Witam, wszyscy podchodzą do tak prostego wykonania prostownika, NAUKOWO a wystarczy prosty wzór do obliczenia transformatora i po problemie. Poczytałem te posty i naprawdę może się zakręcić w głowie ,zrobiłem kilka prostowników z trafa Rubina i pracują b. dobrze nawet rozruch można robić, robiłem też na innych transformatorach i bez zarzutu ( a tu tyle...
Jeśli nawet 50% mocy oda prostownik, a 50% akumulator (zazwyczaj zmrożony lub rozładowany) to już możliwy będzie rozruch.
Dokładnie skoro masz wyjście z odczepu napięcia 16,5 V to już napięcie jak najbardziej odpowiednie teraz tylko układ prostowniczy i rozruch gotowy.
Jeśli tak, to prądem 300A można obciążyć ten transformator na 5 sekund - to może być za mało na rozruch.
Kolego Krzysiozak: mierzenie omomierzem uzwojenia nie ma sensu, bo mierzysz oporność dla prądu stałego, a zasilasz prądem przemiennym. Dowiń ze dwadzieścia zwoi i jeszcze raz spróbuj. Łączyłeś dobrze: początek z końcem. Jeżeli ma to być jedynie wspomagacz rozruchu to za duży rdzeń. Rozruch trwa chwilę, czasem dwie, więc wystarczyłby rdzeń o przekroju...
Bardzo proste do zrobienia o przyzwoitych parametrach, żeby się nie ściskać z upchaniem uzwojenia 12/24 V trzeba dwa takie same transformatory. Z parametrów wychodzi że kolega chce prostownik wspomagający rozruch np na zamarzniętym silniku
Jeśli się nie grzeje i po podłączeniu obciążenia (np żarówki 24V) nie spada znacznie napięcie, nie powinno się nic z nim dziać, jednak dobrego prostownika z niego nie da się zrobić, a o rozruchu można zapomnieć.
Kolega robił takie rozruchy do maluchów. Transformatora dawał 15 V bez obciążenia albo i więcej, przy rozruchu spadało do 9 V. Transformator mocno przeciążony, ale do takiej dorywczej pracy wystarczający. Zasada użycia - podłączyć "rozruch" do akumulatora. zacząć uruchamiać silnik, włączyć "rozruch" do prądu, po uruchomieniu silnika migiem odłączyć...
Ja mam poważne wątpliwości czy zasilacz 10A impulsowy pozwoli wystartować temu silnikowi, niezniszczalny dla tego zastosowania będzie transformator z prostownikiem i kondensatorem. Ten układ startu z postu #5 może zadziałać, tzn ze pozwoli na łagodny rozruch silnika od pompy, ale silniki na 24V zanim wystartują stwarzają bardzo trudne warunki rozruchu.
Więc diody daj 100A minimum bo prąd zwarciowy transformatora muszą diody wytrzymać inaczej będzie to bardzo awaryjny prostownik. I przewody 4mm2 na wyjsciu -- jak to zrobisz będziesz sie cieszył SWOIM prostownikiem .
Kolego Gabikam, przestań już pisać te pierdoły, booster to urządzenie rozruchowe, taki duży transformator z prostownikiem ułatwiający rozruch. Napisz nam jakie ecu w dieslu po oszukaniu czujnika temperatury podniesie obroty z jałowych do maksymalnych? Po mojemu ecu trup po próbach odpalenia z boostera.
Ten rdzeń to rdzeń zwijany cięty - RZC. Po jego rozmontowaniu powinno być cztery pakiety połączonych blach w kształcie litery C. Dobrze by było, aby te cztery pakiety blach nie uległy dalszemu rozdzieleniu przy demontażu rdzenia.
Zorientowałem sie trochę w kwestii mostka tyrystorowego. Rozwiązanie kosztowne, a sterowanie nie będzie proste więc raczej odpada. Przeciążony transformator może dać ponad 30A, a takie tyrystory już konkretnie kosztują. Czy możliwy jest łagodny rozruch transformatorów za pomocą triaków?
A jakby zrobić tylko rozruch do Ciężarowych 24V?
Jeżeli podłączę transformator w takim układzie jak jest bez odwijania przez mostek np. 50 A i wspomogę rozruch nie spalę trafa ?
