https://www.infineon.com/cms/en/product/... Dodano po 1 BTW: dostępny w TME
Sprawdź czy tranzystor nie ma zwarcia. Upalony styk bramki może świadczyć o uszkodzeniu po stronie sterowania - może wlutowany zły tranzystor. Teraz wypadało by sprawdzić czy tranzystor jest w ogóle sterowany. Wypadało by też sprawdzić nie tylko stan filtra kabinowego ale również stan samego wentylatora bo to on może być przyczyną uszkodzenia tranzystora.
jedyne co wiem to sklep znajduje sie w Pile na osiedlu kolbego.niestety numeru telefonu nie posiadam
Tranzystory 2 szt. MJ11015: http://www.soltronik.pl/mj11015-120v-30a... -odkręcić silnik nawiewu -wyjąć płytkę i rozwiercić 4 nity mocujące tranzystory -wylutować tranzystory Pod płytką jest termistor przymocowany blaszką. Nie zgub go. Zabezpiecza tranzystory przed przegrzaniem. -wstawić tranzystory, uprzednio smarując...
Tam są dwa tranzystory
Podałem ten przykład z własnego doświatczenia . Nie podałeś jakie masz sterowanie dmuchawą.Nie miałem nigdy do czynienia z ,,cytrynkami '' ,każda firma stosuje swoje rozwiązania ,ale ,,koła drugi raz nie wymyślą '' ,pewne rozwiązania są uniweralne .Proszę sprawdzić ile przewodów jest podpiętych do silnika dmuchawy .Jeśli dwa, to na pewno sterownie odbywa...
No tak pada tranzystor
witam miałem ten sam problem 4 razy zmieniałem tranzystory na coraz to większy prąd usterka ustała dopiero po dokładnym przelutowaniu płyty licznika przyczyną były zimne luty lub mikro pęknięcia na lutach pozdrawiam
Problem rozwiązany tranzystory zamówione.
Witam Czy wdało Ci sie naprawić mam ten sam problem. Albo czy wiesz jaki tam jest Tranzystor mocy
pewnie uszkodzona opornica to często pada a w niej tranzystor
Więc nie masz tam typowej opornicy, a regulator elektroniczny. Przebiło tranzystory,
Kup takie tranzystory PNP i zamontuj: https://www.tme.eu/pl/details/mj11015/tr...
Mógłbym prosić o dokładniejszy opis, ew. jakiś schemat jak znaleźć ten tranzystor...
To że działa na MAX to wina bezpiecznika Nie w tym przypadku, tu winny przebity tranzystor.
W tych sterownikach bdx53c to oryginał. Co do opornika to nie przypominam sobię czegoś takiego - czyżby chip rezystor :D
no i popsuty tranzystor regulatora nawiewu.
Trochę niegrzeczna ta odpowiedź. Ponieważ temat ten jest zawsze aktualny, podaję więcej danych: Tranzystor typu Darlington PNP 120V 30A 200W w obudowie TO3 Zamienniki dla: T1829-1 - T8445 - FW26025A1 Występują w sterowaniu dmuchaw w samochodach marek Peugeot, Citroen, RENAULT, NISSAN, OPEL itp
W wersji z klimą sterowanie jest tranzystorami. Moduł jest przy/w silniku dmuchawy.
Jak bezpieczniki całe to uwalony tranzystor.
[tex]Tak więc po wielu przeróbkach moduł z polonez został podłączony i silnik sprawnie działał... po 1 dniu podzielił los pozostałych tranzystorów po prostu się przebił, przy oględzinach silnika zauważyłem że dławik podłączony do szczotki (nawinięty na pierścieniu ferrytowym) dotykał blaszanej obudowy silnika która jest podłączona do masy silnika tak...
Dzisiaj wróciła opornica po naprawie Popierwsze zobacz czy nie masz przerwy w masie, po drugie zobacz jaki tranzystor masz.
Jeżeli możesz to sprecyzuj na czym polegały dziwne ustawienia. Mój problem powrócił po krótkim czasie. Tranzystor dostał zwarcie.... Zamawiam mocniejszy ...zobaczymy.
