Cały silnik był wymieniany Dodano po 45 Cały silnik był wymieniany Głowica też była robiona
No... chyba masz nie jeden, a co najmniej dwa problemy. Na pewno masz uszkodzony czujnik CHT temperatury głowicy. Ten czujnik pracuje w skomplikowanym systemie dwuzakresowym, przełączanym przez PCM poprzez zmianę napięcia zasilania czujnika. Ponieważ czujnik CHT to termistor, tzn. rezystor o ujemnym współczynniku temperaturowym, to wymaga zasilania,...
jeśli dymi na niebiesko to nie olej bo olej kopci na biało głowica sprawdź czy nie bierze płynu chłodzącego także proponował bym głowice
Ogrzewanie działa. Dodam że temperatura podnosi się wywali wodę lub jej część i opada znów do poziomu. Czy może to być wina termostatu ze blokuję się i ciśnienie w układzie rośnie? Bo woda jest czysta bez oleju oraz olej jest bez wody gdy by była uszczelka pod głowica raczej coś by się działo z kompresja a silnik pracuje rowno nie ksztusi się nie dymi
Jeżeli układ paliwowy jest szczelny to pozostaje pompa do sprawdzenia ,lub głowica nieszczelne zawory.
Witam mam problem z Fordem Transitem mianowicie w układzie chłodzenia pojawił się olej. W pierwszym momencie wyrok padł na uszczelkę pod głowicą, głowica zdjęta sprawdzona na szczelność oczywiście splanowana i założona, po drodze pominięta chłodnica oleju (bardzo częsta usterka z tym związana). Układ wypłukany auto odpalone i tu się robi problem, olej...
Rozbierać to rozbierałem i tam nic ciekawego po za zatarciem i tak: Po stronie ssącej: - tarcza wirnika, - korpus,- strona tłocząca,- rolka. Po stronie wysokiego ciśnienia: Głowica wysokiego ciśnienia, 2 lub 4 rolki w zależności od długości głowicy lub pompy wtryskowej.
Jeżeli schłodzenie pompy pomoże i silnik odpali, to będzie znaczyło, że pompa jest już kaput, głowica pompy wypracowana. Naprawa jest nieopłacalna, na rynku jest sporo używek, problem w tym, ze większość z nich zapewne nie jest lepsza od tej twojej. Szukałbym pompy raczej u dużych rozbieraczy specjalizujących się w Transitach... Jeżeli schłodzenie pompy...
Hi, Słupek, kolo foniczne, głowica wałki, wszytko zostało oryginalne, zmienione zostały pierścienie, któreś panewki i wymieniony jeden tłok, reszta oryginał . Kolo foniczne można przykręcić tylko w jeden pozycji, nie da rady tego umocować inaczej. Czujnik wałka czyta z krzywki wałka ssącego. Nie mam z czym porównać (nie mamy takiego drugiego pracującego...
Przyczyn może być kilka: wymieniana przez Ciebie chłodnica-wymiennik, walnięta uszczelka lub co najgorsze pęknięta głowica lub sporadycznie pęknięty blok. Nie chciałbym być złym prorokiem ale czeka Cię chyba powtórka z rozrywki. A swoją drogą to Ford jest g...o wort.
Nie, wolnossąca wersja ma klasyczną, mechanicznie sterowaną rotacyjną pompę Boscha, moce osiągane na Boschu to 70, 76 i 80 KM. Silnik z turbiną to elektronicznie sterowany system EPIC z pompą Lucas, moce 86, 100 i 115KM (te ostatnie to rodzynki). Na początku produkcji silnika 2,5D z bezpośrednim wtryskiem (od 1984 r.) stosowano mechaniczną pompę rotacyjną...
Problemem były przedmuchy między pierwszym a drugim cylindrem; wydmuchało uszczelkę pod głowicą i nadtopiło cienkie ścianki między cylindrami. Na szczęście planowanie bloku oraz głowicy pomogło.
Miarka oleju która robi jednocześnie za wlew oleju..... To dopiero wpadka. Lejesz olej, 5 minut czekania jak nic, aby zrobić na tip top wymianę oleju ze 2 3 razy dolać trzeba, i za każdym razem czekać trzeba.... Patent ten występuje min w silnikach 1,9 DCi-do przeżycia cierpliwości mam jak na razie pod dostatkiem Wymieniał kiedyś ktoś z was świece...
który rok transita ja nigdy nie słyszałem ami się nie spotkałem żeby miał jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem Większość Fordów ma takie zabezpieczenie, także Transit. Czujnik temperatury jest w głowicy, więc przy braku płynu jest szybka reakcja układu, bo to ona wpierw dostaje wysokiej temperatury... Ochrona silnika obejmuje: - zmniejszenie mocy,...