Witam. Chciałbym zbudować prostownik z rozruchem. Z racji tego chciałbym zaczerpnąć wiedzy w jaki sposób działa taki prostownik. Posiadam trafo 120A 12V/24V. Był bym wdzięczny. Gdy by ktoś podpowiedział jak podlaczyc transformator, aby taki rozruch zadziałał prawidłowo.
zrób odczep by uzyskać 17-20V , kup cztery diody na prąd 50-100A,połącz w mostek i zapalaj
http://obrazki.elektroda.pl/3538634700_1... Witam. Od dobrych kilku lat jestem posiadaczem transformatora z mikrofalówki ale dotąd nie mogłem znaleźć dla niego praktycznego zastosowania, aż spróbowałem zrobić z niego prostownik rozruchowy. Pomysł był dobry bo wyszło z niego dość małe ale mocne urządzenie. Transformator został pozbawiony...
Zwykle prostowniki mają transformatory 80-120 W Autor nic w tym temacie nie pisze, nie wiem. Mój ma 350VA- wszystko zależy, kto se jak udłubie :D A robiłem i 1000...2500VA za dawnych lat, np. pod rozruch do Kamaza... Jeszcze mi się gdzieś mostek na ruskich diodach 200A został. są takie gdzie uzwojenie wtórne jest schowane pod uzwojeniem pierwotnym...
OK, tu masz schemat podłączenia diod do transformatora:
Widziałem takie "wynalazki" ale dotyczyło to ciągnika rolniczego w którym właściwie nie było instalacji elektrycznej (poza rozrusznikiem). Nie piszesz o jakim samochodzie mowa ale właściwie pewne, że zrujnujesz sobie instalację. A jęsli masz tam trochę elektroniki to klapa kompletna. Mówiąc krótko do spawania używasz pądu zmiennego lub stałego w wysokości...
Tak tyrystory Po 4 przeliczyłem to i 35A i 150V daje 5,3kW , czy ty masz w ogóle nie za mały transformator? Masz dobry prostownik na rozruch , ani to na spawarkę MMA ani MAG ani TIG, W ogóle z czego ten transformator? Zresztą nie masz nic do stracenia ,kup na allegro ten sterownik na 3 triakach 40A i załóż go.
Możesz jeszcze spróbować odsiarczyć te akumulatory, ale jeżeli są takie kiepskie to należy je kupić. Moja rada to kupić troche z zapasem, zrobiłem tak w samochodzie i jest lepiej. Miałem wcześniej 45Ah a teaz mam 55Ah, jedyny problem to alternator musi je dobrze ładować
Chyba masz spalone trafo, ten amperomierz zamocowany po partacku w wytopionej dziurze w obudowie też nieciekawie wygląda... W ogóle ten prostownik mi się nie podoba... Jeśli transformator spalony, to naprawa nieopłacalna. Pozdrawiam,
Rozruch to głównie sprawa odpowiedniego transformatora - najlepszy byłby trójfazowy. Ten prostownik może do tego być nie za dobry - tyrystor nie stabilizuje napięcia, tylko włącza i wyłącza prąd, więc wyszłyby z tego duże skoki napięcia.
ale mam stary migomat 200A Migomat ma ok 24-32V wieć szukasz połowy uzwojenia , 2 diody i masz za free prostownik 12V 400A. A jak skrócisz przełącznikiem uzwojenie pierwotne o całą warstwę , masz rozruch.
...jak dokonać rozruchu w zimie 3,5kW 12 V (rozrusznik) tak żeby kręciło lepiej jak w lecie.... ...250A przy 14V to żaden problem. Uzyskać to można ze spawarki jednofazowej (nie migomatu). Były takie spawarki 120A (50V przemiennego) wystarczy odczep ze środka (2 x 25V), dwa tyrystory i do 250A masz rozruch.
Ostatnio serwisowałem stary prostownik do ładowania akumulatorów sprzed około 30 lat. Objawy podobne, pewne wahania napięcia, na wyjściu prostownika niby jest napięcie, które wskazuje multimetr, ale nie ma "amper" i żarówka samochodowa nie świeci. Prostownik posiadał dwa bezpieczniki, sieciowy 230V i drugi w obwodzie ładowania akumulatora. Uszkodzona...
