(...) y mi tylko na otwarciu żeby sprawdzić czy zawór działa. (at)ElektrodaBot AI: Czy możesz podać konkretny model wtryskiwacza Wartsila, z którym pracujesz? VV0-G071EV3 188 7054 167 710 PAAE172665 AI: Czy masz dostęp do jakiejkolwiek dokumentacji technicznej lub schematów dotyczących tego wtryskiwacza? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Cewkę wtryskiwacza masz podłączyć do środkowej nogi mosfeta (dren), a masę do 3 (źródło), bramkę czyli pierwszą nóżkę mosfeta do 3 nóżki 555 przez rezystor powiedzmy 10?, ten potencjometr nie potrzebny, drugi koniec cewki wtrysku do plusa.
W jaki sposób się on uszkadza? Pali cię cewka? Uszkadza sie w ten sposób że następuje zwarcie międzyzwojowe w jego cewce, jej oporność robi się 2 ohm zamiast 8-10 (Tyle miały sprawne zawory, które montowałem). Słaniałbym się przy uszkodzeniu mechanicznym - jak nie pali tranzystora to następne słabe ogniwo.
Zaznaczone elementy to nie drivery wtryskiwaczy tylko emulator wtrysków benzynowych - przekaźniki i rezystory bocznikujące. Te zaznaczone rezystory rurkowe to efekt jakiejś naprawy i na 99% mają być takie same jak pozostałe, czyli 47R. Jeśli do przekaźników dostała się woda to są do wymiany. Są 4 identyczne bloki. Mały trójnóżkowy element to tranzystor...
Witam czy ktoś jest w stanie zidentyfikować tranzystory w sterowniku bedini Eco geo 300 . Z tego co udało mi się odczytać na nich to : 317 ON 18 N06. Sterownik pali cewkę wtryskiwacza LPG na jednym cylindrze, wtryski to Matrix HD 344. Pomiar na wyjściu sterowania ta cewka pokazuje cały czas napięcie ponad 13V gdy tylko przełączy na gaz.Podejrzewam uszkodzony...
A sprawdzałeś rezystancję cewek ? Może ta na której jest mniejsze napięcie jest zwarta i ma mniejszą rezystancję ? Uszkodzenie tranzystora sterującego jest zerojedynkowe : czyli albo działa dobrze albo wcale :) Możesz też spróbować zamienić wtryski przekładając sąsiednie wężyki i przewody zasilające , jeśli usterka się przeniesie to znaczy że winna...
Mała uwaga - zwarty wtryskiwacz (a może być, bo mu spuchła cewka :cry:) często powoduje zniszczenie tranzystora wyjściowego w sterowniku. Najpierw odłącz wtryskiwacz i zobacz co to dało - brak zwarcia czy nie? PS. Ad 1 Można.
Może sam sterownik nie jest na tyle inteligenty i podczas kręcenia jakiekolwiek impulsy obu czujników zadowalaja test. A dopiero podczas samej próby odpalania sygnały pojawiaja sie nie w tych momentach - ale dynamicznie nie w tych miejscach. NAjlepiej było by posiadać oscyloskop z pamięcią i zrobić sobie zrzut sugnałów podczas próby odpalania - wiem,...
https://obrazki.elektroda.pl/2360228200_... Witam, Chciałbym przedstawić projekt prototypu testera wydajności wtryskiwaczy do samochodowych instalacji LPG. Urządzenie ma za zadanie pomiaru i wyświetlenia różnicy w wydajności pomiędzy badanami wtryskiwaczami. Projekt wykonałem 2, 3 lata temu, a konkurs na tyle zadziałał motywująco,...
Sigi - w tym sterowniku tak nie zrobisz,bo moduł będzie odłączał dwa wtryski.
Kable, złącze sterownika, tranzystor wykonawczy w nim.. Jeszcze omomierzem sama cewka wtrysku - może idzie na zwarcie. Jeżeli możesz sprawdź przewód w wiązce od wtrysku do sterownika, przez wszystkie ew złącza. może gdzieś pin "się zazielenił " Pozdr. J.