Prawdopodobnie zalany chłodziwem pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub dwa... Lub trzy... Jeśli tak było, to szczęście że nie stanął, bo silnik jest mocno konfliktowy. Zdjąłbym osłonę rozrządu i sprawdził na kołkach prawidłowość ustawienia rozrządu. http://forum.fordclubpolska.org/showthre... post#8 (to jest opis dla Lucasa Epica, ale Boscha...
.Z tego co zrozumiałem będzie to w sumie niemały wydatek :cry: Ciężko na odległość coś koledze doradzić, zacząłbym od zdjęcia głowicy i sprawdzenia zarówno jej jak i uszczelki, to jeszcze nie taki duży wydatek. A co do nabycia części - złomowiska, silniki te były b. popularne, Ford ładował je gdzie tylko mógł - Sierra, Scorpio, Orion, Transit... ....
Wszystkie "bezpośredniaki" mają płaską głowicę i otwór w tłoku. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą, to widziałem w transicie. A gdzie ten temperaturowy regulator obrotów i wyprzedzenia wtrysku (bańka z wychodzącą linką i przewodem elektrycznym )czujnik jest obrotów to niekumam gdzie to może być, oświećcie mnie. Pasuje mi żeby ta świeca płomieniowa zapalała...
Kolektor zdemontowany, uszczelka wprasowała się w żeliwo, niestety są i wżery, za małe by żeliwo napawać. Mam uszczelki erlinga tworzywo-metal i inne z samego tworzywa. Dostęp do wyszlifowania słaby,wystają rurki do recyrkulacji spalin( nie do odkręcenia), trochę szlifierką i pilnikiem, ale nie wiem jak duże mogą być nierówności na kolektorze wydechowym....
Trochę w traktorach tego było, różne Perkinsy W samochodach to Citroen CX 2,5, Daihatsu Rocky 2,5, Fiat 2,5 stosowany w 131 i 132, Ford Transit 2,4, Land Rover 2,25, Mercedesy 2,0, 2,2, i 2,4. Opel Blitz 2,1 i 2,3, Reno Trafik i Master 2,5. Podałem ci auta z końca lat 70 początek, 80 więc tam elektronik nie będzie. Co nieco w dieslach zaczęło się pojawiać...
witam.mam duży wiatrak,alternator od transita, i pytanie jak zrobić żeby wytwarzało mi prąd bez żadnych akumulatorów ,dodam,że zastanawiałem sie nad wiertarką jak zrobić,żeby kręcąca sie głowica wytworzyła prąd,jestem laikiem,lub alternator ale bez akumulatora ile to mi wyciągnie min i max(zawsze można dołączyć jakiś opornik)
Malo robię transitów, tam jest zdaje się wyłącznik wstrząsowy, nie wybiłeś czasem.
na 90% uszczelka lub coś z głowica... może to byc tez wina tulei cylindra ale to mało prawdopodobne jednak mozliwe Dodano po 15 na 90% uszczelka lub coś z głowica... może to byc tez wina tulei cylindra ale to mało prawdopodobne jednak mozliwe
Dobra kolejna sprawa, stara uszczelka pod głowicą była na jeden karb, zmierzyłem wysokość tłoka nad blok i 2,3,4 cylinder mieszczą się w zakresie założenia uszczelki z 1 garbem natomiast 1 cylinder ma wysokość 0,480 czyli uszczelka z 3 garbami. Co wy na to ? https://obrazki.elektroda.pl/5966904800_...
Zagłębiłem się w historie samochodu i okazało się że ktoś zmienił na za grubą uszczelkę pod głowicą.
Ja na twoim miejscu bym ją zdjął głowicę i dał do szlifierza. Uszczelkę spod głowicy też bym przy okazji wymienił.Tanio może nie będzie ale jak na pasku się oszczędzało...
glowice oddalem do zakładu myśle ze zrobili ok z reszta nie jedną już u nich robiłem i byly w pożądku . A dlaczego mi ten olej wali przez odmę na przepustnice i do filtra , kolektor ssący mam w środku strasznie zasmarowany. Czyrzby pierścienie padły? Dodano po 11 samochod tak kopci żę nic w lusterkach nie widać płynu nie bierze i jest czysty bez oleju...
jeśli spaliny są "dostarczane" kanałem w głowicy, to zapewne ów kanał niedrożny.