Mimo wszystko chciałbym mieć prostownik z rozruchem:D w robocie mamy taki nie wielki rozruch stary chyba unitra ma jeszcze w sobie spawarke. Rozruch ma 150A i daje rade kręci nawet disla oczywiśnie nie rozładowanego do zera ale rozrusznik na kręci jak burza
http://obrazki.elektroda.pl/6536610100_1... Witam. Przedstawiam szanownemu Forum konstrukcję, którą niedawno popełniłem. Pomysł na takie urządzenie wykiełkował, gdy wpadł mi w ręce duży transformator bezpieczeństwa i po kilku próbach okazało się, że po dowinięciu kilku zwojów na uzwojenie pierwotne będzie się doskonale nadawał na prostownik...
Mam transformator separacyjny 800VA, który waży 15 kg. A tu cały prostownik 11,4kg. To jakiej mocy może być ten transformator?
czy uszkodzony kondensator może tak wybijać? Nie wygląda na uszkodzony. Jak by miał tak wybijać, to by wyglądał inaczej (byłby taki... otwarty). :D To urządzenie to dość duży transformator, gdzieś wyczytałem, że urządzenie może prowadzić rozruch z mocą do 10 kW. Wydaje mi się, że może wyzwalać taki bezpiecznik przy załączaniu poszczególnych uzwojeń...
prostownik z rozruchem to już mozna zrobić, wykorzystując przewinięty transformator i obudowę. Nie sądzę, rozruch odpada, sprawdziłem i kombinowałem, rdzeń jest do 'upy' :P
Jaka będzie wynikowa moc 2 lub 3 transformatorów szeregowo i 2 lub 3 równolegle, czy z jednego połączenia i drugiego można zyskać tą samą moc? Dokładnie taką samą.
Mnie osobiście bardziej by interesował temat usunięcia pulsacji prądu niż przekładni transformatora. Na pulsację stosuje się filtry. Zbuduj dławik na 400 A, podłącz go w szereg za diodami prostowniczymi i pozbędziesz się pulsacji prądu. Bo konstrukcja filtru pojemnościowego to raczej szalenie nieekonomiczne rozwiązanie przy takich prądach.
Wiem vodiczka, ale skoro transformator jest, to niech jest i rozruch, małego "pyrtka" 6A już mam i czasem trzeba było dość długo czekać.
czy ten rozruch 150A działa dzięki chwilowemu przeciążaniu transformatora i prostownikowi z ogromnym prądem tyrystora? Pewnie tak. Pisałem po opisie ze stron, po dokładniejszym sprawdzeniu tyrystory które tam są to :T142-80-1-U-100V ,I-80A, Iimp.-125A, o trafie nie znalazłem nic ale prostownik waży 9,5 kg więc samo trafo 8-8,5 kg, wiem że to słabe...
Ale bryndza. Krótko-na wtórnym nawinąć ( na obu połówkach) od 40 do 45 zw. drutem DNE 3mm ( zajmuje dokładnie całą dłuość karkasu w jednej warstwie i połowę drugiej warstwy) i połączyć te uzwojenia równolegle. Lepszy jest płaskownik 7x1,5mm, ale może być ciężko dostępny. Trafo ma uzwojenie nawinięte na 127, 220 i 240V. Wykorzystujemy 220 i 240, robimy...
A właściwie to spalony transformator prostownika. Był to prostownik służący jednocześnie (po przełączeniu) do rozruchu mojego diesla zimową porą. Teraz pytanie, czy przewinięcie takiego trafa samemu to wielki problem? Jak się do tego zabrać? A drugie pytanie dotyczy spawarek pracujących jako rozruch do samochodu (spotkałem coś takiego w Allegro). Mam...
Mam nadzieję, że materiał (FAQ + instrukcja w formacie pdf w j. ang.) zawarty na tej stronie: http://www.hilka.co.uk/product.php?id=12... okaże się również pomocny. Tak w telegraficznym skrócie: Należy mieć na względzie, że ten model prostownika nie podaje napięcia na zaciski krokodylkowe, jeżeli akumulator jest niepodłączony lub napięcie na zaciskach...