Znaczy się jak niby mam ci to zidentyfikować? Mam lecieć do garażu i rozdupiać swój wentylator żeby zobaczyć co tam na tych tranzystorach pisze?
Witam proszę o pomoc w sprawie tranzystora z modułu regulatora obrotów wentylatora w Citroenie c5. Wymontowałem TRANZYSTOR który ma takie oznaczenia N342AG w następnej linii jest 75344G i szukam zamiennika. Tak on wygląda w rzeczywistości. http://obrazki.elektroda.net/71_12370250... http://obrazki.elektroda.net/18_12370260...
Sygnał to chyba kontrolką diodową można było sprawdzić, ale w tych regulatorach siadały tranzystory mocy i wypalały się wtyczki i kostki, co zresztą u Ciebie widać na polie minus na zasilaniu. Czasem padało więcej elektroniki, nie tylko tranzystor. Jest dużo filmów na jutubie z naprawą i diagnostyką tych sterowników, również w języku polskim. Tylko...
Ja miałem uszkodzony silnik dmuchawy. Fachowcy robiąc z klimatyzacją wywiercili otwór i środek do odgrzybiania wypuścili na szczotki, konieczna była wymiana całego silnika , przez silnik paliły się tranzystory mocy
Tam faktycznie żadnej filozofii nie ma, zasilanie, silnik ewentualnie tranzystor w sterowniku..
Udało mi się podłączyć, ale dźwięk jest bardzo cichy, jest tam podłączenie 12V, więc myślałem nad zrobieniem prostego wzmacniacza w oparciu o to źródło prądu. Jakieś pomysły jak to tania i prosto zrobić? Jakiś jeden tranzystor wystarczy?
Co za fachura wstawił tam łącznik z drutu łączący elektrody D-S wymontowanego tranzystora mocy? :lol:
Prosta sprawa, który regulator- z tranzystorami w obudowie TO3 czy TO220?
Mono Motronic Peugeot/Citroen.
Przewód od 1 do cewki /przerwa/ lub uwalony klucz /tranzystor/ w sterowniku.
Mierz wartości cewek wtryskiwaczy jak pisałeś, i czy nie ma przebicia do masy. Jak jest ok to szukaj we wiązce zwarcia. Jak jest ok to ubity tranzystor w ECM .Tyle.
po wciągnięciu CD powinien ruszyć silnik obracający CD ,a te tranzystory są prawdopodobniesz od tego silniczka
Ja to robiłem w 207 i napiecie szło z bsi nawet nie z przekaźnika, tylko z tranzystora, w bsm była tylko zwora.
Witam Mam problem ponieważ szukam zamiennika końcówki mocy do sterownika od citroena. Powodem wymiany jest to że sterownik nie widzi sygnału z sondy lambda. Po dłubaniu gumy zauważyłem zwęglony tranzystor o symbolach 945 J122. Po członie 945 jest litera M(logo Motoroli). Jaki mogę użyć zamiennik tego tranzystora?Po lewej stronie sa te tranzystory takie...
Masz w tym aucie BSM?
Jak sie nie mylę to jest tam elektroniczny sterownik przy samym wentylatorze, prawdopodobnie padł tranzystor. Może być alu tutaj strzelam z lewej strony pulpitu przy nogach kierowcy, ciężki dostep lub z prawej gdzieś za schowkiem.
Tranzystory do wymiany. Temat zamykam.
Zobacz czy dochodzi zasilanie silniprądowe i czy po zwarciu DS tranzystora rusza, i czy jest sterowanie.
Citroen ZX benz. układ wtryskowy motronic MA 3.0. Szukam symbolu tranzystora sterującego cewką zapłonową. ( Podwójna cewka zapłonowa sterowana poprzez stopień wyjściowy sterownika silnika zrealizowny na dwóch tranzystorach. Jeden z tranzystorów uległ uszkodzeniu ale są na nim tylko symbole Boscha) Za pomoc z góry dziękuję.