Kampervan? Kto w dzisiejszych czasach używa takiego zabytku? Pompa wtryskowa do turbodiesla różni się przede wszystkim korektorem dawki, tj. gruszką połączoną z ciśnieniem w kolektorze dolotowym. Bez tego moc silnika nie wzrośnie zbyt dużo. W tamtych rocznikach istniała wersja wzmocniona bez turbo, ale nie pamiętam standard miał ~50 kW a wzmocniony...
mam ford transit 00 rok 2.4 TD mial walnienta uszczelke pod glowica,kupilem go w takim stanie,zostala zrobiona.ale auto dalej nie odpala,jak by mial problem z imo.bo nie podaje paliwa na wtryski lub ma jakies inne odciecie.mam problem bo auto nie jest w polsce tylko w irlandii i nie bardzo wiedza jak ominac imobilaiser.
Ford Transit (bardzo dużo różnych fordów ) 2.0i 1994 r. benzyna - gaz. Szukam porady, ew. schematu zasilania paliwa benzyna- wtrysk . Bardzo ciężko zdemontować ale doszedłem do: Cieknie benzyna z dolotu, dostawała się więc do skrzyni korbowej. Nie widzę benzyny w oleju- jazda głównie na gaz i pompa paliwa wyłączona. Czy muszę cały kolektor dolotowy...
LPG pewnie zjadł zawory głowice zrobisz i pojedzie .
po wymianie głowicy pompa wtryskowa nie działa Po wymianie głowicy w pompie czy głowicy silnika? Rozumien, że to Bosch? Czy odpowietrzyłeś pompę - czy kiedy kręcisz rozrusznikiem i otworzysz (poluzujesz) króciec z boku pompy - leci z niego paliwo? Czy zawór start-stop ma podłączony przewód i czy jest na nim napięcie po włączeniu stacyjki? Czy masz...
Teraz już chyba powinienem zmienić temat wątku ;) Fachowiec w jednej urwanej świecy złamał gwintownik, a drugą zapieczoną wbił do środka. Czy jest jakaś "serwisówka" tego konkretnego silnika? Teraz kiedy nie mam już nic do stracenia, sam powalczę z tymi świecami a kiedy uznam PASS zdejmuję głowicę.
przyczyną takiego zabarwienia spalin jest olej lub woda w komorze spalania czyli pierścienie albo uszczelka pod głowicą
W głowicy jest tyle ile cylindrów, do każdej świecy idzie gróby kabel.
Witam Mam wielką prośbę. Poszukuję książki z serii OBSŁUGA I NAPRAWA Ford Transit, lub jeśli ktoś posiada schemat ustawienia rozrządu do transita 2,5d wyprodukowany w IV.1998r. Sprawa jest pilna. Dziś rano wkręcił mi sie w paski kot, tak kot i przez tego stwora mam pogiętę popychacze (niektorzy mowią na to laski) zaworów. Mam cichą nadzieję, że na wymianie...
Zamówiłem uszczelkę pod głowice i nowy napinacz łańcucha.Czekam na części. Jak złoże wszystko w całość to dam znać.
Wiem że jest łancuszek, jak przeskoczy auto nie ma mocy, dymi, ciężko odpala, potrafi przy tym wyrwać ramkę trzymającą wałki w głowicy.
Rozrząd też chyba dobrze ustawiłem. Ustawiłem wał w GMP co było łatwe jak miałem zdjętą głowicę (niestety nie miałem przyrządu do ustawiania GMP)i go zablokowałem w miejscu przykręcenia rozrusznika a wałek zablokowałem na specjalnym wcięciu. Tak to się chyba robi?
Witam wszystkich. Samochód to Opel Astra 1.7 TD Isuzu 94r.Jakieś 6 miesięcy temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą.Głowica była sprawdzana na szczelność i z planowana,było OK przez 35 tys. km. i znowu zaczęło dymić na niebiesko.Zdemontowałem głowice i okazało się że jest pęknięta.Kupiłem drugą głowice używaną z tym że gołą bez żadnego osprzętu dałem...