Kolega ma rację, grubość przewodu jeszcze o niczym nie świadczy. Ale na pewno się nie nada na rozruch ten transformator.
Panowie mam jeszcze jeden transformator toroidalny 250va z jednym wyjściem wtórnym 27v ,czy z tego można coś wykrzesać 😊 12/24v może rozruch bo on jest dość duży
Witam, mam pytania do autora: 1. Czego użyłeś (jakieś taśmy) do zaizolowania uzwojeń transformatora? 2. Dlaczego w przetwornicy pomocniczej stabilizujesz napięcie z nieużywanego odczepu transformatora, a nie napięcie wyjściowe?
Transformator w prostowniku z rozruchem jest za mały, żeby długotrwale oddawać dużą moc, potrzebną dla rozrusznika, ale jest większy niż w "zwykłym" prostowniku, chwilowe przeciążenie wytrzymuje, po czym spodziewamy się, że będzie dłuższy czas żeby mógł się wychłodzić. Za mały transformator ma też za dużą rezystancję wyjściową, żeby mógł dostarczyć...
Witam Co Masz na myśli pisząc - prostownik z rozruchem, czy chodzi o wspomaganie rozruchu, czy o rozruch silnika bez udziału akumulatora. Jeśli o to pierwsze to, z tego transformatora, o którym piszesz, zrób jeden odczep aby otrzymać na wtórnym ok. 17 V i dowiń pozostałe zwoje aby na całym wtórnym było ok. 22V. 17V służyło będzie do ładowania akumulatorów,...
sprawdzony układ sterujący Kolego każdy układ z tyrystorami tak działa że po włączeniu tyrystora tracimy na chwilę kontrole nad nim i sobie przewodzi aż napięcie chwilowe spadnie do 0 . Najpewniejsze są układy z pilotem przewodowy,, po prostu włączamy rozrusznik i naciskamy przycisk któy przełącza uzwojenia i mamy rozruch. Po drugie do prostownika...
cześć, buduje prostownik(12V) używając dość solidnego transformatora (2 - kolumnowy). Chciałem tak wpiąć układ płynnej regulacji. Jednak przy starcie jest tak duzy skok prądu, ze pali mi tranzystor w tym układzie. Doszedłem do wniosku, że trzeba zrobić soft start. Zastanawiam się, nad użyciem układu ze szlifierki. czy waszym zdaniem to zły pomysł ew....
Po nitce do kłębka, trzeba prześwietlić od wtyczki do transformatora, metoda i styl dowolny, te przełączniki, jak są przełączane pod obciążeniem, bardzo szybko się uszkadzają i tam bym poniuchał także.
Otrzymałem do naprawy prostownik ZTR-120 z pustymi karkasami trafo. Wróżki.pl. Potrzebuję dane uzwojeń do tego transformatora. Da się zrobić, a może przekrój rdzenia? Z tego o pamiętam, to tam chyba był nawet rozruch.
18 V dla rozruchu lub jego wspomagania.Diody z alternatora mają więcej niż trzy ampery.Biorąc pod uwagę 6x3A =18A a nie 50.Te i podobne diody mają po 30-35A sztuka.Amperaż diod nie sumuje się w mostku.Nadadzą się na prostownik i będą dużo lepsze nisz kbpc 50A za 4zł,który pójdzie z dymem przy pierwszym zwarciu lub obciążeniu 3/4 In kbpc. Z nonogramu...
Ten transformator nadaje się na prostownik z funkcją rozruchu, albo co najmniej porządnego wspomagania przy rozruchu. Wymaga to jednak zastosowania dużych diod - co najmniej 100A. Jeśli nie będziesz korzystał z możliwości rozruchu wystarczą diody 10A co pozwoli na ładowanie prądem do 20A (oczywiście diody na odpowiednich radiatorach). Wartość 20A będzie...
Napięcie przemienne pomniejszone o spadek napięcia na diodach X 1,42 to napięcie stałe na prostowniku. Nie bardzo rozumiem co masz na mysli. Wszystko zalezy od konstrukcji prostownika i uzwojen na transformatorze.