Też przypuszczam , że przyczyną tego, że się spaliły oryginały był zapchany filtr. Ale nawiew działa od tamtej pory cały czas, różna para tranzystorów, regulacja jest skokowa ale działa :)
Moduł masz przy wentylatorze. Objawy o jakich piszesz sugerują uszkodzenie tranzystorów (2szt) w module
Witam wszystkich. Poszukuję zamiennika poniższego tranzystora (N345AF 75344G). Szukałem w elektronicznych, nikt nie ma. Wuj Gógle też nic nie wie. Tranzystor ów znajdował się w module sterującym nawiewem firmy Valeo a konkretnie w Citroenie C5 MkI. Z góry dziękuję za jakąkolwiek informację. Pozdrawiam. Marcin http://obrazki.elektroda.net/99_12753745...
A sprawdzałeś rezystory przy tranzystorach? Często uszkadzają się te przy bramkach oraz boczniki.
To ten <regulator nawiewu>.Tam szukaj uszkodzenia.
Zobacz czy na obudowie dmuchawy masz ukad z tranzystorem często on ulega uszkodzeniu
Temat zamykam. Auto na razie chodzi poprawnie. Wymiana tranzystorów sterowania cewką widocznie pomogła. Dzięki wszystkim za pomoc.
moim zdaniem masz uszkodzony -przepalony rezystor dmuchawy (po uszkodzeniu dmuchawa działa na najwyższych obrotach) wymiana pomoże.
Citroën Berlingo 2006 MPV 1.6 b Pojazd z klimatyzacją manualną. Problem z nawiewem. Na kokpicie jest regulacja prędkości nawiewu. Co dla mnie było ciekawe, pozycja środkowa to 0 - wyłączona. Kręcąc w lewo mamy 4 poziomy nawiewu dla obiegu ZAMKNIĘTEGO, a kręcąc od 0 w prawo mamy 4 poziomy dla obiegu OTWARTEGO. Jeżeli przekręcam w lewo dla obiegu zamkniętego,...
Sterowanie pompy sprawdziłeś ? Mam na myśli tranzystory mocy i ogólnie cały moduł .
Kolego Ty od września walczysz z tym autem ? Diagnostyka pomogła by w zdiagnozowaniu. Cewka zastosowana w tym samochodzie bardzo ładnie jest diagnozowana. W razie uszkodzenia masz od razu odpowiedź. Jak ktoś usunął immo a na to wygląda to iskra musi być. A co z czujnikiem wału ? Jak wszystko sprawdzisz na osprzęcie zewnętrznym to pozostaje sterownik...
Przebite tranzystory w sterowniku obok silnika wentylatora. Można naprawić.
[url=http://www.datasheetcatalog.org/dat... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Dziękuję Wam bardzo za pomoc, faktycznie to był to rezystor dmuchawy i faktycznie nie jest podpięty już do BSM. Nie kupowałem nowego, elektronik naprawił za 100zł, powiedział, że wsadził jeszcze mocniejszy tranzystor. johnny833 znasz się na Citroenach, czy na elektronice, bo może jeszcze kiedyś będę coś od Ciebie potrzebował? :)
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97...
Jak się na ślep wymienia i ma się opornik i w nim tranzystor to jak tu nie dogryzać :P
Zakupiony moduł zwróciłem i zająłem się regeneracją starego: Początkowo zastosowałem tranzystory MJ 11015, które okazały się za słabe, wymieniłem na:MJ11033G mocniejszy zamiennik MJ11015Gwg sprzedawcy -spełniły swoją rolę. Sterowanie działa, ale silnik nie wyłącza się całkowicie, pracuje b.wolno. Czyli w tym wypadku wina leży po stronnie panelu sterowania...
Tranzystory sterujące dmuchawą w Citroenie Xantia? http://obrazki.elektroda.net/90_12530173... http://obrazki.elektroda.net/8_125301745... Z góry dzięki za pomoc.
Ja tam w C5 widziałem tylko moduł z tranzystorami mocy zamontowanymi w silniku sterowany pwm
Regulator obrotów wentylatora, byle elektryk sobie nie poradzi bo tranzystory są zalane żywicą. Ale naprawić się da.