Te uszczelki są na górze, a na styku głowicy i wtryskiwacza masz miedziane podkładki i są prawdopodobnie wypalone. Nawet jeśli byłyby uszkodzone podkładki metalowe pomiędzy wtryskiwaczem i głowicą, to przy szczelnych uszczelkach pomiędzy wtryskiwaczem i pokrywą klawiatury spaliny szły by do odmy, a nie na zewnątrz. Wymieniłbym te dwie uszczelki (ze...
Planowanie głowicy odbywa się w trzech wariantach: Nominalna, 1 szlif, drugi szlif i trzeci szlif (rzadko czwarte i tutaj często dorabiają) Pokaże mi kolega w jakiej instrukcji jest to dokładnie opisane? Jeśli chodzi o różne grubości uszczelek w dieslach to mogę powiedzieć ze 100% pewnością że nie o to w nich chodzi. Dodatkowo wielu producentów nie...
Też tak myślałem ze to może być jakaś uszczelka czy coś takiego. A nie wiesz może czy na pewno coś takiego jak gumowy oring się tam znaduje ? Tam nie ma czegoś takiego. Cieknie z tego sensora głowicy pompy. Wymiana tylko na nowy na stole probierczym.
Kiedy dysk jest wyłączony głowica dotyka ścieżki parkującej. NoTouch™ ramp load technology The recording head never touches the disk media ensuring significantly less wear to the recording head and media as well as better drive protection in transit. Można się tylko domyślać, ile w tym marketingu, a ile faktycznej różnicy.
Piciu, pewnie masz racje, auto było u dwóch mechaników (jeden po ściąnięciu kolektora dolotowego stwierdził że zawór jest wypalony i nalezy sciagac głowice, drugi natomiast, zdiagnozował własnie popychacze hydrauliczne) i od tego zacznę, objawy jakie zdiagnozował potwierdzałyby jego teorie,(przy dodawaniu gazu pojawił się delikatny metaliczny pogłos...
A mnie się zdarzyło palić silnik od mojego polo który stał w garażu około 6lat, po włożeniu do auta dwa akumulatory rozładowałem zanim odpalił. Po prostu kompresji nie było, przylgnie zaworowe lekko zardzewiały, ale po tej wymianie polo ze 100kkm zrobiło bez problemu, to samo niedawno po wymianie głowicy w transicie, którą to ze sprawnego silnika mi...
Witam. Robiłem uszczelkę pod głowicą i pierścienie na tłokach w transit 2.0 TDCI i fakt faktem auto stało kilka tygodni bo jeszcze w skrzyni łożysko oporowe było do wymiany i złożyłem wszystko a auto nie chce odpalić. Błędów nie ma. Sprawdzane na komputerze. Zapowietrzyć się nie zapowietrzył. Co to może być?
Niestety, żeby wymienić filtr w skrzyni, to trzeba zdemontować z auta i odkręcić obudowę sprzęgła ze skrzyni, co wówczas wtedy można zmienić filtr, a za pokrywą to tylko płyta sterownicza i nic więcej, ale nadmieniam, że o ile masz duże pojęcie, to sobie poradzisz. No to lipton z tym rozbieraniem, ale nie jedną skrzynie już rozbierałem i z powodzeniem...
Zacięty mechanizm dawki rozruchowej. (układ sterujący bądź wykonawczy). Przyjrzyj się pompie a zobaczysz. Jak wiesz gdzie patrzeć. Tam siedzi Epic, a więc to nic nie da. witam mam problem z obrotami silnika w transicie przy odpaleniu trzyma 1300 obrotów na rozgrzanym silniku tez nie schodzi do odpowiednich jaka może być tego przyczyna? Bez odpowiedniego...
Kiedyś uciekałem samochodem do rowu przed takim kołem, które wypadło z jadącego przede mną transita. Nie tylko we Fiatach się rozlatują, nie dawno robiłem głowicę w Mitsubishi eclipse, koło połamało obudowę paska i kawałki plastiku powpadały pomiędzy pasek i koło zębate wału, efekt 12 zaworów krzywych
transit głowica głowica canon głowica canon canon głowica canon głowica
kamera dahua polecać serwisowa megane oporność głośnik
czajnik bosch agregat inwerterowy
Quad gaśnie po odpaleniu - diagnostyka i rozwiązania Odpowiednik głowicy DNOS403MH261B(S) z DVB-T2