Hej! Mam zamiar nabyć prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych i kable, których można użyć do odpalenia auta z wykorzystaniem innego auta. Jestem laikiem, więc nie wiem, co wybrać. Polecicie jakiś dobry sprzęt? Jeśli jeszcze jakieś dane są potrzebne do właściwego wyboru, to pytajcie. Dzięki z góry, Jacek Ja polecam aby nie zapuszczać tak...
Na tym transformatorze chcesz spawarkę zrobić? Podaj wymiary rdzenia i średnicę drutu.
Myślałem osobiście nad regulacją na pierwotnym Posiadam w domu regulator obrotów silnika AC 220V 4A-nadaje się do czegoś Wybaczcie moje pytania ale na elektronice wcale się nie znam Zregenerowałem kiedyś jeden prostownik ale on jest 6/12V bez regulacji tak więc ogólna zasadę działania pojmuję a o resztę pytam Dodano po 5 Jaki maksymalny prąd ładowania...
W takim razie transformator ma odczepy po stronie pierwotnej. Kolega zmierzy oporność uzwojenia pierwotnego od końca połączonego bezpośrednio z kablem sieciowym do odczepów. Jeśli kolega uporządkuje wyprowadzenia według malejącej oporności, to po podłączeniu ich do przełącznika będzie można regulować prąd. Zakres rozruch prawdopodobnie ma najmniejszy...
Silnika nie odpali, ale może podładować na szybko akumulator i wspomagać rozruch o ile tak to zaprojektujesz aby nie dawało szpilek napięciowych a jednocześnie nie zwierało trafa i mostka przy zwarciu.
Witam! Taki transformator niezbyt się nadaje do Twojego celu (zwłaszcza rozruch sprintera będzie grozić uszkodzeniem), a ponadto chyba nie wiesz, co policzyłeś. Jeśli moc transformatora jest 260VA, to znaczy, że przy 14V będzie Ci dawać ok. 20A - więc mostek na 300A jest "za duży" - i to ponad 10 razy. Uzwojenie wtórne dla prądu 20A wystarczy 4 - 5mm2....
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
1.Niech to wytłumaczy rysujący ten schemat. Te napięcie będzie różne z obciążeniem w porównaniu z bez obciążenia. 2.Nawet całkowicie padnięty jakikolwiek akumulator (12V) będzie miał większą pojemność niż duży kondensator. 3.Kolory nie mają nic do rzeczy. Przy zastosowaniu mostka podłączasz końcówki mostka oznaczone ~ i ~ do wtórnego uzwojenia transformatora...
Prostownik został przejechany. Proszę o schemat połączeń strony sieciowej transformatora ( przełącznik rozruch-praca, uzwojenia pierwotne transformatora. Pozdrawiam. AB
Poprzez internet niestety trudno pomagać. Ze zdjęć prostownika które zamieściłeś, zgaduję że: Dolny przełącznik - załączanie zasilania Środkowy - zgrubna regulacja prądu ładowania, 3 stopnie + rozruch Górny - dokładna regulacja prądu ładowania, 4 stopnie Niestety przełącznik środkowy w jednym i drugim są inne różnią się. Ktoś kto przy tym grzebał mógł...
Mam Prostel car 30A z opcją rozruch, prosta konstrukcja na transformatorze. Tobie wystarczy 15A, zmieścisz się w przedziale cenowym, który podałeś.
Prostownik jest na tyle wydajny, że w trybie BOOST potrafi aktywnie wspomóc akumulator w momencie rozruchu. Do tego celu zarówno wielkość transformatora, przekroje jego uzwojeń jak i wydajność prądowa prostownika muszą być odpowiednio dopasowane. Dowcip polega na tym, że normalny (prawie normalny) prostownik do ładowania akumulatorów po odpowiednim...
Lub prostownik rozruchowy dość dużej mocy Którego życie będzie krótkie... Zwłaszcza w takim zastosowaniu. Raczej prostownik ze wspomaganiem rozruchu. Prostownik (trafo) rozruchowy jest inaczej zbudowany.
Jeśli się odrobinę znasz omiń układ sterowania tyrystora. Podepnij napięcie z uzwojenia wtórnego transformatora bezpośrednio do mostka prostowniczego i wówczas zobaczysz czy prostownik działa. Później będziemy się zastanawiać jak naprawić sterowanie prądu.