Witam, Chcę zbudować układ sterujący wtryskiwaczem paliwa (olej napędowy) do silnika. Może kilka słów wstępu. Wtryskiwacz oleju napędowego do silnika diesla tzw. wtryskiwacz II generacji jest otwierany przez solenoid. Cewka solenoidu jest zasilana napięciem +12V (instalacja samochodowa). Wtryskiwacz otwiera się np. na czas 2ms i np. 50 razy na sekundę....
Analiza cewki wtrysku to nie wszystko! Ale jeśli już o to idzie: sterowanie 12V ale przez tranzystor, więc nieco mniejsze w praktyce. Prąd ok. 0,8A ale chwilowy. Rezystancja uzwojenia 10 - 16 ohm. Wtryskiwacz może mieć takie usterki: - niesprawna cewka (nie cyka po podłączeniu 12V) - zatkany wtryskiwacz (cewka może nawet cykać, ale nie podaje paliwa)...
Bardziej niż psucie się dręczy mnie kwestia czy przez tranzystor nie przejdą zakłócenia czy inne śmieci na wejście portu mikrokontrolera. Wiem oczywiście jak zbudowany jest MOSFET i że teoretycznie nic nie moze się stać, jednak zakłócenia w instalacjach samochodowych są upierdliwe i czy aby na pewno nic nie przejdzie przez tranzystor na bramkę. Teoria...
Zmieniać tranzystory możesz, ale zmiana opornika to tylko moja sugestia, nic pewnego. I na jaką wartość ? No i w ten sposób być może dostosujesz sterownik do cewek 1,9Ω, a co wówczas z cewkami 14Ω? Sądzę (i mam nadzieję że ktoś mnie tu poprawi jeśli jestem w błędzie) że nie da się zmodyfikować tego sterownika tak, aby był "uniwersalny" - czyli...
Citroen ZX benz. układ wtryskowy motronic MA 3.0. Szukam symbolu tranzystora sterującego cewką zapłonową. ( Podwójna cewka zapłonowa sterowana poprzez stopień wyjściowy sterownika silnika zrealizowny na dwóch tranzystorach. Jeden z tranzystorów uległ uszkodzeniu ale są na nim tylko symbole Boscha) Za pomoc z góry dziękuję.
Urządzenie jest jeszcze testowane. Steruję od razy 4 wtryskami (tranzystor załącza kolejno cewki wtryskiwaczy). Diody C1-C4 to informacja, który akurat wtrysk jest załączony. Liczba obrotów, czyli ilość pełnych cykli, którą ma wykonać układ a potem się wyłączyć została specjalne zrobiona na zamówienie. Brat stwierdził, że najlepiej jak by miał taką...
A wiesz może, które to tranzystory uległy uszkodzeniu? https://obrazki.elektroda.pl/2304883200_...
Piszę z pamięci, bo to już lata. Wtryskiwacze połączone są w dwie grupy i podłączone są do pinów 12 i 13 sterownika, które to piny są tożsame. Widą one do kolektora tranzystora mocy, który często ulegał uszkodzeniu. Na pin 1 idzie sygnał z cewki zapłonowej, i jeżeli sterownik ma zasilanie to tyle już wystarczy aby wysterował wtryskiwacze.
Złożyłem sobie właśnie ECU w oparciu o Speeduino. Nie korzystałem z gotowej płytki. Po prostu włożyłem do obudowy: - Arduino Mega. - Płytkę z tranzystorami MOSFET (sterowanie wtryskami, pompą paliwa, wentylatorem chłodnicy) oraz IGBT (sterowanie cewkami). - Tzw. VR conditioner, który jest potrzebny jeśli masz czujnik położenia wału typu VR (najprościej...