Sprawdź ten popielaty przekaźnik a sterowanie jest tam elektroniczne jak to rozbierzesz to tylko wirnik i szczotki zobaczysz. Jest ten temat ruszony na elektrodzie w 407 jest to samo i ja w tym sterowniki wymieniłem tranzystor bo nowy wiatrak jest drogi
dziekuje za podpowiedz z ta blokada regulator juz wymieniałem tylko ze na chiński zamiennik teraz zakupie sam tranzystor i spróbuje wymienić go w orginale valeo
witam miałem problem z dmuchawą w citroenie berlingo 3 po 2008 z climatronic wiem że to nagminny problem w tego typu i innych modeli też c4 i picasso.... a mianowicie dmuchawa zasuwała na max obrotów i nie dał a się regulować przyciskami . (lub stoi i nie reaguje ale to może być coś innego ) to inny temat .... wymiana sterownika umieszczonego pod silniczkiem...
regulacja jest bezstopniowa. czy tranzystory wraz z regulatorem znajdują się w pokrętle?
Witam.Nie znam dokładnie tego sterownika ale obstawiam że będą 4 takie same tranzystory mocy. Gdybyś zamieścił zdjęcie było by łatwiej. Możesz też sam odszukać po ścieżkach przy pinach które wychodzą na cewkę.Pozdrawiam
moim zdanie to nie bezpiecznik tylko tam lubia siadac tranzystory ale na samym silniku do dmuchawy a nie na regulacji narka
Pomimo że wątek już stary i pewnie dawno rozwiązany jednak autorzy nie opisali rozwiązania, a to źle bo ktoś może mieć podobny problem -tak jak ja. U mnie były objawy takie jak u Korsarz50 (wentylator pracuje na max., klima nie działa) -powód padnięte tranzystory mocy Motorolla MJ11015 (2 szt. -pracujące równolegle) w module sterowania wentylatora nawiewu...
Brakującym elementem okazał się kondensator. Zdobyłem drugi taki regulator z uszkodzonym tylko tranzystorem, więc zanim naprawie ten i puszcze do ludzi to chętnie pomogę w razie jakiś problemów z identyfikacją elementów. Temat zamykam.
Tranzystory czy spirala co za różnica, i tak usterka bardzo prosta do naprawy lub wymiany :)
trzeba sprawdzić czy dmuchawa jest sprawna i czy ten rezystor jest zasilany i wysterowany. w tych rezystorach padają tranzystory sterujące dmuchawą, myślę że z naprawą sobie nie poradzisz(tym bardziej diagnozą).
A u mnie było podobnie też na dwa cylindry nie chodził na zimnym było okej na rozgrzanym kulał wymieniałem cewki czujniki i dalej było to samo i w komputerze sterującym wymienił mi elektronik 2 tranzystory na razie jest okej ale u ciebie może być coś innego
Kolego Kuniarz. Jakiej wartości bezpiecznik masz na " dmuchawie " ? Jest oryginalny czy mocniejszy " bo się przepala " ? Nie daje Ci do myślenia że bezpiecznik się nie przepala a " pada " tranzystor który ma prąd maksymalny znacznie większy ?
Temat zamykam. Tranzystory zwarte - po wymianie na nowe, wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam
W bsi, al nie wiem czy tam jest przekaźnik, czy tranzystory sterujące pompką [url=https://xedos.sklep.pl/p/36660/7422...
Zdaje się, że na tym forum zagadnienie już było poruszane. Nie wiem tylko, czy w odniesieniu do Renault, Peugeot czy Citroen. Rozumiem, że w regulatorze odkryłeś tranzystory w obudowie TO 220 lub TO 247. W różnych przypadkach naprawy dokonywano tranzystorami BDW 84C. Swoistym odpowiednikiem mogłyby być TIP 35C. Jest jednak problem a nie znam rzeczywistego...