2. Obiło mi się że taki rozruch szkodzi więc czy taki rozruch jest szkodliwy i dlaczego ? Prostownik przystosowany do ładowania akumulatorów bez obciążenia będzie miał >15V pod obciążeniem przy rozładowanym akumulatorze (10V) dostarczy kilka-kilkanaście amperów. Co producent może zrobić, żeby dodać funkcję rozruchu i co najważniejsze jak zrobić to...
W którymś "rusku" (Start-M?) był też ciekawy układ automatyki- kontroler napięcia- podłączony akumulator był normalnie ładowany do poziomu 14,4-14,5, ale jak po włączeniu stacyjki na rozruch napięcie akumulatora spadło poniżej 9V (o ile pamiętam), układ sterowania bramek tyrystorów odpalał je na max i pakował ile fabryka dała do chwili gdy napięcie...
ktoś to rozkręcił Ty to widzisz a ja chciałbym zobaczyć na wyraźnym zdjęciu, które mógłbyś podesłać o ile to nie problem. Pozdrawiam. EDIT: Jakie wymiary ma ten transformator?
Ale jakich bajerów? Napisałem ogólnie Dla przykładu "wypasiony" prostownik za 100zł z rozruchem Rozruch w tym sprzęcie polega na mostkowaniu regulacji żeby jej nie uszkodzić ale dalej ten sam transformator, to samo uzwojenie i najczęściej te same diody co w pracy na prostowniku Spotkałem się też z opcją mostkowania bezpiecznika bo na rozruchu nie wytrzyma...
wszystko siezgadza, czy nie prosciej zrobić wózek rozruchowy np 2 akumulatory powyzej 100Ah bezie służył lata. przez rozrusznik przy rozruchu płynie prąd zwarcia (w pierwszym momencie) dla różnych samochodów ma różne wartości 900 W to za mało po kilku rozruchach transformatory bedą do wyrzucenia, może lepiej zrobić układ do ładowania akumulatorów rozruchowych...
Sam jestem w trakcie robienia prostownika z UPSa i muszę napisać że wychodzą z tego bardzo przyzwoite konstrukcje. a opcjonalnie nada się też z atx a co do prowadzenia przewodow to czy nie nadały by się do tego gniazda bananowe 4mm (są ok ale tylko do ładowania bo rozruch może je zniszczyć choć łatwiej je czasem rozplątać jak da się je odłączyć)
Jak on ma wydajność 32 ampery to ja jestem papieżem. 10A to zupełne MAKS Co do regulatora jest to zwykły regulator na triaku. Tu gdzie faza podłączasz 230V, tu gdzie RL i 0 podpinasz transformator. Jak źle mówię niech mnie ktoś poprawi. Dodano po 1 Do triaka możesz przykręcić mały kawałek aluminiowego płaskownika.
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
(at)brathanki W hulajnodze masz bms. Podlaczasz tylko przewod jak do laptopa. W ladowarce pewnie upalilo kontroler (wlasne doswiadczenie). Jezeli autor mialby ten zasilacz to by napisal o tym w poscie. Dokładnie tak, przewód jest podpinany jak do laptopa, ale wiadomo chcę zrobić coś uniwersalnego i wykorzystać ten transformator, nie chcę żeby on sobie...
Wg mnie wspomagać rozruch możesz bez problemu. Podłączasz prostownik na kilka kilkanaście minut i uruchamiasz auto bez odłączania prostownika. Ten transformator przy jego przekroju rdzenia ma około 0,63kVA lub więcej a to stosunkowo dużo jak na prostownik. Wyszukiwarka powinna załatwić resztę.
Janek1815 mój błąd masz rację. Czyli dwie normalne do jednego radiatora i dwie odwrócone do drugiego radiatora. Wtedy na radiatorach miałbym plus i minus. Tylko nie jestem pewien czy lącze też te diody czy nie Tak na radiatorach masz + i -. Końce diod łączysz w pary i podłączasz do transformatora. Po prostu tworzysz mostek greatza.
Są jeszcze jakieś elementy między kablem minusowym a minusem mostka prostowniczego (czy tam masy z transformatora)?
