuka zrobiona. Jak ktoś chce zabawić się w "co było" to zapraszam. Samochód od nowości, bez przykrych historii, przebieg...
Cześć, Mam problem z rowerem elektrycznym Gazelle Torrente z silnikiem BOSCH. Podczas jazdy na wyświetlaczu potrafi sporadycznie znikać wskazanie prędkości, przez co i wspomaganie wyłącza się. Dodatkowo panel potrafi podczas jazdy się wyłączyć, czasami po wyłączeniu sam się włączy. Może ktoś się z tym tematem spotkał? Z góry dzięki za odpowiedzi ;)...
Włącz A/C i ustaw max temperaturę, wolny nawiew w czym ma mi to pomoc ??? w czym ma mi to pomóc pytasz więc i co dalej . ps wiesz zabrakło mi sł owów.
Tak na szybko, można masę sprawdzić między karoserią, a silnikiem.
Benzyna
Jeśli to 2t to wymaga mieszanki paliwa z olejem. Pytanie, czy w trakcie jazdy dostał mieszankę, jeśli nie to silnik umarł.
I jak kolego doszedłem co było u ciebie problemem bo mam podobne objawy.
Uzupełnij tytuł o typ radia lub dodaj jego zdjęcie. 3.1.15. Publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
Witam Proszę o info czy problem został rozwiązany bo mam dokładnie to samo Pozdrawiam darmod(at)interia.pl
Seat Leon 2 1.4 TSI, u mnie problem występuje ten sam, proszę o informację czy ktoś miał podobny i w czym tkwi problem, bo byłem już u dwóch mechaników i rozkładają ręce :( Bo nie chce im się szukać, robota czasowa i niepewna (za drogo dla ciebie by było). Szukaj uszkodzonych klem, luźnych, wygrzanych itp. Są też przekaźniki sterujące głównym zasilaniem...
Zakłócenia wywołane wysokim napięciem. Ten problem w fiatach opisywany był w czasopiśmie "Autoelektro" jako rada miesiąca. Przewody i świece zgodne jak opisuje producent, oraz droga położenia przewodów.
Nic się nie stanie, w trakcie jazdy objawy ustąpią!
rozrusznik ok,, ale sprawdze jeszcze okablowanie, ale gdyby to był on to by raczej nie odcielo zaplonu w trakcie jazdy , jeszcze imo podejrzewam, jutro bede grzebał, dzieki za odpowiedz
Sama kontrolka akumulatora oznacza brak jego ładowania - mogą być np. zużyte szczotki w alternatorze. Trochę dziwne jednoczesne zapalenie kontrolki od filtru paliwa. Bez wizyty u elektryka samochodowego (najlepiej specjalisty od Toyoty) pewnie się nie obejdzie.
Kostka stacyjki do sprawdzenia w pierwszej kolejności
Witam. Warto spr. połączenia ogniw...
mam problem z radiem w trakcie jazdy, straciło moc, odbiera, ale bardzo cicho i szumi, sprawdzone głośniki są ok, Jak w przypowieści "Wiódł ślepy kulawego" Bezpiecznik sprawdzałeś? Bezpiecznik od czego - cichego grania i szumienia? Sprawdzone, już nie mam pomysłu i niestety w okolicy nie ma nikogo, kto by mógł naprawić lub sprawdzić radio Podaj model...
Instalacja do przeglądu, najpewniej w trakcie jazdy terenowej nastąpiło gdzieś przetarcie/przycięcie przewodów.
Rozrząd w porządku, głowica w porządku, elektrozawór też ok, paliwo nie dochodzi do wtrysków, samochód nie odpala....
Zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy. Zaczyna dzwonić po włączeniu zapłonu.
Witam. Mam problem z trzęsącym się samochodem. Scania przy prędkości ok 65km/ i 80 - 85 km/h wpada w drgania i występują drgania kabiny . Koła były podmieniane / wywazane/ itp . Opony w stanie idealnym . Chciałem dodać że na innych kompletach kol problem pozostał. Mamy wymienione amortyzatory zawieszenia przód i tył. Wał pędny również był podmieniany...
Trudno powiedzieć - dokręć prawidłowo, jeśli nie będą wydawały dźwięków w trakcie jazdy - to nie ma problemu.