tranzystor według schematu wygląda na sprawny wyczerpały mi sie juz pomysły wtryski readuja na obroty silnika pompa paliwa sie włancza tylko brak iskry przekażnik nowy cewka nowa wogóle brak impulsu ujemnego dla cewki W/N z ECU
mialem podobny problem z punto 2 komp. wykazal blad ceki ,,a,, tyle tylko ze nie byla to cewka zaplonowa a w sterowiku wtrysku po wymianie sterownika po problemie
Tranzystory wymienione na oryginały 5401DM i innego kompa. Kluczownie tranzystotów na bramce jest ale nie wiem na jakim poziomie powinno być, bo nie ma kluczowania cewki WN. Jest tam jeszcze scalak który przywiera źródło (source ) tranzystora do masy, nie wiem czy jest sprawny. Co szukać dlaczego nie ma kluczowania na cewkę. Wtryski i pompa chodzą.
Autko na benzynie nie pracuje na 1,4 cylindrze (brak wtrysku). Na testerze wychodzi błąd uszkodzona cewka 1,4: sonda lambda: uszkodzenie komputera. Po skasowaniu pojawiaja się te same błędy. Cewka była podmieniana. Uszkodzony i wymieniony był tranzystor od cewki ale cylindra 2,3. Co wy na to Pozdrawiam.
Czyli sterownik wtrysku/cewki to w zasadzie zespół np. tranzystorów wzmacniających tylko sygnał z ECU? Nic innego się tam nie dzieje? Dodano po 3 Przy okazji, ile może brać taki wtryskiwacz prądu?
Wiązka sterownika silnika oryginalna? Wtyczka B pin 10 obsadzony? Jeśli tak, masz wersję z immo (były takie i takie) i trzeba zrobić immo off. Tylko nie pamiętam, czy tam immo aby iskrę tnie czy nie same wtryski. Sterowanie na wtryskach masz? A w aparacie (nowszy model z cewką we wnątrz) tranzystor siedzi. Może on się poddał, sprawdzony?
Właśnie skleciłem wszystko(a wiesz jaka to robota z przelotkami). Bez obciażenia mam na wyjściu sygnał sterujący.Po podpięciu na wyjście BU.. wysterowałem druga cewke,ale sterownik po ok. 2s rozłacza sterowanie pary wtrysków.Tranzystor wygląda tak samo jak w PMS tylko ma 4 wyjścia.Trzy jak w znanym tranzystorze czwarty pin ma ok 100 ohm wzg. masy paramaetry...
Problem - wypadanie zapłonu cewka A,B,C i D Wykryte i usunięte : nieodpowiednie świece zapłonowe, cewki zapłonowe ( brak gaśnięcia cewki ) Luz zaworowy bliski 0,05 ! wszystkie trzy usterki usunięte. Ale nadal występuje wypadanie zapłonu. :evil: No to oscyloskop do łapki i szukanie. I tu niespodzianka gdy silnik pracuje na 2-3 tys.ob/min. wyłącza na...
tomekw19_1985: do pomiaru czasu nie musisz zaprzęgać ADC. Sprawdzasz tylko czy występu napięcie na cewce wtryskiwacza. potem jakaś optoizolacja i na wejście uC. Warto też dać jakiś szybszy kwarc, aby odmierzanie czasu było dokładniejsze. Na wtryskiwacze gazowe tor będzie podobny. uC->optoizolacja->tranzystor->cewka wtryskiwacza. dodatkowo badanie stanu...
Udało się w końcu odpalić auto. Przestawiłem lekko zapłon i silnik zaczął pracować. Byle jak ale już coś. Wolne obroty "kulawe" ale po dodaniu gazu wkręcał się normalnie. Moja radość nie trwała długo bo jak zgasł tak już nie odpalił. Okazało się że nie ma iskry na świecach. Na wyjściu z cewki iskra jest a za rozdzielaczem już nie. Kopułka i palec nowy,...