1. nie widzę stabilizacji prądu ładowania - albo dobrze ukryta, albo nie ma; 2. schemat strasznie zagmatwany - bez opisu, jak to ma działać, można mieć z tym kłopoty; 3. obecnie są optotriaki i układy takie, jak NE555 - może nie warto stosować transformatora do wyzwalania tyrystorów, ani tranzystora jednozłączowego; pytanie, czy lepiej tyrystory, czy...
Na dwóch diodach 50amper - 100A to sobie fiacika odpalisz. Do diesla osobowego to potrzeba z 300 amper. Najlepsze rozwiązanie jest z kablami i akumulatorem. : Dla wyjaśnienia dwudiodowy prostownik dwupołówkowy jak i czterodiodowy prostownik dwupołówkowy ( w zależności od konstrukcji transformatora ) zbudowany z diod 100A daje nam średnią wartość prądu...
Jest to bardzo zły pomysł. Rezonans może spowodować uszkodzenie izolacji uzwojenia transformatora. Lepiej zastosuj regulator tyrystorowy po stronie pierwotnej lub wtórnej. Lepsze od kondensatora będzie zastosowanie dławika ale regulator sprawdzi się najlepiej.
Z tego co piszesz, to napięcie masz trochę duże, jak na prostownik 12V. Moc transformatora ok. 700W i prąd max. ciągły ok.25-30A. Przy rozruchu nawet 150A. Na twoim miejscu odwinąłbym kilka zwojów (8-10) tak, aby zostało 13V AC. Potem dorobił regulator po stronie pierwotnej zwierany przełącznikiem na rozruch. Wtedy diody 80A i masz prostownik do ładowania...
Dla realizacji funkcji rozruchu potrzebny transformator wtórne uzwojenie którego może zabezpieczyć prąd, co najmniej, 40-50A i prostownicze diody na odpowiedni prąd. To znacznie zwiększa koszt realizacji projektu. Praktyka pokazuje, że przy rozładowanym akumulatorze ma sens włączyć jego do reżimu ładowania na 40-60 minut prądem 0,2-0,3С. Napięcie...
Zgadzam się całkowicie, że lepiej wykonać uzwojenie z kilku drutów i połączyć równolegle, niż mordować się z płaskownikiem. Dlatego uzwojenie wtórne swojego prostownika opisanego dwa piętra wyżej zrobiłem z dwóch linek po 25mm². Przekonuje mnie też nieduże zmniejszenie przekroju przewodu uzwojenia wtórnego. Przewodu na wtórnym jest niewiele - góra...
A w czym ci się to stwierdzenie " podoba" . Bo w/g kolegi prostownik rozruchowy, pozwalający ładować akumulator małym prądem jest zły. Zobacz: http://obrazki.elektroda.pl/9777093500_1... To i jemu podobne zbudowane jest tak, jak napisałem w poprzednim poście - z tą różnicą, że funkcja rozruch jest włączana poprzez układ czasowy - po...
Dołączyć drugie uzwojenia (to znaczy połączyć równolegle ) tak niemożna zrobić. Ale można podłączyć się tylko do drugiego napięcia większego. Jeżeli uzwojenie grzeje się , to nawinięcie grubszym drutem usunie ten problem. Jeżeli uzwojenie wtórne jest obok pierwotnego . a nie na nim, to drobna zmiana napięcia niewiele wpływa na prąd wyjściowy, a tak...
(...)(podczas rozruchu mogło nastąpić uszkodzenie izolacji uzwojenia i zwarcie międzyzwojowe) Przemyśl to co napisałeś. Jeżeli w uzwojeniu wtórnym będzie chociaż zwarty 1 zwój, to popłynie dosyc znaczny prąd, i transformator zacznie się "gotować" w bardzo krótkim czasie.
Na allegro najlepiej kupić uszkodzony prostownik z rozruchem ,może tam byś taki transformator znalazł, do jelcza :) najlepiej ze starego prostownika to trafo wziąść,mają dobre prarametry tyle że te rdzenie IE trochę zakłócają ale nikt nie będzie przecież pchał zasilacza z wzmacniaczem samochodowym w jedną obudowę,też robiłem taki zasilacz trafo wziąłem...
Najlepszym wyjściem będzie odwinęcie uzwojenia wtórnego transformatora, można odrazu odwinąć do około 17V, zrobić odczep na rozruch i od odczepu dowinąć kilka zwojów aby uzyskać te 20V potrzebne do prostownika.