Mierzysz na postoju czy w trakcie jazdy? Może go nie puszczać na jałowym więcej sterownik, stąd tylko takie uchylenie.
A w trakcie jazdy przełączy i jedzie czy gaśnie. Na początek wyklemować go.
Jak to jest KTS,CDIF,LUNCH,itd-procedury wypalania każdy robi po swojemu czy jak zaleca producent.Podzielcie się wiedzą :wink: Sądząc po tym co sam robiłem i postach powyżej-sprzęt aktywuje funkcję sterownika,resztę zmiany nastawów wykonuje ECU. VW -wypalanie w trakcie jazdy czy sprzęt uniwersalny czy VAS skutek ten sam:D Opel (w tych które wypalałem)...
Jeśli ze skrzyni nic nie kapie, w trakcie jazdy nic nie wyje, rzęzi, chrzęści to znaczy że skrzynka jest jeszcze dobra. I to tyle. Jak już szarpie/stuka przy ruszaniu to złom.
Co robi głośnik? Głośnik nie ma przewodu masowego! W nowoczesnych radioodbiornikach, wyposażonych w końcówki mostkowe, oba przewody głośnikowe obowiązkowo muszą być odizolowane od masy i innych przewodów. wspólna masa głośnika i radia była możliwa w starych kilkuwatowych radiach. W tej chwili radzę po kolei odłączać głośniki i sprawdzać, kiedy zniknie...
Do sprawdzenia - czujnik wału Pozdrawiam
Wiem że potrzebna jest diagnoza niestety mój mechanik chyba tego nie wie dlatego zacząłem szukać przyczyny na własną rękę . Jesteś mi w stanie powiedzieć w jaki sposób zobaczyć czujnik gazu ? Czy jest możliwe sprawdzenie go multimetrem ?
Gdzie auto stoi, w garażu na wsi czy pod blokiem w centrum miasta? I kiedy odkrywasz awarię, po nocy czy nagle w trakcie jazdy auto staje?
To już tłumaczył kolega vodiczka. Zarówno silnik jak i prądnica mają sprawność mniejszą od 100%, dochodzą straty na oporze przewodów. Czyli gdy załóżmy silnik pobiera 100W z silnika to, zakładając, że silnik ma sprawność 60%, 60W pójdzie w ruch, natomiast 40 w ciepło i pokonywanie oporów toczenia. I tutaj prądnica, która też ma sprawność ok. 60%. Więc...
Program można zmienić w dowolnym momencie, także w czasie jazdy.
Witam takie pytanko na wstępie 2 T czy 4 T może za bogatą mieszanką tzn mało powietrza czy filtrem przelotowy czysty zalany paliwem Może brać lewe powietrze i sprawdź czy świeca nie bije na boki :-) A ostatnie dolegliwości jakie były jeśli w ogóle były I co ostatnio było robione Miłego działania
Nie ma procedury adaptacji - sterownik sam się adaptuje w trakcie jazdy. Jeśli nie chodził w trybie awaryjnym to kilkaset km na benzynie już przywróciło adaptacje do właściwych wartości.
Witam wszystkich! Doceniając rolę tego forum i ludzi, którzy się w nim udzielają chciałbym podzielić się z Wami informacją, co było powodem usterki o której pisałem. Sądzę, że te informacje pozwolą uniknąć wielu osobom dużo stresu i straty pieniędzy przy podobnej usterce. Powodem tego, że auto gasło podczas jazdy była usterka elektryczna, która dotyczyła...
Założyciel tematu z tego co rozumiem uważa, że aktywna kontrolka na liczniku oznacza WŁĄCZONY system? Mylisz się. ESP jest aktywny cały czas czy to po zapłonie czy w trakcie jazdy, Ty go wyłączasz wciskając przycisk.
Hallo,pozdrowienia dla wszyskich, mam problem z Golfem 3 rocznik 1997 Disel , co jakis czas gasnie w trakcie jazdy po 10 km roznie , w Kampie niema zadnych bledow gdy jade samochod nagle traci moc zaswieca sie kontrolka oleju po nacisnieciu sprzegla silnik gasnie , gdy ponownie wrzuce bieg silnik zapala i moge znowu jechac dalej ??????? moze ktos cos...