Zrób to na tranzystorze MOSFET. Nie poszukałeś, bo AVT ma gotowy układ. Trzeba tylko zmienić stałą czasową i umocować odpowiednio duży radiator do tranzystora. AVT5701 - softstart do żarówek samochodowych. Jest jeszcze AVT1599 na bramkach i przekaźnikach. W tym wątku [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... masz...
Typowa usterka,tranzystory w sterowniku PWM silnika dmuchawy . Prosta naprawa,opisy z łatwością znajdziesz w necie.
U mnie w C4 (trochę inny rezystor) zaniosłem to elektronika i mi wymienił w środku tranzystor i działa, różnica taka, że u mnie chodził cały czas na maksymalnej mocy. Była to zima, więc bez nawiewu nie dało się jeździć, więc połączyłem dwa najgrubsze kable od sterownika zwykłym włącznikiem i ręcznie go załączałem, co tym samym możesz sprawdzić czy działa...
http://obrazki.elektroda.pl/5816831500_1... Dodano po 7 badałem tranzystory miernikiem ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości
U mnie zadziałał dopiero trzeci tranzystor - pierwsze dwa były podróbami. Za oryginał z przesyłką zapłaciłem około 70 zł, a podróbki były po kilka złotych plus przesyłka. Weź to pod uwagę.
dzięki, jak się trafią takie parchy to jeden za drugim, jeszcze z nissanem patrolem mam kłopot niebanalny. Najprawdopodobniej pompa :/ stoi już 2 tydzień. Sławetny tranzystor sprawdzony zawór dawki ok. Już nie wiem, byle do urlopu
witam, wystarczy ściągnąć dokumentacje układu i juz będzie jasne układ to koder/dekoder wystarczy podobna szybkość transmisji danych, ma dwa wyjścia wiec w tym przypadku można zamienić led z ir a prawdopodobnie padł sam tranzystor bezpośrednio przy diodzie IR ,tak że sa trzy elementy tranzystor ,dioda i rezystor ewentualna zamiana wyprowadzeń z układu
Przepraszam za pomylke bo w predkosciomierzu uszkodzony byl tranzystor mocy MJE 340 (0,5A 20W 300V NPN) a nie triak tak jak przez pomylke napisalem:)
stosowany jest w ins.zapłonowych samochodów np.Audi100? CITROEN XM (300-400V) darlington wstaw za to BU931zp * bedzie chodził lub ros.КТ898А1
No właśnie po to mi schemat żeby się dowiedzieć czy ten sygnał nie wychodzi z BSI napięciowo, a jeżeli tak to skąd i co może być uwalone - tranzystor? BSM do wymiany to już wiem ale jak jeszcze BSI to trochę kiepsko, programowanie itp. dużo zachodu i sam raczej nie ogarnę. Szukałem info w necie, ale już tyle różnych schematów widziałem z grupy PSA że...
uszkodzony moduł valeo F657165W/M. Popularny pad tranzystora. Jak naprawić wiem.... .... pytanie dotyczy czego innego: Czy fura będzie bez tego jeździć ? Bo sterownik muszą mi przysłać do naprawy...
w tej opornicy sa dwa tranzystory które ulegaja uszkodzniu własnie, a wentylator jest zwierany poprzez przekaznik i wóczas pracuje na maxsymalnych obrotach.
Właśnie sam sobie odpowiedziałeś. Ja może z powodu przemęczenia pomyliłem ECU z BSI. Oczywiście chodzi o sterownik silnika. Ma on wbudowane sterowniki na tranzystorach lub specjalnych driverach i ma to baaardzo dużo do gadania. Te (dajmy na to) tranzystory sterują bezpośrednio dwubiegunową cewką wysokiego napięcia. Jest to bardzo częsta usterka.
Tak coś mi się wydaje że źle trafiłem z fororum. Element przyniusł mi kolega-elektronik który naprawia telewizory a ten element wydobył z elektroniki sterującej obrotami silnika nawiewu w citroenie ZM. Ale może ktoś z kolegów wie co to jest.