Na początek - przytaszcz jakiś akumulator 24V (2x12V) kilkadziesiąt amperogodzin. Może być taki z lekka strupieszały. (ewentualnie zamiennie może być opornica dużej mocy 0,5Ω/2kW.) Poza tym woltomierz wielozakresowy prądu zmiennego - lub miernik uniwersalny, miernik cęgowy prądu stałego. Połącz to w zestaw jak do łądowania i sprawdź jakie prądy płyną...
możesz zrobic niezły prostownik ,a może urządzenie do rozruchu
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
A więc tak: 1. Prostownik ten, żeby zacząć ładować musi mieć podłączony akumulator, w przeciwnym wypadku na zaciskach nie ma napięcia. 2. Przełącznik o którym pisałeś służy do zmiany rodzaju pracy prostownika, ładowanie (do dołu) - rozruch (do góry). 3. Przycisk (test), służy do sprawdzenia działania prostownika. Po jego naciśnięciu, na zaciskach prostownika...
Witam mam problem. Mamy prostownik class booster 400 potrzebny jest schemat podłączeń. Prostownik ma przełącznik włącz wyłącz zasilanie. Przełącznik ładowanie rozruch. Przełącznik wolne szybkie ładowanie i przełącznik siły ładowania oznaczenie 1/2. Wszystkie kabelki od przełączników są odciete. Na transformator wchodzi chyba 5kabli.może dałoby się uratować...
Na temat akumulatora bez opinii. Ale co do parametrów "urządzenia" mam uzasadnione podejrzenia co do mocy- 24V x 75A? Wystarczy porównać wielkość transformatora ze średnicą wkrętów do obudowy.
Witam. Dostałem od kolegi zadanie - mam zbudować prostownik z rozruchem. Dostałem na wzór taki prostownik. Na obudowie jest tabliczka: Zasilacz stabilizowany ....... FM,K "ERA" Rok 1987 Tylko tyle dało się z niej odczytać. Na transformatorze jest też tabliczka mało czytelna: Transformator TS3...... rok 1985 TWD13-010636-01 Pytanie moje brzmi: skąd wziąć...
http://electroshema.blogspot.com/2012/12... Na tej stronie internetowej podobny prostownik.Woltomierz należy podłaczyć równolegle wyjściowym gniazdom. Mocy transformatora 300w mało dla bezpośredniego puszczenia rozrusznika.Dla puszczenia rozrusznika prostownik powinien być podłaczony równolegle akumulatorowi, żeby kompensować spadek...
Poczytałem trochę na necie o sprawdzaniu transformatorów i wychodzi na to, że uszkodzone jest uzwojenie pierwotne. Jak dla mnie trochę za dużo czasu na naukę przewijania itp. Prostownik idzie w odstawkę. Planuję zakup prostownika Class 430 z rozruchem, 12/24V, rozruch przy 12V jest niby 300A. Potrzebny mi jest prostownik do ładowania różnych pojemności...
Czyli najlepiej bylo by nawinac wtorne od nowa drutem o wiekszym przekroju Przekrój drutu jest na tym transformatorze jak najbardziej odpowiedni, grubość będzie w sam raz do pracy dorywczej/chwilowej - spawarka mogła dawać prąd do 400A przy wypełnieniu 60%. Należy tylko wykonać odczepy, tak żeby na wyjściu prostownika uzyskać 30 - 35V i obawiam sie...
Na bank ucierpią: akumulatory, rozrusznik, a co do elektroniki w aucie już to nie będę się wypowiadał. Kto nigdy nie widział ten nie uwierzy. Widziałem już przypadki z udziałem takich urządzeń. Upalony komutator wirnika rozrusznika, uwalone cewki rozrusznika, upalony przewód zasilania rozrusznika (tu przez brak dobrego styku). Eksplozja akumulatora...
prostownik rozruch transformator rozruch prostownik prostownik rozruch
identyfikacja silnik schemat wzmacniacza mikrofonowego sterować bieżnia
sterownik nawadniania samsung rb31fsrndss
Antena Wizja TV: Co można oglądać? Brak sterowników do soundbara Lark - co robić?