Czujnik wału,zimne luty,przekaźnik,spadek ciśnienia na szynie.
Witaj, Czy udało Ci się znaleźć przyczynę problemu? Ja mam podobny problem z Suzuki Swift 1.0i. Gdy jeżdzę na wysokich obrotach bądź przejeżdżam tzw. chopki , silnik nagle gaśnie. Czasem daje się go odpalić, czasem nie. Dzisiaj gdy starałem się zdążyć przed czerwonym nagle silnik zgasł. Zepchałem na bok, wyjąłem przewód zapłonu z kopułki, włożyłem,...
A pod silnikiem układ wydechowy ? Jak chcesz z biegiem, to podnieś jedno koło napędowe do góry, nie odjedzie, a w jakiś tam sposób zasymulujesz obciążenie w trakcie jazdy.
Wymiana okablowania pomogła !!! mam nadzieję ,że już po problemie. pozdrawiam
A zorganizuj sobie oscyloskop i zobacz czy w trakcie jazdy nie spada amplituda sygnału z czujnika, ewentualnie czy nie pojawiają się jakieś śmieci.
Uszkodzony hamulec postojowy w naczepie lub problem z połączeniem powietrznym czerwonej klamki naczepa pojazd. Zrób zdjęcia zaworów .
Może to zbieg okoliczności - ale ja prawko robiłem właśnie w 91r. pozdrawiam TomekS
Klapka jest może fajna, można kupić nie drogo ale dzwoni w trakcie jazdy[wiem z własnego doświadczenia] zdecydowanie lepsze moim zdaniem będzie zamontowanie kolanka takiego jak w kominie t-25
Jakie temperatury odczytuje sterownik silnika? To co jest na wskaźniku na desce może być już uśrednione. Jak jest uszkodzony parownik i wysokie ciśnienie LPG przedostaje się do układu chłodzenia taka sytuacja może wystąpić - ALE co jest ważne to wywala tylko na gazie, na benzynie jest normalnie. Gazownik uważa że to nie ma nic wspólnego no ale moje...
Post był raportowany. Na forum obowiązuje REGULAMIN i "przyklejone" do niego pytania wraz z komentarzami. http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php + REGULAMIN --> Pkt 3.1.17. Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi. + REGULAMIN --> Pkt 3.1.13....
Gdzie mierzyłeś napięcie.
Sprawdź czujnik położenia wału. Może nie działać po nagrzaniu - to częsta usterka. Czujnik znajduje się między silnikiem i skrzynią.
Moduł to jaki ma jakąś nazwę wiadomo na czym jest zrobione a tranzystorach czy przekaźnikach. W każdym razie wszystko wskazuje na uszkodzenie instalacji w przyczepce. Masz gdzieś sparciałe przewody w trakcie jazdy zaczynają się do siebie dotykać i robią problemy
Czy ten przekażnik ma jakiś numer, czy może powodować taka usterkę. pozdrawiam
Właśnie wszystkie kable , wtyczki połączone prawidłowo , po podłączeniu pod kompa też nie znalazło problemu
Rozpatrzmy wszystkie możliwe przypadki. 1. Strumień powietrza w trakcie jazdy nie trafia na wymiennik. 2. Strumień powietrza trafia na wymiennik, ale nie jest kierowany do kabiny. 3. Wymiennik pozostaje chłodny w trakcie jazdy. Pozostaje ocenić na miejscu!
Taka wymiana szczotek w Mercedes A klasa ile orientacyjnie może kosztować. Wymiana plus usługa
Mam ten sam problem. Poradziłeś już sobie z tym? Jak masz rozwiązanie to proszę o podpowiedź co robić. Z góry dzięki.
gaśnie trakcie jazdy szarpanie trakcie jazdy awaria trakcie jazdy
świecą diody przełącznika odzyskać zdjąć telefon nvidia sterowniki karty graficznej
pralka indesit innex pralka indesit innex
Iveco Eurocargo 2007 - Niesprawny hamulec górski: przyczyny i diagnostyka Ciśnienie w silniku gąsienicowym w wozidle: jak działa układ hydrauliczny?