Możesz wyjaśnić jak liczysz straty na tranzystorze? Skąd wychodzi Ci 140W? Wiem, że wynik jest mocno oszacowany. Nie wiem ile omów ma cewka elektrozaworu, przyjąłem że mniej niż 0.5Ω więc w najlepszym przypadku moc strat na tranzystorze przy 10A to ponad 100W. Należałoby uwzględnić także wartości graniczne, przy maksymalnym napięciu akumulatora...
CZY KTOŚ ROZWINIE TEMAT ZASTOSOWANIA TRANZYSTORÓW[ZAMIENNIKÓW]W NAPRAWIE STEROWNIKÓW SAMOCHODOWYCH PRZY STEROWANIU WTRYSKAMI I CEWKAMI ZAPŁONOWYMI ORAZ JAKIE NAJCZĘŚCIEJ MOŻNA SPOTKAĆ UKŁADY SCALONE MOCY W ECU [OPISANE KODAMI PRODUCENTÓW NP. FORD WINDSTAR-STEROWANIE WTRYSKIEM]
Temat nieskończony. Auto kopci, pracuje źle. Na wolnych obrotach działa na wszystkich garnkach, ale na obrotach katastrofa. Podmieniona część mechaniczna pompy. Rozebrałem całą w proszek, więc musi być dobra. Ciśnienie wewnętrzne od 10 bar do 20 bar. Podmieniłem sterownik pompy, bez zmian. Kompresja silnika dobra, rozrząd sprawdzony, kąt się zgadza....
2,3,18 masa 17 lambda 30,4 wtryski 13 czujnik wspomagania 20,46 cz.temp. powietrza 19,45,46 potencjometr gazu 16,44,45 przeplywomierz 8,31,44 cz.spalania stukowego 15,44 cz. temp plynu 9,35,36, 40 silnik krokowy 33,34 czujnik polozenia walu 12 predkosciomierz 5, 51 klima 11,38 zl. diagnostyczne 50 obrotomierz 7,41 skrzynia automat 43 kontrolka engine...
Witam Mam podobny problem brak iskry, wszystko pozatym jest to znaczy rozrusznik, wtrysk i pompa paliwa, W kompie podejrzewam 2 tranzystory padły czy ktoś przerabiał ten temat?
Problem rozwiązałem w dużo prostszy sposób. Na BUZ11 zamontowałem radiator, układ zasilany będzie z zasilacza laboratoryjnego Korad 305D (30V 5A) zrobiłem test zwarciowy przy 30V i ustawionym ograniczeniu prądowym na 5A, wytrzymał tak 10s bez spalenia się, pobór wachał się w okolicach 3A. Na zasilaniu wstawiłem bezpiecznik topikowy T2A. W przypadku...
Tak, masz rację, zamyśliłem się, bo sam miałem Poloneza ze starym układem zapłonowym. W tym ktory stosowany jest w silnikach z wtryskiem spotkałem się tylko z uszkodzeniami (przebiciami) cewek zapłonowych. Sam moduł zapłonowy jest chyba dość bezawaryjny. I wracam do pytania; jakie typy tranzystorów stosuje się obecnie w modułach zapłonowych?
Sklep przyśle Ci tylko ECU ale w stanie fabrycznym (po założeniu "sparuje" się z centralką FIAT CODE). Może i widziałeś kilka komputerów od środka ale tego najwyraźniej nie widziałeś... W sterowniku uszkadza się tranzystor, a właściwie jego bocznik odpowiedzialny za pomiar prądu cewki, na skutek czego sterownik wykrywa awarię cewki (mimo, że ta działa...
Drugi temat - jedna sprawa w sumie. Witam. Silnik posiada elektroniczny wtrysk paliwa, jeden cylinder ale dwie świece, dwie cewki zapłonowe i dwa tranzystory IGBT sterujące. Taka oto sytuacja: Na lewym obwodzie jest OK - motor wkręca się do odcinki czyli 10000. Na prawym jest źle. Po dojściu obrotów do 6000 ucina iskrę i RPMy dalej nie pójdą. Dosłownie...