Jestem po akcji szukania przyczyny opisanego uszkodzenia. Uszkodzonym jest co najmniej jeden z dwóch elementów wyglądających na tranzystory. Są one umiejscowione (przynitowane) na radiatorze przykręcanym w dmuchawę. Jeden z nich ma ewidentne zwarcie pomiędzy złączami a drugi zachowuje się jak tranzystor PNP (tak, niestety PNP) z diodą zabezpieczającą...
mam taki tester halla od "kędzi z poznania" którym można wysterować moduły zapłonowe dodatnim i ujemnym sygnałem prostokątnym. więc jego używam do wysterowania tranzystorów i poprzez zmianę współczynnika wypełnienia impulsu reguluję prędkością dmuchawy na jednym z tych kabelków.
Witam, przeczytałem uważnie wszystkie Wasze posty, mój Peugeot 508 2.0HDI 2015r z SCR też ma błąd P20e8 i blok rozrusznika po 1100. Sprawdziłem wszystkie czujniki i siłowniki zgodnie z instrukcją, żadnych błędów. Wszystko jest zapieczętowane. Ale pompa nie działa. Czujnik temperatury na grzałce w zbiorniku pokazywał błędne wartości, przy 15°C 400Ohm...
Witam. Nagle przestał działać spryskiwacz, po sprawdzeniu bezpiecznika F3 okazało się ze jest spalony. Po wymianie bezpiecznika pompka nadal nie rusza, ale bezpiecznik już się nie przepala. Po sprawdzeniu wtyczki okazało się że plusowy pin ma zwarcie z masą. Przewód jest schowany w osłonie więc nie ma jak go sprawdzić. Gdzie można jeszcze szukać przyczyny?...
Byłem u "fachowca" i oczywiście usłyszałem że blok BHI do wymiany. Skoro dysponowałem uszkodzonym silnikiem wywaliłem z niego elektronikę pod tym czarnym plastikiem i zamiast niej wstawiłem przekaznik na plusowym kablu. Niestety wyjście z kalkulatora zawieszenia jest za słabe żeby pociągnąć przekaźnik dlatego wsadziłem tam prosty układ z tranzystorów...
Czesc. Mam problem ze zamkiem centralnym. Szczególy:sterownie mam w kluczyku lecz nie reaguje na proby zamkniecia kluczykiem. Wymieniłem baterie w kluczyku i nic, tylko tyle, ze dioda w kluczyku zaczeła świecić. Jak z tym sobie poradzić??? Na forum byl a raczej jest podobny temat ale niestety nie moge go znaleźć, gdzie mi sie "schował". ABS,niby wszystko...
W końcu do czegoś te transoptory są. Widzisz, transoptor to optoizolator – półprzewodnikowy element optoelektroniczny, u ciebie zamiast nich, masz wlutowane tranzystory i te linie też działają, nie mają tylko galwanicznej separacji.
witam nie ma linek sa silniczki do sterowania kierunkiem nawiewu a predkosc wentylatora dmuchawy podobo reguluje modul który lubi padac tylko gdzie dkladnie znajduje sie on i jak wyglada - zebym nie rozebral innego oraz co tam pada????? znalazlem - na stronie dunskiej http://www.pastinak.dk/blaeser_c5.htm do wymiany tranzystor tranzystora H80NF55 -...
Witam, szukam elektronika od elektroniki samochodowej lub schematu płytki sterowania wentylatorem chłodnicy. Opisze problem, wentylator od razu chodzi na drugim biegu, znalazlem przyczynę usterki, ale nie wiem, czy to tylko padła dioda i scieżka się przepaliła czy jeszcze tranzystor? Ale bez schematu nie wiem nawet jaki to symbol? Ponadto brakuje dwóch...
citroen dmuchawa tranzystor zamiennik tranzystor citroen tranzystor dmuchawa citroen
siłownik renault pilot alarm seicento grundig unitra
emulator sondy lambda programator czasowy
Wyciek oleju na połączeniu odmy z separatorem w Passacie B5 1.9 TDI 90 KM Nivona 507 - Specyfikacja, funkcje i konserwacja