Witajcie,w moim przypadku padł komp-ma popalone ścieżki,kondensator i tranzystor,z Alle. jedzie drugi,o dalszych postępach napiszę -być może moduł też. nie rozumiem jaka jest tego pezyczyna :!:
Zacierający się tłoczek to tylko i wyłącznie błąd p1220. Błąd p1631 to coś z dawką lub zaworem dawki. Może też przegrzewać się tranzystor sterujący tym zaworem. Osobiście też siedzę w temacie pomp vp44 i vp30. Zajmuję się regeneracją sterowników PSG5 pomp wtryskowych bosch. Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek...
zastanawia mnie jedno: czy gdy nawinę te kilka zwojów na 6 przewodów idących do każdej świecy , czy nie będą na wzajem się zakłócać. Ewentualnie jak najlepiej to zrobić aby się nie zakłócały. Pytanie czy układ będzie na tyle szybki aby zdołał generować poprawnie impulsy przy dużych prędkościach obrotowych silnika (około 6500 obr/min) ? Masz okrągłe...
Chwilowe zużycie paliwa - musisz znać "stałą wtrysku" czyli l/s (litr/sekundę) to jest wartość którą musisz zdobyć - konkretna dla modelu auta no i mierzysz czas otwarcia wtrysków w danym interwale czasowym i masz zużycie w litrach na sekundę. Aby mieć zużycie w litr/km musisz jeszcze odczytywać przebytą drogę (każdy komputer sterujący wtryskiem ma...
Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki: - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek - iskra jest na wszystkich świecach - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony. Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Tu nie ma co mieć pomysłów tylko wszystko po kolei sprawdzać. Zapinasz leda z rezystorem na jeden z wtrysków, kolejnego leda na cewkę zapłonową, diodki na podszybie i w czasie kręcenia widzisz od razu czy są impulsy sterujące, jak nie ma to szukasz dlaczego, jak sa to musi gadać.
Mam problem z którym trudno mi sobie poradzić Sprinter 2,7cdi nie może odpalić. 3 wtryski się nie otwierają 2,4 i 5 Wtryski sprawdzone są ok. po odpieciu wszytkich wtrysków mam błąd tylko z 1,3 i 5 wtrysku sprawdzałem oscyloskopem to sygnał z każdej wtyczki jest taki sam, czyli teoretycznie działa, ale praktycznie jest tak, że wtyczka od 1i3 wtrysku...
Również jestem na czasie naprawy Voyagera 2,4 z 97 roku. Po przejechaniu, od kupna 1500 km nagle zgasł i nie chce zapalić. Po przelutowaniu lutów na liczniku, poprawieniu wszystkich punktów mas dalej nie chciał się uruchomić (żadna lampka się nie świeci dłużej niż test). Postanowiłem sprawdzić impulsy na cewce zapłonowej i wtryskach. Zdziwiłem się ponieważ...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Gdzie się zaczyna ten tor ? Dodam tylko że wzmacniacz dostałem od kolegi bo nie grał na oba kanały. Po sprawdzeniu okazało się że na prawym są całkowicie zwarte końcówki, wylutowalem ich i pomierzyłem emitery drivery na obu kanałach i wszystko jest ok. Lewy kanał zaczął grać bo przekaźnik puścił już go. Kupiłem oryginalne tranzystory i po wlutowaniu...
Wózek po zalaniu, wymieniona wiązka elektryczna na nową. Sterownik silnika MEC130 Hitachi. W sterowniku wymienione gniazdo oraz tranzystor mosfet od "Self Shut off". Sterownik komunikuje się z VCM i wyświetlaczem (brak błędów) - sporadycznie pojawia się E30, ale to może być kwestia słabej masy z budy na sterownik, lub może ma związek z brakiem wysterowania...
tranzystor wtrysk cewka wtrysk sterownik wtrysk tranzystor
at9100 tuner cisza podłączenie internetu kablowego sprawdzić termik piekarnika
Jak włączyć Wi-Fi na różnych urządzeniach? Żółta kontrolka (P) w Mercedes W213 - przyczyny i rozwiązania